PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hollolan/Lahden LÄSKI lenkit.

Antza44
31.12.2014, 09.00
​Aikataulua, lähtöpaikka ja alustavaa reitinkulkua vaan kehiin ja sitten menoksi. Saa myös esittää lenkki toiveita, jos kaipaa paikallis opastusta.

Itse normisti ajelen Hollolassa enimmäkseen Lahden länsipuolella. Tiirismaa, Kukonkoivu, Tapanila alueilla ja niiden välimaastoissa.

Nufan
31.12.2014, 11.11
Pistin ketjun tilaukseen, niin pysyy ajan tasalla. Kuinkakohan monta läskikuskia saataisi Lahden seudulta mobilisoitua? Mulla on sellainen 40km automatka täältä, että jonkin verran varoitusaikaa tarvin, jotta mukaan kerkeän.

Antza44
01.01.2015, 00.07
Aika pienissä on vielä läskeilijät täälä. Veikkaan, että 2-4 paikallista max lähtee kerralla normi lenkille + jos ulko paikkakuntalaisia tulee mukaan se on kiva. +10 kpl mennään lähitienoon läskipyörissä mitä minä tiedän.

Ehkä tuossa talvella vois koittaa, jos sais reilummin porukkaa kosittua tänne päin, mutta toistaiseksi mennään ilman suurempaa markkinointia.

pikku-mihkali
02.01.2015, 08.29
Kyllä noita sen neljä saa helposttikin jos vaan aikataulut sopii. Siinä olis se etukin että tulisi kerralla ajettua kunnon pohjaa valmiiksi kun neljällä läskillä rytyyttää vähän rinnakkain. Tosin nyt nuo kelit on niin persiistä että katotaas millaiseksi noi mestat muodostuu.

Antsa vois lähteä jonkun iltalenkin ajaa lampuilla kanssa.

noniinno
02.01.2015, 11.14
Krampin lenkeille sopii myös tulla mukaan vaikka pullukallakin, tosin kahvitauko kuuluu asiaan... ajantasaiset lenkkihuutelut: http://mckramppi.com/keskustelut/viewforum.php?f=1

noniinno
30.01.2015, 00.01
Ajattelin lauantaina lähteä Lahden takuupoluille ajelemaan n. kolmeksi tunniksi. Parhaiten tunnen pohjoisen Lahden polkuja, mutta reittisuuunnitelma vedetään hatusta matkan edetessä. Lähtö Kivistönmäen uimahallin parkkikselta (https://goo.gl/maps/WnmkX) klo. 10.01. Jos kukaan ei ilmottaudu mukaan (myös privalla saa heittää), menen metsään suorinta tietä. Myös laihat tervetuloa.

J.Soivio
30.01.2015, 12.54
Pohjois-Lahti lienee suhteellinen suunta mutta ainakin keskiviikkoiltana Sietikan ja Kiiliäisvuoren polut oli hyvässä iskussa. Itse ennätän pyörän päälle vasta sunnuntaina ja suuntana Tapanila/Tiirismaa/Hollola.

noniinno
30.01.2015, 13.07
Niin, Pohjois-Lahtea taitaa olla sellaiset alueet kuin esim. Pyhäntaka ja Ruuhijärvi... anyways, Kiiliäisvuori kuuluu ohjelmistoon. Eli lauantaina mukaan vaan.

Onko Tapanila/Tiirismaalla järkevää väylää? Olen ollut siinä uskossa, että sauvahiihtäjät ovat vallanneet alueen verovaroin ylläpidettävine talvipolkuineen.

J.Soivio
30.01.2015, 13.31
On siellä, mutta vaatii hieman paikallistuntemusta jottei ajaudu laduille. Latuja ylitettäesssä kannattaa kuitenkin kerrata mielessään itsepuolustuksen alkeet.

Voin lähtä oppaaksi, mutta vasta su-aamuna.

Nufan
30.01.2015, 13.50
Pitää järjen päässä latuja ylittäessä, niin mitään ongelmia ei pitäisi tulla.

Antza44
30.01.2015, 14.40
Niin, Pohjois-Lahtea taitaa olla sellaiset alueet kuin esim. Pyhäntaka ja Ruuhijärvi... anyways, Kiiliäisvuori kuuluu ohjelmistoon. Eli lauantaina mukaan vaan.

Onko Tapanila/Tiirismaalla järkevää väylää? Olen ollut siinä uskossa, että sauvahiihtäjät ovat vallanneet alueen verovaroin ylläpidettävine talvipolkuineen.Tiirismaanmaston juurelle/Pirunpesä akselille on lumikenkäilijät tampannut kivoja läskipolkuja (mäkisiä). Ne Tapanilan/Hollolan polut mitä ajeltiin syksyllä on aikalailla talvellakin hyvässä kondiksessa ja matkanvarrella on reilusti läski yhteen sopivaa polustoa. Tiirismaan pohjoispuolella ei ole oikeastaan mitään järkevää, moottorikelkka baanaa lukuun ottamatta, johtuen aika pitkälti siitä, että sinne ei kävelijät vaivaudu. Tiilijärvien ympäristössä on myös paljon mahtavaa polkubaanaa. Kukonkoivun/Kettarlammen ympäristössä on polustoa auki kanssa.

Lauantaina en pääse mukaan ja Sunnuntaina mennään ensin kakaroitten kanssa katsomaan Angryjä http://www.suomenlatu.fi/suomen_latu/ajankohtaista/?x29408=5745503 ja sitten luultavammin 13 jälkeen kohti paikallisia läski baanoja.

Ps. Kävitkö Soivio läskikaupoilla?

J.Soivio
30.01.2015, 14.47
Kävinpä hyvinkin

Antza44
30.01.2015, 14.54
Kattelinkin viime viikonloppuna Spessun jälkiä tais olla sinun. No kuis se kulkee? Mikä aikataulu Sunnuntai ajelulla, jos vaikka menis porukalla? 13 maissa oon lähössä.

J.Soivio
30.01.2015, 15.02
Mun jälkiä. Liikaa pitoa -> voimansiirto piti vaihtaa alle 24 tunnin.

Voin järkätä niin että klo 13 onnistuu. Starttipaikka?

Antza44
30.01.2015, 15.39
Siitä se läskin tuunaus mieleiseksi alkaa;).
esim. Heinsuon urheilukeskus, kun siellä nurkilla olen muutenkin.

noniinno
30.01.2015, 23.53
Menen suoraan metsään kun ei ilmoittautuneita ilmaantunut. Skippaan sunnuntain vaikka sauvahiihtolatujen väistely Tapanilassa kiinnostaisikin, perhesyyt hankaloittavat ja sääennuste ei houkuttele.

pikku-mihkali
31.01.2015, 16.27
Voisin tulla sunnuntaina ehkä mukaan jos aikataulut sallii ja lupaatte ajaa hiljaa. Viimeaikoina onkin tullut hiihtoniiloiltua ihan liikaa jopa siinä määrin että olen alkanut pitämään myös siitä.

mutta ilmoittelen privalla huomenna antzalle jos sytyn mukaan.

noniinno
31.01.2015, 18.23
85km parhautta tänään. Maininnan ensiluokkaisesti tampatuista poluista lähetän Kaarlammen ja Kunnaksen suuntaan, tosin hienoja polkuja riitti vielä muuallekin.

pikku-mihkali
31.01.2015, 18.33
85km parhautta tänään. Maininnan ensiluokkaisesti tampatuista poluista lähetän Kaarlammen ja Kunnaksen suuntaan, tosin hienoja polkuja riitti vielä muuallekin.

85 km RISPEKT

Antza44
31.01.2015, 23.32
Saattas jäähä ajamatta minultakin 85km tällä reenillä. Tosin omat lenkit on ollut aikas möyrimistä, joten ei paljon ole kilsoja kertynyt.

Huomenna vahti mallia nautiskelu ainakin minulla. Vatsa meinaan renaillut viikon verran.
Mukaan vaan Mihkali. Aamulla 10 hujakoilla lueskelen viestejä. 13 aikaan Heinsuolta tarkoitus lähteä.

J.Soivio
02.02.2015, 08.37
Ei näkynyt ketään Heinsuolla. Ajelin 5 tuntia. TV-mastolle nousu oli aika hapokas mutta ajettava.

J.Soivio
03.02.2015, 15.00
Ajattelin ajella tänä iltana karkeasti reittiä Kytölä-Pesäkallio-...-Tapanila-Tiilijärvi. Any takers?

noniinno
03.02.2015, 19.43
Ei ehdi viikkolenkeille... tuossa reitissä taitaa muutama tunti tuhraantua.

J.Soivio
11.02.2015, 14.16
Liipola-Nikkilänmäki oli hauskassa kunnossa. Tapanila-Tiirismaalla meinas eilen tulla hiki 2-kategorian poluilla.

Antza44
11.02.2015, 15.07
Ei näkynyt ketään Heinsuolla. Kyllä mä siellä jossain kentällä pyörin 1.2 11.45-13.20 välisen ajan ja sitten suuntasin pusikkoon.

J.Soivio
12.02.2015, 12.14
Kyllä mä siellä jossain kentällä pyörin 1.2 11.45-13.20 välisen ajan ja sitten suuntasin pusikkoon.

No hö. Vartin (13:00-13:15) rullailin siinä parkkipaikan viereisellä pyörätiellä.

Tänään iltamissa suuntana Tapanila...Kintterönsuo...Tiirismaa...Tiilijärvi.. .

Antza44
12.02.2015, 14.55
Tänään iltamissa suuntana Tapanila...Kintterönsuo...Tiirismaa...Tiilijärvi.. .Voisin lähteä tänään jonon jatkoksi. Mihin aikaan olet menossa? Tiilikankaalta lähden polkuja pitkin. Missäs treffattas?

J.Soivio
12.02.2015, 15.59
Joustava aikataulu. Mitä aiemmin, sen parempi. Vähä Tiilijärven uimaranta 1700?

Antza44
12.02.2015, 16.07
Sopii mainiosti 1700 siihen juuri kerkeän. Uimaan en kyl mee:p. Siellä nähdään.

Antza44
12.02.2015, 22.18
Poluthan oli mahtavassa kunnossa. Ei ollut menny jäisiksi eikä pehmeiksi.

PuppeJuputti
13.02.2015, 18.08
Onkos noita polkuja kartoitettu muuten mihinkään kartalle? Ettei tarvisi väistellä iltapäivälehtitermein laturaivoisia hiihtäjiä.

noniinno
13.02.2015, 18.47
Mikäs on polkujen kunto Lahti-Nastola ja Hollola-Hämeenkoski suurruhtinaskunnissa tällä päivämäärällä? Kitka vai nasta? Kova pohja vai sohjo? Lihava vai laiha?

Antza44
14.02.2015, 14.00
Huomenna Sunnuntaina lähden tutustumaan Lahden talvi polkuihin MC:n johdolla.

Kyllä nyt polut on hyvässä kunnossa ainakin Torstain perusteella. Ilman nastoja pärjää hienosti ja kapeallakin pärjää, jos ei mene mihinkään vähemmän kuljetuille poluille.

Ei ole talvipolkuja kartalla merkattuna. Maastokartan polut on ajettavissa mitä lähempänä asutusten lähellä on sitä varmemmin ajettavissa.

noniinno
14.02.2015, 15.46
Olen jo rekrytoitunut Krampin lenkille laihapyörällä, mutta jos muutoksen tuulet puhaltavat, voi iltaan ja huomisaamuun mennessä tapahtua mitä vaan.

J.Soivio
09.03.2015, 21.12
Pyörin juuri pari tuntia / 20km Tapanilassa ja polut oli iskussa.

noniinno
09.03.2015, 22.56
^Oliko jäätä/kovaa lumipolkua/sulaa? Olen läskin jo laittanut kesäteloille, mutta jos polkuolosuhteet sen vaatii, saatan ottaa vielä käyttöön.

J.Soivio
09.03.2015, 23.15
Nyt ei ollut liukasta mutta pakkanen voi muuttaa asian. Muutama siivu oli jo paljaana muuten suht kovaa pohjaa. Oli niin hauska lenkki että nämä kuvaukset eivät välttämättä ole objektiivisia.

Joutunee tässä vielä pari viikkoa ajelemaan läskillä sen jälkeen ajattelin aloittaa koeponnistukset kapeilla nakeilla.

kalppinokka
16.03.2015, 22.45
Jaahas, hupsista. Yhteysongelmien takia olen ollut näköjään liian kauan poissa foorumilta, kun en tämmöistä ketjua tiennytkään.
Kunhan viikonlopun sää- ja jäätilanne vähän lähempänä selviää, saatan sitten kysellä seuraa..

Riittääkö jäät vielä viikonlopuksi: http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/padasjoki

pikku-mihkali
17.03.2015, 06.38
Moi

Jäätilanne varmaan riittää jos rannasta pääsee. Itse olin pilikillä viimeksi
sunnuntaina ja nuo 10 asteen yöpakkaset tekee sen että siellä on 30 senttiä
teräsjäätä. Rannat voi olla iltapäivällä ongelmallisia.

Muuten ainakin Veskulla jää on sellaista että ennemmin sinne menee retkiluistimilla
kuin nastattomalla läskillä.

Ja ylläoleva siis Veskulle jossa tunnetusti ei virtapaikkoja juuri ole, Päijänne on tietty eri juttu.

kalppinokka
17.03.2015, 23.05
Moi Mihkali,

Veskulla kävin viime lauantaina ilman nastoja, polvi on kipee. Hiivatin möykkeröistä se jää, en lähtis luistimillakaan. Pikkujärvillä (Työtjärvi ym ja sunnuntaina Hyvinkään Suolijärvellä) oli hyvää röpöpintaista vaaleata jäätä. Keleventeelle siis hinku, ja jäätilanteen (mahdolliset railot) huomioon ottaen saattaakin jäälle lähteä Höysniemestä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=tuosta+j%C3%A4%C3%A4lle&srs=EPSG%3A3067&y=6808212&x=414713&lang=fi) eikä ihan Padasjoen kyliltä (mistä olisi Kelventeelle 8 km jäämatka).
Kyselen vielä sikäläisiltä viime hetken jäätilanteen, mutta viime vkl Pulkkilanharjulla oli 30 cm jää. Ja mukaan naskalit, varavaatteet kuivapussissa ym "luisteluvarustus". Nastarengasta etsin lainaksi (kun moni on jo nylkenyt nastat pois).

noniinno
18.03.2015, 21.50
Tuosta vähemmän hengenvaarallinen retki (http://mckramppi.com/keskustelut/viewtopic.php?f=1&t=2154&start=0) kermapers...takamuksisille.

pikku-mihkali
18.03.2015, 22.11
Mulla on muuten pussillinen tikan nastoja ja niihin työkalu. Meinasin joskus rakennella nastarenkaan mutten mä sitä tarvi, 3 millisellä poralla reikiä, kumiliimaa ja nastat tuurnalla perään.

Ne joutaa jos jollain innostusta rakennella ja jos ne vielä löytyy....

E// mä oon muutenkin aloittanut jo cx kauden 250 kilsaa takana ekaan viikkoon....

kalppinokka
20.03.2015, 15.09
Retki Päijänteen kansallispuistoon tulevana lauantaina. Painotus sanalla retki!

Jäätilanne on tiedusteltu, teräsjäätä 20-30 cm paksuisesti, ja jälleen yöpakkasta tulossa. Tällä erää railoja ei ole reitinvarrella, ja jos tulee, niin kierretään.

Ketään en yllytä heikoille jäille, mutta saa mielellään lähteä mukaan omalla vastuulla, mutta pakollinen varustelu luokkaa "retkiluistelu", eli jäänaskalit, vesitiiviisti pakatut vaihtovaatteet yms. turvallisuusvarusteet ynnä taukotakki. Jää on pinnaltaankin kovaa ja kirkasta, joten nastarenkaat varmaankin pelittänee. Saaressa (yhteen suuntaan n. 8 km mittainen retkeilypolku) on osin lumista, etelärinteillä ja rannoilla lumetonta.
Tällä retkellä ei siis mitään 50-70 km kovakuntoisten höntyilyä, vaan leppoisaa etenemistä lumella, maalla ja hiukan jäällä, ja ennen kaikkea makkaranpaistotaukojen pitoa Kelventeen lukuisilla tulipaikoilla. Eli jos on sopivasti kermaa tietyissä kropanosissa, niin se on vain eduksi! Kiirettä ei pidetä. Mahdollinen kyyti kulkee Hyvinkää-Hollola-Padasjoki, startti Hollolasta n klo 9.
http://www.luontoon.fi/paijanne (tuo kuva on muutanman päivän takainen). Vilakkaa tuulta luvassa: http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/padasjoki

Antza44
20.03.2015, 15.28
Mulla on muuten pussillinen tikan nastoja ja niihin työkalu. Meinasin joskus rakennella nastarenkaan mutten mä sitä tarvi, 3 millisellä poralla reikiä, kumiliimaa ja nastat tuurnalla perään.

Ne joutaa jos jollain innostusta rakennella ja jos ne vielä löytyy....

Nastat ja työkalu löysi juuri kodin. Tosin en minäkään niitä enään tänätalvena tarvi. Onpahan kesällä mitä askarrella tosin eka pitää speksata niille kumit.

kalppinokka
21.03.2015, 22.30
Olipas kerrassaan upea retki Päijänteellä! Arktinen viima jäällä, lumettomat hiekkarannat ja harjupolut, 8 tulipaikan kierros, eli Kelvenne äästä päähän ja ympäri ja hiukan muutakin. Jäiden ulvonta oli huikea elämys! Teräsjäätä 20-30 cm, railot ylitettävissä helposti.

noniinno
22.03.2015, 00.54
^ Varmasti hieno retki. Joen rannalla kasvaneena en ikinä ole oppinut luottamaan jäihin... Tuosta viimasta saimme mekin nauttia. Mahtava päivä talvi/kevätpyöräilyyn. Välillä tuntee itsensä etuoikeututuksi tässä kauniin luonnon ja neljän vuodenajan maassa.

kalppinokka
22.03.2015, 21.30
Mahtava päivä talvi/kevätpyöräilyyn. Välillä tuntee itsensä etuoikeututuksi tässä kauniin luonnon ja neljän vuodenajan maassa.
Ihan samaa sanoin eilen siellä, että kyllä on mahtavaa, kun on vuodenajat ja se kaikki vaihtelu, erilaiset olosuhteet, luonnonilmiöt ja elämykset eri vuodenaikoina! Ja parhaimmillaan monta vuodenaikaa samana päivänä :cool:.

kalppinokka
21.04.2015, 22.12
Tulossa kevään korvalla:
Tutustu maastopyöräilyyn - only for ladies.
Ihan ruohonjuuritasolta aloittavaa tavispyöräilyä metsäpoluilla, parin illan mittainen lajiin tutustuminen, paikkana Tapanilan hiihtomajan lähimaasto. Päivämäärä selvinnee lähiaikoina, mutta jos tiedät lajista kiinnostuneita tai muuten vasta-alkajanaisia, niin winkwink, porukkaan sopisi muutamia. Asiasta ilmoitellaan ainakin Tiirismaan Ladun facessa (pääsee katsomaan myös rekisteröitymättä) ja yritetään saada tieto myös johonkin lehden seurapalstalle tai menovinkkeihin. (kyselyitä voi laittaa myös yv:llä)

Ei tartte olla läski eikä mitään pro-tason pyörää, mutten viitsi aloitella uutta ketjua tätä varten. (ps. Läskipyöriä pääsee kyllä myös kokeilemaan.)

pikku-mihkali
22.04.2015, 06.17
Moro, laita vinkkiä RCT:n ja LaPyn fb sivuille.

kalppinokka
03.05.2015, 22.13
Kurssi on täynnä. Saapi tulla ohiajaessaan moikkaamaan osallistujia. Siis tapanilassa perj 8.5. klo 18 >.

Antza44
01.06.2015, 18.15
Nostellas vähän meidän ketjua. Olihan mulla asiaakin Hollola on saanut perheenlisäystä 20",24" ja yksi 26" renkuloilla varustettua 4". Pienet tuli meille ja isompi työkaverille ja naapuri pitäjään yksi 26"/4". 26" edustaa Felt merkkiä.

Ps. Tuliko uusia nais harrastajia tutustumis ajoista?

kalppinokka
06.06.2015, 20.12
Jhas tuhtia pukkaa! Eipä ole osunut vielä kohdalle pöpelikössä. Tervetuloa Heimoon!
Ps. Uusia läskittäjiä ei ollut mutta muuten kyllä kiinnostusta metsäajeluun oli, ja aikeena olis pitää jotain helppoja yhteislenkkejä. Toistaiseksi vain työ-, melonta- ja suunnistuskiireet ovat ajaneet ohi, mutta jos juhannuksen alusviikolla kerkiäisi jonkun helpon yhteislenkin aloittelijoille tarjoilla. Ja juhannuspäivänä (lau) on sitten Evoa tyrkyllä. Aamusta normimpaa lenkkiä (n 2½h) ja puolesta päivästä eteenpäin helppoa ja leppoisaa juhannusajelua, joka sopii myös alkajille. Ja makkaraa paistellaan myös. Ajankohta varmasti karsii osallsitujia, mutta on naulattu kiinni sattuneesta syystä.

Toonie
01.08.2015, 18.03
Vähän nopeella aikataululla tulee, mut oon tästä lähössä ajeleen Tiirismaan suuntaan, joten jos joku on tänään menee pyöräileen sinne päin, niin oon se punanaamainen Spessukuski. Tuun autolla ja lähen varmaankin urheilukeskuksesta, tai isolta Tiilijärveltä n. 20-30 minuutin päästä tsygäilemään...

Antza44
02.08.2015, 00.34
^Mennään joku kerta porukalla. Sovitaan vaan paremmalla varotus ajalla.

Jukahia
19.08.2015, 22.10
Moro, Laitoin tuonne Lahden säikeeseenkin jo, mutta löytyykö nuotteja Pajulahden alueelle / Lapakiston alueelle ? Olen perheen kera tulossa viikonlopuksi ja varaan itselle paksupyörän mukaan... Saisi olla ihan kunnon maastopolkua&vaellusreittiä jos jollain olisi jotain jälkiä jakaa alueelta.

Antza44
19.08.2015, 22.42
^Sieltä kyllä löytynee ajo maastoa, mutta nuotteja ei minulta löydy. Parikertaa olen vain siellä jossainpäin Pajulahtea ajellut. Kannattaa vakoilla maastokarttaa ja tais lapakiston poluista olla joku retkeily karttakin netissä. Tuossa esim. http://files.kotisivukone.com/nastolantera.fi.kotisivukone.com/tiedostot/lapakisto_27.12.2012.pdf
Tuonne Lapakistoon täytyy mennä kyllä itekkin tutustumaan.

Jukahia
19.08.2015, 23.21
juu, Kiitos. Tämä pdf on minulla luurissa tallessa jo... On tää ny ko tarvitsee täältä TaMpereelta asti tulla kartoittamaan teitille polkuja :cool: Ei maar, mitä tuota aluetta tutkin niin sieltä saa varmasti ihan vaativan maastolenkin aikaiseksi, sekä hyvät maisemat muuten. Tarvitsee reppuun heittää mikrokuituliina mukaan, kun ei ole järvistä pulaa tuolla...jos ihan innostuisi "talviturkin" huuhtelemaan pois.:eek:

Jukahia
24.08.2015, 21.43
Lapakistolla tuli vajaa 20km ajeltua. Pajulahdesta pääsee metsätietä / hiihtoladun pohjaa reiteille. Siirtymää n. 2 km.
Polut ja reitit ovat hyvin ajettavissä ja oli kyllä mukavia nousuja & laskuja. Muutama polku jäi vielä ajamatta, mutta tuon kiepin ajelee alle kolmen tunnin taukoineen.
+ kaikki vaeltajat ym. Olivat tosi mukavia ja yllättyneitä paksusta
+ polut olivat luonnon polkuja, ei mitään sepelöityjä väyliä
+ oli kunnon teknistä ryskäämistä & sileetä avokalliota
+ sateella sanosin etten ajaisi ihan niin lujaa/kepeesti kalliojärven laavulle... Siin on näköalapaikka ja polku kulkee jyrkänteen reunaa myöden alas, jos lipeää niin sattuu...

http://www.movescount.com/moves/move73907071

Antza44
24.08.2015, 23.01
^Tuonne on kyllä vielä tänä suvena mentävä. Oliko kierto suuntasi hyvä?

Jukahia
25.08.2015, 08.42
Joo, oli. Noin kun kiersi niin itse asiassa ei jäänyt juurikaan kohtia ajamatta. Hankalat paikat/pientä tunkkaamista vaativat; lähtö kalliojärven laavulta kohti pohjoista(isoja kiviä), pitkäjärvenvuoren nuotiopaikalta lähtö kohti kaakkoa... Jyrkkä nousu, mutta pikku tunkkaamisen jälkeen pääsee ajamaan taas.

Kuulemma joltain portilta saa oikeen paperikartan :) Sain yhdeltä "paksusieluiselta" vaeltajalta kartan kun toppasin jutustusteleen ja tutkin karttaa puhelimesta.

pikku-mihkali
25.08.2015, 16.22
http://www.lahdenseudunluonto.fi/luontokohteet/nastola/lapakisto

Tuon linkin takaa löytyy asiallisen näköinen pdf kartta jos haluaa printtailla

Antza44
14.03.2016, 12.52
Kannattaa käydä ajamassa Tiirismaan maston portilta lähtevä talvi traili se on nyt unelma kunnossa:p, kun JS on käynyt lumikenkäilemässä auton renkaan kanssa. Tuossa J.Soivion jälki Tiirismaan talvikymppi (http://www.jalki.fi/routes/517).http://uppaa.fi/images/2016/03/14/Tiirismaa332f4.jpg

Toonie
19.03.2016, 18.04
Kannattaa käydä ajamassa Tiirismaan maston portilta lähtevä talvi traili se on nyt unelma kunnossa:p, kun JS on käynyt lumikenkäilemässä auton renkaan kanssa. Tuossa J.Soivion jälki Tiirismaan talvikymppi (http://www.jalki.fi/routes/517).http://uppaa.fi/images/2016/03/14/Tiirismaa332f4.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160319/c78626830126a341c4a6b1af089f0201.jpg

Kiitos vinkistä. Jälkee pitkin täällä koitan nyt mennä... hieno keli.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Antza44
19.04.2016, 14.17
Huhut kertoo, että uusia läskejä on tullut Hollola/Lahti seudulle. Täälä saa huudella, jos kaipaa maasto lenkkiseuraa. Itse ajan pääsääntöisesti Tiirismaa, Tapanila tai Kukonkoivu suunnilla. Pururadat, kelvit ja tiepohjat koitan välttää parhaani mukaan.

Lapakistoon tekisi mieli lähteä ajamaan lähi aikoina, mutta se ajottunee mielummin jollekkin viikonlopulle, että saisi rauhassa tutustua polkuihin 4-5 tuntia.

PS. Koitetaan porukalla ajaa tuota Soivion talvitrailia kesälläkin, niin muodostuisi polku Tiirismaan osuudelle, missä ei vielä varsinaista polkua kulje.

Nicco
19.04.2016, 15.17
^ Oletko tutustunut fb ryhmään maastopyöräily lahti? Sieltä löytyy jo yli 80 jäsentä ja lenkkihuutelut varmaan lisääntyy kevään edetessä.

Itse ajelen säännöllisesti lahti/hollola akselilla ja on saatettu joskus törmätäkin.

Suunnitelimissa toukokuulle olisi yönyli reissu lapakistoon reitillä lahti- karisto- villähde- lapakisto ja seuraavana päivänä sietikan? kautta ahtialaan ja kotia. Ei varmaa ihan polkuja pitkin onnistu mutta eiköhän sitäkin löydy.

Nufan
04.06.2016, 11.20
Olisiko kukaan ajelemassa läskilenkkiä Lahdessa tänään?

Antza44
19.01.2017, 10.55
Tiirismaallaa alkaa olla kivasti hyväkuntoista läski uraa. Uusia polkuja paljon sitten viimetalven.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170119/5f2f27f543b07cab584a5f5f316b1848.jpg

Antza44
27.01.2017, 11.15
Tässä jälkeä Tiirismaalta ja Tapanilan suunnilta. Reitit kokonaan pyörien valtakunnassa hiihtolatuja joutuu vain ylittämään.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=rbugmrcbnswayxnl

Antza44
06.02.2017, 13.52
Lauantaina ja eilen vielä oli siniset lasit varustettuna oransseilla linsseillä puun oksassa roikkumassa Tiirismaan reitin varrella. En kerännyt talteen, kun joku oli nostanut oksaan näytille. Koordinaatit tallessa, jos kaipailet.

Poluthan on aivan mahtavassa kunnossa vaikka kapeillekkin renkaille. Ilman nastojakin pärjää hienosti, mutta ylläri jääkohtia voi lyötyä, nyt varsinkin, kun satoi vähän höttöä päälle.

efut
08.02.2017, 07.34
Lauantaina ja eilen vielä oli siniset lasit varustettuna oransseilla linsseillä puun oksassa roikkumassa Tiirismaan reitin varrella. En kerännyt talteen, kun joku oli nostanut oksaan näytille. Koordinaatit tallessa, jos kaipailet.

Saattaa olla minun lasit. Ainakin multa jäi toissa viikonloppuna Tiirismaan metsiin. On vaan väärällä puolella järveä että jaksaisin lähteä etsimään.

Antza44
08.02.2017, 10.17
Saattaa olla minun lasit. Ainakin multa jäi toissa viikonloppuna Tiirismaan metsiin. On vaan väärällä puolella järveä että jaksaisin lähteä etsimään.Otan talteen, kun seuraavan kerran käyn, jos ei ole joku jo kelpuuttanut. Eiköhän ne ui sinne toiselle rannalle, jossain vaiheessa jonkun mukana. Pistän kuvan, kun saan haltuuni ne.

Antza44
12.02.2017, 12.40
Saattaa olla minun lasit. Ainakin multa jäi toissa viikonloppuna Tiirismaan metsiin. On vaan väärällä puolella järveä että jaksaisin lähteä etsimään.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170212/9759da9bab71aa37f678c4ff16350df9.jpg
Onko tutun näköiset?

efut
12.02.2017, 13.27
Juu. Laitoin taskuun kun vasemman sangas ruuvi oli melkein irti.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Nicco
14.03.2017, 16.07
Mikäs on Tiirismaan läskipolkujen tilanne? Nastaa alle vai pärjääkö ilman?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Antza44
14.03.2017, 16.12
Mikäs on Tiirismaan läskipolkujen tilanne? Nastaa alle vai pärjääkö ilman?

Sunnuntaina pärjäsi hyvin ilman nastoja ja 29+ kumeilla. Isontilkin rantapolku lie ainoa jäinen osuus. +meinaan lähteä tänäänkin kokeilemaan, kun ei ole aurinko pehmentänyt.

Antza44
14.03.2017, 23.47
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170314/b370ace65ad58071f5f61f78c4ff01e4.jpg
Kelihän oli mitä mainion. Muutamat jääkohdat oli, mutta ilman nastoja pärjäsi, kun katsoi vähän miten ajaa. Polku oli tänään ihan kova. Pari Tiirismaan ensikertalaista oli 29 ja 26 nastoilla liikenteessä. Porukassa siinä ajeltiin sitten ja tarinoitiin.

Antza44
15.03.2017, 09.54
Saas nähdä mikä on tänään keli. Uutta lunta satoi yöllä sulamaan 2-3cm, lämpöä ja arskaa. Tuskin on niin kovaa, kuin eilen. Taitaapi olla läskin vuoro tänään.

Antza44
20.03.2017, 20.55
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170320/378062516ba8ab170b34ad9f356e8244.jpg
Tiirismaa tänään aivan loisto kunnossa. Jäät peittyi kivasti lumella ja pitoa riitti ilman nastoja loistavasti.

Jos joku ei ole käynyt nyt viimeistään kannattaa.

colli
19.04.2017, 18.06
Löytyykö Lahden ympäristöstä helppoa polkua ajettavaksi, haussa parinkympin lenkkiä.

JK-
21.04.2017, 22.21
Mistäpäin Lahtea olet lähdössä? Tiirismaa Tapanila suunta onkin jo tässä ketjussa esillä, nuo alla olevat hieman toiselle puolelle kylää

http://jalki.fi/reitit/urban-ruola-kivimaa-niemi-kivimaa-kiverio-ruola

http://jalki.fi/reitit/lapakiston-parhaat-polut

Noilla reiteillä pärjää nyt kapeammallakin renkaalla, sen verran kuivaa ja kovaa polkua jo ovat: muutama pehmyt kohta ja kivikko sattuu reitille

urban ruola seurailee lehmusreittiä, jota jatkamalla näköalapaikalta sataman suuntaan saa tuon 20km mittariin

Tänään ajoin tuon kaupunkikierroksen, eilen kävin Lapakiston p-paikalla kääntymässä: koiskalan takana oli metsuri siivoamassa tuulenkaatoja

colli
22.04.2017, 08.05
Lapakiston parkkipaikka lienee tuossa Sammalistontiellä?

JK-
22.04.2017, 12.28
Jep, ihan alussa: naviin Ristikankaantie 210 Nastola

Myös Villähteen suunnasta pääsee, osoite suurinpiirtein kukkaisjärventie 251. Tuolta lähtiessä kannattaa lähteä siirtymään pitkin ellei halua hieman haasteellista nousua alkuun: itsellä meni kantamiseksi 😅

noniinno
22.04.2017, 12.37
Kannattaa myös pikkuisen vältellä niitä ihan kaikkein suosituimpia reittejä viikonloppusesonkina. Mielensäpahoittajia on runsaasti jalkaisin liikenteessä.

colli
22.04.2017, 12.50
Kiitos tiedoista, täytyypä käydä ensi vkl katsomassa paljon ne mielet pahoittuu :seko:

Antza44
03.11.2017, 11.30
Tiirismaalla talvifiilis parhaimmillaan.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171103/c26bdf0d03f719f9a8e1696a963ce309.jpg

Antza44
10.12.2017, 21.34
Tiirismaan polut taas loistokunnossa ja uutta uraakin on syntynyt kivasti.

Tänään pärjäsi +pyörällä loistavasti, kun eilen fäteillä urakoitiin pohjat, kun oli suojakeliä mikä nyt kovettui.

koponen
10.12.2017, 23.37
Lapakistossa on ihan älyttömän liukasta. Kaljanteilla paikat, eikä lunta ole toppaamassa tai pehmentämässä heittäytymistä. Ei parhaimmillaan juuri nyt.

Antza44
13.12.2017, 00.29
Tiirismaan umpihanki lenkki suoritettu. Suurin osa talvipoluista on kertaalleen ajettu 4.8". Hauskaa, mutta hidasta. Lumessa hyvä kitka 15cm umpiseenkin meni kunhan jakso vääntää. Mäetkin nousi yllättävän hyvin. Saa jatkaa urakkaa.

Antza44
08.01.2018, 16.51
Tässä GPS käppyrä Tiirismaan talvipoluista https://www.gpsies.com/map.do?fileId=nslxcinnxkujlzky

Antza44
29.01.2018, 23.45
Tiirismaalta kerätty tänä iltana talteen.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180129/14d991cafbb808576c50ce3434ba6048.jpg