PDA

Näytä tavallinen näkymä : Missä haku??!

Asentaja
26.05.2014, 22.34
Olenko tullut hulluksi vai onko haku hävinnyt? Mitä tapahtuu, nouseeko aurinko huomenna?

Vilhelm V
26.05.2014, 22.45
Tähän on nyt ylläpidolta odotettu vastausta hyvän aikaa. Hakutoiminnot eivät näy käyttäjille, mutta syitä ei ainakaan minun tietääkseni ole ylläpidon taholta käyttäjille kerrottu. Varsinkin uudet viestit -toiminnon häviäminen rampauttaa foorumia käyttäjien näkökulmasta perustavaa laatua olevalla tavalla. Varsinainen hakutoiminto, joka siis nyt ei ole vähään aikaan ollut käytössä ei sen sijaan kovin kummoinen ollut alunperinkään. Foorumiin on vuosien varrella kertynyt kaiken läpänheiton ohessa myös aidosti hyödyntämiskelpoista tietämystä, joten on kaikinpuolin surkeaa, jos hakutoimintoja ei saada takaisin käyttöön.

Asentaja
26.05.2014, 23.22
Huonokin haku on merkittävästi parempi kuin ei hakua ollenkaan. Missä on adressi, mihin laitan nimeni? HAKU TAKAISIN!!1

naakkis
27.05.2014, 07.12
Kannattaa käyttää googlen hakua fillarifoorumilta hakemiseen ainakin nyt varsinaisen haun puuttuessa. Kirjoita hakukenttään "site:fillarifoorumi.fi 'hakusana'", jossa 'hakusanan' korvaat haullasi niin saat tuloksia vain tältä sivustolta. Toimii mielestäni paremmin kuin varsinainen haku koskaan.. Vastaavia keinoja löytyy paljon lisää googlaamalla

Two-Shoes
27.05.2014, 07.17
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=40268

Tuolla aiheesta lisää keskustelua

Lähetetty minun C5503 laitteesta Tapatalkilla

Justiina
27.05.2014, 07.49
En ymmärrä tätä hakutoiminnon haukkumista. Minusta se toimi hyvin eikä google-haku todellakaan sitä korvaa, koska tuolla google-metodilla et pääse rajaamaan etsitkö osumia viesteistä vai otsikoista, pitääkö kaikkien merkkien täsmätä jne. Foorumin omalla haulla pystyi myös valitsemaan, näytetäänkö tulokset ketjuittain vai viesteittäin. Ehkä ihmiset eivät vain osanneet käyttää sitä kunnolla?

maalinni
27.05.2014, 08.55
Ikinä ole sillä haulla mitään löytäny.

Farina
27.05.2014, 09.07
Kunnon hakutoiminto vähentäisi viestiketjuja, joissa kysellään samoja juttuja, samoista pyöristä ja samoista osista. Nyt ketjuja on niin monta, että oleellinen tieto alkaa hukkumaan.

Markku Liitiä
27.05.2014, 09.16
Tähän on nyt ylläpidolta odotettu vastausta hyvän aikaa. Hakutoiminnot eivät näy käyttäjille, mutta syitä ei ainakaan minun tietääkseni ole ylläpidon taholta käyttäjille kerrottu.

Katso Off topicista "Foorumin jatkuvasti jne" -aiheesta, missä tästä on enimmäkseen keskusteltu.

Justiina
27.05.2014, 09.31
Ikinä ole sillä haulla mitään löytäny.

Outoa. Minä olen löytänyt useinkin. Tosin en sillä etusivun perushaulla, vaan käytän aina "edistynyttä hakua".

HMK
27.05.2014, 09.42
Edistynyt tai ei, sama tulos. Ei ole mikään yksi tai kaksi kertaa, kun olen yrittänyt hakea sillä viestiketjua, jonka otsikon muistan tarkasti. Ei ole edes sellaisia löytynyt. Googlella samat on löytyneet heti.

Justiina
27.05.2014, 09.50
^ Oho, lieköhän tuokin oiretta viimeisiään vetelevästä tietokannasta? Noh, sittenhän se on ihan sama onko hakua vai ei, jos se ei kerran toimi luotettavasti. Alan itse kääntyä sille kannalle että lopettelen pikkuhiljaa tänne kirjoittelua ja seuraavan projektin myötä vaihdan foorumia. Ei huvita tuottaa sisältöä ja klikkauksia foorumille, jonka asenne käyttäjiään kohtaan on HV ja kontribuutio olematon.

maalinni
27.05.2014, 12.24
Edistynyt tai ei, sama tulos. Ei ole mikään yksi tai kaksi kertaa, kun olen yrittänyt hakea sillä viestiketjua, jonka otsikon muistan tarkasti. Ei ole edes sellaisia löytynyt. Googlella samat on löytyneet heti.

Ihan sama huomio. Yleensä haku antoi aiheeseen täysin liittymättömiä ketjuja. Itsekin käytän mieluummin googlea. Ei tarvitse edes site parametria kun laittaa yhdeksi hakusanaksi fillarifoorumi.

geeni
27.05.2014, 21.59
Enpä muista, koska viimeksi olisin jaksanut seurata jotain keskustelufoorumia ilman uudet viestit -toiminnallisuutta... onko se nyt sitten vBulletinissa saman namiskan takana kuin hakutoiminnot?

Jos kanta tahmaa, niin joko:

a) säädetään indeksejä
b) säädetään cachetusta
c) ostetaan parempaa rautaa
d) poistetaan kannasta viestejä

Liikuttava
27.05.2014, 23.36
Totuushan on se, että tältä keskustelupalstalta voisi poistaa 90% ketjuista, mutta eri asia kuka sen urakan jaksaa tehdä... Palstasta saisi paljon tasokkaamman hommaamalla aktiiviset moderaattorit ja selkeyttämällä koko foorumia.

Justiina
27.05.2014, 23.44
^ Niinpä! Ilmaisella F-lehden vuosikerralla tuohon hommaan olisi varmasti jonoksi asti vapaaehtoisia aateekoo-taitoisia jannuja. Ja miksei herroja ja rouvia ja neitejäkin. Eikä se edes suurta taitoa vaatisi se ketjujen siivoaminen ja yhdistely.

JMJP
29.05.2014, 14.03
Eipä onnistu oman profiilin kautta omien viestien hakeminenkaan. VMP & PR. !.