PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mihin tänään sattuu?

Kampinalle
26.04.2014, 20.42
Aina välillä tekee kipeetä. Ja koska täällä jo on tuo v-kysely, niin pidetään tämä fyysisen kivun aiheena.

Aloitan: eilisen lenkin jäljiltä polvea jomottaa.

Grandi66
26.04.2014, 20.44
Normi silmäsärky aurinkoisen päivän jäljiltä.

EePee
26.04.2014, 22.48
niskaan sattunut aamusta saakka, pyöränhuoltohommat ulkona t-paidassa eivät varsinaisesti auttaneet, mutta nyt illalla alkaa hieman helpottaa. jos ottaisi yöksi lihasrelaksantin, niin voisi onnistua maantiekauden avaus huomenna

ArtK
26.04.2014, 22.50
Kurkkuun. Ajoin eilisiltana Lahdesta Helsinkiin ja itämässä ollut kevätflunssa riehaantui.

mk
27.04.2014, 07.07
selkään pikkasen ... Tais eilinen kalliokiipeily ja teknisemmät polkuosuudet kivikoineen vähän rasittaa alaselkää ..

Mattia
27.04.2014, 08.40
Olkapäät. Auton renkaanvaihto lienee syynä, tuntuivat kyllä väsyneiltä jo ennen ko. operaatiota maantielenkin aikana.

HC Andersen
27.04.2014, 09.08
Ei vielä mihinkään, katsotaan uudestaan kalliokikkailu lenkin jälkeen:o

LJL
27.04.2014, 09.16
Perseeseen/nivusiin. Jäykkäperällä yli 3,5h lenkki eilen teki tehtävänsä. Niin ja oikeaan polvitaipeeseen (mustelma, sekin eiliseltä)

Steni
27.04.2014, 09.34
Brevetin jäljiltä oikea polvitaide surkeassa jamassa.
Bakerin kystä vaivannut 90-luvulta, joten ei mikään ylläri.

Hepe
27.04.2014, 11.14
"Eturaivoon" sattuu, kun ei pääse maastoon ajeleen lumen takia ja takareisiin vähän, kun 29:llä 54 km maantiellä(lievää jurinaa piti renkaat) yli 27km/h keskinopeudella tänään aamulenkin vedin.

Pyörällä ja autolla
27.04.2014, 11.59
Kurkkuun, päähän ja joka ikiseen niveleen mitä ihmisestä löytyy

Smo
27.04.2014, 12.51
Aamulla sattu kanssa niveliin ja muutenkin paikat jumissa :WTF: .. tulossa vanhaks vai? Mitään tehny juurikaan ..

orc biker
27.04.2014, 12.57
En jaksa edes luetella kaikkia rikkinäisiä paikkoja. Alkaa vähitellen jo usko toipumiseen mennä. Jatkuvat kivut ovat maanpäällinen helvetti ja tässä invalidisoituu päivä päivältä enemmän. Kohta ei pysty enää edes kävelemään. Saattaa olla, että tästä tulee viimeinen pyöräilykesä, jos tästä edes sellaista tulee.

Pyörällä ja autolla
27.04.2014, 12.59
Aamulla sattu kanssa niveliin ja muutenkin paikat jumissa :WTF: .. tulossa vanhaks vai? Mitään tehny juurikaan ..

Sulle on tulossa tää sama flunssa kuin mulla. Oireet samat kuin mulla oli perjantaina ja lauantaina olikin sitten 39 astetta kuumetta, Nyt ei ole kuin 40 astetta

BONK
27.04.2014, 16.16

Hämmentävää. Ihan samat oireet, niveliä pakottaa niin perkeleesti.

Rautaperse
27.04.2014, 16.40
Polvet, reidet ja perse kipeät. Eilisen 2,5 tunnin ajon jäljiltä. Löytäisipä joku päivä riittävän stabiilin ajoasennon.

Keskiäkäinen lohjalainen
27.04.2014, 17.03
Vasemman puolen reiden loitontajalihaksiin vähän sattuu. Saattaa johtua siitä, että ortonikkari veti ne puukolla halki pari viikkoa sitten. Ei estänyt kevyttä maastolenkkiä tänään:-)

Niki9
07.05.2014, 11.48
Pohkeet tukossa ja etureidessä vähän kipua 😙

Grandi66
07.05.2014, 12.25
Käynti silmälääkärissä ja nyt on silmät arat.

Mvu
07.05.2014, 13.59
Jalka kipuilee tammikuista kanta ja veneluun murtumaa. Oikea olkapää saa mennä pian lääkäriin, kun kipeä ollut jo pitkään, sähköasentajan vakiovika taitaa olla tuo olkapää...

haedon
10.06.2014, 17.02
Nyt on enää pahemmin kylki kipeänä, eilen vielä niska ja muutamaa muuta paikkaa kolotti maakontaktien seurauksena. Hyvin sitä nyt taas huomaa miten paljon taas elämä hankaloituu tuommoisesta kyljen vammasta, kun ei pysty oikein tekemään mitään ja nukkuminenkin onnistuu vain selältään tyynyt jalkojen alla.

TANUKI
10.06.2014, 18.17
Alaselkä, kuten vähän aina ;)

EePee
16.06.2014, 20.55
flunssaisen kurkun ja viikon verran vaivanneen vasemman polven lisäksi lauantaisen pyöräpanutuksen jäljiltä myös kumpaankin käteen, joilla tultiin ilmalennosta alas, tangon survomaan alavatsaan, tällin saaneeseen oikeaan reisilihakseen sekä oikeaan kantapäähän, oikeaan käsivarteen.. Eli varsin raihnainen olo tällä hetkellä..

mk
16.06.2014, 20.59
Alaselkä, kuten vähän aina ;)
^^ samaten :(
lisäksi olkapäät on hieman kipeenä ja reidetkin kaipais vähän venyttelyä .,.. Viikonlopun pyöräilyt vaatii veronsa :p

kmw
17.06.2014, 10.39
Sieluun, saantana.

Konaman
17.06.2014, 18.24
Suuhun. Aamulla pois kaivetun viisaudenhampaan ympäristö on vähän narka.

Farina
18.06.2014, 10.42
Nikka pyörähti puulaakifutiksessa. Reilu viikko aikaa Tahkoon ja nilkka hellänä. Ei ois kannattanut pelata... Mitään ei liene silti rikki, kun kestää pyörittelyä, mutta ulkoristisiteet ovat arat.

kuovipolku
18.06.2014, 11.54
Vuodet vierivät, vaivat virittyvät. Eilen erehdyin käymään lähikaupassa liian kevyesti pukeutuneena - eihän siellä *niin* kylmä voi kesäkuussa olla eikä yhden lyhyen kuuron ajaksi kannata mennä sateelta suojaan - ja onnistuin hankkimaan itselleni semmoisen diffuusin jomotuksen vasempaan olkapäähän ja oikeaan ranteeseen. (Hae siihen logiikkaa!)

Lämpöhoito tuntui auttavan, mutta lenkkihalut olivat jo siinä vaiheessa menneet. Aamulla tuntemukset olivat kuin olisi käynyt cyclocrossilla pitemmällä röykytyslenkillä, mutta eiköhän tämä tästä. (Eio minulla ole mitään periaatteellista vastustusta tulehduskipulääkkeitä kohtaan, mutta säästetään se kuuri myöhemmälle, jos tarvitaan.)

Nappulakenka
14.11.2014, 10.08
Sanotaan näin, että olo kuin jyrän alle jäänyt. Taisi olla melkoinen tälli se eilisaamun OTB työmatkalla. Joka paikkaa kolottaa ja jopa kahvipannun nostaminen tekee kipeätä. Onneksi kaapista löytyy vielä noita kipulääkkeitä, mitä lääkäri määrisi 6 viikkoa sitten kylkiluu murtumaan :D Ilman niitä olisin varmaan vieläkin sängyn pohjalla.

Iglumies
14.11.2014, 10.18
Oikean käden tenniskyynärpää ja vasemman olkapään parivuotta sitten revennyt kiertäjäkalvosin vaivaa, muuten ihan ok.

VPR
14.11.2014, 11.37
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?33140-Mihin-sattuu-juuri-nyt

Rautaperse
09.12.2014, 16.01
Kyynärpää taas helllänä, kalliolla kaatumisen seurauksena. Paidan värityksestä tuli Troy Lee Design henkinen.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14885&d=1418129567

The flying Chocobo
10.12.2014, 11.27
Sattuu vasemman puolen kyynärpäähän, saman puolen polven tienoille ja oikeaan etuvarpaasen sekä oikean peukalon seuduille, ja ei tuo vasen olkapääkän ihan kivuton ole - päähän ei satu kiitos kypärän vaikka muutama naarmu ja kiveniskeymä onkin. Kiitos vaan kelvillä lojuneen n 30m pitkän kaapelinkuoren joka minut iltalenkillä kamppasi. Varusteet ei ihan yhtä punaiset kotio tullessa kuin tuossa Rautaperseen kuvassa, mutta ihan kivat varjäymät löytyi kun kotona niistä kuoriuduin. Ajotakki meni kyllä olkapään kohdalta puhki, housuja en jaksanut enää tarkemmin syynätä.

mk
24.03.2015, 10.55
Alaselkä vaivasi aamusta, mutta piriformis -venytys (https://youtu.be/CcHVBsxmJXA?t=2m15s) tuntuis tuovan helpotusta :o kun vain muistais pitää säännöllisemmin venytystaukoja työn ohessa :)

Niki9
05.04.2015, 07.44
Tänään ei satu . Olenkohan hengissä [emoji205]

Markku Liitiä
07.04.2015, 13.27
Yläruumissa vähän joka paikkaan. Hakkasin pääsiäisenä mökillä kasan halkaisijaltaan 30-40-senttisiä pöllejä klapeiksi. Neljä pahimmin oksaista aion halkoa myöhemmin moottorisahalla, prlk!

VesaP
07.04.2015, 14.11
Alaselkään. Vittuperkele. Tietää että olis pitänyt vetää armotonta sali/kuula/core-reeniä läpi talven jotta selkä kestää ajaa. Mutta laiskana paskana ko reenit olleet minimissään kun "kyllähän se nyt kestää". Ei kestä. Tempotangolla makaa muutaman minuutin niin jo on selkä tulessa. Hyvä minä. Reidet kestää, selkä ei. Huolehtikaa selästänne hyvät ihmiset! Jottei vanhemmiten ala sit olee ongelmia sen kanssa! Ei auta mitään vaikka reisissä olis miten jerkyä jos selkää särkee niin että jalkoja ja käsiä kihelmöi eikä kestä istuu satulassa tään takia.

Pitkäripasen kautta kotia, se auttaa vaivoihin! Vtu.

mk
07.04.2015, 20.44
Alaselkään. Vittuperkele. T*****clip********** Vtu.
^sepä se ... alaselkää pikkasen jomottelee myöskin .. Vaihdoin syksyllä kahvakuulailut salitreeniin enkä ole katunut .. Tuntuu menevän paremmin perille ja saa koko vartalon kattavaa reeniä voima/patinkasvatusmetodeilla .. :o Jostain syystä tuo kahvakuulailu ei mun alaselälle sopinut, joten se sai jäädä..
Tänään lekurin puheilla , josta taas lähete fysioon x10 Viime viikolla pitkästä aikaa hoitojen aloitukset ja tarkentuneet hoitokohteet .. Eiköhän se siitä, kun aletaan hoitaa oikeita paikkoja oikeilla metodeilla :)

vema60
08.04.2015, 16.09
Alaselkään. Vittuperkele.
Sinneppä täälläkin.......jomotuspillerit auttaa, mutta aika vähän

BONK
08.04.2015, 17.09
Hiuksenhienoa v-tyyliä täälläkin. Vähän irvokasta ehkä todeta selkäpotilaiden vuodatuksen jälkeen, että mullapa selkäkipu on vihdoin hellittänyt (jeejee), mutta vastapainoksi sain olkapään semmoiseen kuntoon ettei tahdo saada edes paitaa laitettua päälle ja kun plantaarifaskiittikaan ei ole vielä voitettu kanta niin ainoa mitä pystyy edes joten kuten tekemään, on trainerin selässä istuskelu... Positiivista on kuitenkin se, että tuleepahan ainakin Netflixiä käytettyä koko rahan edestä kun siinä kököttää Trailer Park Boysia tuijottaen ;)

LJL
08.04.2015, 18.12
Päähän. Burana 600 ruokailtu

HC Andersen
08.04.2015, 18.35
Syvät rintalihakset on eilisen avauksen jäljiltä hellänä

haedon
26.04.2015, 14.22
Meloessa alkoi lopussa vihlomaan viime vuonna murtuneen kylkiluun kohdalta ja ei tuo ole vielä helpottanut. Samoin viikon verran ranteessa ollut joku tulehdus eikä eilinen sahan kanssa tempominen tai tämän päivän melonta sitä ainakaan helpottanut:D. Vanhuus vissiin...

oem
26.04.2015, 14.56
Reidet ja pärs.

jperala
26.04.2015, 15.12
Reidet ja pärs.

Sama vika :)

mikis
26.04.2015, 16.20
Selkään. Eilen tuli tehtyä oh:n lattia ja listotettua, lisäksi nukahdettua illalla sovalle. Aamulla tuumannu päästä jumissa olevan seläntakia ylös.

VesaP
27.04.2015, 08.58
Selkä ollut reilu viikko sit tehdyn brevettiyrityksen jälkeen ajokelvottomassa kunnossa. Vtu. Kerran kokeilin lauantaina rainerointia ja 2.5 tuntiin loppui irvistely satulassa kun ei vaan kestänyt enää kipua. :( Täytyy yrittää tänään uudestaan, kait.

jperala
18.05.2015, 16.21
Etureidet hieman valittaa mutta ei enään paha, alkaa tottumaan :)

arkkimedes
17.07.2015, 14.10
Polvi vähän kipuilee muttei estä liikkumista, ainakaan vielä.

LJL
17.07.2015, 15.33
Niska- ja hartiaseutu

pekoni
17.07.2015, 15.51
jokapaikkakipee, kävin auttaa kaveria terassitalkoissa.

pturunen
17.07.2015, 16.01
Varpaaseen, ukkovarpaan tyvinivelestä repesi nivelkapseli. Vamma ollut jo viikon, mutta nyt se on alkanut todella särkeä.

TjRx
17.07.2015, 16.05
Oikea polvi on pirun kipeä.

jarit
17.07.2015, 16.31
Vähän piesty olo koko kropassa; Alkuviikon tukkisavotta vaati veronsa joten selkä ja kädet ovat hapoilla. Jalat ovat melko hyvät, joten lähden ajamaan palauttavaa museofillarilla.

tempoilija
17.07.2015, 19.41
Sormet, kämmenet, kyynärvarret, hauikset, olkapäät, säärten ulkosyrjät, lisäksi säärten etuosat mustelmilla. Hyvät reenit tuli siis eilen vedettyä :)

mk
12.10.2015, 09.46
Olkapäätä särkee edelleen :( Viime viikolla jotain sattui eikä tunnu ibumax800 vievän särkyä pois :( Tasasen varma jomotus kokoaika, joten jospa kävis huomenissa näyttämässä lekurille .. Ehkä paremmat lääkitykset .. vaikka odotukset ei kovin korkeella olekkaan

Iglumies
12.10.2015, 11.12
Aikalailla tasasesti joka puolelle, viikonlopun täysjäykkäajeluiden ansiosta.

brilleaux
12.10.2015, 11.30
Kurkkuun. Kaktus vissiin yöllä muljahtanu suuhun.

mk
13.10.2015, 16.48
Tälläkertaa viattoman näköisessä klv-lle siirtymisessä , josta "piti mennä bunnyhopilla tosta vaan" .. No eipä mennyt vaan eturengas lähti alta ja siitä sivuluisussa muutamia metrejä .. Pari 4-6v. tenavaa pyörineen osoitti sympatiaa kysymällä "sattuuko?" :rolleyes: Johon totuudenmukainen vastaus SATTUU!! -- Ohjeistin lähteissäni että ajakaa te sitten vähän varovaisemmin, jota lupasivat noudattaa :D

Nyt on oikeassa kyynärpäässä ja lonkassa asvaltti-ihottumaa sekä orastava kipuilu .. Onneks ei mennyt pyörästä kuin satulasta sivusta verhoilua rikki ja Garminin teline.... Takista nirhas olkapäähän reiän sivuluisussa, mutta se on nyt palvellut vuosia niin on hyvä tekosyy alkaa katsella uutta takkia :o

Nana
18.11.2015, 12.48
Mikähän mun vasemmassa polvessa on? Sattuu polven koukistaminen ja ojentaminen ja esim kyykkyyn on tosi vaikea mennä, samoin sieltä nousta ylös.
Tämä voi liittyä muutaman päivän takaiseen kaatumiseen portaissa tai sitten vaan muuten ärtynyt joku osa polvesta. Nyt se jomottaa ihan seistessäkin. Kipu tuntuu polven ulkosyrjällä takana ja edessä ja vissiin siinä välilläkin, mutta ulkosyrjällä.

ellmeri
18.11.2015, 19.30
Mikähän mun vasemmassa polvessa on? Sattuu polven koukistaminen ja ojentaminen ja esim kyykkyyn on tosi vaikea mennä, samoin sieltä nousta ylös.
Tämä voi liittyä muutaman päivän takaiseen kaatumiseen portaissa tai sitten vaan muuten ärtynyt joku osa polvesta. Nyt se jomottaa ihan seistessäkin. Kipu tuntuu polven ulkosyrjällä takana ja edessä ja vissiin siinä välilläkin, mutta ulkosyrjällä.

Samaa oli mullakin,kuvattiin ja ihmeteltiin kunnes magnetilla saatiin varmuus että leikataan ja kaweri sen ehjäili AAWA:ssa.

Tänks Tohtorille joka läskipyöräilee....

Nana
18.11.2015, 22.44
Mä luulen, että mulla on ihan rasitusvammaa tossa. Molemmat polvet itseasiassa nyt kipeänä. Kävin tänään koiralenkin pyörällä kun ajattelin sen rasittavan vähemmän kuin kävelyn vaikka pyöräilystä tämä on tullut. Täytyy yrittää vähän vähemmän nyt polkea ja laittaa Voltarenia. Mulla tulee välillä eri paikkoihin näitä rasitusvammoja, joskus limapussi lonkassa, joskus Peroneus tai akillesjänne ja nyt lienee polvet. Toivottavasti menis nopeasti ohi.

Nana
19.11.2015, 15.00
Joo, kyllä se lienee rasituksesta johtuvaa. Eilenillalla sattui aikalailla ja voitelin Voltarenilla ja pidin kylmäpakkausta. Huomasin myös, että mulla on reisilihakset edestä ja takaa aika jumissa. Olen viimeaikoina lisännyt pyöräilyä ikäänkuin huomaamatta polkien monet asiointimatkat, joskus hyvinkin pitkästi ja päälle tietysti lenkit. Todennäköisesti kroppa ei ole pysynyt mukana.
Nyt polvet tuntuvat jo hieman paremmilta. Täytyy vältellä polkemista vielä hetki ja käydä korkeintaan lyhyellä lenkuralla koiran kanssa.

mk
19.11.2015, 15.13
selkään . Ärtynyt taas pikkuhiljaa töissä eikä tulehduskipulääke tunnu tepsivän, pitänee vkl jälkeen kävästä lekurissa taas ....

http://choosefit.com/wp-content/uploads/2011/10/back-pain.jpg

Nana
20.11.2015, 01.24
Onkohan siitä haittaa jos kompressiosäärystimen venyttää vähän ylemmäs, eli polven yli ja vähän reiden alaosaan? Meinaan, että liian paljoa ei toki saa kiristää, mutta jos jonkun noista säärystimistä saa ilman totaalista verenkierron pysäytystä vedettyä ylemmäs se voisi tukea kivasti.
Tuntuu etenkin oikea polvi kaipaavan tukea. Siellä tuntuu välillä liikkuessa semmoista kipuvihlaisua, joka voisi vähän rauhoittua tukemalla sen. Hitto nyt on pakko yrittää pitää taukoa polkemisesta. Niin ylirasittunut polkemisliikkeestä noi polvet, että vaikka kävellä kestää niin jo kilometrin "pyöränpesuajelu" sateessa kevyellä vaihteella kipeytti oikeaa polvea lisää.
Nyt täytyy siis tyytyä vain ihailemaan/tuunailemaan tai vain unohtamaan pyörää hetkeksi. Veikkaan, etä todennäköisesti jo parissa päivässä olen niin epätoivoinen, että vaihtelen renkaita, uudelleen voitelen voideltuja ketjuja, vaihtelen spacereiden järjestystä stemmin alla tai jotain muuta tärkeää pyörässä, jota ei voi ajaa.

Greycap
20.11.2015, 01.52
Veikkaan, etä todennäköisesti jo parissa päivässä olen niin epätoivoinen, että vaihtelen renkaita, uudelleen voitelen voideltuja ketjuja, vaihtelen spacereiden järjestystä stemmin alla tai jotain muuta tärkeää pyörässä, jota ei voi ajaa.

Olet päässyt samaan pisteeseen kuin minä vuoden 2013 lopun ja 2014 alun aikoihin. Ja nyt sanoisin että rauha siihen touhuun. Tiedän miltä tuntuu kun ajatus illasta ilman lenkillä käyntiä on ahdistava, työmatkat ajetaan jostain naapurikaupungin kautta ihan vaan siksi että, vapaapäivinä käydään ensin aamulla yhdellä kierroksella ja illalla sitten toisella. Ja siinä välissä pompitaan pitkin seiniä kun sisällä olemisen sijaanhan voisi olla ajamassa. Kyseisellä tyylillä sain itseni niin jumiin että pohjelihakset muistutti lähinnä greippejä, reidet oli aivan tukossa, ja jonkun paikan rasitusvamma ei varmasti ollut kaukana. Se tunne kun jalkoja murjottiin hieromalla auki oli aika karmea.

Mutta ihan näin sivustakatsojana, nyt on se hetki kun asialle alkaa olla aika tehdä jotain koska ajaminen alkaa jo aiheuttaa ongelmia. Älä tee pyöräilystä koko elämää, anna sen olla elämäntapa ja erittäin hyvä sellainen. Se ei saa päästä korvien väliin "täytyy ajaa vielä vähän pidemmälle" tyylisenä suorittamisena. Valitettavasti tiedän liiankin hyvin mistä puhun.

Nana
20.11.2015, 02.07
^Tuo on niin totta. Huvittavaa tässä on, että mulla ei ole edes ajotietokonetta, enkä seuraa matkoja luuristakaan. Heitän hatusta vaan noin arviot, eli siis "tavoitteellisesta treenaamisesta" ei ole kyse. Nautin vaan niin paljon siitä, että voin siirtyä paikasta toiseen pyörällä, että matkat on pidentyneet huomaamatta kun asioinnit on ajanut ja yhtäkkiä kilometrejä tuleekin päivää kohti huomattava määrä, esim. 60-70km kelvejä + maastolenkkejä 1 tai 2 on minun kunnollani jo melkoinen suoritus ja vaikkei joka päivä ajaisi lähellekään samanverran tulee viikoittain ajettua ihan liikaa omalle kunnolle. En uskalla edes laskea miten paljon enimmillään.
Täytyy tosiaan nyt laittaa ihan lepoon kintut pyöräilyn suhteen hetkeksi ja ajella jatkossa vähän järkevämpiä matkoja. Olen varmaan niin tottunut jo vähän jumiutuneisiin pohkeisiin ja reisiin, etten kiinnittänyt niihin huomiota, mutta kyllä nyt huomaa, että on mulla sekä pohkeet, että reidet molemmin puolin aika ajaneen tuntuiset.
Ei muuta kun lepoa ja vähän toisenlaista liikettä. Selvästi kävely ei ollenkaan niin pahalta tunnu, sekin kielii siitä, että tämä on nimenomaan polkemisesta tullut.

marmar
20.11.2015, 08.15
Täytyy tosiaan nyt laittaa ihan lepoon kintut pyöräilyn suhteen hetkeksi ja ajella jatkossa vähän järkevämpiä matkoja.
Ei kai noissa matkoissa mitään, jos antaa lepoa väliin riittävästi. Ajamalla pidempiä lenkkejä elimistö tottuu niihin ja niiden ajo onnistuu myöhemmin paljon tiuhempaan.

Kannatta muistaa, että elimistö kehittyy levossa, jos riittävä lepo jää pois siitä ei hyvä seuraa. Kannattaisko pitää tämän lepojakson jälkeen hetki kirjaa ajoista, että saa käsityksen jaksotuksen (levon) riittävyydestä.

Nana
20.11.2015, 13.16
Kyllähän ne matkatkin vaikuttaa. Jos esim kunto sallisi 30km ajon ja ajat 100km oma kuntotaso ylittyy niin selvästi, että vaikka muina päivinä ajaisi lyhyempiä voi olla, ettei kroppa ehdi palautua missään vaiheessa.
ja varmasti vaikutusta on myös millä ajaa. Minä tosiaan en aja 8 kiloista maantiekiitäjää vaan 13-13.5 kiloista maastopyörää. Ihan varmasti sen liikuttaminen vie enemmän energiaa kuin hyvin kevyen pyörän, etenkin kun itse painan 45.5kg.

Kyllä mä kaivan sen ajotietokoneen esiin nyt. En tiedä mihin olen sen laittanut. Pitänee ostaa uusi jos ei löydy. Mulle riittää langaton perusmittari, jossa matkat ja vauhdit näkyy. Täytyy kyllä vähän alkaa seuraamaan.
Toinen hankala tekijä näissä asiointimatkoissa on se, että ne täytyy ajaa sen mukaan miten kiire on, paljonko on aikaa käytettävissä matkaan. Tämä jo estää usein pitämästä sykkeitä järkevällä tasolla pidemmilläkään matkoilla, sillä jos on kiire päästä perille on pakko ajaa kovempaa nousi syke tai ei.

Nana
20.11.2015, 22.37
Mä haluun pyöräilemään!!!

ilmora
20.11.2015, 23.07
Mä haluun pyöräilemään!!!

Malttia malttia! Itse rikoin oman polveni viime keväänä tekemällä liikaa kaikkea ja kun peruskunto oli kohdillaan niin en osannut himmailla. Sitä vain ajatteli, että kun kerran mä jaksan niin mähän vedän ja teen tämän. Lopputuloksena ei sitten paljon pyöräilty kesällä ja maastojuokseminen on saanut jäädä, kun en uskalla riskeerata. Hiukan kaduttaa.

Nana
20.11.2015, 23.21
^ Jep, kunhan turhautuneena marmatan. Jonkun aikaa jo pyöräillyt joka päivä vähintään kerran, yleensä useamman niin kyllä tuntuu vaikealta olla pyöräilemättä. Varmaan jo ajatus että ei voi pyöräillä ottaa päähän.
Kyl mulla on nyt polvet niin arkana, ettei parane pelleillä. On mennyt niin överiksi, että vasta nyt muutaman "lepopäivän" jälkeen alkaa kunnolla huomata miten hajalla jalat on.
Vaihdan varmaan jotkut slickit alle, etten vahingossakaan uskalla lähteä metsään tolla pyörällä.
Tässä on loppukesän ja syksyn aikana ollut aika hyviä ennusmerkkejä moneen kertaan tästä, joista aikaisemminkin urheillut olisi voinut helposti ymmärtää, että nyt on syytä hidastaa, mutta eihän sitä näe jos ei halua nähdä. Mulla on mm. alkumatkasta jo lenkillä ollut jalat "hapoilla" ja niillä sitten ajeltu koko lenkki ihmetellen huonoa kuntoa jne.
Kyllä se kroppa pysäyttää ennemmin tai myöhemmin jos ei itse älyä. Parempi olisi jos joskus oppisi pysähtymään jo ennen sitä.

mutanaama
20.11.2015, 23.38
Selkään, perseeseen, takareisiin ja vasempaan hauikseen.

stumpe
20.11.2015, 23.42
^Oliks sulla vielä se cyclo? Jos itellä jalat muussina meen ajelemaan rauhaksiin, juon kupin teetä parissakin paikassa, ajelen Turun kaunista jokirantaa, jossa ei edes kannata ajaa lujaa kun ihmisiä poukkoilee eestaas. Polkaisee pari kierrosta ja antaa pyörän rullata itekseen jne.

edit. Nanalle tarkoitettu

Nana
21.11.2015, 00.13
Ei ole enää. Tilanpuutteen vuoksi joudun vain yhtä pitämään ja se tällä hetkellä tuo jäykkäperä. Jossain vaiheessahan pävitän johonkin pyörään, se on vielä hieman auki mihin, sillä sekä fs, että kevyempi ht kiinnostaa.

jarit
14.12.2015, 07.58
Selkä, kädet ja reidet kipeänä parin päivän intensiivisestä tapetoinnista. Oikean jalan penikka meinaa kiusata liiallisesta hiihtåmisestä vapaalla näin kauden alussa. Loput tuntemukset vitutus-ketjuun.

Jopo81
28.01.2016, 17.48
Melkeinpä joka paikkaan. Pitkästä aikaa kävin painojen kimppuun eilen ja toissapäivänä.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Taimo M.
28.01.2016, 17.59
Lonkkaan ja selkään. Vikaa ei vielä löydetty.

Gaastra
07.06.2016, 08.29
Vasempaan polveen. Kaaduin lauantaina mtb-lenkillä ja väänsin polveni. Eilen linkutin työterveyden kautta ortopedille ja on epäily, että eturistiside olisi napsahtanut. Not nice. Se tämänvuotisesta Pirkan pyöräilystä...

Fat Boy
07.06.2016, 08.41
Olkapäähän kättä nostaessa.. Lienee revähtymä joka sai alkunsa otb:stä metsässä ajellessa. Josko se siitä.

nih..

JackOja
07.06.2016, 09.49
Silmiin kun erehdyin katsomaan kuvalinkin stemmistä :(

TimoF
07.06.2016, 20.28
Ei mihinkään, lääkkeet toimii!

paaton
07.06.2016, 21.46
Peukaloon. En enää ikinä mene trampoliinille.

Markku Liitiä
08.06.2016, 09.09
Oikeaan polveen.

Äijä
08.06.2016, 17.55
Vasempaan, nivelrikkoiseen polveen.

tempokisu
08.06.2016, 18.35
Mihin TÄNÄÄN sattuu. Vitsit, sattuu joka päivä vasempaan jalkaterään, kun vammautui jouluaattona 2014.

japoo
11.06.2016, 17.35
Tänään sattuu vasempaan olkapäähän. Niinku jo monta viikkoa taaksepäin ja vielä monta viikkoa eteenpäin.

mk
11.06.2016, 17.48
Oikea olkapää ja ranne kipeenä eilisen giljotiinileikkausurakan jäljiltä jota ei hirveästi parantanut tänaamuinen vakiolenkin raivaus tuulenkaadoista pienen retkisahan avulla.. 600mg Burana tuonee helpotusta ja huomenna kuin uusi mies taas :)😉

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Hiekkahentunen
12.06.2016, 04.59
Vasempaan polveen jo viikon ajan eikä asiaa helpota yhtään että torstaina sain uuden paksupyörän.
Osteopaatilla kävin perjantaina jossa yritettiin avata polven jumittuneita lihaksia vaan ei tunnu yhtään auttavan😡 Otin keskiviikosta kolmen päivän burana ja voltaren forte kuurin mutta ei auttanu.
Pakko mennä kuitenkin taas tänään kokeilemaan ajoa tuohon lähipoluille....

kuovipolku
12.06.2016, 07.24
Tänään sattuu vasempaan olkapäähän. Niinku jo monta viikkoa taaksepäin ja vielä monta viikkoa eteenpäin.

Mulla on muinaisen (2010) solisluumurtuman ja sen (ehkä huonosti harkitun) konservatiivisen hoidon sekä viimesyksyisen ojaanajon jäljiltä vasen olkapää (ja niska) oireillut juuri sen verran että tunnen vahvaa empatiaa ja tajuan päässeeni sittenkin vähällä.

Huomattavasti mitättömmällä tasolla mua sattuu tänään kantapäähän. Jalkapohjien rasvaaminen on jotenkin unohtunut ja vasemman kantapään kovettuneeseen ihoon on päässyt syntymään sellainen verta tihkuva kovareunainen halkeama.

Tummeli-purkki esiin ja puuvillasukat jalkaan!

Odottakaa
12.06.2016, 11.37
- niskaan
- hartiaan
- olkapäähän
- rintaan
- etusormeen
- ristiselkään

rautajalka
12.06.2016, 13.14
Peräreikään. Ja vatsaan. Ripulia nähkääs.

Nana
25.06.2016, 23.47
Reisi kolahti kiveen tangon yli lennon jälkeen. Nyt vähän nilkutetaan.

hannupulkkinen
26.06.2016, 12.47
Tenniskyynärpää. Tuli takkahuoneen rempassa poravasaralla laattoja lattiasta piikatessa.

Blackborow
19.07.2016, 18.31
Lonkka on vähän hellänä. Puut pitäisi kiertää riittävän kaukaa.

Lakuduunaa
20.07.2016, 08.57
Vasemman käden hauiksen ja olkapään kiinne kohdasta sekä kyynärpäässä nirhaumaa verestymän kera, lähti niin ettei kissaa kerennyt hihkasta :)

mk
20.01.2017, 15.20
oikean käden olkapäätä särkee ja käsivarsi turtana .. Buranasta ei hirveesti ole iloa, mutta luultavasti ilman särky ois isompi .. Taitaa illan treenit jäädä tänään kävelyn asteelle tai sitten totaalilepoa .. :( *****, nyt ei oo kaukaa haettu lause .. " "urheilija" ei tervettä päivää näe"

Jopotuinen
20.01.2017, 16.53
Terveen koiven isovarvas, potkaisin sen oikein voimalla kylppärin kynnykseen, kun yritin kyynärsauvoilla uutta nopeusennätystä.

haedon
21.01.2017, 18.08
Sinne. Kaupasta lähtiessä päätin oikaista ja parkourata kaiteet yli. Pakkasella kaide onkin pahuksen liukas ja vedin klassisesta ensin haarukka edellä kaiteeseen ja siitä selälleni maahan😀. Kukaan ei nähnyt.

Jopoman
23.07.2017, 12.25
Sormeen. Liki luuhun asti haava, umpeutui teipattuna ihan hyvin kunnes töihin missä aukesi, turposi ja nosti kumeen. Nyt antibiootit ja lääkärin mukaan huomenna voi huoletta työskennellä, eli eipä tässä mitään hätää.

PikkuPatleetti
09.03.2018, 20.01
Sääriluussa sykkii
Mitäs lähin hyppii ja lykkii, vailla talenttia laisinkain
Heiluin väärin ajoitin, polkimet vallan kadotin
ja seuraamusna merkit sain
On siis pari haavaa muistonain
Herjaamas et treenaa, treenaa, treenaa vain!
Harjaannuta taitojas
Ja opi taidot hyppyjen lain
On kipu kohta muisto vain.

tempokisu
09.03.2018, 21.04
*autsista* kolhaisin persposkea....ensin ei kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, mutta nyt kyllä sattuu #¤ kun siinä paikassa ei ole luonnollista pehmustetta, pelkkää luuta nahkan alla.

J-P Ellilä
09.03.2018, 22.26
Keuhkoihin, vasempaan pottuvarpaaseen, alaselkään, käsi-ihottumaan ja sieluun.

LJL
09.03.2018, 23.15
Ei oikeastaan mihinkään.

tempokisu
10.03.2018, 10.22
^^ niin joo, sieluun sattuu!!

mk
20.03.2018, 11.55
alaselkä kramppailee taas :( .. vkl oli ihan onneton, mutta nyt hiukan helpottaessa jumii kun oikaisee suoraksi .. Iltapäivällä luvassa onneksi hierontaa joka aukaisee toivottavasti jumeja ja suunta parempaan :o

mpk
20.03.2018, 12.39
niskaan ja kallonpohjaan

Ari H
20.03.2018, 13.27
Oikeaan olkapäähän.

JackOja
04.04.2018, 16.58
Olkapäähän ja peukalonhankaan edelleenkin reilut kaksi kuukautta sitten sattuneen kaatumisen seurauksena.

Päätin, ettei tuo enää normaalia ole ja tilasin aamuksi ajan lekurille.

kuovipolku
04.04.2018, 17.51
Äkillistä ja kovempaa kipua jotain tehdessä? Sellaista joka melkeinpä pakottaa keskeyttämään sen mitä oli tekemässä tai jopa estää tekemästä? Vai sellaista hiljaista jomotusta johon vaan kypsyy vähitellen tai jonka huomaa vasta kun on ollut pitempään samassa asennossa tai rasittanut kättä pitempään? Asentosärkyä vai liikekipua?

Eihän kaksi kuukautta ole aika eikä mikään, kun kyse on elämästä jo pitempään nauttineen miehen kropasta!

Vasemmasta olkapäästä tuntuu säteilevän sellainen jomotuksen tapainen. Ei tunnu olkavarressa, mutta heti ranteen yläpuolelta ja aina kämmenen keskivaiheille saakka.

Johtuu mahdollisesti siitä että on tullut hiihdetyksi noin neljä kertaa enemmän kuin neljänä viime talvena yhteensä. Ja enimmäkseen tasuria eikä sitä varta ole juuri minkäänlaista harjoituspohjaa.

Voisi kuitenkin olla yhteyttä 7-8 vuoden takaisen solisluunmurtumaan ja -kiertymään, jota - ehkä omaa hölmöyttäni ja tietämättömyyttäni - ei hoidettu leikkauksella. Olkapää tosin vaikutti toipuneen entiselleen ja oli täysin oireeton, mutta ehkä jokin pienikin asentomuutos johti virheliikkeeseen joka tarpeeksi pitkään ja tarpeeksi monta kertaa toistuttuaan aiheuttaa paikallisen tulehduksen tapaisen, jonka sitten etenkin aamulla herätessään huomaa.

JackOja
04.04.2018, 18.08
Äkillistä ja kovempaa kipua jotain tehdessä? Sellaista joka melkeinpä pakottaa keskeyttämään sen mitä oli tekemässä tai jopa estää tekemästä? ....

Joo, juuri näin. Ja liikerajoitetta. Ärsyttävää.

kuovipolku
04.04.2018, 22.28
Ei hyvältä vaikuta, vaikken ortopedi olekaan. Mitättömimmältä vaikuttaneesta (ja turhimmastakin - vaikka kaikki ne on turhia, mutta tarkoitan sellaista jonka olisi välttänyt keskittyneemmällä ajolla) kaatumisesta tulee monesti ikävimmät vammat. Kun ajaa oman mittapuun mukaan hurjanrohkeasti ja ottaa tietoisia riskejä, ajaa keskittyneemmin eikä kaadu tai jos kaatuu, on jotenkin valmistautunut siihen, mutta tuommoisessa triviaalissa tilanteessa ei sitten edes osaa kaatua oikein.

No, jos huonoin mahdollinen skenaario toteutuu voit toipua samaan aikaan sekä peukalon että olkapään korjausleikkauksesta:eek:

OKS
08.04.2018, 10.02
Tyräleikkauksesta toipuminen menossa, neljäs päivä, onneksi ei satu pahasti, jomottaa.

Iglumies
08.04.2018, 11.40
Pikkurilliin, joka eilen hepovuorelta alaslaskiessa töksähti johonkin kuusenoksaan ja lyheni sentillä, ennenkun vedin sen takas oikeaaan mittaansa, ylimäärästä paksuutta ja väriä siihen kyllä vielä jäi.

Moska
08.04.2018, 12.03
Tyräleikkauksesta toipuminen menossa, neljäs päivä, onneksi ei satu pahasti, jomottaa.Multa paikattiin nivunen puolitoista vuotta sitten. Muutama kuukausi meni että alkoi luottamaan sen kestävyyteen, mutta tuli tosi hyvä.

OKS
08.04.2018, 18.01
Tyräleikkauksesta toipuminen menossa, neljäs päivä, onneksi ei satu pahasti, jomottaa.

Multa paikattiin nivunen puolitoista vuotta sitten. Muutama kuukausi meni että alkoi luottamaan sen kestävyyteen, mutta tuli tosi hyvä.

Vaikka nivustyrästä puhuivatkin asiantuntijat, niin tuossa alavatsan seudulla vaiva kuitenkin oli. Kaksi viikkoa sairaslomaa ja muutama viikko pitäisi elellä varsin rauhallisesti. Komeat kevätpäivät menevät nyt hissutellessa. No parempi näin kuin että olisi kesä.

Moska
08.04.2018, 18.04
Vaikka nivustyrästä puhuivatkin asiantuntijat, niin tuossa alavatsan seudulla vaiva kuitenkin oli. Kaksi viikkoa sairaslomaa ja muutama viikko pitäisi elellä varsin rauhallisesti. Komeat kevätpäivät menevät nyt hissutellessa. No parempi näin kuin että olisi kesä.Mulle lupasivat kävelylenkit omien tuntemusta mukaan, mutta pyörä oli pannassa melkeen 4 viikkoa.