PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pinnacle Ramin One

latuman
11.08.2014, 15.29
http://m.evanscycles.com/products/pinnacle/ramin-one-2014-29er-mountain-bike-ec055206

Onpas siinä edullinen ja siisti pyörä. Olen etsinyt 1x9 tai 1x10 29er maasturi jossa olisi jäykkä etuhaarukka. En onnistu löytämään moisia pyöriä mistään. Ei ole varmaan suosittu pyörämalli. Tuo on ainoa jonka löysin ja on kyllä 500e melko edukas.

Joten näettekö tossa jotain selviä sudenkuoppia osien ja ratkaisujen suhteen?

Pyörä olisi pahimpien talvikelien työmatkakulkine. Silloin joustot ja jumittelevat etuvaihtajat olisi vain tiellä. Saatan myös eksyä maastoon, mutta harvoin.

Joku on myös heittänyt että ostaa 1x9 pyörän ja vaihtaa haarukan jäykkää, mutta silti valikoima on olematonta ja hinnat aina reilusti yli tonnin.

Ideoita? Kiitos etukäteen. Evans lienee ihan hyvä pyöränettikauppa?

nure
11.08.2014, 18.41
Ei paha sinänsä, teräskeula ja kaikki... Osat halvimmasta päästä mutta nehän vaihtokamaa, jokseenkin harkitsemisen arvoinen...

LJL
11.08.2014, 18.48
Ei lainkaan paha, olisipa joskus opiskeluaikoina ollut mielummin tuollainen kauppakassina.

latuman
11.08.2014, 19.21
Ei siis pistä silmään mikään luokattoman huono osa?

Olen ollut jo päivän ilman toista polkupyörää, ja paine kasvaa sietämättömäksi. Eikö noi nykyrungotkin ole ihan laadukkaita eivätkä helpolla kaikelle? Varmaan bilteman pieksee

Mattia
11.08.2014, 19.25
Osta pois.

~ pari kk sitten asiaa tutkin, enkä parempaa mistään löytänyt. Enkä sitten lopulta löytänyt tätäkään, oli isot koot loppu :(

Kyselin s-postilla ja sain nopeasti pahoittelevan vastauksen. Otin käyttöön B-suunnitelman ja tein just kuten sinäkin vaihtoehtona mainitset, otin B-Dstä pyörän ja siihen eriseen jäykkä haarukka Bike24sta. Vähän kalliimpi yhteensä ja tuli etuvaihtajakin, ei niin hyvä.

Pari pv tilauksen jälkeen tuli sitten evansilta sposti, että olivatkin saaneet lisää isoja runkoja tuota Ramin Onea :( Ei auttanut, ohi meni. Evansilta kyllä luottamusta herättävää, että erikseen vielä laittoivat viestin muuttuneesta tilanteesta.

slow
11.08.2014, 19.31
Evans on luottopuoti. Pinnaclehan on liikkeen oma merkki, mutta kyllä niitä aivan toimiviksi kulkineiksi hakutaan tuolla netissä. Osta pois.

latuman
11.08.2014, 20.14
Joku väitti että Meridan valmistamia pyöriä. Nojoo, voi olla että vedän liipasimesta lähitulevaisuudessa. Toivottavasti eivät myy eioota kun jahkailen vielä ja pyydän lupaa ilopoliisilta.

IncBuff
11.08.2014, 22.14
Mulla on Pinnaclen runkoon kasattu kauppapyörä. Yllättävän kevyen oloinen se runko oli hintaansa nähden. Enpä kuitenkaan jaksanut punnita. Ihan nuo vaikuttaisi olevan pyöriä siinä kuin muutkin.

JackOja
12.08.2014, 07.40
Joku väitti että Meridan valmistamia pyöriä....

En ihmettelisi. Eiköhän ne tee aika ison osan maailman fillarirungoista.

Janmppa
19.09.2014, 16.43
Enemmän yleisempi kysymys, mutta haluisin nuo pikalinkut vaihtaa ettei niin helposti viedä pyöriä ja satulaa. Biltemassa olisi nämä: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Tyokalut/Pikalukitsin-27430/ onkohan nuo sopivat?

substitute
21.09.2014, 13.26
Kyl ne on sopivat. Pikalinkut näyttää Pinnaclessa olevan ja juuri niiden korvaamiseen noi Biltsun akselit on tarkoitettu. Mulla on tommoset ollut pitkään toisessa pyörässä ja ihan hyvät on, kunhan ei hukkaa tuota avainta.

Janmppa
21.09.2014, 18.09
Okei, kiitti. Pitääpi käydä hakemassa-

Ulkorengas
23.09.2014, 06.39
En ihmettelisi. Eiköhän ne tee aika ison osan maailman fillarirungoista.

Voi olla, mutta onko valmistajan nimi tae jostain? Eikö valmistaja tee sitä, mitä ostaja ostaa? Kai Meridakin osaa halvalla huonoa tehdä, jos sellaista pyydetään.

Pinnaclesta en itse mitään tiedä, mutta samalla konseptilla se toimii kuin Insera meillä. Toista haukutaan, toista ei. Mista sekin mahtaa johtua.

nove
30.03.2015, 12.17
Lisää kokemuksia tästä, luulisi omistajille jo kilsoja kertyneen? Onko järkevä ostos kaupunki-/polkupeliksi? Vaihtoehtona 500-700e 29er joustokeulalla.

Uncle
18.07.2015, 22.31
Lisää kokemuksia tästä, luulisi omistajille jo kilsoja kertyneen?

Niitä minäkin haluaisin kuulla mieluusti.

latuman
19.07.2015, 11.22
No minä kerron. Elikkäs syksystä koko talven tähän asti työmatkaa tehty ja oikeastaan ei ole mitään änäkäisiä ollut. Takavaihtaja on hankala saada tismalleen kohilleen, mutta muutoin ok. Alussa piti vähän pultteja kiristellä kammista, kun naksui ja tolpassa paljon rasvaa ja väljät toleranssit, niin se vaatii sadistista kiristämistä että pysyy ylhäällä.

Tankoa kavensin myös, en näe että tommoisessa pitäisi olla kovin leveä tanko; nyt on about XC pyörän levyinen tanko ja onhan se mukavampi taittaa työmatkaa. Kilsoja on takana ehkä noin 1000. Jarrut aika heikot, vaikka liikkeessä ilmattu, mutta ehkä siellä on jotain töhkää paloissa. Kyllähän tuo vielä pysähtyy.

Pyörästä kyllä huokuu yleinen "halpuus" joka suuntaan, mutta toisaalta, ei se ole vielä mistään ratkennutkaan. Tällä on siis taitettu myös -25 pakkasella matkaa ja aivan kaikissa muissakin Suomen olosuhteissa. Erityismaininta hyvästä satulasta, joka sopii pyllyyn hyvin.

Uncle
20.07.2015, 14.25
Millä tavalla tuo jarrujen heikkous ilmenee?
Minulla oli Commencal Uptown AL sontakasassa Tektro HDM290 jarrut ja mielestäni jarrutusteho oli loistava verrattuna nyt vaikka puolisoni pyörän V-jarruihin.

latuman
20.07.2015, 15.25
Millä tavalla tuo jarrujen heikkous ilmenee?
Minulla oli Commencal Uptown AL sontakasassa Tektro HDM290 jarrut ja mielestäni jarrutusteho oli loistava verrattuna nyt vaikka puolisoni pyörän V-jarruihin.

Ihan vaan semmonen pehmeä ja voimaton. Mulla oli yks vanha 26 tuumanen pyörä missä oli tosi tehokkaat jarrut, niin olen vähän sitä mieltä että yksien hydraulisten on oltava niin hyvät kuin toistenkin. En keksi miksei olisi näin. Mutta en tiedä vaikuttaako se heikentävästi, että nykyisessä on 29" kiekot ja renkaat on semmoiset sueprpitävät asfalttikumit, joten rengas ei mene lukkoon samalla innolla. Mielestäni hydraulisten kanssa pitää voida jarruttaa "vaivatta yhdellä sormella". Sen 26:n kanssa onnistui, mutta millään muulla levyjarrullisella (hyde tai vaijeri) en ole samaan pystynyt. Voihan se olla että odotan liikoja, mutta kyllä mun 1500 kiloinen auto pysähtyy suhteessa pienemmällä vaivalla, vaikka vertaus on ehkä ontuva.

Edit: Tosiaan ilmattu sekä itseni että liikkeen toimesta ilman merkittävää parannusta. Palat on vielä vaihtamatta, joten ehkä ne voi olla saaneet sitten öljyä tai jotain, vaikka pintaa on hurumykke.

Tissiposki
26.09.2015, 23.02
Tulipa tilattua tämä fillari. Mitenkä etenkin työmatkafillaristit ovat ratkaisseet lokasuojien virittelyn tähän pyörään? Tarkoitus olisi löytää mahdollisimman suojaava ratkaisu.

latuman
27.09.2015, 09.16
Tulipa tilattua tämä fillari. Mitenkä etenkin työmatkafillaristit ovat ratkaisseet lokasuojien virittelyn tähän pyörään? Tarkoitus olisi löytää mahdollisimman suojaava ratkaisu.

Itellä SKS:n pikakiinnitettävät. Suojaa suurimmilta kurilta ihan hyvin, mut eihän noi ole sillai täysin suojaavat ratkasut. Vesikeli kuitenkin riittävän harvinaista ja löytyy vaatteidenkin osalta vedenpitävyyttä, niin ei jaksa enempää stressata

Tissiposki
27.09.2015, 20.38
Viititkö vielä kertoa SKS:n tarkemman mallin. Täytyy vielä miettiä saisiko esim. SKS:n Bluemelsit viriteltyä jotenkin fiksusti. Jonkinlaisia pielavetisiä näyttää jotkut tehneet runkoihin joista kiinnikkeen paikkoja ei ole.

latuman
27.09.2015, 22.28
Taitaa olla edessä Shock Board ja takana X-Blade, ellen vallan erehdy.

Uncle
28.09.2015, 15.23
Tilasin pari viikkoa sitten tämän fillarin ja tänään piti hakea itellalta kun ne mulkut eivät koskaan soita että "oletko kotona jos tuodaan nyt tämä paketti?" vaikka paketin kyljessä on kissan kokoisilla kirjaimilla puhelinnumeroni.

Ensimmäinen mitä vittua ihmetys, jarrut ovat asennettu niin että takajarru on vasemmassa kahvassa ja etujarru oikeassa.
Eli juuri päin vastoin miten on joka ikisessä pyörässä mihin olen eläissäni koskenut ollut.

Miten teillä nuo jarrut on tässä fillarissa?
Onko tässä nyt sattunut kasaajalle virhe?

Mitenkä etenkin työmatkafillaristit ovat ratkaisseet lokasuojien virittelyn tähän pyörään?

https://www.bike-components.de/en/Procraft/Rainbow-MTB-60-Schutzblech-Set-VR-HR-p22668/
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Sahko/Kaapelinkiinnikkeet-ja-eristys/Kumipaallysteinen-kiristin-2-kpl-2000016460/?artId=61960

Noilla itse lähden liikenteeseen. En vielä ole kerennyt asennusta suorittamaan.

noniinno
28.09.2015, 15.36
Tuo jarruhomma on käytäntö Briteissä. Ihan normaalia siis.

John S John
28.09.2015, 15.39
Liekö ollut kasaaja motoristi, moottoripyöräilijät saattavt pitää fillarin jarruja noin päin. Tämä siis siksi, että moottoripyörissä etujarruvipu on oikealla

Uncle
28.09.2015, 15.47
On kyllä kumma homma.
No tosin onhan siellä briteissä kaikki muukin vasemmanpuoleista.
Metroonkin mentäessä kävellään portaat väärää puolta alas.

Ihme juttu tuon etuhaarukan kiristämisen kanssa. Naksui niin vedin hampaat irvessä tiukemmalle ja nyt tuntuu jo vastusta kääntäessä.
Voiko tuota saada mitenkään hyväksi?

IncBuff
28.09.2015, 16.01
Kannattaisko unohtaa se nettiostaminen ja mennä kivijalasta hakemaan pyörä. Näyttää olevan niin vaikeaa tuo homma.

Tissiposki
28.09.2015, 16.51
Kannattaisiko olla huutelematta vieraisiin pöytiin jos ei ole mitään sanottavaa? Heitä nyt edes linkki tai vinkki mistä tällaisen pyörän saa esim. Jyväskylästä.

Pyörä olisi tullut tänään, mutta paikalla olisi pitänyt olla klo 12. Klo 15 jälkeen ei kuulema Postin toimitus onnistu. Pitää huomenna päivystää ruokatunti kotona ja toivoa että sovittu aikataulu pitää.

Uncle
29.09.2015, 02.43
Kannattaisko unohtaa se nettiostaminen ja mennä kivijalasta hakemaan pyörä. Näyttää olevan niin vaikeaa tuo homma.

Ja mitähän tämä nyt taas tarkoitti?
Voit vaikka ensin lukaista tämän ketjun niin tiedät mitä tämän pyörän keulan kanssa säätäminen voi olla, en ole ainoa:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?53388-Evancycles-amp-Pinnacle-Ramin-one

Kannattaisiko olla huutelematta vieraisiin pöytiin jos ei ole mitään sanottavaa? Heitä nyt edes linkki tai vinkki mistä tällaisen pyörän saa esim. Jyväskylästä.

Nimenomaan.
Näitä vastaavia et saa mistään Suomesta, pakko tilata ulkomailta.
En muutenkaan ymmärrä että minkälainen ihminen kirjautuu ihan vaan sen takia jollekin foorumille sisään että pääsee vittuilemaan toisille.
Jos ei oikeasti ole mitään järkevää inputtia koko aiheeseen niin parempi tykittää se vaikka tänne jos on pakko päästä pahaa oloaan purkamaan:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?33560-Viimeisin-ei-postaamasi-kommentti

Oli miten oli, sain keulan kuntoon. Nyt on niin kuin pitää.
Yksi huomio ensi testin jälkeen:
- Tupit pyörivät käsissä kuin mielettömän mulkku hullun perseessä.

Miten pitkään sinulla Tissiposki meni kaiken kaikkiaan tuon pyörän tilaamisesta kotiin saapumisessa?

IncBuff
29.09.2015, 07.28
Näitä vastaavia et saa mistään Suomesta, pakko tilata ulkomailta.
Väärin. Kona Big Rove AL on hyvinkin vastaava laite ja saa Suomesta.

Tissiposki
29.09.2015, 09.21
Tilasin sunnuntaina 20.9. ja tosiaan eilen maanantaina 28.9. olisi toimitettu jos olisin ollut kotona.

Uncle
29.09.2015, 12.35
Väärin. Kona Big Rove AL on hyvinkin vastaava laite ja saa Suomesta.

Väärin. Budjetti menee 200 euroa yli omani. Ei saa.

Tilasin sunnuntaina 20.9. ja tosiaan eilen maanantaina 28.9. olisi toimitettu jos olisin ollut kotona.

Jopas on tullut nopeasti.
Itse pistin tilauksen 12.9. ja eilen 28.9. tuli.

IncBuff
29.09.2015, 13.04
Väärin. Budjetti menee 200 euroa yli omani. Ei saa.

No kivijalassa harvoin tarvitsee maksaa lapussa olevia hintoja. Eipähän olisi tarvinnut ainakaan itkeä kun jarrut on väärinpäin ja keula huonosti.

latuman
29.09.2015, 15.48
500 markan pyörää ostettaessa on sanomattakin selvää että gripit leikataan mattopuukolla välittömästi pois ja korvataan oikeilla lock-on gripeillä. Noissa jarruissa on kyllä joku tekniikkajuttu. Itellä heikkeni teho vasta ku ilmasin itse uudestaan ne. Ei olis eka kerta kun jonkun osan huollossa on joku kirjoittamaton salaisuus. Silti, pysäyttää ihan riittävän hyvin.

Keulan kanssa ei itsellä ollut ongelmaa ja jarrukahvat on aina päinvastoin briteissä. Kauan, KAUAN sitten oli muistaakseni joku markettipyörä 90 -luvun alussa/puolivälissä, missä oli myös "väärinpäin" kahvat. Olisko ollu Scott silloin vai mikä, en muista. Kyllähän se ratkaisu yllättää, mutta sen oppimiseen mee joitain minuutteja, niin ei kai se kovin vakavaa ole. Kai ne saa vaihdettua päikseenkin jos ei tunnu hyvältä.

Uncle
30.09.2015, 02.43
No kivijalassa harvoin tarvitsee maksaa lapussa olevia hintoja. Eipähän olisi tarvinnut ainakaan itkeä kun jarrut on väärinpäin ja keula huonosti.

Meinaatko että olisin ajanut kolmesataa kilometriä tähän Konan kivijalkaa pyörää ostamaan ja tinkaamaan? :rolleyes:
Kotimaisesta nettikaupasta kun ei saa alennusta sen enempää kuin ulkomaisesta.

Lisäksi minä en itke. Minä kysyn.
En esitä täällä mitään kaikkitietävää oraakkelia vaan olen ihan avoimen tietämätön. Se on se syy miksi ylipäätään kirjauduin koko fillarifoorumille, neuvoja etsimään.

Voitaisiko nyt pysyä aiheessa vihdoin eikä jatkaa enää tätä paskan jauhamista?

500 markan pyörää ostettaessa on sanomattakin selvää että gripit leikataan mattopuukolla välittömästi pois ja korvataan oikeilla lock-on gripeillä.

Aika saatanan montaa alle 500 euron pyörää on tullut eläissäni ajettua eikä juuri yhdessäkään gripit pyöri mihinkään.
Voihan sitä suorittaa vaikka testin menemällä lähimpään Prismaan vänkäämään markettipyörien tuppeja jos haluaa asialle varmuuden että se hinta määrittelee tuppien pyörimismäärän.

Itse diagnosoin noiden tuppien pyörimisen johtuvan siitä että ohjaustangossa on erityisen liukas pinnoite, ei samanlainen mattamainen niin kuin yleensä.
Toki onhan mahdollisuus että tupit ovat yksinkertaisesti, perseestä...

latuman
30.09.2015, 05.50
Meinaatko että olisin ajanut kolmesataa kilometriä tähän Konan kivijalkaa pyörää ostamaan ja tinkaamaan? :rolleyes:
Kotimaisesta nettikaupasta kun ei saa alennusta sen enempää kuin ulkomaisesta.

Lisäksi minä en itke. Minä kysyn.
En esitä täällä mitään kaikkitietävää oraakkelia vaan olen ihan avoimen tietämätön. Se on se syy miksi ylipäätään kirjauduin koko fillarifoorumille, neuvoja etsimään.

Voitaisiko nyt pysyä aiheessa vihdoin eikä jatkaa enää tätä paskan jauhamista?

Aika saatanan montaa alle 500 euron pyörää on tullut eläissäni ajettua eikä juuri yhdessäkään gripit pyöri mihinkään.
Voihan sitä suorittaa vaikka testin menemällä lähimpään Prismaan vänkäämään markettipyörien tuppeja jos haluaa asialle varmuuden että se hinta määrittelee tuppien pyörimismäärän.

Itse diagnosoin noiden tuppien pyörimisen johtuvan siitä että ohjaustangossa on erityisen liukas pinnoite, ei samanlainen mattamainen niin kuin yleensä.
Toki onhan mahdollisuus että tupit ovat yksinkertaisesti, perseestä...
Jos tarkoitus on mm ajaa pyörällä, niin voit vaihtaa gripit heti tai sitten kun ne alkaa pyöriä. Tähän menee tapauksesta riippuen noin 0 - 1000 kilometriä. Uusien tavallisten asentaminen on myös vähemmän hauskempaa kuin hukkuminen.

Siksi lock-onit.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

Uncle
30.09.2015, 14.11
Uusien tavallisten asentaminen on myös vähemmän hauskempaa kuin hukkuminen.

Oletko koittanut irroitusta jonkin liuottimen avulla?
Suihkaus sitä tupin alle ja irtoaa helposti sekä liuotin haihtuu pois.
Takaisin kiinnitys neljän nippusiteen päällä liuttamalla, erittäin nopea, yksinkertainen ja kivuton operaatio.

Kaipa ne lock-onit joutuu silti ostamaan.

Tissiposki
30.09.2015, 21.57
Pikku hiljaa pyörä alkaa olla ajokunnossa. Eturattaan ketjunohjain otti hieman kiinni ketjuun. Piti laittaa ohjaimen ja kiinnikkeen väliin pari prikkaa jotta ketjulinja menee ohjaimen keskeltä eikä hankaa reunaan.

Ihan ei vaihtaja tunnu olevan kohdallaan, sitä pitää varmaan säätää. Lisäksi etujarru laahaa aavistuksen. Pitää katsoa asettuuko ajon myötä vai vaatiiko laittoa.

Ja sitten pieni detalji: Tuliko muilla muuten evansilta pyörän mukana jonkinlainen multitool? Ainakin jotkut on tuollaisen saanut, mutta mulle ei tullut.

latuman
01.10.2015, 16.33
Jarrut ja vaihteet yms säädöt pitää kyllä aina tehdä ite, oli kuinka kallis pyörä hyvänsä. Pultitkin kannattaa käydä läpi. Itellä oli eturatas turhan löysällä ja alkoi naksua. Halpa multitool tuli kyllä mukana, semmoinen musta.

Tissiposki
01.10.2015, 18.21
Juu, tämä toki olikin oletuksena, että pientä säätöä on luvassa ja koko pyörä on muutenkin käytävä läpi :)

Uncle
01.10.2015, 22.49
Eturattaan ketjunohjain otti hieman kiinni ketjuun. Piti laittaa ohjaimen ja kiinnikkeen väliin pari prikkaa jotta ketjulinja menee ohjaimen keskeltä eikä hankaa reunaan.

Tismalleen sama juttu minulla.

Lisäksi etujarru laahaa aavistuksen.

Minulla rupesi takajarrukahva menemään ihan tuppeen asti kiinni jarruttaessa.
En tiedä mitä helvettiä tuossa on tapahtunut kun pari päivää sitten toimi aivan normaalisti. Ideoita?

Ja sitten pieni detalji: Tuliko muilla muuten evansilta pyörän mukana jonkinlainen multitool? Ainakin jotkut on tuollaisen saanut, mutta mulle ei tullut.

Minullekaan ei tullut mitään tooleja.
Muutenkin oli mielestäni huonohkosti pakattu. Rengas oli irrallaan isossa laatikossa, kuten myös kaikki muu tavara mitä tilasin pyörän lisäksi.
Siellä ne roinat ovat iloisesti lennelleet ympäriinsä kun DHL:ällän kuskit ovat sitä kiskoneet.
Renkaan napa olikin puhkaissut reiän itse päällis pahviin aina ulos asti...

Sainpas muuten tänään sen verran vapaa-aikaa että asensin lokasuojat kiinni.
Hienosti meni kiinteät lokarit vaikkei paikkoja niille ollutkaan.
Kävin Biltemasta poistamassa vielä noiden aiemmin mainitsemieni osien lisäksi näitä:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Korinosat/Kiinnityshihna-2000016943/?artId=61973

Hihnan ympärille vaan kutistesukkaa ensin niin ei tee runkoon jälkiä.

Tissiposki
02.10.2015, 09.28
Reiän oli tehnyt tuohon munkin laatikkoon.

Laitas Uncle kuvia lokarivirityksestä!

Uncle
02.10.2015, 16.44
Yleisön pyynnöstä otin tuossa ahtaassa pimäessä eteisessä vähän surkeita kuvia lokasuojista.

Etulokasuojasta piti porata irti tuo originaali L-muotoinen kulmarauta mikä kiinnittyy haarukan alle koska vanha oli liian lyhyt ja lokasuoja olisi jäänyt todella korkealle renkaasta.
Asensin uuden tilalle. En tiedä mistä tuo uusi rauta on, luultavasti jostain huonekalusta. Löytyi rojukopasta, tämän takia en heitä mitään pikkunippeleitä ja muttereita menemään.
Sitäkin piti taivuttaa että ei jäänyt taas sitten liian pitkäksi. :rolleyes:

http://i.imgur.com/NK4krdX.jpg

Bilteman 25mm kumipäällysteiset kiristimet sopivat kuin nenä päähän tähän tarkoitukseen.
On ja pysyy!

http://i.imgur.com/rLTlhPG.jpg

Takalokasuoja kiinnittyi tukevasti kutistesukalla vuoratulla Bilteman teräksisellä kiinnityshihnalla.
Ihan tavallisilla kärkipihdeillä sain puristettua kiinni.

http://i.imgur.com/09UCA6b.jpg

Takalokasuojan toiset kiinnityspisteet ovat sitten tuossa drop outtien vieressä rungossa olevien aukkojen keskellä.
Renkaan ulkopuolelta katsottuna kolskeiden järjestys on tämä: pultti (nyplääntynyt paskaksi) - prikka - kutistesukalla vuorattu lokasuojan aisa - mutteri (että saadaan aisa samaan tasoon rungon kanssa) - itse pyörän runko - prikka - mutteri.

http://i.imgur.com/B5IHzgM.jpg

Toisella puolella sama viritys.
Aisoja piti vähän tietysti pätkiä ja taivutella sekä etu- että takalokasuojan kohdalla että sain menemään ne nätisti.

http://i.imgur.com/sBPcbbx.jpg

Koko roska takaa.

http://i.imgur.com/6cGHpVq.jpg

Bottom bracketin vieressä oli niin pirun vähän tilaa että Bilteman kiinnityshihna ei mahtunut läpi ja jouduin väliaikaisesti vetämään nippusiteellä kiinni. Kunhan pääsen taas kylille niin pitää hakea kapeampaa kiinnityshihnaa ja tästäkin kiinnityksestä saadaan lopullinen.

http://i.imgur.com/kUftMpj.jpg

Pistäkääpäs kuvia muuten omista virityksistänne.
Mielenkiinnolla katsoisin!

Edit: Niin ja pahoittelut massiviisista kuvista. En löytänyt enää imgurista large thumbnail optiota, en vain osaa.

Puskis
02.10.2015, 21.01
Näyttää ihan elegantilta. Saisiko vielä sivukuvan koko pyörästä?
Riittääkö muuten lokasuojissa leveys? 60mm lokarit n. 55mm renkaissa?

Niguel
05.10.2015, 21.28
Tilaus 22.9. ja tänään 5.10 Posti toimitti ehjän pyörän. Takavaihtaja näytti olevan ihan hyvässä säädössä. Eturattaan ketjunohjaimeen piti asennella pari prikkaa, jotta ketju ei laahaisi. Itselläkin jarrut britti-tyylisesti. Kysymys etu- ja takajarrun vaihdosta päikseen: Onko homma yksinkertaistettuna se, että irroitan jarruletkut kahvoista ja vaihdan letkut päikseen. Tämän jälkeen ilmaan jarrut ja homma valmis? Onko Shimanon ilmaussetistä M575 (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-bleed-kit-m575/rp-prod34710) kokemuksia? Minkäs kokoinen ruisku ilmaukseen on kätevin?

noniinno
06.10.2015, 07.05
Aina ilmaaminen ei ole edes tarpeellista.

Niguel
06.10.2015, 21.50
Aina ilmaaminen ei ole edes tarpeellista.
Eipä näköjään. Otin renkaat irti ja painoin jarrukahvalla sylintereitä hieman ulos. Sen jälkeen vaihdoin jarruletkujen paikat ja painoin sylinterit takaisin sisään. Renkaat takaisin paikoilleen ja muutama pumppaus jarrukahvalla, jolloin alkuperäinen tuntuma tuli takaisin. Takajarrussa aavistuksen liian pitkä kahvaliike omaan makuun. Shimanon M355:ssa ei ole erillistä kahvasäätöä. Voisiko kahvan liikettä saada pienemmäksi lisäämällä jarrunestettä (mikäli vajetta on)?

latuman
07.10.2015, 09.31
Eipä näköjään. Otin renkaat irti ja painoin jarrukahvalla sylintereitä hieman ulos. Sen jälkeen vaihdoin jarruletkujen paikat ja painoin sylinterit takaisin sisään. Renkaat takaisin paikoilleen ja muutama pumppaus jarrukahvalla, jolloin alkuperäinen tuntuma tuli takaisin. Takajarrussa aavistuksen liian pitkä kahvaliike omaan makuun. Shimanon M355:ssa ei ole erillistä kahvasäätöä. Voisiko kahvan liikettä saada pienemmäksi lisäämällä jarrunestettä (mikäli vajetta on)?

Hetkinen. Minulla on toi viime vuoden malli pyörästä ja siinä kyllä on kahvassa säätö. Mun mielestä ne on just noi jarrut. Toki, en tiedä onko nyt taas ilmaustarvetta vai mitä huoltoa vailla, mutta ne pitää olla joka tapauksessa ruuvattuna ääriasentoihinsa, että jarrut saa puremaan sopivassa kohdassa.

Niguel
07.10.2015, 17.55
Hetkinen. Minulla on toi viime vuoden malli pyörästä ja siinä kyllä on kahvassa säätö. Mun mielestä ne on just noi jarrut. Toki, en tiedä onko nyt taas ilmaustarvetta vai mitä huoltoa vailla, mutta ne pitää olla joka tapauksessa ruuvattuna ääriasentoihinsa, että jarrut saa puremaan sopivassa kohdassa.
Hyvä huomio. Kyllähän siitä kahvasta näköjään kuusiokoloruuvi löytyi, jolla kahvan etäisyyttä voi säätää. Mutta kahvan liikeradan pituutta ei taida pystyä säätämään (muuta kuin ehkäpä ilmaamalla).

Viltro
25.01.2016, 21.01
Näyttäisi olevan topikin fillari oiva näille lumi/räntä keleille kohtuu hintaa. Joka paikasta vain Out of stock joten mahtaako jostain silti vielä löytyä M koko kun mitat 177/85...

latuman
25.01.2016, 21.15
Oon 176/82 ja M on mulle vähän liian pieni. Osta L.

Viltro
27.01.2016, 13.48
Oon 176/82 ja M on mulle vähän liian pieni. Osta L.
Kiitän tästä inffosta mutta ilmeisesti koko fillaria ei valmistetaan enään jos oikein ymmärsin.. Laitoin sähköpostia tuonne Evanscycles.com suuntaan koskien fillaria ja saatavuutta niin vastaus oli tämä:

"Hello,

Thank you for your e-mail.

Unfortunately the Ramin One has not been released for 2016 so this is not something that we will have in stock, however the new Pinnacle Ioko has been released in the 27.5” wheel and can be seen below;
*

http://www.evanscycles.com/products/pinnacle/iroko-1-2016-mountain-bike-ec122238 "

Ja perään perus tervehdykset. Harmi vain että tuo linkin fillari on täysin erilainen kun mitä oli hakusessa...

Uncle
30.01.2016, 22.08
Kiitän tästä inffosta mutta ilmeisesti koko fillaria ei valmistetaan enään jos oikein ymmärsin.

Väärin ymmärsit.
Tuossa lukee että vuoden 2016 mallia Ramin Onesta ei ole vielä julkaistu ja täten varastotilanne on huono 2015 mallille koska sehän on vanha malli eikä sitä enää tehdä.
Suosittelivat tuossa ilmeisesti omasta mielestään käypää vaihtoehtoa...

Voit toki odotella sitä 2016 mallia tai keksiä toisen ratkaisun.
Ei näitä jäykkiä 29er MTB pyöriä liikaa markkinoilla ole. Ei ainankaan tällä hinnalla muita kuin tämä.
Itse venaisin.

Viltro
01.02.2016, 00.29
Oolrait, eli taidan odotella vielä lisää..

tiaalto
01.02.2016, 10.11
Minä kyllä luen tuon Evansin vastauksen siten että sitä ei aiota julkaista 2016 mallina. 2017 malleja aletaan yleisesti lanseerata puolen vuoden päästä joten pitäisin hyvin epätodennäköisenä että mikään valmistaja toisi tässä vaiheessa enää 2016 malleja markkinoille.

Uncle
01.02.2016, 12.01
Viltro, kysy nyt vielä rautalangasta vääntäen Evansilta tuosta asiasta niin et turhaan odottele.
Itse tulkitsen tuon viestin niin että 2016 mallia ei ole vielä julkaistu, mutta tokihan tuon voi tulkita myös niin että sitä ei julkaista ollenkaan.

Viltro
01.02.2016, 12.07
Minä kyllä luen tuon Evansin vastauksen siten että sitä ei aiota julkaista 2016 mallina. 2017 malleja aletaan yleisesti lanseerata puolen vuoden päästä joten pitäisin hyvin epätodennäköisenä että mikään valmistaja toisi tässä vaiheessa enää 2016 malleja markkinoille.
Näin minäkin sen ymmärsin ettei ole tulossakaan.. Siksi päätin odottaa josko -17 malli tulisi jossain vaiheessa kun mikään hengen hätä ei ole

Viltro, kysy nyt vielä rautalangasta vääntäen Evansilta tuosta asiasta niin et turhaan odottele.
Itse tulkitsen tuon viestin niin että 2016 mallia ei ole vielä julkaistu, mutta tokihan tuon voi tulkita myös niin että sitä ei julkaista ollenkaan.
Kokeilen kepillä jäätä ja laittelen vielä yhden mailin tänään Evanssille

Viltro
06.02.2016, 00.45
En ehtinyt/muistanut laittaa mailia mutta äsken kävin sivuilla ja yllätykseksi Ramin Onea löytyy Large kokoisena varastosta jälleen http://www.evanscycles.com/products/pinnacle/ramin-one-2015-mountain-bike-ec071312
Muita kokoja ei ole..
450£+30£ postit =624€...Ei ihan sillä 500e saa näyttävästi enään kun aiemmin on jengi tilaillut

Uncle
11.02.2016, 13.44
Itse maksoin saman hinnan reilu kolme kuukautta sitten.
Postimaksut kuittaantui sillä kun reklamoin maalissa olevista virheistä ja hinkkaumista ja hyvittivät muistaakseni noin 45 euroa.

Itse olen nyt ymmärtänyt näistä Ramin keskusteluista että vain 2014 mallia on saanut todella edukkaasti.
Luultavasti sininen malli ei ole mennyt niin hyvin kaupaksi kuin tuo erittäin seksikäs neonin keltainen.
Ja niinhän se menee että jos joku menee kaupaksi niin hinta ei tipu.

Tilaa samalla muuta tarpeellista niin postimaksut eivät kirpaise niin paljoa.
Voit myös kavereilta kysyä tarvitsevatko jotain postimaksun jakamista vastaan?

Uncle
10.04.2016, 10.44
Miksen tarvitse pyörää nyt kun sen saisi näin halvalla? Nyt irtoaisi Ramin One 480€:
https://www.evanscycles.com/pinnacle-ramin-one-2015-mountain-bike-EV207300

Nana
25.05.2016, 00.10
Mikä Pinnacle Ramin1:ssä on stand over hight xs-koossa?

Puskis
25.05.2016, 11.40
https://static.evanscycles.com/production/pdf-media/sizing-table/Pinnacle%20Ramin%202016%20size%20and%20geometry%20 guide.pdf

Ei oo semmosta kokoa

Nana
25.05.2016, 13.33
No eipä näköjään. Jarrahista oli kyllä muistaakseni. Onpa ison oloinen tuo s.

Tissiposki
29.05.2016, 21.35
Mitäs nämä metalliset rinkulat muuten on, jotka tulivat pyörän mukana?

https://www.dropbox.com/s/c5o502oedza5f6b/20160529_212922.jpg?dl=0

Tissiposki
29.08.2016, 16.13
Itse itselleni muutaman kuukauden jälkeen vastaten:
"The parts you’re looking at are bottom bracket spacers. You won’t need to use these unless you change out the drive train so pop them aside if you have a spare parts box."

Ramin ykkösestä näyttäisi tulleen 2016-malli pihalle:
https://www.evanscycles.com/pinnacle-ramin-1-2016-mountain-bike-EV244137

Uncle
16.11.2016, 18.46
Ramin ykkösestä näyttäisi tulleen 2016-malli pihalle:

Uusi Ramin 3 plus malli myös:
https://www.evanscycles.com/en-fi/pinnacle-ramin-3-plus-2017-mountain-bike-EV264163