PDA

Näytä tavallinen näkymä : Specialized Crosstrail Comp Disc

Äijä
08.10.2014, 12.04
Kysäsenpä neuvoa alan asiatuntijoilta. Otsikon mukaista pyörää tarjotaan ostettavaksi, kun naapurin poika on hankkinut uuden ja paremman. Pyörä on ollu käytössä vähän toista vuotta ja pelittää mainiosti kun olen sillä muutaman lenkinkin saanut ajella. Reittinä kaikenlaista tietä asfaltista metsäautoteihin. Onhan se aivan eri luokkaa kuin vanha Hobby Hallin jalkaratas. Hintaneuvotteluihin ei ole vielä päästy ja olen kiinnostunut siitä mikä olisi summa, joka tuosta kannattaisi maksaa?

JackOja
08.10.2014, 12.38
Lähtökohdaksi puolet siitä mitä uutena on maksanut. Kunnon ja siisteyden mukaan sitten satanen pois tai lisää.

Jukkis
09.10.2014, 11.06
Lähtökohdaksi puolet siitä mitä uutena on maksanut. Kunnon ja siisteyden mukaan sitten satanen pois tai lisää.

Samoilla linjoilla JackOjan kanssa. Mulla samanmoinen peli ollut tallissa (ja ennen läskin hankintaa jopa ahkerassa ajossa) viitisen vuotta ja hyväksi kapineeksi havaittu. Vähän rengastusta säätelemällä ajettu sekä maastoa että maantietä eli oikeesti erittäin monikäyttöinen pyörä. Kunhan takavanne on rihdattu niin mahtuu pyörimään jopa nämä (http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/nokian/extreme-294/prd_413218_151crx.aspx) eli pääsee kelillä kuin kelillä baanalle :)
Ajetun noin 5000 kilsan aikana vaihdettu vain ketjuja ja takapakka. Niin ja laakerikartiot ja kuulat napoihin, koska kaikesta päätellen (ja huolimatta siitä, että pyörää on käytetty huol,,, öh siis valohoidossa) ihan merkkiliikkeessä), voitelu oli puutteellinen ja kartiot syöpyneet. Opinpa tästä sen, että seuraavaksi vien tuon joko Tammiston XXL:ään tai Kivenlahden Pyörähuoltoon, koska em. paikoissa todistetusti tehdään muutakin kuin nostetaan pyörä korjaustelineeseen ja kahvitellaan, kunnes "pyörä on huollettu"

P.S. Ihan uteliaisuuttani kyselen: mikä on se "uusi ja parempi" joka tuon on syrjäyttänyt ? Ilmeisesti kyse on kuitenkin jostain muusta kuten esim. käyttötarpeen totaalisesta muuttumisesta. Mikään maasto- ja/tai maantiepyörähän tuo monikäyttöisyydestään huolimatta ei kuitenkaan ole :)

Äijä
09.10.2014, 11.37
P.S. Ihan uteliaisuuttani kyselen: mikä on se "uusi ja parempi" joka tuon on syrjäyttänyt ? Ilmeisesti kyse on kuitenkin jostain muusta kuten esim. käyttötarpeen totaalisesta muuttumisesta. Mikään maasto- ja/tai maantiepyörähän tuo monikäyttöisyydestään huolimatta ei kuitenkaan ole :)

Cyclocrossi-linjalle on naapurin poika siirtynyt. Merkistä en ole varma, joku Focuksen malli se taitaa olla. Tuo Specialized on meikäläiselle täysin riittävä ja hintakin taitaa asettua kohdalleen kuusikymppiselle pienellä eläkkeellä elelevän kukkarolle.
Muotipoliisi-ketjua lukiessa aloin ajatella, että mitkähän trikoot pitää ostaa, että välttyy muotipoliisin pampuniskuilta :)

Esuli
09.10.2014, 11.50
Äijän pyörtrikoot on kumpparit pussihousut ja tuohikontti.

Jukkis
09.10.2014, 12.32
Cyclocrossi-linjalle on naapurin poika siirtynyt. Merkistä en ole varma, joku Focuksen malli se taitaa olla. Tuo Specialized on meikäläiselle täysin riittävä ja hintakin taitaa asettua kohdalleen kuusikymppiselle pienellä eläkkeellä elelevän kukkarolle.
Muotipoliisi-ketjua lukiessa aloin ajatella, että mitkähän trikoot pitää ostaa, että välttyy muotipoliisin pampuniskuilta :)

Tervetuloa muuten foorumille :) Ja kyllä polkupyörällä pystyy ajamaan ilman sukkahousujakin vaikka muuta väittävätkin. Tai sitten se on vaan tämä ikä ja fobiat kun ohjaa tuota varustautumista, mullakin 50 vuoden päästä mittarissa niin väkisinkin tulee katsottua, missä asusteissa julkisesti näyttäytyy :rolleyes:

Naapurin pojalla meni hommat sitten justiinsa päinvastoin kuin mulla kun tuota Spessua olin ostamassa. Joka paikassa hehkutettiin cyclocrossin ylivertaisuutta ja niinpä lähdin sellaista ostamaankin. Koeajoin BestBrakesissa ja Larun pyörässä useita cc vaihtoehtoja, mutta siinä vaiheessa kun kaupanteko oli jo sinettiä vaille valmis, Larussa vaihtui työvuoro ja kaupanteko olis pitänyt aloittaa uudelleen seuraavan myyjän kanssa. Katsoin parhaimmaksi nostaa kytkintä ja menin Sellon Pyörään jo valmiiksi asennoituneena koeajamaan ja ostamaan Meridan cyclon. Myyjä kuitenkin meikäläisen taustojen ja tarpeiden kartoituksen jälkeen suositteli "mustaa hevosta" eli tuota valkoista Spessua ja koeajettuani molempia vuoron perään usean tunnin ajan sekalaisilla reiteillä poistuin kotiin miettimään asiaa. Parin päivän päästä takas ja sama koeajosetti uudelleen. Olin edelleen samaa mieltä kuin ekankin session jälkeen eli että Spessun Crosstrail on se oikea mulle. Joku toinen olis varmaan päättänyt toisin, mutta yksilöllisiä juttujahan nämä on. Hakoteillä on jos tekee valintansa Tekniikan Maailman fillarivertailun perusteella ja ostaa testivoittajan tai pyörän, joka juuri nyt on "se" juttu ilman että sellaisen hankintaan on todellisia perusteita.