PDA

Näytä tavallinen näkymä : Törmäys pyörätiellä

Alibaba
08.07.2014, 17.48
Ajoin noin neljä viikkoa sitten pyörätien oikeaa reunaa kun vastaa tuli mies kovaa vauhtia suoraan kohti?
Hän ajoi ensin oikeaa reunaa mutta kiihdyttäen vauhtia siirtyi suoraan päin mua.....en ehtinyt väistää muuta kuin sain vain vähän käännettyä pyörääni ja samassa rysähti.

Multa meni lonkkaluu uusiksi ja muita pienempiä kolhuja. Poliisi ja Ambulanssi tulivat paikalle, puhalluttivat kaverin ja promilleja löytyi. Mulla oli kypärä mutta vastapuolella ei.

Kävi ilmi että hän sairastaa epilepsiaa joten mahdollista on jokin kohtaus. Siitäkän ei ole varmaa tietoa?

Olen nyt kotona keppien kanssa ja särkyä riittää ainakin vielä toistaiseksi.
Poliisi soitti mulle ja kun kysyin korvauksesta hän ei siitä mitään tiennyt , näyttääkin siltä että minä ne vahinkot maksan joten vähän kummalliselta tuntuu? Onko tämä "maantapa" vai toimitaanko näin vain Turussa?:eek:

Olisi mukavaa jos vaikka saisi jostain jotain edes sairaalakulut ja lääkkeet? Mulla kun ei ole mitään vakuutuksia?

Jake_Kona
08.07.2014, 19.22
Autoliikenteessä on pakolliset vakuutukset juuri tästä syystä, ettei kukaan jää omilleen. Tässä tapauksessa kai korvaaja haetaan oikeusteitse jos ei sopuun päästä. Tämä maallikon neuvona. Toivottavasti parempaan ja paranemaan päin terveyden kanssa.

Kuutio
08.07.2014, 20.11
Tapahtuiko tämä työmatkalla? Jos tapahtui, niin haepa korvausta työantajasi ottamasta tapaturmavakuutuksesta. Kantsii varmaan yrittää selvittää sitäkin olisko sillä törmäilijällä kotivakuutus ja siihen liitetty vastuuvakuutus, josko se korvaisi. Kuulutko mihnkään ammattiliittoon - olisiko sinulla ammattiliiton myöntämä tapaturmavakuutus?

Konamies
08.07.2014, 20.36
Voit tehdä kaikista kuluistasi laskun ja pyytää, että syyttäjä ajaa vaatimustasi oikeudessa. Älä siis suostu rangaistusvaatimusmenettelyyn jos sitä sinulta poliisi kysyi, vaan kerro, että sinulla on myös korvausvaatimuksia ja katso, että asia käsitellään oikeudessa. Siellä lasku tuomitaan vastaajan maksettavaksi.

pesuman
09.07.2014, 08.04
Toivottavasti paikkatutkinta tehtiin poliisin toimesta kunnolla ja huolellisesti samoin kuin kuulustelut. Poliisin huolellisuuteen nimittäin ei aina voi luottaa. Oikeudessa juttu saattaa yllättäen kääntyäkin päälaelleen.

Pyydä jutun esitutkintapöytäkirja nähtäväksesi loppulausunnon antamista varten, jotta näet, mitä vastapuoli on kuulustelussaan kertonut ja miten poliisi tapahtuneen on tutkinut. Saat samalla hieman osviittaa siitä, mitä tuleman pitää.

Jos vastapuoli on varaton, maksat itse kustannuksesi joka tapauksessa.

marmar
09.07.2014, 08.27
Olisi mukavaa jos vaikka saisi jostain jotain edes sairaalakulut ja lääkkeet? Mulla kun ei ole mitään vakuutuksia?

Vastapuolen kotivakuutus lienee helpoin tapa, jos sellainen sattuu olemaan olemassa ja siihen on liitetty vastuuvakuutus. Muuten maksuhalukkuus menee varmasti aika nolliin ja voi joutua hakemaan korvauksia kisomman työn kautta.

Juuri tällaisten takia meillä on koko perheellä tapaturmavakuutukset. Ne on kohtuu halpoja ~0,05€/h/päivä (vapaa-ajan, täysaika vähän enemmän).

Jos oli työmatka, niin sitten autaa työnantajan vakuutus.

Alibaba
17.07.2014, 13.58
Toivottavasti paikkatutkinta tehtiin poliisin toimesta kunnolla ja huolellisesti samoin kuin kuulustelut. Poliisin huolellisuuteen nimittäin ei aina voi luottaa. Oikeudessa juttu saattaa yllättäen kääntyäkin päälaelleen.

Pyydä jutun esitutkintapöytäkirja nähtäväksesi loppulausunnon antamista varten, jotta näet, mitä vastapuoli on kuulustelussaan kertonut ja miten poliisi tapahtuneen on tutkinut. Saat samalla hieman osviittaa siitä, mitä tuleman pitää.

Jos vastapuoli on varaton, maksat itse kustannuksesi joka tapauksessa.

Miten nimim.pesuman voi tietää mitä mielessäni ajattelen?

Juuri tänään oli yhteydessä poliisiin, siis hän joka hoitaa mun tapausta ja kun kysyin tutkimuksista hän ilmoitti että mitään virallista paperia ei ole mutta jos vien asian oikeuteen niin saisin sitten jonkinlaisen kyhäelmän mukaan.
Päälleajajan nimeä ei hän myöskään kertonut, epäili kai että teen kostoiskun jos en mitään korvauksia saa? Kysyin vaan siksi että sovittais miten asiat voitais yhdessä sopia.
Hän jää ikävä kyllä kesälomalle...siis tämä poliisi.

Onko tosiaan niin että jollen itse tee jotain niin kaikki sairaala kulut, lääkkeet ja n. 2kk kivut ja säryt maksan ja kärsin itse?

Taidan myydä fillarin ja siirryn jalkamieheksi.
Kahden kepin kanssa se jo onnistuu kohtalaisesti!

Halloo halloo
02.09.2014, 19.50
Onko uutta tältä saralta? Lähditkö viemään tapausta eteenpäin? Toivottavasti paraneminen on ollut nopeaa.