PDA

Näytä tavallinen näkymä : Jyväskylän maastoreitit

hsaarinen
16.04.2014, 10.55
Nyt kun maastopyöräkin vihdoin saapui, niin kaipaisin vinkkejä Jyväskylän parhaista maastoreiteistä. Aloittelijaystävällisyydestä plussaa, samoin kohtuullinen etäisyys keskustasta on etu. Keljonkangas-Sarvivuori -alueella on ainakin joku ulkoilureitti, entäs miten tuo Sippulanniemen Golf-kentän ympäri menevä reitti soveltuu pyöräilyyn?

KehveliSki
18.04.2014, 21.52
Jkl-seutu on täynnä latupohjia. Latupohjat varmasti aloittelijallekkin sopivia. Nyt eiku vaan Googleen hakusanat jyväskylä ja latukartta.

HeliT
18.04.2014, 22.08
Halssila-Vaajakoski, Laajavuori, Palokasta Peurunkaan,... maastopyöräreitit (ja murtsikkaladut) ovat Jkl:n ehdottomasti parasta antia. Ota pyörä ja mahdolisesti kartta tai kaveri ja polje katsomaan, mistä tykkäät eniten.

mikko001
18.04.2014, 23.29
Halssilan hiihtomaasta on ainakin helppo lähteä seikkailemaan. Hiihtoladulta lähtee sieltä täältä polkuja, mitkä lähes kaikki palaa takaisin ladulle jossain kohtaa.

ViliA
02.07.2014, 12.44
Terve! Menee vähän Jyväskylän vierestä mutta koitetaan. Olen tulossa Korpilahdelle(kärkisiin) mökkeilemään ja ajattelin maastopyörän ottaa mukaan. Vaaruvuorihan siinä on vieressä mutta minkälaiset reitit siellä mahtaa olla?. Jos on jotain ehdotuksia niin otetaan kiitollisena vastaan. Ja jos joku sattuu noilla seuduilla ensi maanantai-tiistai välillä liikkuun niin saa lähteä mukaan.
Vili

25.-27.7 ketään menossa Laajavuoren alueelle ajamaan? Olen tulossa paikalle pyörän kanssa ja opasta/ajokaveria vailla

RAD
29.07.2014, 22.00
Jyväskylään muutto edessä ja metsäreittejä olisi hakusessa. Mihin päin kannattaa keulaa suunnata? Laajavuoren suunnilla kävin jo viikonloppuna nopsasti pyörimässä, mutta aika hakuammuntaa oli reittien kanssa toistaiseksi.

jartsuli
03.07.2015, 21.34
Onkos jykylässä maantieharrastajia? Äkkiseltään en löytänyt ketjua aiheesta. Muutto sinne edessä ja tarttis saada joskus lenkkiseuraa.

tapna
04.07.2015, 07.52
On.

http://www.jyps.info/

Ynnykkä
06.07.2015, 08.17
Liikkuuko tällä palstalla ketään Jyväskylän suunnalta? Itse olen tulossa kisaamaan sieltä ja kyytiä tarvitsisin. Maksan kyllä bensarahat!

JJLaine
10.03.2016, 19.49
Hiljaista näyttää olevan Jyväskylässä...
Mahtaako löytyä läskille läskiseuraa lenkkien muodossa? Itse tammikuussa Keljonkankaalle muuttaneena (kotoisin muumimaasta) olen näitä lähipaikkoja hieman kierrellyt.
Vauhtini ei ole kova, mutta hiostavat lenkit ovat tavoitteena. Josko joku löytyisi, niin voisi aloittaa jonkinlaista "porukkalenkkiä" 1-2 kertaa viikossa.
Eikä nyt rajata kalustoa, hoikkarenkaiset kyytiin myös.
Itsellä on painonhallinta/-pudotus tavoitteena, vahingossa saattaa kuntokin vielä kohentua.

Juha Jokila
11.04.2016, 23.01
Mikä on keli maastossa Jyväskylässä tällä hetkellä? Meinaan vaan, että onko polut jäässä vai onko peräti upposohjoa vielä?

janne kuivakangas
12.04.2016, 00.24
Ei lunta oo varjossa voi vähän olla. . taitaa olla jäisiä etupäässä. .mut on sit sulia ja märkiä..Kyl se siitä paranee ☺ ✌

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Tomy
12.04.2016, 01.41
Mitä itse olen polkenut Mustalampi, Mäyrämäki, Keltinmäki, Myllyjärvi, Ladun majan ja Laajavuoren ympäristöjä niin kyllä löytyy vielä sekä lunta, jäätä että sohjoa runsaasti. Toki tilanne paranee joka päivä. Mitä alempana liikkuu sitä sulempia polkuja löytyy. Keskustan alueen polut jo ok kunnossa.

@ JJLaine
Asun Mäyrämäessä ja vähän samat tavoitteet pyöräilyn kanssa kuin sinulla. Tosin tavallisella täpärillä ajelen. Hiljaa ja puuskuttaen mennään. Porukkalenkki olisi mukavaa. Tosin neljän lapsen perhe rajoittaa lenkkeilyajan minimiin, joten usein tulee lähdettyä lyhyellä varoitusajalla ja aikaisin aamulla tai myöhään illalla.

markkinn
13.04.2016, 15.14
Keskisen Suomen ongelma monessa harrasteessa on se ettei oikein julkisesti ilmoitella ajamisista/menemisistä. Ennemmin perustetaan oma pikkusievä foorumi/kirjekerho ja jutellaan siellä salaseurassa.
Tai voihan se olla näin muuallakin, mutta muutamassa harrasteessa olen siihen täällä törmännyt. En tiedä mistä johtuu. Kaikki tuntee toisensa joten ei tarvetta huudella foorumeilla ajamisistaan?

Jypsihän järjestää näitä "kevyitä" maastolenkkejäkin. Liekkö nuo kertaakaan kevyitä ollut. Aina joku sammakkoreisi mukana joka kirittää vauhtia tai ainakin marmattaa että kovempaakin voisi mennä (hymiö).
Lisäksi lähtöpaikka on aina Aren aukio. Ei-keskustassa asuvalle järjetöntä mennä ensin autolla sinne että pääsee ajamaan.
Se siitä avautumisesta.

Itseäkin tuommonen kevyt lenkkiseura kiinnostaa. Vaikka Tomyn tuntien se menee tietenkin kilpailuksi ja sitten ollaan jo sorvaamassa akseleita kevyemmäksi jne :)
Arkena ei kummosia lenkkejä ehdi tekemään, 10-20km metsälenkkejä ehken. Mutta viikonloppuna +30km lenkeille on aikaa kun järjestää sitä aikaa. Itse ajelen tässä jyväksen eteläpuolella, lähellä Keljoa. Paksulla ja ohkasella. Maantiepyöräkin löytyy muttei se niin ole mielekästä ajamista. Muuallekin voi siirtyä ajamaan jos hyviä reittejä on tiedossa.

markkinn
13.04.2016, 15.15
Keskisen Suomen ongelma monessa harrasteessa on se ettei oikein julkisesti ilmoitella ajamisista/menemisistä. Ennemmin perustetaan oma pikkusievä foorumi/kirjekerho ja jutellaan siellä salaseurassa.
Tai voihan se olla näin muuallakin, mutta muutamassa harrasteessa olen siihen täällä törmännyt. En tiedä mistä johtuu. Kaikki tuntee toisensa joten ei tarvetta huudella foorumeilla ajamisistaan?

Jypsihän järjestää näitä "kevyitä" maastolenkkejäkin. Liekkö nuo kertaakaan kevyitä ollut. Aina joku sammakkoreisi mukana joka kirittää vauhtia tai ainakin marmattaa että kovempaakin voisi mennä (hymiö).
Lisäksi lähtöpaikka on aina Aren aukio. Ei-keskustassa asuvalle järjetöntä mennä ensin autolla sinne että pääsee ajamaan.
Se siitä avautumisesta.

Itseäkin tuommonen kevyt lenkkiseura kiinnostaa. Vaikka Tomyn tuntien se menee tietenkin kilpailuksi ja sitten ollaan jo sorvaamassa akseleita kevyemmäksi jne :)
Arkena ei kummosia lenkkejä ehdi tekemään, 10-20km metsälenkkejä. Mutta viikonloppuna +30km lenkeille on aikaa kun järjestää sitä aikaa. Itse ajelen tässä jyväksen eteläpuolella, lähellä Keljoa. Paksulla ja ohkasella. Maantiepyöräkin löytyy muttei se niin ole mielekästä ajamista. Muuallekin voi siirtyä ajamaan jos hyviä reittejä on tiedossa.

janne kuivakangas
13.04.2016, 15.28
Itse kuulun kanssa Jyps ja ollu lenkillä mukana ja tulen olemaan Kyl siellä Ootetaa. .on eri ryhmiäkin..mukaan vaa sit kun alkaa. .Itse kans Tota Aren aukiolta miettinyt et vois välillä muustakin ..Sen takia monesti en lähe kun asun 20 kilsaa pohjoiseen päin. .no on pyöräl menny..useasti. .☺

markkinn
13.04.2016, 15.37
Kyllä noille jypsin lenkeille lähden jatkossakin. Ei siellä niiiiin kovaa ole menty mutta ihmetyttää vain se "kevyt" sana siinä lenkissä. No kuntoja on monenlaisia :)

Itse 20 etelään päin ja just se autolla paikalle meneminen ja parkkipaikan etsiminen korventaa. Toki autolla pitäisi mennä vaikka lähtö olisi jostain muualta, mutta eipä tarttisi ytimeen mennä. Joku sattuu vielä näkemään..

janne kuivakangas
13.04.2016, 15.40
Joo ymmärrän kyllä. .Kyl minuakin korpee ajella autolla. Minusta Laajavuori os hyvä lähteä. .Mut niitä ootelessa 😊.

Tomy
14.04.2016, 06.31
Kappas, Markohan se siinä!

Jypsin lenkit olivat minulle tuttuja 7 vuotta ja 30kg sitten. :)

Nykykunnossa en usko pysyväni tuntia pidempään menossa mukana, edes siellä häntäpäässä. Täytyy yrittää nyt kevään aikana kohottaa kuntoa sen verran ettei kuolemaa tee, jos Jypsin lenkeille menee.

Jältti
16.04.2016, 09.35
Tiedän hyviä reittejä akselilla seppälänkangas-laukaa-vaajakoski-halssila. Osa on ihan täysjoustokamaa mutta pääsee siellä hybridilläkin. Pitääpä katella reittejä kuhan tästä kerkiää pyörän saamaan. Itellä kunto niin paska että pitää jäädä välillä hohhailemaan ja ajella hiljakseen. Tupakkitaukoja ja luonnosta nauttien. Semmosta epä-urheilua.:)

sakkeJKL
26.04.2016, 21.34
Päivitystä keljon/myllyjärven polku/keli tilanteeseen: jäätä/lunta enää hyvin hyvin vähän ja yleensä nekin paikat pystyy kiertämään. MÄRKÄÄ senkin edestä mutta kesäkausi voi alkaa:)

janne kuivakangas
27.04.2016, 23.44
Kyllä näillä sateill sulaa 😂👌

vellu80
12.05.2016, 22.01
Heimoi Jyväskylä!
Olisko innokkaita polun näyttäjiä jyskylässä tulevana vloppuna? ..vai pitääkö määrätä ;)
Olisin tulossa huomenna laajavuoren kupeeseen, fillari on jousilla ja tarkoitus olis lauantaina lähtee polkuja metsästämään jos vain kelit sallii..

villho
17.07.2018, 10.08
Tulevana viikonloppuna Kalevan kisoja katsomaan ja maastopyörä on mukana. Olisiko kenelläkään laittaa hyvää (teknistä) gps-jälkeä tai vaihtoehtoisesti tietoa kimppalenkistä? Voi myös kavaltaa, että mikä näistä (https://jalki.fi/etsi?s=jyv%C3%A4skyl%C3%A4) on hyvä.

miumau
17.07.2018, 10.22
Tuo Keljonkangas- Kinkoriutta osuus on kiva pätkä varsinkin siitä se Sarvivuori-Kinkoriutta osuus. Se Sääksvuori oli jo vähän tylsempi tai sitten minua alkoi väsyttään sillä kohdin:).