PDA

Näytä tavallinen näkymä : Myllyn Pyöräily sunnuntaina 17.8.2014

Hesssu
17.06.2014, 22.07
Jo 13. kertaa ajettava koko perheen reipas ja hyväntuulinen liikuntatapahtuma Myllyn Pyöräily poljetaan tänäkin vuonna elokuun puolivälissä sunnuntaina 17.8. Tälläkin kertaa valittavanasi on kolme matkaa: Retkimylly, Isomylly ja Jättimylly. Lisäksi voit osallistua myös lauantaina 16.8. ajettavaan Route 300 -tapahtuman, jossa pyörällä taitetaan noin 300 kilometrin matka.

Vuoden 2014 uudistus on, että tapahtumakeskus lähtö- ja maalialueineen siirtyy kansallismaiseman ytimeen, Turun Tuomiokirkkotorille.

Tapahtuman kotisivut ovat tuolla http://www.myllynpyoraily.fi/

LJL
17.06.2014, 22.12
Tuli duppel-myllyn pyöräily

Talisker
17.06.2014, 22.13
Tulemme Turkuun keräämään kilometrejä Turtaan, kilometrikisaan Turku-Tampere.
No, kyllä me muutenkin tultais.

Heikki
18.06.2014, 07.54
Näinköhän tuo Kerttulin koulun piha on riittävän kokoinen parkkipaikka lauantaina Route300:n aikaan?

"Autot on tapahtuman aikana mahdollista pysäköidä Kerttulin koulun pihalle sekä kadunvarsille. Sunnuntaina kadunvarsipysäköinti on maksutonta."

PatilZ
18.06.2014, 08.49
Aivan aavistuksen olen pettynyt siihen, ettei tänä vuonna ole viime vuonna ollutta loistavaa tarjousta, jossa Routen ajaneet saivat osallistua seuraavana päivänä Myllyyn puoleen hintaan. Route + Jättimylly kiinnostaisi jälleen.

Eduardo
18.06.2014, 09.40
Edellistä kompaten, Marge - pystytkö vielä vaikuttamaan la/su -paketissa vastaantuloon - ei ettäkö köyhiä olisimme vaan harrastamme eteläeurooppalaista tinkausperiaatetta.

Hesssu
18.06.2014, 09.45
Aivan aavistuksen olen pettynyt siihen, ettei tänä vuonna ole viime vuonna ollutta loistavaa tarjousta, jossa Routen ajaneet saivat osallistua seuraavana päivänä Myllyyn puoleen hintaan. Route + Jättimylly kiinnostaisi jälleen.

Sama loistava tarjous on tänäkin vuonna voimassa. Löytyy kohdasta "Ilmoittautuminen" ja sieltä "Matka/ -valitse matka-"

PatilZ
18.06.2014, 10.22
Sama loistava tarjous on tänäkin vuonna voimassa. Löytyy kohdasta "Ilmoittautuminen" ja sieltä "Matka/ -valitse matka-"

Puusilmä kiittää! Jiiiihaaaa!

Hesssu
19.06.2014, 09.20
Näinköhän tuo Kerttulin koulun piha on riittävän kokoinen parkkipaikka lauantaina Route300:n aikaan?

Kerttulin koulun pihalle mahtuu viitisenkymmentä autoa. Koulun lähikaduilla on kohtuullisesti tilaa ja pysäköinti niillä lauantaisinkin pääosin maksutonta. Kirkon takana Piispankadulla on myös melkoisesti viikonloppuisin maksuttomia parkkipaikkoja.

MTB 50+
04.08.2014, 13.27
Myllyn Pyöräily lähestyy ja tässä vaatimaton muistutus muutamasta asiasta, joista ei tingitä.

"Kuljettajan varusteet ja muu turvallisuustapahtuman aikana

Osallistujienvarustus:
-hyväksytty kypärä ajon aikana
-huollettu ja tarkistettu pyörä
-kaikenlaiset pyörään asennetut aputangot on kielletty. Tapahtumaan ei voiosallistua pyörällä, joka on rakennettu aika-ajoa tai triathlon käyttöä varten.Myös jarruttomat pyörät on kielletty.
-vakuutusturvan hoitaa jokainen osallistuja itse.

Maaliintulon jälkeen suositellaan usean tunnin taukoa ennen kotimatkan alkua."

peruspertti
04.08.2014, 13.35
Saako kuitenkin ajaa heti kotio jos matkaa pari kilometriä ;)

MTB 50+
04.08.2014, 15.54
Saako kuitenkin ajaa heti kotio jos matkaa pari kilometriä ;)
Oikein varovasti sitten ��

Anamies
04.08.2014, 18.47
Mun olisi tarkoitus polkea jättimylly hybridillä jossa on noin 12 cm pitkät nousukahvat tangon päissä. Nekin siis ovat kiellettyjen varusteiden listalla?

jannevaro
05.08.2014, 07.57
Ei ne ole kielletty. Triathlon/aika-ajo -tangot on kiellettyjä. Sellaiset jotka sojottaa tangon keskeltä eteen päin. Tämä ei ehkä ole täysin exakti vastaus mutta jospa kysyjää helpottaisi...

MTB 50+
05.08.2014, 10.54
Lisäntangot on kielletty ja nousukahvat eivät ole lisätanko. Siis saa ajaa nousukahvoilla.

maanma
05.08.2014, 13.50
TT tangot ei sovellu telaketjuajoon vai miksi ne on kielletty?

plr
05.08.2014, 14.40
TT tangot ei sovellu telaketjuajoon vai miksi ne on kielletty?

Niitä käyttävä ei pysty esimerkiksi jarruttamaan nopeasti, jos sellainen tilanne tulee eteen. Esimerkiksi näin:
http://www.youtube.com/watch?v=GaQJB_bWA4c

MTB 50+
05.08.2014, 14.59
Lisätangoilla ajo on useimmilla kuskeilla epävakaata ja jarrutus käy hitaasti. Ne aiheuttavat tarpeettoman riskin sekä muille itselle.

PS. plr:n linkkaama filmi on oikein tyyppiesimerkki tilanteesta.

grep
10.08.2014, 12.38
Mukana! Nyt pyörää huoltamaan ->

Hesssu
10.08.2014, 18.07
Hyödynnä edullisempi hintaporras, joka umpeutuu tänään klo 23.59 http://www.myllynpyoraily.fi/ (http://myllynpyoraily.fi) Viä ehtii!

Hesssu
12.08.2014, 09.24
Näyttää tuo sunnuntain keliennuste aika suosiolliselta http://www.foreca.fi/Finland/Turku

grep
15.08.2014, 21.52
Hyvältä näyttää!

PedroK
17.08.2014, 19.21
Oli alkutaipaleella jotain hämminkiä reitin kanssa? Jotkut ajoi samaa reittiä kun viime vuonna ja kärki meni pitemmän lenkin öljysataman kautta.

Hesssu
17.08.2014, 19.31
TuUL kiittää!

Kiitos kaikille osallistujille, toimitsijoille, liikenteenohjaajille, huoltokuskeille, huoltopisteiden hoitajille ja kaikille muillekin mukana olleille/ myötävaikuttaneille. Ainakin järjestäjän näkökulmasta Myllyn Pyöräily 2014 sujui aurinkoisessa säässä ja aurinkoisissa tunnelmissa varsin mallikkaasti.

Vuonna 2015 Myllyn Pyöräily tapahtumakeskuksena on jälleen Turun Tuomiokirkkotori ja reitit kiertävät samoja varsinaissuomalaisia kulttuurimaisemia. Jo nyt voit merkata kalenteriin sunnuntain 16.8.2015.

hampurilainen
17.08.2014, 20.15
Lentävä hampurilainen kiittää mainiosta tapahtumasta. Rento meininki ja upea sää! Alussa oli kyllä vähän hämminkiä, olin kärkiporukassa ja kiersimme jostain ihme paikoja kautta kunnes pyörä sai meidät kiinni ja ohjasi oikealle reitille ;) 35km kohdalla minulle tuli ihme rengasrikko, ja putosimme taakse josta alkoi sitten varsinainen pyöräily kahden kaverin kanssa. Saimme muutama ryhmää kiinni kun noin puolivälissä mun edessä kaatui nainen. Oli juuri syömässä ja piti tankoa yhdellä kädellä, ajoi reiän läpi ja yhtäkkiä se oli jo asfaltilla. Autoimme sen verran kaverien kanssa kunnes huoltopyörä tuli, ja jatkoimme matkaa (maalissa tapasin naisen ja hän sai huoltoautosta uuden kiekon, kun oma oli vääntynyt, ja ajoi loppuun asti, kivusta huolimatta! Emme ole jalkapalloilija :) Hieno!). Kolmestaan vetimme maaliin asti, voimat olivat loppu mutta olo oli loistava!
Harmi vaan että maalissa oli vain lihakeitto ja ruissämpylä. Viime vuosina oli kasvisvaihtoehto, kurkua ja joain suolaista, mutta muuten oli kaikki mallikaasti hoidettu! Kiitos, nähdään ensi vuonna!

nokku
17.08.2014, 20.53
Osallistujamaksusta kohtuullinen osa oli mennyt lihakeittoon ja hyvä niin! Muissakaan järjestelyissä ei valittamista ja aurinko helli jälleen kerran. Terkkuja vaan sinne pääkaupunkiseudun häröpalloajoihin.

Lisätangoilla ajo on useimmilla kuskeilla epävakaata ja jarrutus käy hitaasti. Ne aiheuttavat tarpeettoman riskin sekä muille itselle.

Ainakin yksi TT-tarmo ja toinen retkitankorouva olivat kuitenkin livahtaneet mukaan. Noh näistä selvisi siirtymällä seuraavaan ryhmään.

Il ciclista di Roine
17.08.2014, 22.25
Jess, Mylly 2014 aikaansai viestinkirjoittajan henkilökohtaisen keskinopeusennätyksen, 35,27 km/h.

Olin osana noin 20 pyöräilijäin ryhmää ja noin 5 km ennen Tuomiokirkkoa minulle oli epäselvää, jatkuuko reitti suoraan eteenpäin vai kääntyykö. Reitti kääntyikin tiukkaan ylämäkeen ja väliä syntyi heti liikaa päästääkseni muiden imuun, joten pedaalipoveri ei sitten riittänyt ollenkaan jonon hännän nappaamiseen. Tiedän sitten jatkossa, ettei minun kannata yrittää vetää 35 km/h-ryhmää, ei ainakaan loppukilometreillä.

Pahin härö oli puolimatkan tunneliosuus, jonka lähestymistä ei oltu riittävän hyvin merkeillä ilmaistu; osa ajautui risteävälle tiellä, osa sinne tunneliin alittaen tämän tien joutuen tekemään äkillisen ohjauksenkorjauksen; kasaa ei syntynyt.

Jättimylly on hyvä indikaattori, mihin nopeusryhmään lähteä kahden viikon päästä Tour de Helsingissä.

Myllynpyöräily on lisäksi parillisena vuotena kesälomani päättävä pyöräilytapahtuma - huomenna työ kutsuu (ja kesälomaan 2015 on 10 kk!)

Ennakkoon suurin murhe oli, minne pysäköidä oma auto Turun keskusta-alueella ja Google Mapsin katunäkymää hyväksikäyttäen katsoin Puutorin hyväksi paikaksi ja näin teinkin, tilaa oli riittävästi ja Tuomiokirkontori jotain 400 m kävelymatkan päässä sekä maksuton sunnuntaina.

Keli oli jälleen otollinen, kuten viime ja toissa vuonnakin. Tämän kaavan mukaan Helsinki tietää sateita...

grep
17.08.2014, 22.35
Hyvät järjestelyt, hyvä reitti, hyvät huoltopisteet, liikunnan ilo ja loistava sää, kaikki meni nappiin. Erityismaininta koko järjestäjäporukasta huokuvasta tekemisen ilosta ja kannustavasta ilmapiiristä: Tämä oli minun kesän paras päivä. Kiitos hienosta tapahtumasta!

PatilZ
18.08.2014, 08.01
Jättimylly on hyvä indikaattori, mihin nopeusryhmään lähteä kahden viikon päästä Tour de Helsingissä.

OT: Tänä vuonna TdH:ssa nopein järjestäjien puolesta vedetty ryhmä näyttäisi olevan 30 km/h. Joten vetotyöhön vaan, jos/kun nopeampaan etenemiseen on rahkeita.

Kiitokset järjestäjille myös Myllystä! Maamme mittakaavassa ainutlaatuinen viikonloppu, kun voi ajaa yhteensä lähes 450 km kahden päivän aikana. Kiitos, kiitos, kiitos! Oma tekeminen oli tahmeaa, mutta tasaista. Lauantain Routen keskari oli 30,8 ja sunnuntain Jättimyllyn puolestaan 30,9 km/h. Järjestelythän on huippuluokkaa eli kiitokset liikenteenohjaukselle (kiitos Pekka!), Kerttulin koulun fasiliteeteista, huollolle ja muutenkin koko organisaatiolle. Ainoastaan ohuelti harmitti, että kumpanakaan päivänä jo vuosi sitten tilaamaani Chiantia ei löytynytkään maalin ruokapisteeltä. :p

Kiitos Kanuuna-tovereille, jotka antoivat väsyneen kuskin tulla sunnuntaina loppumatkan enemmän tai vähemmän aurinkokannella. Taisinko vetää kolme nakkimakkaran pituista vetoa viimeisen 50 aikana. Kanuuna-toveri Eduardolle erityiskiitokset viikonlopun matkaseurasta ja majoitusjärjestelyistä. Olet aika kone, kun tuolleen jaksoit vielä lauantain jälkeen tehdä sunnuntaina vetotöitä. Kypärännosto!

Eduardo
18.08.2014, 21.16
Kiitos Pat, olen samaa mieltä - sunnuntain Jättimylly huipentaa vkonlopun lauantain Routen jälkeen. Ja nyt opimme senkin, että Route kannattaa ajaa oma kunto huomioiden mahdollisimman lujaa, jotta jää maksimaalisen paljon palautumisaikaa ennen pyhää. Tykkään myös Myllyn lähtöajasta, klo 10.00 sallii kunnon yöunet. Veteraanikanuuna Juha ja peesissään hymyillyt Madam näyttivät sen, mitä yhteinen harrastus on kauneimmillaan; toisen huomioimista, auttamista ja loputonta kannustusta. Yhteinen matka jää mieliimme, kiitos. Huikea tapahtuma.

Talisker
18.08.2014, 22.29
Ai te laulajat olitte Soilin FB:ssa kehumat kanuunakaverit.
Olisihan se pitänyt arvata!
"Eka kerta kun tämä mimmi yritti pysyä miesten perässä pyörätapahtumassa. Sunnuntaina Turussa Isomylly - kierroksella kaikki sujui mukavasti.
Mukava letka muodostui viidestä kanuunasta joita emme Juhan kanssa tunteneetkaan.
Mut yhteispeli toimi ja tunnelma oli oikein mukava , ja koko porukka tuki oikein mallikkaasti.
OLEN ILOINEN"

PatilZ
19.08.2014, 07.46
Ai te laulajat olitte Soilin FB:ssa kehumat kanuunakaverit.
Olisihan se pitänyt arvata!
"Eka kerta kun tämä mimmi yritti pysyä miesten perässä pyörätapahtumassa. Sunnuntaina Turussa Isomylly - kierroksella kaikki sujui mukavasti.
Mukava letka muodostui viidestä kanuunasta joita emme Juhan kanssa tunteneetkaan.
Mut yhteispeli toimi ja tunnelma oli oikein mukava , ja koko porukka tuki oikein mallikkaasti.
OLEN ILOINEN"

Soilille ja Juhalle terkkuja. Hienoja ihmisiä. Viikonlopun laulut jäi vähän vähiin. Oli ennen reissua gurkkanit kipeinä ja meno hapokasta. Kuolema meinas tulla sunnuntaina. Tämän innoittamana teenkin kumeja ja kiekkoja rikkoneelle Sensei Taliskerille julkisen testamentin:

"Kun mä kuolen vanhat Schwalbeni sä saat,
kun mä kuolen vanhat Schwalbeni sä saat.
Ei tule tuubeist' pulaa,
helvetissä kumit sulaa.
Kun mä kuolen vanhat Schwalbeni sä saat."

t. Patrik

Talisker
19.08.2014, 07.59
:eek:
Palaan tänään Turkuun. Eläkeläiskavereiden mukana varmistamaan,
että Matti ja Teppo tosiaan lopettavat.
Patrik saa jatkaa:D

Velogi
19.08.2014, 17.04
PatilZ:n ja Eduardon esimerkin yllyttämänä lähdin myös ajamaan Routen perään vielä Jättimyllyn. Oli kyllä turhan raskas kombo meikäläiselle, ne vähäiset mäetkään eivät nousseet enää senkään vertaa kuin lauantaina.

Mutta olosuhteethan olivat kuin Myllyn pyöräilyn mainoksesta ja järjestelyt tuttuun tapaan huippuluokkaa. Muonituksesta saisi moni muu tapahtuma ottaa mallia. Takavuosina myllyssä joskus hiipi puseroon epäilys, että noinkohan ollaan oikealla reitillä, mutta nykyään reittiopastukseenkin on panostettu riittävästi.

Eduardo
19.08.2014, 18.42
Seuraavien riimien välityksellä jätän anomukseni lauluduon Tepon paikalle ja haluan lähettää hapokkaat terveiset sekä kiitokset Soilille ja Juhalle - toki myös PatilZille ja Sensei Taliskerille. Vkonloppu tuli tosiaan poljettua poikki-istutulla satulalla, niinkuin huoltoauton kuski sanoi;" ne on tehty 60 kilon kuskeille, ei ne kestä 96 kiloa..."

"Kun mä kuolen vanhan Bianchini sä saat,
kun mä kuolen vanhan Bianchini sä saat,
siit on satulakin poikki, takakiekko vinoon loikki,
kun mä kuolen vanhan Bianchini sä saat."

"Kun mä kuolen maaliolueni saat,
kun mä kuolen maaliolueni saat,
minut satulasta nosta, jatka huurteist`tuokiosta,
kun mä kuolen maaliolueni saat."

"Kun mä kuolen vanhat klossini sä saat,
kun mä kuolen vanhat klossini sä saat,
kaatuessaan äijä älys, näis on liian suuri välys,
kun mä kuolen vanhat klossini sä saat."

"Kun mä kuolen Powerbaarini sä saat,
kun mä kuolen Powerbaarini sä saat,
kannata ei käyttää epoo, meikäläinen tsiigaa depoo,
kun mä kuolen Powerbaarini sä saat."

Talisker
19.08.2014, 19.27
Huippua. Mistä Matille korvaaja? (Minua on kielletty laulamasta.)
Välitin terveiset Soilille ja Juhalle mailitse. He eivät foorumia lueskele.
Soilin kommentit: .... Mut hämmästyin miten paljon keltainen paita teki yhteenkuuluvuuden tunnetta
ja kuinka empaattisia kanssa polkijat olivat. Niin ja oikeesti poljettiinkin se jättimylly.

PatilZ
20.08.2014, 07.58
PatilZ:n ja Eduardon esimerkin yllyttämänä lähdin myös ajamaan Routen perään vielä Jättimyllyn. Oli kyllä turhan raskas kombo meikäläiselle, ne vähäiset mäetkään eivät nousseet enää senkään vertaa kuin lauantaina.

Pahoittelut!Olemme yleensä aina muutoinkin olleet vain huonona esimerkkinä.

Toi yhdistelmä on meille tavallisille kuntoilijoille äärimmäinen suoritus, siksi se kannattaa tehdä. Sitä paitsi Bianchin Infinitot tykkää siitä, että niitä poljetaan. Kai sulla on se vielä tallella? Eikös sulla ole tältä vuodelta myös Vätternrundan suoritettuna? Seuraavaksi sitten miettimään Skandinavia-mitalin oikeuttavaa viiden eri tapahtuman suoritusta. Esimerkiksi Vänern Runt -tapahtumaa (http://ock.ovation.se/site.asp?id=293) tämä viikonloppu on hyvää harjoitusta / kokemusta. Eli siellä tavataan ensi toukokuussa?

Etkös sä vähän sentäs ole yllytyshullukin?

Velogi
20.08.2014, 08.22
Pahoittelut!Olemme yleensä aina muutoinkin olleet vain huonona esimerkkinä.

Toi yhdistelmä on meille tavallisille kuntoilijoille äärimmäinen suoritus, siksi se kannattaa tehdä. Sitä paitsi Bianchin Infinitot tykkää siitä, että niitä poljetaan. Kai sulla on se vielä tallella? Eikös sulla ole tältä vuodelta myös Vätternrundan suoritettuna? Seuraavaksi sitten miettimään Skandinavia-mitalin oikeuttavaa viiden eri tapahtuman suoritusta. Esimerkiksi Vänern Runt -tapahtumaa (http://ock.ovation.se/site.asp?id=293) tämä viikonloppu on hyvää harjoitusta / kokemusta. Eli siellä tavataan ensi toukokuussa?

Etkös sä vähän sentäs ole yllytyshullukin?

Juu Infinitolla veivattiin niin nämä kuin Vätternrundankin. Aika hyvin mut tunnet kun jo katselin noita muita Skandinavialoppet tapahtumia, kunniakirja kun on jo plakkarissa. Mutta ensimmäisenä täytyy saada itsensä takaisin elävien kirjoihin, meni oikeasti överiksi.

Kalle Ojanen
24.08.2014, 20.25
No niin, laitetaan nyt vielä viikon päästä hiukan toisenlaisen käyttäjäkunnan kokemuksia:

1. Ajelin itse 10-vuotiaan kanssa tällä kertaa maastopyörillä 86 km, kun juniori änkesi mukaan. Nulkki iskä (=minä) ei pihiyttään vielä suostunut hankkimaan maantiepyörää junnukokoiselle. Enkä oikein uskonut matkan menevän mukavasti loppuun asti, sillä matka oli ensimmäinen yhtäjaksoisesti ajettava pidempi reissu junnulle.

Mutta olin väärässä! Myllyn 86 km reitti on sen verran helppo ja mielekäs kenelle tahansa ajaa, että matka sujui hymyillen 4 h + neljä 5 min taukoa. Itse asiassa reitti on loistava, juuri tuolle kohderyhmälle ikään katsomatta. Eli kannattaa mainostaa jatkossa hengessä: "Ajattelitko ajaa ensimmäisen pidemmän yhtämittaisen päivämatkan? Lähde mukaan Isomyllyyn!" Maalissa joidenkin retkimyllyllä olleiden kanssa keskusteltuani, he olisivat pienellä rohkaisulla lähteneet astetta pidemmälle matkalle. Ja oltaisiin taas saatu hiukan enemmän pyörittelijöitä starttaamaan kymmeneltä! Valitettavasti lähteneiden määrä Tuomiokirkon edestä näytti hiukan aneemiselta. Toki tässä vaikutti myös aikaisempaa laajempi lähtöalue.

Juoma/ruokahuolto oli aikaisempaa paremmin järjestetty. Vertailukohtana oli viimevuoden Jättimylly, jossa kesken loppunut tarjoilu ajoi tänä vuonna ottamaan varmuuden vuoksi omat energiapatukat ja -geelit. Vastaavaa ongelmaa ei esiintynyt, ja ne jäivät varastoon myöhempää käyttöä varten. Tauot olivat järkevin välein ja tarjoilu mielestäni tasapainoisen hyvää ja palvelu juomahuolloissaaainakin erinomaista!

2. 14-vuotiaamme ajoi yksin (=vieraiden kanssa ryhmissä ajaen) 136 km. Aikaisempaa paremmaksi hän mainitsi liikenteenohjauksen, sillä hänelle reitti oli osittain uusi, koska viime vuonna hän oli astetta lyhyemmällä reitillä. Jotain hämminkiä kärjellä oli Pansiossa ollut, mutta keskiryhmiä se ei mitenkään häirinnyt. Hön ajoi reitin noin 27-keskaria. Espoon Giroon verrattuna hän piti reittiä helppona, vaikka matkaa oli 25 km enemmän. Taukopaikan ruuat ok, mutta maalissa ei saanut mitään, jos oli kasvisruokailija. Tai no, ei mitään lämmintä ruokaa ennen kuin iskä Heseltä osti.

Summana minulle: Myllyn Pyröräilyn innoittamana ensi vuonna ostetaan joku naistenkokoinen pieni maantiepyörä ja päästään kaikki ajamaan kunnon kalustolla. Ja osallistun taas tutuksi käyneellä kaavalla kauden alussa Espooseen ja lopuksi Myllyyn. Mukaviin kohtiin kesää osuvat nuo, ja ovat pituudeltaan siedettäviä matkoja.

Gman
30.08.2014, 22.09
Lentävä hampurilainen kiittää mainiosta tapahtumasta. Rento meininki ja upea sää! Alussa oli kyllä vähän hämminkiä, olin kärkiporukassa ja kiersimme jostain ihme paikoja kautta kunnes pyörä sai meidät kiinni ja ohjasi oikealle reitille ;) 35km kohdalla minulle tuli ihme rengasrikko, ja putosimme taakse josta alkoi sitten varsinainen pyöräily kahden kaverin kanssa. Saimme muutama ryhmää kiinni kun noin puolivälissä mun edessä kaatui nainen. Oli juuri syömässä ja piti tankoa yhdellä kädellä, ajoi reiän läpi ja yhtäkkiä se oli jo asfaltilla. Autoimme sen verran kaverien kanssa kunnes huoltopyörä tuli, ja jatkoimme matkaa (maalissa tapasin naisen ja hän sai huoltoautosta uuden kiekon, kun oma oli vääntynyt, ja ajoi loppuun asti, kivusta huolimatta! Emme ole jalkapalloilija :) Hieno!).

Kiitokset tulevat myöhään, mutta parempi näin kun ei ollenkaan: kiitos Sinulle ja kavereillesi kun autoitte tuota kaatunutta naista, puolisoani. Vaikka matkan jatkaminen ehkä vähän arveluttikin, ystävällinen apu ja lainakiekko auttoivat tuossa ja sitä myötä tämän harrastuksen parissa toimimista. Itse olen vasta aloittamassa pyöräilyä (hankin ekan pyöräni heinäkuussa) ja ilahduin kuullessani tämän kaltaisesta yhteisöllisyydestä. Kiitos.