PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ninjakuriirit (mm. DPD)

Sivut : [1] 2

JK71
19.05.2014, 13.37
Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun kun on eri keskusteluketjujen perusteella muillakin huonoja kokemuksia joistakin nettitilausten toimittajista.

Tänään kävi DPD:n virtuaalikuriiri muka oven takana ja tuli ilmoitus epäonnistuneesta toimitusyrityksestä vaikka koko päivän olen ollut flunssan takia kotona eikä ovikello ole soinut tai tullut lappua postiluukusta. Ja luonnollisesti DPD-palvelunumero on sellainen ettei puolen tunnin jonotuksellakaan pääse läpi. Toimituksia hoitavaan Postnord Logistics Oy:n numeroon (010 572 8333) sentään pääsi läpi, mutta sieltäkin käänsivät DPD-jonotusnumeroon. Toisella kertaa sain sentään jätettyä soittopyynnön, kun ei muka voinut yhdistää kenellekään toimituksista vastaavalle henkilölle.

Edit: Nyt tuli sentään soitto - olivat kuulemma "yrittäneet viime viikon keskiviikkona toimittaa, mutta ollut väärä puhelinnumero, joka kuitenkin tänään selvisi ja saivat viestin aikaiseksi, kuski kuitenkin oli unohtanut jättää lapun..." (kumma juttu kun ei näkynyt viime viikolla trackingissa :) ). Saa nähdä miten tämä päättyy...
Ensimmäinen Bike-Discount lähetys DPD-toimituksella ja ensimmäinen B-D lähetys, jossa on ongelmia.

Grugi
19.05.2014, 14.05
Itsellä toiminut aina DPD, DHL, UPS ja muut jotka tuovat suoraan kotiovelle, jos taas Itella mukana kuvioissa niin silloin on saanut odotella pakettia pidempään mutta aina perille tulleet ilman ongelmia.
Melkolailla tapaus kohtaisia nämä ongelmatilanteet eikä oikein voi yleistää jos sattuu mokia. Itse todennut toimivimmaksi tavaksi ottaa paketit pikana jolloin kuuriirifirma hoitaa itse kotiin toimituksen eikä Itellä säädä välissä.

IncBuff
19.05.2014, 14.27
DPD:n toiminta riippuu aivan täysin paikallisesta alihankkijasta. Oulussa se vaihtui joku vuosi sitten ja nykyään ei ole valittamista. Aiemmin sai tehdä töitä että paketin sai käsiinsä.

rikalar
19.05.2014, 14.45
Jyväskylässä samaa säätöä DPD:n kanssa. Paikallinen alihankkija on RedLine (hoitaa ainakin DPD ja DHL). Kotona flunssassa mutta ei kuskia eikä lappua näkynyt. Seurannan mukaan olisi käynyt. Seuraavana päivänä paketti ollut autossa mutta palautui varastolle kun iski Code 32. Time problem. Lopulta soitin DPD:lle ja kävin itse hakemassa paketin varastolta, josta se löytyikin vartin tonkaamisen jälkeen.

-Arto

telliv
19.05.2014, 15.48
Tjuuh olin jo hetken toiveikkaana uudelle paikkakunnalle päästyäni et DPD-huolet häviäisi samalla mut paskanvitut kahta kauheampi tämä Jyväskylän pulju(postnordlogistic/redone/tavaralähetit/mikävittunytonkaan) mitä Kuopiossa(matkahuolto).

Ensimmäisen paketin metsästys oli vähän työläämpi kun sen seuranta ei ollut ihan ajan tasalla ja täytyi soitella PostNord Logisticsille paketin perään. Sain odotella ~20min ensimmäisellä sijalla jolloinka joku undulaatti vastas luuriin ja melkoisen pitkään asiaa selvitteli miksi paketti ei ole liikkunut eikäpä asia sen enempää puhelun aikana selvinnytkään. Eipä muuta kuin paikalliseen firmaan ja siellähän se paketti lojui. En tiedä mitä sille olisi ylipäätään tehty kun ketään ei ollut kiinnostanut yrittää sitä toimittaa eikä ninjakaan ollut käynyt lappua tuomassa postiluukkuun. Toisen lähetyksen aikoihin olin kotosalla mut oli vaan lappu sujahtanut luukusta ja enpä ruvennut sen enempää selvittelemään vaan kävin hakemassa samantien. Oli siellä samoihin aikoihin eräs toinenkin asiakas melkoisen näreissään pakettisotkuista mekastamassa, eikä asiaa yhtään helpottanut et minun paketti löytyi nopeammin kuin hänen.

Mutta näistä jälleen viisastuneena suoraan toimipaikkaan hakemaan lähetykset jatkossa.

nure
19.05.2014, 15.54
Kaikki tilaukset aina työpaikalle niin ongelmat loppuivat.

JohannesP
19.05.2014, 16.16
Tampereella DPD:n palveluksessa on myös ninjoja ja suoritus ollut heikkoa. Oman kokemuksen perusteella DHL on ainut mihin voi luottaa toimituksen suhteen. Itselläni tähän mennessä ainut firma mistä kuriirit ovat soittaneet ja sopineet toimitusajan vaikka paketit ei ole ollut mikään erityisen isoja.

Kuukausi sitten piti tulla fillari Itellan kyydillä Jyväskylästä kotiinkuljetuksella. Paketti oli luonnollisesti iso mikä saattoi pelästyttää kuriiria vaikkakin paino alle 10kg. Lähettäjä oli sopinut toimituksen kahden tunnin tarkkuudella joten osasin hyvin olla tämän ajan kotona kärkkymässä ettei vaan tarvitse lähteä itse hakemaan jalkaisin lähipostista. Seurantaan tulikin ilmotus heti toimitusajan alettua, että ketään ei ollut kotona ja paketti siirtyy lähipostiin. Sitä vitutuksen määrää kun kotiinkuljetuksesta on erikseen maksettu ja koko homman ryssii kuriiri jota ei kiinnosta hoitaa hommiaan kunnolla. Reklamaatiostakin tuli vain vastaus, että näin on ohjeistettu toimimaan jos asiakas ei ole kotona ja pahoiteltiin.

slow
19.05.2014, 17.38
Omalla kohdallani DPD:n toimitukset ovat tulleet perille asiallisesti, joskin hitaasti.

Paras kokemani suoritus oli jokunen vuosi sitten tilattuani useammalla sadalla eurolla optiikkaa Ameriikan Yhdysvalloista. Palatessani illansuussa töistä kotiin rivitaloasunnon portaalla oli UPS:n paketti. Nettiseuranta kertoi, että itseni kanssa samanniminen ja samassa osoitteessa asuva henkilö oli kuitannut lähetyksen vastaanotetuksi n. viisi tuntia aiemmin. Muu perhe saapui kotiin vasta paljon myöhemmin, joten lienen itse tässä ollut se ninja..

Justiina
19.05.2014, 17.45
Miksi te annatte periksi ja haette ne pakettinne?? Äkäistä soittoa vaan asiakaspalveluun ja VAADITTE että paketti tuodaan kotiovelle ASAP jos kerran moisesta palvelusta on maksettu. Meillä on tappelun jälkeen paketit lopulta ilmestyneet, emme anna periksi koska meillä ei ole autoa ja nuo terminaalit ovat hevonkuusessa. Olen ihan sumeilematta kutsunut seurantaan ilmestyviä haamukäyntejä kusetukseksi, ehkä se on auttanut :D

Itse olen myös havainnut saman, että töihin käännettäessä paketit tulee asianmukaisesti perille, kotiosoitteeseen tulee vain ninjoja. Vai suutareiksiko noita "toimituksia" nyt sanoisi.

IncBuff
19.05.2014, 18.04
Kaikki tilaukset aina työpaikalle niin ongelmat loppuivat.
Kaikissa webbikaupoissa ei ole mahdollisuutta ottaa toimitusta eri osoitteeseen kuin mitä laskutusosoite on.

Ite haen DPD:n paketit yleensä terminaalista kun se on työmatkalla.

Justiina
19.05.2014, 18.12
^ Sen toimituksen voi myös kääntää kun paketti on jo matkalla. Näin olen itse pari kertaa toiminut.

arctic biker
19.05.2014, 20.21
Kaippa täällä lähes kauko-idässä nuo kuriirit on kaikki sen verta järki-immeisiä ettei vielä ole ollut murheita. Muistakkaan kaikkien firmojen nimiä. Itellaa suosin jos valita saan, oikein nätisti kuskaavat vaikka sisälle asti ellen ole valmiiksi tallin nurkalla vonkaamassa. Ruuhka-Suomessa näemmä noita ongelmia.

Halloo halloo
19.05.2014, 20.55
DPD ei kiitos. DHL kyllä kiitos.

pikku-mihkali
20.05.2014, 06.11
DPD on ihan syvältä. Asiakaspalvelua ei saa kiinni, alihankkijat ihan mitä paskaa sattuu, ilmeisesti halvin otetaan aina. DHL:n, UPS:in tai Itellan kanssa ei ongelmia, mutta DPD kanssa 2012 ja 2013 koko ajan jotain säätöä Lahden alueella. Toivottavasti tulee kunnon lama ja koko lafka menee konkurssiin tai meteoriitti iskee niiden pääkonttoriin tai ainakin jonkin pitäisi kusta niiden toimarin muroihin.

edit// yhden kerran oli toimittamuuden syy joku "ei alaoven numerokoodia", no, asun omakotitalossa. Kerran lähti yksi Mukluk läskipyörä takaisin saksaan, sitä oli toimitusaika seurannan mukaan yritetty toimittaa enintään yhden kerran, jos sitäkään.

naakkis
20.05.2014, 07.03
Helsinkiin B-D tilaus tuli eilen DPD:n kuljettamana ongelmitta neljässä työpäivässä. Kuriiri soitti ensin, että koska olen paikalla ja sanoin sitten tulevansa 5min päästä koska olin kotona. Soitti vielä ovelta ovikoodin takia, vaikka se olisi lukenut osoitteenkin yhteydessä. Ensimmäisellä tilauskerralla oli myös itsellä ongelmia DPD tai DHL kanssa, en enään muista kumman, mutta kun asiakaspalveluun kerran soitti niin kaikki on toiminut ongelmitta. Itellan paketit on aina saanut hakea postista...

arctic biker
20.05.2014, 07.52
No pitää laittaa DPD solidaarisuuden takia boikottiin.

nure
20.05.2014, 16.04
Inc, jos maksaa tai sisältyy toimitus niin miksi hakisin? Suurimmassa osassa joista tilannut niin toimitus kyllä onnistuu toiseenkin osoitteeseen.

Kare_Eskola
20.05.2014, 17.17
DPD eli nykyinen Postnord kävi tekemässä ninjat minullekin. Kuskit kai huijaavat työnjohtoa soittamalla asiakkaalle puhelimella hälärin. Ei tartte tulla edes ovelle asti koputtelemaan kun voi jo todeta että ei ole paikalla eikä vastaa...

Sitten kun laitoin sähköpostia ninjatoimituksesta niin palvelu kyllä pelasi.

Justiina
20.05.2014, 17.30
Meillä käyneet ninjat eivät soittele puhelinta eikä ovikelloa. Seurantaan vain ilmestyy "vastaanottajaa ei tavoitettu" ja asiakaspalveluun soittaessa on käytetty pari kertaa sellaistakin meriselitystä kuin että "kuljettaja ei tiennyt ovikoodia". Meillä ei ole ovikoodia vaan ovikellot, joten ilmeisesti ninjoilla ei ole pipoissaan silmäreikiä.

Nää on vähän samaa kastia kuin Itellan maksikirjeet, jotka "ei mahdu" postiluukusta. Vaikka siis mahtuisivat, mutta Iteljooni ei jaksa kanniskella niitä mukanaan, ne postikortit kun on mukavampia kantaa mukana.

JK71
20.05.2014, 21.14
Edit: Nyt tuli sentään soitto - olivat kuulemma "yrittäneet viime viikon keskiviikkona toimittaa, mutta ollut väärä puhelinnumero, joka kuitenkin tänään selvisi ja saivat viestin aikaiseksi, kuski kuitenkin oli unohtanut jättää lapun..." (kumma juttu kun ei näkynyt viime viikolla trackingissa :) ). Saa nähdä miten tämä päättyy...
Ensimmäinen Bike-Discount lähetys DPD-toimituksella ja ensimmäinen B-D lähetys, jossa on ongelmia.

Noni, tänään sitten DPD-oharit vaikka eilen mulle takaisin soittaneen jampan kanssa sovin iltatoimituksen tänään 16:30-21 välisenä aikana. Tällä kertaa ei sentään ole tullut tekstaria epäonnistuneesta (virtuaali)toimituksesta.

Tänään päivällä soitteli Saksan DPD:ltä kaveri ja kyseli tapauksesta, kun olin eilen laittanut DPD:n Saksan www-sivuilta palautetta heidän alihankkijansa mukatoimituksesta. Kerroin yksityiskohdat ja pyysi olemaan yhteydessä ensin alihankkijaan ja tarvittaessa Saksaan, jos homma kusee edelleen.
Postnord Logistics Oy sössi tänäänkin ja pitänee kertoa se heidän päämiehelleen Saksassa...

Ehkä muidenkin olisi hyvä saattaa nämä palautuksiinkin päätyneet virtuaalitoimitukset suoraan DPD:n tietoon - http://www.dpd.com/de_en/home/siteutilities/contact (laitoin itse englanniksi ja soittanut kaveri osasi puhui hyvää englantia)

(Kirjoitin jotakuinkin näin ja laitoin mukaan lähetystunnuksen, jotta voivat selvittää asiaa: Your Finnish partner Postnordic Logistics Oy is not doing the job they are supposed to do as your partner. I got a SMS-message claiming that they had tried delivering the parcel, but had not reached me even though I was home all the time that they claim they tried to deliver the parcel.
You should choose more reliable partners that do their job.)

CamoN
26.05.2014, 12.25
Itellalle vissiin kesäpojat päässeet rattiin. Tilasin viime viikolla Wigglestä ja paketti liikkui DHL:llä seuraavasti:

20.5.
- Lähetys otetty vastaan, Southampton, UK
- Prosessoitu Gatwick, UK
21.5.
- Lähtenyt Gatwick, UK
- Vastaanotettu Brysseli, Belgia
- Prosessoitu Brysseli, Belgia
22.5.
- Lähtenyt Brysseli, Belgia
24.5.
- Saapunut Turku, Suomi
- Toimitettu eteenpäin (läpsystä vaihto Itellaan) Turku, Suomi
26.5.
- Toimitettu eteenpäin Helsinki, Suomi
- Toimituksessa asiakkaalle klo 09:16, Kouvola, Suomi
- Yritetty toimittaa asiakkaalle klo 10:38, Kouvola, Suomi
- Saapumisilmoitus lähetyksestä jätetty

Muuten ihan hyvä suoritus, mutta kun satuin olemaan autotallissa kiekkoa rihtaamassa tuossa klo 10:38 kohdalla, tallin ovi auki pihalle päin ja postilaatikko 15 metrin päässä näköetäisyydellä. Mitään autoa ei ole käynyt pihassa, eikä laatikossa ole tietenkään mitään saapumisilmoitusta. Hetken vähän kylmäsi kun DHL:n seuranta väitti että lähetys oli toimitettu asiakkaalle Helsingissä, mutta asiakaspalvelusta selvisi tuo Itellan kuvio.

No, se on sitten konttorissa noudettavissa muutaman tunnin päästä. Ihan hyvä, olisi tässä loppupäivälle muutakin tekemistä kuin kotona odottelua.

JohannesP
26.05.2014, 13.58
Suurikokoiset kirjeet on kans yksi iso vitsi. Tiiä sit kannetaanko niitä miten mukana, mutta tänään taas tippu lappu sellaisesta, että huomenna nuodettavissa postista. Käsittäisin, että sitä on yritetty toimittaa jos kerran paketti on vasta huomena saatavilla postista.

Jos posteljoonit oikeesti kantaa niitä mukana niin soittaisivat edes ovikelloa ja odottaisivat pari sekunttia jos ei mahdu postiluuusta. Ei luulisi olevan iso vaiva.

VesaP
26.05.2014, 14.21
Jostain syystä meillä Klaukkalassa on viimeisen vuoden aikana ollut huomattavaa hävikkiä kaikissa maksikirjeinä tulevissa paketeissa. Eli niissä missä ei ole seurantaa. Varmaan ~10 maksikirjettä jäänyt tulematta. Kaikki ne missä on seurantakoodi, on tulleet perille suht ongelmitta. Tämän perusteella väittäisin että joku noita seurantakoodittomia kirjeitä varastaa jakeluketjussa! Vielä >1v sitten ongelmaa ei ollut.

Olemme informoineet Itellaa kyllä tästäkin asiasta, mutta eipä sieltä pahoitteluja lukuunottamatta mitään muuta tunnu tapahtuvan.

No, nyt tämäkin ongelma on huomattavasti pienempi mitä vielä muutama kk sitten, sillä ylivoimaisesti suurin osa meidän maksikirjeistä tuli Amazonista. Enää sieltä ei tule maxia eikä mitään. :(

Justiina
26.05.2014, 14.48
Suurikokoiset kirjeet on kans yksi iso vitsi. Tiiä sit kannetaanko niitä miten mukana, mutta tänään taas tippu lappu sellaisesta, että huomenna nuodettavissa postista. Käsittäisin, että sitä on yritetty toimittaa jos kerran paketti on vasta huomena saatavilla postista.

Jos posteljoonit oikeesti kantaa niitä mukana niin soittaisivat edes ovikelloa ja odottaisivat pari sekunttia jos ei mahdu postiluuusta. Ei luulisi olevan iso vaiva.

Ei niitä edes oteta mukaan kierrokselle. Näin on ihan Postin toimistosta kerrottu, kun edellisen kerran maksikirjettäni marssin lähipostista hakemaan. Kiukuttelin tiskillä, että on se prkl kumma kun kotiin asti kantamisesta maksetaan, mutta itse pitää noutaa. Ei nämä ketuttaisi ihan niin paljoa, jos ei olisi autoton ja ihan OIKEASTI haluaa pakettinsa kotiin kuljetettuina ja siitä myös maksaa.

Ihmisten pitäisi valittaa enemmän ja nöyristellä vähemmän. Ei niitä paketteja itse mistään haeta jos kerran kotiinkuljetuksesta on maksettu, mur. Siinä mielessä asiakkaina voimme syyttää vain itseämme - ei se palvelu parane niin kauan kun kiltisti paketteja itse roudaillaan ympäri kyliä Itellan ja kuriirifirmojen puolesta.

jakkok
26.05.2014, 14.49
Itellalle vissiin kesäpojat päässeet rattiin. Tilasin viime viikolla Wigglestä ja paketti liikkui DHL:llä seuraavasti:

*nips*
Muuten ihan hyvä suoritus, mutta kun satuin olemaan autotallissa kiekkoa rihtaamassa tuossa klo 10:38 kohdalla, tallin ovi auki pihalle päin ja postilaatikko 15 metrin päässä näköetäisyydellä. Mitään autoa ei ole käynyt pihassa, eikä laatikossa ole tietenkään mitään saapumisilmoitusta. Hetken vähän kylmäsi kun DHL:n seuranta väitti että lähetys oli toimitettu asiakkaalle Helsingissä, mutta asiakaspalvelusta selvisi tuo Itellan kuvio.

Samaa tapahtuu oulun suunnalla. Talossa ei autoa pihassa, vaimo oli kyllä kotona. Kuski oli vain jättänyt laatikkoon saapumisilmoituksen. Ei ollut viittinyt käydä ovelle tuomassa pakettia.
Talvella kävivät muuten tuomassa kaikki paketit sisälle. Lieköhän tosiaan kesäpoikien syytä? Laitoin palautetta postille, että saavat puhutella postikuskia. Periaatteellisella tasolla tympeä maksaa ovelle toimitettavasta paketista, jonka joutuu hakemaan postista.

VesaP
26.05.2014, 14.51
Ei niitä edes oteta mukaan kierrokselle.

Itella muutti sitä saapumiskorttiakin mikä maksikirjeistä jätetään postilootaan. Aikaisemmin siinä luki että "Yritimme toimittaa teille bla bla" mutta tässä uudessa painoksessa lukee "Teille on saapunut maksikokoinen kirje jonka voitta noutaa postista". Jos jossain vielä väitetään kortissa että ovat yrittäneet toimittaa perille, se on sitä vanhaa painosta.

arctic biker
26.05.2014, 16.45
Lauantaina istutimme meijän perunat, sata kiloa siemeniä. Sai siinä akka-auraa vetääkin. No aisoissa paikallisen Itellan vara-päällikkö. Rantasaunassa käytiin sitten muun tähellisen miesten keskeisen raatin ohessa nää logistiikat. Itella kuskaa mulle:D

Justiina
26.05.2014, 16.57
No nyt on sitten törmätty ninja-pakettiinkin. Se on sellainen, joka katoaa kuin pieru saharaan eikä kukaan tiedä, missä se on. Kovasti odottamani lähetys lähti viime tiistaina Briteistä, mutta keskiviikon jälkeen sille ei ole tapahtunut seurannan mukaan mitään, vaikka sen arvioiduksi saapumisajaksi kotiovelleni on kirjattu huominen. Suomen FedEx ei tiedä lähetyksestä mitään ja on kysellyt Britannian FedExiltä, joka taas on kysellyt lähettäjältä paketin tuntomerkkejä. Että on ehkä kadonnut. Mikä on tietysti varsin ymmärrettävää, sillä kyllähän tuollaiset pikkupaketit, jotka sisältävät kokonaisen polkupyörän, tuppaavat helposti katoilemaan. Olen jo henkisesti varautunut siihen, että sinne meni muutama satalappunen ja haaveet käsintehdystä teräskiiturista. FedExin täti koitti lohduttaa, että "myyjä lähettää sitten korvaavan tuotteen", mutta meni hiljaiseksi kun kerroin että kyseessä on käsin tehty uniikki polkupyörä, joka on ostettu yksityishenkilöltä. Että ei ole korvaavaa tuotetta ja ihmettelen suuresti, jos sellainen pääsee "katoamaan".

Mää tarviin kohta jotain rauhottavia :mad: Ja oli tasan ensimmäinen ja viimeinen kerta kun huudan eBaystä mitään...

Ripa523
26.05.2014, 18.54
Maksoithan Justiina tuon pakettisi PayPalin kautta, maksoithan? Tai luottokortilla? Silloin saattaa olla mahdollisuuksia saada maksetut rahat takaisin - katso ao maksuvälineen ohjeita. Kannattaa olla myös yhteydessä lähettäjään suoraan ja pyytää emaililla FedExin kuitti (jos et ole sitä jo saanutkin/pyytänyt). Sen kanssa voi sitten, kun mikään muu ei enää auta, nostaa juttua FedExiä vastaan, niin sieltä saa jonkun kympin rahaa edes...

maapaa
26.05.2014, 19.38
Mellä jostain syystä postinjakaja kantaa mukanaan nuo maxikirjeet ja soittaa myös ovikelloa jos ei mahdu luukusta, että kiitos jakajalle.
Tänään kävi niin, että torstaina briteistä ilmaisilla toimituksilla tilattu paketti tuli postiin nopeammin, kuin saksasta maanataina tilattu expresspaketti, joka on edelleen matkalla, tänään sekin luultavasti perillä.
Halvin mahdollinen hermes on tähän mennessä ollut paras kaikista, kun itella on aina tuonut paketin ovelle ja toimitus on kestänyt maksimissaan kuusi päivää.

arctic biker
26.05.2014, 20.11
No voi Justiina. Miekin oottanu milloin näen kuvassa sun uuden ihanuuden. Kyllä se löytyy.

stumpe
27.05.2014, 00.13
Ettei olis ollu ebayn myyjä huijari?

Justiina
27.05.2014, 07.29
Fedexin kuitit on ja lähetys on lähettäjältä noudettu, mutta sen jälkeen ei seurannan mukaan ole tapahtunut mitään. Tulisilla hiilillä täällä ollaan - ja tietenkin olen maksanut tilisiirrolla, pitäähän se elämässä jännitystä olla. Huijaukseen en usko tai sitten on nähty niin paljon vaivaa että on rahansa ansainnut :D

Jos paketti ei tänään löydy niin julkaisen seurantakoodin täällä foorumilla. Jospa tulisi liikettä fedexiläisten niveliin kun käyttää Some-kortin. Nyt on ollut vähän sellainen "älä tänne soittele" -asenne siellä asiakaspalvelussa.

Optimistisin skenaario on se, että paketti liikkuu jonkun Fedexin alihankkijan toimesta, jolla tökkii tietoliikenneyhteydet. Todennäköisin vaihtoehto lienee se, että paketti pyörii jossain varaston nurkassa x pvää/vkoa jonka jälkeen jatkaa matkaansa. Katoaminen ja varkaus ovat tietysti mahdollisia myös. Teoriassa kuulemma sekin olisi mahdollista, että myyjä on perunut lähetyksen ja noutanut sen takaisin.

Elämme jännittäviä aikoja :P

marmar
27.05.2014, 08.30
Tulisilla hiilillä täällä ollaan - ja tietenkin olen maksanut tilisiirrolla

Nettikaupan sääntö numero 1, älä maksa koskaan tilisiirrolla.

Jos ei ole luottokorttia, niin olen ymmärtänyt, että sen tilisiirron voi tehdä pay palin tilille ja maksaa sillä. Miten E-bayn buyer protection toimii? Vaatiiko luottokortin tai pay palin kaveriksi?

Itse en maksa koskaan mitään tilisiirrolla. On paljon mukavampaa jutella suomeksi luottokunnan kanssa, kuin kiinalaisen kanssa. Kerran ehdin jo soittelemaan. Ystävällistä palvelua oli ja kehottivat keskustelemaan myyjän kassa. Sanoivat että asialla ei ole kiire, kun eka kirjaus tuli siitä soitosta. Lähettäja sai osan paketista matkaan toista reittiä. Elettiin vuotta 2008 ja litiumakut oli menneet juuri lentokieltoon kiinan kentillä. Joten turhaa hermoilua sekin oli. Ilmeisesti lähettäjällä oli vain työtä selvittää vaihtoehtoa ja halusivat kertoa myös ratkaisun samalla, kun kertovat ongelmasta.

Jos hukkaja on Fedex, niin kyllä ne sen jostain löytää vielä. Mulla hukkui kiinan postiin DX:n paketti. Kun laitoin DX:lle reklamaation, niin paketti löytyi varmaan jostain pöydän alta aika hätäiseen ja tuli suomeenkin alle 2 viikossa. Paketissa oli lappua lapun päällä, joten jossain se oli seikkaillut ja vaihtanut koodiakin muutaman kerran matkalla.

DHL:stä on komeusta, kun sekoittivat Turusta Tampereelle matkanneen paketin ja Tukholmasta Saksaan matkanneen paketin. PAketeilla vielä hurjat koko ja painoerotkin.

Sattuuhan sitä, mutta harvoin ne paketit ihan lopullisesti hukkaan jää. Voi mennä viikkoja selvitellessä, jos kummallakaan myyjällä, eikä ostajalla ole neuvotteluvoimaa. Jos on iso myyjä, niin usein selvitykset saa kummasti vauhtia, kun käytetään myyän puolelta rahaa aseena ja ohataan vaihtaa toimittajaa jos homma ei hoidu.

Alkuun nyt ainakin kärsivällisyyttä.

Oma ennätys suomen postista on kurainen laskukirje 1/2 vuotta myöhässä perille. Oli varmaan pyörinyt puoli vuotta jossain konttorin lattialla

Justiina
27.05.2014, 08.54
Fiksut toimintatavat ovat toki tiedossa, mutta otin tietoisen riskin myyjän ihan syystä toivoessa maksua tilisiirtona.

Kärsivällisyys ei hyveisiini kuulu, enkä kyllä tiedä miksi edes pitäisi. Jos köyhdyn 100 euroa siitä että lähetys tulee kotiovelleni sovitussa ajassa, niin mielestäni minulla on jotain oikeuksiakin...

Ripa523
27.05.2014, 12.40
Pari selventävää kysymystä vielä:
eli maksoit rahdin (100€ ?) lähettäjälle ja hän tilasi ja maksoi kuljetuksen, siis toisin sanoen, et tilannut kuljetusta FedExiltä itse?

Mistä maasta paketti lähti?

Jos olet tuon FedExin noutokuitin saanut, niin se on aika vahva paperi... Onko se FedExin suomalainen asiakaspalvelu, joka on spekuloinut lähettäjän noutaneen paketin takas? Jos näin asianlaita olisi siitä tarviis olla melko vahvaa näyttöä myös.

Justiina
27.05.2014, 15.54
Juurikin noin, eli myyjä tilasi rahdin. Katoaminen on nyt paikallistettu FedExin omaan kuskiin, joka ei ole kuitannut pakettia toimipisteeseensä Englannissa. Nyt tässä vain odotellaan, että paketti putkahtaa esiin jostain. Englannin päässä eivät tee mitään ennenkuin myyjä kertoo lisätietoja paketin ulkonäöstä *huokaus*.

Paketti varmasti näyttää ulospäinkin fillarilaatikolta ja rahtikirjassakin seisoo "road bike", joten aika kiivain sanakääntein käskin kaivaa kyseisen kuskin ASAPpina esiin, sillä maalaisjärjellä ajateltuna moinen loota ei noin vain "katoa" ilman että jollain on pahat mielessä.

Vilautin myös jo some-korttia.

Justiina
28.05.2014, 10.12
Lähetys on tupsahtanut (teleportaatiolla?) Arlandaan. Kaikki seurantamerkinnät välistä siis puuttuvat. En tiedä, auttoiko jatkuva rimputtelu ja nillitys vai mitä on tapahtunut, mutta FedExiltä vannottiin ja vakuutettiin lähetyksen olevan kotiovellani perjantaina. Ja kuulemma ihan oikea kuriiri tuo, joka ihan oikeasti soittaa ovikelloa tai puhelinta ja ihan oikeasti ojentaa paketin kynnyksen yli :D

0802905
30.05.2014, 11.48
UPS K##########

Kaveri käynny ovella muutaman kerran toteamassa, että ovessa ei ole ovikoodia ja pitäisi tehdä jotain. Soittaessani toisen kerran toimistolle saimme vaihdettua toimituksen työpaikalleni. Eivät tosin tajunneet kysyä milloin olen töissä... Saa nähdä milloin saavat paketin perille.

Helsinki, Finland
28.05.2014
20:15
The receiver has requested that we hold this package for a future delivery date / Delivery will be rescheduled.

28.05.2014
11:43
The receiver has requested that we hold this package for a future delivery date

28.05.2014
9:08
Import Scan

28.05.2014
9:03
As requested, the delivery change was completed. / The delivery is rescheduled.

28.05.2014
9:02
Our driver requires security access for this delivery. We are attempting to obtain the access information.

28.05.2014
8:54
Warehouse Scan

28.05.2014
8:09
We received a request to change the delivery of this package. The request is in progress. / Deliver to Another Address.

Helsinki, Finland
27.05.2014
8:35
Warehouse Scan

Helsinki, Finland
26.05.2014
21:46
Our driver requires security access for this delivery. We are attempting to obtain the access information. / Delivery will be rescheduled.

26.05.2014
18:21
Our driver requires security access for this delivery. We are attempting to obtain the access information. / We've contacted the receiver to request additional information.

26.05.2014
13:27
Our driver requires security access for this delivery. We are attempting to obtain the access information.

Helsinki, Finland
23.05.2014
20:40
Our driver requires security access for this delivery. We are attempting to obtain the access information. / Delivery will be rescheduled.

23.05.2014
13:34

Helsinki, Finland
22.05.2014
20:50

22.05.2014
14:37

Justiina
30.05.2014, 11.54
Täällä odotellaan omaa pakettia tänään saapuvaksi. Keskiviikkona FedExin tädin kanssa sovittiin, että hän soittaa pe-aamuna ja sopii kanssani tarkemman toimitusajan. No eipä soittanut, joten soitin sitten itse tuossa reilu tunti sitten ja kysyin tilannetta, kun ei seurannassakaan taas tapahdu mitään. Sanoivat soittavansa heti kohta minulle takaisinpäin ja ilmoittavansa, koska paketti olisi tulossa. No arvatkaapa ovatko soittaneet? Lisäksi kuskille mennyt puhelinnumeroni oli typotettu, että "olipa hyvä että soitit niin tuli tuokin tarkistettua". VMP. Tästä voisi alkaa pistää jo vetoa pystyyn, tuleeko paketti tänäänkään vai siirtyykö vielä ensi viikolle.

JohannesP
02.06.2014, 14.08
02 Jun 2014 15:01
Tampere
We were unable to deliver the parcel as our driver could not gain access to your delivery premises to obtain a signature as a door code was required.

02 Jun 2014 15:01
Tampere
Unable to Deliver

02 Jun 2014 11:32
Tampere
Your parcel is on the vehicle for delivery

Huom aika! Toimituspäivä piti olla tänään ja kotona kytännyt et saisi toimituksen mahdollisimman helposti, ettei paketti menisi toiselle puolelle kaupunkia. Klo 13.45 ilmesty tollainen seurantaan ja asiakaspalvelusta epäili että kuski yritti toimittaa väärään osoitteeseen??? On se kumma kun muut kuriirit osaa käyttää ovisummeria, mutta DPD:llä tämä tuottaa niin kovasti ongelmia että päätti sitten laittaa toimitusajankin pari tuntia eteenpäin.

Ehdotti sit jos tuun ite hakemaan paketin terminaalista kun kuski palaa reissultaan... Tälläkertaa annoin sit ihan palautetta kuinka onnettomia heidän kuskit on ja sovittiin uusi toimitusaika.

Viimeksi missasin DHL kuljetuksen kun en kerennyt avaamaan ovea samantien niin asiakaspalvelusta soittivat kuskille jos kerkee heittään pienen lenkin takaisinpäin ja onnistuhan se.

Raivostuttaa kun kauniilla ilmalla pitää kytätä sisällä toimitusta ja aina käy näin DPD:n kanssa.

pikku-mihkali
02.06.2014, 22.30
DPD tuleekin sanoista De är Paska De, tai ainakin se pitäs olla niiden visio ja asiakaslupaus etc...

Greycap
02.06.2014, 23.01
Tasan kerran olen tilannut tavaraa DPD:llä toimitettavaksi ja toista ei tule jos voin itse asiaan mitenkään vaikuttaa.

Niillä oli minun puhelinnumero mutta oveen oli parhaalla stealth-tyylillä ilmestynyt lappu mallia "kävin kello 11:30, ketään ei ollut kotona, tulen huomenna uudestaan kello 12:30" - no älä nyt perkele tule kun olen töissä kahdeksasta neljään. Noh, soitin sitten asiakaspalveluun johon jonotin kymmenisen minuuttia kuullakseni että toimitus onnistuu vain välillä 8-16, arvatkaas ämpäripäät missä minä olen silloin. En ainakaan pakettia vastaanottamassa. Mutta hei, senhän voi noutaa itse terminaalista! Joka on auki klo 8-16 ja jossain niin hevon huitsin kuusessa että ruokatunnilla käynti ei ole mitenkään vaihtoehto. Mitään varmuutta ei ollut siitäkään olisinko töissä paikalla juuri kuriirin käynnin aikaan jos pyytäisin toimituksen sinne joten se siitäkin vaihtoehdosta, loppujen lopuksi se toimitettiin hirveän väännön jälkeen lomalla olleelle äidilleni jolta kävin sitten itse aikanaan hakemassa pois.

Royal Mail ja DHL tulee joko postilaatikkoon tai postiin. Turvallisia ja toimivia vaihtoehtoja ja niillä mennään jatkossakin.

JohannesP
03.06.2014, 00.14
Itseltänikin kysyttiin jos toisivat työpaikalle 8-16 välillä. Olisi pitänyt antaa mökin osoite joka on n. 50km Tampereelta kun sinne meno huomenna. Ei tullut mieleen juuri sillä hetkellä, olisi ollut kiva ajattaa kuskia kun kerta pitävät siitä hommasta.

Halloo halloo
03.06.2014, 01.00
Unhoittui kertoa. Saksa DHL-Itella toimi hyvin. Itellan mies soitti lapussa olevaan numeroon. Olisi tuonut ovelle saakka, jos olisi oven löytänyt. Ei ollut siis ninja.

VesaP
03.06.2014, 07.09
Tästä voisi alkaa pistää jo vetoa pystyyn, tuleeko paketti tänäänkään vai siirtyykö vielä ensi viikolle.

No, miten homma päättyi? Tuliko paketti? Oliko kunnossa? Oliko semmonen kun pitikin? Onko hieno?

maapaa
03.06.2014, 09.09
^ Joo, kuvia näytille.

kervelo
03.06.2014, 09.12
...Saksa DHL-Itella toimi hyvin...

Myös UK DHL ja Itella tuntuu toimivan. Kuriiri toi ison paketin hienosti kotiovelle ilman minkäänlaisia ongelmia. Ainoa merkillinen juttu oli se, että toimitus meni sunnuntai-iltana, noin klo 23 tilaan "lähetystä ollaan toimittamassa asiakkaalle". Kuriiri tuli kuitenkin vasta aamulla, ei siis vielä yön aikana.:rolleyes:

Pikkulauri
03.06.2014, 11.01
Tilasin Hollannista pikku nyssäkän. Se hävisi matkalle ja myyjän mukaan, kun ilmoitin että ei ole tullut kahden viikon aikana, osa Suomeen toimitetuista paketeista palautuu merkinnällä "virheellinen osoite ei voitu toimittaa". Lupasi ottaa yhteyttä, kun paketti palautuu firmaan. Ei palautunut kolmessa viikossa. Seurantakoodi, jonka sain tilauksen tehtyäni toimi vain Hollannissa, alkuperäinen tavarankuljettaja oli TNT. Sitten, neljän viikon kuluttua minulle soitettiin DPD:n aspasta ja kysyttiin, koska paketin voisi toimittaa. Pyysin toimitusta töihin ja olin ikionnellinen, että nyssäkkä oli kuitenkin löytämässä oikeean osoitteeseen. Poika toi paketin, joku meillä kuittasi sen.

Paketin päällä oli aivan selkeästi oikea osoite ja puhelinnumeroni.

Ensi riemun hälvettyä ryhdyin tutkimaan DPD:n seurantakoodilla että missä paketti oli seikkaillut. Ei missään. Se oli tullut Suomeen kahdessa päivässä, jonka jälkeen DPD oli muka toimittanut sitä - ovikoodi puuttuu, ei voitu toimittaa. Vaan meillä ei ole ovikoodia ja vaimo oli varmasti kotona koko tuon päivän.

Paketti oli palautunut DPD:n Tampereen terminaalille ja ollut siellä sitten hyllyllä muutaman viikon, ennen kuin joku viitsi soittaa siihen puhelinnumeroon, joka siinä paketin päällä oli.

Lähetin myyjälle koko tarinan ja hän lupasi ottaa välittömästi yhteyttä TNT:n väkeen.

1. Ei enää ikinä yhtään tilausta, jossa tavaraa Suomen päässä kuljettaa DPD.
2. Kaikki tilaukset töihin, vaikka loma-aikana, täällä on terminaalin ovet auki 07:00-16:30.

greenman
05.06.2014, 13.04
Laitetaan väliin toisenlainenkin palaute, ettei ole niin yksipuolista.

Tilaus maanantai aamuna, paketti työpaikalle toimitettuna tänään (torstai).
Sikäli otsikonmukainen ninja toimitus kuitenkin, että lähetysseurannan mukaan on vielä saksassa.

PantiHose
06.06.2014, 08.41
Aikaisemmin Jyväskylässä DPD:t toimitti loistava alihankkija, joka soitti jopa etukäteen toimituksista. Tämä nykyinen ei oo kyllä hääppönen. Oli ne ovella käyneet lapun jättämässä, mutta siinä olevat tunnukset eivät toimineet nettipalvelussa ja puhelimeen sai jonottaa ihan huolella. Hain terminaalilta, jonka palvelu ei ihan huippua ollut sekään.

Justiina
07.06.2014, 12.04
No, miten homma päättyi? Tuliko paketti? Oliko kunnossa? Oliko semmonen kun pitikin? Onko hieno?

Oho, tämmönen täällä :D Joo paketti tuli lopulta, mutta ei voi hirveästi credittiä Fedexille antaa. Jättivät soittamatta ja sopimatta toimitusajankohdan vaikka niin erityisesti jonkun aspan esimiehen kanssa sovittiin. Lopulta sain selvitettyä alihankkijan tiedot, joka hoiti lopullisen jakelun ja sinne soittamalla sain lopulta vahvistuksen missä paketti on menossa ja milloin se tulee.

Fedexiltä sain hyvityksenä kahvilajitelman ja pahoittelukirjeen.

Ja joo, fillari on sikahieno ja sillä on oma projektiketju toisaalla :)

timppa_234
15.08.2014, 14.38
Itella logisticsin Vantaan kuriirit on mainioita. Täällä on kuulemma käynyt klo 8 ja klo 13 kuriiri, joka ei ole saanut toimitettua pakettia. Ei ole käynyt, kuriiri varmaan tietää ettei normaalisti pääsisi portaikkoon sisään ja vetää toimittamisen sijaan kaljaa...

Onneksi paketin saa lähipostista joku päivä, ei tartte metsästää ympäri maailmaa.

rjrm
15.08.2014, 14.41
Noista on syytä Urvelta iteljooneille ihan kunnolla.

timppa_234
15.08.2014, 14.42
Laitoin Itellan asiakaspalveluun jo palautetta...

haedon
15.08.2014, 15.08
Ei ***tu taas Post.... eiku Itel... eiku Postin ninjakuriiria ei taas ole näkynyt/kuulunut/käynyt vaikka kotimaan paketti lähtenyt maanantaina tulemaan. Omaa tyhmyyttä osittain kun en ruksannut Matkahuoltoa ItellaPostin sijaan toimittajaksi.

slow
19.08.2014, 16.30
Hämmentävä palvelukokemus tänään. Postnord/DPD lähestyi tekstiviestitse ja tiedusteli koska sopisi tulla toimittamaan.
Lähetys saapui kutakuinkin minuutilleen toivotun aikaikkunan alkuhetkellä. Olen tyytyväinen.

haedon
19.08.2014, 17.01
:rolleyes:Meni tänään taas kyselemään tuota 11 päivää 50km matkaa tehnyttä pakettia. Ei ollut seurannan mukaan tullut, mutta kun perskeles rupesin tsiikailemaan hyllyjä kauempaa niin silmiin sattui keltainen kyseisen tehtaan paketti. Päättelin että Lohjalla tuskin kovinkaan moni tilaa kyseisen valmistajan hiilikuitua, joten uskalsin tädille ehdottaa että tarkistaa kyseisestä paketista, josko siitä löytyisi meikäläisen nimi. No olihan siinä. Näitä kuulemma välillä sattuu että jää kirjaamatta saapuneeksi jne....

Nyt sitten tuli erään toisen tilauksen seurantakoodi ja vaikka olin laittanut toimitustavaksi matkahuollon niin eikös viestissä seiso JJFI-alkuinen seurantakoodi...

haedon
19.09.2014, 10.04
Taitaa käydä taas niin että UPS:n maarahti on nopeammin perillä kuin DHL:n lentorahti, vaikka UPS lähti päivän jälkeen. DHL:n roudaama paketti on nimittäin seissyt taas pari päivää Helsinkin-Vantaan lentokentän terminaalissa. Viimeksi taisi seisoa lentokentällä yli viikon ennen kuin eteni.

Grr
19.09.2014, 10.31
Joo-o. Mulla seisoi alkukesästä Fedex Priority paketti kaksi (2) viikkoa Helsinkivantaalla. Vuorokaudessa ameriikoista suomeen, sitten tökkäs. Että semmonen pika.

H-H
19.09.2014, 10.47
Toisensuuntainen kokemus, negatiininen kylläkin. Lähetin takakiekon takuuhuoltoon Canyonille Saksaan 8.9. maanantaina. Jo 18.9. torstaina perillä vastaanottajalla. Voi veljet kun oikein päätä huimaa tuo postin paketeiden vauhti maailmalla... Jos kevääksi sitten takaisin saisi tuon kiekon. Paketin lähetys maksoi 26€. Wiggleltä ainakin saa seuraavaksi päiväksi paketin kotiin 25€. Kummassa sitten saa rahoille paremmin vastinetta, ärsyttävää perkl...

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Halloo halloo
20.09.2014, 15.52
Postnord yritti saada minut noutamaan pakettini lentokentältä.

Hääppönen
20.09.2014, 20.05
Hämmentävä palvelukokemus tänään. Postnord/DPD lähestyi tekstiviestitse ja tiedusteli koska sopisi tulla toimittamaan.
Lähetys saapui kutakuinkin minuutilleen toivotun aikaikkunan alkuhetkellä. Olen tyytyväinen.
Sama kokemus UPS:in taholta mennä viikolta. Tilauksessa tietenkin kotiosoite, soittivat ja kysyivät, sopiiko toimitus klo 10-12? Totesin, että ansaintapaikalla olen, eli eri osoitteessa, ja sinne sopii. Muutti kyyditsijän ja paketti tuli perille sovitun aikavälin (13-15) alkupäässä. Nyt homma toimi!

sledgehammer
21.09.2014, 10.34
Mulla on lähes kaikki paketit tulleet ilman ongelmia. Posti/itella on se, joka saa raivon valtaan. Koitetaan toimittaa kotiin, tietysti soittamatta, arkisin klo11 ja jätetään lappu luukkuun, että saa noutaa ylihuomenna. Se ottaa hermoon. GLS, UPS, Postnord, DHL jne. kaikki saaneet ihan asiallisesti pakettinsa toimiteltua.

Halloo halloo
24.09.2014, 20.20
Postnord, what a joke. Soitin alkuviikosta, etten ole paikalla ennen 18.00, joten jos tulevat ennen sitä, niin tulevat turhaan. Lähetti yrittänyt soittaa vartin yli 16.00. Pellet.

Ehkä seuraavaksi saan viestin "tule noutamaan paketti lentokentältä". Hah!

kauris
25.09.2014, 11.08
Bike-discountista tuli perjantaina klo 16 jälkeen tilattu tavara dpd:llä eilen keskiviikkona töihin. Hyvin toimi kun tavoitteeni oli saada uusi keskiölaakeri viimeistään perjantaiksi jotta lauantaina pääsee Lohjalle octoberfest-ajoon.

Leewi
26.09.2014, 13.16
DPD oli sitten yrittänyt toimitusta 19.9. Ei ennakkoilmoitusta, ei soittoa. Seurannasta tämän itse bongasin ja numerokin oli tietenkin ilmoitettu. Mahtava lafka. Lupasivat ens maanantaina 16-21 uutta toimitusta, saas nähdä nyt.

Halloo halloo
26.09.2014, 23.37
Postnord, what a joke. Soitin alkuviikosta, etten ole paikalla ennen 18.00, joten jos tulevat ennen sitä, niin tulevat turhaan. Lähetti yrittänyt soittaa vartin yli 16.00. Pellet.

Ehkä seuraavaksi saan viestin "tule noutamaan paketti lentokentältä". Hah!

Nyt tuli B-D:ltä kyselyä. Postnord itse ei osaa ottaa yhteyttä, vaikka heillä on numero. Mikä tää firma oikein on?

makton
27.09.2014, 16.03
DPD:n seurannan mukaan paketti otettu eilen aamulla jakeluun ja illalla palautettu takaisin varastolle tms, kuljettajan kuittauksella, lähetystä ei voitu toimittaa: ovikoodi(?). Missään ei kyllä ketään näkynyt eikä kuulunut koko päivänä, eikä taloyhtiössäkään ole ulko-ovissa mitään koodeja. Pitääkö tässä uhrata yksi uusi etäpäivä olemalla ulko-ovella passissa.

Halloo halloo
30.09.2014, 14.27
Nyt tuli B-D:ltä kyselyä. Postnord itse ei osaa ottaa yhteyttä, vaikka heillä on numero. Mikä tää firma oikein on?

Saaga jatkuu. Suosittelin B-D:lle Postnordin palveluista luopumista. Ilmoittavat seuraavaa:
"DPD should contact you when they will deliver your package. If they do not do this they will send it back to us. As soon as we receive it we will send it again with DHL. "

Yhteydenottoa ei DPD:ltä / Postnordilta ole tullut. Noh, odotellaan, että paketti palaa Saksaan, josta DHL/Posti tuo sen ovelle. Ai miksikö en itse soita Postnordille ja pyydä toimittamaan pakettia? Haluan katsoa tapauksen loppuun asti, jotta voi perustellusti haukkua lafkaa.

makton
01.10.2014, 09.22
Saaga jatkuu. Suosittelin B-D:lle Postnordin palveluista luopumista. Ilmoittavat seuraavaa:
"DPD should contact you when they will deliver your package. If they do not do this they will send it back to us. As soon as we receive it we will send it again with DHL. "

Yhteydenottoa ei DPD:ltä / Postnordilta ole tullut. Noh, odotellaan, että paketti palaa Saksaan, josta DHL/Posti tuo sen ovelle. Ai miksikö en itse soita Postnordille ja pyydä toimittamaan pakettia? Haluan katsoa tapauksen loppuun asti, jotta voi perustellusti haukkua lafkaa.

En itsekään ymmärrä minkä takia kuljettaja ei voi soittaa kun yrittää toimittaa pakettia, mutta ei perille löydä. Numero on kyllä tiedossa koska olen sen kahdesti jo asiakaspalveluun ilmoittanut, kun olen sopinut uutta toimitusta. Rantatunnelin massiivisen rakennustyömaan takia liikennejärjestelyt muuttuneet ja todennäköisesti se sekoittaa kuljettajaparan suuntavaiston ja ajattelukyvyn. Josko kolmas kerta toden sanoisi ja toimitus onnistuisi työpaikalle.

IncBuff
01.10.2014, 09.48
En itsekään ymmärrä minkä takia kuljettaja ei voi soittaa kun yrittää toimittaa pakettia, mutta ei perille löydä.
Siksi koska työnantaja ei tarjoa sille puhelinta jolla soittaa. En minäkään alkaisi omaan piikkiin työpuheluita soittamaan.

makton
01.10.2014, 12.24
Ei luulisi puhelimen olevan niin kovin iso panostus työnantajalta ja taatusti parantaisi asiakastyytyväisyyttä.

Leewi
01.10.2014, 15.22
DPD oli sitten yrittänyt toimitusta 19.9. Ei ennakkoilmoitusta, ei soittoa. Seurannasta tämän itse bongasin ja numerokin oli tietenkin ilmoitettu. Mahtava lafka. Lupasivat ens maanantaina 16-21 uutta toimitusta, saas nähdä nyt.
Tulihan se. Kuski jopa soitti, että on etuajassa.

Aakoo
03.10.2014, 10.53
Voihan DPD, on kyllä surkea firma. Tänään aamulla paketin seurannasta huomasin, että odottamaani BD -pakettia oli "yritetty" eilen toimittaa klo 17.05. Tällöin täällä oli kyllä tupa täynnä. Yrityksen kruunasi vielä se tosiasia, ettei paketista oltu viitsitty jättää edes lappua postilaatikkoon, jolloin olisi ollut joku mahdollisuus sopia uusi toimitus tälle päivälle. Onko näiden liiketoimintamalli oikeasti ajella pakulla ympäriinsä paketit kyydissä, ilman että on tarkoituskaan toimittaa niitä asiakkaalle asti?

lansive
03.10.2014, 11.42
Voihan DPD, on kyllä surkea firma. Tänään aamulla paketin seurannasta huomasin, että odottamaani BD -pakettia oli "yritetty" eilen toimittaa klo 17.05. Tällöin täällä oli kyllä tupa täynnä. Yrityksen kruunasi vielä se tosiasia, ettei paketista oltu viitsitty jättää edes lappua postilaatikkoon, jolloin olisi ollut joku mahdollisuus sopia uusi toimitus tälle päivälle. Onko näiden liiketoimintamalli oikeasti ajella pakulla ympäriinsä paketit kyydissä, ilman että on tarkoituskaan toimittaa niitä asiakkaalle asti?

Ei, kun se kuski ei ole edes käynyt siellä - ei kerinnyt, koska ruuhka tai jotain muuta. Järjestelmästä ei löydy sellaista vaihtoehtoa, että "ei ole yritetty toimittaa" joten sinne lyödään lähinnä vastaava. Paketti menee sitten varastolle takaisin ja joku softa arpoo sille uuden paikan jakelussa.

Aakoo
03.10.2014, 11.47
Joo, tarkka koodi taisi olla "Virheellinen osoite". Uskomatonta meininkiä, joskus olen joutunut sieltä lentokentän kupeesta noilta paketin käydä noukkimassa. DHL:n kanssa ei ole vastaavia ongelmia koskaan ollut.

reappear
03.10.2014, 13.36
Joo sai taas tänään soitella DPD:lle kun ovat "yrittäneet" toimittaa parinakin eri päivänä, muttei voineet kun ei ole ovikoodia tiedossa... Ei kyllä halunneet jättää mitään infoa ettei toimitus onnistunut. Sentään tällä kertaa vaihtoehdoksi sai toimitusyrityksen maanantai-ILLALLE, mikä tuntuu olevan myös haaste joskus.

Katotaan nyt kun saa paketin joskus maanantaina... ehkä.

Halloo halloo
03.10.2014, 19.20
Antakaa palautetta DPD:n toiminnasta suoraan puljuun, josta olette pakettinne tilanneet.

Aakoo
06.10.2014, 19.07
Voi v**tun DPD, ei voi muuta sanoa. Viime torstaina "yritetty" toimittaa pakettia ja palautettu kuskin terminaaliin. Loogisesti ei tietenkään edes yritetä uudestaan seuraavana päivänä, jolloin olin koko päivän himassa. Asiakas"palvelu" ei pysty vastaamaan sähköpostitiedusteluun kahden kokonaisen työpäivän kuluessa, pitäisi soitella johonkin maksulliseen palvelunumeroon. Miten tuollainen perselafka voi edes olla olemassa millään toimialalla?

wekkuli
10.10.2014, 17.06
DPD => Postnordlogistics ketju näyttäisi olevan jotenkin kummallinen, kun vaan käydään kokeilemassa (yleensä niin, että työssäkäyvä ei tietenkään ole kotona) ja sitten jonotetaan 15min puhelimessa ja päästään ihanasti sopimaan uutta aikaa... joka sekin on väistämättä työaikana. Vaihtoehtona on vain joko haku 40 km päästä terminaalista tai valtuutus, että jätä vaan oven eteen. Ota tai jätä... haistakoot!

Aiemmin toimi aina niin, että jätettiin kylän asiamiespostiin (Valintatalo). Millä h-vetillä saan jatkossa homman taas toimimaan noin? Aivan peestä toi homma nyt. Jotain käsittämätöntä jargonia, miksi ei voinut muka jättää Valintatalolle, missä asiamiesposti toimii. Ei toi nyt mikään logistiikan kustannussäästökään voi olla, kun työläämpäähän tuo on tuolle meidän osaavalle kotimaan monopolille. Palvelu näköjään vain paranee.

Hanurista! Siellä oli tietenkin paljon tavaraa, jota mielellään jo vkonloppuna olisin askarrellut.

Mua rupes nyt oikeasti kiukuttamaan tämä juttu. Menin jo sopimaan tän postnorpärkkeleen kanssa, että jättäkööt rappusille maanantaina toimistoaikaan (ketään ei ole kotona) ja kävin teippaamassa oveen sen kuitin, jossa vapautan ne vastuusta, jos paketissa on jotain vialla. No eihän sekään nyt laitapeliä ole, nythän sieltä voi vaikka puuttua jotain ja ite kärsit, jos niin on... Eivät kuulemma mitenkään voi ja kykene muuten kuin työaikaan liikkua täällä... Pitäiskö heittäytyä nyt sen verran hankalaksi, että ilmoittaa että te tuotte ne kotiin silloin kun täällä ollaan, ja jos ei onnistu, niin se on teidän ongelmanne. Minähän olen maksanut kotiin asti toimittamisesta ja jos tavara lähtee Saksaan, niin menkööt... saahan siitä rahat takaisin.

Halloo halloo
10.10.2014, 17.44
Minä odotan B-D:n lähetystä tällä kertaa DHL/Itellan kautta. Pitäisi meilata ja kysyä, josko ovat jo saaneet PostNordin palautuksen.

Halloo halloo
17.10.2014, 19.25
Tänään tuli postisedän lappu luukkuun. Noutomatkaa n.10min kävely. Lentokentälle olisi ollut vähän pidempi matka. DHL/Deutsch Post-Itella/Posti peukku ylös.

wekkuli
17.10.2014, 20.11
Jatkossa dhlää. DPD-Postnord paketit lopulta perillä, mutta kauheaa säätämistä.

Ensin perjantaina sovittiin että ma tai ti töihin ja ilmoitin aikaikkunat milloin käy. Onneksi tuli sitten jälkimmäisenä päivänä aikaikkunassa ja ajoissa, niin pystyin vastaanottamaan. No toinen paketti sitten, jonka liikkeet tähänasti olivat olleet yhtäaikaiset jäi kuitenkin toimittamatta, sovittiin, että tuo sen kotiosoitteeseen kuriirin kanssa. Illalla sitten soitti postnordin täti ja kysyi että hei sulle olis tulossa vielä yksi paketti? Joo, tuokaa kotiin, hyvin teilläkin tieto kulkee, kun sen jo kuriirin kanssa sovin. No arvatkaapa vaan soittiko seuraavana aamuna kuriiri, että mä olen nyt täällä sun työpaikalla, voitko tulla ottamaan paketin vastaan?
:(
Onneksi sain delegoitua homman työpaikalla ja tuttu otti vastaan. Mutta vaikutelma oli kyllä laadullisesti ja toiminnallisesti ala-arvoinen. En minä voi ruveta säätämään töitäni ja menemisiäni noita paketteja vastaanottaakseni. Huvitti vielä kun paketteihin oli teipattu sähköposti, jossa maininta että "asiakkaan kanssa aikamoista säätämistä", ikään kuin se olisi minun vikani.

Halloo halloo
17.10.2014, 22.34
Laita viestiä liikkeeseen, josta tilasit, niin voivat opastaa (lopettaa palvelun käytön) kuriiripuljua.

Liikuttava
17.10.2014, 23.34
DHL:ään olen ollut tyytyväinen. 7 päivää (sis. vkonloppu) menee kun tilaa esim. Bike-discountista. Jos et ole paikalla, paketti viedään lähimpään Postin toimipisteeseen.

wekkuli
18.10.2014, 10.11
^Just noin sen pitää toimia. Jatkossa pitää muistaa ehdottomasti dhlää käyttää.

skiggeböy
18.10.2014, 10.32
DPD toimitti taas paketin Saksasta Kajaaniin nopeasti ja luotettavasti.Maanantaina tilasin Bike-Discountista satulalaukun ja eilen perjantaina oli perillä.Ulko-oveen jätän aina lapun,jossa ilmoitan mihin voivat jättää paketin.Sieltä se löytyi ja isot kiitokset DPD:lle!!!!

pikku-mihkali
18.10.2014, 12.21
Skiggeböy on vissiin dpd:n palkkalistoilla tai sitten se vaan on käsittämättömän onnekas, tai sitten kajjaanissa on täysipäisiä alihankkijoita toisin kuin nämä ruuhkasuomen valiot.

skiggeböy
18.10.2014, 17.22
Ei oo tosiaan DPD:stä mitään valittamista täällä.Nyt tuo viimeinen tilaus reilussa 4 vuorokaudessa perille.

arctic biker
18.10.2014, 18.02
Budjetti paukkui ja -discountin valikko kertoi että DPD on ilmainen. Testaan toista kertaa, ekan pakettini toivat aivan nätisti. Josko täällä maalla on nää kuskit on fiksumpia?

pikku-mihkali
18.10.2014, 18.28
Mä luulen että kysymys on nimenomaan siitä. Täällä nää etelän vetelät kilpailuttaa sen ja diilin saa halvin pulju jolla hiace käytössä. Sitten kun ne luultavasti kilpailuttaa ja vedättää hintaa joka vuosi niin ketään oikeasti kiinnosta.

Halloo halloo
18.10.2014, 18.56
Hyvä on hintaan laskea omasta noudosta ja ajasta kustannus, kun eivät saa ovelle tuotua.

wekkuli
18.10.2014, 19.09
Jonnin verran kuljetus- ja logistiikka-alaa tuntevana minunkaan ei tosiaan ole vaikea uskoa, että ruuhkasuomen ulkopuolella kuriiripalvelut svengaa laadukkaammin.

reappear
18.10.2014, 22.58
Yhden asian mä olen huomannut näiden toimitusten kanssa... Kun paketti saapuu suomeen seurannan perusteella, soita DPD:lle ja anna heille puhelinnumero ja ovikoodi (+sopiva toimitusaika), niin menee huolettomammin kaikki. Toivat lopulta On-onen ja B-D:n paketin samalla käynnillä vaikken ollut B-D:n paketista maininnut puhelinsoiton yhteydessä.

pikku-mihkali
19.10.2014, 10.14
Jonnin verran kuljetus- ja logistiikka-alaa tuntevana minunkaan ei tosiaan ole vaikea uskoa, että ruuhkasuomen ulkopuolella kuriiripalvelut svengaa laadukkaammin.

No itse olen ollut myös aikoinaan hommissa joissa piti näiden kuljetusliikkeiden kanssa pelata. Kamat tuli aina hienosti suomeen asti ja sen jälkeen alkoi aivan liian usein perus terminaali-spedeily ja kamaa on hukkui vuosien varrella mustaan aukkoon aika helkutin paljon.

Jos suomessa haluaa että asiakas saa kamansa varmasti tiettyyn aikaan ja paikkaan ( huom. kaksi vaatimusta, hirmu vaikeaa) niin pakko ottaa suora kyyti sillä terminaalit hukkaa ja säätää kaiken. Ainoa millä saatiin homma funkkaamaan oli että yhteistyössä kuljetusliikkeen kanssa rakennettiin niin simppeli homma lay-outtiin terminaalissa että se ei voinut mennä pieleen. Käytännössä joka jakelusuunnalle meidän kamalle oma paikkansa terminaalissa ja sitten sen jakeluauton kuskille ohje tyyliin "klo 14:00, eli silloin kun pikkuviisari on 2:ssa ja isoviisari siellä ylhäällä, otat tosta paikasta kaiken, toistan kaiken romun kyytiin ja alat paahtaa".

Nämä suomalaiset logistiikka-liikkeet on käytännössä rekkafirmoja jotka ostettu kaukokiidon tms alle. Niillä on ihan aataminaikuiset it vehkeet ja vielä vähemmän kiinnostusta käyttää niitä. Ainoa mikä kiinnostaa on löpön hinta ja seuraavaksi löpön hinta.

noniinno
19.10.2014, 11.25
Itselläni DPD/Postnord kusi taas lahjakkaasti. Pakettia oli taas yritetty toimittaa, kuski ei osannut lukea paketissa ja ulko-ovessa olevaa puhelinnumeroa/valtakirjaa. Ilmeisesti kaveri oli käynyt autossa kääntymässä ja yrittänyt uudestaan toimittaa. Sehän on kätevää, tulee se 1. ja 2. toimituskerta yhdellä ajokerralla. Nämä tietty sitten näkyivät seurannassa ja paketti olisi pitänyt hakea terminaalista. Laitoin sähköpostia -ei vastausta. Lopulta soitin DPD:lle valitin asiasta, ja sovittiin toimitus seuraavalle päivälle. No se sitten lopulta tuli kahden päivän päästä. Tuo DPD/Postnord on nykyään kirosanavarastoni kärkipäässä. Jos myyjä ei suostu muihin toimitustapoihin, jätän tilaamatta. Lahdessa Fågel taitaa hoitaa tuon loppujakelun... kuluu myös vältettäviin toimijoihin - niin työssä kuin vapaa-ajalla. Työmaalle paketin tilaaminen ei tule kysymykseen, joten en jaksa enää tapella noiden kanssa.

wekkuli
19.10.2014, 15.39
Ei tommonen häslääminen ole kyllä liiketaloudellisestikaan järkevää. Joka paketti kerralla perille tulisi varmasti kannattavammaksi, kun häslätä ja yrittää summamutikassa toimitella niitä mihin sattuu moneen kertaan per paketti.

Kustannustehokkuus syntyy siitä laadusta, että jutut menee kerralla oikein mahdollisimman vähällä käsittelyllä. Eikä se jakelureittisuunnittelu ole mitään ydinfysiikkaa, mutta vaikutelma on sellainen, että koitetaan tehdä vain mahdollisimman halvalla (mutta tulee juuri siksi kalliiksi, kun laadullinen heikkous tuo kustannuksia). On nähty ko. alalla ennenkin. Postnord ei vain osaa.

JayRay
19.10.2014, 17.18
DHL on jees, jos ei himassa, niin toimitus postiin. Mun mielestä tällöin ei ole tarvetta soittaa, jos toimintamalli edellä kuvatun kaltainen.

Postnord, en muista kenenkä paketteja toimittelee, oisko DPD. Kolme kertaa tullut Postnordilla. Aamulla soitettu, et tänään ois tulossa, kerrottu vähän aikaikkunaa. Olen pyytänyt soittoa noin varttia ennen toimitusta ja aina tämä on onnistunut. Ei tartte koko aikaikkunaa odotella himassa, jos on muutakin juttua. Kerran pyysin toimituksen siirtämistä 30km syrjään alkuperäisestä osoitteesta. Reitti ei ulottunut ihan näin pitkälle ja ajelin itse hieman vastaan, tällöinkin sovittiin, että soittaa vartin ennen kohtauspaikkaa.

UPS on sitten ihan täys persereikä, aamulla soitto että ollaan tulossa, annetaan joku kolmen tunnin aikaikkuna, eikä mahdollisuutta soittaa kun tietäisi aikataulua tarkemmin. Vuonna 2014, ei voi olla mahdollista. Kartan kuin ruttoa!

Aakoo
19.10.2014, 23.11
Mulla on kilsa himasta postiin. Niin monta kertaa jostain v**tun Vantaan terminaalista pakettia täysin mahdottomaksi äityneen kuljetusrumban lopputuloksena hakeneena, olen todennut että kaikkein parasta on kun saisi ne kaikki paketit sinne postiin ihan suoraan. Vähän niin kuin vanhaan hyvään aikaan. Kyllä mä ne sieltä tavalla tai toisella saan kotiin raahattua. Pari vuotta sitten tullut uudistus DHL:n pakettien jakelun siirto Itellalle oli ihan toivottu uudistus mun kannalta.

Viimeisin pakettisekoilu DPD:n kanssa johtui siitä, että osoitteesta oli tippunut rivarin kamppää merkitsevä kirjain pois. Käynyt siis pihassa pyörimässä, mutta ei ollut löytänyt ihan perille. "Tuntematon osoite", ei nyt tarvii olla mikään Sherlock jotta katsoo potilaatikosta missä kämpässä mä asun kun toista samalla sukunimellä varustettua ei täällä asu.

Halloo halloo
19.10.2014, 23.54
^ "Ei kuulu palveluun. Nouda kentältä."

ikuri
20.10.2014, 07.39
Edellisen DPD:n surkean säädön jälkeen kun paketin (rikkinäisen) sain viikon yrittämisen jälkeen itse haettua niin laitoin viestiä Bike-discountiin josta aikoivat olla yhteydessä firmaan. Sen jälkeen ei ole kyllä mitään kuulunut.

Hardza
20.10.2014, 08.56
Rivarissa asuessa on tullut kytättyä netistä millon paketti todennäköisesti on tulossa. Kun paketti alkaa olla suomessa lähellä jakelukeskuksessa, niin seuraavana päivänä ulkooveen lappu että "paketin voi jättää etuterassille". Säästyy molempien hermot :E

wekkuli
20.10.2014, 09.16
^Periaatteesta en kyllä lähde tuohon jos tavara on arvokasta. Jos on jotain sisäkummeja vaan, niin sitten sopii.

arctic biker
24.10.2014, 21.39
Tuossa omaa -discountin ja toista nyt DPD::n kuskaamaa kun ootan niin pitäisikö seurannasta näkyä paketin kulku tänne Joensuun lähelle? Ekaa en tainnut seurata niin tarkoin.

arctic biker
28.10.2014, 08.02
Näinkin päin, DPD toimitti aivan asiallisesti ja seurantakin näytti aamukuuden aikaan kattoessani jotta rompetta tulollaan.

lecce
14.11.2014, 10.52
Tein valtakirjapohjan lähetyksen jättämiseksi ovelle. Ajattelin, että tästä voisi olla hyötyä muillekin:
https://www.dropbox.com/s/7bi8t1ki3u9vmji/VALTAKIRJA_l%C3%A4hetys_ovelle.pdf?dl=1

Seurannasta on hyvä syynätä koska lähetys on jakelussa ja valtakirjan voi iskeä oveen jakopäivän aamuna, jos oma asumismuoto antaa siihen mahdollisuuden.

VesaP
14.11.2014, 11.07
Tein valtakirjapohjan lähetyksen jättämiseksi ovelle. Ajattelin, että tästä voisi olla hyötyä muillekin:

DPD(tai joku muu firma) LÄHETILLE!!!

Hei,

Voitte jättää seuraavan paketin rappusille tähän oven eteen.

Paketin seurantanumero: XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Paketin lähettäjä: XXXXXX.

Paketin vastaanottaja: Matti Meikäläinen, Osoite X, 000000 JOKUPITÄJÄ

Kiitos!

ALLEKIRJOITUS
Nimenselvennys

===============

Tuommonen on riittänyt itselle ainakin jo vuosia. Voi vaikka vetää kynällä tyhjälle A4:lle minuutissa ja tällää taitettuna (jotta vain tuo DPD LÄHETILLE!!! teksti näkyy, maalarinteipillä ulko-oveen. :)

arctic biker
21.11.2014, 22.03
Tuossa aamusella hain Matkahuollosta Akkulan paketin ja huomioin jotain tarroja ovipielessä. Juteltiin siinä ja DPD-Kitee lähetykset tulee Joensuun Matkahuollon hoitamina. Ja kertoi paikallinen että DPD kilpailuttaa toimittajansa eli Hiacekuskit aina parin kuukauden välein. Jos totta on väite niinnei tarvii ihmetellä DPD:n touhua.

Sain ammattitaholta kommenttia ja lopputulemana en enää käytä DPD-firmaa eli alihankkijoitaan.

DHL ynnä Itella pelaa ainakin täällä Itä-Suomessa. Imho. Taas alkuviikosta Itella kuskaa, ikävä kyllä vain käyttörompetta, ei mitään semmoista hienoa, hypisteltävää eikä järin tarpeellista.

Teräs-S
25.11.2014, 21.48
No voi DeePeeDee...
Tekivät juuri sen mistä edellä on varoitettu. Paketti paluumatkalla Saksaan. Mitäs turhaan sitä pahoittelemaan edes.

Nufan
26.11.2014, 08.44
Kyllä dpd jonkin aikaa täällä säilyttää paketit terminaalissa. Kannattaa seurantakoodia ihmetellä päivittäin, niin tietää mitä paketille kuuluu.

Pexxi
13.01.2015, 22.40
Kuinka pitkä tai mimmonen toi DPD:n koodi on, kyselin kaupalta jo mutta vieläkin liian lyhyt.

tchegge_
14.01.2015, 00.19
Tuon tapainen on nyt matkalla olevan dpd:n pakettitunnus. Normaaliin tapaan pysäytän sen varmaan vantaan terminaaliin kun alkaa suomi lähestymään matkakohteissa ja haen itse töiden jälkeen paketin.
0156 1234567890 x

Pexxi
15.01.2015, 14.36
DPD:n ninjakuriiri soitti vaikkei ollut edes numero tiedossa vaan oli kaivanut sen numerotiedustelusta. Kiittelin kyllä mutta harmi kun unohdin kysyä firman nimen niin olisi voinut antaa positiivista julkisuutta. Ei ollut ihan normaali kaveri kun käveli vielä kolmanteen kerrokseen vaikka hissikin olisi! Näin meillä maalla, ehkä kaikki toivo ei ole vielä maailmassa menetetty.

VesaP
15.01.2015, 15.13
DPD:n ninjakuriiri soitti vaikkei ollut edes numero tiedossa vaan oli kaivanut sen numerotiedustelusta.

Mä pyysin omalle paketille tuontia työpaikalle mutta TÄYTYY soittaa etukäteen että tulen vastaan alas hakemaan pakettia. Ja paketti ei missään nimessä saa toimittaa firman yleiseen postitukseen tänne kun yksityispakettien tilaus on ehdottomasti kielletty firman kautta.

Asiakapalvelumuija sanoi että tottakai onnistuu näin!

Mitä teki lähetti seuraavana päivänä? Ei soittanut vaan jätti paketin firman postitukseen... Noh, kyllähän postitus tietää että firma tilaa työntekijöilleen metri x metri laatikoittain energiageelejä ja urheilujuomaa! Jep.

tchegge_
15.01.2015, 21.18
Tuon tapainen on nyt matkalla olevan dpd:n pakettitunnus. Normaaliin tapaan pysäytän sen varmaan vantaan terminaaliin kun alkaa suomi lähestymään matkakohteissa ja haen itse töiden jälkeen paketin.
0156 1234567890 x
Koitin aamulla soittaa asiakaspalveluun mutten pääsyt läpi ja ajattelin riskeerata, kerrankin toimi niin kuin piti. iltajakelu on aika hyvä homma.

Jamppe
15.01.2015, 23.24
Action Sportista tuli paketti DPD:llä kirjaimellisesti kotiovelle. Töistä tullessa odotti paketti ulkona lumisateessa oven edessä 😃 Ei oikein vakuuttavaa toimintaa, liekö normaali käytäntö?

tirsintarsi
16.01.2015, 14.54
Action Sportista tuli paketti DPD:llä kirjaimellisesti kotiovelle. Töistä tullessa odotti paketti ulkona lumisateessa oven edessä 😃 Ei oikein vakuuttavaa toimintaa, liekö normaali käytäntö?

Meillä ovat kyllä vaatineet valtakirjan, että ovat suostuneet ovelle jättämään...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

marco1
30.01.2015, 22.53
No nyt osui omalle kohdalle ninjatapaus DHL:llä. En ehtinyt heti vastata soittoon ja eivät vastaa takaisin soittaessa eikä lappuakaan oltu jätetty postilaatikkoon.
Minulle uuden näköinen tunnus lähijakelussa (ASG Helsingfors), liekö tavat muuttuneet.

millerii
17.02.2015, 13.07
Viimeviikolla tuli ko. kuljetuksella paketti, en ollut kotona kun kävivät, ei soittoa, ei viestiä, mutta illalla seurannasta huomasin että kävivät. Seuraavana aamuna soitin asiakaspalveluun että vois tuoda töihin, mutta en jaksanut jonottaa 5min kauempaa. No kävi päivällä taas uudestaan ja tällä kertaa jätti paketin odottamaan minua oven viereen.
https://www.dropbox.com/s/tgb2b72ib8m1nwu/dpd-delivery.jpg?dl=0

VesaP
17.02.2015, 13.56
Meillä ovat kyllä vaatineet valtakirjan, että ovat suostuneet ovelle jättämään...

Sama. Kerran mulle piti olla tulossa paketti, jätin valtakirjan että ko paketin saa jättää ovelle.

Olivat jättäneet vaimon kalliin nahkalaukun sisältämän paketin sit kuitenkin ovelle vaikka siihen ei ollut lupaa annettu...

Toisen kerran pyysin toimittaa töihin, mutta vaadin että soittavat ensin kun tänne ei saa siviilipaketteja jättää oikeasti. Lupasivat tehdä niin, "tottakai onnistuu!". Eivät soittaneet ja olivat jättäneet paketin tänne. Onneksi löysin sen lopulta kun tajusin seurannasta että nyt olivat tehneet taas niinqu ei oltu annettu lupaa.

Toimii kuin Dodge!

Edit: Ai, tuo mun työtoimitusavautuminen oli jo ylempänä. No, ei haittaa. Niin paskaa toimintaa DPD:ltä että voi avautuu aina vaan uudestaan, samoistakin asioista!

Edit2: Ja joku kehui iltajakelua että on hyvä homma. No, taatusti olis jos jakasivat illalla. Klaukkala on jo niin korvessa ainakin (~15-20km terminaalista) että ei tänne asti jakelut toimi illalla.

mutterithukassa
18.02.2015, 14.44
DPD noukki paketin B-D.st 12.2 18.04, paketti turus 16.2 9.57 ja oveen koputus 17.2 11.00.
Toimi kuin junanvessa!

maapaa
09.03.2015, 11.29
Välillä ihmetyttää Postin hitaus.
Paketti on lajiteltu torstaina 5.3 klo 11:31:18 ja tietojen mukaan se on edelleen Postin Logistiikkakeskuksessa 01010.

PeeHoo
09.03.2015, 12.43
Odottavan aika on pitkä...

Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.
Rekisteröinti: 9.3.2015 klo 11:15:50
Paikka: Posti kuljetus 02610

maapaa
10.03.2015, 00.07
Koskahan paketin perään kannattaisi alkaa kyselemään, kun edelleenkään ei ole lähetysten seurannassa tapahtunut muutoksia?

jakkok
10.03.2015, 09.57
Dpd haki paketin to 5.3. b-d:stä ja jätti sen ti aamuna 10.3. kotiin. Onneksi oli vaimo kotona, ei tullut ilmoitusta... seuranta ei pysyny paketin mukana :)

IncBuff
16.03.2015, 19.17
Posti ei vissiin nykyään enää jätä lappua jos ei satu olemaan kotona paketin toimitusaikaan? Pari pakettia jo tullut b-d:stä ja b-c:stä ettei ole lappua näkynyt.

tunkkari
16.03.2015, 21.57
Kuljettaako posti DPD paketit kotiin? Vai niiten joku oma kuriiri?

JKK
16.03.2015, 22.28
Kuljettaako posti DPD paketit kotiin? Vai niiten joku oma kuriiri?

Tulee siihen osoitteeseen mihin tilasit. Voi ennen kuljetusta soittaa ja vaihtaa vaikka (vaimon) duuniosoitteen.

tunkkari
16.03.2015, 22.42
Juu sen tiesinkin. Epämääräinen kysymyksen asettelu ;) Käyttävätkö postia vai jotain muuta kuriiria?

YT
16.03.2015, 22.50
Juu sen tiesinkin. Epämääräinen kysymyksen asettelu ;) Käyttävätkö postia vai jotain muuta kuriiria?
Riippuu paikkakunnasta. Joissakin paikoissa alihankkija on posti, joissakin toisissa taas joku muu.

SammyB
17.03.2015, 10.05
Fedex.
11.3 on paikallinen toimija yrittänyt toimittaa kotiin, vaikka toimitusosoite oli työpaikalle. Mistä ovat kotiosoiteen poimineet???
Tänään pirautus Fedexille kyselyn merkeissä.
- "Joo, täällä Vantaalla sinun paketti odottaa". Itse asun Jyväskylässä.
- "Me emme soita asiakkaille, ei kuulu palveluun".
- Mites saisin sen paketin?
- "Saamme sen huomiseksi sinulle kotiin."
- En ole päiväsaikaan kotona.
- "Entäs töihin."
- En ole huomenna sielläkään tavattavissa.
- "Sitten sinun pitää noutaa paketti pakallisen toimijan terminaalista."

No, onneksi ei ole hoppu ja kaatuuhan niitä valtamerilaivojakin. :)

marco1
24.03.2015, 10.37
Nyt on kehitys kehittynyt DHL:llä - tuli tekstari jossa varmistettiin haluttu toimituspaikka: tilattu, DHL:n konttori tai postin pakettiautomaatti ja yhden kirjaimen vastauksilla sai säädettyä toimituksen mieleiseksi.

lansive
24.03.2015, 10.46
Nyt on kehitys kehittynyt DHL:llä - tuli tekstari jossa varmistettiin haluttu toimituspaikka: tilattu, DHL:n konttori tai postin pakettiautomaatti ja yhden kirjaimen vastauksilla sai säädettyä toimituksen mieleiseksi.

Jaa? Minulle tuli maanantaina "ninjapaketti", kun DHL:n paketti ilmaantui työpaikalle vaikka seurannan mukaan oli vielä Hampurissa. Tänään näkyi seurannassa, että on toimitettu, mutta ei yhtään välivaihetta Saksasta lähdön jälkeen.

wekkuli
24.03.2015, 10.55
Mun kokemusten mukaan DPDeen kanssa tulee hellevetin vaikeeta, jos et vietä päivääsi paikallaan jossain paikassa x toimistoaikana. Toimitus kun ei tunnu onnistuvan muuten kuin 8-16 ja jos on liikkuva duuni, niin kyllä on ongelmaa, eivät tahdo uskaltaa edes parin tunnin aikahaarukkaa antaa milloin olisi missäkin.

troh
24.03.2015, 11.49
DPD on kehittynyt! Yhä edleen he toimittavat paketteja vain virka-aikaan, mutta nyt tulee tekstari, että toimitus on tänään. Vau! UPS on harrastanut tätä samaa jo jonkin aikaa.

marco1
24.03.2015, 11.56
Kaikille niille tuntuu olevan yhteistä se että kiireettömät paketit tulee salamana ja oikeasti kiireelliset seikkailee pitkin maailmaa enemmän tai vähemmän hukassa. :|

Oli express-paketti tai ei.

GLS näyttää olevan eniten sekaisin, yksi paketti näyttää käyneen kahdesti lähtöpisteessä puolentoista viikon aikana.

tchegge_
27.03.2015, 11.20
Ei niinkään pyöräosa, vaan moottoriöljyjen toimittaminen meni hankalaksi.

Ostin saksasta Oilstore.de:stä öljyt ja toimittamisen aloitti Hermes Logistics, Suomessa se siirtyi Postnordille viime perjantaina ja Matkahuollolle ilmeisesti keskiviikkona josta lopulta hain.
Hermeksen sivulta pystyi seuraamaan pakettia, mutta Postnord ei tunnistanut heidän seurantakoodia, vaan olivat kai luoneet omansa. Kyselin Hermekseltä asiasta alkuviikosta. Keskiviikkona alkoi paketin kanssa olemaan kiire ja soittelin Matkahuollolle että voisinko hakea paketin jostain, löytyi onneksi nimellä ja osoitteella.
Eilen illalla sain Hermekseltä tiedon että paketti olisi noudettavissa ja antoivat Postnordilta kyselleensä seurantakoodin. :)
Jos en olisi kysellyt itse paketin perään, olisi mennyt varmaan ensi viikkoon että saisin ilmoitusta paketista.

Jotenkin sitä paketin kulusta kiinnostuneena olettaisi firmojen käyttävän samaa seurantakoodia koko toimitusketjun läpi, tai ainakin viittaisivat johonkin yhteseen koodiin.

Halloo halloo
27.03.2015, 14.24
Facebookissa kiertävä viesti:
"Puhelu DPD Suomi:
-Meillä ei valitettavasti kuulu palveluun, että meidän kuskimme soittaisivat ja kysyisivät ovikoodia, vaikka sellainen laite olisi ovessa.
-Eli teidän kuskinne käyvät katsomassa ovikoodilaitetta kahteen kertaan ja tuijottavat sitä kuin pässi uutta veräjää, mutta eivät tee mitään asialle?
-Meillä ei tällä hetkellä ole palvelua, että asiakkaalle soitettaisiin ja kysyttäisiin ovikoodia asiakkaalta.
-Eli te lähetätte kuskin tuijottelemaan autolla ovikoodia ja sen jälkeen asiakas ei koskaan saa pakettiaan joka on lähetetty, sillä myöskään sitä lappua ei voida toimittaa postiluukusta, missä todetaan että pakettia on koetettu jakaa, koska teillä ei ole sellaista palvelua että asiakkaalle voitaisiin soittaa ja kysyä sitä ovikoodia.
-Meillä ei valitettavasti ole sellaista...
-kiitos kuulemiin!

BOIKOTOI DPD PAKETTI PALVELUITA AINA KUN SE ON MAHDOLLISTA, valitse mieluummin UPS, TNT, DHL tai joku LUOTETTAVA yritys, jolla ei ole varaa ajella ympäriinsä huvikseen tuijottelemassa ovikoodilaitteita, toisin kuin DPD:llä joka tekee hallaa asiakkaidensa businekselle, koska heidän toimintatapaihinsa ei kuulu koettaa tavoittaa asiakasta - AAAARRRRRGGGHHHH!!!!!!!!"

Alottelia-14
27.03.2015, 14.41
Tuntuvat kaikki kuriiripalvelut elävän vielä sitä aikaa, että vain firmat käyttää heidän palveluitaan. Jos ei asiakas tajua päivystää koko päivää annetussa osotteessa, ni sittenhän se on asiakkaan ongelma järjestää paketti perille, eikä kuriirin. :(

kaldera
27.03.2015, 15.43
Jaa, just eilen illalla tuli bikediscountista DPD:n kuskaamana paketti ovelle ilman ongelmia, maanantaina oli lähtenyt ja torstai-iltana n. 19.30 soi ovikello. Ainakin bd:ssä voi lisätä tilausvaiheessa viestin kuriirille..

rjrm
27.03.2015, 16.25
Itse en ole hoksannut dpd:tä vielä käyttää, mutta hymyilevä naapuri on saanut hyvää palvelua. Ovat soittaneet puhelimeen ennen pakettien toimittamista.

maapaa
28.03.2015, 11.50
http://assets.amuniversal.com/c30ca900a8e20132cd88005056a9545d

Lare
24.04.2015, 18.32
DHL tänään:
-Hei, yritettiin toimittaa sulle tiistaina pakettia. Kun et ollut paikalla, kuski lähetti tekstarin. Et ole ottanut uudelleen yhteyttä.
-Jaa, ei mulle mitään tekstaria ole tullut.
-Kyllä tässä lukee että kuski yritti toimittaa aikaan x ja lähetti viestin.
-Ei meillä ole käynyt ketään siihen aikaan, olin kotona. Eikä tekstaria ole tullut
-Aha, no haluatko hakea täältä Vantaalta sen?
-En, tuokaa tänne. Haluan myös valittaa kuskista.
-Mä vaan soitan näitä puheluja, paketti sopii ens viikon kuljetukseen.
-Toimittaako joku sitten oikeasti?
-Kyllä meidän kuskit toimittaa.

Saas nähä tuleeko

Alottelia-14
24.04.2015, 19.38
Nousipa aihe sopivasti. DHL, pitkin viikkoa. Paketti saapui seurannan mukaan lauantaina Suomeen, joten jätin maanantaina oveen valtakirjan paketin jättämiseksi, kun en kuitenkaan ole kotona.

Joku, ilmeisesti kuski, soitti maanantaina, kun olin palaverissa. En vastannut. Hetki siitä seurantaan päivittyi, että pakettia yritetty toimittaa, mutta ei oltu kotona. Noin puoli tuntia myöhemmin yritän soittaa takaisin numeroon, ei vastausta. Yritän vielä useamman kerran loppupäivän aikana, kukaan ei vastaa. En viitsi selvitellä asiaa enempää, koska olen työmatkalla.

Tiistaina uusinta edellisestä. Joku soittaa, seurantaan toimitusyritys, eikä numerosta vastata loppupäivänä. Annan asian olla vieläkin, kun en kotona kuitenkaan ole.

Torstaina sattuvat soittamaan niin, että voin vastata. Puhelu tuli jostain keskuksesta, ei kuskilta. Minulle olisi kuulemma paketti, joka pitäisi hakea. Kysyn, että eikös heidän pitäisi toimittaa se. On kuulemma kaksi kertaa käyty soittamassa ovikelloa, eikä ole avattu. Kysyn vielä ihan asiallisesti, että voiko heille jättää valtakirjan ovelle, kun en ole päivisin kotona. Kyllä sellaisen voi jättää, mutta koska on jo kaksi kertaa käyty, niin kolmas toimitus maksaa. Sanon sitten, että valtakirja on ollut ovessa jo kahden edellisen toimitusyrityksen aikana, eikä talossa edes ole ovikelloa, että kenenköhän ovella kuski on käynyt. Sitten vaihtuikin tietämättömyyslinjaan, että hän vain sopii jakoja, eikä tiedä mitään. Hetki kun vielä väännettiin, niin sitten se kolmaskin toimitus onnistui.

Perjantaina kännykkä ilmoittaakin, että tontilla on liikettä ja pihaan näkyy kurvaavan DHL:n auto. Kuski kävelee ovelle, löytää keskellä ovea olevan lapun ja jättää paketin ohjeistuksen mukaiseen paikkaan. Hetki siitä, niin seurantaankin päivittyy, että paketti jätetty. Paketin päälle oli kirjoitettu, että valtakirja ovessa. Ilman sitä ovella käynti ilmeisesti tarkoittaa ohiajoa, jos ei kuskin puheluun vastata?

Edellisen DHL:n kuskin sai jo opetettua tavoille, että käy jättämässä sen paketin ja valtakirja löytyy ovesta. On tainnut kuski taas vaihtua. Miten tämä voikin olla näin hankalaa, kun vastapuolena on yritys, jonka ainoa tehtävä on toimittaa paketteja perille.

pikku-mihkali
24.04.2015, 20.45
Koska ollaan Suomessa jossa perintönä tsaarin ajalta asiakaspalvelu on samaa tasoa kuin edesmenneessä CCCP:ssä. Pahimpana ilmiönä ovat nämä ninjakuriiri firmat joiden "asiakaspalvelu" on tahallaan rakennettu niin ettei puhelimen päästä tavoitettavissa oleva henkilö ikinä tiedä mitään muuta kuin saman minkä itse näet trackingista. Ainoa mikä ratkaisee on kulujen minimoiminen ja aina voi välillä laittaa uuden mainoskampanjan. Jos asiakas voisi oikeasti tilausta tehdessään valita kuriirin eri firmojen väliltä niin se saattaisi vaikuttaa. Nyt ei tyypillisesti ole mahdollista kuin valita saman puljun eri vaihtoehdoista.

alli
03.06.2015, 23.30
Tilasin vaatteita reilu viikko sitten ja odotin niiden tulevan postin kautta, kuten aikaisemmin samasta paikkaa toimitettiin. Olin saanut seurantakoodinkin, mutta en tietoa, mihin se käy... Luvatun toimituspäivän ollessa muutaman päivän kuluttua aktivoiduin ja löysin tiedon, että koodia kannattaa etsiä dpd:n sivuilta, mikä Suomessa ohjautui PostNordille. Ja kas kummaa, pakettihan olikin toimitettu mulle kolme tuntia aikaisemmin! Vaikka mitään havaintoa siitä ei ollut kotiin tullessa vielä...

Vähän nolona kurkin etuovesta ulos, niin siinähän se muovipussi nökötti terassilla. Oli kyllä kaiteen suojissa hyvin, kun et itsekään sitä ollut nähnyt, mutta aika outoa kumminkin jättää noin vain lähetys kenen vaan poimittavaksi täällä Helsingissä.

boracay
04.06.2015, 22.23
Tänään pdp:n seuranta näytti paketin tulleen kotipaikkakunnalleni ja kaks minuuttia myöhemmin näytti, että paketti jakelussa. Tunnin päästä jakelukuski soitti, että oletko missä? Kerroin olevani töissä ja hän kuskasi paketin minulle työpaikalle. Hyvin pelasi ainakin rovaniemen suunnilla. Bike-Discountista oli tilaus. Saas nähdä miten dhl/posti huomenna minulle pyörän toimittaa. 17 päivää näyttää nyt kestävän pyörän tilaus kyseisestä lafkasta nyt "ruuhka aikaan".

Johan Moraal
05.06.2015, 15.54
Eka kokemus dpd harharetkien kanssa ei lupaava. Ei mitään soittoa eikä viestiä, torstaina puolikahteen asti olin kotona ja melko pian sen jälkeen on kuski ilmeisesti käynyt ovella. Kun ei saanut pakettia toimitetuksi, niin mitä teki. Vei sen takaisin Mikkeliin eli 100 km päähän :-/. Heti pe aamulla soitto sinne koska ei nitten netti toimi, ja olivat jo lähtenyt kierrokselle eli toimitus ensi maanantaina. Seurannassa luki että kaksi kontaktinottoa ollut. Varmaan soittanut ovikelloa 2 x?. Ja soitto sinne maksullinen, myös jonotus. Seuraava x menee ruksi kyllä dhl.lle.

boracay
05.06.2015, 20.48
Tänään pdp:n seuranta näytti paketin tulleen kotipaikkakunnalleni ja kaks minuuttia myöhemmin näytti, että paketti jakelussa. Tunnin päästä jakelukuski soitti, että oletko missä? Kerroin olevani töissä ja hän kuskasi paketin minulle työpaikalle. Hyvin pelasi ainakin rovaniemen suunnilla. Bike-Discountista oli tilaus. Saas nähdä miten dhl/posti huomenna minulle pyörän toimittaa. 17 päivää näyttää nyt kestävän pyörän tilaus kyseisestä lafkasta nyt "ruuhka aikaan".
DHL/posti-setä soitti tänään "sulle olis tulossa pyöräpaketti, oletko missä" sopivasti olin ruokkiksella menossa kotia ja sinnehän se tupsahti :) oli kyllä uutta, että postimies soitti paketista :o

IncBuff
09.06.2015, 12.41
Haista Posti iso *****. Olen tässä nyt aamun odottanut pakettia bike-discountista, kun se on suhteellisen suuri ja ei jaksaisi autoon sovitella niin mitään ei ole kuulunut, mutta seurantaan putkahti yhtäkkiä, että "Toimitusta yritetty, vastaanottajaa ei tavoitettu". ***** mitä paskaa.

Markku Liitiä
09.06.2015, 14.00
"Posti - sujuvampi arki", mainostavat nettisivuillaan. Onko kenelläkään tietoa mihin sähköpostiosoitteeseen voi tehdä reklamaatioita Postille? Epäilen nimittäin, että jos happamoin lähipostina toimivan Siwan kassatytölle, se ei johda mihinkään paitsi pahaan mieleen. En hätäisellä etsinnällä löytänyt Postin sivuilta reklamaatiomahdollisuutta.

Muutaman kerran on nimittäin käynyt niin, että paketti, jonka pitäisi olla noudettavissa lähi-Siwasta, löytyy esimerkiksi toiselta puolelta kaupunkia R-Kioskista. Hyvä tietysti, että löytyy edes sieltä eikä palaa lähettäjälle.

IncBuff
09.06.2015, 14.07
http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/kysyverkossa/

Eiköhän se tuohon osoitteeseen onnistu. Meinasin justiinsa samaa, että taitaa olla turhaa avautua tuon asiamiespostin tytöille siitä, että kuskit perseilee. Luulen nimittäin, että pakettia ei ole ole yritetty toimittaa vaan ajettu suoraan postitoimipaikkaan.

Grugi
09.06.2015, 14.15
Täällä odotellaan B-D:n pakettia tulevaksi ja seurananssa nyt toimituksessa joten katotaan pääseekö livahtamaan niin että en huomaa kun tässä päivystän :D

Markku Liitiä
09.06.2015, 15.42
^^
Däng juu! Lähetin heti palautetta.

arctic biker
09.06.2015, 16.47
On se siellä rintamailla vaikeaa! Täälläperin pelaa DHL/Posti kuin junanvessa. Tai en minä näistä uusien Pendolinojen sunmuitten vessoista ees tiijäkkään.

IncBuff
09.06.2015, 16.58
Lähetin heti palautetta.
Samaten. Saa nähdä vastaavatko vain jollain geneerisellä tuuballa.

Grugi
09.06.2015, 18.53
Hienosti toi DPD hoiti homman, 3.6 tilattu B-D:ltä ja nyt kuski toi paketin ja ovikoodikin oli hienosti mennyt perille joten DPD:lle +

lirkki
10.07.2015, 08.02
DPD:n Jyväskylässä käyttämä alihankkija Red One Oy haettiin konkurssiin heinäkuun alussa (http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/vanhusten-ja-kehitysvammaisten-kuljetuksissa-ongelmia-jyvaskylassa/2079882) joten tällä hetkellä toimitusviiveitä odotettavissa JKL seudulla. Oma Bike-Discountin paketti on ollut seurannan mukaan kaupungissa jo yli viikon mutta kotiin asti ei PostNord ole sitä saanut toimitettua. Soitin PostNordin asiakaspalveluun ja sieltä lupailtiin että tänään hoitaisivat paketin perille. Suosittelen soittamaan sinne jos odotat pakettia kuumeisesti sillä uskon että se vauhdittaa toimitusta tässä tilanteessa.

pirkkalalainen
27.07.2015, 16.14
Vuorossa avautumista.

Ah, Postnord.
Pakettia on yritetty toimittaa - olin kotona. Kuriiri ei oo osannut käyttää ovipuhelinta, luonnollisesti noi on tämmösessä tuppukylässä (Tampere) suhteellisen harvinaisia ja niihin ei varmaan kuriirina törmää kauhean montaa kertaa päivässä.

Tarttee soittaa asiakaspalveluun ja sopia uus aika. Asiakaspalvelussa on ruuhkaa, jonota 15min, jonotus maksaa 8snt/puh + 17snt/min.

"Ei meillä oo sulle tulossa mitään pakettia." - ok...

Varmista lähettäjältä ettei pakettia ole vain jo palautettu niille -> ei. Kato uudestaan nettiseurantaa. Kuriiri on sitten päättänyt merkata paketin toimitetuksi. Selittänee miksi mulle ei oo tulossa paketteja, sehän on jo toimitettu.

Soita uudelleen asiakaspalveluun. taas jonotellaan. "Joo näyttäis siltä että kuski on skannannut väärän koodin, onko teillä ovipuhelin?" *selitä miten ovipuhelin toimii* "oooooh, mäpä kirjotan tähän ohjeeks että että voi valita joko nimen tai näpytellä asunnon numeron"

Katotaan tuleeko huomenna, arvioitu toimitusaikahaarukka niinkin hyvin arvioitu kuin 8-16.

Mun 90v mummonikin osaa käyttää ovipuhelinta ilman ohjeita, luulis sen kuriirilta onnistuvan aika rutiinilla.

Ei nyt muuten mutta alkaa mennä käpy kun kaikilta muilta maailman kuriirifirmoilta tää homma luonnistuu hienosti ilman että mun tarttee tehdä mitään ja tää on nyt neljäs paketti DPD/Postnordin toimittamana joka on menossa aivan vompateiks. Joka kerta saa soitella asiakaspalveluun, joka kerta se ovipuhelin on maailman mysteerisin este ja joka kerta lopputulos on ollut että mä joudun ite hakeen ton paketin jostain hevonkuikasta. Bisnesmalli vaikuttaa olevan: tarjoa lähettäjälle halpa hinta ja kerää tuotot vastaanottajilta kalliiden ja pitkien asiakaspalvelupuheluiden muodossa.

Kiitos ja anteeksi.

ps. Kyllä, vinkkasin myös lähettäjälle että suosittelen kuriirifirman vaihtoa.

svheebo
07.08.2015, 20.05
DPD:lle iso kimppu ohdakkeita täältäkin... Tänään lähtenyt paketti minulle jakoon Vantaalta 6.04, ketään ei ole näkynyt eikä laatikossakaan lappua että yritetty toimittaa. Palautunut takaisin Vantaalle 18.59 , seurannassa teksti" Back at parcel delivery centre after an unsuccessful delivery attempt. Access code required for consignee address." WTF?

Edit: Siis DPD:hän toimitti kamat nopeasti Suomeen, vaan siitä se Postnordicin pasha sitten alkaa...

pikku-mihkali
07.08.2015, 20.38
Alkaa olemaan näitä DPD:n haamutoimituksia tälläkin palstalla jo niin paljon että Amerikassa näistä joku näppärä lakimies kasaisi jo ryhmäkanteen. Kai nuo alkaa täyttämään jo petoksen tai jonkun muun rikoksen tunnusmerkin kun sama pulju jatkuvasti selkeästi jättää suorittamatta sen työsuoritteen jolle siitä on maksettu.

svheebo
07.08.2015, 20.46
No eipä auta kuin odottaa maanantai aamuun klo 7 ja alkaa soittelemaan... Tosin siihen aikaan on jo varmaan maanantai sillä firmalla taputeltu. Ei viitsi duuniinkaan muuttaa osoitetta kun lomalla olen.

rjrm
07.08.2015, 20.47
Täällä dpd toimii todella hyvin , nopeempi ku dhl- posti esim b-d:stä.

ilaril
12.08.2015, 23.02
Ei sitten postin pakettipalvelu osannut ovisummeria käyttää, taaskaan. Kieltämättä vaikea laite. Melkein tekisi mieli jättää bike-discountista tavaroiden tilaaminen, kun saa edes rahalla kierrettyä postin "palveluita". Montakohan kertaa tuosta pitää soittaa ja valittaa että oppisivat ja saisivat paketit tulemaan perille?

willes
13.08.2015, 00.54
BD:stä tilaaminen on kyllä nyt vähän hankalassa jamassa. Pitää valita kahdesta surkeasta. Viimeksi postnordin ninja oli käynyt, jättänyt lapun postilaatikkoon ja vienyt paketin jakelukeskukseen. Olisi edes soittanut niin olisin ohjeistanut heittämään vaikka paketin vain pihaan, tosin tuskin sekään olisi käynyt koska allekirjoitus ja pliiplaa. Kaiken lisäksi tilaamani rengas oli valmiiksi puhki joten lähetin sen vaihtoon...

Hääppönen
13.08.2015, 06.56
BD:stä tilaaminen on kyllä nyt vähän hankalassa jamassa. Pitää valita kahdesta surkeasta. Viimeksi postnordin ninja oli käynyt, jättänyt lapun postilaatikkoon ja vienyt paketin jakelukeskukseen. Olisi edes soittanut niin olisin ohjeistanut heittämään vaikka paketin vain pihaan, tosin tuskin sekään olisi käynyt koska allekirjoitus ja pliiplaa. Kaiken lisäksi tilaamani rengas oli valmiiksi puhki joten lähetin sen vaihtoon...
Täällä onnistui viimeksi paketin jättäminen oven pieleen niin, että pistin lähetille tekstarin, jossa annoin hyväksyntäni toiminnalle.

ilaril
20.08.2015, 17.18
Taas saa haukkua postin ninjakuriirin, joka ilmeisesti edes vaivautunut osoitteeseen. Ärsyttävää kun noille ei voi suoraan soittaa, vaan aspa on ainut kosketuspiste. Eipä ne siellä aspassa voi mitään sille jos toiset eivät työtänsä tahdo tehdä. Sitävastoin vielä joku kaunis päivä löydän tuollaisen postin jakelupalvelun tyypin ja annan hänen tietää epäonnistuneensa elämässään.

Sääli sinänsä, täytyy vissiin bike-discountin käyttö jättää kun kuljetus pelaa niinkuin pitäisi.

Pred
22.08.2015, 20.28
DPD:n kuriiri oli eilen aamulla soittelemassa ovikelloa vähän ennen klo 7 aamulla. Olin vielä nukkumassa ja ihan pihalla kun menin avaamaan että wft. Ihmeen kauan jaksoi kuitenkin oven takana odotella :D

ilaril
22.08.2015, 23.07
^Eihän se silloin ole ninjakuriiri.

marco1
27.08.2015, 10.13
Smart -post osaa myös ninjailla, paketti on saapunut automaattiin mutta lokerokoodia ei ole näkynyt.

IncBuff
27.08.2015, 10.16
Jos puhelinoperaattorisi on Sonera niin vika lienee siellä eikä Postissa.

marco1
27.08.2015, 16.34
Vika toki Sonerassa mutta koodi on Postilla. Nettisivun chattivatti asiakaspalvelija jeesas ja lähetti koodin uudestaan.

slow
08.09.2015, 10.41
Edellisen onnistuneen palvelukokemuksen tuuditettua satunnaisen kuluttajan valheelliseen turvallisuudentunteeseen erehtyy hän valitsemaan DPD:n ostostensa kuljettajaksi.
Eipä valitse enää.

Seurannan mukaan lähetystä on yritetty toimittaa aikana, jolloin olen ollut toimitusosoitteessa valmiina vastaanottamaan paketin. Toimitusyrityksestä on seurannan mukaan niin ikään jätetty ilmoitus. Ei ole soinut ovikello, saati puhelin. Ei näy viestiä postiluukussa eikä sähköpostissa. Aitoa ninjailua.

Nappulakenka
08.09.2015, 20.42
Jostain kumman syystä UPS on roikkotanut pakettia nyt pari viikkoa Yhdysvalloissa...

JackOja
08.09.2015, 22.40
Ettei laivassa olis..?

petjala
09.09.2015, 10.13
Muistutetaan nyt tähän väliin myös siitä, että asiakkaatkin ovat osasyyllisiä tähän paskaan palveluun. Nykymaailmassa on niin muodikasta luvata&vaatia halpaa ja mieluummin ilmaista. Sillä ei saa hyvää palvelua. Esimerkiksi nimijumppaaja Posti voi työllistää sinut ja pienen kuorma-autosi hintaluokassa 30€ tunti (siis ei pelkkä kuljettaja, vaan omistajakuljettaja omine autoineen). Sillä voi halukkaat lähteä kokeilemaan, että vieläkö se ylenpalttisen mukava asiakaspalvelu on houkuttelevampaa kuin asiakkaiden kohtelu.

Mut joo, jos saan itse päättää mulle tulevista tavaroissta, niin pyydän ihan suosiolla toimituksen lähipostiin. Haen ne rojut sit sieltä ruokakauppareissulla.

JackOja
09.09.2015, 10.26
...jos saan itse päättää mulle tulevista tavaroissta, niin pyydän ihan suosiolla toimituksen lähipostiin....

Tuon pitäisi olla useammin mahdollista ja olla vaikkapa ihan oletustoimitustapa. Paljon vaivattomampaa olisi kuin säätäminen kuriirifirmojen kanssa :)

Nappulakenka
09.09.2015, 12.29
Ettei laivassa olis..?

Hyvinkin mahdollista..

EDIT: Ennätinkin valittamaan.. Jenkkilän tilaus tipahti juuri postiluukusta :D

Hääppönen
09.09.2015, 12.54
Taas kerran en pysty käsittämään yhtä asiaa: miksi ei ulkomailta tulevia paketteja saa noutaa itsepalvelulokeroista? (Todella toimiva systeemi).

carp
09.09.2015, 13.23
Taas kerran en pysty käsittämään yhtä asiaa: miksi ei ulkomailta tulevia paketteja saa noutaa itsepalvelulokeroista? (Todella toimiva systeemi).

Toiveeseesi on (todennäköisesti) vastattu ehkäpä DHL:n puolelta: http://www.hs.fi/talous/a1441763695823 (Kilpailu pakettialalla kiristyy – DHL tuo automaatit K-kauppoihin, Posti yhteistyöhön Stockmannin kanssa).

Noin muuten Posti toimii varmaankin vain sopimusten mukaan. Jos on tilattu kotiinkuljetus, niin sitä lähtökohtasesti ainakin yritetään, vaikka kieltämättä nuo lokerot olisivat monesti kätevämpi vaihtoehto.

huotah
09.09.2015, 13.34
Sormet ristissä että DHL:n automaateilta tai palvelupisteiltä onnistuisi myös paketin lähetys ulkomaille. Se olisi todellista edistystä.

Hääppönen
09.09.2015, 13.56
Toiveeseesi on (todennäköisesti) vastattu ehkäpä DHL:n puolelta: http://www.hs.fi/talous/a1441763695823 (Kilpailu pakettialalla kiristyy – DHL tuo automaatit K-kauppoihin, Posti yhteistyöhön Stockmannin kanssa).

Noin muuten Posti toimii varmaankin vain sopimusten mukaan. Jos on tilattu kotiinkuljetus, niin sitä lähtökohtasesti ainakin yritetään, vaikka kieltämättä nuo lokerot olisivat monesti kätevämpi vaihtoehto.
Hienoa!!! Postin nykyisessä järjestelmässä ollut käsittämätöntä se, että ulkomailta tulevia paketteja ei ole saanut toimitettavaksi automaattiin. Ainoastaan kotimaasta lähetetyt.

JackOja
09.09.2015, 14.02
Hienoa!!! Postin nykyisessä järjestelmässä ollut käsittämätöntä se, että ulkomailta tulevia paketteja ei ole saanut toimitettavaksi automaattiin. Ainoastaan kotimaasta lähetetyt.

Hassusti mulle kävi äskettäin kun samalla kertaa CRC:sta tilatut jutskat tuli kahdessa eri paketissa, joista toisen hain postista ja toinen tuli pakettiautomaattiin. Olen siis konffannut pakettien suorasiirron automaattiin.

Ja isokokoiset kirjeet pitää hakea postista, miksei niitäkin voisi siirtää automaattiin?

IncBuff
09.09.2015, 14.26
Niin ne postin kautta tulevat paketit tulee varmasti edelleen postin kautta ja kuten ennenkin.

Ja isokokoiset kirjeet pitää hakea postista, miksei niitäkin voisi siirtää automaattiin?Mulle tulee nykyään niin vähän paperipostia että kaikki voisi mennä automaattiin. Voisi kauppareissulla aina hakea.

slow
09.09.2015, 16.38
Edellisen onnistuneen palvelukokemuksen tuuditettua satunnaisen kuluttajan valheelliseen turvallisuudentunteeseen erehtyy hän valitsemaan DPD:n ostostensa kuljettajaksi.
Eipä valitse enää.

Seurannan mukaan lähetystä on yritetty toimittaa aikana, jolloin olen ollut toimitusosoitteessa valmiina vastaanottamaan paketin. Toimitusyrityksestä on seurannan mukaan niin ikään jätetty ilmoitus. Ei ole soinut ovikello, saati puhelin. Ei näy viestiä postiluukussa eikä sähköpostissa. Aitoa ninjailua.

Tulihan se viimein.

Minkäänlaista selitystä tuolle haamutoimitukselle tai puuttuvalle imoitukselle en saanut. Ei kuulemma tiedä miten "toiset kuskit" toimii, itse tekee aina ohjeistuksen mukaan..

p bonk
10.09.2015, 00.15
Veikkaan muuten, että Posti joutuu tarkistamaan ainakin ulkomaan pakettipostin hintojaan, kun lähettäminen DHL:n automaatista tulee mahdolliseksi. Ehkä samalla tulee mahdolliseksi se, että päiväposti jaetaan kolme kertaa viikossa. Sitä ne ainakin täällä harjoittelevat, kun posti tulee kuuden jälkeen illalla tai sitten vasta päivän myöhässä (tämän voi päätellä siitä, milloin aikakuslehdet jaetaan).

Nana
10.09.2015, 17.05
Bikesterillä on minusta Post Nord myös käytössä, mutta siellä tuntuisi toimivan ihan hyvin. Viimeksi tuli parissa päivässä ja nyt maanantaina lähetetty paketti on tänään 13 jälkeen kirjattu saapuneeksi Terminal Finlandiin, joten odotan saavani myöhemmin tänään tai huomenna viestin, jossa sen ilmoitetaan olevan lähikaupasta noudettavissa.

Jani73
10.09.2015, 19.41
1. Mene osoitteeseen posti.fi
2. Etusivulla ei ole mitään järkevää. Valitse Yritysasiakas.
3. Yritysasiakas-etusivusta puolet vie Postin oma mainosbanneri. Sen alla on
kolme linkkiä: Hae postinumero, Etsi toimipiste, Tilaa kuljetus. Ei mikään
näistä.
4. Selaa sivua alaspäin. Ahaa, Hinnat ja ohjeet! Valitse se. Sen alta
Hinnat.
5. Sivu on Hinnastot ja hintalaskurit. Se vaikuttaa järkevältä. Sivu koostuu
kahdesta valikosta, joista ylemmän otsikko on Voimassa olevat hinnastot ja
alemman Laske hinta. Sen alta löytyy vaihtoehtoina hintalaskurit kotimaan
kirjeille, ulkomaan kirjeille, suoramainoksille, lehdille, "kotisuoralle" ja
pienlähetyksille.
6. Valitse Kotimaan kirjeet.
7. Valitse maksutapa. Port Payé tai Postimaksukone. Postimerkki tai käteinen
ovat luettelossa, mutta niitä ei voi valita. En tiedä, mikä kumpikaan
mahdollisista vaihtoehdoista on, joten valitsen Postimaksukoneen.
8. Hintalaskuri! Jee! Laita vaikka Economy-kirje, Yksikköpaino 4166g ja
Määrä 1 kpl.
9. Virheilmoitus! "Syötetty tieto ei ole oikein. Punnittu paino -kenttään
syötetty tieto ei ole sallittu. Sallitut arvot 0 g - 2000g."
10. Okei, se on painava kirjeeksi, mutta pakettivaihtoehtoa ei ole. Kokeile
Priority-maksikirjettä.
11. Uusi virheilmoitus, vaikka virhe lienee sama! Otsikko: "Tapahtui virhe."
Virheilmoituksen tarkempi kuvaus: "Tapahtui virhe."
12. Selvä, tämä taitaa olla väärä paikka... Palaa Yritysasiakas-etusivulle.
13. Vasemman reunan palkissa on vielä yksi valikko! Siellä on kohta
Lähettäminen! Jes. Nyt voi valita, lähettääkö Paketteja vai Kirjeitä vai
Lehtiä vai mitä. Valitse Paketteja.
14. Valitse Yrityksille kotimaassa.
15. Valitse Paketit perille iltapäiväksi.
16. Nyt pääset pakettien Hinnat ja ohjeet -valikkoon. Mahdollisuudet ovat
Hinnasto (pdf), Polttoainelisä ja Ohjeet lähettämiseen ja pakkaamiseen.
Miksi kirjeen hinnat näkyvät selaimessa, mutta paketin hinnat pitää ladata
pdf:nä? No, lataa.
17. PDF aukeaa eri ohjelmassa. Ensimmäisessä ruudussa on pelkästään postin
logo isolla. Varmaan näyttäisi todella hienolta, jos PDF:n printtaisi.
Tiedosto on 40 sivua pitkä.
18. Arvo otsikoksi Lähetä yritykselle.
19. Siellä on mittayksikkötaulukko, jonka on tehnyt joku, joka ei tiedä,
mitä taulukot ovat tai miten mittayksiköt toimivat. Siinä lukee Enimmäiskoko
120 x 60 x 60 cm. Sen jälkeen on kolme rastia, joilla kerrotaan, että tämä
pätee Express City, Express Morning ja Express Business Day -palveluilla.
(Muita vaihtoehtoja ei ole.) Sen jälkeen kerrotaan Enimmäispaino 35 kg ja
taas samat kolme kohtaa on rastitettu. Sitten kerrotaan Vähimmäiskoko 25 x
13 x 13 cm ja taas kaikki kohdat on rastitettu. Ja lopuksi Vähimmäispaino
250 g ja kaikki kohdat on rastitettu. Sitten vielä kaksi Enimmäiskoko
Erilliskäsiteltävänä -kohtaa, joissa rastit ovat hajallaan.
20. Tutkimusten perusteella ihan sama, mitä valitset, normipaketin paino on
250 grammasta 35 kiloon. Ja koko 25 x 13 x 13 cm3:sta 120 x 60 x 60 cm3:een.
(Huom! Ei senttiin vaan kuutiosenttiin!) Eli toisin sanoen neljän kilon
kirjalaatikolle tämä on oikea vaihtoehto.
21. Express Business Day on se perusvaihtoehto, vaikka sekin on Express.
Katsotaan sen hinta. Yhden paketin lähetys on 11,91?/lähetys, 0,289?/kg.
Ovatko nämä vaihtoehtoisia hintoja? Päätän, että ne lasketaan yhteen. Ja
että painohinta on alkavalta kilolta. Näin hinta olisi 13,36?. Jes!
22. Hetkinen, samalla sivulla on alempana myös Jakelumaksu. Se on tosin
Kuljetusyksikkö- eikä Paketti-otsikon alla, mutta mitä se tarkoittaa? Onko
se se, että joku jakelee Kuljetusyksikön eli esimerkiksi lavan johonkin?
Eikö pakettia jaella? Jakelumaksu jakeluvyöhykkeellä 1 on 20,64? ja
jakeluvyöhykkeellä 2 se on 41,28?.
23. Etsi PDF:stä sanaa "jakelumaksu". Se on siellä neljä kertaa, aina
vastaavan taulukon päällä väliotsikon Kuljetusyksikkö alla.
24. Etsi PDF:stä sanaa "jakeluvyöhyke". Se on aina saman taulukon kohdalla,
mutta ei muualla.
25. Googleta "jakeluvyöhyke". Kahdeksan osumaa. Ensimmäinen on linkki tähän
samaan PDF:ään. Muut eivät ole postin linkkejä. Kolmantena on
machinetools.wihuri.fi-sivusto jossa sanotaan, että yhden päivän
jakeluvyöhyke ulottuu Keski-Suomeen asti, joten useat suomalaiset
Mazak-asiakkaat voivat hyötyä tästä todella ...
26. Googleta "jakelumaksu". 36 osumaa. Toinen on postin sivuilla joku toinen
PDF, joka vaikuttaa lupaavalta: Kotimaan rahdin palvelumaksut!
27. Ei sittenkään. Sieltä selviää vain, että rahdin suhteen Ylimääräinen
jakelumaksu on 36 ?/tunti.
28. Laske, että mahdollinen jakelumaksu mahdollisella jakeluvyöhykkeellä 2
tekisi paketin postittamisesta neljä kertaa niin kallista kuin ilman sitä.
29. Laske, paljonko työaikaa olet käyttänyt asian selvittämiseen.
30. Ahdistu.
31. Soita Postin asiakaspalveluun.
32. Valitse 5, asia koskee postituspalveluita.
33. Valitse 1, asia koskee pakettia.
34. Älä valitse mitään, koska et halua antaa palautetta puhelinpalvelusta.
35. Puhelinneuvoja vastaa nopeasti ja kysyy ensimmäisenä, miten teet
pakettikortin. Onko Prenet käytössä? Vastaa kieltävästi.
36. Saa selkeät ohjeet. Jos paketti on alle viisi kiloa ja vastaanottaja
noutaa sen postista, hinta on 9,30?. Jos alle viiden kilon paketti viedään
perille asti, hinta on 20,30?. Näin pienissä ei ole vyöhykkeitä eikä
jakelumaksua.
37. Ihmettele ääneen, miksi selaamasi PDF:n perusteella hinta olisi 13,36?
tai mahdollisesti nelinkertainen määrä, eikä suinkaan 20,30?.
38. Saa kuulla, että Postin kotisivuilta löytyy erikseen kohta
Käteispalveluiden hinnat! PDF:ssä on ehkä sopimushintoja ja
hinnoittelupalveluiden hinnat, mutta niistähän ei suinkaan ole kyse. Eipä
tietenkään. Kiitos, kuulemiin.
39. Asian selvittyä, mene sairaalloisesta mielenkiinnosta vielä Postin
sivuille.
40. Koeta etsiä valikosta Käteispalveluiden hinnat. Ne eivät ole kohdassa
Lähettäminen. Entä Hinnat, ohjeet ja asiakaspalvelu? Valitaanpa sieltä
Hinnat ja maksutavat.
41. Mitä ihmettä! Vanha tuttu sivu Hinnastot ja hintalaskurit!
42. Todellakin, ensimmäisen alaotsikon Voimassa olevat hinnastot alta löytyy
Käteispalveluiden hinnasto. Klikkaa sitä.
43. Päädy tyhjälle sivulle, jonka osoitekentässä lukee about:blank.
44. Tarkista koneelta Lataukset. Hahaa! Sivu on yllättäen ladannut vielä
yhden PDF:n koneellesi.
45. Avaa uusi hinnasto innosta värisevin sormin. Tällä kertaa ensimmäinen
sivu on oranssi ja siinä on iso valkoinen Postin logo.
46. Mene sivulle 10. Siellä todellakin on PAKETTIPALVELUT, kotimaa. Paketit
postitoimipisteestä. Asiallisesta koostetusta taulukosta selviää, että jos
paino on 2-5 kiloa, sen hinta on 09,30? postiin tai 20,30? ovelle.
Puhelinneuvoja oli oikeassa!

Kas näin helposti pystyt itsekin selvittämään paketin postittamisen hinnan!
Iloista asiointia Postin verkkosivuilla!

Hääppönen
10.09.2015, 21.38
Aivan upea selvitys, Jani73!!! Yksinkertainen on kaunista. Paitsi silloin, kun edellä kuvattu Postin ohjelma on elämästä vieraantuneen yksinkertaisen tekemä. Tuosta labyrintista ei moni jaksa/selviä läpi.

Nana
10.09.2015, 21.50
Minä olen päässyt aina oikealle sivulle kun olen vain googlettanut Postin hintalaskuri tms ja päässyt tällaiselle sivulle http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/tyokalut/kirjepakettilaskuri/
joka laskee paketille tai kirjeelle hinnan. Google on ihan kätevä, etenkin jos ei joltain sivulta tahdo oikeaa kohtaa suoraan löytää.

tirsintarsi
10.09.2015, 22.08
Onko näin, että posti yrittää vääntää nykyajan palveluiden ulkoistamis/itsepalvelukulttuuria vastaan ja asiat selviävät helpoiten marssimalla henkilökohtaisesti postiin tiskille naamatusten asiakaspalvelijan tykö :)

huotah
10.09.2015, 23.43
Aivan upea selvitys, Jani73!!! Yksinkertainen on kaunista. Paitsi silloin, kun edellä kuvattu Postin ohjelma on elämästä vieraantuneen yksinkertaisen tekemä. Tuosta labyrintista ei moni jaksa/selviä läpi.

+1. Maailman paras Posti.

pikku-mihkali
11.09.2015, 06.52
1. Mene osoitteeseen posti.fi
2. Etusivulla ei ole mitään järkevää. Valitse Yritysasiakas.
3. Yritysasiakas-etusivusta puolet vie Postin oma mainosbanneri. Sen alla on
kolme linkkiä: Hae postinumero, Etsi toimipiste, Tilaa kuljetus. Ei mikään
näistä.
4. Selaa sivua alaspäin. Ahaa, Hinnat ja ohjeet! Valitse se. Sen alta
Hinnat.
5. Sivu on Hinnastot ja hintalaskurit. Se vaikuttaa järkevältä. Sivu koostuu
kahdesta valikosta, joista ylemmän otsikko on Voimassa olevat hinnastot ja
alemman Laske hinta. Sen alta löytyy vaihtoehtoina hintalaskurit kotimaan
kirjeille, ulkomaan kirjeille, suoramainoksille, lehdille, "kotisuoralle" ja
pienlähetyksille.
6. Valitse Kotimaan kirjeet.
7. Valitse maksutapa. Port Payé tai Postimaksukone. Postimerkki tai käteinen
ovat luettelossa, mutta niitä ei voi valita. En tiedä, mikä kumpikaan
mahdollisista vaihtoehdoista on, joten valitsen Postimaksukoneen.
8. Hintalaskuri! Jee! Laita vaikka Economy-kirje, Yksikköpaino 4166g ja
Määrä 1 kpl.
9. Virheilmoitus! "Syötetty tieto ei ole oikein. Punnittu paino -kenttään
syötetty tieto ei ole sallittu. Sallitut arvot 0 g - 2000g."
10. Okei, se on painava kirjeeksi, mutta pakettivaihtoehtoa ei ole. Kokeile
Priority-maksikirjettä.
11. Uusi virheilmoitus, vaikka virhe lienee sama! Otsikko: "Tapahtui virhe."
Virheilmoituksen tarkempi kuvaus: "Tapahtui virhe."
12. Selvä, tämä taitaa olla väärä paikka... Palaa Yritysasiakas-etusivulle.
13. Vasemman reunan palkissa on vielä yksi valikko! Siellä on kohta
Lähettäminen! Jes. Nyt voi valita, lähettääkö Paketteja vai Kirjeitä vai
Lehtiä vai mitä. Valitse Paketteja.
14. Valitse Yrityksille kotimaassa.
15. Valitse Paketit perille iltapäiväksi.
16. Nyt pääset pakettien Hinnat ja ohjeet -valikkoon. Mahdollisuudet ovat
Hinnasto (pdf), Polttoainelisä ja Ohjeet lähettämiseen ja pakkaamiseen.
Miksi kirjeen hinnat näkyvät selaimessa, mutta paketin hinnat pitää ladata
pdf:nä? No, lataa.
17. PDF aukeaa eri ohjelmassa. Ensimmäisessä ruudussa on pelkästään postin
logo isolla. Varmaan näyttäisi todella hienolta, jos PDF:n printtaisi.
Tiedosto on 40 sivua pitkä.
18. Arvo otsikoksi Lähetä yritykselle.
19. Siellä on mittayksikkötaulukko, jonka on tehnyt joku, joka ei tiedä,
mitä taulukot ovat tai miten mittayksiköt toimivat. Siinä lukee Enimmäiskoko
120 x 60 x 60 cm. Sen jälkeen on kolme rastia, joilla kerrotaan, että tämä
pätee Express City, Express Morning ja Express Business Day -palveluilla.
(Muita vaihtoehtoja ei ole.) Sen jälkeen kerrotaan Enimmäispaino 35 kg ja
taas samat kolme kohtaa on rastitettu. Sitten kerrotaan Vähimmäiskoko 25 x
13 x 13 cm ja taas kaikki kohdat on rastitettu. Ja lopuksi Vähimmäispaino
250 g ja kaikki kohdat on rastitettu. Sitten vielä kaksi Enimmäiskoko
Erilliskäsiteltävänä -kohtaa, joissa rastit ovat hajallaan.
20. Tutkimusten perusteella ihan sama, mitä valitset, normipaketin paino on
250 grammasta 35 kiloon. Ja koko 25 x 13 x 13 cm3:sta 120 x 60 x 60 cm3:een.
(Huom! Ei senttiin vaan kuutiosenttiin!) Eli toisin sanoen neljän kilon
kirjalaatikolle tämä on oikea vaihtoehto.
21. Express Business Day on se perusvaihtoehto, vaikka sekin on Express.
Katsotaan sen hinta. Yhden paketin lähetys on 11,91?/lähetys, 0,289?/kg.
Ovatko nämä vaihtoehtoisia hintoja? Päätän, että ne lasketaan yhteen. Ja
että painohinta on alkavalta kilolta. Näin hinta olisi 13,36?. Jes!
22. Hetkinen, samalla sivulla on alempana myös Jakelumaksu. Se on tosin
Kuljetusyksikkö- eikä Paketti-otsikon alla, mutta mitä se tarkoittaa? Onko
se se, että joku jakelee Kuljetusyksikön eli esimerkiksi lavan johonkin?
Eikö pakettia jaella? Jakelumaksu jakeluvyöhykkeellä 1 on 20,64? ja
jakeluvyöhykkeellä 2 se on 41,28?.
23. Etsi PDF:stä sanaa "jakelumaksu". Se on siellä neljä kertaa, aina
vastaavan taulukon päällä väliotsikon Kuljetusyksikkö alla.
24. Etsi PDF:stä sanaa "jakeluvyöhyke". Se on aina saman taulukon kohdalla,
mutta ei muualla.
25. Googleta "jakeluvyöhyke". Kahdeksan osumaa. Ensimmäinen on linkki tähän
samaan PDF:ään. Muut eivät ole postin linkkejä. Kolmantena on
machinetools.wihuri.fi-sivusto jossa sanotaan, että yhden päivän
jakeluvyöhyke ulottuu Keski-Suomeen asti, joten useat suomalaiset
Mazak-asiakkaat voivat hyötyä tästä todella ...
26. Googleta "jakelumaksu". 36 osumaa. Toinen on postin sivuilla joku toinen
PDF, joka vaikuttaa lupaavalta: Kotimaan rahdin palvelumaksut!
27. Ei sittenkään. Sieltä selviää vain, että rahdin suhteen Ylimääräinen
jakelumaksu on 36 ?/tunti.
28. Laske, että mahdollinen jakelumaksu mahdollisella jakeluvyöhykkeellä 2
tekisi paketin postittamisesta neljä kertaa niin kallista kuin ilman sitä.
29. Laske, paljonko työaikaa olet käyttänyt asian selvittämiseen.
30. Ahdistu.
31. Soita Postin asiakaspalveluun.
32. Valitse 5, asia koskee postituspalveluita.
33. Valitse 1, asia koskee pakettia.
34. Älä valitse mitään, koska et halua antaa palautetta puhelinpalvelusta.
35. Puhelinneuvoja vastaa nopeasti ja kysyy ensimmäisenä, miten teet
pakettikortin. Onko Prenet käytössä? Vastaa kieltävästi.
36. Saa selkeät ohjeet. Jos paketti on alle viisi kiloa ja vastaanottaja
noutaa sen postista, hinta on 9,30?. Jos alle viiden kilon paketti viedään
perille asti, hinta on 20,30?. Näin pienissä ei ole vyöhykkeitä eikä
jakelumaksua.
37. Ihmettele ääneen, miksi selaamasi PDF:n perusteella hinta olisi 13,36?
tai mahdollisesti nelinkertainen määrä, eikä suinkaan 20,30?.
38. Saa kuulla, että Postin kotisivuilta löytyy erikseen kohta
Käteispalveluiden hinnat! PDF:ssä on ehkä sopimushintoja ja
hinnoittelupalveluiden hinnat, mutta niistähän ei suinkaan ole kyse. Eipä
tietenkään. Kiitos, kuulemiin.
39. Asian selvittyä, mene sairaalloisesta mielenkiinnosta vielä Postin
sivuille.
40. Koeta etsiä valikosta Käteispalveluiden hinnat. Ne eivät ole kohdassa
Lähettäminen. Entä Hinnat, ohjeet ja asiakaspalvelu? Valitaanpa sieltä
Hinnat ja maksutavat.
41. Mitä ihmettä! Vanha tuttu sivu Hinnastot ja hintalaskurit!
42. Todellakin, ensimmäisen alaotsikon Voimassa olevat hinnastot alta löytyy
Käteispalveluiden hinnasto. Klikkaa sitä.
43. Päädy tyhjälle sivulle, jonka osoitekentässä lukee about:blank.
44. Tarkista koneelta Lataukset. Hahaa! Sivu on yllättäen ladannut vielä
yhden PDF:n koneellesi.
45. Avaa uusi hinnasto innosta värisevin sormin. Tällä kertaa ensimmäinen
sivu on oranssi ja siinä on iso valkoinen Postin logo.
46. Mene sivulle 10. Siellä todellakin on PAKETTIPALVELUT, kotimaa. Paketit
postitoimipisteestä. Asiallisesta koostetusta taulukosta selviää, että jos
paino on 2-5 kiloa, sen hinta on 09,30? postiin tai 20,30? ovelle.
Puhelinneuvoja oli oikeassa!

Kas näin helposti pystyt itsekin selvittämään paketin postittamisen hinnan!
Iloista asiointia Postin verkkosivuilla!

Tämä on ehkä fillarifoorumin historian ansiokkain kirjoitus. Todellista tutkivaa journalismia, saako jakaa Somessa ?.

TemMeke
11.09.2015, 07.45
saako jakaa Somessa ?.

Jaa mielummin tuota orkkisjuttua: :)
https://www.facebook.com/mikepohjola/posts/10153145494778225

Singer
11.09.2015, 07.56
Onko näin, että posti yrittää vääntää nykyajan palveluiden ulkoistamis/itsepalvelukulttuuria vastaan ja asiat selviävät helpoiten marssimalla henkilökohtaisesti postiin tiskille naamatusten asiakaspalvelijan tykö :)
...paitsi posti on lopettamassa toimipaikkansa pietarsaaren kokoisessa paikassa, joten sekin vaikeutuu. Eräiden firmojen kohdalla tulee mielenkiintoista lähettää tavarat ulos.
"Posti ei ole enää entisensä" :rolleyes:

Nana
11.09.2015, 12.27
Tänään tuli ilmoitus, että maanantaina lähetetty paketti on lähikaupassa noudettavissa.

The flying Chocobo
11.09.2015, 13.53
Pietarsaareenkin tulee varmaan lakkautettavan Postin tilalle jokin muu paketin nouto/lähetyspiste. Todennäköisesti joku yrittäjä ottaa hoitaakseen, mahdollisesti niitä tulee useampikin. Tuurilla on sama paikka, jossa hoidetaan jonkun muunkin kuljetusfirman pakettien nouto. Ainakin Helsingin Malminkartanossa on tilanne tällainen. Tosin se, miten asiakaspalvelu toimii jos on hoidettavana kauppa, Posti ja mahdollisesti parin muunkin toimijan paketit, onkin sitten eri juttu.

YT
11.09.2015, 14.06
Sitten se asiamiespostialihankkija vaihtuu parin vuoden välein ja taas menee puoli vuotta opetellessa.

pikku-mihkali
11.09.2015, 17.04
Ainakin meillä päin paikallinen R-kioski toimii kuin junan vessa postipalveluissa verrattuna siihen vanhaan postikonttoriin. Asiointi on nopeampaa, ei jonoja, se on auki melkein aina ja saa samalla ostettua herätekaljat, ei ole vanhaa postikonttuuria ikävä.

xsakkex
14.09.2015, 19.16
Pakko nyt kehasta postnordia, kun kauhunsekaisin tuntein luin täältä kyseisen firman ninjailuja.
7.9 laitoin bikesterille maasturi tilauksen, tänään 14.9 pyörä kotona. Postnord/pdp soitti aamupäivästä ja kyseli sopivaa toimitus aikaa. Pyysin tuomaan klo:14 jälkeen. Klo:14.15 kuski soitti ja varmisti, että olen kotona ja melkeen heti firman paku oli pihassa. Mitään allekirjoitusta ei kylläkään pyörää luovuttaessaan tuntunu tarvitsevan.
Ainakin täällä Jyväskylässä näyttäs toimivan.

lefa42
22.09.2015, 16.11
Bikesterillä on minusta Post Nord myös käytössä, mutta siellä tuntuisi toimivan ihan hyvin. Viimeksi tuli parissa päivässä ja nyt maanantaina lähetetty paketti on tänään 13 jälkeen kirjattu saapuneeksi Terminal Finlandiin, joten odotan saavani myöhemmin tänään tai huomenna viestin, jossa sen ilmoitetaan olevan lähikaupasta noudettavissa.

Oma pakettini ollut myös useassa Terminal Finlandissa, tietääkö sitten kukaan, koska tuo on lähelläkään näitä nurkkia. Heti alkoi mun kohdalla mennä käteen, kun vaihtui Postnordiksi toimittaja.. edellinen paketti (dpd muistaakseni) odotti talon rappusilla, kuten kaikki aikaisemmatkin (kuistin ovessa valtakirja)..

21.9.2015 14:49
Terminal, Suomi
Lähetys on matkalla

21.9.2015 14:08
Terminal, Suomi
Lähetys on matkalla

21.9.2015 7:40
Terminal, Suomi
Lähetys on matkalla

18.9.2015 18:40
Terminal, Suomi
Lähetys on matkalla

18.9.2015 14:33
Terminal, Suomi
Lähetys on matkalla

18.9.2015 13:55
Terminal, Suomi
Lähetys on matkalla

16.9.2015 11:02
Lübeck, Saksa
Lähetys on noudettu

15.9.2015 19:13
internetstores GmbH, Ruotsi
EDI-tiedot (electronic shipping instruction) on vastaanotettu

Serpico
23.09.2015, 11.22
Heti alkoi mun kohdalla mennä käteen, kun vaihtui Postnordiksi toimittaja..

Sama homma täällä. Postnord on kyllä surkein tavaran toimittaja mitä on itselleni tullut vastaan. Toimittaminen vaan kestää ja kestää kun taas britit saa paketin sulle koti ovelle kannettuna seuraaavaksi päiväksi tilauksesta ja se kerkeää käydä kääntymässä vielä Saksassakin ennen kuin tulee tänne kotimaan kamaralle. Loppu kyllä omalla kohdallani tilaaminen Bikesteri:stä.

Nalho
23.09.2015, 18.13
Ei tuo kotimaan posti tai mikä sen nimi lieneekään ihan puhtailla papereilla kuiville pääse.Minulle tuli Miamista a-vitosen kokoinen kuori. Joka ainoa paikka missä se oli käynyt oli tunnollisesti lähetyksenseurannassa jossa neljästoista skannaus oli Helsinki 18.9 klo 05:00. Sen jälkeen se sitten hävisi kokonaan bittitaivaaseen. Eilen sitten ihan piruuttani soitin sinne asiakaspalveluun ja kysyin miksi se ei näy järjestelmässä. Ihan selvää vastausta en saanut kuin sen että kyllä se postiluukusta aikanaan tulee. Sanoin etten sitä hetkeäkään epäilekkään, vaan haluaisin tietää että miksi se ei näy järjestelmässä täällä vaikka joka ainoa käännös muualla maailmassa on rekisteröity. Lisää puolilivillaisia selityksiä johon sanoin että unohdetaan koko juttuja anteeksi että käytin aikaanne.

Virkailija oli täsmälleen oikeassa, tänään se tuli luukkuun.

Grr
28.09.2015, 19.38
Jooh, kotimaan Posti/Itella/whatever...
Odotin yhtä ulkomaanpakettia. Tänään kävin muissa asioissa asiamiespostissa ja virkailija totes että mulle oli tuloillaan yksi paketti, mutta se lähetettiin takaisin kun vastaanottajaa ei oltu tavoitettu ajoissa...
Voi kilin ***** saatana, olisivat a) lähettäneet saapumisilmoituksen, b) yrittäneet soittaa. Mutta ei.

Pikkulauri
29.09.2015, 14.54
Jooh, kotimaan Posti/Itella/whatever...
Odotin yhtä ulkomaanpakettia. Tänään kävin muissa asioissa asiamiespostissa ja virkailija totes että mulle oli tuloillaan yksi paketti, mutta se lähetettiin takaisin kun vastaanottajaa ei oltu tavoitettu ajoissa...
Voi kilin ***** saatana, olisivat a) lähettäneet saapumisilmoituksen, b) yrittäneet soittaa. Mutta ei.

Minulle kävi aivan samalla tavalla. Pyysin vielä lähettäjää laittamaan puketin kirjattuna, jotta se varmasti tulee perille ja saan siitä varmasti noutoilmoituksen. Vaan ei se niin käynyt. Paketti oli palautettu lähettäjälle, koska sitä ei oltu ajossa noudettu. Mitään ilmoitusta ei koskaan tullut noudosta. Ei soittoa, lappua, ei ilmoitusta Netpostiin. Haukuin Postin, ja olivat kovasti pahoillaan, johon totesin ettei se kovasti pahoillaan olo tilaamaani ja maksamaani tavaraa minulle tuo.

Munarello
03.10.2015, 13.11
http://hs11.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305989397591?ts=719

maapaa
19.11.2015, 11.52
Osaako kukaan kertoa miten DHL arpoo pakettien jaon? Osa paketeista tulee Postin jakamana, kun taas jotkut jakaa DHL:n kuriiri.

VesaP
19.11.2015, 11.57
^Kaikki muut paketit menee DHL:ltä postiin, paitsi oikeat Express paketit. DHL Express voi kuljettaa myös hitaampia paketteja, mutta nekin menee postiin. Eli kaikki nämä <24h paketit tuo DHL:n lähetti (tai DHL:n palkkaama duunarifirma) eikä näitä toimiteta koskaan postiin. Kaikki muut menee suoraan postiin vaikka yritettäisiinkin toimittaa ensin kotiin. Ne ei palaudu enää DHL:n hoteisiin.

maapaa
19.11.2015, 13.50
^ Ok! Tiistaina tuli kaksi pakettia Bike Components:lta joista toinen tuli DHL kuriirin kyydissä kotiovelle. Harmi kun ei tullut katsottua onko pakettien lähetyskorteissa eroa.

PeeVeli
08.12.2015, 19.52
Seurannan mukaan perjantaina DPD / Postnord -pakettia yritetty toimittaa, vastaanottajaa ei tavoitettu. Sunnuntaina sähköposti Postnordin asiakaspalveluun, toive iltajaosta ja soitosta, kun paketti on ovella. Maanantaina asiakaspalvelu soitti, sovittiin toimitus tiistai-illaksi ja kuljettajan soitto.

Kaikki meni, kuten sovittiin. Mielestäni hyvää palvelua.

Kunpa ulkomaisissakin verkkokaupoissa voisi valita vaihtoehdon, jossa paketti menee suoraan postiiin tai lähikauppaan, ilman näitä turhia toimitusyrityksiä, jotka ainakaan minulla eivät koskaan onnistu.

marco1
27.01.2016, 20.18
Nyt oli kuningaskuriiri, juniorille tilattu untuvatakki (n. 160cm) oli tungettu kirjeluukusta sisään postilaatikkoon :D
No mitään ei mennyt rikki ja säästyi noutoreissulta jostain.

Nana
27.01.2016, 20.58
Kunpa ulkomaisissakin verkkokaupoissa voisi valita vaihtoehdon, jossa paketti menee suoraan postiiin tai lähikauppaan, ilman näitä turhia toimitusyrityksiä, jotka ainakaan minulla eivät koskaan onnistu.

Ainakin Bikesterissä kaikki lähetykset ovat tulleet suoraan lähikauppaan ja samalla asiakkaalle lähtee ilmoitus, että lähetys on noudettavissa lähikaupasta. Postikulutkaan eivät ole päätä huimaavia, 4.50e taisi olla shippingin hinta.

juakko
28.01.2016, 18.53
Tänään tuli dpd-paketti työpaikalle, kuljetusaika 4 arkipäivää. Ihan hyvä, sanoisin. Toisaalta kyseessä on helposti löydettävä paikka jossa ovet ovat avoinna ison osan päivästä.

Phobia
01.02.2016, 14.00
Ja täällä taasen DPD:n ninjat kävivät perjantaina "tuomassa paketin" 17-22 välillä. Ei vaan ketään näkynyt eikä puhelin pirissyt (vaikka etukäteen olin torstaina varmistanut että kuskilla on oikea numero ja vahvistivat silloin myös että perjantaina tulee).

Tänään maanantaina sitten aamulla seuranta päivittyi että "klo 22 perjantaina palautui vantaan varastoon koska vastaanottajaa ei tavoitettu 2. kerralla" -- Soitin niille hyvin iloisen ja rakentavan puhelun aamun ratoksi...

VesaP
09.02.2016, 09.46
Nyt meillekin kävi DPD:n (Postnordin) Ninja-Ansa :(

Paketti oli toimituksessa seurannan mukaan seuraavana päivänä ja vaimo jäi vartavasten etätöihin jotta olisi ollut pakettia vastaanottamassa. Aamulla paketti meni seurannan mukaan kuriirin kyytiin "Out for delivery". No, pakettia ei kukaan käynyt ovella asti (tai edes koko pitäjässä ilmeisesti) koko päivän aikana kun mitään saapumislappua ei oltu jätetty ja illalla seurantaan napsahti "vastaanottajaa ei tavoitettu, ovikoodi virheellinen". Muuten hyvä mut rivitaloasunnossa harvemmin on mitään ovikoodeja... Ja lähettiä ei todellakaan koko päivän aikana kämpän lähistöllä näkynyt. Eli täyttä paskaa ja suoraa valhetta tuon lähetin kirjaamiset. Vaimo laittoi reklamaatiota Postnordille --> ei vastausta. Yritettiin sopia uudelleen toimitus heidän nettisivujen kautta --> "uudelleen toimitusta ei voi valitettavasti sopia tällä hetkellä netin kautta, ota yhteyttä puhelimella". Sit kun yrittää puhelimella --> ei pääse läpi ampumallakaan vaikka 10min jonottaa.

No, nyt on "soittopyyntö" sisällä siellä, katotaan milloin soittavat.

VMP!!! Välttäisin DPD:tä AINA kuin mahdollista mutta välillä paketit silti tulee tuolla, ja joissakin webbikaupoissa tuo on peräti ainut vaihtoehto jolla kamat tulee. :(

peniini
24.02.2016, 23.00
Tuore kokemus UPS:stä: toimitus tuli perille viikossa Saksasta, mutta UPS oli jättänyt tuotteen oven ulkopuolelle, sillä kukaan ei ollut kotona toimitushetkellä. UPS ei myöskään soittanut minulle, vaikka numeroni oli nimeni yläpuolella laatikon kannessa olleessa tarrassa. Nyt kävi onneksi niin, että kukaan ei ehtinyt varastaa tuotetta, eikä tuote ollut mennyt sään takia pilalle. En suosittele.

JackOja
13.04.2016, 09.45
Ai jahas, taas vaihteeksi DHL:n paketit toimittaa täälläpäässä posti. Kunpa tuonkin olisi etukäteen tiennyt niin olisin tilannut paketit kotiin enkä duuniin.

Olikos joku temppu, jolla DHL-koodit toimii Postin seurannassa?

The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.posti.fi/)

jmrr
13.04.2016, 09.50
Ai jahas, taas vaihteeksi DHL:n paketit toimittaa täälläpäässä posti. Kunpa tuonkin olisi etukäteen tiennyt niin olisin tilannut paketit kotiin enkä duuniin.

Olikos joku temppu, jolla DHL-koodit toimii Postin seurannassa?

Mulla on ainakin samalla koodilla toiminut myös postin seurannassa. Ilmestyy sinne kunhan saapuu maahan.

Krabba
22.04.2016, 18.18
Odottelen tässä Merlinin pakettia. Aamulla Dpd:n seurannan mukaan lähetys on täällä päässä toimituksessa. Äsken katsoin ja seurannan mukaan pakettia olisi yritetty klo 15 aikoihin toimittaa. Täällä on tosin ollut koko ajan joku kotona. Yrittääkö noi uudelleen omatoimisesti vai onko ainoa vaihtoehto se, että olen itse aktiivinen paketin löytämisen suhteen?

Krabba
25.04.2016, 08.17
Yllättäen Postnordin sähköpostien käsittely on viivästynyt.
"Kiitos yhteydenotostanne. Sähköpostien käsittelymme on valitettavasti viivästynyt. Käsittelemme viestit saapumisjärjestyksessä. Ethän lähetä samasta asiasta useampia viestejä, sillä se hidastaa sähköpostien käsittelyä.

Jos asiasi on kiireellinen, soita asiakaspalveluumme p.0105728333.

Puheluhinnat löydät osoitteesta www.postnord.fi

Ystävällisin terveisin

Asiakaspalvelu

PostNord Oy"

TemMeke
25.04.2016, 16.13
Jakaja soitti, olin palaverissa ja soitin hetken päästä takas. Oli kuulemma koputellut ovella, mutta ei ollu avattu..

Sanoin, että ei yleensä olla päivällä kotona, niin voisko jättää valtakirjan ovelle? Joo, tottakai voi. Totesin, että ovessa oli jo tänään valtakirja. Aijaa, ei hän huomannut.

Sattuuhan sitä. Ei valvontakamerakaan oo huomannu, että pihalla olis käyny ketään.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160425/d49697f5a1cc5cd8241b2cd5e4e2a507.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160425/47413a071b65f802ec453d733f6e35ca.jpg

Sent from my A0001 using Tapatalk

Ptangh
25.04.2016, 17.04
Sattuuhan sitä. Ei valvontakamerakaan oo huomannu, että pihalla olis käyny ketään.

Nää on näitä. Ovat ottaneet jakajille käyttöön näkymättömyysviitat.

Krabba
25.04.2016, 19.01
Onnistuin tänään saamaan Postnordin asiakaspalvelun kiinni. Sain sovittua huomiseksi uuden toimituksen, toivotaan parasta. Ei pahoitellut eikä mitenkään kommentoinut kun esitin vaihtoehtoisen näkemykseni aikaisemmasta kuriirin käynnistä.

Krabba
01.05.2016, 10.30
Yllättäen Postnordin sähköpostien käsittely on viivästynyt.
"Kiitos yhteydenotostanne. Sähköpostien käsittelymme on valitettavasti viivästynyt. Käsittelemme viestit saapumisjärjestyksessä. Ethän lähetä samasta asiasta useampia viestejä, sillä se hidastaa sähköpostien käsittelyä.

Jos asiasi on kiireellinen, soita asiakaspalveluumme p.0105728333.

Puheluhinnat löydät osoitteesta www.postnord.fi

Ystävällisin terveisin

Asiakaspalvelu

PostNord Oy"
Näkyy edelleen olevan viivästymää. Tavarat tulivat jo monta päivää sitten mutta viimeksi tänään tuli sähköpostiin viesti, jossa kerrottiin viestien käsittelyn viivästyneen. Toivottavasti ei tarvitse kyseisen firman kanssa asioida.

r.a.i
02.05.2016, 21.36
Heh heh! Odottelen pakettia BikeComponentsista, tänään aamulla saapunut Lietoon/Turkuun jossa pallotellut koko päivän edes-takas.

Nyt viitteessä lukee, että toimitus viivästyy koska kyseessä ADR/vaarallisten aineiden kuljetusta vaativa kuljetus. Saa nähdä tuleeko panssaroidulla ajoneuvolla ja poliisit perässä. Kyseessä on niinkin vaarallinen paketti kuin Assoksen pyöräilyhousut ja Tacxin juomapullo :) Oli ne pökät jotkut S7-gamechangerit tjsp, mut en arvannut niiden ihan näin kovaa kamaa olevan...

jaslin
10.05.2016, 01.51
Postilla on kyrsinyt lähinnä se, että normaali postikin jää rappukäytävän puolelle vieraiden noukittavaksi. Liian vaikeaa se on työntää kirje kunnolla sisään, emt. laukeaako nuo jakajat reisille myös :D Muutama Hesari jäänyt saamatta. Joskus kirje ei myöskään ole selvästi mahtunut luukusta sisään, kun siellä oli ollut pullo, mutta siihen toisten otettavaksi se oli jätetty. Toisaalta taas, on Postilla ollut kerran todella mukava asiakaspalvelija. Ymmärsin olla ajoissa Postin chatissa vänkäämässä, josko saisin sovittua ajan toimitukselle kotiin. Kyseessä oli niin iso paketti, että autottomana en sitä itse olisi voinut noutaakaan. Hän ei luvannut mitään, mutta hetken päästä soitti minulle ja kertoi saaneensa sovittua minulle sopivan ajan toimitukselle :)

UPS:ista on muistona vain se Gorillasportsin tilaus. Minä pöhkö kun otan paketin vastaan aina sellaisessa kunnossa kuin se on, ja vasta jälkikäteen laitan myyjälle viestiä huonosta palvelusta. Tosiaan, paketti oli saanut pahasti osumaa, mutta oli sitä yritetty kohentaa. Puolet paketista oli teipattu jätepussin sisään.... Kun sitä lähdin aukomaan, niin se laatikko oli pahasti hajalla ja tietysti penkinpehmuste revennyt joka siellä sisällä oli. Uuden toki sain, kun kuvien kera laitoin reklamaatiota.

Thomannilta tilasin digipianon, enkä muista silloista kuriiria. Joka tapauksessa tyyppi ei ollut kauhean mairittelevan oloinen, ja minulle tehtiin selväksi ettei kuriiri tuo sitä ns. "kotiovelle" vaan kerrostalon ulko-ovelle, josta saisin sen itse taikoa kolmanteen kerrokseen. Taloyhtiössä kyllä on hissi, mutta oli tuo aika vaikeaa ilman lähellä asuvia tuttuja. Tämä kuriiri käsitteli paketteja todella kovakouraisesti, vaikka niissä oli merkki särkyvästä sisällöstä jne. Paketti oli ihan lässähtänyt ja osumaa se pianokin sitten oli saanut. Se kuka sen tuli sitten noutamaan takaisin toimi paljon ystävällisemmin. Kun Thomannilta tuli uusi tilalle, silloinkin kuriiri oli mukava enkä muista että olisi ollut mitään valittamisen aihetta. Paitsi ehkä se, että paketissa oli myös merkki ettei sen päältä saa kävellä (se kengänpohjanmerkki kieltomerkin alla), mutta oli siinä vain niitä kengänpohjan jälkiä päällä :D

carp
19.05.2016, 18.07
On tuo DPD:n (Postnordin) palvelutaso vaan ihan uskomatonta paskaa. Puhdasta valehtelua ja asiakkaan juoksutusta.

Paketti on tullut tänään Vantaalle ja tietojen mukaan ovella on käyty. Ja toisen järjestelmän mukaan myös 2. yritys on jo epäonnistunut. Huh huh.

InsaneFinn
11.07.2016, 17.53
Bike Componentsilta ollut perjantaina tulossa pakettia, jota seurannan mukaan toimitusta on yritetty toimittaa. No, eipä DHL:n kuskia näkynyt, vaikka kotona on ollut porukkaa koko päivän. Ulko-ovessa on toki numerokoodi, joka on saattanut vaikeuttaa toimitusta, jos ovat oikeasti yrittäneet toimittaa pakettia. Mutta paketissa kyllä pitäisi olla se puhelinnumero, josta olisi saanut apuja toimituksen saattamiseen loppuun asti. Ihmettelen kyllä, että mikä siinä on niin vaikeaa soittaa siihen puhelinnumeroon, jos semmoinenkin löytyy, jos kerran pakettia yrittävät toimittaa, mutta joku pieni este toimitamisen edessä. Luulisi, että jo kuskinkin kannalta kannattaisi soittaa siihen numeroon, ettei välttämättä tarvitsisi tehdä uutta reissua samaan osoitteeseen.

Lähetin sitten palautetta DHL:lle asiasta, johon ymppäsin erikseen vielä puhelinnumeroni sekä ovikoodin ja vastauksena oli, että voivat laittaa huomiseksi uudelleen jakoon. Pitääkö mun tästä ymmärtää, että sen sijaan, että pakettia olisi yritetty tänään toimittaa, sitä ei olisi vielä huomennakaan näkynyt ilman mun yhteydenottoa?

SvaR
11.07.2016, 18.56
Toissa viikolla tilasin rompetta Bike24 puljusta ja pistin merkille että paketti ei siirtynytkään totutusti postin kuskattavaksi. Pikkasen jänskätti että miten maaseudulle paketti nyt saapuu vai joudunko hakemaan sen jostain isommasta citystä, kun kotosalla en ollut. Hommissa olin toisaalla ja kesken päivän vilkasin että mikä tilanne niin hämmästys oli suuri kun paketti oli toimitettu, noh uteliaisuus voitti ja kotiin oli lähdettävä katsomaan niin siellähän se oven poskessa napotti. Eihän siinä hyvä näin että joku oli sen siihen jättänyt, mutta olishan toki voinut soittaakin.

Blackborow
14.07.2016, 13.32
Kyllä on työn ja tuskan takana saada DHL:ltä paketti. Soittivat kyllä ja kun ei sopinut niin sovittiin että tuodaan seuraavana päivänä ja soitetaan tarkemmasta toimitusajasta. No soittivat kyllä, mutta kilsan päästä eli se siitä tarkemmasta toimitusajasta. VMP!

TemMeke
14.07.2016, 13.41
Kyllä on työn ja tuskan takana saada DHL:ltä paketti. Soittivat kyllä ja kun ei sopinut niin sovittiin että tuodaan seuraavana päivänä ja soitetaan tarkemmasta toimitusajasta. No soittivat kyllä, mutta kilsan päästä eli se siitä tarkemmasta toimitusajasta. VMP!

Tutun kuuloista. Aspa lupaa yhtä ja kuskit tekee toista.

tapna
14.07.2016, 13.48
Mihin katosi DHL:n vanha hyvä käytäntö, eli paketti noudetaan Postista, jos ei ole paikalla toimitusaikana? Ainahan sen sai sieltä hakea, kun arkisin päivinä on aina jossakin muualla.

VesaP
14.07.2016, 13.54
DHL:n kuriiripuolen paketit (myös hitaasti tulevat) ei ole koskaan (ainakaan Nurmijärvellä) menneet postiin vaan on joutunut joko noutamaan ne terminaalista tai sitten valtakirjalla jättämään rappusille oven taakse. Sitten taas DHL Deutche Postin paketit on normaaleja postipaketteja (vaikka kulkenevatkin osan matkaa DHL:n jakeluverkossa) ja niiden jakelusta huolehtii (ainakin Nurmijärvellä) Posti --> menevät Postikonttoriin (tai kioskiin tms mikä nyt sattuukin postina olemaan nykyään) jos vastaanottajaa ei tavoiteta.

Bike24:sen paketit on noita kuriiripuolen paketteja ja ne ei koskaan ole menneet Postiin missään tapauksessa. Asian tunnistaa siitä että kuriiripaketissa on pitempi seurantakoodi mitä Deutsche postin versiossa. En tähän hätään muista montako merkkiä oli kummassakin.

tapna
14.07.2016, 14.04
Aa, paikkakuntakohtaista

Hippo04
14.07.2016, 15.06
Aa, paikkakuntakohtaista

Ei, vaan kuten yllä kerrottuna riippuu millä lähetetty. DHL kuriiri -> ahterista (tuovat kotiin tai hae jostain DHL noutopisteestä), DHL posti -> hyvä (vievät postiin jos eivät tavoita kotoa)

jani86
14.07.2016, 17.05

Hyvin toimii ainakin pk-seudulla dhl express lähetykset. Tulee tekstari missä on valittavina eri vaihtoehtoja toimitusajan/osoitteen suhteen, dhl-pakettiautomaatti tai nouto toimipisteestä.

Finnley
14.07.2016, 17.11
Tilattu viikon sisään Bike-Discountista, R2-Bikesta ja yhdestä pienen pienestä saksalaisesta putiikista.
Kaikissa toimitustapana DHL (Saksan posti?).

Ilmeisesti enää ei kotimaan Posti yritä ensin kuskata paketteja työpaikalle/kotiin, vaan ne menevätkin suoraan postikonttoriin.
Kuljetuspalvelukin on nyt nimeltään Priority-paketti, eikä jokin Express Business Day kuten ennen...
Onkohan Posti tehnyt uuden sopparin Saksanmaalle kun pakettien määrä räjähtänyt käsiin, vai johtuuko vain kesän henkilöstövajauksesta?

Tämä siis pääkaupunkiseudulla.

Ei tosin haittaa mua, posti alle kilometrin päässä, mutta pitää muista jatkossa jos/kun tilaa 20 kilon paketteja :D

SvaR
14.07.2016, 20.04
Uusi paketti tulossa Bike24 puljusta ja nyt se taas vuorostaan siirtyy postin hoteisiin...parempi näin.

Läskimasa
14.07.2016, 20.40
On tuo DPD:n (Postnordin) palvelutaso vaan ihan uskomatonta paskaa. Puhdasta valehtelua ja asiakkaan juoksutusta.

Täysin samaa mieltä. Meni 12€ puhelimessa roikkumiseen ennen kuin sain uuden toimitusajan sovittua, poika oli kotona, mutta eipä olis hänen kuittaus edes riittänyt vaikka olis ovikellon kuullutkin. Kotisivujen chat ei toimi ollenkaan ja aspa ei vastaa sähköpostiin, viive noin 2 viikkoa!!!

Jännittää miten saan nyt auki olevan tilauksen hoidettua kotiin, taas DPD:llä tulossa. Pitää niitata kaikki vekselit ja valtakirjat ulko-oveen että uskaltaa kuski jättää paketin vaikka kuittaamatta ovelle.

DHL:lle pojot, sunnuntaina tilaus Hongkongista, tänä aamuna kuski ovella. Ja rahti oli kiinalaiseen tapaan ilmainen. :)

tapna
14.07.2016, 21.27
Kerran on tainnut tulla lähetys DPD:ltä. Tuolloin paketti saapui varsin nopeasti äkkiarvaamatta ja yllättäen iltajakeluna. Toisaalta, jos tässäkin otsikossa tuosta puljusta kirjoitetuissa viesteissä on puoletkin asiaa, niin vättelen lafkaa parhaani mukaan.

TemMeke
14.07.2016, 21.54
Kerran on tainnut tulla lähetys DPD:ltä. Tuolloin paketti saapui varsin nopeasti äkkiarvaamatta ja yllättäen iltajakeluna. Toisaalta, jos tässäkin otsikossa tuosta puljusta kirjoitetuissa viesteissä on puoletkin asiaa, niin vättelen lafkaa parhaani mukaan.

Kuten tuossa aiemmin epäilit DHL:n toimintaa, niin DPD:n loppujakelu taitaa olla oikeasti paikkakuntakohtasta. Täällä jakelun hoitaa asiallisen olonen kaveri pienehköllä pakulla, joka ensin soittelee aamupäivällä, että oltaisko kotona, kun olis paketti tulossa noin aikaan x ja ilmottelee vielä lähempänä tarkemmin, jos ei osukaan siihen aikaan. Kaverille voi myös soitella takas samaan numeroon, eikä tartte arpoa jonkun valtakunnallisen keskuksen kautta. Olispa kaikkien kanssa asiointi yhtä helppoa.

Läskimasa
15.07.2016, 17.57
Joo, täällä (Vantaan terminaalista lähtevät toimitukset) ei kuulemma voi soittaa vaikka erikseen pyytäis.

Puhelimeen ei vastata, jono tunnin (kännykästä 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min), sähköpostiin ei vastata, jono 2-3 viikkoo.

Lähetin nyt faksilla, sähköpostilla ja kirjeellä valtakirjan etukäteen, jospa joku päätyis perille.

THU
19.07.2016, 08.54
Bike24/DHL kuriiripaketille kävi se perinteinen: Seurannan mukaan lähetys lastattu jakeluautoon su iltana ja jakelussa maanantaina. Päivystys koko päivän kotona (lomalla), varmistuksena puuhailua autotallissa ovet auki joka on rappukäytävän vieressä. Rappukäytävän ovi vielä jätetty auki, koska en pystynyt antamaan ovikoodia etukäteen. No show. Seurannan päivitystä muutaman tunnin välein, ei muutosta, kunnes illalla takautuva statusmuutos: Yritetty toimittaa klo xx.xx (jolloin olin kotona/autotallissa).

Tänään aamulla soitto DHL:n aspaan. Positiivista, että luuri nousi kolmannella hälytyksellä. Aspan mukaan lähetystiedoissa ei ollut ovikoodia, huoneiston numeroa eikä puhelinnumeroa, joten kuriiri ei päässyt sisään eikä voinut soittaakaan. Ovikoodin allekirjoitan ja sen haittoja oli yritetty mitigoida varmistamalla pääsy rappuun ja ovikellolle. Muiden osalta outoa jos Bike24 ei printtaisi samoja tietoja pakettiin kuin mitä lähetti meilivahvistuksessa (täydellinen osoite + puhelinnumero).

Lähetystä ei kuulemma voida jakaa DHL:n pakettiautomaattiin joka olisi lähettyvillä, joten huomenna uusi yritys + meilattu valtakirja jos ei (taaskaan) tavoiteta henk.koht.

Pasi Ahopelto
20.07.2016, 07.43
Ensimmäistä kertaa osui kohdalle ninjakuriiri ja paketti on palaamassa lähettäjälle ilman yhteydenottoa vastaanottajan suuntaan. Huvittavasti myyjältä (Rapha) tuli vastaus, että heillä on käsiteltävänä suuri määrä sähköposteja ja vastaavat tavallista hitaammin. Tiedä sitten liittyykö halvimman toimitusvaihtoehdon vaihtumiseen hyvin toimeesta DHL:stä (DHL Express tai Posti) nyt näköjään vähemmän toimivaan DPD:hen.

TemMeke
26.07.2016, 19.40
Onko Posti alkanut jakaa PostNordin lähetyksiä Suomessa, vai miksiköhän moinen oli tänään postilaatikossa? Sinänsä kyllä nopeaa toimintaa, viikonloppuna tilasin Ruotsista.

jani86
26.07.2016, 19.50
Onko Posti alkanut jakaa PostNordin lähetyksiä Suomessa, vai miksiköhän moinen oli tänään postilaatikossa? Sinänsä kyllä nopeaa toimintaa, viikonloppuna tilasin Ruotsista.

Varmaan kyseiselläkin firmalla on useita eri lähetystapoja ja osan voi posti ihan hyvin jakaa jos on luukusta mahtuva lähetys.

TemMeke
26.07.2016, 19.57
Näköjään Posti jakaa lootaan mahtuvat kirjeet. About tuollanen Matkahuollon Rahtipussin kokonen "kirje".

"Kansainvälinen kirjelähetys toimitetaan vastaanottajalle kohdemaan kansallisen postin toimesta. Kirjelähetys toimitetaanvastaanottajalle kotiin, mikäli se mahtuu postiluukusta. Suuremmista tai seurannallista lähetyksistä toimitetaan vastaanottajalle kirjallinen ilmoitus ja lähetyksen voi noutaa omasta postitoimipisteestä. Maakohtaisia eroja löytyy."
http://www.postnord.fi/fi/yritysasiakkaat/laheta/Sivut/Kirjeet.aspx
(teksti Palvelukuvaus-pdf:stä)

marttpe
28.07.2016, 08.35
UPSin toimituksiin Rcz bikestä oli tullut uusi lisätaksataulukko riippuen toimituskohteen postinumerosta.

Kustannus on aiemmin ollut 14,90 € / lähetys, mutta nyt lisätaksa huomioituna olisi toimitusmaksu kotiovelle ollut peräti 34,90 €. Onnekseni työpaikan osoite ei ollut ko. listassa ja selvisin perustaksalla.

http://www.rczbikeshop.com/finland/delivery-modes-and-costs

Koskeekohan tämä myös muiden liikkeiden UPS toimituksia?

TemMeke
28.07.2016, 09.08
Koskeekohan tämä myös muiden liikkeiden UPS toimituksia?

Toi area-lista on kyllä ihan UPSin maailmanlaajuinen lista, mut ei läheskään kaikki liikkeet ota niistä lisämaksua, vaan käyttävät kiinteää maan(osan) laajuista hinnottelua. Isommilla toimijoilla saattaa muutenkin olla vähän erilaiset sopparit.

https://www.ups.com/content/fi/en/shipping/cost/zones/area_surcharge.html