PDA

Näytä tavallinen näkymä : Paras aika ostaa pyörä?

Anok
17.10.2014, 20.01
Eli tosiaan pyörä juuri varastettiin ja uusi pitäisi hankkia. Cyclocrossi hankinnassa. En nyt välttämättä enää tarvitse pyörää ennen kevättä kun tuskin ralvella ajaisin, mutta olisiko järkevämpää ostaa pyörä nyt syksyllä vai keväällä? Onko keväällä tarjouksia paremmin kun nyt?

pete+
17.10.2014, 20.04
Paras aika on aina :):D

Liikuttava
17.10.2014, 20.41
Syksyllä/talvella myydään menneen vuoden malleja loppuun alennuksella. Keväällä sitten menneen vuoden viimeisiä jotka eivät ole kellekään kelvanneet. Itse ostin uuden fillarin syksyllä ja sain alennusta 800€.

CTMP
17.10.2014, 20.41
Mun mielestä parhaat alennukset on aina varaston viimesistä kappaleista eli niiden aika taitaa olla nyt. Keväällä olisi parempi tarjonta, jos yhtään epäilyttää mitä haluaa.

YT
17.10.2014, 20.46
Pyörä kannattaa ostaa, kun on pyöräkuume. Silloin sen hankinta tuntuu parhaimmalta.

mutanaama
17.10.2014, 22.17
Paras aika on aina :):D
Juuri näin...
"En nyt välttämättä enää tarvitse pyörää ennen kevättä kun tuskin ralvella ajaisin" ei näin

kolistelija
17.10.2014, 22.26
Musta oikea aika ostaa pyörä on sillon kun sellaisen haluaa. En ostaisi pyörää silloin kun en halua.

TERU
18.10.2014, 06.40
Tilaa nyt ja ota vastaan keväällä. Kauppiaasi saa ennakkotilauksilleen tuntuvan alennuksen ja sinä saatat päästä osalliseksi edusta. Saat varmasti tuoreen pyörän ja varmasti kaikki koot ovat valittavissasi. Täytyy tietenkin olla varma mitä haluaa ostaa ja mitä tulee saamaan, molemmat nykyiset pyöräni ovat tulleet tuohon tapaan ongelmitta. Onhan noita monia tapoja...

Jii1978
18.10.2014, 10.21
Liikkeiden tarjontaa katsastamaan välittömästi. Oikeankokoisen ja muuten miellyttävän fillarin sattuessa kohdalle siitä voi tähän aikaan vuodessa saada tuntuvan alennuksen. Jos sopivaa ei satu kohdalle, siirrät hankinnan suosiolla kevääseen. Sulovileniksi ei sitten hätäännyksissään kannata ryhtyä. Kuten sanottu, parhaat alennukset saa syksyllä tai keväällä ylivuotisista malleista. Kovin hanakoita eivät ole keväällä alennuksia laskemaan uusista malleista, kun pyöräkauppa käy silloin muutenkin. Rajataan tästä pois jo mainitut ennakkovaraukset ja tuhansien eurojen fillarit, jotka aina neuvotellaan tapauskohtaisesti.

nure
18.10.2014, 11.37
Yleensä ostetaan tarpeeseen eikä vuodenajan mukaan... Kylläkin syksy parasta aikaa jos ei uutuus malleja kaipaa...

freerider70
18.10.2014, 16.30
Sitten tietysti on parisuhdeasiat, näissä kannattaa myös hyödyntää parhaat ajat. Kuten oma läskin osto, asia otettiin pöydälle "sattumalta" samaan aikaan kun vaimo sai hyviä uutisia ;) Muutoin olen samaa mieltä useimpien kanssa että hyvä aika on aina.

ArtoR
18.10.2014, 20.06
Paras aika ostaa pyörä on ympäri vuoden ja jos ei ole ajanut talvella, niin sitten on syytä aloittaa.

Oatmeal Stout
20.10.2014, 11.47
Paras aika ostaa on, kun on rahaa siihen. Minulta ei puutu kuin 7500€ uudesta maantiepyörästä, mutta toivossa on hyvä elää ja haaveilla myös uudesta ratapyörästä, johon taitaisi mennä vähän yli 10k€.
Akuutin tarpeen yllättäessä joistain asioista täytynee tinkiä.

Highlander
20.10.2014, 12.51
Trolling..

http://www.youtube.com/watch?v=XU1QNx9cKV8

Oatmeal Stout
20.10.2014, 13.36
Totuudentorvi?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Hnvoz91k8hc

Anok
20.10.2014, 20.15
Tuli sitten tilattua pyörä. Canyon inflite 9. Kun sain käsityksen, että turha odotella näistä mitään alennusmyyntejä ja muutenkin voivat loppua nopeasti kesken. Ehkäpä sitä voisi alkaa talvipyöräilijäksikin kun hyvän pyörän saa sopivasti talveksi.

Muutenkin oli jo aika vaikeaa vastustaa tilaus napin painamista kun tuli niin paljon tuosta luettua ja selailtua tietoa.

Ulkorengas
21.10.2014, 03.56
Ennen kun tavarasta oikeasti oli pulaa, markkinointi kertoi milloin tavaraa on saatavilla. Nykyään kun tarjonta on yltäkylläistä, markkinointi pyrkii luomaan käsitystä rajallisesta saatavuudesta.

bici74
21.10.2014, 11.16
Wanhoja malleja saattaa tosiaankin saada erittäin halvalla. Alennetusta hinnasta voi saada vielä reilustikin pois "tekemällä kauppiaalle palveluksen" ja "viemällä vanhan romun pois kuleksimasta uusien mallien tieltä".

Itse asiassa olen seuraillut yhtä vm. 2014 Cubea joka on tällä hetkellä 20% alennuksessa (ohv 2.900€, nyt 2.320€) mun hovihankkijalla. On ollut alennuksessa jostain syyskuun alusta lähtien ja kun alennuksen laittavat 25/30 prosenttiin, soitan ja lupaan käydä hakemassa pois jos vielä satasen tiputtavat tai laittavat vähän tarpeellista tavaraa mukaan. Tässä odottelussa on tietty riskinsä mutta ei tuon Cuben missaaminen maailmaa kaada. Enemmän olen huolissani mahdollisen oston aiheuttamasta hellasäröstä.

Keskiäkäinen lohjalainen
21.10.2014, 11.28
Eli tosiaan pyörä juuri varastettiin ja uusi pitäisi hankkia. Cyclocrossi hankinnassa. En nyt välttämättä enää tarvitse pyörää ennen kevättä kun tuskin ralvella ajaisin, mutta olisiko järkevämpää ostaa pyörä nyt syksyllä vai keväällä? Onko keväällä tarjouksia paremmin kun nyt?

Jos tiedät, millaista fillaria olet hakemassa, syksyllä ja talvella kannattaa skannailla webbikauppoja läpi siinä toivossa, että joku yksittäinen jämäkappale irtoaisi halvalla. Joskus alennukset voivat olla suuriakin, varsinkin jos koko ei ole aivan sitä eniten myytyä M-XL -osastoa. Esimerkiksi 2000 euron XS-kokoinen BMC-täpäri on irronnut 700 eurolla. Jos ei keväälläkään vielä ole uutta hankittuna, sitten pitää ostaa sillä hinnalla, jolla kauppaa keväällä tehdään. Ainakin saksalaiset myyvät tavaraa hyvin järkevään hintaan myös silloin.

JK71
21.10.2014, 11.34
Kaksi pyörää olen ostanut syksyllä ja molemmissa oli tuntuvat alennukset. Jatkossakin taidan ostaa pyöräni syksyllä ellen sitten tarvitse jotain sellaista jota moni muukin haikailee. 26" täpärin ostin 2011 ja olisiko ollut 29"-huuman takia kauppiaalla pelko käsiin jäämisestä. Vannejarrullisen cyclocrossin ostin n. kuukausi sitten ja liekö se ollut alessa monien ostajien levyjarru-pakon sekä sähköisten vaihteiden tulon takia...

ajelee
21.10.2014, 15.40
Paras aika ? Sitä ei voi tietää etukäteen. Voi olla, että tuleekin vielä parempi tarjous, mutta voi myös käydä niin että tarjoustavara loppuu ja joutuu ostamaan kalliimmalla.

Itse ostin viime vuonna yhden pyörän juuri ennen joulua. Alennus oli kohtuu hyvä kun se oli "vanhaa" mallia ja samalla sain joululahjan itselle. Ehkä myös kauppias oli ainakin vähän tyytyväinen, kun sai jotain liikevaihtoa kassaan heille hiljaisena joulunaikana.

LJL
21.10.2014, 15.47
Musta oikea aika ostaa pyörä on sillon kun sellaisen haluaa. En ostaisi pyörää silloin kun en halua.

On myös hyvä ostaa pyörä viimeistään ennen kuin kuolee, sillä elämä on ihmisen parasta aikaa.

CamoN
21.10.2014, 19.57
En tiedä mistä johtuu, mutta omat pyörä- tai pyörän runko-ostokset on painottuneet jo neljänä vuonna aikavälille syyskuu-joulukuu. Niiden lisäksi viime vuonna tuli yksi tarjousrunko kesäkuun alussa, mutta se ei päätynyt varsinaisesti omaan käyttöön. Ehkä olen ollut tietoisesti tai tiedostamatta silloin liikkeellä kun on ostajan markkinat, tai sitten sitä vaan suunnittelee pitkällä tähtäimellä aina ensi vuodelle.

1972
22.11.2014, 19.24
Viime keväänä pyöräkauppoja kiertäneenä jouduin useasti pettymään, koska nopeammat olivat syöneet hitaammat. Monet minua kiinnostaneet mallit oli jo varattu ja uusien erien saapumisesta ei ollut varmuutta. Jos asia olisi nyt kohdallani framilla niin tekisin kauppaa juuri tähän vuodenaikaan.

Ulkorengas
23.11.2014, 00.03
Kiinnostavista malleista tuskin saa poikkeuksellisen hyviä alennuksia. Ne kun saattaa kiinnostaa muitakin ja kauppias kyllä sen tietää.

Itse ostin viime vuonna yhden pyörän juuri ennen joulua. Alennus oli kohtuu hyvä kun se oli "vanhaa" mallia ja samalla sain joululahjan itselle. Ehkä myös kauppias oli ainakin vähän tyytyväinen, kun sai jotain liikevaihtoa kassaan heille hiljaisena joulunaikana.

Bikeshopin alennuspolitiikkaa on hieno juttu avoimuudessaan. Tällöin myös paljastuu se, että vanhan mallin pyörät lähtee käytännössä samalla hinnalla kuin uudetkin. Vanhoissa alennus vain on merkitty valmiiksi hintalappuun, mikä saattaa hämätä monia ostajia luulemaan vanhaa mallia erityisen kilpailukykyiseksi hinnaltaan.