PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rosen maantiepyörät

Just4fun
03.11.2014, 00.02
Näistä en löytänyt kovin tuoretta ketjua joten kyselen kommentteja.
Ovat aika kevyitä, onko keventely mennyt liiallisuuksiin kestämisen kustannuksella?
Takahaarukan yläpään liitos on joissan malleissa erikoisen näköinen
http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-team-cgf-2000/aid:746271
Pyörät ovat testeissä menestyneet aika hyvin.

nure
03.11.2014, 17.33
Eihän tuo ole kevyt ja tuohon tulee vielä polkimien paino, eiks 6.9kg ole UCI:n raja... Tuo yläpään liitos jopa saattaa olla tukevampi kuin perinteinen joten jos muuten miellyttää ja on sopiva niin kaupoille vaan, toisaaltaan, löytyy varmaan kilpailijoita Saksanmaalta...

arctic biker
03.11.2014, 17.56
Jos itse nyt oisin maantiepyörää järkirahalla hommaamassa niin toki Roselta. Pientä osien vaihtoa voisin tehdä ja kiekkoja katsoisin tarkalla silmällä. Kovasti ovat Rosen pyörätkin Tourin testikuskeille kelvanneet sikäli aina Canyon on mittauksissa ollut karvan- ei pyörän mitan edellä.

Just4fun
03.11.2014, 21.59
Eihän tuo ole kevyt ...

Ovat yleisesti hinta/osat suhteessa kevyitä esim. Fillarilehden 3/14 numerossa alle 3tonnin maantiepyörien vertailussa n. 1kg kevyempi kuin vastaavan hintatason Trek, Merida ja Focus. Tuo linkki liittyi tuohon takahaarukan rakenteeseen.
Hinta-keveys-kestävyys kun noista voi kuulema saada vain kaksi samassa pyörässä.

nure
04.11.2014, 06.48
En tarkoittanut erityisesti tuota Rosea vaan sitä ettei tuo edes mikään äärinmäisen kevyt olekun kysyjä kestävyyttää epäili...

Just4fun
07.11.2014, 23.59
Haluaisin tätä keskustelua vielä kuitenkin lämmitellä ihan yleisesti. Hiilarirunko, ultegran osilla, painoa alle 7kg, hinta n 2000euroa, vertailua muihin /vastaaviin. Kait jollakin on Rosen pyörä.

Gaastra
08.11.2014, 01.10
Mulla oli aikaisempi maantiepyörä Rose Xeon RS Ultegralla, oli erittäin laadukas ja hyvä peli ajaa, joten eiköhän tuokin varsin pätevä ole. Jos ulkonäkö miellyttää silmää niin osta pois, on varmasti hyvä pyörä.

Tässä muuten Rosen pyöriä käsittelevä ketju: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?41353-Rose-bikes

frp
09.11.2014, 19.51
Oma ja vaimon hiilikuituiset Roset ollut 3 vuotta. Ei valittamista. Itseasiassa Rosen rungot eivät ole keveimmästä päästä vaan kepeys on saatu hintaluokkaan nähden hyvillä muilla osilla. Ulkonäkö ja maine (ei pro sponsori) noissa varmaan on yleisin syy olla ostamatta.

Vrad
09.11.2014, 20.55
Mulla on viime vuotinen malli tuossta eli Xeon Team CGF-3000. Kilometrejä tuli kesän aikana rullailtua vajaa 4000km. Ihan tyytyväinen olen ollut kyllä, eikä pahaa sanottavaa ole löytynyt mistään. Ainuana erona "vakioon" mulla oli kalliimmat Citec-vanteet ja tanko. Myöhemmin sen mallin Sellen hiiliFlite on ajoittain väistynyt Spessun Rominin tieltä, vieläkään ei oo selvinnyt mistä ahteri tykkää enemmän. ;D
Hieman pystympi asento kuin yleensä, tosin itselläni vain hyvää ja tarkoituksen mukaista, ei tartte pitkille reissuille spacereita laittaa. Yllättävän kevyesti nousee mäet, mutta samoilla vanteilla verrattuna esim. canyonin CF 9.0 SLn ainut ero oli, että canyon oli käsille kovempi, ja hiukan "kisakireemmän" oloinen, tosin omiin ajoihin Rose on ollut nappivalinta. Jos kisailisi tasasella elitessä, niin ehkäpä sitten jotain muuta loppusprinttejä silmällä pitäen.