PDA

Näytä tavallinen näkymä : Röret Runt 2015

MTB 50+
26.09.2014, 12.45
Tyhmäpyöräilyn talviklassikko on taas vuoden ensimmäisenä viikonloppuna la.3.1.2015 ja su. 4.1.15.
Siis 300 km kuntoputkessa.

Ilmoittautumisohjeet tulevat joskus lokakuussa.

MTB 50+
20.10.2014, 15.47
Ilmoittautuminen alkoi ensin 2014 ja 2013 RR:n ajaneille sekä oman seuran jäsenille.
Jos paikkoja jää, niin ilmoittautumisohje tulee tänne perjantaina 24.10.2014 aamulla varhain.

MTB 50+
24.10.2014, 08.39
Ei tämä nyt niin varhain ole, mutta tässä on ilmoittautumisohje.

Röret Runt 300 järjestetään nyt kuudetta kertaa. Tavoitteena on ajaa täydet 300 km, siis noin 300 kierrosta Uudenkaupungin kuntoputkessa Vahtersringillä.
Putki on 4 m leveä, siinä on kuusi mutkaa oikealle ja yksi vasemmalle. Nousumetrejä on toistakymmentä / kierros. 1 kierros on hiukan yli 1000 m.

Aika: la 3.1. ( täynnä ) ja su 4.1. muutama paikka jäljellä.

Kulut: 40

Kalustoksi kelpaa vain ja ainoastaan vapaarattaallinen ja jarrullinen maantiekilpapyörä. Tempotankoa tai lisäkahvoja ei sallita.

Ajo alkaa 08:00 ja päättyy 21:00. Jokaiselle pakollinen turvaohjeistus on 07:30, joten silloin on oltava paikalla ajokamppeissa ja pyörä ajokunnossa.

Röörissä on kelitakuu: lämpötila +5 -+10C, ei sadetta, myötätuuli ensimmäisen täyden kierroksen jälkeen.

Huoltopisteitä on n.1 km välein. Ne kaikki ovat lämpimissä sisätiloissa, tarjolla on kahvia, soppaa, pullaa, munkkia, leipää, suklaata, sipsiä, colaa. Siis kaikenaista urheiluun sopimatonta evästä.

Putkeen mahtuu hyvin rajallinen määrä kuskeja ja lauantai täyttyi jo. Jos siis haluat mukaan laita minulle privaviesti, jossa on seuraavat tiedot:
Nimi
Sähköpostiosoite
Seura / paikkakunta
Aiemmat RR:t
Miksi mukaan ?

Mukaan mahtuvat saavat ilmoituksen osallistumisesta sekä maksuohjeen sähköpostiinsa noin viikon kuluessa.

MTB 50+
03.11.2014, 10.27
Röret Runt 2015 on nyt täynnä. Kummallekin päivälle on pieni ylibookaus. Väntelistalle pääsee ja sieltä ajoon, jos peruutuksia tulee. Tämä selviää joulukuun alkupuolella osallistumismaksujen eräännyttyä.

Kaikille mukaan mahtuneille on lähetty maksuohje, osallistumisohje, turvaohje yms:t. Jos olet ilmoittautunut ennen 08:00 3.11.2014,etkä ole noita ohjeita saanut, ota yhteyttä minuun privalla.

MTB 50+
22.12.2014, 13.25
Lähetin äsken kaikille RR 300 osallistujille ohjeistuksen.
Jos olet ilmoittautunut ja maksun maksanut, etkä ole saanut tätä viestiä ota minuun yhteyttä. ( Markku P. tämä ei koske sinua )
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
TURVAOHJE SEKÄ YLEINEN OHJE ovat liitteessä

Röret Runt on tyhmäpyöräilyn talviklassikko, mutta siellä pitää kuitenkin muistaa vähintään seuraavat seikat:

AJOPÄIVÄIVÄSI ON LAUANTAI 3.1.2014. Ole ajoissa paikalla !

Ensimmäiseksi: Röret Runt 300 on pyöräilytapahtuma , ei kilpailu !
Toiseksi: jokainen ajaa putkessa omalla vastuullaan.
Kolmanneksi: Liitteen ohje luettava sekä ymmärrettävä ja vastuuvapautus on palautettava allekirjoitettuna ennen ajon alkua 07.30 lähtöpaikalle putkessa ajovarusteissa ja pyörä ajokunnossa mukana.
Neljänneksi: Pyörässä tulee olla vapaaratas ja jarru, eikä siinä saa olla minkäänlaisia lisätankoja
Viidenneksi: Tapahtumaan saavat osallistua vain ennakkoilmoittautuneet ja osallistumismaksun maksaneet. Molemmat päivät ovat aivan täynnä.

Rauhaisaa Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2015 !

Röörissä tavataan !

Pyöräilyterveisin

------ Ø

---- < \

---(_)/ (_)

__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ ___

JPS
31.12.2014, 08.23
Se ainoa oikea Talviklassikko! Tänään vedetään kunnon kännit, sit pari päivää pakkolepoo ja lauantaina Rööriin!

MTB 50+
31.12.2014, 11.02
Älä unohda mitään kotiin !
Lauantaina ovi aukeaa 06:00.

JPS
31.12.2014, 15.17
Lauantaina 06.00 vedämme aamiaista naamaan hyvä nukutun yön jälkeen Aqariuksessa! Tullaan kaikki neljä (minä, Johan, Jan ja Bertel) n. klo 7 Rööriin ajovaatteet päällä ja pyörät ajovalmiina minibussissa. Rupean jo huomenna krapulassa kasaamaan kaikki varusteet yhteen pinoon niin eiköhän mulla tällä kertaa ole kaikki mukana.

Takamisakari
31.12.2014, 17.06
Onkos muuten kukaan saanut rööristä talteen gps- signaalia? Oma Ambit taisi löytää jonkinlaista signaalia viime vuonna mutta koko matkan träkkääminen taitaa olla aika haastava rasti..

Jouni.S
31.12.2014, 17.34
Onkos muuten kukaan saanut rööristä talteen gps- signaalia? Oma Ambit taisi löytää jonkinlaista signaalia viime vuonna mutta koko matkan träkkääminen taitaa olla aika haastava rasti..
Eipä taida GPS toimia kuin ajoittain putkessa..

JPS
31.12.2014, 17.58
Minä yritin viime vuonna Endomondo sportstrackerilla. Tulokseksi tuli 250 km vaikka ajoin täydet 300. Eli varmaan jokaisella kierroksella signaali pätki.

Eduardo
02.01.2015, 18.41
JPS:llä uniikki valmistautuminen mutta pääasia että homma toimii. Tsemppiä ja ennen muuta malttia ajoon!

TunkkiPuolikas
02.01.2015, 20.28
Eipä taida GPS toimia kuin ajoittain putkessa.. Joo vaatii jonkin muun anturin mukaan. Osan matkaa ottaa, mutta ei koko kiekkaa.

MTB . Olen Canariala. Varaa 50 % vähennän munkkeja :D

MTB 50+
03.01.2015, 07.20
Huomioin jo ajoissa eväshankinnoissa sen, että Tunkki ja perhe ovat Kanarialla.
Huomatkaa kaikki, että sekä pyörän että varsinkin kuskin tulee olla ajokunnossa ;)

Ajoin juuri koekierroksen ja rööri on kuiva ja kunnossa.

Se on sitten vain raakaa ajoa pari päivää , TERVETULOA !

MTB 50+
03.01.2015, 07.22

Ei onnistu GPS:llä.

MTB 50+
04.01.2015, 06.47
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10906109_1019409494741866_2423806241506292629_n.jp g?oh=f1e27e3846823773595c47127583605f&oe=5522E667&__gda__=1429851405_7db5b2d9bb08ddd433276f9ee766b0d 6

3.1.2015 ajettu. Hyvin meni ja tänään ajetaan taas uudella porukalla.

JPS
04.01.2015, 08.33
Kiitos Matti K. ja muut puuhamiehet! Taas kerran loistavasti järjestetty tapahtuma! Haluan myös omasta (ja ajokaverini Sami Auran) puolesta kiittää kaikkia lauantain kanssapolkijoita hyvästä ajokurista ja varsinkin mainiosta yhteistyöstä ohituksissa; taisi minun ohittaa-huutoni tulla tutuksi aika monelle, toivon mukaan positiivisessä mielessä.

JiiH
04.01.2015, 18.15
Haluan myös omasta (ja ajokaverini Sami Auran) puolesta kiittää kaikkia lauantain kanssapolkijoita hyvästä ajokurista ja varsinkin mainiosta yhteistyöstä ohituksissa; taisi minun ohittaa-huutoni tulla tutuksi aika monelle, toivon mukaan positiivisessä mielessä.

Tutuksi tuli, mutta saatiin sentään teidän extrakierroksen aikana itse karjaista takaisin, että "neljä ohittaa!".

Minulle viides RR, ja viides kerta 300 täyteen. Heti toisella kierroksella kävi pieni haaveri, kun sen legendaarisen 360 asteen mutkan jälkimmäisessä puoliskossa lähti etupyörä alta. Ilmeisesti rengas oli yksinkertaisesti likainen, kun käyttämäni pyörä oli seissyt muutaman kuukauden varastossa pölyttymässä, ja ensimmäisessä kunnon kanttauksessa ei pito riittänyt. Kyynärpää ja polvi aukesi, mutta ei onneksi sen vakavampaa. Ikävästi tuollaisesta kuitenkin lähtee luottamus kaluston toimintaan, oikeastaan vasta viimeisellä satasella pystyi taas ajamaan kurveihin ilman, että kaatuminen oli mielessä.

Itse ajo sujui hienosti, koko matka mentiin samassa hyvässä nelikossa: kaksi Mikaa, yksi Arppa, ja minä. Kiitos kaikille, ja tietysti kiitos Matille ja muille järjestelyistä! Ensi vuonna taas.

ARPPA2
04.01.2015, 19.35
Suurkiitos jälleen kerran upeista järjestelyistä "haastavissa olosuhteissa" kaikille tapahtuman järjestäjille (etenkin Matille!). Suurkiitos myös ajokavereille tiukasta ja jouhevasta ajokurista ja mukavasta ajoseurasta, jota ilman ei ainakaan mulla olisi tullut tällä kertaa koko matka täyteen!
JiiH:in kaatuminen alkukierroksella todellakin säikäytti, mutta onneksi sain pyöräni pysähtymään kuskin takapyörään ja takaa ei ollut onneksi tulossa ketään vähään aikaan, joten päästiin siirtymään huoltopaikalle ilman isompia hätäilyjä. Antoi kuitenkin varoituksen siitä, että marginaalit putkessa ovat todella pienet!
Kaiken kaikkiaan kuitenkin upea päivä päivä putkessa ja tsemppiä tämän päivän ajajille!

T: Maantie-Arppa!

jarit
04.01.2015, 22.14
Kiitos hienoista järjestelyistä ja mukavasta tapahtumasta. Oli ilo ajaa kanssanne, mutta kipeä polvi lopetti homman vähän kesken.

sledgehammer
04.01.2015, 22.40
Olipas hauska reissu. Ei tää koskaan jätä kylmäksi miltään osalta. Koivet saa kyytiä ja huolto toimii. Suurkiitokset järjestäjille.

e150330
05.01.2015, 09.23
Suurkiitos järjestäjille ja kanssa-ajajille lauantain osalta hienosta tapahtumasta!

Eipä jättänyt reissu minuakaan kylmäksi; kotona mittasin liki 38 kuumetta, ilmanko meno tuntui hieman nihkeältä...

hampurilainen
05.01.2015, 09.39
Minunkin puolesta suuri KIITOS järjestäjille, erityisesti Matille! SUPER ARBEIT! Dankeschön!
Viime viikolla iski flunssa ja koko ajo oli vaarassa, mutta onneksi toipuin aika nopeasti ja hyvin, niin että lähdin kaverin kanssa sillä ajatuksella, että jos 200 saadan ajettua, hyvä on. Mutta ei tullut minkälaisia vaivoja, niinpä kierros kierokselta matka lyheni ja lopulta täysmatka oli jo putkessa! Tämä on henkistä sodankäyntiä, mutta onneksi oli kaveri mun kanssa ja sen lisäksi LOISTAVA yleisö jotka jaksoi koko päivä seisoa siinä maalimäessä ja kannustaa. Se on vasta hullua, mutta todella kiva! Aina ne keksi jotain uutta niin että ei ollut mahdollista lopettaa (vaikka kävikin monta kertaa mielessä). Pysähdyin sen verran usein, että tulee kaikki syöty, mutta valinta oli sen verran kattava, että on pakko tulla ensi vuonna uudestaan. Ja toisaalta laskin, että sitä useammin pysähdyn, sitä halvemmaksi koko ajo tulee. Ainoa huono puoli oli se, että taukopaikalla kilometrit eivät juoksee... ;)
Lopulta katselin kokonaismatkaa ja mitarissa puutui 20m. Matti sitä ei ole hyväksynyt, niinpä jouduin ajamaan ylimääräisen kilometrin!!! Tässä mun bryton Gepsi data, jotka ei pitää aivan paikkansa.
Ajoaikaa oli 10:15h, bruto 11:50h (http://www.strava.com/activities/236799135).
Välillä olisi voinnut ilmoitta aikaisemmin kun poistuu tauolle! Useammin he hidastivat maalimäessä ja sitten viimme tingassa känsivät oikealle. Muuten ajokuri oli erittäin hyvä, eikä yhtään vaaratilanetta.
Haluan tässä siteerata vielä yksi Fausto Copin lause, joka oli mun kaverin liivissä ja auttoi minut kestämään (thanks Jamie and Kanata wheelworks!):
It´s a little like wrestling a gorilla. You don´t quit when you´re tired. You quit when the gorilla is tired.

vuohi
05.01.2015, 11.03
Iso kiitos team Ratareidenkin puolesta. Järjestelyt pelasivat todella hyvin ja eväät olivat kohdallaan. Ilmapiiri ja tunnelma olivat myös todella kohdallaan ja kaikkia kannustettiin. Itse tyydyin 200 kierrokseen ja vaimo veivasin saman verran. Itsellä tuli ihme zippaaminen siinä 150 kierroksen kohdalla mutta siittä onneksi noustiin ja loput 50 kierrosta tulivat taas ihan kohtuu mukavasti.

Pakko antaa Röörille täydet tyhmäpyöräily pisteet. Kilometrin lenkin kiertäminen sisätiloissa ilman mitään maisemia täysin tasaisissa olosuhteissa tarjoaa Alastaron rataakin typeerryttävämmän kokemuksen ja pistää polkijan psyykkeen todelliselle koetukselle :D

kuovipolku
05.01.2015, 11.03
Haluan tässä siteerata vielä yksi Fausto Copin lause, joka oli mun kaverin liivissä ja auttoi minut kestämään (thanks Jamie and Kanata wheelworks!):
It´s a little like wrestling a gorilla. You don´t quit when you´re tired. You quit when the gorilla is tired.

Voi hyvinkin olla että Coppi todella sanoi È un po’ come lottare con un gorilla. Non lasci quando sei stanco, lasci quando si stanca il gorilla, mutta näissä lentävissä lauseissa taitaa olla se juttu että niitä kovin usein ja yleensä jälkeenpäin siten että tarinan todenperäisyyttä on melko vaikea selvittää sovitetaan tai sepitetään tämän tai tuon henkilön sanomaksi. FWIW englanninkielisissä lähteissä alkuperäiseksi kertojaksi mainitaan amerikkalainen lakimies ja diplomaatti Robert S. Strauss, mutta tokkopa hänkään letkautusta itse keksi, mutta osasi käyttää kuulemaansa tai lukemaansa oikeassa paikassa.

MTB 50+
05.01.2015, 12.44
RR 300 su 4.1.2015 ajettiin mainiosti. Yksi kaatuminen tuli Insinöörimutkaan ( 360-ast. ), muuta ei sattunut.
Evästä jäi yli, joten Röörissä nuoret suksijat ja vähän vanhemmatkin syövät mukavan epäterveellisiä eväitä seuraavan viikon.

Sunnuntaina peruutin valokuvaajan tulon lähtöpisteessä olleen huonon kelin takia . Sorry !

Kiitos kaikille mukana olleille !

StePe
05.01.2015, 13.52
Kiitokset minultakin tämän talvihuipentuman mahdollistavalle järjestelyporukalle!

Omalta osaltani tunnustan, etten syönyt kaikkia varattuja eväitä.
Matti muistutti moneen kertaan, että ajanhan non-stoppina. Siksi keskityin tälläkin kertaa oleelliseen eli ajamiseen (eväitä ennättää syödä kotonakin :p).
Ensimmäinen stoppi oli matkamittarin näyttäessä 300,5 km.
Lauantai oli kokonaisuudessaan ihan täyden työpäivän mittainen (aamulla lähtö kotoa 04:40 ja takaisin kotipihassa 22:15).

ATS
05.01.2015, 17.27
Suuret kiitokset järjestäjille! Tosi hieno tapahtuma rikkomaan tätä talven traineriharjoituskautta :). Kannatti ajaa tapahtumaan pidemmältäkin.

Erityiset kiitokset Pekalle kiekkojen lainasta. Aivan super hieno juttu päästä ajamaan kaikkien omien sähläysten jälkeenkin. Nopeutta en osannut noille kiekoille opettaa, mutta osaa ne nyt mennä rapiat kuusi tuntia käymättä välillä kahvilla.

Gorillan kanssa painimisesta minulla ei kokemuksia, mutta nämä pidemmät matkat selätetään vain sitkaasti veivaamalla. Vaikka vähän hitaamminkin. Tässä esimerkiksi hitaasti hyssytelty täysmatka (http://connect.garmin.com/modern/activity/665815353). (Ajat ja keskarit on taukoineen.) Kiitokset nopeammille kuskeille hienosta käytöksestä meitä hitaampia kohtaan.

Eduardo
06.01.2015, 18.29
ATS - välitän kaverilleni Pekalle terveiset kiitosten kera. Sitkeästi Kotkan mies poljit itsekin. Jotenkin tuo yksittäinen kierros sulautuu tuolla putkessa osaksi isompaa jatkumoa ja reittiä voi pitää jopa monipuolisena. Järjestäjien rohkea huumorintaju (" sinusta ei koskaan tule pyöräilijää, kun vichyä edellisenä iltana lipitin...") ja erilaiset depo-eväät rikastavat tunnelmaa. Kiitos kaikesta ja Pyhärannan Myrskyn kolmikolle, joka otti sooloilevan hämäläisen vierailijan kohteliaasti mukaan ja näin pääsin pyöräilemään neljän junassa, kiitos ja tapaamisiin.

Ynnä Muu
07.01.2015, 16.01
Oli fiksumpaa kuin arvasinkaan. Hienot maisemat, hyvä ruoka ja kelpo seura. Kiitos.

MTB 50+
08.01.2015, 09.38
RR 2015:n täyden matkan ajoi vain 20 kuskia. Ajureita oli yhteensä 66. Keskimääräinen ajomatka oli 237 km.

JPS
08.01.2015, 10.04
RR 2015:n täyden matkan ajoi vain 20 kuskia. Ajureita oli yhteensä 66. Keskimääräinen ajomatka oli 237 km. Alle kolmasosa ajoi täyden matkan. Pehmeet touhuu...

MTB 50+
08.01.2015, 10.19
Yleensä noin kolmannes on ajanut täyden matkan.

Jollekulle on 100 km on tarpeeksi kova ja toiset eivät ole kunnolla lämmenneet 300 km kohdalla. Tavoite täyttyy kunhan jokainen ajaa itselleen haastavan matkan ja nyt tavoite täyttyi ;)

vuohi
08.01.2015, 12.23
Itselle ainakin 200kierrosta oli ihan tarpeeksi, viime kesänä ajoin about samassa ajassa 280km ja se oli paljon kevyempi pyrähdys kuin 200 kilometriä rööriä. Vaikka pitkää mäkeä ei reitillä olekkaan niin kyllä ainakin itsellä noi nousumetrit mitä siinä tulee tasaisesti joka kierroksella söivät jaksamista. Eihän tuo nyt varmaan jollekkin kilpakuskille ole paha rasti mutta kyseessä onkin kuntotapahtuma, jossa polkee monen kuntoista (ja kokoista) sakkia.

sledgehammer
08.01.2015, 12.31
Se ajo myös helpottuu aika selkeästi siinä kohtaa, kun iso osa on luovuttanut. Ajoon tulee tietty rytmi ja sitä voi pitää yllä helpommin, kun ei tarvitse ohitella. Joka vuosi tuo tuntuu menevän helpommin ja se henkinen haaste katoaa parin kerran jälkeen. 150km nautinnollista ajelua ja kirmaamista -> 100km harmaata ajanjaksoa -> 50km maali häämöttää fiiliksissä. Noin se suurinpiirtein meni itsellä. Tällä kertaa viisi viimeistä yksin ajettua kierrosta kertoi, että nyt on kintut tyhjät.

Takamisakari
08.01.2015, 13.27
Tämän allekirjoitan minäkin. Parinsadan jälkeen ei oikein huomioi missä kohtaa putkea on menossa, juna jyskyttää eteenpäin ja kilometrit karttuu pikkuhiljaa. Yksin ajaminen on (täälläkin) "paljon" raskaampaa kuin esim 4hlön porukassa..

Ynnä Muu
08.01.2015, 14.09
Minulle ei oikein sopivaa porukkaa löytynyt – toiset menivät liian lujaa ja toiset taas himmasivat mutkiin minun makuuni liiaksi. Yksin ajaessa sai pidettyä tasaisen rytmin yllä, mutta toisaalta ei kyllä päässyt nauttimaan peesistä. 202 kierrosta riitti. Ensi kerralla ehkä enemmän.

JiiH
08.01.2015, 14.27
Minusta tuntuu, että vaikka peesistä röörissä toki vähän fyysistäkin hyötyä saa, niin suurin hyöty on henkisellä puolella. Edellisillä kerroilla olen ajellut joka kerta osan matkasta yksin ja osan porukassa, nyt paria kierrosta lukuunottamatta koko matkan ryhmässä. Kummasti helpotti viimeistä satasta. Kun vielä oli sovittu, että jokainen vetää vuorollaan viisi kierrosta, niin vetovuoron vaihto toi aina sopivan välitavoitteen, mitä pitää mielessä. Yksin ajaessa alkaa pään sisällä olla aikamoista sumua tuolla matkan loppupuolella.

Ei silti että täysin ilman sumua selviäisi porukassakaan. Jossain 260-270 km kohdalla pelästyin maalimäen alla olevaan mutkaan tullessa, että tämä mutkahan kääntyy tällä kertaa eri suuntaan kuin ennen. Olin ajatuksissani jotenkin ihan täysin kääntymässä värisuoralle, onneksi en sentään ollut ehtinyt alkaa ajolinjoja muuttamaan.

sledgehammer
08.01.2015, 15.45
Minusta tuntuu, että vaikka peesistä röörissä toki vähän fyysistäkin hyötyä saa, niin suurin hyöty on henkisellä puolella.
Kyllä se peesi tuntui hyödyttävän kokolailla yhtä paljon kuin ulkonakin. Oman 10km vedon päätyttyä syke oli aina 10-15 lyöntiä korkeammalla, kuin porukan perällä. Se on kyllä totta, että tuota harmaata aikaa se jaksottaa mukavasti, kun on jotain vaihtelua siinä touhussa. 300km yksin tuota settiä on kyllä ihan puhdasta mielisairautta :D Mulla tulee aina elohiiri silmiin niistä loisteputkista. Yleensä iskee viimeisen 50km kohdalla. Hämärä fiilis kun valot alkaa "väristä" :D

JPS
08.01.2015, 16.10
Erittäin kovia suorituksia kaikilta! Minä halusin vaan vähän kiusata tolla edellisellä kommentillani. Lähdin siis ajamaan Samin kanssa reipasta kyytiä tarkoituksena ajaa pitkä ensimmäinen stintti. Välillä perässämme roikkui muutama kaveri mutta suurimman osan matkasta ajoimme kahdestaan. Koska minä tunsin olevani "heikompi" ajaja sovittiin että minä ajan kärjessä (mikä teinkin n. 280 km) jotta voisin sillä tavalla säätää vauhdin itselleni sopivaksi. Näin jälkeenpäin on helppo todeta että ensimmäiset 100 km meni ylikovaa reilusti yli 34 keskarilla. Mutta minkäs teet kun on kovat menohalut etkä ole istunut maantiefillarin päällä yli kolmeen kuukauteen. Kun oli ajettu puolet eli 150 km oli soppatauon paikka. Kyllä maistui. Taas baanalle ja nyt yhdellä pullolla eli reilut kaksi tuntia tarkoitus ajaa. Kun olimme ajaneet toista stinttiä 50 km sovittin että ajetaan vielä 25. Tuo 200 km on aina ollut mulle sellainen rajapyykki että kun sen on ohittanut on matka ruvennut painamaan. Niin nytkin. Viimeiset 20 kierrosta ennen toista taukoa oli aikamoista taistelua. Toinen tauko siis 225 km kohdalla. Kyllä maistui munkki, sämpylä ja kahvi. Päätettin ennen liikkeelle lähtöä että pidetään vielä yksi lyhyt tauko kun on 30 km jäljellä. Tuon toisen tauon jälkeen ei baanalla ollut enää kovin paljon liikennettä enkä saanut piiskattua itseni parempaan vauhtiin. Siinä taisi välillä mennä montakin kierrosta ilman yhtäkään ohitusta. Yksikin ohitus per kierros niin kierrosaika nousee tosi paljon. Otetaan esim. värisuora. Jos yksin ajaa se vedetään tasaisesti 32-34. Jos ohittaa vauhti on 36-40 riippuen ohitettavan ryhmän vauhdista ja koosta. Ja tämä ylimääräinen vauhti voidaan hyödyntää läpi kompressorimutkan ja ylös seuraavaa mäkeä. Teimmekin tosi paljon ohituksia 5-6 eka tuntien aikana mutta omasta mielestäni aina turvallisesti. Ajoaika meillä 9h11min. Valitettavasti vauhti hiipui loppua kohti sen verran ettei tänänkään vuonna päästy alle 9 tunnin.

MTB 50+
08.01.2015, 16.41
Oma taktiikkani oli toimia tauottajana. Lauantaina tässä avusti ansiokkaasti Hessu ja sunnuntaina JussiV. Siis pidimme kaikki tauot ja söimme kaikki eväät muiden puolesta. Näin kenenkään ei tarvinnut pitää turhia taukoja ja syödä eväitä ;) . Tosin ainoastaan Stepe noudatti tätä ohjetta ja ajoi 300 km pysähtymättä.

Kehitämme tapahtuma edelleen ja vuonna 2016 juhlimme puolestanne Aquariuksen jättipizzan ja Prygmästarin tuotosten parissa ;).

On tämä oikeasti Tyhmäpyöräilyn talviklassikko !

Dr.J
11.01.2015, 00.48
Allekirjoitan täysin sen että putkessa ajaminen päihittää raskaudessaan ulkona ajamisen mennen tullen. Minullakin oli sunnuntaina tavoitteena 9h alitus, mutta röörissä siihen vaadittavan keskarin ylläpitäminen osoittautui liian kovaksi haasteeksi. 9h07min tuli ajoajaksi, kolme lyhyttä taukoa välissä. Ensimmäinen 150km meni aikataulussa mutta sen jälkeen alkoi veto hieman hiipua ja viimeiset 40km oli oikeasti vaikeaa. Raskautta toki lisäsi se että 260km tuli vedettyä yksin. Tässä data jos joku haluaa nähdä: https://www.strava.com/activities/236749689

Mitä tapahtumaan muuten tulee, niin sunnuntaina kaikki sujui tosiaan vallan loistavasti. Keskinopeuseroista huolimatta ajo sujui jouhevasti ja ohitustilanteet selvitettiin kaikki kunnialla, kiitos siitä kaikille osallistujille. Huolto toimi totuttuun tapaan erinomaisesti. Harmi että näitä on vain kerran vuodessa.