PDA

Näytä tavallinen näkymä : trainerin käyttö!??

fasu
25.08.2014, 13.42
joku kertoi, että hiilaripyörän ei pitäisi laittaa traineriin kiinni ja "runnoa sitä siinä, pitääköl paikkaansa?? trainerini on elite crono, mulla on kyllä hiilarivanteet, mutta takakiekkona on mavic cosmic elite ja trainerikumi sekä etukoroke, mitä mieltä,häh???

VesaP
25.08.2014, 14.45
Ei kestä. Hiki sulattaa pyörän alta pois.

Edit: Eiku sori:

ei kestä. hiki sulattaa pyörän alta pois. häh.

maalinni
25.08.2014, 14.49
Pitää ostaa Jopo traineria varten.

JackOja
25.08.2014, 14.51
joku kertoi...

Joku? Kuka joku? Nimet tiskiiin niin voidaan arvoida onko taho luotettava.

VesaP
25.08.2014, 14.56
Nää ei ainakaan uskaltaneet näköjään kun ovat ottaneet naurettavasti takarenkaat pois etteivät hajoo!

http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2014/01/21/1390279929623-vb83lf45hhzi-700-80.jpg

Rungot lienee terästä tms jotta kestää taatusti.

Edit: Ai, syy löytyi. Noillahan on SHIMANON kiekot. Campyn kiekot olis kyllä kestäneet rainerin. Kuhan hiki ei sulata sitä. Hiki ohjautuu Campyn osasarjastakin ohi maagisesti kun taas Shimanolla se kasautuu just osiin. Ei hyvä.

nure
25.08.2014, 15.20
Taas legendaarinen "Joku"...

pekoni
25.08.2014, 15.47
kannattaa olla myös varovainen, että ei runttaa kiviä vaakaputkeen:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?51926-Ei-se-ole-tyhm%E4-joka-pyyt%E4%E4&p=2251790#post2251790

sledgehammer
25.08.2014, 16.50
No joo, varmaan sen pyörän voi teoriassa saada paskaksi jos tekee jotain ihan järjentöntä vispaamista putkelta. Veikkaan, että vaatii jonkinmoista eforttia, ennen kuin hajoaa. Joskus kysyin fillarini valmistajalta tuosta ja sanoivat, että voi ajaa, kun käyttää vähän järkeä siinä ajamisessa. Kyseessä normi maantiepyörää fletkumpi tri-pyörä.

Juha Lehtinen
25.08.2014, 19.56
Nää ei ainakaan uskaltaneet näköjään kun ovat ottaneet naurettavasti takarenkaat pois etteivät hajoo!

Rungot lienee terästä tms jotta kestää taatusti.

Edit: Ai, syy löytyi. Noillahan on SHIMANON kiekot. Campyn kiekot olis kyllä kestäneet rainerin. Kuhan hiki ei sulata sitä. Hiki ohjautuu Campyn osasarjastakin ohi maagisesti kun taas Shimanolla se kasautuu just osiin. Ei hyvä.

Ei ei. Jalathan ovat tuossa paikallaan eli eivät uskalla polkea ollenkaan eli mielikuvatreeniä tuossa.

fasu
25.08.2014, 20.40
joku kertoi, että hiilaripyörän ei pitäisi laittaa traineriin kiinni ja "runnoa sitä siinä, pitääköl paikkaansa?? trainerini on elite crono, mulla on kyllä hiilarivanteet, mutta takakiekkona on mavic cosmic elite ja trainerikumi sekä etukoroke, mitä mieltä,häh??? kiitos sledgehammer vastauksesta! ihan vaan kysyin kokemuksia aiheesta!! ja se"joku"on yleensä näitä huhuja/legendoja jotka "joku"aina viljelee.....nyt öitä!

Juha Lehtinen
25.08.2014, 21.12
Harjoitusvastuksella olen harjoitellut usean vuoden ajan pelkästää hiilikuiturunkoisilla fillareilla. Ikinä ei ole mitään ongelmaa ollut. ns.putkelta ajoa kannattaa kuitenkin välttää mahdollisimman paljon koska se aiheuttaa eniten rasitusta. Nykyään itselläni on Eliten RealPower harjoitusvastus jossa tuli mukana joustavat tassut jotka mahdollistaa paremmin putkelta ajon koska harjoitusvastus "keikkuu" pyörän mukana.

T_2
25.08.2014, 21.36
Kuusi täysin turhaa vastausta aika yksinkertaiseen kysymykseen ennen edes jotain yritystä, uudelle palstalaiselle. Mulla ei ole vastausta kysymykseen, mutta ei tämä kovin kaunista ole sivustaseurattunakaan.

OJ
25.08.2014, 22.29
Kuusi täysin turhaa vastausta aika yksinkertaiseen kysymykseen ennen edes jotain yritystä, uudelle palstalaiselle. Mulla ei ole vastausta kysymykseen, mutta ei tämä kovin kaunista ole sivustaseurattunakaan.
No koitetaan vähän asiallisemmin.

Monet käyttävät hiilarirunkoa trainerissa. Jotkut merkit sulkevat trainerikäytön takuunsa ulkopuolelle. Minä käytän kahdeksan vuotta vanhaa alumiinirunkoa trainerissa ja jos se on kestänyt arviolta 500-600 tuntia traineria, niin eiköhän noi hiilaripelitkin kestä.

Sininen Aasi
25.08.2014, 22.54
12 täysin asiallista vastausta aika yksinkertaiselle kysyjälle ja jokaisessa jotain yritystä
Korjasin viestiäsi. Häh!??

VesaP
26.08.2014, 14.59

Ensinnäkin, isotkin kirjaimet on keksitty. No, mutta se ei ole nyt varmaankaan syy, miksi vastaukset ovat olleet semmoisia mitä ne nyt on olleet. Oikeampi syy lienee että pienellä viitseliäisyydellä täältäkin palstalta löytyy useampi ketju missä on käsitelty hiilarirungon kestävyyttä trainerissa. Näyttipä google löytävän niinkin mystisen ketjun kuin "Hiilikuiturungon kestävyys trainerissa" esimerkiksi.

Hieman viitseliäisyyttä, asioihin tutustumista edes parin minuutin ajan, ja sitten kenties kysyy lisää mieltä askarruttavista asioista oikeassa ketjussa. Ja kokeilee vaikka edes kokeeksi laittaa jonkun virkkeen alkuun ison kirjaimen.

maalinni
26.08.2014, 15.11
Ehkä tuo agressiivissävytteinen "häh???" ei ollut omiaan heruttamaan asiallisia vastauksia.