PDA

Näytä tavallinen näkymä : DT Swiss huolto?

Ripeka
08.06.2014, 12.59
Scotista tuli kiikkutuoli ja meinaa merisairaaksi tulla ajellessa... Missä sais tuollaisen DT Swissin takaiskarin huollettua, kun ei meidän kylillä onnistu.

viskaali
08.06.2014, 21.29
Taitaa olla lähin Puolassa, kun Ruotsissakaan ei enää.

TMo
11.06.2014, 20.58
Onko todellakin niin että suomesta ei löydy huoltoliikettä joka DT Swissin pystyy huoltamaan? Siis avamaan, vaihtamaan öljyt, shimmien tarkistus ja mahdollisesti shimmien muutostyö, ja sitten kasaamaan ja paineistamaan? Siis onko niin spessu työkaluja ettei esim RTechistä löydy vaiko ei vaan haluta?

Jos näin on niin taidan alkaa metsästää omaan Scottiin DT Swissin tilalle uudemman vuosimallin Foxin keppiä...

telliv
11.06.2014, 21.22
Perushuollon tekee vaikka itse niin siitä ei ainakaan ole kyse huollon estymiselle ja jos pajan erikoisuuksiin kuuluu muutostyöt niin "dt swiss" tuskin on este mistä ei rahalla selviäisi :).

sakuvaan
11.06.2014, 23.10
Ongelmana saattaa enemmänkin olla varaosien saanti, jopa huoltoliikkeellä jos eivät niitä tee.

Lehisj
12.06.2014, 09.29
Käsittääkseni ainakin DT Swissin keulojen kohdalla ongelmana on, ettei DT Swiss toimita jotain erikoisityökaluja ja varaosia kuin valtuutetuille huolloillle. Ja niitähän ei tosiaan löydy kovin läheltä Suomea. Itse olen pähkäillyt saman ongelman kanssa, kun talosta löytyy pari keulaa ja kun mahdollisen huollon/korjauksen aika koittaa, niin taitaa Pace Englannissa olla se helpoin paikka saada keulat kuntoon. Sinänsä harmi koska olen kyllä tykännyt tosi paljon tuosta keulasta kuten myös poikanikin omastaan.

JackOja
12.06.2014, 10.23
Onko kukaan vielä kysynyt ShockTherapystä. Sehän huolsi aikanaan noitakin kun Foxcomp maahantoi DTSwissiä. Jospa niitä erikoiskaluja olisi jäljellä?

Tai jospa Fillaosalla olisi intoa kokeilla?

Fab
12.06.2014, 15.14
...Jos näin on niin taidan alkaa metsästää omaan Scottiin DT Swissin tilalle uudemman vuosimallin Foxin keppiä...

Samojen firmojen tuotteet ja samat ajatukset. Moni huolto on vastannut ei-oolla DT Swissin huollolle. Scott Spark ja DT Swiss ne yhteensoppii, niin kauan kun kaikki toimii. Viimeksi tilasin ja vaihdoin itse takaiskarin lukituksen jouset ja muut nippelit melko vaivatta. Seuraava siirto pitäisi tehdä nyt, kun viis vuotta ajetun DT Swissin Nude TC:n lukitusta en saa enää toimimaan omilla konsteilla. Mielelläni otan vastaan yv:nä hyviä ehdotuksia kohtuuhintaisista tankolukitusta tukevista takaiskareista 165 mm/38 mm -koossa.

TMo
12.06.2014, 23.13
Samojen firmojen tuotteet ja samat ajatukset. Moni huolto on vastannut ei-oolla DT Swissin huollolle. Scott Spark ja DT Swiss ne yhteensoppii, niin kauan kun kaikki toimii. Viimeksi tilasin ja vaihdoin itse takaiskarin lukituksen jouset ja muut nippelit melko vaivatta. Seuraava siirto pitäisi tehdä nyt, kun viis vuotta ajetun DT Swissin Nude TC:n lukitusta en saa enää toimimaan omilla konsteilla. Mielelläni otan vastaan yv:nä hyviä ehdotuksia kohtuuhintaisista tankolukitusta tukevista takaiskareista 165 mm/38 mm -koossa.
Mulla 2013 Genius, ja 2014 mallissa sama runko mutta takaiskari Fox CTD. Mielessä ollut että kysyisi joko Scottin maahantuojalta täällä, taikka joltain saksan jälleenmyyjältä että paljonko maksaa varaosana tuo 2014 Fox keppi. Siinä olisi shimmaukset suoraan tuolle rungon geometrialle.

Juide
09.07.2015, 20.39
Taloudessa olisi yksi huoltoa kaipaava DT keula (XRC 100 TwinShot) ja kaksi iskaria (SSD Carbon ja Scott Sparkin SSD190 Nude). Mikä on tämän hetken tilanne huoltopaikkojen kanssa? Onko virolainen Hawaii Express varteenotettava huoltopaikka? Mihin porukka on lähettänyt keuloja/iskareita huoltoon, onko tullut kuntoon ja minkälaista hintaa on isommalle huollolle tullut?

Keulassa on isompaakin harmia mikä vaatii erikoistyökaluja, mutta molemmissa iskareissa on vain se ongelma, että ne eivät pidä ilmaa kylmemmällä kelillä (alle +5 C). Oletteko löytäneet iskareihin valmista tiivistesarjaa jostain ja voiko kaikki tarvittavat ilmapuolen tiivisteet vaihtaa ilman erikoistyökaluja?

N-K
09.07.2015, 21.00
Keulan saa kyllä huollettua itsekin. Avaamisen tarvitsee tällasen: http://www.ebay.co.uk/itm/BGS-Tools-Face-Pin-Wrench-Adjustable-180mm-1463-/380876844910?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item58ae076f6e
Näin ainakin siis EXM150 kanssa. DT Swissin sivuilta löytyy myös hyvät ohjeet huoltoihin.

Iskareista ei kokemusta.

LJL
12.08.2015, 19.51
Ongelmia... Keula on siis uudenkarhea 26" DT Swiss XRM 100 Carbon, ks. video ja laita äänet kovaa

http://youtu.be/AhZdbFqf8jw

Mitenköhän helvatissa tuollainen ääni pääsee keulassa syntymään? Se ilmenee kun noin 20mm käytetty 100mm joustomatkasta. Naksunta alkoi heti ekalla kunnon lenkillä Jämillä, missä nyt ei tietenkään ajettu mitään pahemman luokan kivikkorynkytystä. On suljettu pois muut naksumisen lähteet, eli etupikalinkku ja ohjainlaakeri, painelu tapahtuu tuossa videossa suoraan kruunusta. Ennen kisaa keula oli vielä kunnossa. Äsken kävin Helsingin keskuspuistossa ja kyllä toi on sen verran vakavan kuuloista ettei viitsi enempää ajaa...

Kyselin ostopaikasta Saksasta, ja he ehdottivat lähettämistä Saksaan tai Norjaan (lähin DT Swiss -edustus).. Kai tommoinen menee takuuseen?? Itse en viitsi ruveta avaamaan ja pelkään ettei tuolle voi kukaan muukaan mitään tehdä jos on jotenkin sisuskalut säpäleinä.

Mielipiteitä?

N-K
13.08.2015, 08.53
Jos noin vähällä ajolla on jo ongelmaaa tullut, niin luulisi menevän takuuseen. Voihan sitä toki kokeilla tehdä se perushuolto DT:n videon mukaan jos jaksaa vaivautua. Joskus ongelmat katoaa uudelleenkasaamisella. Jos olis vaikka vaan paskaa päässyt sisään.
Vaimentimeen ei niissä videoissa kylläkään kosketa.
Kai kokeilit jo pistää ilmat pois ja takas sekä rullata kaikki säätimet päästä päähän pariin kertaan?

LJL
13.08.2015, 19.40
Ilmat päästin pois mutta en väännellyt hirveästi nappuloita... Mä käyn huomenna fillariosassa, pitää näyttää toi video ja kysyä riittääkö niillä harrastusmieltä tutkia tuota. Harmittaisi kyllä maksaa 100€ keulahuollosta joka ei auta, ja sitten pitää lähettää kuitenkin Saksaan. Pohdintaa pohdintaa.

LJL
18.08.2015, 13.45
Homma eteni niin, että sain ostoliikkeestä ohjeet ottaa yhteyden suoraan Saksan DT Swissiin. Sieltä sain tänään seuraavan vastauksen:

"Hello,

first of all I want to apologize for the problem with your DT Swiss fork. Probably the sound is caused by the ABS air spring system.

The shortest way for warranty processing will be to send the fork to our Scandinavian Service Center:

HF Christiansen A/S

Hvidemøllevej 9-11

8920 Randers NV.

Denmark

+45 86 42 33 33 (tel:%2B45%2086%2042%2033%2033)

dtswiss@hfchristiansen.com (dtswiss@hfchristiansen.com)

It is also possible to send the fork to our German Service Center. In either case please enclose a copy of the sales receipt."

Eli Tanska on lähin paikka hoitaa takuucaset ja varmaan myös jos tulee myöhemmin jotakin huoltohommaa.. Ei tämä nyt ylivoimaisen pahalta kuulosta. Uskon/luotan että tämä menee suoraan takuuseen - oma kysymyksensä on että meneekö oikeasti :D

N-K
18.08.2015, 19.49
Jos tuo on ilmapuolesta kiinni, niin voisi olla helppo hoitaa itsekin. Ei se kovin monimutkainen ole. Ehkä vaan jotain kuraa päässyt tiivisteiden välistä?
Voi toki olla ettei siitä ole kiinni ja tulisi purettua homma turhan takia.

LJL
18.08.2015, 19.53
Joo fillariosassa keskustelun jälkeen todettiin että yrittää voi huoltamista, mutta jos esim. jotain varaosia sattuu tarvitsemaan taikka pitää avata joku erikoistyökaluja vaativa paikka, niin pakko lähettää kuitenkin DT Swissille. Luulen ettei tuosta tule lähetyskuluja enempää kustannusta, ja tuleepahan kokeiltua miten homma pelittää. Ainakin tuo Saksan asiakaspalvelu oli lupaavan nopeaa ja asiallista.

Hepe
09.09.2015, 15.45
Taloudessa olisi yksi huoltoa kaipaava DT keula (XRC 100 TwinShot) ja kaksi iskaria (SSD Carbon ja Scott Sparkin SSD190 Nude). Mikä on tämän hetken tilanne huoltopaikkojen kanssa? Onko virolainen Hawaii Express varteenotettava huoltopaikka? Mihin porukka on lähettänyt
keuloja/iskareita huoltoon, onko tullut kuntoon ja minkälaista hintaa on isommalle huollolle tullut?

Keulassa on isompaakin harmia mikä vaatii erikoistyökaluja, mutta molemmissa iskareissa on vain se ongelma, että ne eivät pidä ilmaa kylmemmällä kelillä (alle +5 C). Oletteko löytäneet iskareihin valmista tiivistesarjaa jostain ja voiko kaikki tarvittavat ilmapuolen tiivisteet vaihtaa ilman erikoistyökaluja?

Speppshultcykeln Ruotsinmaalta toimitti minulle Spark RC900 scotin nude 2 iskariin tiivistesarjan, sain tämän firman tietooni Dt swissin päämajasta tiedusteltuani, mistä tiivistesarjoja voisi tilata.

LJL
09.09.2015, 16.10
Speppshultcykeln Ruotsinmaalta toimitti minulle Spark RC900 scotin nude 2 iskariin tiivistesarjan, sain tämän firman tietooni Dt swissin päämajasta tiedusteltuani, mistä tiivistesarjoja voisi tilata.

Hyvä vinkki Hessu!

juu-zo
10.09.2015, 14.01
^Tuolta sain itsekin dt:n takaiskarin bushingit kun en mistään muualta meinannut löytää oikeita. Palvelu pelasi vielä oikein mallikkaasti.

Hepe
10.09.2015, 14.32
Hyvä vinkki Hessu!

Minullahan näyttää tulleen kirotus virhe, skeppshultcykeln on oikein kirjoitettuna firman nimi Ruottissa. Onko keulan vian syy selvinny ?.

LJL
10.10.2015, 09.44
Onko keulan vian syy selvinny ?.

Ei vielä, lähetin keulan noin kuukausi takaperin Tanskaan ja ovat vastaanottaneet keulan, mutta mitään ei ole kuulunut. Oletan että käsittely ottaa aikaa. Mutta mikään kiire ei ole, keväällä seuraavaksi otan maasturin ajoon.

maskol
19.09.2016, 10.43
Onko tilanne DT Swissin huollon osalta edelleen sama vai saako nykyään iskarin huollettua Suomessa?

LJL
19.09.2016, 11.15
Onko tilanne DT Swissin huollon osalta edelleen sama vai saako nykyään iskarin huollettua Suomessa?

Pari kuukautta sitten kun kysyin vuotavasta keulasta, niin homma onnistuu sinänsä Hellbergin kautta, mutta he lähettävät iskarit Puolaan huollettavaksi.

maskol
20.09.2016, 16.28
Kiitos tiedosta. Olin eilen yhteydessä Tunturi Hellbergiin ja he vastasivat näin "Meillä ei ole DT Swiss:n iskarihuoltoa. Meillä on DT Swiss:n kiekkojen maahantuontia ja huoltoa, mutta iskari huoltoja emme tee". Ilmeisesti tilanne siis valitettavasti edelleen sama.