PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cannondale CAADX 105 Disc vs. PlanetX XLS Shimano 105

temule
07.10.2014, 11.25
No niinhän siinä sitten kävi, että hybridi (Kona Dr.Dew) pitää päivittää crossariin. Pinnalle on nouseet nuo kaksi vaihtoehtoa. PlanetX:ssä olisi myös hiilikuiturunko, mutta mitä mieltä olette, kannattaisiko sittenkin ottaa alumiinirunkoinen ja hiilari etupäällä? Eli siis mitkä olisi tuon parivaljakon heikkoudet ja vahvuudet. Suurimman osan matkasta taitan asfaltilla, mutta kyllä hiekkatiellekin tulee välillä eksyttyä. Valtaosa kilometreistä tulee työajosta, 20km suunta, aina silloinkun se vaan on mahdollista, menen pyörällä. Mutta vapaallakin tulee pyörän selkään hypättyä.

Budjetti on n. 1000 GBP (1300€) ja niin asustelen hetkisen täällä brittein saarilla, joten täältä sen nyt ajattelin ostaa.

Ja muutenkin, onko kummassakaan noissa kannatusta, vai kannattaako katsoa johonkin muuhun suuntaan. Evans cycles:n liike on tässä lähellä joten se on ykkösvaihtoehto pyörän hankintaan, tosin jos PlanetX:ään päädyn, niin sehän pitää tilata täälläkin.

Ei riitä minulla oikein tietotaito tähän valintaan, auttakee:seko:

Kampinalle
07.10.2014, 11.33
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52126-Cannondale-Caadx-105-(2015) Tuossa keskustelua toisesta vaihtoehdostasi. Itselläni tuo ja tyytyväinen olen, Planetx:stä ei tietoa.

HC Andersen
07.10.2014, 12.05
Mulla on Planet X:ä eikä ole pahaa sanottavaa.

temule
07.10.2014, 23.18
Tässäpä tämä ongelma onkin, kun on aivan päivän selvää, ettei kumpikaan ole huono. Mutta tuoko tuo hiilari runko jotain merkittävää etua vai jopa jotain negatiivista? Eli kun vertailee näitä kahta, niin missä ne erot ovat käytännössä ja misä ne tuntuvat. Vai mennäänkö kuitenkin enemmän tunne puolella?

HC Andersen
07.10.2014, 23.44
Mä en ole Cännäriä ajanut mutta Planet X:n runko on erittäin jäykkä muttei kova, eli ei notku muttei hakkaa käsille, toimii maastossa, hiekkatiellä sekä maantiellä.

Vrad
08.10.2014, 00.00
Mites, muistelin ettei tossa Planet Xssä ole lokasuojien kiinnikkeitä? Se sulki tuon pois mun listoilta aikanaan.
Yksi mahdollinen tuhannen punnan setti on sitten käydä poistamassa kivijalka liikkestä esim. Konan crossarit Rove, Jake tai Jake the snake halvennuksilla. Myös Trek crockettia saa samaan hintaan. Ainakin täältä suomesta.
Brittilehdet ovat taas vannoneet boardmannin cx mallin nimeen tai Pinnaclen Arkose sarjaan. Cännäri on myös laatupeli, mitä oon päässyt käpistelemään, harmi ettei ollut paikallisessa kokoja aikanaan ;)
Jottei mee liian helpoksi niin Rosen Cross DX ja Canyonin infiltekin mahtuu tuohon tuhannen punnan hintahaitariin. Mutta sen sanon, että jos osat ja ulkonäkö miellyttää, niin et voi noista valita huonoa vaihtoehtoa :)

Vrad
08.10.2014, 00.09
Vastataan vielä tuohon kysymykseen, koska siellä suunnalla vaikutat, niin varmaan saisit aikaiseksi mennä kokeilemaan kumpaakin fillaria paikanpäälle. Alun ja kuidun eroista väittely menee krossareissa yleensä mielipideasiaksi.. Ainiin KAnnattaa hiukan kurkkia tota Planet Xn London malliakin, äkkiseltään vaikuttaisi olevan pätevä peli, renkaat vaan tarvii enemmän kuviota kunnon krossailuihin.

temule
08.10.2014, 09.43
Juu olen ilman muuta menossa käymään katselemaan noita pyöriä, itse asiassa huomenna käydään Evans cycles:llä tutkimassa valikoimaa. Mutta kun myyjät ovat myyjiä ja en ole ennen crossaria omistanut, niin tietoa piti saada ennenkuin sinne menen.

Tätä hieman epäilinkin, että ei näissä taida enää niin suuria eroja olla, taitaa omat mieltymykset vaikuttaa eniten. Siispä koeajolle ja tutkimaan. Kommentteja lueskelen toki mielelläni vieläkin, jos jollekulle tulee jotain tärkeää mieleen.

HC Andersen
08.10.2014, 10.39
One-onen Dirty Discoon menee muistaakseni lokarit.

slow
08.10.2014, 11.12
^Ei ole korvakkeita siinäkään. Raceblade tms pikamallit toki istuvat pyörään kuin pyörään.

temule
08.10.2014, 23.23
Eli hiilarin miinus puoli on kiinnityksien puuttuminen. No eipä tuo maailmoja kaada kuten yläpuolella todettiin. Mutta huomenna menen paikan päälle ihmettelemään. Kieltämättä tuo Pinnacle on alkanut kiehtomaan kanssa.

temule
10.10.2014, 00.20
Hiukka menny vakavaksi homma täällä. Jotta saa polkupyörän koeajon pitää olla mukana englantilainen ajokortti, ja kiinteä osoite täällä tai sitten passi. No enpä ensimmäisenä tajunnut ottaa fillari ostoksille mukaan passia!

Kieltämättä tuo Cannondale on hieno pyörä, mutta testaamaan näitä on päästävä. Huomenna viikon lomalle Suomeen, joten asia jää muhimaan. Kiitokset tähän astioista vastauksista kaikille. Palaan asiaan kyllä vielä.

MRe
10.10.2014, 09.12
Hiukka menny vakavaksi homma täällä. Jotta saa polkupyörän koeajon pitää olla mukana englantilainen ajokortti, ja kiinteä osoite täällä tai sitten passi. No enpä ensimmäisenä tajunnut ottaa fillari ostoksille mukaan passia!
No, kyllähän ne täälläkin otti ajokortin kaniin koeajon ajaksi. Tiukempaa kuin autoja koeajettaessa... mutta taitaa olla kantapään kautta opittu tapa. Ja kun kaikkien kanssa toimitaan samalla tavalla, ei tule mitään diskriminaatiota.

Tuskin olisi mikään Krimin autonomisen tasavallan ylimmän direktoraatin myöntämä ajolupa kelvannut. Kotimaista piti olla. Veikkaan, että seuraava aste olisi ollut passi, jos ei olisi ollut ajokorttia antaa.

temule
04.11.2014, 01.33
No niin, eipähän tämäkään mennyt niinkuin suunnittelin. Aikani pähkäilin asian kanssa ja rupesin miettimään, että tarvitsenko CC:tä vai täysverisen maantiepyörän. Viimeisenä kahtena kesänä en ole pyöräillyt varmaan 2km:ä hiekkatiellä, joten Evans Cycles:n tarjous Cannondale Supersix Evo 105 pyörästä vei voiton. Kun sitä pääsi vertaamaan tuohon CAADX:ään, niin ero tien päällä oli hämmentävän iso ja nimenomaan asfaltilla. Nyt on sitten täyshiilikuitu fillari tuossa alakerrassa odottamassa ensimmäistä pyöräilyhetkeä. Ja niin Kona saa hoitaa nämä rospuutto kelit ja hiekkatie ajelut, kunhan suometun taas. Todennäköisesti ensi viikonloppuna pääsee ensimmäiselle kunnon testille tuolla pyörällä.

Kiitos kaikille asiallisista kommenteista, taitaa tämä laji siirtyä uudelle asteelle, jos sitä sai vielä toiset 15kg sulatettua pyörän satulaan. Vieläkun nämä kaikki ostokset saisi kotona jotenkin järkevästi perusteltua ;) Toivottavasti tuli tehtyä viisas valinta, on meinaan minun rahoissa melko isosta hankinnasta kysymys.