PDA

Näytä tavallinen näkymä : Oliko tarvetta Fincyclingille ?

TunkkiPuolikas
29.12.2014, 23.51
Otsikko imperfektissä ja valitettavasti aiheesta. Olen kuullut huhua, että toiminta on katkolla.
Syynä tähän on SPU,n kanssa tehdyn yhteistyösopimuksen toteutumatta jääminen. Homma on melkoisen tragikoominen. Olin itse syysvuosikokouksessa, jossa asiaa puitiin. Uudet halllituksen jäsenet olivat ajatuksen takana sekä tietojeni mukaan jokainen entinenkin. On myös pidetty hallituksen kokous, jossa on päätetty yhteistyösopimuksen allekirjoittamisessa. Erimielisiä ei ole oltu. Olen itse ollut muutaman kanssa jutuissa ja he ovat voimakkaasti olleet asian puolesta.
Mistä sitten kiikastaa? Jätkät ovat nyt lähes kaksi kuukautta lähestyneet puheenjohtajaa ja pyytäneet nimeä alle. Eipä ole käynyt. Miunua asia kiinnostaa ihan siksi koska meidän junnu ajoi siinä ryhmässä kesällä ja palaute oli aivan käsittämättömän hyvää. Olen kysellyt sopimuksen perään. Seurallamme olisi parikin junnua tyrkyllä.
Vaikka ei meiltä perheestä enää ryhmään mahdu, on mielestäni tärkeää että FC jatkaisi. Mutta kuulin tänään, että nyt alkaa olla pinna lopullisesti poltettu. PJ ilmoitti ettei allekirjoita vaan vie asia taas hallitukseen.
Eli, mitäs me sitten hallituksella tehdään, jos sen tekemät päätökset kävellään yhden miehen toimesta yli ?
Tiedän, että minulle nyt sitten naureskellaan kun avaudun täällä foorumilla missä ei päätetä mitään. Mutta on niin saatanan voimaton olo just nyte, ettei muutakaan keksi. SPUlla itsellään ei ole taloudellisia mahdollisuuksia siihen ohjelmaan jotapojat tarjoavat. Tekisi mieli nyt raivota hiukka enämpikin. Mut eipä mitään. Tehdään vaan niin kuin ennenkin. EM kisoihin yksi kuski ja sillee.

kolistelija
30.12.2014, 00.22
Onko tuossa nyt sitten jotain kummaa takana vai mitä h*lvettiä?

Miksi?

TunkkiPuolikas
30.12.2014, 00.46
Onko tuossa nyt sitten jotain kummaa takana vai mitä h*lvettiä?

Miksi?
Erittäin hyvä kysymys.

Minä näkisin tän jutun näin. Siis vain minun näkökulmani asiaan, miten sen pitäsi olla. FC opastaa junnut alkuun. He saisivat kv kokemusta ja vauhtia jalkoihin. Sitten tulisi se huippu-urheiluyksikkö joka saisi katsoa rusinat pullasta ja hoitaa sitten ne esille tulleet huiput. 18 vuotias sitä ei vielä ole kuin aivan poikkeustapauksissa. Eli portaita eteenpäin.
Vanhalla systeemillä saadaan aina joku ulkomaille tyyliin Manninen. On kaveri joka lähtee itse ja kestää kaiken sen yksinäisyyden ja vieraassa maassa vieraana olemisen ja imee saadun opin sitten. Joku kestää sen ja tulee kuskiksi. Mutta mikä rooli SPUlla sitten tässä kohtaa on. Ei mikään. Ja kun sitä fyffeä ei kerran ole junnuihin, on aika vaikea kehittääkään mitään. Tiedän, että junnuihin on ajateltu sijoitettavan 4 tonnia ensi kaudelle. Sillä pääsee Viroon, mutta ei takaisin. FC oli valmis panostamaan kymmeniä tuhansia junnutoimintaan.
Miksi sitten se ei pj.lle kelpaa ?? EN todellakaan tiedä. Eikä taida tietää moni muukaan. Mutta kevätkokouksessa kysyn. taas kerran ja suureen äänen kysynkin.

Halloo halloo
30.12.2014, 01.44
Sivusta mistään mitään tietämättä: PJ vaihtoon?

buhvalo
30.12.2014, 09.37
Otsikko imperfektissä ja valitettavasti aiheesta. Olen kuullut huhua, että toiminta on katkolla.
Syynä tähän on SPU,n kanssa tehdyn yhteistyösopimuksen toteutumatta jääminen. Homma on melkoisen tragikoominen. Olin itse syysvuosikokouksessa, jossa asiaa puitiin. Uudet halllituksen jäsenet olivat ajatuksen takana sekä tietojeni mukaan jokainen entinenkin. On myös pidetty hallituksen kokous, jossa on päätetty yhteistyösopimuksen allekirjoittamisessa.

Mihinkä finncycling tarvitsisi SPU:ta?

Perola
30.12.2014, 10.12
HIENOA Jykä, että otat asian esille. Toivottavasti SPU:ssa löydetään nyt järki ja allekirjoitukset!!!

TunkkiPuolikas
30.12.2014, 11.13
Mihinkä finncycling tarvitsisi SPU:ta?

Markkinointiin käsittääkseni. Niiin kuin hyvin tiedetään, rahaa ei tule mistään helpolla. Ei sitä saa muutkaan liitot helpolla. Pojilla oli siis ajatuksena hoitaa M-18 sarjan koko kv toiminta. Ja he olisivat tuoneet siiihen omat rahansa ja yhteistyökumppaninsa ja markkinoineet sitä. Viime kesänä FC teki erittäin monta keikkaa ulkomaille. Tuloksia tuli hyvin ja ainaki henttalan Nikkelle poiki sopimuksen.
Olen siis ollut yhteydessä poikiin lähes päivittäin. Ei kyllä mene minun jakeluun (ei välttämättä ihme, ei silti), kenellä on yleensäkään jotain tätä hommaa vastaan ? Mitä negatiivista siinä toiminnassa on. Kuka menettää, jos FC vie poikia ulos ja opettaa ??
Henkilökemiat sen sijaan eivät aina kohtaa, eikä siihen koskaan suurten intohimojen lajissa päästäkkään. Tarviiko edes?

Pointti on nyt se, että jos SPU,n hallitus on jotain yksimielisesti päätänyt, eikä asiasta ole yhtään eriävää mielipidettä tietääkseni esitetty. Pj on jopa minulle luvannut kirjoittaa sen sopimuksen. MKSI EI SITTEN OLE KIRJOITTANUT ? Pojat ovat siis juosseet sopimuksen perässä jo 2 kk.

TunkkiPuolikas
30.12.2014, 11.29
HIENOA Jykä, että otat asian esille. Toivottavasti SPU:ssa löydetään nyt järki ja allekirjoitukset!!!

No jaa, ei taaskaan mikään viisas veto ja naurunalaiseksi tässä joutuu, mutta niinhän mä olen aina joutunut, joten ei tässä mitään uutta ole. Ei vaan tajua nyt

buhvalo
30.12.2014, 11.38
Markkinointiin käsittääkseni. Niiin kuin hyvin tiedetään, rahaa ei tule mistään helpolla. Ei sitä saa muutkaan liitot helpolla. Pojilla oli siis ajatuksena hoitaa M-18 sarjan koko kv toiminta. Ja he olisivat tuoneet siiihen omat rahansa ja yhteistyökumppaninsa ja markkinoineet sitä.

FC:n toimintaa oon seurannu ja roponi heittänyt kehään, mutta vieläkään en näe mitä SPU:lla on annettavaa kun rahat FC:n toimintaan tulee muualta. Pelkkä SPU:n nimi että saadaan osoitettua rahan menevän lajiliiton junioritoimintaan?

Kai sinne nuijamieheksi löytyy henkilöitä jolla kynä pysyy kädessä hallituksen päättämällä tavalla. Ja hallituksen päätöskin on varmaankin julkista riistaa, mutta ei vaan satu löytymään nyt.

TunkkiPuolikas
30.12.2014, 11.39
Eikös tuo selviä kysymällä asianosaiselta?
Nää nyt on taas just näitä huhupuheita, mitä porukka levittelee. Kun ne ei tuu toimeen keskenään ja keskustelee välikäsien kautta, niin kapulaa lentää kuin sotatoimialueella. Ja sitten te ihmettelette, että mikä mättää.

Olen kysynyt ihan nin suoraan kuin kysyä voi. Sekä PJ,ltä, että kahdelta hallituksen jäseneltä ( Jotka ovat ihan yhtä ihmeissään nämä jälkmmäiset) . Turhautuminen tähän hommaan nt aiheutti tämän ketjun. PJ sanoi vievänsä jo kertaalleen päätyn asia uudelleen hallitukseen vaikka minulle lupasi vetää nimen alle. Voin jopa todistaa lupauksen tarvittaessa. Olen puhunut asian tiimoilta täältä Canariata kaksi viikkoa, niin etten uskallla edes puhelilaskua avata. Ja kysynyt ihan suomeksi ja suoraan.

TunkkiPuolikas
30.12.2014, 11.50
FC:n toimintaa oon seurannu ja roponi heittänyt kehään, mutta vieläkään en näe mitä SPU:lla on annettavaa kun rahat FC:n toimintaan tulee muualta. Pelkkä SPU:n nimi että saadaan osoitettua rahan menevän lajiliiton junioritoimintaan?

Kai sinne nuijamieheksi löytyy henkilöitä jolla kynä pysyy kädessä hallituksen päättämällä tavalla. Ja hallituksen päätöskin on varmaankin julkista riistaa, mutta ei vaan satu löytymään nyt.

National Cupin kisoihin saa osallistua maajoukkueet vain. Pojat olisivat halunneet tietysti viedä junnunut niihin ja saada myös yhteistyökumpanien nimet esiin paidoissa. Nyt käy niin hyvin todennäköisesti, ettei sinne Cupiin päästä kuin korkeintaan yhteen kisaan. Ja siinä on sitten se junnujen kv toiminta. Ja todennäköisesti siihen joudutaan kaivamaan vanhempien rahapussia. Vime kesä ei maksanut ainakaan minulle mitään vaikka poika Puolan. Latvian ja monet muut maat pääsi kiertämään.

TunkkiPuolikas
30.12.2014, 17.53
Jos asia niin vaatii, niin se on varmaan PJ: tehtävä. Demokratiaan kuuluu aina byrokratiaa ja asiat ottavat aikansa. Vaikka kyseessä ei olisikaan sotatila.

Jos hallitus yksimieleisesti PJ mukaan lukien on päättänyt , että sopimus tehdään ja antaa sen PJ,n tehtäväksi, on sitä noudatettava. Vai onko sitten niin, ettei koko hallitusta tarvita ollenkaan ,jos ei sen päätöksiä toteuteta ? Ja jos PJ kerran väittää, että kaikki on ok ja nimen laittaa. Kuitenkaan niin ei tapahdu. Millä perusteella siis näin voidaan toimia? Kysynpä vaan ihan seuramme puolesta, jonka äänillä se hallitus yhdessä muiden seurojen äänten kanssa on valittu ?
Aikaa on ollut neuvotteluihin puoli vuotta. neuvottelut on tehty, samoin päätös.
Minä en halua kenenkään päätä vadille. Haluaisin, että juniorityö maassamme jatkuu samalla tasolla kuin se oli viime kesänä. Tosiasia kuitenkin on, että SPU on täysin pa ja kaikki taloudellinen apu on tarpeen. puhumattakaan ammattitaidosta, joka Kellun ja muiden kautta on sitä luokkaa, ettei muilla ole tarjota.
Nyt on vain käynyt mielestäni niin, että henkilökemiat eivät kohtaa ja junnnut sitten saavat kärsiä. onko se sitten oikein ???

Paljonko olisit valmis laittamaan rahaa junnutyöhön? Jos sulla on vaikka edes 30 tonnia ja laitat sen SPU,n tilille korvamerkittynä. Lupaan pitää ikäni turpani kiinni.

TunkkiPuolikas
30.12.2014, 18.18
Niin ja siis eilen pojat sanoivat , että peli oli nyt sitten tässä. Game Over

HAT
30.12.2014, 20.42
SPU:n säännöissä sanotaan:

12§ SPU:n nimen kirjoittaminen
SPU:n nimen kirjoittavat hallituksen puheenjohtaja yksin taikka varapuheenjohtaja tai toi-
minnanjohtajayhdessä hallituksen määräämän henkilön kanssa.

Miksi tuota sopimusta ei kirjoitettu vaihtoehdolla B?

euro
30.12.2014, 21.46
Viime syyskokouksessa pääkeskusteluaihe oli, että pitäisi olla tuote, jota markkinoitaisiin ja saataisiin "sponsoreita". Kellu ja kumppanit tekivät tänä vuonna hienon tuotteen. Ulkopuolisella rahoituksella loivat junnusarjaan tiimin, joka kävi menestyksekkäästi edustamassa Suomea. Ei näköjään käynyt SPU:n pj:lle. Tulee mieleen se vanha juttu Pohjanmaalta 50-luvulta, kun paikallinen VPK kävi sammuttamassa tulipalon. Vakinainen palokunta kun ehti paikalle, niin palopäällikkö ei kiukuspäissään muuta osannut sanoa, kuin että " Väärin sammutettu". Jotenkin samanlaista tässä on. Joku tässä mättää. Jos SPU:n rahat on loppu, niin mihin ne on käytetty? Maantiepyöräily on kuitenkin pyöräilyn kuninkuuslaji. Sitä näköjään poljetaan suohon.

euro
30.12.2014, 22.46
Suomessa on yli 5 miljoonaa maantiepyöräilyn harrastajaa. Melkoinen joukko. Muita pyöräilylajeja harrastaa 0,2 %. Kuitenkin tämä pieni joukko on osannut lobata asiansa niin hyvin, että SPU:n budjetista yli 90 % menee näille. Mä oon sitä mieltä, että nää pitäisi eriyttää. Mikä olikaan se pyöräilyliitto, josta vuosikokouksessa puhuttiin???? Maantiepyöräily on kuitenkin pyöräilyn kuninkuuslaji. Mä oon sitä mieltä, että tää nykyinen SPU on aikansa elänyt. Sen pitää olla joko maantiepyöräilyn tai marginaalilajien edustaja. Ja kansan kommenteissa oli, että muutosta tarvitaan. Pitäisi varmaan kutsua koolle ylimääräinen kokous, jossa nykyisille pelleille annetaan potkut ja valitaan tilalle pätevät pyöräilyn edistäjät. Yli 140 seuraa. Kommentoikaa tätä, jotta saadaan jotain tolkkua tähän !

Sanna04
30.12.2014, 23.03
En tiedä mitä tuolla kulisseissa tapahtuu, mutta jos pj:n vaihto on edellytyksenä sille, että hommat etenee tai ylipäätään jatkuu, niin lupaan tulla ylimääräiseen liittokokoukseen ja äänestää sen puolesta, että jotain alkaisi tapahtua. Kolme vai neljä ääntä olisin valtuutettu käyttämään.

euro
30.12.2014, 23.34
En tiedä mitä tuolla kulisseissa tapahtuu, mutta jos pj:n vaihto on edellytyksenä sille, että hommat etenee tai ylipäätään jatkuu, niin lupaan tulla ylimääräiseen liittokokoukseen ja äänestää sen puolesta, että jotain alkaisi tapahtua. Kolme vai neljä ääntä olisin valtuutettu käyttämään.

Näin tää homma etenee. Naiset ottavat kantaa, jotta edistystä tapahtuu. Tervetuloa Sanna SM-kisoihin ja PM-kisoihin.

PK1
30.12.2014, 23.44
Suomessa on yli 5 miljoonaa maantiepyöräilyn harrastajaa. Melkoinen joukko. Muita pyöräilylajeja harrastaa 0,2 %.

TÄH? Onks nyt menny pilkut aikalailla sekaisin kaikissa numeroissa? :D

euro
31.12.2014, 00.24
TÄH? Onks nyt menny pilkut aikalailla sekaisin kaikissa numeroissa? :D
Ratapyöräilyssä on ollut 60 osallistujaa. Maastossa on ollut 3700 osallistujaa. Muissa extremelajeissa on ollut muutama tuhat osallistujaa. jos mä yliarvostan niitä ja sanon, että satatatuhatta on osallistunut, niin se on 0,2 % pyöräilijöistä. Mä osaan pilkut ja pisteet. Matikka on mun vahva laji. Tän mä osaan.

lynxlynx
31.12.2014, 07.03
SPU:n säännöissä sanotaan:

12§ SPU:n nimen kirjoittaminen
SPU:n nimen kirjoittavat hallituksen puheenjohtaja yksin taikka varapuheenjohtaja tai toi-
minnanjohtajayhdessä hallituksen määräämän henkilön kanssa.

Miksi tuota sopimusta ei kirjoitettu vaihtoehdolla B?

Jos vilpitön tarkoitus on itse kootulla rahalla viedä junnuja maailmalle, niin miksi koota tahi käyttää energiaa enemmän siihen. Lajiliitto on puuhastelun kieltänyt. Kaikkea voi tehdä mutta ns. maajoukkueella (finncycling) voi ne (maajoukkuejunnut) kierrättää niissä kisoissa mihin värkeissä on varaa. Unioni kuitenkin sen nimen laittaa alle mihin saa viedä tai ei.

Halu oli tehdä U-18 maajoukkue, kilpailä uttaa heitä kansainvälisesti. Liitto on juniorityöstä omaa mieltään, turha itkeä tai kitistä. Syyskokous oli oiva esimerkki siitä että läsnäolo ei merkitse mitään. Ville Ilves /CCG.

kp63
31.12.2014, 09.29
Päättäjiltä tulee edellyttää 110% objektiivisuutta ja kykyä asettua henkilökohtaisten ristiriitojen yläpuolelle. Tämä korostuu luottamustoimissa, joissa valta perustuu jäsenistön tahtoon. Päättäjien on kestettävä jäsenistön arvostelu, epämielyttävät henkilöt ja toimittava enemmistön edun mukaisesti. Samoin jäsenistön tulisi myös aina pohtia valinnoissaan, onko ehdokkailla henkilökohtaisten taitojen lisäksi kyky toimia näin. Jos päättäjät eivät syystä tai toisesta toimi objektiivisesti jäsenistön edun mukaisesti, on siihen puututtava. Luottamustoimissa riittää vallan luonteen takia se, miltä toiminta ulospäin näyttää. Toivon, että asiassa on toinenkin totuus kuin nyt kerrottu, koska kerrotun kaltaisena se näyttäsi ylittävän puuttumiskynnyksen. Siksi toivoisin, että tästä asiassa SPU:n hallitus laatisi tiedotteen. t kari pajanne IK-32

Juurikko
31.12.2014, 10.00

Nyt tekisi mieli sanoa että PRK!!!! Toivottavasti maantiejaosto ja huippupyöräily-yksikkö näyttävät mihinkä pystyvät. Pelkäämpä ettei tapahdu yhtään mitään. Miksi jaostoissa on ihmisiä ketkä ei halua viedä asiaa eteenpäin ISOLLA sydämellä. Myyryläinen esimerkiksi on jäänyt kehityksen junasta jo muutama vuosi sitten ja kumminkin vaikuttaa molemmissa porukoissa, säälittävää. Suomessa ainoa este menestymiselle pyöräilyssä on näköjään lajiliitto.

Juurikko
31.12.2014, 11.09
Kai nyt kuitenkin jonkinlainen työrauha tulisi antaa. Tässäkin ketjussa on jo paria kaveria vaadittu vaihtoon.
Vähän ihmetyttää tuo tunkin selostus, koska se on niin epäselvä. Tarkoittaako tunkki nyt sitä, että Fincycling lopettaa jostain syystä toimintansa? Ja syykö on jonkin SPU:n yhteistyösopimuksen allekirjoituksen viivästyminen? Ei kuulosta noilla tiedoilla kovin uskottavalta.

Työrauha annetaan tottakai, mutta kun ns. töitä ei tehdä SPU:ssa :mad:

TunkkiPuolikas
31.12.2014, 11.10
Kai nyt kuitenkin jonkinlainen työrauha tulisi antaa. Tässäkin ketjussa on jo paria kaveria vaadittu vaihtoon.
Vähän ihmetyttää tuo tunkin selostus, koska se on niin epäselvä. Tarkoittaako tunkki nyt sitä, että Fincycling lopettaa jostain syystä toimintansa? Ja syykö on jonkin SPU:n yhteistyösopimuksen allekirjoituksen viivästyminen? Ei kuulosta noilla tiedoilla kovin uskottavalta.

Näin olen asian ymmärätnyt, koska näin minulle FC toimesta kerrottiin. Kyseessä oli aika isot kuviot joita en ala tässä sen enempää veivaan, koska lopulta en kuitenkaan ihan kaikkea tiedä. Mutta sen verran tiedän, että syksyn aikana oli jo määräpäivä jolloin yhteistyökumppanien kanssa piti allekirjoittaa sopimuksia.

Hallitus teki mielestäni ihan niin kuin pitikin. Kyllä siellä sitä tahtoa oli. Tämä jäi nyt vaan yhdestä miehestä kiinni. Vaihtoehto B olisi varmaan tullut kyseeseen jos oltais selkeästi kieltäydytty.
Nyt on vaan yksinkertaisesti liian myöhäistä. Sen tiedän , että ainakin yksi 20 tonnin juttu meni sivu suun jo kolme viikkoa sitten koska tätä sopimusta ei ollut.

Pojat ehkä kertovat sitten taustat ja mitä tapahtui, jossain virallisemmassa yhteydessä. Toivottavasti. Niin kuin jo totesin, olen kysellyt paljon, saanut vastauksiakin, mutta kaikkee ei tietenkään kerrota asioiden ollessa kesken yhteistyökumppaneiden kanssa joita joku vielä Sponsseiksi kutsuu.

Mutta jos vierailette FCn FB sivuila, huomaatte , etttä 2014 niitä oli paljon.
Jos firma on päättänyt laittaa budjettiin rahaa vaikka urheilun kautta mainostamiseen ja haluaa asian vaikka 2014 poistoihin, ee se riitä, että pojat tulee vuodenvaihteen jälkeen sopimislappu kourassa.
Sen verran minäkin bisnesmaailmaa tunnen vaikka perseukinen olenkin.

TunkkiPuolikas
31.12.2014, 11.36
No mut. Toivotaan nyt kuitenkin, että joku ratkaisu saadaan aikaan. Junnut tässä ovat sitten kärsijöinä jos kaikki leviää käsiin eikä näyttöpaikkoja saada. Olisi vaan niin surulista jos pojat ovat lopullisesti päättäneet haudata FC,n.

Mutta jos nyt joku haluaa lisää tietää, soittakoon Suikkarin Juholle ja PJ.lle. Asiat selviävät sitten ilman välikäsiä ja porilaisymmärrystä joka ei nyt häävi ole.
Lopuksi nyt vielä kerran. Hallituksen jäseniä ei pidä syyllistää hiukkaakaan. Siellä on kyllä pyöräilyn ystäviä jotka ovat hengessä mukana kiitettävästi. :)

Johan Moraal
31.12.2014, 11.36
Mitään noista spu touhuista jymmärrä mutta käykö nyt niin että nuoret katso sivulta kun ns aikuiset leikkii. Onpa harmi kun on kehitetty hyvät treeni ja kisatoiminnot innokkaille nuorille ja homma menee penkin alle eli to good to be true. Lopettakaa nyt perkele ne hiekkalaatikkoleikit ja antakaa nuoret ajaa.

buhvalo
31.12.2014, 12.14
Mitään noista spu touhuista jymmärrä mutta käykö nyt niin että nuoret katso sivulta kun ns aikuiset leikkii. Onpa harmi kun on kehitetty hyvät treeni ja kisatoiminnot innokkaille nuorille ja homma menee penkin alle eli to good to be true. Lopettakaa nyt perkele ne hiekkalaatikkoleikit ja antakaa nuoret ajaa.

SPU:n toiminta on hyvää kansallistatasoa. ;) Näyttäis tämän valossa että jälkikasvu etenee ihan futis-lisenssillä seuraavankin kesän.

buhvalo
31.12.2014, 13.26
Kalenterin perusteella kisoja tuntuis riittävän, vaan kisailijoista voi olla pula. Sitä voi jokainen miettiä houkutteleeko lajiin; A)kansainvälinen kilpaileminen, siellä menestysminen ja sen näkyminen mediassa, vai B) perähikiän tempo 10 osallistujan kesken? Ja sitten kun noissa on löytynyt mieleinen vaihtoehto voi miettiä mikä instanssi on kyseisen tuotteen pystynyt rakentamaan, ja kuka ei.

Juurikko
31.12.2014, 13.48
Painovoima niin tohkeissaan että luulis jo raivovoimaks! Jos meillä sarjassa 18v n kymmenen ajajaa, niin suurin ongelma ei liene niiden kv-kilpailutoiminta. Kun nyt ens kaudella reissaavat balttian merkittäviä kv-kisoja, niin kotimaan kisoissa voinee pyyhkiä sarjan M-18 veks, koska ei jää yhtään ajajaa. Luulin että fc olis täysin itsenäinen eikä roikuis spu hihassa mitään kerjäämässä? Voitashan tieten lakkauttaa koko spu ja kaikki liittyis tähän fc-porukkaan. Ajelis ympäri eurooppaa kisailemassa ja nauttis juhlapäivällisiä 110e hintaan kerran vuodessa fc hyväksi. Mutta sehän tarkoittas, että kenenkään ei tarttis enää sit järkätä typeriä kisoja, hankkia junnuja seuroihin, mennä hakattavan paikalle tuomareiks tmv spu-paskaa tekemään. Katellut tota touhua niin heivannureisingiä tuntuvat monet näiden puuhapetejen valmentamat ajurit tällähetkellä olla. Sori tais mennä vähän ylikriittiseksi mutta kun pääsee niin harvoin näin korkeatasoiseen seuraan keskustelemaan niin innostuu. Mioettikääpä itekki, jos vain 1/3 seuroista järkkää kisoja, hankkii junnuja jne, niin ei se keihäänkärki ole toiminnallisesti siellä ulkomaanmatkailussa vaikka sieltä kokemusta kertyiskin ja mieli avartuis.

Ei tainnut Wokki nousta tänä aamuna oikealla jalalla sängystä :rolleyes:. Jykä on asiasta huolissaan ja niin me kaikki muutkin ketkä ovat seuranneet paljonko töitä on tehty Fincyclingin eteen pyytteettömästi ja mitä se työ on tuonnut tulosta. Katsoppa Fincyclingin taustahenkilöt ja kerro sitten kenenkä kaikkien valmennettavat ovat heivanneet. Vanhat asiat voisi Wokki unohtaa jo, mennään mielummin eteenpäin kuin taaksepäin toivottavasti jopa SPU:ssa.

Markku Silvenius
31.12.2014, 16.34
Muistelen että joskus kauan sitten Hollannissa oli junnujen maajoukkue luovutettu Rabobankille..mahdankohan muistaa oikein? Mielestäni: Jos tilanne olisi tällainen meillä se tarkoittaisi, että SPU luopuisi myös oikeudestaan nimittää ajajat EM/MM-kisoihin, siis ohi kyseisen jj-organisaation. Siinä ei mielestäni ole mitään pahaa, koska ulkopuolelta nimitetty sinänsä hyväfysiikkainen nuori voi olla täysin raakile joukkueen toiminnan näkökulmasta. Tottakai elämässä tapahtuu ihmeitä ja ihmeparantumisia ajoittain mutta emmehän me oikeasti laske niiden varaan, right? Vaikea uskoa että SPU päsee mihinkään vastaavaan..ainakaan itse en ole nähnyt heiltä mitään vastaavaa vuoden 93 jälkeen mitä näistä jutuista on ollut kiinnostunut. Paluu entiseen?..toivottavasti ei.

Markku Silvenius
31.12.2014, 18.13
Käytännössä keskeinen piirre koko hommassa on kuin jonkin toiminnallisen kokonaisuuden järjestämisessä itse tai ostopalveluna. Pitää olla tarpeeksi klaari sopimuspaperi ja tietenkin myös molemminpuolinen tahtotila. Jos tekee liian tiukan paperin tilaajana niin se voi rajoittaa palvelun tuottajan suorituskykyä. Tilaaja joutuu myös kysymään itseltään, paraneeko lähtötaso, mitä homma merkkaa pääkäyttäjille (urheilijalle).

Junnuille ei liene suurtakaan merkitystä hoitaako maajoukkuetoiminnan FC vai SPU. Junnujen ja valmentajien pitää lähinnä keskittyä urheilijana ja ihmisenä kasvamisen työhön.

Tässä pitää erottaa ruohonjuuritason työ ja kv. edustusurheilu mitä WOK tuossa sivalsi. Perusvalmennusvaihe päättyy U19 arvokisoihin, mistä alkaa huipulle valmistava vaihe U23 päätyen huippu-urheiluvaiheeseen aikuisurheilijana. Junioriaineksen hankinta ja kehittäminen ikävuosina 'kävelemään oppiminen' > 16-ikävuoteen saakka on oma juttunsa kuin high profile juniorijoukkueet ja etenkin maajoukkuetoiminta jossa fokus pitäisi olla huippu-urheilussa. Siinä mielessä high profile junnutiimi ja maajoukkue voivat olla sama asia.

Valmennuslinjakysymyshän tämä myös on, mihin WOK myös viittaa. Ehkä me ajattelemme liian yksi- tai kaksinapaisesti. Burnout/Dropout vs. huipulle.com...tai pelkkä huipulle.com. Heitän tähän vertauksen omenapuusta, jossa hedelmiä kypsyy eri tahtiin. Poimitaanko kaikki hedelmät silloin kun viimeinenkin on kypsä vai poimitaanko hedelmiä sitä mukaa kun niitä kypsyy ja lajitellaanko niitä sitä mukaa kuin niitä kypsyy? Viedäänkö ensimmäisistä parhaat markkinoille markkinoiden alussa jolloin ne menevät kaupaksi hyvin? Viedäänkö kaikki kerralla myöhemmin ja hyväksytään erilainen tulos. Onko tärkeintä mennä markkinoille vai onko tavoitteena hyvä tulos? Omenapuiden määrä toki vaikuttaa sihen kuinka paljon parasta alkusatoa syntyy vuosittain, mutta se ei välttämättä liity mitenkään hemmoon joka vie omenoita markkinoille ja myy/mainostaa niitä toreilla ja turuilla. Alkutuottaja ja jatkojalostaja siis.

Urheilijathan kypsyvät eri tahtiin. Jotkut ovat hyviä nuorena ja jatkavat siten aikuiseksi. Jotkut ovat hyviä nuorena ja stallaavat syystä tai toisesta. En usko että läheskään aina on syynä liian kova harjoittelu. Asialle on myös tutkimustaustaa; ainakin yksi tuoreehko dropout/burnout-tutkimus Suomessa osoittaa näin. Junnuikä on todella kova vedenjakaja kun nuoret punnitsevat valintojaan kovan harjoittelun ohessa. Lisäksi jotkut kypsyvät hitaammin ja saattavat tulla isonkin mutkan kautta ja silti todella korkealle. Seurajoukkueiden ja valmentajien täytyy tarjota mahdollisuus näillekin tapauksille. Valmennuslinjoja on siis oltava useita.

Silti huippumaajoukkueet ovat henkisestikin yhteenkasvaneita kokonaisuuksia ja ymmärrän hyvin ajatuksen kasvattaa niitä joukkueena joukkueeksi, eikä vain otsikkona johon ulkopuolelta heitetään viimeminuuteilla jokin poliittisesti korrektisti koottu ryhmä.

TunkkiPuolikas
31.12.2014, 18.26
Painovoima niin tohkeissaan että luulis jo raivovoimaks! Jos meillä sarjassa 18v n kymmenen ajajaa, niin suurin ongelma ei liene niiden kv-kilpailutoiminta. Kun nyt ens kaudella reissaavat balttian merkittäviä kv-kisoja, niin kotimaan kisoissa voinee pyyhkiä sarjan M-18 veks, koska ei jää yhtään ajajaa. Luulin että fc olis täysin itsenäinen eikä roikuis spu hihassa mitään kerjäämässä? Voitashan tieten lakkauttaa koko spu ja kaikki liittyis tähän fc-porukkaan. Ajelis ympäri eurooppaa kisailemassa ja nauttis juhlapäivällisiä 110e hintaan kerran vuodessa fc hyväksi. Mutta sehän tarkoittas, että kenenkään ei tarttis enää sit järkätä typeriä kisoja, hankkia junnuja seuroihin, mennä hakattavan paikalle tuomareiks tmv spu-paskaa tekemään. Katellut tota touhua niin heivannureisingiä tuntuvat monet näiden puuhapetejen valmentamat ajurit tällähetkellä olla. Sori tais mennä vähän ylikriittiseksi mutta kun pääsee niin harvoin näin korkeatasoiseen seuraan keskustelemaan niin innostuu. Mioettikääpä itekki, jos vain 1/3 seuroista järkkää kisoja, hankkii junnuja jne, niin ei se keihäänkärki ole toiminnallisesti siellä ulkomaanmatkailussa vaikka sieltä kokemusta kertyiskin ja mieli avartuis.

Olet oikessa siinä että junnuja on hävyttömän vähän. Vuosikokouksessa Korson edustaja Juntunen käski meidän muiden hävetä, koska emme ole saaneet aikaa junnuja pyöräilyn pariin. He ovat ansiokkaasti saaneet. Kyllä meidänkin seurassa pyritään saamaan. Fillarinappulakoulu pyörii 20 pikkukuskin voimin. Valmennan yhtä 14 vuotiasta poikaa. Hänen suurin haaveensa on ajaa joskus Fincyclingin riveissä.
Ficycling vastaa vain yhteen pieneen ajajaryhmään. Me tarvittais jotain vastaavaa piristystä myös 12 sarjasta eteenpäin. Katariina laakkosen BMX projekti tuo muutaman vuoden päästä maantielle lisää junnuja. Siitä olen varma.
Se, että nyky 18 pojat ajaa vaikka koko kesän ulkomailla, ei ainakaan meitä kisajärjestäjänä haittaa yhtään. (Niin kyllä me joka vuosi kisatkin järkätään. Ensi kaudella jopa SM sellaiset.).
Kun tulee sitä kv menestystä junnuissa, jota jo viime kesänä tuli moneen otteeseen, kyllä se poikii lisää kuskeja kotimaahankin. Näin tämä toimii.
Ja ulos on pakko mennä. Muuten ei tule yhtään mitään. Sitä ajamista kun ei kotimaassa vaan opi. On aivan eri asia ajaa 47 lasissa 200 joukossa kisa kuin hinkata sitä 41 lasissa 30 hemmon kesken. Jos siis tavoite on ajaa joskus vaikka arvokisoissa.
Kyllä minä haluaisin nähdä suomalaisen arvokisoissa keulassa niin kuin Halme oli EM kisassa. No hän on kuntonsa hakenut maastosta, joten ei nyt ihan tarkka esimerkkitapaus, mutta siihen kai me nyt pyritään?
Vai kihnataanko sitä perähikian tempoa vaan.

Mun näkökulma olisi Fillarinapulakoulu-Seurojen junnukoulut-SPUn leirit kuten Kultainen Kampi-Joku systeemi 14-16 vuotiaille-18 sarjaan Fincycling ja ulkomaille-lopulta SPUn huippu-urheiluyksikköön ne joilla on tarpeeksi näyttöä (sellainen meillä on jo. Ja se on hyvä asia se). Tää on mun visio. ( En sano unelma koska MR King sanoi sen jo ja Peltonen joka kerta kun ääneen pääsee :D :D )

Spök
31.12.2014, 18.45
Olishan se tosi sääli jos Fincykling loppuisi, nytt kun on hyvä organisaatio ja kaikki Suomen kansinvälisesti tunnetuimmat pyöräilyhenkilöt (Laukka, Carlström, Veikkanen, Wegelius) ovat projektin takana, voi olla aika vaikeata saada nämä herrat uudestaan jonkun samantapaisen projektin taakse!!!???

TunkkiPuolikas
31.12.2014, 20.18
Olishan se tosi sääli jos Fincykling loppuisi, nytt kun on hyvä organisaatio ja kaikki Suomen kansinvälisesti tunnetuimmat pyöräilyhenkilöt (Laukka, Carlström, Veikkanen, Wegelius) ovat projektin takana, voi olla aika vaikeata saada nämä herrat uudestaan jonkun samantapaisen projektin taakse!!!???

Niinpä. Tuossa taisi olla kaikki puristettuna pakettiin ja ymmärrettävässä muodossa. Näin tämä juuri on. Olin esimerkiksi Wegeliuksen luennolla. Mennessäni kuvittelin jotain tietäväni, mutta voi voi voi sentään kuinka vähän tiesin esimerkiksi, miten pidetään paikka top 30 kun 200 sinne haluaa (oli muuten rotaatio myötäpäivään keulilla tuulen ollessa etuoikealta). No minä en sillä tiedolla muuta tee kuin voin viedä eteenpäin, mutta se junnu joka on kokenut sen, että kunnossa ollaan mutta keulaan ei vaan pääse-> Se koki, että AHAA siis noin mä teen. Ja ne muuten teki kans sitten kisoissa :)

TunkkiPuolikas
01.01.2015, 12.19
Se porilainen oli alun perin Tarmon miehiä . Ja kun minulle soitettiin. Voisiko se vaihtaa seuraa, olin heti mukana jos siellä saadaan poikaa eteenpäin. Ja kiitos Martikaisen, saatiinhan sitä. Ei mulle jäänyt huonoa fiilistä. Päinvastoin, olin liiankin hätäinen julkistaessani sen sopparia nyt .FC riveissä ajanut porvoolainen jatkaa jäljissä ja ajaa nyt siellä Ruotsissa.
Valitettavasti tämä juttu pn ollut juuri niin, että on ollut pakko itse vaan yrittää lähteä. Aika vähän sitä tukea ja mahdollisuuksia on ollut. Mutta on sitä silti jotain ollut. Ilman Riina Miettisen panosta ja kovaa vääntämistä naisten eteen, meidän perheessä ei olisi nyt ammattilaista . Maajoukkuereissun kautta se paikka aukes. En minä sellaisia asioita unohda. Mutta tämä asia on sellainen joka nyt vaan tarvii miettiä loppuun saakka.

Ajatelkaa nyt. Pojille oli viimekesänä kaikki tarvittava materiaali. Huoltoauto, kuljetuskalusto, kiekot tallin puolesta. Minun ei tarvinnut muuta tehdä kuin hoitaa poika Hesaan. Kamojakaan ei tarvinnut pestä. Kengät piti olla omat. Jopa kasvatusta pojat sai jota ainakin minä arvostan. Opetettiin joukkueena ajaminen jolloin on helpompi mennä sitten johonkin ulkomaiseen talliin.
Kyllä ihmettelen jos ei tätä kannata ottaa vastaan ????
Lisäapua siis tarvitaan ja FC tarjoaa sitä. Olis sitten nekin kaverit jotka ennen ovat olleet junkujen mukana, muiden ikäsarjojen apuna. Ja pojat pääsis kunnolla ajamaan.
Huippu-urheiluyksikkö on parasta mitä mitä on tapahtunut pitkaan aikaan. Kaikki ei ole siis huonosti .

WOK
01.01.2015, 16.09
Kirjain putosi RION olympialaisiahan minä tarkoitin. Montas sinne on reaalista saada mukaan?

buhvalo
01.01.2015, 16.30
Kyllä kai siellä köyhyyttä jaetaan siellä spu:ssa? Lajeja on muitakin kuin maantie ja sarjojakin muita kuin M-18. Vuoden 2014 fc pullisteli yli 160.000,- e budjetilla julkisuudessa. Jos se nypättäs nykyisestä spu rahasta, jäis muut nuolemaan ketjurasvaisia käsiään. Kyllä kasi sellaisella rahamäärällä M-18 tekee jo kaikki JÄRKEVÄT kisamatkat ulkomaille. Korjaa jos käsitykseni väärä, onko koskaan tän ikäisiin nuoriin satsattu tai vaadittu satsattavaksi näin paljon? Entä hyöty? Kyllä kai pyöräilijä voi harjoitella ja kilpailla Suomessakin? Junnuissa meinaten. Jos ei niin sittenhän voi koko v. 2015 kisakalenterin peruuttaa. Menkää ainakin Eestiin, siellä on kisoja ja kuntoajoja. Samma på länsinaapuriin. Mikälimitään ymmärrän pyöräilystä, niin kai ne Ron kisat päätavoite. Onko tosta junnuporukasta sinne kanditaatteja? Jos on niin nimet ja näytöt esille, pliis. Tää on jotenkin pöhköä! Asiat otetaan esille ja veivataan oman mielen mukaisiksi täällä. Onks kukaan edes lukenut SPUn sivujen päätösiä, sääntöjä ymv. Mutta maailmaa syleillään että tuubiliimat paidanrintamusta koristaa. Tälle patoutuneelle toimintapotentiaalille ja tietämykselle olis monissa pyöräilyseuroissa todella aitoa tarvetta. FC on yksi n. 150 seurasta. Tietty jos on kyvytön ja haluton, pitää olla oma hiekkalaatikko. Mun näkökulmasta FC on vähän vapaamatkustaja, kovasta uhosta ja työmäärästä huolimatta. Valmista pöytää kuokitaan. Jos meillä on ne 10-15 kuskia sarjassa M-18, eikä kukaan edes yritä saada uusia junnuja jo tonne 6-7v sarjoihin ja siitä ylöspäin, niin nimi vois tarkoittaa Final Cycling, viimeiset pyöräilijät. Ja voitteko uskoa, poikia ja tyttöjä kohtaan minulla on sympatiat, tsemppiä niin Porissa kuin muuallakin. Eiks se porilainen ollut alunperin Musan Salaman futismiehiä?

No mitäs se FC olikaan SPU:lta vailla?

TunkkiPuolikas
01.01.2015, 18.55
Totta. Masa oli 15 vuotiaana Musan futari.
FC toimi viime kesän 18 sarjan kanssa ja osin myös 16 sarjan. Veipä se jopa yhden naisen kisoihin sekä naisjunioreita. Varmaan halua olis enempään mutta ei resursseja joka paikkaan. Pikkujunnujen hakeminen on seurojen tehtävä. Tätä me kovin sitten myös tehdään. Ja ainoana porilaisseurana tällä hetkellä. Ennen POPYKA oli mukana, mutta nyt on ollut hiljaisempaa.

Mitä hävitään jos annetaan FC n hoitaa koko maajoukkuetoiminta M18 sarjassa. ??Toki arvokisavalintoihin SPUn hyväksyntä mutta esitys sieltä jotka näkee poikien ajamista. Ainahan se ei ole pelkkä tulosluettelo joka kertoo kaiken.
Oletko nyt WOK sitä mieltä , että kun muutkaan ei saa 160000, ei poikienkaan pidä ?
Se oli kuule tapana jossain ämmien tehdastyössä Puuvillatehtaalla -70 luvulla. Eiköhän ne ajat ole jo ohi.

Ja niin kuin moneen kertaan on todettu. Sopimus on hyväksytty yksimielisesti hallituksessa. Olen asian selvittänyt hallituksen jäseniltä.
Kyllä ne päätökset pitäis myös toteuttaa sitten.

Juurikko
01.01.2015, 19.57
Vihjailuista nimiin, mitäköhän seuraa Kaikula alias Wokki tarkoittaa?

TunkkiPuolikas
01.01.2015, 20.09
Nyt en ymmärrä , mitä tarkoitetaan Sasun kohtelulla? Sen tiedän, että
Meidän Waltteri lähti kaksi kertaa Sasun tilalle reissuun, kun tuli esimerkiksi XC kisa päälle. Eli mahdollisuus ajaa oli kyllä. Mutta oma ohjelma ei sopinut tähän. Ja siihen on kuskilla kyllä oikeus. Eli varamiehen paikalta lähti ja sivumennen sanoen sai jopa lopputilin kesähommistaam kun lähti äkkiseltään . No se nyt ei tähän kuulu . Kyllä ne kokemukset olivat todella hienoja kuitenkin vaikka enntidellakaan usko että poika ammattilaisena joskus ajaisi. Mulle tulee nyt väkisin mieleen eräs kommentti SPUn vuosikokouksesta " meidän pitää oppia elämään köyhyydessä" pitääkö ? Mä köyhä oon ja siksi jään. Rahaa en ota vaikka tarjottais :)
Oli se kyllä aika Kiekaisu se .

Ruisleipä : totta puhut. Sopimuksen sisältö lienee se tärkein mietittävä asia. Se on neuvoteltu ja HYVÄKSYTTY. Hallituksessa on lakimies ja bisnesjärkeä. Luotan heihin.

TunkkiPuolikas
01.01.2015, 20.53
Paikkoja junioreihin on melko hyvin. Tietysti pitäisi olla joku elin joka hyväksyy valinnat. Kyse olikin esityksestä . Luotan kavereihin muutamasta syystä a) vanhemmilla ei ole oikeutta ottaa osaa toimintaan. Ei edes huoltajana reissuun b) sama koskee henkilökohtaisia valmentajia c) pyöräily on joukkuelaji. Valitaan siis joukkue. Italiassa Paolo Bettini sai yksin valita koko joukkueen ja diktaattorin oikeuksin. Ei nyt sitä haeta.
Sopimuksessa on tästä kohta kyllä. Näin olen informoituna.

Ja jos nyt vaikka WOK kaipailee vanhoja hyviä aikoja niin onhan meillä hyvä esimerkki vanhan Neuvostliiton ajoilta. Moskovan ZSKA oli yhtä kuin NL maajoukkue. Ja punakone jyräsi. Ja joukkueena . Ei se Harlamov yksin olisi pärjännyt . Eli ei tässä mitään ihan uutta ole.

TurboKoo
01.01.2015, 21.32
Fincycling 2015 ja yhteistyö SPU:n kanssa!

Keskustelua on käynyt eri foorumeille vilkkaana Fincycling:n toiminnasta tai sen lopettamisesta sekä yhteistyöstä SPU:n kanssa.

Kun Suomen Kilpapyöräily ry. / Fincycling perustettiin yhtenä kulmakivistä toiminnan aloittamiselle oli se, että asiat suunnitellaan ja samalla aloitetaan konkreettinen toiminta. Käytetään aika vain toiminnan kannalta oleellisiin asioihin. Esim. jotta toiminta ylipäätään voitiin aloittaa kaudella 2014, niin marras- ja joulukuussa Fincycling taustajoukot kontaktoivat yli 100 suomalaista yritystä ja tapaamisia oli yli 40. Näin toimimalla varmistettiin se, että toiminta alkoi tammikuun lopussa järjestetyllä kokoontumisleirillä. Tämän syksyn aikana olemme joutuneet valitettavasti käyttämään aivan liikaa aikaa yhden asian pyörittelyyn.

Fincycling avasi keskustelun kaudesta 2015 ja yhteistyöstä SPU:n kanssa elokuun lopussa. Fincycling:n tahtotila on koko ajan ollut tehdä yhteistyötä SPU:n kanssa ei taistella vastaan tai kilpailla.

Neuvotteluita SPU:n kanssa jatkettiin 15.9 hallituksen kokouksessa ja asiaa pyöriteltiin SPU:n hallituksessa 13.10, 16.11 kaksikertaa ja 8.12 sopimus viimein hyväksyttiin yksimielisellä päätöksellä. 17.12 sopimuksen allekirjoittamista ehdotettin toteutettavaksi ennen joulua ja kun tämä valitettavasti ei onnistunut Fincycling ehdotti 19.12, että asia hoidettaisiin postin välityksellä. Tähän saimme vastauksen SPU:n puheenjohtajalta 29.12, että sopimusta pitäisi vielä muokata ja käsitellä 6.1.2015 hallituksen kokouksessa.

Sopimuksen sisältö:
Fincycling sitoutuu tuottamaan U19 ikäluokan junioreille vähintään kauteen 2014 verrattavissa olevan ohjelman kausille 2015 -2017: 3 kpl UCI-kalenterin kilpailua 2 kpl National-Cup:n kilpailua ja 2 kpl muita kv. kilpailuita
SPU valtuuttaa Fincyclingin toteuttamaan juniori poikien U19 ns. maajoukkuetoiminnan kausille 2015 -2017
Fincycling saa oikeuden tehdä U19 joukkueen (muut kuin arvokilpailut) henkilövalintoihin liittyvät päätökset
Arvokilpailut (EM ja MM): Fincycling tekee ehdotuksen U19 poikien joukkueesta arvokilpailuihin SPU:n hallitukselle. SPU:n hallitus vahvistaa arvokilpailujoukkueen SPU:n prosessikaavion ja toimintasääntöjen edellyttämällä tavalla. SPU vastaa arvokilpailuihin liittyvistä kustannuksista valintakriteerien mukaisesti.
SPU tukee Fincycling:n U19 maajoukkuetoimintaa toimintaa kaudella 2015 x eurolla. Vuosien 2016 ja 2017 tuen suuruus tarkistetaan vuosittain.
Fincycling saa myyntioikeudet UCI määräysten mukaisiin mainoksiin, koskien maantie poika juniorien U19 Suomen maajoukkueasuja. Fincycling hankkii kilpailuasut ja vastaa niiden hankintakustannuksista.
Jos U19 sarjan kansallisen kärjen selvä enemmistö (esim. maantien SM-kilpailujen tulosten perusteella) jää Fincyclingin joukkueen ulkopuolelle, SPU:lla on oikeus purkaa tämä sopimus. Tällöin SPU:n ja Fincyclingin on kuitenkin aloitettava neuvottelut tilanteesta alkaen vähintään kuukausi ennen sopimuksen purkamista.
Suomen Kilpapyöräily ry. vastaa joukkueen toimimisesta kilpailutilanteissa UCI:n sääntöjen mukaisesti.

Sopimusta pyöriteltiin mielestämme aivan liian kauan SPU:n hallituksessa ja loppuen lopuksi sopimuksen sisältö on lähestulkoon sama kuin mistä alun perinkin oli ollut kyse. Sanamuodot ovat muuttuneet ja arvokilpailuiden valintaprosessiin liittyviä sanamuotoja tai sisältöä on muokattu. Lähtökohta on kuitenkin ollut koko ajan sama: Fincycling ehdottaa ja SPU päättää omien prosessiensa mukaisesti. Tämä pyörittelyyn on mennyt aivan liikaa aikaa ja se on myöskin maksanut Fincycling:lle konkreettisesti rahaa menetettynä yhteistyökumppanuutena ja tämä raha on pois vain ja ainoastaan Suomalaisesta pyöräilystä!

29.12 viestin jälkeen Fincycling:n mitta täyttyi. Asian pyörittelyyn oli jo käytetty aivan liikaa aikaa ja sitä vain haluttiin jatkaa SPU:n puheenjohtajan toimesta.
Fincycling keskusteli samana päivänä kaikkien tavoittamiensa hallituksen jäsenten kanssa ja ilmoitti kieltäytyvänsä allekirjoittamasta sopimusta tälläisessa "yhteistyö" ilmapiirissä ja harkitsevansa ylipäätänsä toimintansa tulevaisuutta.

Fincycling suunnalta katsottuna oleellisin asia yhteistyösopimuksella SPU:n kanssa on saada työrauha ja nuorten kannalta mahdollisimman optimaalinen kilpailuohjelma. Fincycling:n toiminta ei ole riippuvaista SPU:n rahoista tai tuista.

Fincycling tulee jatkamaan toimintaansa myös tulevaisuudessa ja Fincyclingilla on rahoitus olemassa minimissään vastaavanlaisen kilpailuohjelman toteuttamiseen kuin mitä kaudella 2014 toteutettiin. Tämän hetkisessä tilanteessa kilpailuohjelmaan muokataan sellaiseksi ettei se sisällä yhtään maajoukkue- tai arvokilpailua. Ja paljon uutta ja mielenkiintoista on myös luvassa ja näistä tiedotetaan vielä ennen kauden alkua.

Terveisin Fincycling

euro
01.01.2015, 22.17
Paikkoja junioreihin on melko hyvin. Tietysti pitäisi olla joku elin joka hyväksyy valinnat. Kyse olikin esityksestä . Luotan kavereihin muutamasta syystä a) vanhemmilla ei ole oikeutta ottaa osaa toimintaan. Ei edes huoltajana reissuun b) sama koskee henkilökohtaisia valmentajia c) pyöräily on joukkuelaji. Valitaan siis joukkue. Italiassa Paolo Bettini sai yksin valita koko joukkueen ja diktaattorin oikeuksin. Ei nyt sitä haeta.
Sopimuksessa on tästä kohta kyllä. Näin olen informoituna.

Ja jos nyt vaikka WOK kaipailee vanhoja hyviä aikoja niin onhan meillä hyvä esimerkki vanhan Neuvostliiton ajoilta. Moskovan ZSKA oli yhtä kuin NL maajoukkue. Ja punakone jyräsi. Ja joukkueena . Ei se Harlamov yksin olisi pärjännyt . Eli ei tässä mitään ihan uutta ole.
Miksi ei kaikkia arvokisa-edustuspaikkoja käytetä? Sieltä sitä kokemusta tulee ja verrokkia, että missä mennään. Jopa nykyinen mäkihyppymaajoukkuekin persaukisena käyttää tämän mahdollisuuden, vaikka ei ole mitään mahdollisuutta menestykseen. Nähdään, että missä mennään. Ei varmaan kannusta minkään ikäisiä kuskeja tosi kovaan treeniin, koska ei pääse osallistumaan arvokisoihin. Tarttis taas varmaan tehrä jotain konkreettista eikä pelkästään teilata asian esille tuonutta henkilöä. Tosiasia on, että meillä on vaan kolme kovaa ammattilaista: Jussi, Sari ja Lotta. Enkä yhtään ihmettele nykyisellä eripuraisella meiningillä. Kaikki vaan panevat hanttiin, kun itse eivät osaa hoitaa hommaa. Kateus taas paistaa läpi ja itsekeskeisyys. " Koska minä en ole tekemässä jotain hienoa pyöräilyn eteen, niin hanttiin panen, ettei kukaan muu saa sitä kunniaa." Näin ajattelee suurin osa tämänkin palstan naukujista.

TunkkiPuolikas
01.01.2015, 23.29
Nehän on neuvoteltu loppuun ja päätös tehty. Elokuussa aloitettu. Muutamaan kertaan sorvattu ja joulukuussa lyöty lopullisesti " kättä päälle" . Tämähän se kupletin juonen erikoiseksi tekeekin. Nyt pitäis muuttaa jotain? Hallitus hyväksyy. Puheenjohtaja ei kirjoita. Muutetaan, hallitus hyväksyy . Puheenjohtaja ei allekirjoita. Hallitus hyväksyy........... ???
Missä kohtaa toimintasäännöissä lukee, että pj llä on veto-oikeus ?????

En oleminen oikeusoppinut. Mutta meillä on SPUssa toimintasäännöt. Eikä niissä puhuta mitään siitä että yksi mies voi mielivaltaisesti toimia hallituksen yli. Näin minä asian ymmärrän.

marmar
02.01.2015, 06.16
Nehän on neuvoteltu loppuun ja päätös tehty. Elokuussa aloitettu. Muutamaan kertaan sorvattu ja joulukuussa lyöty lopullisesti " kättä päälle" . Tämähän se kupletin juonen erikoiseksi tekeekin. Nyt pitäis muuttaa jotain? Hallitus hyväksyy. Puheenjohtaja ei kirjoita. Muutetaan, hallitus hyväksyy . Puheenjohtaja ei allekirjoita. Hallitus hyväksyy........... ???
Missä kohtaa toimintasäännöissä lukee, että pj llä on veto-oikeus ?????

En oleminen oikeusoppinut. Mutta meillä on SPUssa toimintasäännöt. Eikä niissä puhuta mitään siitä että yksi mies voi mielivaltaisesti toimia hallituksen yli. Näin minä asian ymmärrän.

Puheenjohtaja on velvollinen noudattamaan toimintasääntöjä ja jos hallitus jotain enemmistöllä päättää, niin puheenjohtajan on siihen taivuttava, jos tällaista oikeutta ei ole erikseen annettu. Olisko aika vaihtaa puheenjohtajaa. Onko hallituksessa muita jäseniä, joilla on kanttia esittää ikäviä, hyvin ikäviä kysymyksiä puheenjohtajalle?

Kyllähän yrityksissäkin hallituksen puheenjohtajan ja toimitusjohtajan pitää mennä hallituksen enemmistön mukaan. Sitävartenhan omistajat tai tässä tapauksessa jäsenet valitsevat hallituksen, että ei pääse syntymään tilannetta, joss diktaattori päättää kaikesta.

Onhan tällainen äärimmäisen noloa puheenjohtajalle. Itse en kehtaisi enää jatkaa toimessa...

villef
02.01.2015, 10.37
Hieno homma joka tapauksessa, että Fincycling jatkaa toimintaa. Ja toivottavasti tässä nyt kuitenkin sitten järkikin voittaa ja maajoukkuekisoihinkin pääsee porukka mukaan. Kun SPUn rahoituksella ei ajeta kuin korkeintaan 1 Euroopan maajoukkuekisa.

TunkkiPuolikas
02.01.2015, 11.26
Niin, jos olisikin sitä rahaa, ei tarvisi tällaista vääntöä . Satatuhatta vaikka junnuihin , niin kyllä se pelittäis.
Fincycling olisi silloin joku Continental tason ammattilais Team ja olisi ihan erillään. Nimenä vaikka VaSuKaKeWe. :) :) Vauhkonen ,Suikkari,Kananen.Kellu,Wegelius :)

6.1 uusi hallitus kokoontuu. Sinne on valittu nyt kaksi uutta hyvää tyyppiä. Vanhatkin on pyöräihmisiä. Tulevaisuus näyttää hyvältä minun mielestäni :)

Ikävää , että tämän yleensäkin aloitin. Mutta uskokaa tai älkää , mutta mulla oli aika liskojen yö miettiessäni , että mikä tää nyt oikein on tää juttu.
Nämä asiat pitäis saada hoidettua ihan muualla. Vaikka eipä ne täällä silti hoidukaan, mutta jospa pistäis miettimään . :) Ei mulla muuta sitten :)

maantienässä
02.01.2015, 11.41
eikä ole yhtään ikävää että Tunkki aloitti tämän ja nosti kissan pöydälle. Tälläinen venkoilu on valitettavaa maamme urheilupiireissä ja aivan vastaavaa on erään vastaavan pienen lajiliiton toiminnassa.
En oikein ymmärrä mistä hallituksiin ja varsinkin pj:ksi siunaantuu porukkaa, jotka eivät näe edes oman lajinsa kokonaisuutta vaan jähnäävät joko omaa tai pienen lähipiirinsä asioita. Ja toisaalta en ymmärrä miksi heitä ei saada kuriin, silloin kun he toimivat selvästi sääntöjen vastaisesti, eikä varsinkaan mihinkään taloudelliseen tai muuhun vastuuseen aiheuttamistaan "kämmeistä".

En minäkään lakimies ole mutta maalaisjärjellä ajateltuna tuo Finncyclingin teksti oli ihan ymmärrettävää, eikä siinä minusta mitään lajin vastaista ollut. En tiedä onko kyse vain henkilökemioista vai mitä SPU pelkää sopimuksessa ?

Tuota Ruisleivän viimeisimmän kommentin ajatuksenjuoksua en kyllä ymmärrä.

TunkkiPuolikas
02.01.2015, 11.56
Jos nyt tähän Ruisleivän kommenttiin vielä vastaan. Voittoa ei kyllä kovin helpolla yksinäinen kuski saa. Pitää olla hullun tuuria tyyliin Rui Costa jos niin käy. Oikein hyvällä onnistumisella meillä olis kolme potettiaalista naista. Se kolmas on Laura Vainionpää. Ja Viivi Puskala myöhemmin. Sorry jos joku unohtui. Mutta juniori poikiin löytyy sitten jo paremmin ja u23 erittäin hyvin.

marmar
02.01.2015, 12.00
Ikävää , että tämän yleensäkin aloitin. Mutta uskokaa tai älkää , mutta mulla oli aika liskojen yö miettiessäni , että mikä tää nyt oikein on tää juttu.
Nämä asiat pitäis saada hoidettua ihan muualla. Vaikka eipä ne täällä silti hoidukaan, mutta jospa pistäis miettimään . :) Ei mulla muuta sitten :)

Näillä kirjoituksilla on yllättävän iso voima. Kummasti julkisuus saa aikaan paineita pistää asia kuntoon. Maailma ei ole enää entisensä ja erilainen erikoinen toiminta on käynyt vaikeammaksi ja riskialttiimmaksi toimijalleen. On valitettavaa, että vauhtia joutuu joskus hakemaan julkisuudesta mutta se vauhti saatta joskus kantaa yllättävän pitkälle, kun asianosaiset ymmärtää, että fiksusti toimimalla tämä ei toistu.

Jos siellä hallituksessa on vähänkään fiksua porukkaa, joka on tietoinen tästä kirjoittelusta, niin tätä tuskin tarvii täällä tai missään enempää retostella vaan asiat hoituu siellä missä pitääkin.

mutanaama
02.01.2015, 12.57
Näillä kirjoituksilla on yllättävän iso voima. Kummasti julkisuus saa aikaan paineita pistää asia kuntoon. Maailma ei ole enää entisensä ja erilainen erikoinen toiminta on käynyt vaikeammaksi ja riskialttiimmaksi toimijalleen. On valitettavaa, että vauhtia joutuu joskus hakemaan julkisuudesta mutta se vauhti saatta joskus kantaa yllättävän pitkälle, kun asianosaiset ymmärtää, että fiksusti toimimalla tämä ei toistu.

Jos siellä hallituksessa on vähänkään fiksua porukkaa, joka on tietoinen tästä kirjoittelusta, niin tätä tuskin tarvii täällä tai missään enempää retostella vaan asiat hoituu siellä missä pitääkin.

:)

Markku Silvenius
02.01.2015, 13.46
Joo ja ens kesän naisten MM-maantie-edustajat valitaan Nuorgamin vääntäjistä. Kun joukkuetta ei saada, niin pitää valita sellaiset, jotka pärjää yksin. Voittoohan sitä haetaan, eikö niin?

Meillähän on ihan toimivat referenssit sekä naisten että miesten ajajissa takavuosilta eli Vastaranta ja Sundstedt. Jukka voitti junnujen EM xc:n ja maantien silloisen maailmancupin osakilpailuja paljon, taisi voittaa koko cupinkin. Silloin on kuntoa sen verran että pystyy jo pelaamaan yksinkin muttei jatkuvasti eikä saa montaa tilaisuutta. Piakin esitteli samaa menoa moneen otteeseen. Ei heidän jälkeensä toistaiseksi ole nähty vastaavaa. Älkää junnut pahoittako mieltänne tästä. Voitte näyttää tekemällä mitä osaatte.

Köpiksessä muutama vuosi sitten voitti Lecuisinier junnujen maantien. Oli voittanut pitkin vuotta kaikennäköistä Nations Cupissa ja oli jo EYOF Mansessa podiumilla. Eli ennusmerkit usein näkee. Mutta hänelläkin oli joukkue joka pystyi ajamaan 43-47 keskarilla suurimman osan kisaa. Iso osa ajajista oli kiertänyt koko vuoden kimpassa. Aika vähän ihmeitä näissä tapahtuu, asiat tehdään.

Tässä on sellaista huvittavaa piirrettä..FC tekee hommat siten kuin se tehtäisiin unionissa jos asiat tehtäisiin oikein unionin omana työnä. Mutta kun FC tekee sen ulkopuolella samalla tavalla, todetaan:

"Väärin sammutettu!!"

OJ
02.01.2015, 16.57
Tällaista suhmurointia se on ollut ennenkin. Yleensä nillitystä on syntynyt jostain tyhjänpäiväisestä, mutta ei tämä FC keissi ole ensimmäinen kerta päätösten pyörtämisessä tms. pyllyilyssä. Näistä on jauhettu tällä foorumilla ja ennen tätä foorumia. Ihailtavaa optimismia muutamilla kirjoituksilla, että asia paranisi, mutta allekirjoittaneelta alkaa usko loppumaan.

Suomen Kilpapyöräily ry näyttää näin sivusta seuraajan silmiin ainoalta yritykseltä kehittää Suomen kilpapyöräilyä muilla kuin niillä vanhoilla tempuilla. OK, on siellä muitakin hyvää duunia tekeviä seuroja, mutta ei tarpeeksi eikä varsinkaan sellaisia, jotka tarjoaisivat mahdollisuuksia kv-kisakontaktiin. En tunne noita Fincyclingin johtohahmoja tai kyseisen porukan toimintaa tarkemmin, mutta ainakin taustavoimissa on useampikin tuttu naama, joihin usko voivani luottaa. Huhuille on hyvä laittaa loppu mahdollisimman nopeasti. Tässäkin ketjussa on jo ehditty keskustelemaan, että Fincyclingin toiminta on loppu ja että Fincyclingin toiminnassa olisi jotain epäselvää. Fincycling on tärkeässä roolissa

Mutta tiivistäen. Jos joku on valmis tekemään duunia yhteisen hyvän vuoksi, niin on hyvien tapojen mukaista auttaa tai ihan vähintään olla haittaamatta toimintaa. SPU ei ole ilmeisesti onnistunut tässä syystä tai toisesta.

Ja oli 90-luvulla melko hyvä junnuohjelma, vaikkei ollutkaan hienoja autoja ja entisiä prohvia. Tämäkään ei tietenkään ollut hyvä asia, mutta urheilijat taisivat kuitenkin loppupeleissä tykätä kun pääsivät kisaamaan.

EDIT: Luin ton Markun kommentin uudestaan. SPU:lla ei ole missään tapauksessa resursseja tehdä mitä FC tekee. Turha keskustella miten on sammutettu koska SPU ei taida edes tietää missä palaa.

Jose Manuel Fuentes
02.01.2015, 17.37
Hola! Onneksi nämä Suomen pyöräilyorganisaation mielensäpahoittajat ei vaikuta scheissen vertaa tuleviin FC:n toimiin. Sata ja viiskyttonnia juuroa ylimääräistä puuharahaa valmiiseen pöytään ja ammattilainen taustaryhmä Suomen köyhimmän lajiliiton nuorison huippu-urhelun kehittämiseksi. Mutta hei ja ei. JMF

Markku Silvenius
02.01.2015, 18.10
EDIT: Luin ton Markun kommentin uudestaan. SPU:lla ei ole missään tapauksessa resursseja tehdä mitä FC tekee. Turha keskustella miten on sammutettu koska SPU ei taida edes tietää missä palaa.

Toki SPU tietää missä palaa. Vaikka se luovuttaisi kaiken nimitysoikeuden FC:lle. SPU:lla on muitakin huippu-urheilusegmenttejä joiden kanssa vastaavaa tuotantosopimusmallia ei ole. Se voi siis katsoa asiaa myös kehitysprojektina. Unioni ts. voi jatkaa omaa 'hyvää työtään' muissa segmenteissä ja 'näyttää mallia' miten hommat tulisi hoitaa - olla referenssinä. Siinä tapauksessahan urheilijat voittavat kun kaksi organisaatiota sparraa toinen toisiaan. Urheilijat pyrkivät olemaan maajoukkuepaikan arvoisia ja organisaatiot pyrkivät olemaan tehtävänsä arvoisia.

OJ
02.01.2015, 18.45
Jos SPU tietäisi, että junnujen kilpapyöräilyssä palaa, niin tätä ketjua ei olisi tällä foorumilla. Noin niinkuin mun mielestä.

TunkkiPuolikas
02.01.2015, 18.46
Ruisleivälle vielä. Katso ja kelaa tuo video loppuratkaisuun. Ei MM mutta MC kuitenkin. Vottajalle tuo vedetään. Suomilikka on lopussa yksin (ensi kesänä tilanne muuttuu). Riskinotolla 3. Me olemme saaneet mahdollisuuksia SPU,n kautta. Joskus on mennyt aivan perseelleen ja palaute sen mukaista. Mutta oppi on tulut Belgiasta jonne likka meni 17 vuotiaana. Martikainen ja Träskelin hommasivat paikan. Mä olin vastaan, mutta sinne katos.
tulos oli sitten tämä :)
https://www.youtube.com/watch?v=ccAyhVrOB1s

euro
02.01.2015, 21.43
Ruisleivälle vielä. Katso ja kelaa tuo video loppuratkaisuun. Ei MM mutta MC kuitenkin. Vottajalle tuo vedetään. Suomilikka on lopussa yksin (ensi kesänä tilanne muuttuu). Riskinotolla 3. Me olemme saaneet mahdollisuuksia SPU,n kautta. Joskus on mennyt aivan perseelleen ja palaute sen mukaista. Mutta oppi on tulut Belgiasta jonne likka meni 17 vuotiaana. Martikainen ja Träskelin hommasivat paikan. Mä olin vastaan, mutta sinne katos.
tulos oli sitten tämä :)
https://www.youtube.com/watch?v=ccAyhVrOB1s
Pyöräilyseuran vetäjän tärkein tehtävä on kerätä seuralle rahaa. Sillä luodaan pelialusta kuskeille, jotka menestyvät. Kun perusasiat on kunnossa, niin kuskit menestyvät. Esimerkkinä tästä on pieni, mutta sisukas ACT. Kun annetaan mahdollisuus, niin tulosta tulee. Viime vuonna kaikki natsasi. Tulokset on nähtävissä ACT-kotisivuilla kuulumiset-palstalla ja ACT-Ladies Facebook-sivustolla. Mutta ilman naapuriseurojen kanssa tehtyä yhteistyötä tämä ei olisi ollut mahdollista. Viime vuonna siis pääsin kohtalaisen helpolla. Tänä vuonna panokset kovenevat ja työmäärä lisääntyy. Ja menestys. 2016 tulee olemaan läpimurto kansainväliseen pyöräilyeliittiin ja sitä mukaa vastuut moninkertaistuvat. Siinä tarvitaan myös SPU:ta, jos sillä sattuu olemaan rahaa. Toivotaan, että kaikki ovat talkoissa mukana.

TunkkiPuolikas
03.01.2015, 00.28
Ruisleipä. Eikö linkki auennut ??
Pointina oli se, että voittajalle vedettiin kiri. Suomilikka oli yksin lopussa tossa kisassa . Joskus käy niin , kun letka katkeaa vika kilsoilla, mutta veti riskillä ja pääsi pokkaan. Eli ei sitä aina tiedä etukäteen MM kisoissakaan, mutta joukkue on kyllä aina yksilöä vahvempi.
Tää nyt vaan tuohon Nuorgami juttuun , joka taasen ihan kokonaan mulle ei auennut. Ilmeisesti.
Toiseksi, että yksin lähtemällä oppia hakemaan voi joku onnistua, mutta paljon helpompaa olisi ollut jos olisi ollut joku FC tuuppaamassa. Nyt sen tekivät hyvät kaverit ja Belgian pyöräilyvieraanvaraisuus joka on vertaansa vailla.

P.S itse en ole ollut vaatimassa kenenkään eroa. Mutta hommat pitää hoitaa. Pitää myös muistaa että edelliskerralla kun pj.sta äänestettiin, oli tulos tiukka. Ja sen verran kokouksen puheenvuoroja kuuntelin, että kilpapyöräilijät olisivat valinneet toisin. Harraste-ja liikennepuolen porukka päätti , että näin pn hyvä Ja en ihmetteli sitä. Harrastepyöräilyllä menee erittäin hyvin. Mutta juttu vaan on niin, etteivät he tarvitse SPUta mihinkään . He pärjäävät aivan hyvin ilmankin ja homma vaan kasvaa. Kilpapyöräily sen sijaan vaatii sen taakseen. Muuten ei homma onnistu mitenkään. Siksi nämä kannanotot ovat, mitä ovat.

lynxlynx
03.01.2015, 01.59
. Ja menestys. 2016 tulee olemaan läpimurto kansainväliseen pyöräilyeliittiin ja sitä mukaa vastuut moninkertaistuvat. Siinä tarvitaan myös SPU:ta, jos sillä sattuu olemaan rahaa. Toivotaan, että kaikki ovat talkoissa mukana.

Monella seuralla on Master-sarjojen naisia. Se mitä niistä höpinä tekee tässä ketjussa on lukijan vastuulla.

lynxlynx
03.01.2015, 05.39
Jopas meni vakavax :) Itkiskö vai nauraisko?

lynxlynx
03.01.2015, 05.46
Vastaus vähän ku Pasila-sarjasta. Lääkkeet Lääkkeet. Erisnimet kirjoitetaan isolla, alusta loppuun mielipiteistä riippumatta.

OJ
03.01.2015, 09.26
Nyt alkaa taas ottamaan keskustelu sopivasti kierrettä. Taitaa urheilija tälläkin kertaa olla häviävän osapuolen roolissa.

TunkkiPuolikas
03.01.2015, 10.52
Ruisleipä. Okei no. Tässä ehdotetussa sopimuksessa käy niin , että SPU voi tietenkin sopimuksen mukaan puuttua valintaan. Esitys on esitys ja se perustellaan toki. Mutta ainakin viime vuosina on peruste ollut kv näytöt. Joku pystyy siihen jopa yksin , kuten Pia ja Tea. Mutta sitten hekin kyllä olisivat joukkueesta ilman muuta hyötyneet itse arvokisassa . Tea ajoi yksin Italian ympäriajon kakkoseksi aikoinaan. Harva käsittää kuinka kova suoritus se oli. Mutta joukkue takanaan niin kukaties olisi voittanut sen.
FC opettaa. Joukkuetaktiikkaa ja porukassa ajamista. Osaa sen erinomaisesti. Jos nyt sitten tässä tapauksessa joku Nuorgamin sälli tulee puskista ja on yht äkkiä ylivoimainen, totta kai valittakoon kisaan ja tehtäköön taktiikka sitten hänen vahvuuksien mukaan.
Mutta idea kaikilla mielessä. Ajetaan Suomen joukkueelle, ei itselle. Näin tekevät muut, isot pyöräilymaat, paitsi joskus Italia jossa on liikaa tähtiä. En Tarkoita seurakaveriani Leo-Pekkaa :D

WOK : Taisi kärähtää pannu pohjaan ? Missä kohtaa tässä on luokiteltu A ja B seurat ? Junnutyötä peräänkuulutan ja siihen on kaikilla seuroilla velvollisuus .
Ja ihan vaan tiedoksi. Porissa POPYKA , Iskuja Tarmo ovat jo monta vuotta sitten lyöneen hynttyyt yhteen. Kisoissa toisia autetaan. Varataan ja maksetaan yhdessä ajovuorot Karhuhalliin.
Kyllä sinunkin pitäis päästä jo tähän päivään. Vastakaisasettelun aika loppui jo -70 luvulla. Rannanjärvi on kuallu , mutta niin se on Eetu Salinkin vain patsaana Porissa. Ja mää saan puhel vähä tämmösii ko mä ole näi söpö kato. Sillai kai :)

TunkkiPuolikas
03.01.2015, 11.13
No kyllä ne näytöt joka tapauksessa on annettava jokaisen, joka kisoihin halajaa. Ja UCI luokitellussa kisassa . Ei niitä taida Nuorgamin toisella puolen rajaa olla. Pyöräilyssä ,rata poikkeuksena, on vaan se ongelma, ettei ole metrejä eikä sekuntteja jotka voisi asettaa rajoiksi.
Niin tai näin , aina arvokisavalinnoista ollaan montaa mieltä lajissa kuin lajissa . En usko että sopimus FC n kanssa huonontaa tilannetta. Ja viime kädessä joukkueen valitsee sitten SPU.

TunkkiPuolikas
03.01.2015, 11.54
Totta niin lupasin. No kerran kuitenkin. Pojat näkevät sitä ajamista kisatilanteessa. Heillä on silmät joilla näkee. Muuten arvio pitää tehdä blogikirjoitusten perusteellä , jotka nyt ovat urheilijan omia näkemyksiä . Kisaraportteja vaan kehiin. Ja kun ei ole ketään "omaa" ajamassa, miksi ei oltaisi rehellisiä? Minä uskon ja luotan kyllä. Luottamus on aina olemassa. Sen voi vaan menettää. Näin minä tätä maailmaa funtsin.

Ja Wokin katkerille lätinöille en nyt enää korvaani edes lotkauta.

haedon
03.01.2015, 12.25
Ketäpäs tähän Fincyclingiin kuuluu? Kotisivuilta löytyy kyllä lähes joka sivulta sponsorit ja yhdellä perustajat, mutta ei kuskien nimiä, taustoja ja saavutuksia eikä taustaorganiaatiota. Yhteystiedoissakin vain sähköpostiosoite. Kisarapsoista ehkä selviäisi....?

OJ
03.01.2015, 17.13
Miten käy sen urheilijan, joka on todella kovassa iskussa, mutta ei töiden, opiskeluiden, perheasioiden yms. vuoksi pääse tai halua sinne euroopan kiertueelle mukaan.
Elävästä elämästä löytyy esimerkkejä kuskeista, jotka olivat tosi kovia Suomen kisoissa, mutta eivät pystyneet ajamaan >100 kuskin junnukaaoksessa. Ymmärrän toki huolen valintojen puolueellisuudesta, koska näistäkin löytyy esimerkkejä ihan lajiliiton puoleltakin, mutta FC:stä on ainakin jätetty "meidän" tytön/pojan buustaajat pois.

Yksi iso ongelma taitaa olla materiaalin vähyys, mutta FC auttaa tässäkin vaikkei tekisi suoranaisesti töitä asian parissa. Mihin lätkämutsi/-faija laittaa jesse-eemelin urheilemaan? Lajiin jossa juniorilla on selvä väylä lajin huipulle asti vai lajiin jossa kansainvälinen kilpailutoiminta on urheilijan vastuulla ja lajiliitto sekaantuu asiaan vain silloin kun on aika pantata osallistumisoikeuksia.

Haedon -> en ole aivan varma, mutta tossa joukkueessa ei tainnut olla pysyväisjäseniä viime kaudella.

euro
04.01.2015, 20.03
No kyllä ne näytöt joka tapauksessa on annettava jokaisen, joka kisoihin halajaa. Ja UCI luokitellussa kisassa . Ei niitä taida Nuorgamin toisella puolen rajaa olla. Pyöräilyssä ,rata poikkeuksena, on vaan se ongelma, ettei ole metrejä eikä sekuntteja jotka voisi asettaa rajoiksi.
Niin tai näin , aina arvokisavalinnoista ollaan montaa mieltä lajissa kuin lajissa . En usko että sopimus FC n kanssa huonontaa tilannetta. Ja viime kädessä joukkueen valitsee sitten SPU.
Viime syyskokouksessa toinen pääkeskusteluaihe oli tiedoittaminen. Kaikenlaista luvattiin. Nyt kun katsoo SPU:n tiedoittamista, niin siellä löytyy vain jotain joulukuun alusta. Oli tietenkin hyvän joulun toivotukset. Mutta se ei riitä. Olisi odottanut, että SPU olisi riemumielellä tiedoittanut uusista markkinointiyhteistyökumppaneista, joilta saadaan rahaa tomintaan. Turha oli joululahjatoive. Miksei mitään tapahdu? Ihan kuin six-pack hallitus. Kaikki vaan ajetaan alas ja otetaan selfieitä. Ei tää näin tule missään nimessä onnistumaan. Pitääkö kansan nousta barrikadeille?

very heavy
04.01.2015, 20.35
no jos kilpapyöräilyn nimissä aiot kansaa barrikaadeille houkutella niin ei kannata turhaan kovin kummosta puomia paikalle raahata:D

CamoN
04.01.2015, 20.39
no jos kilpapyöräilyn nimissä aiot kansaa barrikaadeille houkutella niin ei kannata turhaan kovin kummosta puomia paikalle raahata:D

Älähän nyt, maassa on kuitenkin viisi miljoonaa intohimoista harrastaa. Tai näin minulle on kerrottu.

euro
04.01.2015, 21.29
Älähän nyt, maassa on kuitenkin viisi miljoonaa intohimoista harrastaa. Tai näin minulle on kerrottu.

Tää vuosi 2015 mennään vanhan kaavan mukaan. Vuosi 2016 tuo mukanaan uudistuksia.

TunkkiPuolikas
05.01.2015, 00.36
Hepolla 1500 jäsentä pelkästään. ? Vai onko jo 2000 ? Ja kuuluvat muuten SPUn.
Taitaa pyöräily olla muistini mukaan top 3 ssa liikuntamuodoissa maassamme näin ulkoa heittäen. Ja väitän että 5 miljoonaa fillaria löytyy . Eri asia on monellako ajetaan ja ajetaanko kilpaa. Tämän verran nyt Euroa haluan peesata vaikka ei tämä alkuperäiseen aiheeseen kuulukkaan. Tai siksi just :)

TunkkiPuolikas
06.01.2015, 18.51
Sopimus allekirjoitettu :) :) :)

kuovipolku
06.01.2015, 21.09
http://www.hot.ee/vaikal/mrp.jpg

marmar
07.01.2015, 08.35
Sopimus allekirjoitettu :) :) :)

Hyvä että ratkes näinpäin.

Ei poikkeus vahvistanut tällä(kään) kertaa sääntöä. Yleensä oudot toimintatavat menevät järjestykseen, kun pikkasen hakee vauhtia julkisuudesta. :rolleyes:

Ikäväähän tällainen julkisuus on, mutta menee varmasti vielä sukupolvi ennekuin vastuuasemissa olevat oppivat, että maailma ei ole enää entisensä, vaan suoraviivaisella, avoimella sääntöjenmukaisella toiminnalla pelaa itselleen helpoimmat oltavat.

Pahitahan näissä väännöissä on, että kenties ne fiksuimmat eivät uskalla edes asettua ehdolle, kun pelkäävät että kun ovat tehneet perusteltuja joskus vaikeitakin päätöksiä, niin saavat negatiivista julkisuutta.

Juurikko
07.01.2015, 13.32
Hienoa että SPU:ssa löydettiin järki. Uskaltaako kysellä mitä kuuluu U23:n projektille mikä oli tarkoitus toteuttaa virolaisten kanssa ?

Oatmeal Stout
07.01.2015, 14.25
Ratapyöräilyssä on ollut 60 osallistujaa. Mä osaan pilkut ja pisteet. Matikka on mun vahva laji. Tän mä osaan.
Vuoden 2014 RATA SM/ISM tulokset (http://www.spusaitti.com/tulokset/2014/sm_rata_ism.htm) lienevät väärennettyjä, joska siellä on yli 60 erilaista etu- ja sukunimi yhdistelmää?

euro
08.01.2015, 00.32
Hepolla 1500 jäsentä pelkästään. ? Vai onko jo 2000 ? Ja kuuluvat muuten SPUn.
Taitaa pyöräily olla muistini mukaan top 3 ssa liikuntamuodoissa maassamme näin ulkoa heittäen. Ja väitän että 5 miljoonaa fillaria löytyy . Eri asia on monellako ajetaan ja ajetaanko kilpaa. Tämän verran nyt Euroa haluan peesata vaikka ei tämä alkuperäiseen aiheeseen kuulukkaan. Tai siksi just :)
Jokainen varmaan muistaa ne ensimmäiset pyöräilykokemukset sillä kolmipyöräisellä. Isi ja äiti työnsi eteenpäin kunnes itse oppi polkemaan itsenäisesti. Sitten, kun apupyörät otettiin pois ja pystyi ajamaan ilman apuja, niin voi sitä riemua. Maailma oli avoin. Voi sitä riemun tunnetta. Maailma on minun. Mä oon itsenäinen. Mä pärjään.

nga
09.01.2015, 07.12
Jokainen varmaan muistaa ne ensimmäiset pyöräilykokemukset sillä kolmipyöräisellä. Isi ja äiti työnsi eteenpäin kunnes itse oppi polkemaan itsenäisesti. Sitten, kun apupyörät otettiin pois ja pystyi ajamaan ilman apuja, niin voi sitä riemua. Maailma oli avoin. Voi sitä riemun tunnetta. Maailma on minun. Mä oon itsenäinen. Mä pärjään.

Nyt se korkki kiinni, ihan oikeasti...

HeikkiO
09.01.2015, 19.33
Kolmipyörät ja apupyörät on niin 1900 lukua. 2000 luvulla lapset aloittaa potkupyörillä. Ei tarvitse mitään "apupyörävaihetta" siirryttäessä ketjuvetoiseen pyörään.

euro
09.01.2015, 19.50
Nyt se korkki kiinni, ihan oikeasti...
Ensimmäiset maksaneet ilmoittautuneet Vueltaan on jo rekisteröity. Vaikka meidän sivut ovat vielä vaiheessa, niin kiinnostusta riittää. Korkkaajat voivat tietenkin narista omaa tyhjyyttään. Kunhan saadaan sivut kuntoon, niin homma alkaa pelittämään. Lähiaikoina avataan sivut Vueltaan ja PM-Masters-kisoihin sekä maantiepyöräilyn SM-Kisoihin. Näin täällä Vantaalla toimitaan.