PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kusipää, tunnistatko itsesi

Puoskar1
03.12.2014, 18.40
Joku helvetin kusipää kaatoi vanhan isäni Baanalla, eikä edes pysähtynyt. Jatkossa alan potkimaan sitten teitä kusipäitä jotka ette ymmärrä liikennesäännöistä ***** mitään!!!

ellmeri
03.12.2014, 18.43
Eikö paikalla ollut näkiöitä tapahtumalle?

Puoskar1
03.12.2014, 18.45
Ei ilmeisesti. Se oli siinä kaikkein ahtaimmassa paikassa työmaan vieressä. Hän huusi perään "sori", vaikka isäni lensi pyöränsä kanssa työmaan aitaa päin ja kaatui.

LJL
03.12.2014, 19.17
En tunnista itseäni kusipääksi, mutta voin silti paljastaa itseni (onneksi ollaan keskustelufoorumilla)

http://hs11.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1349773008267?ts=480

IncBuff
03.12.2014, 19.18
Tunnistan kyllä. Mitä sitten?

mutanaama
03.12.2014, 19.37
Joku helvetin kusipää kaatoi vanhan isäni Baanalla, eikä edes pysähtynyt. Jatkossa alan potkimaan sitten teitä kusipäitä jotka ette ymmärrä liikennesäännöistä ***** mitään!!!

No olihan aamunavaus. Onnea vaan valitsemallasi linjalla.

Leku
03.12.2014, 20.06
Mitä helvettiä? Miksei vanhus ollut kytkettynä ja lyhyessä remmissä, eikö jokin laki ole tällaista varten säädetty?

izmo
03.12.2014, 20.17
nyt ei voi kun ihmetellä... parempi antaa vaan hevosen ihmetellä kun sillä isompi... pää:seko:

LJL
03.12.2014, 20.59
Ja helikopteri pyörii

http://ydinjate.org/kuvat/files/ydinjate_kuva_831_34.gif

vauhtikorjaavirheet
03.12.2014, 21.21

Mitä, jos vanha isäsi ei ymmärtänyt sääntöjä? Ei sillä, ikävä juttu, ja olisi ollut syytä jäädä selvittämään asia. Tosin aina se vaan ei onnistu, eräälle lähipiirin vanhukselle alkoi sattua kaikkea outoa, mutta ikinä muut osapuolet eivät jääneet selvittämään asioita. Myöhemmin selvisi, että aina välillä myös jäi, mutta syyllinen löytyi löhipiirin peilistä eikä näistä tapauksista kertonut.

Niin tai näin, potkiminen ei kannata. Eikä se kaatajakaan välttis löydy täältä. Painiminen olis reilumpaa, mut Baana on siihen vähän liian kova alusta. Mitäpä, jos haastaisitkin kaatajan, sikäli kun kokoluokka yhtään osuu, Turpakeikkaan Vantaalle?

vauhtikorjaavirheet
03.12.2014, 21.24
Baanalla liikkuu muuten edelleen aamuisin niin paljon porukkaa, että oudoksuttaa, ettei kukaan puuttunut kaatajan tekemisiin. Mutta eihän siellä kokoaikaa jokakohdassa ihmisiä ole.

Sekin tuli mieleen, et mitäpä, jos kadonnut osapuoli ei tajunnut aiheuttaneensa mitään.

tempokisu
03.12.2014, 21.34
PuosKar1, toivottavasti mitään vakavampaa ei sattunut.
Todella typerää alkaa täällä nyt taas syyllistään uhria. Tosi ikävä fiilis jos vastapuoli vielä pakenee, omassa edellispäivän onnettomuudessani auttoi todella paljon että vastapuoli oli fiksu ja yhteistyökykyinen.
Aina on hyvä jos osapuolet voi selvitellä asiat, ainakin alkushokin jälkeen yhteisymmärryksessä.

Ja ymmärrän PuosKaria todella hyvin, jos joku aiheuttaisi vahinkoa omille vanhemmilleni, voisin kuvitella että kisusta tulisi todella ärhäkkä tiigeri.

Marsusram
03.12.2014, 21.40

Ja potkitut taas pistävät vahingon kiertämään.. Näin se kusipäisyys tarttuu.
Liikenteessä on paljon vajakkeja, jotka eivät ota muita huomioon, mutta pahimpia ovat ne jotka tietoisesti ryhtyvät muita "opettamaan".

Polun tukko
03.12.2014, 21.46
Silleesti.
Voin kyllä sanoa että jos minua tultaisiin lenkillä potkimaan niin siinä ois nenä hommat enemmän kuin lähellä.
Ihan turha täällä on päteä. Kenenkään. Edes *******n. :D

YT
03.12.2014, 21.52
Tunnistan itseni, jos sillä vanhuksella oli sininen tunturi tai valkoinen insera. Muussa tapauksessa en.

pekoni
03.12.2014, 22.54
Tunnistan itseni, jos sillä vanhuksella oli sininen tunturi tai valkoinen insera. Muussa tapauksessa en.
häh, mun pyörät?

KestreL
03.12.2014, 23.03
Olette te kyllä aika ihme porukkaa. En ole mielestäni käyttäytynyt huonosti. Olen yrittänyt kirjoittaa ajatuksella ja yrittänyt perustella mielipiteeni, mutta te ette näköjään kykene muuhun kuin trollaamaan. Tämä on yhtä rakentavaa keskustelua, kuin windows vs. linux, cannabis vs. tuulipukukansa, jne.. keskustelut.

Oikeesti ##¤% älykääpiöt, miettikää vähän käytöstänne. Ehkä mä sitten alan potkimaan niitä läheltä ajavia pyöräilijöitä, jos tuo kerran on teidän #¤%& kusipäiden asenne!!

Hyvää loppuelämää teillekin, toivottavasti emme törmää toisiimme!

Mikä ihme teitä vaivaa? Tähän viestiin asti olin yrittänyt olla kohtelias ja välttää kenenkään syyttelyä!

Vähän riidanhakuisilta vaikuttavat ko. henkilön kommentit ja pääpaino tuntuu olla päästä potkimaan pyöräilijöitä syystä tai toisesta. Oisko Larun sillan nastoittaja löytynyt?

Fuuga
03.12.2014, 23.24
Avaus ei kieltämättä ollut mikään parhain eikä uhatut toimenpiteet lähelläkään sitä, mutta olen samaa mieltä kisun kanssa siitä, että käyttäytyminen aloitusta seuraavien kohdalla on ala-arvoista.
Omaa ala-arvoista käyttäytymistä kun ei voi oikeuttaa ja perustella sillä, että toinen alotti. Sellainen toiminta on lähinnä 5 - 9 v. ja hieman sitä vanhempienkin lasten touhua.
Luulen, että lähes kaikilla olisi toinen ääni kellossa jos kaadettu olisi ollut oma vanhempi.

Jumo
03.12.2014, 23.29
Ulkoilutatko puoskari dalmatialaista ?

LJL
03.12.2014, 23.29
Aiemmasta kirjoittelusta päätellen Puoskari on todennäköisesti pelkkä trolli

vauhtikorjaavirheet
04.12.2014, 00.45
Luulen, että lähes kaikilla olisi toinen ääni kellossa jos kaadettu olisi ollut oma vanhempi.

Lähes kaikilla olisi ollut se toinen ääni jo aloittaessa. Esimerkiksi yritetty tavoittaa tilannetta nähneitä tai toista osapuolta, ei uhkailla kolmansia.

Se kulunut fraasi metsän vastauksista on monasti ihan käypä. Vaikka vituttais, kannattaa yrittää olla asiallinen, saa paremmin asiansa viestittyä ja apua.

pesuman
04.12.2014, 09.59
Lähtökohta lienee se, että liikenteessä liikkuu nykyisin kaikenlaisia viheltäjiä, joiden päähän ei järki uppoa edes potkimalla. Omaan työmatkaani mahtuu päivittäin erilaisia vaaratilanteita ja olisinkin pidemmällä sairaslomalla, jos hoitaisin ne kaikki potkimalla vastapuolen sairaalakuntoon. Vastapuoli voisi tietysti tähän kommentoida, että pakkokos sitä on ajaa kevyen liikenteen väylällä kolmeakymppiä. Toisaalta, kun työmatkaan kuluu pari tuntia päivässä, ei jaksa odottaa, että jokainen vajakki ehtii siirtyä alta pois. Matka ei nimittäin tällöin juurikaan etene.

Ennenkuin heittäydymme väkivallan vietäviksi, tulee pohtia syyt ja seuraukset.

Onko klv:lla pakko kävellä kolme rinnan tai sitten aivan keskellä, jolloin pyöräilijä joutuu arpomaan, ohittaako oikealta vai vasemmalta? Murphyn lain mukaan molemmat ratkaisut osoittautuvat kuitenkin vääriksi. Onko pyöräilijöiden aivan pakko ajaa klv:n vasenta laitaa, eli ns. vastaantulijoiden puolella? Em. lain mukaan väistäminen vasemmalle johtaa taas onnettomuuteen. Onko klv:lla pakko toikkaroida ilman valoja tai heijastimia ja juuri sellaisessa kohdassa, jossa ei ole katuvalaistusta? Murphyn lain mukaan juuri siinä kohdassa vastaasi tulee lapsi apupyöräisellään ja tietysti mustassa toppahaalarissa ja ilman minkäänsortin heijastimia tai valoja. Vajakki äiti sitten kommentoi, että kuuluuhan meidän äänet. Heh heh, naurattaa, jos ei kolahda.

Näihin tilanteisiin törmää siis päivittäin.

Mutta ei auta kuin sietää, että maailmaan mahtuu niin monensorttista liikkujaa.

Vauvasta vaariin.

Ennen kuin ryhdytään potkimaan toisiamme, niin pohditaan aluksi, miten onnettomuuden olisi voinut välttää.

Ehkä ne vältettäisiin parhaiten siten, että jätetään polkupyörät kotiin ja liikutaan kaikki autoilla.

Tämä aamu alkoi hyvin. Ei tarvinnut jarruttaa ja väistää kuin yhtä kaistapäistä jalankulkijaa.

Esuli
04.12.2014, 11.50
Minä tästä jo sanoin 70 luvulla ettei piä lähteä sinne helssinkkiin.

Oatmeal Stout
04.12.2014, 11.54
Tunnistan itseni,
Siis kusipääksi vai Helvetin kusipääksi - toisen piti tunnistaa itsensä ja toinen kaatoi ilman mitään ehtoja.
Minulla on yksi tai kaksi sinistä Tunturia, auttaako asiaa?

Sääli etteivät uskoneet, 1950- ja 1960-luvuilla Helsinki oli oiken mukava pikkukaupunki, jossa ihmiset tunsivat toisensa ja tervehtivät toisiaan, 1946:n liitosalueilla asia ei välttämättä ollut ihan samoin.

JackOja
04.12.2014, 11.59

Sääli etteivät uskoneet...

:D

marmar
04.12.2014, 12.10
Sääli etteivät uskoneet, 1950- ja 1960-luvuilla Helsinki oli oiken mukava pikkukaupunki, jossa ihmiset tunsivat toisensa ja tervehtivät toisiaan,

Näitä oikein mukavia pikkukaupunkeja on vielä suomessa, mutta niitä koitetaan väkisin kateellisten helsinkiläisten toimesta tappaa...

JackOja
04.12.2014, 12.13
^Täh? Millä lailla? Tuo vaatii nyt jo jonkinlaisen perustelun?

Oatmeal Stout
04.12.2014, 12.16
Näitä oikein mukavia pikkukaupunkeja on vielä suomessa, mutta niitä koitetaan väkisin kateellisten helsinkiläisten toimesta tappaa...
Minä kun luulin, että hallitus olisi asialla.
Toki valtaosa virkamieskunnastakin on niistä mukavista pikkukaupungeista ja leppoisasta maalaisidyllistä lähteneet. Ilmeisesti kateellisia jäljelle jääneille ja siksi pitäisi lopettaa noita kuntia.
Minä olen ollut maalainen avioliitostani alkaen, kun viranomaispääätöksellä helsinkiläisestä irtolaisesta tehtiin espoolainen - traumaattinen alku avioliitolle.

sohvapottu
04.12.2014, 12.37
Trolli ja trollin faija lens perseelleen... jos kaikki on kusipäitä niin kai nää vastauksetkin on sitte sen mukaisia.

LJL
04.12.2014, 16.17
Sellainen toiminta on lähinnä 5 - 9 v. ja hieman sitä vanhempienkin lasten touhua.

Åå, kesän lapsi mä oon. Åå, villi luonteeni on

freerider70
04.12.2014, 17.22
Hieman vastaavasta tapauksesta uutisoi Aamulehti(?) joku aika takaperin, pyöräilijä keilasi mummon kumoon eikä jäänyt paikalle. Mummolta käsi poikki. Kyllä tälläiset paikalta "pakenijat" kusipäiltä kuulostavat, oli vika kenessä hyvänsä.

marmar
05.12.2014, 00.04
Pakkoliittämällä raskaassa talousvaikeuksissa oleviin isompiin naapurikaupunkeihin

mutanaama
05.12.2014, 01.43
Eihän sipoo ole kaupunki, ja vantaalla oli varaa menettääkin vesijättömaata.

JackOja
05.12.2014, 09.12

Pakkoliittämällä raskaassa talousvaikeuksissa oleviin isompiin naapurikaupunkeihin

Tota noin... mitäs niitä mukavia pikkukaupunkeja Suomessa nyt onkaan... (mun mielestä) esim. Rovaniemi, Rauma, Porvoo vaikkapa. En mä nyt näkisi, että "kateelliset helsinkiläiset" olisivat noita mihinkään liittämässä :seko:

Mutta olkoon offtopic mun osaltani tässä ja palataan asiaan:

On tuolla kusipäitä liikenteessä ihan vitusti joo! Nytkin oli taas muutama hyötypyöräilijä ilman minkäänlaisia valoja liikenteessä.

brilleaux
05.12.2014, 09.27
On tuolla kusipäitä liikenteessä ihan vitusti joo! Nytkin oli taas muutama hyötypyöräilijä ilman minkäänlaisia valoja liikenteessä.

Juu näitä riittää Jyväskylässäkin. Pimeyden ninjat. Ilmeisesti he ovat kuolemattomia.
Toki täällä riittää myös autoilijoita, jotka teurastavat sut jos pidät kiinni oikeudestasi astua suojatielle.
Jyväskylässä soitetaan sulle jopa torvea jos kehtaat olla niin töykeä että ilmaiset autoilijalle halusi pitää kiinni oikeudestasi.

Esuli
05.12.2014, 09.55
Joo ei täällä maanpäällä ole ollut muita tervepäisiä kuin Nelsson Landola, ÄitiTeresia ja IsäMitro. Kaikille meille muille on luoja viskannu kustaatapäähän.

Polun tukko
05.12.2014, 12.25
Joo ei täällä maanpäällä ole ollut muita tervepäisiä kuin Nelsson Landola, ÄitiTeresia ja IsäMitro.

+ Taalasmaan Seppo.

Shimaani
05.12.2014, 13.11
Eihän sipoo ole kaupunki, ja vantaalla oli varaa menettääkin vesijättömaata.Nii-i.
Ja samalla meni taas tietokilpailuvoittovastaus kun nyt on yksi merenrantakaupunki vähemmän.

LJL
05.12.2014, 13.50
+ Taalasmaan Seppo.

+ Harri "Höylä" Soikkeli. Vilpitön kaveri

Nalho
05.12.2014, 15.23
Joo ei täällä maanpäällä ole ollut muita tervepäisiä kuin Nelsson Landola, ÄitiTeresia ja IsäMitro. Kaikille meille muille on luoja viskannu kustaatapäähän.

Tai sitten tämä tyyppi: https://www.youtube.com/watch?v=WKYD-cDd_Gs
Mahtaako kirjoitella tälle palstalle?

El-Carpaso
05.12.2014, 16.56
Tota noin... mitäs niitä mukavia pikkukaupunkeja Suomessa nyt onkaan... (mun mielestä) esim. Rovaniemi, Rauma, Porvoo vaikkapa. En mä nyt näkisi, että "kateelliset helsinkiläiset" olisivat noita mihinkään liittämässä :seko:

Mutta olkoon offtopic mun osaltani tässä ja palataan asiaan:

Rovaniemi ei todella ole mukava eikä pieni paikka. Tai siis pieni pinta-alallisesti.
Muutamia syitä:
1) Paskat kelit. Talvella ei enää nykyisin ole lunta, kevät kestää elokuuhun, kesä on kaksi viikkoa, syksyllä sataa 90% ajasta ja niin perkeleen pimeää.
2) Paskat polut. Tiesittekö että 95% Rovaniemen pinta-alasta on suota? Niitä on niinpaljon että niitä on jopa mäissä kun ei tasamaalle mahdu tarpeeksi kovalla tiheydellä. Jokainen lupaava polku johtaa suolle koska moottorikelkat.
3) paska kunnallispolitiikka. Kepulakaupunki kommarivivahteella. Valtuutetut tykkäävät käyttää enemmän kunnan rahoja vitun kalliisiin tietokoneisiin ja omiin "virka" tabletteihin kuin kaupungin asioiden ajamiseen. Ja ne harvat jotka haluavat muuttaa jotain eivät siihen pysty koska vanhat änkyrät eivät suostu mihinkään uuteen. Paitsi jos pitää vetää vesijohdot 30km keskustasta johonkin aivan umpikorpeen 12 talon keskittymälle kunnan rahoilla. Ei vissiin ollut kenenkään tärkeän kämppä siinä ryppäässä...
4) Paska kaupunki. Täältä siis näkee keskustasta erämaahan. Eikä täällä ole kauppoja joista ostaa mitään. Baaritkin on norjan hinnoissa ja mistään ei saa hyvää bisseä paitsi pullossa.
5) Paska liikennekulttuuri. Tää on tosiaan vantaan siirtokunta eli ajaminen on just sen tasoista.

Ei mulla muuta. On niin OT ketju muutenkin niin aattelin jatkaa omalla :D

ilmora
05.12.2014, 17.21
^Jotenkin mussa nyt syttyi halu päästä kokemaan ihka aito rovaniemeläisyys paikan päälle, kun oli niin hyvä myyntipuhe. Samaa pysähtyneisyyden eksotiikkaa kuin Kafe Mockbassa?

LJL
05.12.2014, 17.23
Teh Karpaasi ottaa ja valmistuu niin "pääsee" pois

El-Carpaso
05.12.2014, 17.49
Se voi olla että aika kultaa muistot siinä kohtaa ku muuttaa pois. Lähinnä noi suot keljuttaa... Ei ymmärrä miten jossain voi olla niin paljon suota...