PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hei kaikille, pyöräsuosituksia siis..

Amanda
30.07.2014, 08.16
Hei, olen uusi tällä foorumilla. Toivottavasti pian tuun tutuksi ja pääsen mukaan jutteluihin.

Olen etsimässä itselleni työmatkapyörää. Ajo tapahtuu asvaltilla. Matkaa on 30 km päivittäin, joten tuolla vanhalla jopolla järsiminen alkaa jo kyllästyttämään. Jopo on niin raskas polkea eikä sillä vauhtiin pääse.
Vaatimuksina työmatkapyörään olisi joka kelin pyörä. Voisin myös tehdä sillä pidempiäkin pyörälenkkejä tuntuman mukaan.
En kuitenkaan ihan "ammattimaiseen" käyttöön tarvitse pyörää, koska juokseminen on minulle se pääasiallinen juttu. Pyöräily on hauska sivujuoni.

Ja koska en ole koskaan itselleni ostanut pyörää, kysyisin teiltä neuvoja mitä minun kannattaa ottaa huomioon pyörän valinnassa?
Olen siis ihan noobi pyörähommissa.

Suurimmat kiitokset!

Lisäys:Pituus on 166 ja jalan sisämitta 81 (piti ihan mitata uudestaan) cm.
(en olekaan koskaan mitannut jalkojani :D)

Ja kyllä, aion pyöräillä myös talvet jos vain kulkuväylät on aurattu. Reppuun laitan tavarani.
Hintahaarukka on sellainen matala, toivoisin tosiaan että pyörän saisin käytettynä ostettua. 600 olisi yläraja..
Kiitos!

Antza44
30.07.2014, 08.31
^Ajatko myös talvella työmatkat? Paljon ajattelit pyörään sijoittaa, se on aika olennainen tieto, kun alkaa ehdotuksia satelemaan. Pituutesi kannattaa myös mainita.

lai
30.07.2014, 08.37
Seuraavia asioita voisit lisäillä ekaan viestiin:
-pituutesi ja jalan sisämitta"inseam" https://www.youtube.com/watch?v=VwIMkqhWbBY
-tavaroiden kuljetus työmatkalla, repussa vai sivulaukuissa?

maalinni
30.07.2014, 09.21
Bikester.fi on Kona Rove hintaan 999€. Siihen saa lokarit ja tarakat.

edit: ai siellä oli hintarajakin. Katsele fillaritori.fi, tosin juuri nyt kaikki kaupat myyvät kesän pyöriä halvalla. Suosittelen ehkä pyörän ostoa asiantuntevalta myyjältä, seuraavan voi sitten tilata netistä kun osaa paremmin. Jätä suosiolla joustokeulaiset hybridit pois laskuista. Jäykkä keula on kevyt, ei hajoa ja riittää hyvin työmatkoihin ellet kulje metsän läpi.

pysytään edelleen Kona merkissä http://www.bikeshop.fi/Kona_Coco_2014/ekauppa/pKOCO14/&listpos=4

perttime
30.07.2014, 09.33
Käytettyjen pyörien kanssa on kovin pitkälle sen varassa, mitä sattuu olemaan saatavana. Nyt alkaa olla uusien pyörien myyntikausi siinä vaiheessa, että niitä saa poistohinnoilla. Jos asut paikassa, jossa on pyöräkauppoja, kannattaa lähteä katsomaan tarjontaa ihan omin silmin ja koeajoin.

Tuonkin pituisilla matkoilla pyörän paino tuntuu menossa aika paljon. Vähän sporttisemmissa pyörissä painoa on yleensä vähemmän. Jokasään pyörään tarvitset lokasuojat, mutta ovatko tavarateline ja seisontatuki tarpeen? Mitä muuta kuin sinut ja jämäkkä irtolukko pyörällä pitää saada kulkemaan?

maalinni
30.07.2014, 10.13
Itse viime vuoden pitkää matkaa polkeneena suosittelen kyllä tarakkaa ja kunnon sivulaukkua.

edit: Varaisin rahaa myös nastarenkaisiin (ulkomailta saa alle 30e/kpl Suomessa tuplat.)

petentic
30.07.2014, 10.47
Tuossapa onkin ylempänä tullut jo melkein kaikki olennainen. Ihan täysin pystyasennon "mummumankelia" taikka vastaavaa "Crescent city-pyörää" ei voi suositella jos on tarkoitus joskus pidempikin lenkki ajaa. Konalta löytyy Dew Plus (http://www.pyorasuvala.fi//tuotteet/kona-dew-plus) (tai Dr Dew) ja sitten on esim Norcon Indie 2 (http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/urban/product/review-norco-indie-2-10-44486/)jotka ovat lokasuojien kanssa oivallisia monikäyttöpyöriä. Käytän itse Dr Dewiä cyclolenkeillä ja Norcoa työmatka- ja kaupunkiajoon. Yleisimmissä urheiluliikkeissä on myynnissä erityisesti pyöräilijöille tarkoitettuja reppuja, joiden selkäosa on ilmastoitu eli kaareva siten ettei hiosta selkää. Miksei tietysti Inseralla taikka Corratecilläkin pääse tuossa hintaluokassa, mutta jos ajaa paljon (=päivittäin työmatkoja) niin täytyy varautua huoltokustannuksiin kun voimansiirtoa joutunee huoltamaan pari kolme kertaa vuodessa. Fillaritorilta (http://www.fillaritori.com/)voi katsoa vaihtoehtoja uudelle. Toivottavasti löytyy sopiva!

Amanda
30.07.2014, 14.32
Kiitos kaikille vastauksista ja kiitos fillaritorin linkistä. Kävin jo alustavasti siellä katselemassa mutta puhuvat jotain koodikieltä niin en ymmärrä :D
Ehkä on tosiaan viisaampi käydä alan liikkeessa kysymässä apua. Ilmeisesti Kona on aika ok merkki jos sitä suositellaan.
Toivotaan tosiaan että sopiva tulee vastaan, olen ihan valmis jättämään Jopon autuaammille metsästysmaille :D

maalinni
30.07.2014, 15.14
Ei noissa 600€ pyörissä ole merkillä väliä. Suosittelin vain koska ajan itse Konalla.

edit: Sinun kilometreillä tekisin kyllä hieman hintavertailua autoilun ja pyöräilyn välillä ja ostaisin kerralla kunnon pyörän. Neljä sataa lisää budjettiin on pikkuraha autoiluun verrattuna ja 1000€ hintaluokassa ei pyörissä juurikaan tarvitse enää tehdä kompromisseja.

substitute
30.07.2014, 15.20
Mun mielestä noi edellä mainitut Norco ja Kona on hyviä ehdotuksia, jos sopiva koko löytyy. Pyörän merkki ei varmaan ole merkitsevin seikka, vaan loppujen lopuksi tärkeintä on pyörän ominaisuudet ja osat, oli sitten merkki mikä hyvänsä. Epäilisin siis että kaipaat pyörää, jossa ao. asiat täyttyvät.

- saa kiinni hyvät peittävät lokarit (ja ehkä myös tavaratelineen)
- mahtuu nastarenkaat
- on levyjarrut
- ei ole joustokeulaa
- on sopivan kokoinen (ja miellyttää silmää riittävästi)
- on vaihteet (varmaankin halusit vaihteet?)
- 28 tuumaiset sileähköt renkaat, jotta liikkuu livakasti asfaltilla

Ehkä tällaisesta erittelystä on hyötyä kun juttelet pyöräkauppiaiden kanssa :)

Kasket
30.07.2014, 15.30
Larunpyörässä on tarjouksessa "jokunen" pyörä, esimerkiksi Focus Arriba (http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=31&products_id=1342), johon tulee kaupan päälle lokasuojat asennettuna. Näyttäisi olevan paikkoja myös tarakalle, jos sellaista haikailee. Tuossa hintaluokassa on ihan kiitettävästi tarjontaa.

Amanda
30.07.2014, 16.31
Ei noissa 600€ pyörissä ole merkillä väliä. Suosittelin vain koska ajan itse Konalla.

edit: Sinun kilometreillä tekisin kyllä hieman hintavertailua autoilun ja pyöräilyn välillä ja ostaisin kerralla kunnon pyörän. Neljä sataa lisää budjettiin on pikkuraha autoiluun verrattuna ja 1000€ hintaluokassa ei pyörissä juurikaan tarvitse enää tehdä kompromisseja.

Ihan totta kyllä. Hieman vaan hirvittää laittaa iso summa pyörään, minulta on viimeisen viiden vuoden aikana varastettu neljä pyörää. Ihmettelen kyllä kenelle ne kelpasivat, koska eivät olleet mitenkään kalliita pyöriä. Mulla on uskomattoman huono tuuri pyörien kanssa. Jopo on säilynyt jo toista vuotta ja sen takia uskaltaudunkin nyt haaveilla kunnon pyörää.
Minulla ei itseasiassa ole autoa. Liikun joka paikkaan pyörällä. Joskus kun oikein sataa räntää ja puut kaatuu päälle, käytän bussia. Mutta muutoin pyörää.

maalinni
30.07.2014, 16.36
Minullakaan ei ole autoa. Kuljen töihin/lenkit kalliimmalla pyörällä, jonka laitan vaijerilla teräsaitaan kiinni tai vien työpaikan varastoon. Halvemmalla pyörällä sitten kauppareissut ja muut pörräilyt. Himottaisi ostaa Pelago Hanko kauppapyöräksi, mutta juuri tuo varastaminen arveluttaa. Mutta onneksi on vakuutus ja autottomuudella voi perustella aika monta kalliimpaa pyörähankintaa...

CamoN
30.07.2014, 17.05
Jotenkin tuo aloitusviestin käyttötarpeen kuvaus huutaa minun mielessäni cyclocrossia. Jos uskallus riittää miesten pyörän selkään hyppäämiseen ja budjetti venyy, Canyon Inflite AL 8.0 S (http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3201) tarjoaisi melkolailla kompromissitonta kyytiä. Näyttää olevan pieniä kokoja vielä varastossa. Hankaluutta vaan tuottaa se, että koeajomahdollisuutta ei ole ja tuollaisesta ei varmaan ole ketjun aloittajalla mitään kokemusta. Että sopiiko se sitten omiin näppeihin, vai ei.

Amanda
30.07.2014, 17.19
Mun mielestä noi edellä mainitut Norco ja Kona on hyviä ehdotuksia, jos sopiva koko löytyy. Pyörän merkki ei varmaan ole merkitsevin seikka, vaan loppujen lopuksi tärkeintä on pyörän ominaisuudet ja osat, oli sitten merkki mikä hyvänsä. Epäilisin siis että kaipaat pyörää, jossa ao. asiat täyttyvät.

- saa kiinni hyvät peittävät lokarit (ja ehkä myös tavaratelineen)
- mahtuu nastarenkaat
- on levyjarrut
- ei ole joustokeulaa
- on sopivan kokoinen (ja miellyttää silmää riittävästi)
- on vaihteet (varmaankin halusit vaihteet?)
- 28 tuumaiset sileähköt renkaat, jotta liikkuu livakasti asfaltilla

Ehkä tällaisesta erittelystä on hyötyä kun juttelet pyöräkauppiaiden kanssa :)

Kiitos listasta, tämän kopsaan ja otan mukaan pyöräliikkeeseen jos en löydä pyörää käytettynä!
Ja joo, kiitos vaihteet mielellään :D

Larunpyörässä on tarjouksessa "jokunen" pyörä, esimerkiksi Focus Arriba (http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=31&products_id=1342), johon tulee kaupan päälle lokasuojat asennettuna. Näyttäisi olevan paikkoja myös tarakalle, jos sellaista haikailee. Tuossa hintaluokassa on ihan kiitettävästi tarjontaa.

Kiitos linkistä, selailenpa sitäkin.

Jotenkin tuo aloitusviestin käyttötarpeen kuvaus huutaa minun mielessäni cyclocrossia. Jos uskallus riittää miesten pyörän selkään hyppäämiseen ja budjetti venyy, Canyon Inflite AL 8.0 S (http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3201) tarjoaisi melkolailla kompromissitonta kyytiä. Näyttää olevan pieniä kokoja vielä varastossa. Hankaluutta vaan tuottaa se, että koeajomahdollisuutta ei ole ja tuollaisesta ei varmaan ole ketjun aloittajalla mitään kokemusta. Että sopiiko se sitten omiin näppeihin, vai ei.

Aika tiikeriltä näytti tuo pyörä :D Mielelläni ensin koeajaisin jotain tuollaista, että olisinko ensin ojassa vai puskassa.

Kiitos foorumilaiset, teiltä on tullut hyviä vinkkejä, linkkejä ja paljon apua. Ystävällistä sakkia täällä :)

perttime
30.07.2014, 18.26
Hal's best and worst locked bikes
http://www.youtube.com/watch?v=ZUWfiaz44nA

How to lock your bike. The RIGHT way!
http://www.youtube.com/watch?v=JgHubY5Vw3Y

How to steal a bike in 10 seconds
http://www.youtube.com/watch?v=E0VUiTwKcPU

kpyora
30.07.2014, 22.33
...Hintahaarukka on sellainen matala, toivoisin tosiaan että pyörän saisin käytettynä ostettua. 600 olisi yläraja..
Kiitos!

Cyclocrossari tai 29" olisi oikea valinta. Hintarajauksella rajaat käytännössä kaikki uudet laatupyörät pois. Tässä käy todennäköisesti niin, että ostat nyt sen 600€ pyörän ja ensi vuonna sitten 1600€ pyörän. :D

Jos löydät jostain verkkokaupasta täys jäykän 29":n poistohintaan, niin voit ensi kesänä sitten ostaa sen maantiepyörän. ;) Evansilla oli jotain tuollaista viikko pari sitten.

kpyora
30.07.2014, 22.38
http://www.evanscycles.com/categories/bikes/mountain-bikes/f/rigid#!!price_to=1600;sort=popularity;price_from=3 60

Katsos olisiko noissa kahdessa 29" kokoa?

tmile
30.07.2014, 23.33
Jotenkin tuo aloitusviestin käyttötarpeen kuvaus huutaa minun mielessäni cyclocrossia.

No ei kyllä huuda, vaan jotain n. 500€ perus hybridiä jossa on lokarit ja tarakka. Tuollaisella hybridillä (Nopsa, Tunturi, Felt) tiedän kolmen tutun naisen ajelevan iloisesti töihin ja 2h/40km lenkkejä kaikilla alustoilla. Eikä kukaan noista ole halunnut tai kaivannut cycloa. Saati edes lukkopolkimia, vaikka olisin ilmaiseksi antanut.

Itse ajelen 30€ maksaneella 90-luvun retromaasturilla ympäri vuoden.

substitute
31.07.2014, 02.00
No ei kyllä huuda, vaan jotain n. 500€ perus hybridiä jossa on lokarit ja tarakka. Tuollaisella hybridillä (Nopsa, Tunturi, Felt) tiedän kolmen tutun naisen ajelevan iloisesti töihin ja 2h/40km lenkkejä kaikilla alustoilla. Eikä kukaan noista ole halunnut tai kaivannut cycloa. Saati edes lukkopolkimia, vaikka olisin ilmaiseksi antanut.

Itse ajelen 30€ maksaneella 90-luvun retromaasturilla ympäri vuoden.

Juurikin näin.

Täysin absurdia väittää, että tuollaiseen oikein käypäseen hybridiin sijoittaminen tarkoittaisi automaattisesti sitä, että seuraavana vuonna alkaa haikailla jotain muuta fillaria. Täyttä valetta. Suurin osa pyörällä ajelevista ihmisistä ei tule ikinä elämässään ostamaan mitään 1600 euron fillareita ja ihan syystä.

appmot
31.07.2014, 06.10
Siis tän foorumin lukeminen aiheuttaa yleensä kummallisia pakko-ostoksia hetken päästä, vaikka olisikin tyytyväinen pyöräänsä. Itse en esim. uskalla lukea ollenkaan tätä "maantiepyörään uudet kiekot"-ketjua...

kpyora
31.07.2014, 15.13
...Täysin absurdia väittää, että tuollaiseen oikein käypäseen hybridiin sijoittaminen tarkoittaisi automaattisesti sitä, että seuraavana vuonna alkaa haikailla jotain muuta fillaria...

Kuvauksen mukaan liikunnallinen ihminen. Töissä olen nähnyt ihan riittävän monta, jotka ostavat "hyvän 600€ pyörän" ja seuraavana kesänä ollaan ostamassa uutta. Kuudella sataa ei aloittelija saa lenkkipyörää!

Riski kasvaa, kun jossain pääsee kokeilemaan vähääkään parempaa fillaria. Vajaa kymmenen vuotta sitten työmatkapyöräilyä trekkingpyörällä harrastanut pomoni tuli lounastauolla ja pyysi koeajot meidän muiden fillareilla. Pyörä vaihtui saman tien.

Halvempaa on laittaa heti reilu tonni cyclocrossariin, jos aikoo selvitä yhdellä pyörällä. Toinen vaihtoehto on 29" ja sitten seuraavana kesänä maantiepyörä.

maalinni
31.07.2014, 18.36
Ostettiin vaimolle keväällä 600e hybridi. Tunturi Rx700, maksoi n. 650e. Ensimmäisenä meni vaihtoon kampisarja. Alkuperäiset eturattaat oli jotain peltiä, eikä niitä saanut vaihdettua yksitellen. Ketju jäi kaksi kertaa rattaiden väliin aika perkeleen tiukkaan. Tilalle Alivio kampisetti + kunnon polkimet, alkuperäiset polkimet oli aika vitsi. Nyt vaimo polkee innoissaan, ihmettelee vaan kimppalenkeillä kun minun Rove rullaa alamäissä hitoksee paremmin.

Eli pääseehän sillä 600e hybridillä, mutta 1000e cyclolla pääsee vielä paremmin ja nopeammin ja mukavammin. Omasta mielestäni 1000-2000 on aika pieni summa kunnon pyörään, jolla poljetaan ympäri vuoden. Eihän sillä saa autoon kuin uudet talvirenkaat ja yhden remontin.

Edit: Ja se cyclo ei siis ole ainoa oikea valinta.

maalinni
31.07.2014, 18.37
Juurikin näin.

Täysin absurdia väittää, että tuollaiseen oikein käypäseen hybridiin sijoittaminen tarkoittaisi automaattisesti sitä, että seuraavana vuonna alkaa haikailla jotain muuta fillaria. Täyttä valetta. Suurin osa pyörällä ajelevista ihmisistä ei tule ikinä elämässään ostamaan mitään 1600 euron fillareita ja ihan syystä.

Ja menevät sitten autolla töihin.

Kasket
31.07.2014, 18.40
Kuvauksen mukaan liikunnallinen ihminen. Töissä olen nähnyt ihan riittävän monta, jotka ostavat "hyvän 600€ pyörän" ja seuraavana kesänä ollaan ostamassa uutta. Kuudella sataa ei aloittelija saa lenkkipyörää!

Riski kasvaa, kun jossain pääsee kokeilemaan vähääkään parempaa fillaria. Vajaa kymmenen vuotta sitten työmatkapyöräilyä trekkingpyörällä harrastanut pomoni tuli lounastauolla ja pyysi koeajot meidän muiden fillareilla. Pyörä vaihtui saman tien.

Halvempaa on laittaa heti reilu tonni cyclocrossariin, jos aikoo selvitä yhdellä pyörällä. Toinen vaihtoehto on 29" ja sitten seuraavana kesänä maantiepyörä.
Minä olen nähnyt, kuinka vanhemmat työkaverini ovat ostaneet sen 500-700€ normaalin Helkaman, Nishikin tai Feltin ja ovat ylpeinä omista laatupyöristään. Kun itse ostan puolet kalliimman, jota itse pidän vielä karvalakkina, minua pidetään lähinnä hulluna, kun laitan noin kauhean rahan johonkin polookupyörään!
Ihmisillä on usein erillainen käsitys laadukkaasta pyörästä Fillarifoorumin ulkopuolella

Mikeyx
31.07.2014, 21.07
Minkä vuoksi joustokeula on niin vihattu? Itse en ostaisi jäykällä keulalla olevaa pyörää - se näpeille hakkaaminen ei nappaa lainkaan.

Olen siis ei-harrastaja, joka kesällä ajaa hyvällä kelillä satamaan kahville tai kaljalle... Pyörän kestävyyttä mitataan siis vuosissa eikä kilometreissä.

perttime
31.07.2014, 21.27
Tie- ja katukäytössä joustokeula on enimmäkseen turha laite. Toisaalta, jos ei isoimpien katukiveysten kohdalla saa takapuolta irti penkistä menon pehmentämiseksi, voi täysjoustopyöräkin olla liian epämukava.
Joustot kuluttavat energiaa. Yli 500 euron etuhaarukka luultavasti vähemmän, kuin halvan pyörän pomppukeppi. Esimerkiksi töihin ajaessa se tarkoittaa sitä, että matkalla tulee helpommin hiki.

(just nyt ei taida käytössäni olla yli 10 vuotta vanhaa pyörää, kun vuoden 1992 mallisesta meni runko rikki)

Jake_Kona
31.07.2014, 21.32
Minkä vuoksi joustokeula on niin vihattu? Itse en ostaisi jäykällä keulalla olevaa pyörää - se näpeille hakkaaminen ei nappaa lainkaan.

Olen siis ei-harrastaja, joka kesällä ajaa hyvällä kelillä satamaan kahville tai kaljalle... Pyörän kestävyyttä mitataan siis vuosissa eikä kilometreissä.

Eli suosittelet täysjousitettua kaljapyörää. Ja ajoa 5km suunta ;)

PedroK
31.07.2014, 22.02
Minulla harrastuksen kulku on ollut: Hybridi, Maantiepyörä, 29er, Läskipyörä. Näistä hybridiä ei enää ole. Lisäksi rahaa on mennyt kiekkoihin, kunnollisiin laukkuihin, vaatteisiin ja kaikennäköiseen enemmän tai vähemmän tarpeelliseen. En omista enää autoa. Pyörissä on kiinni yhden halvan auton verran. Jos budjetti on tiukka niin suosittelen aloittajalle täysjäykkää hybridiä. 600€ ei saa mun mielestä toimivaa ympärivuotista 29er maasturia.

Mikeyx
31.07.2014, 22.38
Olen selkeästi mukavuuspainoitteinen pyöräilijä. Nykypyörässä siis joustokeula ja jousitettu satulatolppa. Ja kauhistukaa: stonga on muutaman sentin satulaa korkeammalla! Mutta mukavuus siis menee muun edelle...

Itsekin haeskelen uutta hybridiä nykyisen tilalle. Konalla oli joitain vuosia sitten Dew S (ei se saman niminen citypyörä vaan sitä edeltävä jousitettu hybridimalli). Valitettavasti se malli on hävinnyt pois jo vuosia taaksepäin. Jotain sellaista olisin vailla alle tonnin hintalapulla.

IncBuff
31.07.2014, 22.43
Mä hommasin tänä kesänä taas hybridin jokusen vuoden tauon jälkeen. Hävitin edellisen kun tämän foorumin asiantuntijoita kuuntelin kaikenlaisten sinkuloiden yms. hyvyydestä. Eipä sitä ole hyvän hybridin voittanutta hyötypyöränä.

kpyora
31.07.2014, 23.12
...Nykypyörässä siis joustokeula ja jousitettu satulatolppa. Ja kauhistukaa: stonga on muutaman sentin satulaa korkeammalla...

Itse en pitäisi tuota kovin mukavana muutamaa kilometriä pidemmillä matkoilla.

Perustelut:
- liian pysty ajoasento -> perse ruvella
- hyppykeppi (oletus) -> lyö käsille enemmän kuin teräs- tai kuitukeula (onko lukitus edes kunnollinen -> notkuu)

...Eipä sitä ole hyvän hybridin voittanutta hyötypyöränä.

Ajotavasta tietysti riippuu, mutta hyvä hybridi on lyhyillä kaupunki pätkillä kiva. Löysitkö jostain 80-luvun maastopyörän teräsrungon vai teitkö jostain hiilariunelmasta hybridin?

Untis
01.08.2014, 07.13
Liikut joka paikkaan pyörällä, työmatka 30km päivittäin, ei mainintaa autosta, entiset 4 mankelia nyysitty. Oma suositukseni, nosta budjettia tonne tonnin luokkaan + panosta oikeasti kunnon lukkoon, esim. http://www.bike-discount.de/en/buy/evolution-4-with-flexframe-42167/wg_id-343 tai http://www.bike-discount.de/en/buy/evolution-series-4-integrated-chain-1055-mini-82669/wg_id-346, Riippuen kummasta mallista pidät, ja jos tulevassa pyörässäsi on pikalinkut, heitä niillä vesilintua. Itsellä käytössä kryptoniten lukkoja molemman mallisina ja jo avain on tyyliä Abloy, eikä mikään motonetin kerralla kieroksi vääntyvä rimpula.

IncBuff
01.08.2014, 13.41
Ajotavasta tietysti riippuu, mutta hyvä hybridi on lyhyillä kaupunki pätkillä kiva. Löysitkö jostain 80-luvun maastopyörän teräsrungon vai teitkö jostain hiilariunelmasta hybridin?
Kyllä tuo on ihan moderniin alumiiniraamiin tehty.