PDA

Näytä tavallinen näkymä : ISM Tempo 17.8.2014 Kangasala

Cycledrophis
18.07.2014, 21.43
Täältä alkaaa tietoa löytyä http://www.p-union.net/index.php
Ajelin reitin läpi ja reitti täällä http://connect.garmin.com/course/7220422
Jälki http://connect.garmin.com/activity/539284081

Jari

TunkkiPuolikas
23.07.2014, 09.59
Vähän hankala rasti, kun ensin on 120 ISM maantieajoa edellispäivänä. Tulee aika tuskainen 30 km ja se meni pikkuinenkin mahis pärjätä niitä vastaan jotka tähtää vain siihen. Harmi,, kun reitti on hieno eikä matkakaan täältä pitkä.

Sanna04
24.07.2014, 11.50
Vähän aasinsillalla silti ISM-kisoista puhuen, löytyykö tuolta maantien sivuilta jo sarjakohtaiset matkat jostain? Itse en löytänyt.

kp63
24.07.2014, 13.10
Vähän hankala rasti, kun ensin on 120 ISM maantieajoa edellispäivänä. Tulee aika tuskainen 30 km ja se meni pikkuinenkin mahis pärjätä niitä vastaan jotka tähtää vain siihen. Harmi,, kun reitti on hieno eikä matkakaan täältä pitkä.

älä jykä ota niin vakavasti:) just laitoin ilmon molemmille matkoille. jos jaksaa 120 niin ei 30 tunnu missään.

TunkkiPuolikas
24.07.2014, 19.39
älä jykä ota niin vakavasti:) just laitoin ilmon molemmille matkoille. jos jaksaa 120 niin ei 30 tunnu missään. Travii nyt kattoo. Kunnon ajo lauantaina ja perinteiset krampit. On vähän huonoo. Ei niinkään sijoutus ole se pointti, mutta kun siitä ei tahdo tulla mitään. Eri juttu olisi jos olis kaikille sama. Sit vaan katottas kuka pystyy kärsiin :)

Cycledrophis
10.08.2014, 21.43
Liedon tempossa juteltiin joidenkin kanssa reitistä. Lupasin sitten siinä laittaa tänne reitillä ajamani Aluecupin tempon datan.
Tämä on vain 20km matkalta: 30km kääntöpaikka ja isommat mäet datasta puutuu, mMutta niile jotka ajavat tuon 20km siitä voi olla apua.
http://www.trainingpeaks.com/av/TGMGBF7USSQJLZULOZOJ2CPMTY
Se on datasssa Lap 4

Jari

tempokisu
17.08.2014, 19.39
?! Outoa, IKINÄ ei ole ollut niin että tempo ja maantie ajetaan eri paikoissa, ja niin että ensin maantie, sitten tempo.
Kannatan kyllä ensin tempo, sitten maantie - järjestystä. ( koska tempo on tärkeämpi, kun se on alta pois voi rauhassa ajella jotain maantietä..)

Kävin tuolla Karin sivuilla, outoa on sekin, ettei Aamulehdessä ole ollut mitään tulosta Louskun temposta tai Pyörä-Unionin juhlatemposta, näköjään semmoisetkin on ollu..? Paikan päällä järjestetään kisa eikä mitään ole paikallisessa lehdessä.
Aika huonoja naisten keskinopeuksia ( anteeksi), reitit on ainakin tuolla Säijässä hienoja.

Viikate74
17.08.2014, 20.36
Reitti oli hieno, todella hieno. Reitin varrella oli parikin kuvaajaa, kuvia missään?

Sanna04
17.08.2014, 21.20
Joo, keskinopeus jäi alle neljänkymmenen, olen itsekin pahoillani siitä. Kovempaa olisi pitänyt kulkea, mutta ei vielä näköjään tällä treenillä ja näillä kisastarteilla (oikeastaan vasta toinen kisastartti, jos ei omia tempoja ja paikallisia cup-kisoja lasketa). Ensi vuoteen lupaan parantaa, nytkin oli lähellä, ettei pyörät lähteneet samantien myyntiin. Niin ja sanottakoon nyt vielä, että N30 kuskit 2.-4. alla eilinen maantie 1h20min, vaikka eihän tuon nyt pitäisi juuri mitään vaikuttaa jalkoihin.

Cycledrophis
17.08.2014, 22.20
Hienot kisat, vaikka oman seuran järjestäminä olen jäävi kehumaan. Voittajia ovat kaiki jotka uskaltautuivat viivalle, muu on ihan turhaa jauhantaa. Ne jotka eivät startanneet hävisivät eniten. Reitti oli sen verran raju ettei sieltä maaliin selvinnyt kukaan ilman ylimaallista tuskaa! Eras kovasti kunnioittamani mestaripyöräilijä totesi tänään niin osuvasti: ISM Kisat onnellisesti ohi näytää siltä jokaluokassa 3 päivän parasta päässyt mitalleille onnittelut voittajille kiitokset järjestäjille.

Jari

kp63
18.08.2014, 05.27
kiitos omasta puolesta. hienosti järjestetyt kisat. paras asfaltti millä toistaiseksi temmonnut. jotain lisäkitkaa siihen oli kyllä lorautettu kun oli niin raskasta. tosiaan loivapiirteisenä yllättävän raskas ajaa. erityiskiitos grillimakkaroista.

tempokisu
18.08.2014, 05.34
Edelleen ihmettelen, miksi osa sarjoista ajoi "kansallinen Louskun tempo" ja osa ISM-tempoa? Ikämiehissä M30-65 oli kyllä osalllistujia tarpeeksi ( kerran Rovaniemellä maantieajosta ei saanut sm-arvoa ( mitali oli sm-mitali) kun oli jotain liian vähän tjsp ja tämä todettiin vasta kun kisa oli ajettu jo).

NoNo
18.08.2014, 06.59
Reitti oli kyllä upea, keli samaten. Tienpinta ihan ykkösluokkaa, melkein "mustaa asvalttia". Tästä on hankala pistää paremmaksi, paitsi oman ajon osalta.

matah
18.08.2014, 08.37
Hienot kisat ja hyvät järjestelyt pl. huonosti järjestetty / aikataulutettu palkintojenjako.

NoNo
18.08.2014, 09.07
Hienot kisat ja hyvät järjestelyt pl. huonosti järjestetty / aikataulutettu palkintojenjako.

Tän takia kannattaa ajaa siten että pääsee oman ajon jälkeen lähtemään kotiin. Onko tempo tai maantie ensin lienee yx hailee. Osa ajaa vaan maantietä ja silloin tempon ajaneilla painaa ihan varmaan, tämä järjestys oli ihan hyvä.

Cycledrophis
18.08.2014, 13.44
Jaoin muutaman kuvan palkintojenjaosta Pyörä-Unionin facebook sivuille.
Sivuille pääsee vaikka tämän linkin kautta http://www.p-union.net/index.php

Jari

Ski
18.08.2014, 15.07
Kenelle voi laittaa viestiä väärästä nimestä Tuloksissa ?

Cycledrophis
18.08.2014, 20.12
Kilpailun johtaja lienee oikea henkilö
linkistä yhteystiedot http://www.spusaitti.com/kilpailut/2014/ism_tempo.htm

Jari

SatulaSamppa
18.08.2014, 22.01
Sitä en vaan ymmärrä, että miksi samaan viikonloppuun? Vielä saataisi arvokkaammat kisat aikaiseksi, kun kaikki ikäluokkien halukkaat ajajat voisivat tulla menestys mielessä paikan päälle. Nyt tämä järjestely pakottaa valitsemaan kumpaan koriin munat laskee. Nuoremmissa ikämiesluokissa taso lähellä eliittiä ja pelkästään osanoton riemusta näihin karkeloihin ei lähdetä.Taloudellisestikin katsottuna satsaus kauteen on kuitenkin melkoinen ja nyt tilanne pakottaa tekemään valinnan, jota moni harmittelee. Kisaviikonloppuja olisi kyllä ollut. Ajajan näkökulmasta ei taaskaan lähdetty näitä ISM-kisoja tänä vuonna tekemään. Eipä ollut uutta se!

tempokisu
19.08.2014, 10.50
SM-kisoissa tempo ja maantie ovat aina ollee samana viikonloppuna. Olen näihin kymmeniä kertoja osallistunut, ja aina on sopinut tosi hyvin.
Myös monissa kansallisissa kisoissa on useamman kisan rypäs, ja ne kuuluu samaan ryppääseen eikä eri aikoina.
Otetaan nyt vaikka jos kisat on 500km automatkan päässä; silloin on todella hyvä jos samalla majoittumisella pääsee kahdet kisat, eikä tule esimerkiksi kahta reissua tai joudu valitsemaan tempo tai maantie.
Sen verta kuntoa ja kestävyyttää pitää ihan yleisesti kisailijalla olla, että kisoja voi ajaa peräpäivinä. Jos kunto ei riitä, valitset jomman kumman.
Muiden lajien arvokisoissa ( maaottelut, EM, MM) kisat keskittyvät myös lyhyeen jaksoon, joten ihan yleistä tämä keskittäminen on. Ja järkevääkin, myös järjestäjien kannalta.

Ja mitä arvokkuuteen tulee, kisat ovat nimenomaan arvokkaammat kun ne on siinä samassa.

Ainoa mikä tekisi kisoista arvokkaammat ( ISM) on naisten maantie kunnon pituiseksi, vaikka 100km.

Cycledrophis
19.08.2014, 11.11
Niin no tässä ISM iässä ei nyt niin kiiru ja hinku ole! Voi hyvin keskittyä siihen mitä kulloinkin haluaa tehdä. Viime vuonna ajoin maantien, tänä vuonna tempon ja homma toimi vallan hyvin. Perhe ja muut syytkin puoltavat sen puolesta ettei koko viikonloppua käyttetä pyöräilyyn. Mun kannaltani on ihan sama, osaan kyllä valita koska ja missä ajan. Järjestäjistä vaan on aina pulaa!

Jari

SatulaSamppa
19.08.2014, 16.07
Joo, ei tässä kunnosta ole kysymys, etteikö jaksaisi ajaa. Jos välimallin tulos ei vaan kelpaa...
Tulen katsomaan paikan päälle kun Tempokisu ajaa ensin sen satasen kisaa agressiivisesti voittoa tavoitellen ja seuraavana päivänä asettuu tempoviivalle, jossa odottaa kolmekymmentä tuoretta ajajaa...matkustelet siinä välissä kolmesataa kilometriä autolla. Tosi keskittämistä!
Ymmärrän jos kilpailut on saman seuran järjestämät, samalla paikkakunnalla ja niin, että tempo on ensin.
Tällä systeemillä nyt viikonloppuna jäi kuitenkin molemmilta kisapäiviltä pois starteista liki parikymmentä potentiaalista menestyjää, koska etukäteen pystyi sanomaan, ettei molempia voi ajaa menestys silmissä!
Se rypäs on nimeltään etappiajo, muuten. Siellä kaikki ajaa samat matkat sarjassaan ja yhtäaikaa, heikko vertaus T! Etappiajot on hieman eriasia kun mestaruuskilpailut...

kp63
19.08.2014, 18.01
Tässä kyllä SSampan linjoilla. Molemmat ajaneena ja syke yms juttuja kattoneena, niin la vei multa noin 30W sunnuntaista. Eihän siinä ole mitään järkeä, että tehdään sellainen ohjelma, että porukka jättää toisen väliin. Olin asiasta jo keväälle Markkuun yhteydessä, mutta 2014 asialle ei vaan voitu mitään, muttei saa ottaa tavaksi. Tosiasiahan on, että masterit ei palaudu kunnolla edes temposta maantielle saati sitten näinpäin. Mastereiden tempon voisikin järjestää vaikka ihan erillisenä kisana. Vaikkapa SM tempon yhteydessä tai jonkun muun valmiin kisan kohdalla.

tempokisu
19.08.2014, 21.40
Joo, ei tässä kunnosta ole kysymys, etteikö jaksaisi ajaa. Jos välimallin tulos ei vaan kelpaa...
Tulen katsomaan paikan päälle kun Tempokisu ajaa ensin sen satasen kisaa agressiivisesti voittoa tavoitellen ja seuraavana päivänä asettuu tempoviivalle, jossa odottaa kolmekymmentä tuoretta ajajaa...matkustelet siinä välissä kolmesataa kilometriä autolla. Tosi keskittämistä!
Ymmärrän jos kilpailut on saman seuran järjestämät, samalla paikkakunnalla ja niin, että tempo on ensin.
Tällä systeemillä nyt viikonloppuna jäi kuitenkin molemmilta kisapäiviltä pois starteista liki parikymmentä potentiaalista menestyjää, koska etukäteen pystyi sanomaan, ettei molempia voi ajaa menestys silmissä!
Se rypäs on nimeltään etappiajo, muuten. Siellä kaikki ajaa samat matkat sarjassaan ja yhtäaikaa, heikko vertaus T! Etappiajot on hieman eriasia kun mestaruuskilpailut...

Kuule samppa, mä olen kisani kisaillut, olitko katsomassa? Monta kertaa 2 kympin juoksua ( rata+ maasto, maasto+maasto ) samana päivänäkin ja jälkimmäinen meni paremmin.
Aika kiire oli seuraavalle kisapaikalle.

Itse en maantieajosta perustanut enkä ajanut jos ei ollut "pakko", se vaan ei ollut mun laji juuri lajin ihme peesaamisen ja loppukirin takia. Oltaisi ajettu väliaikalähdöllä! Mutta ajettiin joskus autolla kaverin kanssa Posiolle, nukuttiin kisapaikan pihassa tunteroinen ja lähdettiin verryttelemään.
Sieltä Raahen tempoon ja kotia. Voitettiin molemmat sarjamme, ja toisemme vuorotellen.

Paljon olen ajellut sillee että ajan yksin tempopaikalle, lykkään temmon ja ajan takas kotia. Erittäin harvoin hävisin.
Oma vikani ei ole se että tempot on olleet lyhyitä, olisin tykännyt pidemmistäkin.

Ihan voi koittaa perässä kisailla sen mitä minä, ja tulla sitten vasta valittaan. Postauksesi oli lähinnä tosi säälittävää selittelyä, selittele vaan itellesi.

ps. Sä Samppa olet joku nöösi palstalla etkä tunne mua. Kansisi selvittää ensin kenelle yrittää valittaa kisamenestyksestä ja kisamatkustelusta.

SatulaSamppa
19.08.2014, 22.00
Nöösi palstalla, 30 vuotta sarvien takana. Vajaa 70 SM-mitalia, muutama vuosi maailman cuppeja, parit MM-kisa edustukset...
Kaikki pyöräilystä...

Markku Silvenius
20.08.2014, 07.25
tirsk..

Tää on Samppa niin tätä.

:D :D :D

PatilZ
20.08.2014, 08.28
Kuule samppa ....

Ihan voi koittaa perässä kisailla sen mitä minä, ja tulla sitten vasta valittaan. Postauksesi oli lähinnä tosi säälittävää selittelyä, selittele vaan itellesi.

... Kansisi selvittää ensin kenelle yrittää valittaa kisamenestyksestä ja kisamatkustelusta.

Niinpä Kisu, sinäpä sen sanoit/kirjoitit. Et varmaan voisi olla tässä viimeisessä lauseessasi vähempää oikeassa.

Nöösi palstalla, 30 vuotta sarvien takana. Vajaa 70 SM-mitalia, muutama vuosi maailman cuppeja, parit MM-kisa edustukset...
Kaikki pyöräilystä...

fyah
20.08.2014, 08.46
Tässä kyllä SSampan linjoilla. Molemmat ajaneena ja syke yms juttuja kattoneena, niin la vei multa noin 30W sunnuntaista. Eihän siinä ole mitään järkeä, että tehdään sellainen ohjelma, että porukka jättää toisen väliin. Olin asiasta jo keväälle Markkuun yhteydessä, mutta 2014 asialle ei vaan voitu mitään, muttei saa ottaa tavaksi. Tosiasiahan on, että masterit ei palaudu kunnolla edes temposta maantielle saati sitten näinpäin. Mastereiden tempon voisikin järjestää vaikka ihan erillisenä kisana. Vaikkapa SM tempon yhteydessä tai jonkun muun valmiin kisan kohdalla.

Samaa tuntui moni puhuvan että watteja jäi Mäntsälän teille. Ehdottomasti samaa mieltä siitä Sampan ja KP:n kanssa että eri viikonlopuille vaan kisat (maantie ja tempo), ne tulee ketkä kokee että haluavat matkustaa. Kyllä heinä-elokuussa cup-kisoista vapaita viikonloppuja on sen verran monta että minusta ei tarvitsisi laittaa välttämättä yleisen sm-kisojen yhteyteen kun moni haluaa ajaa nekin eikä varsinkaan tempokisoja niin kauhean monia ssompia kesässä ole. Valid point myös mastereiden palautuminen kisoista.

Dark
20.08.2014, 09.31

ps. Sä Samppa olet joku nöösi palstalla etkä tunne mua. Kansisi selvittää ensin kenelle yrittää valittaa kisamenestyksestä ja kisamatkustelusta.

No voi hyvänen aika! Eipä akateeminen koulutuskaan pysty poistamaan synnynnäistä tyhmyyttä !!

Dark
20.08.2014, 09.45

ps. Sä Samppa olet joku nöösi palstalla etkä tunne mua. Kansisi selvittää ensin kenelle yrittää valittaa kisamenestyksestä ja kisamatkustelusta.[/QUOTE]

No voi hyvänen aika! Akateeminen koulutuskaan ei pysty poistamaan synnynnäistä tyhmyyttä..!!

mgcc
20.08.2014, 09.48

Ettekö te tiedä kuka mä oon!!1!!

mgcc
20.08.2014, 09.49

Ettekö te tiedä kuka mä oon!!1!!

Hans Opinion
20.08.2014, 16.48
Tässä keskustellaan nyt vain osallistujanäkökulmasta... kysymys on kuitenkin aika isosti siitä että järjestäjät ovat vähissä. Jakamalla ism-kisat kahteen osaan helpotetaan järjestäjän duunia ja näin muodoin pyritään nostamaan järjestämisinnokkuutta.... muitakin jakamista komppaavia pointteja on edellä nostettu esille ansiokkaasti.
Hans veikkaa että jatkossa isäm maantie ja tempo ajetaan eri tapahtumissa.

Hans Opinion
20.08.2014, 16.58
Järjestäjistähän tässä on viime vuosina ollut enemmän pula kuin kilpailijoista, tässä valossa tapahtuman jakamien on oikean suuntainen offensiivi... myös kilpailijanäkökulmasta ajatellen erilliset maantie- ja tempo-kisat tuntuvat hyvältä ratkaisulta ajatellen ikureita...

matti loukonen
21.08.2014, 15.19
Tais olla Marko Vauhkonen joka jossain kirjoitti "Jokaisen kilpailemista harrastavan pyöräilijän kannattaa osallistua yhden kilpailun järjestämiseen. Silloin tietää mistä siinä oikein on kysymys". Jotain tähän tyyliin.
Erinomaisen hyvin sanottu!

TunkkiPuolikas
21.08.2014, 15.24
Minä tein päätökseni heti kun näin kisaohjelman. Jos kisat myönnetään kahdelle eri seuralle, olisi ollut järkevää ajattaa ne kokonaan eri viikonloppuina. Tempo vaikka nyt tulevana. Eihän se mikään ongelma näin olisi ,jos ajettaisiin etappiajoa. Mutta kun on kaksi erillistä kisaa, niin soisi että oltaisi viivalla hyvin valmistautuneena. Itse meni Myllyn Pyöräilyyn sunnuntaina. Aika tyhjät oli jalat. Aika lailla olisi vaikuttanut tempoon. Ei siitä olisi kunnon kisaa saatu levänneitä vastaan. ISM kisassa haluaa ajaa sen mitä pystyy. Ei sellaista toisella kädellä heitettyä räpistystä :)
Ja se, että ne olisivat juuri eri viikonloppuina, takaisi osallistujat viivalle ja tapahtuman arvokkuuden.

SatulaSamppa
21.08.2014, 16.41
Peukalo pystyssä!

kp63
21.08.2014, 18.46
2015 näyttää hyvältä jo nyt. toivotaan että kohtapuolin saataisiin viralliset ajat ulos. tuskin 2015 tulee erillisiä kisoja, mutta varmaan jatkossa on fiksua pitää molemmat vaihtoehdot avoinna. tavoitehan on se, että masterkisojen järjestelyoikeuksista kisataan. omalta puoleltani muutaman vuoden ks olisko mulla mitään annettavaa asialle.