PDA

Näytä tavallinen näkymä : suosituksia hybridipyöristä

xSCx
09.07.2014, 23.22
uutta polkupyörää ostamassa vanhan tunturi maasturin tilalle. hyöty-ja kuntoilukäyttöä varten, matkat noin 0-50km,
olen päätymässä hybridipyörään kun ei tuolla maastossa tule juurikaan ajeltua.

hintaluokka olisi noin. 500-1000e

näitä olen suunnitellut. saa ehdottaa myös muita merkkejä,
kun tuntuu siltä että polkupyöräliikkeet kehuu niitä omia merkkejään ja juuri niitä malleja mitä on varastossa

helkama s3 27-v
Kona Dew Plus
Insera Reflex Evo Plus 28

PedroK
09.07.2014, 23.54
Inseralla en ole ajanut mutta noista vaihtoehdoista kallistuisin Konaan pelkästään positiivisten kokemusten kautta. Kyllähän hybridillä pärjää mutta mieti vielä, että kuinka paljon niitä +50km lenkkejä tulee ajettua. Itsekin ajoin aikoinaan hybridillä monen päivän kesälomareissujakin mutta... Joku varmaan kohta kirjoittaa, että Kona on yliarvostettu ja siinä on käytetty halpoja osia. Se on kuitenkin hintaisekseen täysin pätevä ja ihan ok painoinen pyörä. Voittaa ainakin Helkaman 7-1

xSCx
10.07.2014, 00.13
varmaan muutamia kesän aikana, vähä lyhyempiä sit enemmän. maantiepyörän unohdan sen takia kun täälläpäin tiet suht huonos kunnossa ja joutuis reitit valita tarkemmin.
tai sitten cyclocross pyörä suoralla tangolla vois olla myös vaihtoehto. onkohan toi kona jo sellanen?

supertele
10.07.2014, 00.15
tai sitten cyclocross pyörä suoralla tangolla vois olla myös vaihtoehto. onkohan toi kona jo sellanen?

ei ole. mikään ei ole.

edit: miksi muuten ei cyclocross droppitangolla?

xSCx
10.07.2014, 00.21
ei ole. mikään ei ole.

hyvä kysymys, jotenkii tuli vaa mielee et suora vois olla parempi, droppitangolla en oo ees ajanut. täytyy käydä jossai liikkeessä testaamas molempia-

PedroK
10.07.2014, 00.22
Alapa kahlaamaan vanhoja aiheita kun keskustelua on useammassakin säikeessä. Kopsaa tää seuraava rivi googleen niin alkaa tapahtua...

hybridi site:fillarifoorumi.fi

jojo^^
10.07.2014, 00.39

Ennakkoluulot siitä, että droppitangolla ajetaan pelkällä alaotteella?

supertele
10.07.2014, 00.48
Ennakkoluulot siitä, että droppitangolla ajetaan pelkällä alaotteella?

No, tuossa vastaus jo tulikin aloittajalta. Itse rohkaisin droppitankoon, mutta jokainen tekee itse päätöksensä. Tonnin budjetilla saa jo ihan pätevän suoratankoisenkin.

kpyora
10.07.2014, 02.11
Tuohon käyttöön ei ole mitään järkeä ostaa suoratankoista, jos et tarkoita 50 km maastolenkkejä. Jos ajat vain kesällä, niin hanki maantiepyörä ja jos ajat kaikkina vuodenaikoina, niin sitten cyclocrossari. Jos kuitenkin oikeasti aiot ajaa maastossa, niin silloin valinta on 29", mutta tonni ei tule riittämään budjetiksi.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Two-Shoes
10.07.2014, 08.47
Tuohon käyttöön ei ole mitään järkeä ostaa suoratankoista, jos et tarkoita 50 km maastolenkkejä. Jos ajat vain kesällä, niin hanki maantiepyörä ja jos ajat kaikkina vuodenaikoina, niin sitten cyclocrossari. Jos kuitenkin oikeasti aiot ajaa maastossa, niin silloin valinta on 29", mutta tonni ei tule riittämään budjetiksi.

Miksi tonni ei riittäisi 29 budjetiksi? Sillä rahalla saa jo varsin hyvän pyörän esim radonilta tai canyonilta..

nure
10.07.2014, 09.27
Two, miksi maastopyörää joustolla jos ei aikomusta metsään mennä? Jos tonniin mennään niin kanssa pointsit cyclolle ja droppitangolle, sitä aivan turhaa pelätä... Noista kysyjän ehdottomista Kona ehdottomasti hankkimisen arvoinen.

kpyora
10.07.2014, 14.09
Miksi tonni ei riittäisi 29 budjetiksi? Sillä rahalla saa jo varsin hyvän pyörän esim radonilta tai canyonilta..

Olet oikeasa, että verkkokaupasta voi saada tonnilla kelvollisen pyörän, jos tietää tismalleen mitä hakee. Nyt kyse on kuitenkin aloittelijasta, joten osaava kivijalkaliike ja 1500 € on turvallisempi tapa kokeilla pyöräilyä. Osaako aloittaja mitoittaa pyöränsä oikein, hankkia tarvittavat perusvarusteet saati säätää maasturin keulan?

orc biker
10.07.2014, 14.15
Two, miksi maastopyörää joustolla jos ei aikomusta metsään mennä?
Siksi, että se on mukavampi. Testailin oikein tuota jokin päivä sitten, kun tuo pikalukitus tangossa on niin näppärä sellaiseen. Keula lukossa meno tuntui selvästi kovemmalta. Pyörätien poikittaiset routavauriot löivät selvästi terävämmin läpi kuin jousto päällä. Hiekkateistä ja kuopista ja kivistä nyt puhumattakaan. Jopa tällainen sinun haukkumasi "kurakeula" ja "pomppukeppi", tai ainakin niillä rajoilla oleva XC32 air poimi hämmästyttävän herkästi epätasaisuuksia pois. Ja tämä testi leveillä renkailla, joissa on verrattain alhainen paine (3,5 - 4 bar). Ero vain korostuu, jos pienen tilavuuden renkaissa on vaikkapa 5-6 bar. Samoin maasturin ajoasento on lähtökohtaisesti selvästi rennompi kuin cc:n.

Syitä kyllä riittää. Pitää vain valita, mille antaa merkitystä. Ja jos tonnin hintaluokasta puhutaan, niin maasturit ovat verrannossa erittäin kilpailukykyisiä siinä. Minun valintani tuollaiseksi yleispyöräksi olisi 29-maasturi ok keulalla ja sopivalla rengasvalinnalla (Big Apple). Sellainen on nimittäin verrattoman mukavan kyydin tarjoava peli. Mutta jos arvostaa nopeutta asvaltilla (mukavuuden kustannuksella), niin sitten cc varmaan on järkevin valinta. Mutta se aerodynaamisuus ei tule ilmaiseksi.

kpyora
10.07.2014, 19.11
Siksi, että se on mukavampi. Testailin oikein tuota jokin päivä sitten...

Sen verran paljon on kilmetrejä takana tuollaisella pomppukepilläkin, etten usko tuota.

orc biker
11.07.2014, 01.01
Sen verran paljon on kilmetrejä takana tuollaisella pomppukepilläkin, etten usko tuota.
Hyvä. Minä olenkin täällä ihan vain valehtelemassa ihmisille. On toki harmillista, että et pystynyt edes kertomaan, mikä oli niin epäuskottavaa. Ja se, että sinusta kaikki Rockshoxin keulat, joissa on alle MotionControl, ovat pomppukeppejä, kertookin kaiken tarpeellisen sinun arviointiesi suhteellisuudesta. Ei ole kovin vaikeaa googlettaa, että käyttäjillä on pääsääntöisesti aivan erilainen kuva kuin sinulla Tk-keulien toimivuudesta. Mutta nyt tuli selväksi, että sinun mielestäsi Tk-vaimennus ei auta kuopissa. Oletko muuten ammatiltasi pyöräkauppias? Se voisi selittää aika paljon tuosta asenteesta, minkä mukaan jokaisen pitäisi ostaa vähintään 1500 €:n pyörä kivijalkaliikkeestä siltä varalta, että joku ei osaa pumpata ilmaa keulaan.

nure
11.07.2014, 09.42
Ei aina kannata ottaa nokkiinsa jos itse ajelee pomppukepillä, antaa halukkaiden vain ajella paremmilla kun nauttii niistä.

timppa_234
11.07.2014, 09.53
Halpa keula voi olla mukavampi kuin kallis kun sillä ajaa maantiekanttareihin ym. Maastossa sillä halvalla ei tee mitään mutta jos ajaa vaan maantiellä niin minusta joku Suntour tai XC on ihan bueno valinta.

orc biker
11.07.2014, 11.26
Ei aina kannata ottaa nokkiinsa jos itse ajelee pomppukepillä, antaa halukkaiden vain ajella paremmilla kun nauttii niistä.
Ei kannata tyrmätä halpoja tuotteita vain siksi, että on itse maksanut omistaan paljon ja haluaa kokea saaneensa rahoilleen vastinetta. Tämä oli yhtä alentuva vastaus kuin tuo sinun luokaton vastauksesi.

Minä vertasin yhtä tiettyä keulaa jäykkään keulaan ajamalla kerta toisensa jälkeen samoista töyssyistä ja samoja tien pätkiä. Sinun paremmat keulasi eivät liittyneet siihen millään tapaa. Mutta joka ihmeen ketju on täynnä parin saman tyypin "kuraa" ja "pomppukeppiä" ilman perusteluja. Nyt jopa mennään noissa jutuissa niin pitkälle, että minä joko valehtelin tai kuvittelin tai koin näkö- ja kuuloharhoja, kun huomasin ihan selvästi jousituksen vaimentavan menoa erilaisissa töyssyissä, joita asvaltiltakin löytyy. Kuvitella, ettäkö jousitus vaimentaa?! Pomppukeppi! Kuraa!

tommi2
13.07.2014, 09.23
täällä on alusta asti ollut "totuuksia" joita hoetaan mantroina. itse en uskoisi oikein ketään 100% , meinaan olen henk.koht. välillä valmis vannomaan sinkulan nimeen, sitten taas vaihteellisen, välillä jäykkä keula on hyvä, toisinaan taas ei.

onhan se toki vaikea suositella mitään, ilman mitään mielipidettä, mutta väittäisin että näissä hommissa ei ole ihan absoluuttisia totuuksia montaakaan.

kpyora
13.07.2014, 21.33
Hyvä. Minä olenkin täällä ihan vain valehtelemassa ihmisille...

Ei, mutta "testissäsi" on joku periaatteellinen virhe, koska todellisuudessa tuollaista johtopäätöstä ei voi tehdä. ;)