PDA

Näytä tavallinen näkymä : Craft bike Transalp 2014

JH71
11.06.2014, 20.36
Hello!
Tiedustelen kuinka paljon Suomesta on ajajia lähdössä Transalpsiin. Osallistun kaverini kanssa Masters-sarjaan ja kuulemma Korson Kaiusta olisi pari miestä MEN-sarjassa. Hevosmiesten tietotoimiston mukaan muitakin olisi Suomesta mukana...?

Pari logistista haastetta on vielä ratkaisematta: Siirtyminen Munchenin lentoasemalta-Oberammergauhun ja toisessa päässä Rivasta Milanon lentoasemalle.

I.S
11.06.2014, 21.42
Jees lähdössä ollaan seurakaverin (Mikko) kanssa. Hienoa, että Suomesta lähtee muitakin! Viime vuonna ei ollut kuin minä ja toinen seurakaveri. Joudumme tosiaan osallistumaan MEN-sarjaan, kun Mikko ei ole vielä neljääkymppiä :) Itsellä ikä jo riittää Masters-sarjaan, mutta ei sillä ole mitään väliä. Tuonne lähdetään fiilistelemään ja nauttimaan ihan mielettömistä maisemista ja hyvistä ylämäistä!

Me menemme Munchenitä junalla Oberammergauhun ja käsittääkseni juna lähtee suoraan lentoasemalta ja niitä menee n. tunnin välein? Pitänee vielä selvitellä - no panic :) Ensimmäinen yö meillä on Oberammergaussa itse varattu ja loput olemme järjestäjän BikeCampissä.

Tämä on muuten ihan mielettömän hienosti järjestetty tapahtuma ja kaikki pelaa saksalaiseen jämptiin tyyliin - ainakin viime vuonna näin oli, eikä mitään/missään ollut valitettavaa. Saa laitella viestiä privana, jos haluaa tarkempia tietoja viime vuodesta.

JH71
12.06.2014, 08.28
Me tulemme pelipaikalle lauantaiaamun ekalla lennolla Muncheniin. Tuossa junayhteydessä näyttäisi olevan pari vaihtoa matkan varrella. Sois juna tai airport taxi, siinäpä vaihtoehdot taitaa olla. :)
Me valitsimme kisajärjestäjän tarjoaman hotellipaketin. Konsultoin aiemmin kaksi kertaa kisan ajanutta kaveria. Mukavuudenhalu vei voiton majoitusvalinnassa.
Mä lähden täysjoustolla ja kaveri jäykkäperällä.

I.S
12.06.2014, 09.24
Meillä myös noin, että minulla täysjousto ja Mikolla jäykkäperäinen. Itse olen nyt pitkään arponut tuota pyörävalintaa. Kevyt jäykkäperä on hyvä nousuissa, mutta vastaavasti täysjoustolla pääsee vähän enemmän lepäämään pitkillä laskuosuuksilla. Sivusta seurasimme viime vuonna tuota Camp majoitusta ja ihan asialliselta se vaikutti. Meillä oli viime vuonna oma iso auto, jossa pystyi nukkumaan + itse hommatut yöpymiset kisakaupungeissa. Autokuski luonnollisesti oli mukana eli homma hoitui tuolla tavalla aivan loistavasti.

mikkox
12.06.2014, 13.14
Joo jäykkä perällä lähdetään, saa nähdä saako katua loppu viikosta ;) Ei sitä kyllä muutakaan järkevää vaihtoehtoa ole, kun toisen pyörän jousto on 150mm, mikä on vähän overkill noisa maastoissa, vaikka paino tappiota sillä ei kauheasti tulisi. Tuohon verrattuna jäykkäperä on kyllä luxusta nousuissa, mutta varmasti selkä tulee kipeeksi pidemmän päälle laskuissa. Pitää yrittää ajaa rennosti ja sopivilla paineilla, jos se vähän auttaisi ja voisi joskus istuakin satulassa :D

Mitä itse olen ymmärtänyt, niin euroopassa junilla liikkuminen on kohtuu vaivatonta vaikka taisi tuossa Munchen -> Oberammergau välillä olla pari junan vaihtokin vielä. Meillä on takaisintulo Veronasta, mihin myös on tarkoitus siirtyä junalla Rivalta. Tällaisesta osoitteesta (http://www.rome2rio.com) löytyi italian junat helposti.

JH71
12.06.2014, 14.46
Makuasioita, sanoi mäyrä kun muniaan nuoli.:D Ylämäessä siellä eniten aikaa vietetään johon jäykkäperä on hyvä. Itselläni on kompromissi 10,5 kg 120mm täysjousto. Maxxis Ikon + lateksi sisurit. Näillä mennään...
Kyllä junalla sujuvasti pääsee. On raahattu matka,- ja fillarilaukkua junissa euroopassa pari kertaa. Kyllähän se sujuu mutta ei se mukavaa ole...ainakaan ilman väkijuomaa ;) . Airport taxin hinta lentoasemalta Oberammergauhun on noin 190-220€.

Mätlokki
12.06.2014, 15.20
Seitsemänä päivänä peräkkäin Tahko kahdesti ympäri kahdeksan tuntiin.

JH71
01.07.2014, 20.35
Jees, tiedossa on kolmaskin joukkue Suomesta mutta ei heistä saa enempää tietoa. Ehkä heidät kohtaa kisan aikana...

Coasting
01.07.2014, 23.09
Kuinka vaikea reitti on teknisesti verrattuna vaikka Tahkoon?

I.S
02.07.2014, 07.16
Kuinka vaikea reitti on teknisesti verrattuna vaikka Tahkoon?
Ero on kuin yöllä ja päivällä :) - siis ainakin viime vuonna. Nyt kun katselee noita reittikuvauksia, niin samanlaiselta vaikuttaa. Kaupungeista lähdetään aina pikitietä pitki ja sitä on matkallakin aika paljon, maaliin tullaan myös teitä pitkin. Hiekkatietä on paljon, mutta kyllä siellä polkuakin on, mutta pääsääntöisesti erittäin helppoa. Reitin tekee raskaaksi ne nousumetrit ja niitä riittää.

Mielenkiintoisia ovat ne pitkät laskuosuudet, jotka ovat kivisiä hiekkateitä ja joissain paikoissa aika pomppuisia ja sixsakkia tullaan alas. Niissä saa nauttia vauhdista ja jos on tottunut Suomessa ajamaan kovavauhtisia polkuja ja ajotekniikkaa on edes vähän, niin huomaan, että paljon tulee selkiä vastaan. Ylämäissä siellä porukka ajaa aika reippaasti, mutta mäenlasku vähänkään teknisellä osuudella otetaan aika vartovasti. Tai no kärki ja tosissaan kisaa ajavat ovat eri juttu.

Coasting
02.07.2014, 11.35
Kyllä himottaisi. Tänä vuonna kuitenkin poljetaan Nürburgringiä 24 tuntia samaan aikaan.