PDA

Näytä tavallinen näkymä : Beone vs. Merlin

centinel
27.06.2014, 15.49
Tässä pitkään puntaroitua on valikoitunut kaksi hiilikuituista pyörää jäljelle.
BeOne diablo race (http://www.beone-bikes.nl/EN/j2013/products/j2013_race_diablo_race.php)
Merlin MALT-CR (http://www.merlincycles.com/merlin-malt-cr-carbon-road-bike-60093.html)

Itse olen mieltynyt enemmän Merlinin ulkonäköön, mutta onko rungoissa isoja eroja käyttömukavuuteen liittyen? Kyseessä on siis ensimmäinen maantiepyörä minulle, eikä ole oikein tarkempaa tuntumaa parhaasta itselle sopivasta ajoasennosta. olen 182 pitkä ja inseam 87 (jos tuon oikein mittasin) ja varmaan asento löytyy sitten ajan kanssa mutta tuleeko noissa jotain geometriassa vastaan mikä estää johonkin suuntaan asennon säätämisen?
Osat noissa taitaa olla aikasta lailla samaa tasoa?
Merlinistä ei tunnu oikein löytyvän tietoa/käyttäjäkokemuksia, joka varmistaisi että tuon haluan.

Kumpi on parempi?

nure
27.06.2014, 16.58
Merlin teki aikoinaan upeita titaanirunkoisia mutta hiilestä ei kokemusta. Hyvältä kyllä näyttää mutta veikkaan että kummankin rungot jostain idästä tulevat. 56cm tod.näk. sopiva ja pikku säädöillähän aina aina korjataan, usein esim. ohjauskannatin menee vaihtoon jo tottumusten vuoksi.

pepper
27.06.2014, 17.53
Mitkäs välitykset tossa BeOnessa oikein on kun kolmella eturattaalla 30,39,50?

centinel
27.06.2014, 23.29
Mitenkähän noitten välityksien kanssa. Onko beonen ylimääräisestä rattaasta hyötyä/haittaa aloittelijalle, joka poljeskelee savon ytimessä kuopion seudulla?

nure
28.06.2014, 07.41
Rattaat tarvittaessa vaihdettavissa, ei välityksiin kannata suuresti kiinnittää huomiota varsinkin kun ei ole kysyjällä kokemusta.

pepper
28.06.2014, 08.09
Rattaat tarvittaessa vaihdettavissa, ei välityksiin kannata suuresti kiinnittää huomiota varsinkin kun ei ole kysyjällä kokemusta.

No osaatko vastata vai huuteletko niin kuin yleensä?
Turha mielestäni se 30piikkinen suomessa, kenties jossain vuoristossa? Turhaa painoakin tuo tripla kampisarja...

centinel
28.06.2014, 08.11
Onkos tämän hintaluokan hiilikuitu rungolla alumiinin kanssa niin iso ero, että sen huomaa ajomukavuudessa? Moni vaan kehuu kuitu runkoa mukavemmaksi ja pehmeämmäksi ajaa. Mutta ollaanko vielä niin halvoissa hiilikuiduissa, että alumiini on parempi tai yhtä hyvä?

centinel
28.06.2014, 08.24
Rattaat on kyllä vaihdettavissa, sen tiedän. Mutta ajatuksena oli hankkia sellainen harrastusväline ettei ala harmittamaan ainakaan tänä kesänä, eikä tarvitsisi heti alkaa päivittämään osia. Sillä lähinnä kyselin, että onko kolme rattainen etupakka tarkoitettu vuoristoon. Vai onko siitä hyötyä suomessa kuopion maanteillä muuallakin kuin puijon mäessä. Ilmeisesti siis kaksi ratasta on normaali vaihtoehto? Onkos tuosta kolmesta rattaasta sitten jotain haittaa, esim kuluuko ketjut nopeammin tai vaikeutuuko vaihteiden säätäminen?

nure
28.06.2014, 22.35
Pepper, osaan kyllä, olet oikeassa siinä että Suomessa ei triplalla mitään käyttöä mutta vastauksen pointti oli se että pyörän ostossa on paljon olennaisempiakin seikkoja kuin rattaiden koko...

pepper
28.06.2014, 22.42
Kyllä, kokonaisuushan sen ratkaisee.

centinel
29.06.2014, 00.16
Kyllä, kokonaisuushan sen ratkaisee.

Onkos noissa kokonaisuuksissa jotain muutakin huomion arvoista? Vai tilataanko ihanamman näköinen?
Tuo koko puoli on myös vähän mietityttänyt. Onkohan merlinin 56 liian iso? vaakaputki menee kuitenkin 580 pitkäksi itse olin aatellut 530:stä

pepper
29.06.2014, 08.13
Kyllähän nuo muuten tasalaatuisia speksien mukaan taitavat olla... BeOnen hinta ei näkynyt mutta oletettavasti samanhintaluokan laitteita?
Suoralinjahan on sen 565, se vaakaputken pituus tulee sen slouppauksen ja putken mallin takia pisemmäksi.
Jos oisin sun kokoinen niin 56 ehdottomasti.

nure
29.06.2014, 13.50
Tilaa mieleisesi 56 senttinen, ainoa ero minkä keksin on se että Beone on napoja myöten täys 105 ja kiekot kokonaisuutena ehkä paremmat ja ei tuosta kolmesta eturattaastakaan kannata murehtia, saa sen pienimmän pois ruuvattua.

centinel
30.06.2014, 17.25
Oon nyt vähän pihalla noitten kokojen kanssa. Merlinissä malt-cr mallissa on valittavana 500, 530 ja 560 koot. 530:ssä vertikaalinen mitta vaakaan on 565 ja 560 koossa 583. Eikö 560 ole minulle jo liian iso?

centinel
04.07.2014, 08.20
No niin se mieli muuttuu, pyöräksi valikoitui Canyon roadlite al 6.0sl koko L.
Kait tuossa on aloittelijalle muutamaksi hetkeksi pyörää . Toimitusaika menee kuun loppuun, mutta onpahan aikaa ettiä kengät ja polkimet.