PDA

Näytä tavallinen näkymä : Työmatkalle hybridi vai maastopyörä? 500-650€

Jaanne
17.06.2014, 16.57
Hei, täsä olis tarkoitus ostaa itselle ensimmäine uusi pyörä! Pyörällä olisi tarkoitus kulkea työmatkat, noin pari kilometriä. Reitti on asfalttia, mutta joskus saatan pyörähtää myös mettän puollella. Mitään pitempiä mehtälenkkejä tuskin pyörällä ajan, sillä sitä varten omistan Motocross pyörän. Sorateitä ja pitkospuita pitkin todennäköisesti tulee myös ajettua.

Tässä olisi nyt mietinnässä että kumpi soveltuu paremmin minun ajoon, tuo Hybridi vai maastopyörä? Budjetti olis 500-650€... Kävin paikalliset liikket kiertämässä läpi ja sieltä tuli seuraavat vaihtoehdot:

-Crescent Bjarke 449€
-Helkama XS2 579€
-Helkama XS3 679€
-Helkama S3 600€
-Tunturi Kayapo 699€
-Tunturi Miwok 579€

Tunturille lupasivat 10v runkotakuun ja 2v komponentti takuun. Helkamassa ja crescentissä taisivat olla 5v/2v molemmissa.

Mittani ovat 172cm ja 80cm Mikähän olisi sopiva runkokoko?

Mikä olisi raadin mielipide näistä? Löytyykö joltain hyvää/huonoa sanottavaa näistä? Itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta mistää polkupyöristä. Ei minusta mitään himo pyöräilijää tule, mutta jos sitä semmosen pyörän saisi mikä kestäisi useamman vuoden!

-Janne

big4man
17.06.2014, 17.12
Muutaman kilometrin hyötyajossa saattaisi toimia sulla myös 29er-sinkula:
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/vitus-bikes-dee-29-city-bike-2014/rp-prod84760
tai
http://www.bikeshop.fi/Kona_Unit/ekauppa/pKOUN/

nure
17.06.2014, 18.34
Nöösi, linkit pyöriin! Kaikissa keula pelkkää kuraa, jos krossia ajanut niin tiedät kyllä toimivan jouston merkityksen...

van damme
17.06.2014, 18.48
Suoralla tangolla oleva 28" hybridi eikä todellakaan mitään jousitettua haarukkaa.

Jaanne
17.06.2014, 21.49
Big4man: Tuo alempi on liian kallis minun kukkarolleni. Mutta tuo ylempi "Vitus Bikes Dee - 29 City Bike 2014" Perustele miksi suosittelet tätä? Vaikutti näppärälle pelille! Minun silmääni tuossa on ainut ero, nuihin minun ehdokkaisiin, tuo jäykkä keula. Mitä muuta oleellista eroa siinä on? Osaatko nure suositella

Nure:
Helkama XS2: http://www.pyorakeskus.fi/vmchk/Helkama-XS2/flypage.tpl.html
Helkama XS3: http://polkupyorakeskus.fi/fi/11/11/208/Maastopy%C3%B6r%C3%A4t
Helkama S3: http://polkupyorakeskus.fi/fi/11/10/84/Hybridipy%C3%B6r%C3%A4t
Tunturi Kayapo: http://www.tunturi.fi/pyorat/kayapo-29/
Tunturi Miwok: http://www.melesbike.fi/tunturi-miwok-p-704.html

Saako tähän hintaluokkaan 500-650€ kunnon keulalla olevaa pyörää? Tiedän kyllä keulan toimivuuden merkityksen, mutta epäilen että en tule todellakaan viemään lähellekkää äärirajoja tätä pyörää. Minulle riittää että pystyn ajamaan sillä siellä satun milloinkin olemaan. Osaatko nure suositella jotain hyvä keulaista?

Van damme: Nuissa joustokeuloissahan on se lukitus. Pitääkö se lukitus kunnolla että maantiellä ajaminen olisi miellyttävää? Jos yhtää metsikössä tai monttusilla sorateillä ajaa, niin onko tuo jäykkä keulainen aivan hirveä ajaa, vai pärjääkö sen kanssa? Pystytkö suosittelemaan jotain?

juho_u
17.06.2014, 21.54
Oikeesti toimivat kaulat maksaa jo yli sinun budjetin. Tonnillakin minä saattaisin ostaa vielä käytetyn fillarin, saa paljon paremman.

big4man
17.06.2014, 22.08
Big4man: Tuo alempi on liian kallis minun kukkarolleni. Mutta tuo ylempi "Vitus Bikes Dee - 29 City Bike 2014" Perustele miksi suosittelet tätä? Vaikutti näppärälle pelille! Minun silmääni tuossa on ainut ero, nuihin minun ehdokkaisiin, tuo jäykkä keula. Mitä muuta oleellista eroa siinä on?

Vitus on sinkula eli siinä on vain yksi vaihde. Kevyt, helppo ylläpitää, levyjarrut, halpa, saa isot rullaavat renkaat alle. Osta osta!

anzi666
17.06.2014, 22.09
Vituksessa ei ole vaihteita, semmonen pieni ero. Mulla on kyseinen pyörä, ja jos halpa yksivaihteinen kiinnostelee niin mielestäni mainio ostos. Jäykkä keula on ok paksulla renkaalla ja matalalla rengaspaineella. Tottakai se on käsille rankempi kuin joustokeula. Itse ajelen mieluummin metässä kuin asfaltilla. Joku muu on toki sitä mieltä että polulla ei pärjää ilman joustoja ja vaihteita.

van damme
18.06.2014, 00.44
Van damme: Nuissa joustokeuloissahan on se lukitus. Pitääkö se lukitus kunnolla että maantiellä ajaminen olisi miellyttävää? Jos yhtää metsikössä tai monttusilla sorateillä ajaa, niin onko tuo jäykkä keulainen aivan hirveä ajaa, vai pärjääkö sen kanssa? Pystytkö suosittelemaan jotain?

Keula joustaa aina vähän vaikka sen lukitsee. Mitään hyötyä joustohaarukasta ei tuossa ole vaan ainoastaan haittaa ja se tuo vaan lisää painoa. Ite ajan täysjäykällä 26" pyörällä pururadoilla ja helpoilla poluilla ilman mitään ongelmia 1.75" renkailla.

Jaanne
18.06.2014, 02.26
Vähän tökkii ajatus tuosta sinkulasta :s suositelkaapa jotain jäykkiä minulle! Pitäiskö se olla 29" vai pienemmillä rattailla? Isommat tieten rullaa kevyemmin asvaltilla. Onko näissä jotain muita kompastuskiviä mitä kannattaa varoa? Esim vaihteet, onko jotain minkä merkkistä kannattaa varoa? tms.:seko:

Frosty
18.06.2014, 10.30
Suoralla tangolla oleva 28" hybridi eikä todellakaan mitään jousitettua haarukkaa.
Samaa mieltä. Tuohon hintaan saa jo ihan toimivan. Suora tanko toimiin ihan hyvin hyötyajossa, mutta sen valinta lienee enemmänkin budjettikysymys.

Duutsoni
18.06.2014, 11.05
itse ajellut seka ajua tuon hintaluokan tunturi equillarilla,edellenen malli tuosta Kayaposta.
Omasta mielestä riittää niin kaduille kun satunnaisiin metsä retkiin mitä olen sillä enimmäkseen ajellut.
Kaikilta osin toistaiseksi tyytyväinen,paikallinen kauppias,helppo takuu asioissa jos ilmenee ym.
Pysty koe ajaa ja testaa ennen päätöstä..
käy ajelee ja mikä hyvältä tuntuu.

nure
18.06.2014, 18.17
Ainoa mitä noissa kannattaa varoa on juuri nuo keulat, vaihteet saa uusiksi muutalla kympillä mutta keulan vaihto jo eri kaliberin projekti.

Duutsoni
18.06.2014, 22.09
Ainoa mitä noissa kannattaa varoa on juuri nuo keulat, vaihteet saa uusiksi muutalla kympillä mutta keulan vaihto jo eri kaliberin projekti.

Tämän uskoinkin olevan "kallein" komponentti pyörissä uusia ja perustelin itselleni että jos,se joskun minun ajoilleni ei riitä ja ostan siihen vaikka 350,- keulan,niin ei se vieläkään ole tonnin pyörä.
Näistähän voi vääntää ikuisuuden,varmasti on käyttäjissä niin suuret erot jonka mukaan kalustoa laitetaan.
Itsellä toinen harrastus pää lajina johon panostetaan sitten taas toisellalailla.
Kyllä pyöräilykin on kivaa ollut eikä tiedä josko parin vuoden päästä joutuu jo satsaamaan..

Jaanne
18.06.2014, 22.28
No joo elikkä vaihtoehtoina olisi joku jäykkä keulanen kampe tai sitte houkuttelis tuo, Tunturi miwok hintansa puolesta. Sillä kunnon keullalla varustettuun pyörään minulla ei taida olla varaa... Suositelkaa jotain jäykkä keulaista, mikä toivonmukaan löytyisi suomesta, näiden takuu asioiden vuoksi. olisko hyvä olla nuilla isoilla 29" rattailla? jos aattelis että olis jokku läskikumet? vai riittäskö pienemmät?

pmw
19.06.2014, 01.13
Ihan turha jostain joustokeulasta on rutista jos joskus "poiketaan mettässä". Noi perusjoustot riittää ihan hyvin niin pururadalle, perus poluille ja mukava urbaanissa ympäristössä kun paukuttaa rotvalleja. No juu, jotkut ei ehkä tykkää ja tuo "painoa lisää". Jos tykkää siitä että on etujousto niin ei se paino kovin kummonen siinä ole.

Jos tällanen kysymys esitetään täällä, voi melkein olettaa ettei alottaja hypi, droppaile ja lentele kivistä ja kannoista mettässä, joten sillä biltteeman halpisjoustokeulallakin pärjää pirun hyvin mettäreiteillä. Se että pistää karmeet markat johonkin superkeulaan on ihan järjetöntä rahantuhlausta tällä tasolla.

Oma näkemykseni on perus ok maastopyörä joustokeulalla, se on semmonen jokapaikanhöylä. Toimii TM. Mutta tämä oma mielipide.

Ulkorengas
19.06.2014, 09.48
Jos tällanen kysymys esitetään täällä, voi melkein olettaa ettei alottaja hypi, droppaile ja lentele kivistä ja kannoista mettässä, joten sillä biltteeman halpisjoustokeulallakin pärjää pirun hyvin mettäreiteillä. Se että pistää karmeet markat johonkin superkeulaan on ihan järjetöntä rahantuhlausta tällä tasolla.

Oma näkemykseni on se, että huonoa ei kannata ostaa edes halvalla. Vaikka ei ominaisuuksien puolesta olisikaan niin väliä, puutteet kestävyydessä tuo ihan omat piirteensä asiaan. Tälläkin palstalla on käsitelty tapausta, jossa pyöräilijä kuoli halpispyörän etuhaarukan hajottua kesken ajon. Lisäksi Tekniikan Maailmassa testattujen halpapyörien laatu osoittautui huolestuttavan heikoksi, koska lukuisat osa särkyivät jo testin aikana, vaikka kilometrejä ei testin aikana mahdottomasti ehtinyt tulla. Pyörän elinkaaren pitäisi kuitenkin olla vähintään 15-20 vuotta, joten edes halpapyörää ei mielestäni voi perustella edes sillä, että vaihtaa sen pian uuteen. Kiinasta tuodaan meillä rihkamaa laivalasteittain muutenkin, eikä kertakäyttökulttuuria ole syytä millään tavalla edistää.

Kustannuspaine kannattaa pitää kurissa hankkimalla laadukas, mutta yksinkertainen pyörä vailla näennäisiä hienouksia.

nure
19.06.2014, 16.27
Kona Dew taas kerran, halpa ja simppeli...

anzi666
19.06.2014, 17.22
Mulla oli/on Dewmonta vuotta ennen kun hommasin Vitukseni. Aivan hyvä pyörä. Mua rupes vaan vaihteet ärsyttämään ja halusin paksummat kumit kuin Dew'iin sopi. V-jarruilla pärjää, ja jäykkä keula ei huoltoja vaadi. Suosittelen.

kpyora
20.06.2014, 14.12
Mikähän on sen työmatkan pituus? Nuo alkuperäiset unohtaisin suosiolla. Joku perus cyclocrossari toimisi, mutta sellaista ei saa tuohon hintaan. Dew on siitä hyvä fitnesspyörä, että siitä on kohtuullinenkokojakauma halvalla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

kpyora
20.06.2014, 14.18
Ihan turha jostain joustokeulasta on rutista jos joskus "poiketaan mettässä". Noi perusjoustot riittää ihan hyvin niin pururadalle, perus poluille...

Nuo pomppukepillä ovat pintakovempia kuin kuitu- tai teräshaarukka! Siten ne ovat työmatkapyörässä hyvin epämiellyttäviä. Eivätkä ne kyllä toimi maastossakaan, lähinnä haittaavat jos kuskin kilot eivät satu osumaan kohdalleen.

Fat Boy
21.06.2014, 08.57
Mulla on kauppapyöränä vanha scott, sysipaskalla rst:n haarukalla. Jos suinkin raaskisin, ostaisin jäykän keulan tilalle, mutta en viitsi tuohon pyörään senttiäkään sijoittaa. Eli mun suositus on, osta suoraan jäykällä keulalla. Jos kuitenkin päädyt joustokeulaan (mainitsemaasi käyttöön, parin kilsan työmatka ja satunnaisia metsäajoja) niin voihan sen vaihtaa käytettyyn keulaan, jos haluaa parempaa. Veljenpojalla oli joskus markettipyörä pilipalikeulalla, joka ei toiminu oikein huonostikaan. Tuohon vaihdettiin käytetty manitoun öljykeula, maksoi satasen pintaan ja fillarihan toimi jo aivan toisella tavalla.

Mutta parin kilsan työmatkaan paras vaihtoehto mun mielestä olis teräsrunkoinen, vaihteeton, lokasuojilla varustettu fillari mallia SA-int, joita saa intin/rajavartiolaitoksen huutokaupoista muutamalla kympillä. Siinä on tarakkakin. Ostaa sitten metsälenkeille semmosen maasturin, jolla homma myös maistuu.

Jaanne
22.06.2014, 16.31
Jos keksitte jonku hyvän pyörän niin mielellään hinta myös mukaan ja mistä saa. Perusteluiden kera! Jos jokin hyvä käytetty osuu silmään niin vinkkiä tulemaan!

pepper
22.06.2014, 18.00
http://www.bikeshop.fi/Kona_Dew_Plus/ekauppa/pKODWP/

Tuosta, eikä tarvi perustella ;-)

Jaanne
22.06.2014, 20.45
Mikähän olisi sopiva runkokoko? 172cm / 80cm on mitat. Mites tuo 53cm, oisko sopiva?

pepper
22.06.2014, 21.11
Näytti kokolaskuri antavan 50/53, ite en oo tolla ajanut mutta uskosin ton 53:sen olevan passeli sulle... Tietty joku jolla on/ollut vastaava vois valasta paremmin ton sopivuudesta :)

CwA
23.06.2014, 01.02
Nuo pomppukepillä ovat pintakovempia kuin kuitu- tai teräshaarukka! Siten ne ovat työmatkapyörässä hyvin epämiellyttäviä. Eivätkä ne kyllä toimi maastossakaan, lähinnä haittaavat jos kuskin kilot eivät satu osumaan kohdalleen.

Enpä tiedä, taipuu sen verran kumminkin tuo SR Suntour XCT, että melkein sitä voisi rautakeulaan verrata, mutta jos vähän pitää etupyörää nostaa ylös esim. kanttikivien ylityksissä, niin siinä tuosta keulasta on lähinnä haittaa, kun pitää nostaa sen minkä haluaa + sagi.

Isompia reikiä tiessä jos on, niin niissä se jousitus tekee jotain, muutoin se on lähinnä lisää painoa, periaatteessa noissa edullisissa maastureissa voisi tosiaan olla se jäykkä keula, varsinkin jossain pienessä maltillisessa ajossa ne pikkukivet yms. täristää ihan saman mitä jäykälläkin keulalla. Sitten kun vauhtia on tosissaan ja meno menee ihan kunnolla röykkyiseksi, se keula ehkä jotain tekee, isommat kivet ja reiät ei lyö käsille, mutta muutoin tosiaan ihan turha se jousitus.

Hybridi on vähän sellainen, ettei se ole oikein mahdottoman hyvä missään, mutta se on kevyempi kuin maasturi ja siten himpun kiihtyvämpi, maasturi tosin on ketterämpi, halvoissa v-jarrut taitaa olla levyjä parempia, ainakin mun kokemus Tektro Novela jarruista on sellainen, että ainoa ilo noista on se kun voi vaihtaa jotkin toimivat levyjarrut tilalle. Lueskelin myös kuinka monella on Tektro Novelasta matoruuvi hajonnut jarrun sisältä kesken jarrutuksen ja pyörästä tullut sitten sen jarrun osalta jarruton. Lisäksi joka lenkille jarrut saa säätää, kun palat hankaa levyihin, ne eivät pidä säätöjään jos niitä jarruja käyttää, niin se palojen säätöruuvi tai joku muuttaa asetustaan niin että alkaa hankaamaan.

Maasturi on mukavempi kanttikiven ylityksissä, liikennevaloissa (hybridillä pitää ottaa tukea, maasturilla voin seisoskella hyvän aikaa paikoillaan laskematta jalkaa maahan), hiekalla ja aina oikeastaan kääntyessä se on parempi, samoin ylämäet menee helpommin, jos osuu matkalle ja 26" maasturi kiihtyy ihan mukavasti vaikka onkin painoa.

Maasturiin saa kevyesti rullaavia renkaitakin, hybridiin maastorenkaat voi olla toteutumaton haave, mun hybridissä taakse alle 50mm on maksimileveys, mikä rajaa maastorenkaat oikeastaan ulos, lisäksi hiekalla alle 50mm märällä kelillä on ikävä, kun mun kokonaispainoilla uppoaa tien pintaan niin ettei rullaa.

Itse näen hybridin pitkille lenkeille asfaltille hyvänä vaihtoehtona, mutta jos haluaa poiketa pois asfaltilta, niin sitten maasturi, kun maasturilla taas sujuu asfalttikin ihan hyvin. Hybridillä olen ajellut ihan samoja metsäteitä ja pehmeitä mutaliejukkoja kuin maasturillakin, samoin maasturilla asfalttipätkiä mitä hybridillä ja Maasturi on monipuolisempi, hybridillä saa enemmän keskinopeutta asfaltilla, vaikka ero on suht pieni.

Jos mun pitäisi sitten kantaa fillari partsille tai jotain vastaavaa, niin hybridi voisi olla valinta, mun hybridi on jotain 11-12kg ja maasturi 15-16kg, molempia kyllä kantaa suht kevyesti, mutta hybidiä on niin paljon helpompi käsitellä painonsa takia, että se on hyvä portaikossa roudaamista jos tarvitsee tehdä.

Jos hommaa sellaisen epämaasturin, kuten toi Trek 3700 disc, sihen voi iskeä tarakan ja lokarit, sekä käyttää myös kauppapyöränä laittamalla tarakkareput, viikon ostokset kulkee ihan huomaamatta, Hybridissä sen lisäpainon huomasi paremmin, se ei niin vakaa ollut painon kera, mutta onhan eroa jo lähtökohtaisestikkin paljon, ainakin mun hybridi on sellainen, että ilman käsiä ajaminenkin on haastavaa, kun taas maasturilla ajaa vaikka koko päivän ilman käsiä.

Nämä nyt vain omia kokemuksia allekirjoituksen fillareista, mutta toivottavasti noita pystyy suhteuttamaan omiin mieltymyksiin, sitä sopivinta arvioitaessa.

orc biker
23.06.2014, 03.02
Tektro Novela jarruista on sellainen, että ainoa ilo noista on se kun voi vaihtaa jotkin toimivat levyjarrut tilalle.
Tämä ei olekaan mikään vähäinen etu. Hyvät jarrut eivät paljon maksa.

Ulkorengas
23.06.2014, 07.58
Maasturiin saa kevyesti rullaavia renkaitakin, hybridiin maastorenkaat voi olla toteutumaton haave, mun hybridissä taakse alle 50mm on maksimileveys, mikä rajaa maastorenkaat oikeastaan ulos, lisäksi hiekalla alle 50mm märällä kelillä on ikävä, kun mun kokonaispainoilla uppoaa tien pintaan niin ettei rullaa.

Varmastikin näin, mutta suhteellisuuden tajun säilyttämiseksi on syytä muistaa, että cycloissa tavanomainen 32-35 mm rengas on monien mielestä hyvä valinta niin päällystetyille kuin sorapintaisillekin teille. Toiset puolestaan ovat sitä mieltä, että asfaltilla pitäisi olla enintään 28 millinen rengas, jotta herkkyys olisi tyydyttävällä tasolla.

Tuosta haarukasta voi jokainen etsiä sopivaa kompromissia itselleen.

arctic biker
23.06.2014, 08.04
Tämä ei olekaan mikään vähäinen etu. Hyvät jarrut eivät paljon maksa.
Yksi Tektron Novela on mullakin ollut, ei mitään hyviä muistoja jäänyt.

ntws
23.06.2014, 08.07
Itse ostin keväällä Kona Dew perusmallin johon olin tyytyväinen. Valitettavasti se ei kerennyt montaa kk vanheta ennenkuin joku tarvitsi sitä enempi.
Ostin tilalle:

http://www.suomenurheilupyora.fi/tuote/16/50/crescent-kebne-vm2013

Mielestäni parempi.Vaikka viiltosuojatut renkaat, silti rullaa helpommin ja vaikuttaa olevan laadukkaammin tehty kuin Kona. Toki kaikkine varusteineen painaa enempi, mutta ei tunnu tuolla muutaman km työmatkalla. Näin amatööripyöräilijäna arvostan myös hyviä lokareita ja valotkin syksyllä tarpeen, joten on "helppo" jos ei kiinnosta itseä asennella.

Euron menee toki annetun hintarajan alle, mutta muualla myydään kalliimmalla ja toimituskulut sisältyy hintaan. Ei ole maksettu mainos, mutta yöllä tilasin ja aamupäivällä pyörä oli jo matkalla tänne....

CwA
23.06.2014, 22.45
Varmastikin näin, mutta suhteellisuuden tajun säilyttämiseksi on syytä muistaa, että cycloissa tavanomainen 32-35 mm rengas on monien mielestä hyvä valinta niin päällystetyille kuin sorapintaisillekin teille. Toiset puolestaan ovat sitä mieltä, että asfaltilla pitäisi olla enintään 28 millinen rengas, jotta herkkyys olisi tyydyttävällä tasolla.

Tuosta haarukasta voi jokainen etsiä sopivaa kompromissia itselleen.

37mm Nokia Rollspeed, jossa keskellä korkeampi 'palko', minkä varassa menee asfaltilla, sellaisista mun märän hiekan kokemus ettei se oikein toimi, niin ja +130kg kokonaismassaa. Samoin täällä laitetaan sitä yli 30mm kokoa olevaa mursketta aika paksusti ajoittain tuonne hiekkateille ja siinä tahtoo käydä vähäiseksi se renkaan ilmatila.

Kovalla savipohjaisella hiekkatiellä toki erinomainen, samoin huonolla asfalttitiellä, mitä täällä enimmäkseen on, tosin nyt peräti muutaman raidan asfalttia laittoivat pahimpiin kohtiin, niin ei enää noillakaan renkailla asfaltin railoon pysty ajamaan.

Hiekkatie käsitteenä on hyvin laaja, sitä on aivan valtavasti erilaista ja tietty se vaikuttaa toimivaan rengasvalintaankin.

Maastopyörien kiekoissa on sitten labyrinttinavat, eli suojaukseen on panostettu vähän enemmän, en tiedä onko cycloissa sellaisia, mutta noi tavanomaiset, perinteiset navat tuntuu olevan vähän alisuojattuja hiekalle.

Kaikki noista on kuitenkin sellaisia asioita että moni muuttuja vaikuttaa, pyörän paino, välitykset, mäkien olemattomuus jne. Totuuksia on sitten ihan yhtä monta kuin pyöräilijääkin, mitä paremmin ymmärtää käyttötilanteen ja mieltymykset, sitä helpompi on suhteuttaa informaatio omiin mieltymyksiin ja vain siten muiden informaatiosta saa täyden hyödyn.

Itse ajelen suhteellisen mäkisessä maastossa, heikkokuntoista asfalttia ja murskeista hiekkatietä, sekä ihan mutaistakin karjapolkua, sekä välillä metsäkoneen uraakin, en voisi kuvitellakkaan alle 30 millistä, tosin mulla ei ole maantiepyörää koskaan ollutkaan, eikä niistä mitään käsitystä, ei vaan oikein sovi näihin olosuhteisiin mielestäni.

Ulkorengas
24.06.2014, 07.34
Sattuipa silmääni Evon 29er. Vaikea sitä on luokitella, kun maastopyörän olemusta siinä on, mutta vain 9 vaihdetta ja jäykkä etuhaarukka. Toisaalta tällainen saattaisi olla kelpo pyörä arkiseen kaupunkiajoon, jolla pärjää myös helpossa maastossa (lähinnä poluilla). Valitettavan heikosti tietoa yksityiskohdista annetaan, mikä yleensä ei hyvää lupaa. Jollain tavalla halpisvaikutelman olen merkistä saanut, lieneekö totta vai kuvitelmaa. Deorehan on vain yksi pieni yksityiskohta, joka ei kokonaisuudesta kerro yhtään mitään. Foorumilla jokin aika sitten kyseltiin Evonista kokemuksia, mutta niitä ei juurikaan ollut. Lähinnä ihmeteltiin konseptia. Kokovalikoiman suppeus tietysti on totta, mutta tuskin haittaa niitä, joille sopiva koko löytyy.

http://www.evoncycles.fi/?page=evon29er-deore