PDA

Näytä tavallinen näkymä : Läskipyörä about tonnilla ?

Sotanorsu666
06.12.2014, 12.28
Terve. Tässä ollaan aktiivisesti ihmetelty tota fatbikesceneä nyt hetken aikaan ja nyt on tehty semmoinen päätös, että etujousitettu 26" maasturi saa lähteä uuteen kotiin ja tilalle tulee läski. Maastoajot erittäin satunnaista, koska pääpaino on maantiellä, niin ei viitsisi ihan hirveitä rahoja laittaa kiinni maastopyörään, jos sillä ajaa 500km vuodessa. Työmatkoihinkin löytyy jo sinkulahybridi, joten läski tulee ainoastaan huvitteluun ja hassutteluun. Suomen polkupyörätukku sai juuri ensimmäiset Corratecit asiakkailleen ja sillä taisi olla hintaa n.1400€. Ihan hyvän näköinen musta runko ja osat vissiin aika perustasoa. Helvetin rumat hämähäkkirenkaat jostain syystä pyörässä, joten ne pitäis sit vaihtaa heti johonkin nappuloihin. KTM fatbike tulee myös polkupyörätukulle tämän talven aikana, mutta siinä taitaa olla joustokeula millä en tee mitään, joten sen rustaan listalta heti pois. XXL myy taas noita Whiteja välillä suht halvalla ja sieltä saisi huoltoja päälle yms, mutta se on vähän kuin joku harmaa volkswagen golf mitä mahtuu 13 tusinaan. Vaikeita hommia.

Kysellään siis täältä porukan suosituksia, että mihin kannattaa kääntää katseet läskipyörää etsittäessä, kun hintahaarukka on tuhannen €uron kahta puolta Aki Palsanmäen sanoin.

Kiitos jo etukäteen avusta, jos sitä tulee :rolleyes:

very heavy
06.12.2014, 12.33
tuossa hintaluokassa jos white pro ei kelpaa?? niin ainoa järkevä vaihtoehto on felt douple douple70 (oma mielipide) tai hyvä käytetty on aina järki vaihtoehto

J.Kottenberg
06.12.2014, 13.08
tuossa hintaluokassa jos white pro ei kelpaa?? tai hyvä käytetty on aina järki vaihtoehto

En tiedä läskeistä oikeastaan mitään mutta vaikuttaa vähän siltä että läskien nopeasti kasvaneessa suosiossa on kyse osittain muoti-ilmiön kaltaisesta asiasta ja se johtaa usein siihen osa hankinnoista tehdään puutteellisen harkinnan perusteella jolloin väline koetaan jossain vaiheessa tarpeettomaksi ja myydään. Eli jos ei ole kiire niin luultavasti läskipyöriä tulee jatkossa käytettynä (osa varmaan vain muutaman lenkin verran) myyntiin. Silloin tonnilla on suurempi pelikenttä.

nure
06.12.2014, 13.15
Paha hintaluokka kun kiekot renkaineen taitaa halvimmillaan maksaa +500€... Silloin täytyy vain tyytyä niihin harmaisiin Golfeihin...

Latati
06.12.2014, 14.15
One Onen Limited Edition (http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATLTD/on-one-fatty-limited-edition-fat-bike) koodilla UKSTAFFSTW20 alle 800 euroa.

Renkaat saa speksattua mustiksi, keulan vaihtaminen kuituiseksi onnistuu suhteellisen halvalla...

Itse ostin XXL:n White 2fat Interceptorin (maksoin uudesta 1860 euroa), enkä parin viikon perusteella voi hankintaani moittia. Läskipyöräily vei miehen mukanaan.

Ski
06.12.2014, 19.06
Terve. Tässä ollaan aktiivisesti ihmetelty tota fatbikesceneä nyt hetken aikaan ja nyt on tehty semmoinen päätös, että etujousitettu 26" maasturi saa lähteä uuteen kotiin ja tilalle tulee läski. Maastoajot erittäin satunnaista, koska pääpaino on maantiellä, niin ei viitsisi ihan hirveitä rahoja laittaa kiinni maastopyörään, jos sillä ajaa 500km vuodessa. Työmatkoihinkin löytyy jo sinkulahybridi, joten läski tulee ainoastaan huvitteluun ja hassutteluun. Suomen polkupyörätukku sai juuri ensimmäiset Corratecit asiakkailleen ja sillä taisi olla hintaa n.1400€. Ihan hyvän näköinen musta runko ja osat vissiin aika perustasoa. Helvetin rumat hämähäkkirenkaat jostain syystä pyörässä, joten ne pitäis sit vaihtaa heti johonkin nappuloihin. KTM fatbike tulee myös polkupyörätukulle tämän talven aikana, mutta siinä taitaa olla joustokeula millä en tee mitään, joten sen rustaan listalta heti pois. XXL myy taas noita Whiteja välillä suht halvalla ja sieltä saisi huoltoja päälle yms, mutta se on vähän kuin joku harmaa volkswagen golf mitä mahtuu 13 tusinaan. Vaikeita hommia.

Kysellään siis täältä porukan suosituksia, että mihin kannattaa kääntää katseet läskipyörää etsittäessä, kun hintahaarukka on tuhannen €uron kahta puolta Aki Palsanmäen sanoin.

Kiitos jo etukäteen avusta, jos sitä tulee :rolleyes:

No, tuossa hintaluokassa on oikeastaan kaikki tarjolla. Kun olet jo harrastaja maastossa ja ajanutkin enemmän, niin suosittelen että ostat hintahaarukkasi yläpäästä jotain mitä saat nyt heti allesi. Pääset siis ajamaan heti. TREK, Spessu, ehkä WHITE Pro tai Charge, ja itse suosittelen tuossa järjestyksessä vielä. Salsaa, 907 ym löytyy käytettynä Fillaritorilta esimerkiksi.
Tai vaihtoehtoisesti ostat Corratecin tai Kotarin, testaat niitä, ja kerrot meille miltä ne tuntuu.
Aivan sama onko se niinku Toyota , Skoda, BMW tai Mersu, kuhan pääset ajamaan :)

Ski
06.12.2014, 19.08
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

roadking
06.12.2014, 19.22
One Onen Limited Edition (http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATLTD/on-one-fatty-limited-edition-fat-bike) koodilla UKSTAFFSTW20 alle 800 euroa.

Renkaat saa speksattua mustiksi, keulan vaihtaminen kuituiseksi onnistuu suhteellisen halvalla...

Itse ostin XXL:n White 2fat Interceptorin (maksoin uudesta 1860 euroa), enkä parin viikon perusteella voi hankintaani moittia. Läskipyöräily vei miehen mukanaan. Olin jo innoissani hankkimassa joululahjaa itselleni, mutta en saanut koodia toimimaan ???

Solaris_83
06.12.2014, 19.32
Kaverin puolesta kokeilin koodia eikä pelannut, aika vähän pyöriä nyt tarjolla alle 1400 hintaan..

Ski
06.12.2014, 19.59
Kaverin puolesta .... he he :)

Latati
06.12.2014, 21.29
Pöh, ei näköjään koodi toimi enää. Kaveri tilasi viikko sitten, silloin toimi. Mutta ei tuo perushinta (vähän reilu tonni) ihan mahdoton ole, ja pyörän saa nopeasti. Muita tuon hintaluokan fillareita saa odotella (esim. Felt) pitkälle talveen.

Rosen Tusker (http://www.rosebikes.fi/bike/rose-the-tusker-1-26-2015-hardtails/aid:751674)olisi mielestäni mainio hankinta myös, mutta tietenkin yli budjetin, ja odotteluaikaa ainakin helmikuulle.

Juze
06.12.2014, 22.03
Felt pitäis m-koossa tulla tammikuun alussa, niin 70 kuin 30:nenki

Tevi
07.12.2014, 15.44
Rosen The Tuskerin hinta on vähän jännästi. Nettisivuilla hinta on 1249€ ja kotiini tulleessa kuvastossa hintaa oli vaan 1199€. Mikä hinta lie oikea. Paino ei ole paha hintaan verrattuna.

mutanaama
07.12.2014, 15.55
En tiedä läskeistä oikeastaan mitään mutta vaikuttaa vähän siltä että läskien nopeasti kasvaneessa suosiossa on kyse osittain muoti-ilmiön kaltaisesta asiasta ja se johtaa usein siihen osa hankinnoista tehdään puutteellisen harkinnan perusteella jolloin väline koetaan jossain vaiheessa tarpeettomaksi ja myydään. Eli jos ei ole kiire niin luultavasti läskipyöriä tulee jatkossa käytettynä (osa varmaan vain muutaman lenkin verran) myyntiin. Silloin tonnilla on suurempi pelikenttä.

Ja sitä oikeankokoista odotellessa jääkin sitten ajot ajamatta. Mutta juu, niitä on koko ajan myytävänä, kun porukka ostaa sen halvimman pään laitteen, ja huomaakin hetken kuluttua, miksi tuo toinen olisikin itselleen parempi. Mun kautta on liikkunut eteenpäin kaksi läskiä, toinen ei sopinut muihin fillareihin ja toinen oli himpun liian pieni. Meni tosin samanmittaiselle kuskille.

Liikuva shikaani
07.12.2014, 16.03
Riippuu paljon siitäkin kuinka nopeasti pyörän haluaa, jos malttaa odotella keväälle niin valikoimaa on varmasti enemmän kuin nyt. Tällä hetkellä tuohon hintaan ei taida paljon muita saada kuin On One Fattyn joka on ihan kelpo peli. Kona Wo 2015 mallia saa myös ja hinta asettuu tuonne 1500 paikkeille.

Pexxi
07.12.2014, 16.05
Rosen The Tuskerin hinta on vähän jännästi. Nettisivuilla hinta on 1249€ ja kotiini tulleessa kuvastossa hintaa oli vaan 1199€. Mikä hinta lie oikea. Paino ei ole paha hintaan verrattuna.Arvonlisäverot ovat erit, Suomi 24 ja Saksa 19. Tosta se melkein tulee, ei jaksa laskea tarkkoja.

Bansku81
07.12.2014, 16.32
Itse harkitsisin kyllä vielä jos "maastoajo erittäin satunnaista". Itse pyrin lähinnä välttelemään muuta kuin maastoajoa läskillä :)

J.Kottenberg
07.12.2014, 21.10
Ja sitä oikeankokoista odotellessa jääkin sitten ajot ajamatta.

Totta. Eikä tosiaan ole useimmiten nopea eikä välttämättä helppokaan vaihtoehto.

J.Kottenberg
07.12.2014, 21.44
Näkyy Fillaritorille tänään tulleen On-Onen Fatty myyntiin. Taisi olla 20'' koko ja hinta 1070€.

Sotanorsu666
07.12.2014, 22.09
Ite oon hattu päässä 171cm, niin taitaa olla vähän liian iso runko mulle toi 20"

J.Kottenberg
07.12.2014, 22.32
Joo, vähän pienempi olisi parempi.

Antza44
08.12.2014, 16.00
^^Tuo sitten rajoittaa melki järkeväksi runkokooksi S, 16" ja 15,5".

Jos meinaa budjettia lisätä 1000€. Spessun SE irtoaa 1500€ ja siitä saa varmaan viel tinkastua.

Latati
09.12.2014, 09.51
Kun annoin väärän vinkin OneOne-koodista, tulee tässä nyt takuuvarma vinkki: XXL:ssä 9.-10.12. 20% pois kaikista hinnoista, ja tarjolla on ainakin tälä hetkellä Interceptoria. Sen hinta jää karvan alle kahden tonnin, joten eikös se mene budjettiin? Näin ainakin minä vaimolle perustelisin: maksoi vähän yli tonnin...

Sotanorsu666
09.12.2014, 20.07
Kyllä se alkaa siltä näyttämään, että käytetyn kyttäilyksi menee. On toi hiilariwhite vielä alennuksenkin jälkeen sen verran kallis peli.

Aakoo
09.12.2014, 20.17
Mikä tuossa On Onen Fattyssa on vikana? Vähän reilulla tonnilla kotiin, saatavuuskin pitäisi olla tyyliin ensi viikolla. Olisi kuitenkin uusi pyörä.

Sotanorsu666
09.12.2014, 21.02
Se on myös yksi vaihtoehto, tosin semmoinen mitä ei voi koeajaa ennen ostoa. Fillaritorilla oli yksi on one vähän paremmilla spekseillä, mutta hintaakin oli enemmän kuin uudella. 16" runko olis varmaan passeli 171cm pitkälle.

Poy
09.12.2014, 21.29
Se on myös yksi vaihtoehto, tosin semmoinen mitä ei voi koeajaa ennen ostoa. Fillaritorilla oli yksi on one vähän paremmilla spekseillä, mutta hintaakin oli enemmän kuin uudella. 16" runko olis varmaan passeli 171cm pitkälle.
Mulla on samanverran pituutta ja ainakin tuo M-kokoinen White tuntuu ihan sopivalta, kun se alkuperäinen stemmi on aika lyhyt.

J.Kottenberg
09.12.2014, 22.44
Se on myös yksi vaihtoehto, tosin semmoinen mitä ei voi koeajaa ennen ostoa.

Käytetyn pyörän kohdalla koeajo ja kunnon tarkastaminen on tottakai paikallaan mutta uuden pyörän kohdalla minusta ei kovin välttämätöntä. Netistä löytyy geometriatiedot ja istuimella, tolpalla, stemmillä ja ohjaustangolla voi tarvittaessa muuttaa ajoasentoa paljonkin. Samoin tiedot osasarjoista voi helposti selvittää etänä.

Eikä joku pysäköintipaikalla tai kadun pätkällä otettu tuntuma paljon kerro. Tottakai eri asia jos saat päiväksi käyttöön ja sitä ennen vähän katsotaan ajoasentoa ja tarvittaessa vaihdetaan stemmiä tai muuta tarvittavaa. Jos näillä reunaehdoilla voit testata useamman kulkineen niin sitten olet oikeasti kyllä viisaampi eri vaihtoehtojen suhteen. Koeajo ja tiedonhankinta voisi olla mahdollista osallistumalla porukkalenkeille jossa porukalla on kiinnostavia pyöriä. Semmoisessa tilanteessa saa muutakin tietoa, jota kauppias ei halua kertoa vaikka tietäisikin. Tottakai tämä ei onnistu hetkessä mutta samallahan tulee ajettua muutenkin.

Sotanorsu666
10.12.2014, 10.02
Mitä eroa tolla limited editionilla on tohon 999£ maksavaan normiläskiin ? ***** kun toi koodihomma meni ohi. Kyllähän toi kelpais 800€uron hintaan vallan mainiosti. Mihin shimanon osasarjaan tota sramin X5 settiä voisi verrata ? Toivottavasti ei ole ainakaan a-sarjan tasoa. Pitää katella jos tonne On Onen sivuille tulisi jotain koodeja vai saako niitä jostain muualta ? Ainoa mikä jäi askarruttamaan, oli stemmin pituuden valinta, kun senkin saa vaihtaa ilmaiseksi. Tuleeko noi säädöissä kotiin, että ei muuta kuin mutterit kiinni ja kovaa ajoa ? Tämmöstä jo vähän rakentelin siellä alustavasti:

On-One Fatty Limited Edition Fat Bike (http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATLTD/On-One%20Fatty%20Limited%20Edition%20Fat%20Bike)Avid DB3 Hydraulic Disk Brake / Front / 900mm / 20 Post To IS / Black
Avid DB3 Hydraulic Disk Brake / Rear / 1600mm / 20 Post To IS / Black
SRAM PG 1030 Cassette / 10 Speed / 11-36T
SRAM PC1031 Chain / 116 Links
SRAM X5 Fat Bike Chainset / 175mm / 36-22T / Black / GXP
On-One Fatty Fork / 1 1/8" / Pearl White / Disc
On-One Fatty Frame (Pre-Order) / 16 inch / Pearl White
SRAM X5 Front Mech / 2x10 / Max 38T / High Direct Mount / Dual Pull
On-One Bob On Lock-On Grips / Black
El Guapo Ancho C Handlebar / 810mm / Black / 31.8mm Clamp
No Pedals Thanks
Sram X5 Rear Mech / 10 Speed / Black / Medium
On-One Bignose Saddle / CroMo Rails / Black
Planet X Light Alloy Seatpost / 31.6mm / Polished Black
Sram X5 Trigger Shifter / 2 Speed / Left Hand / Black
Sram X5 Trigger Shifter / 10 Speed / Right Hand / Black
On-One Hot Box Stem / 70mm / Polished Black / 7 degrees / 31.8mm Clamp
Vee Rubber Vee8 / 26 x 4.0 / Black / Light weight
On-One Fatty V2 Wheelset / Black / 32F32R / Shimano/SRAM

Liikuva shikaani
10.12.2014, 10.43
^Tuosta Fattystä sen verran että sanovat sen olevan "kokoisekseen pieni" Itse olen 175cm ja mulla oli 20" Fatty, no ehkä se oli hieman suuri mutta ei mitenkään häiritsevästi joten kannattaa toi koko miettiä tarkkaan, en usko että 18" olis liian suuri. Valkkaisin myös ehdottomasti tuohon kuitukeulan, ei kamalasti nosta hintaa mutta painoa pudottaa merkittävästi jonka ainakin minä kuvittelin huomaavani jopa ajossa:) Vee8 renkaana voi olla syksyllä/talvella melkosen liukas, tuohon ei jostain syystä voi valita Floateria? Se on on myös hinta/laatusuhteelta kelpo rengas ja varmasti pitävämpi kurassa/lumessa kuin v8.

J.Kottenberg
10.12.2014, 11.02
Olen ymmärtänyt että Sramin X5 sarjaa verrataan Shimanon deoreen. Toisessa pyörässäni on melkein samanlainen voimansiirto ja vaihdevivut, vain takavaihtaja on X7. Eivät ole mitään roskaa. Hyvin niillä ajelee, aluksi ainakin.

En ole Fatbikea tilannut mutta esim Canyonin jäykkäperäisessä oli ainakin etupyörä irti ja polkimet puuttui. (Kammissa on sitten erikätiset kierteet joten polkimet ei mene ristiin. Pitää ensin saada sormin kierrettyä lähes loppuun ja vasta sitten avaimella kiristys. Vaseliinia kierteisiin.)
Mukana on yleensä ohjeet mitä tehdä ja vaikka oli ensimmäinen netistä tilaamani pyörä, ei ajokuntoon laitto ollut todellakaan vaikeata. Kuusiokoloavainsarja, kiintolenkkiavainsarja ja muutama ruuvimeisseli jos on niin varmasti saa kokoon. Lue ohjeet ja ole huolellinen, hätäillä ei kannata tässäkään. Usein pyörät on tehtaalla säädetty valmiiksi mutta tottakai pitää vähän katsoa että kaikki toimii ja voi hyvin joutua hiukan esim vaihteiden pikasäätöjä säätämään. Todennäköisesti viimeistään ekoilla lenkeillä. Tälläkin sivustolla on ohjeita säätämiseen, niihin kannattaa vähän syventyä niin saa paljon enemmän huvia kun kaikki pelaa. Pitää myös joka ruuvi ja mutteri kokeilla ettei ole mitään irti. Monet kierteet on alumiinissa joten ei ylikiristystä, muuten korkkaa kierteet ulos. Sitten vaan öljyä ketjuihin ja ajamaan.

Sotanorsu666
15.12.2014, 18.43
Maastopyörä meni kaupaksi, joten nyt vain odotellaan tarjouksia tai käytettyjen markkinoille tulevaa sopivaa. Yritän kerrankin järkeillä ja en osta sitä ensimmäistä silmään pistävää.

hemppa
20.12.2014, 01.10
OnOne Fatty alle tonnin posteineen http://www.planetx.co.uk/i/q/FBOOFATX5/on-one-fatty-fat-bike

Sotanorsu666
20.12.2014, 09.05
OnOne Fatty alle tonnin posteineen http://www.planetx.co.uk/i/q/FBOOFATX5/on-one-fatty-fat-bike

No nyt ei varmaan kannata odotella enää tammikuun aleja, koska tota halvemmalla tuskin irtoaa silloinkaan. Olin jo vähän mieltynyt, että venytän vähän ostoa ja budjettia, että pääsen hieromaan kauppoja Kona Wo 2015 mallista, mutta taitaa nyt toi On One saada mun rahat, kun noin halvalla irtoaa.

Edit: Tilattu 16" runko(toivottavasti sopiva) ja itse siis se 171cm. Löyty vielä googlettamalla alennuskoodi millä sai 35 puntaa hinnasta pois, joten koko paska kuluineen reilut 937€. Jarruthan tossa on varmaan väärin päin, kun noita tehdään rivi valmiiksi ja sitten myyntiin.. 18" runkoset oli myyty loppuun ja 20" oli vielä 6kpl jäljellä, mutta se nyt ainakin olisi ollut liian iso mulle.

Pexxi
20.12.2014, 16.31
Ei toi 16" varmaan kauheasti ole pieni varsinkin jos on lyhyemmät jalat. Itse ajelin pätkän tänään moisella ja onhan se itselle selkeästi pieni, inseam taitaa olla 84 ja pituutta 177. Oma on kokoa 18 ja se tuntuu aika sopivalta varsinkin kun kavensin ohjaustankoa melkein 10 senttiä.

Arskav
21.12.2014, 10.44
Ei toi 16" varmaan kauheasti ole pieni varsinkin jos on lyhyemmät jalat. Itse ajelin pätkän tänään moisella ja onhan se itselle selkeästi pieni, inseam taitaa olla 84 ja pituutta 177. Oma on kokoa 18 ja se tuntuu aika sopivalta varsinkin kun kavensin ohjaustankoa melkein 10 senttiä.

Vaikuttiko ohjaukseen tuo 10 cm lyhennys? Itse aatellut kans lyhentää.. nimittäin onhan tuo ihan järkyttävän leveä vakiona.

Pexxi
21.12.2014, 11.21
Vaikuttiko ohjaukseen tuo 10 cm lyhennys? Itse aatellut kans lyhentää.. nimittäin onhan tuo ihan järkyttävän leveä vakiona.Menihän se aika lailla herkemmäksi mutta yhden lenkin vasta heittänyt ja keli oli melkein pahin lumikeli. Voi vaikka varovasti lähestyä asiaa ja ottaa sentin kerrallaan puoleltaan. 9 senttiä taisi olla tarkka ja itse kyllä tykkään enemmän kaposemmasta kun maasturissakin taitaa olla 66-senttinen (Fattyssa nyt 72). Voi tosin olla tottumiskysymyskin mutta olikohan se niin että alamäissä tota leveyttä tarvitaan?

Tai sitten siirtää alkuun vaan vaihdevipuja ja jarrukahvoja sisempään ja kokeilee eri leveyksiä.