PDA

Näytä tavallinen näkymä : assarin henkilökohtainen ja enimmäkseen polkupyöräaiheinen blogi

Sivut : 1 2 3 [4]

ilmora
10.03.2015, 17.51
Nassetäti on oikea 2000-luvun ciclista universale. Leonardo da Vincikin olisi ollut jos olisi todella keksinyt sen fillarin, eikä vaan feikannut.

Oatmeal Stout
10.03.2015, 18.16
Hyvä hyvä!
http://www.rattlingaroundinmyhead.com/webonizer_media/1/image/pjpeg/1_64_1_channeling-miss-gulch.jpg
Jälleen haksahdin väärään kumiin :seko:

ilmora
10.03.2015, 21.19
Aikakonetta odotellessa voi sulatella tätä liikeideaa:

http://youtu.be/5iA5mbNOats

ilmora
11.03.2015, 10.57
Aikakone on jo keksitty. Tosin sillä pääsee vain tulevaisuuteen. Mutta ehkä kun tarpeeksi "matkustaa" tulevaisuuteen, voi havainnoida paremmin menneisyyttä.

Tarpeeksi monen valovuoden päähän siis - vaikka 500 valovuoden päähän ja jos vain pystyisimme sieltä käsin katsomaan maapalloa ja tarkentamaan tarpeeksi lähelle niin voisimme vakoilla Leonardon puuhia?

J.F
11.03.2015, 11.31
Stephen Hawking on sitä mieltä että aikamatkustus taaksepäin ei olisi mahdollista mutta että tulevaisuuteen olisi teoriassa mahdollista. Mutta hän on varmaan kommunisti! Ateisti nyt ainakin!!!

J.F
11.03.2015, 11.32
Aikakone on jo keksitty. Tosin sillä pääsee vain tulevaisuuteen. Mutta ehkä kun tarpeeksi "matkustaa" tulevaisuuteen, voi havainnoida paremmin menneisyyttä.
Pitäisiköhän tuon sun tehtaan valmistaa 100% kotimaisia aikakoneita mielummin kuin fillareita? Olisi ainakin vähemmän kilpailua!

http://whatdowewanttimetravelwhendowewantititsirrelevant. com/time-travel-irrelevant.jpg

ilmora
11.03.2015, 12.15
Vanhan ajan puhelinkiskat olisi voinut valjastaa hyötykäyttöön aikakoneina:

http://tuorlanmajatalo.fi/sites/tuorlanmajatalo.fi/files/tuorlan-puhelinkoppi.jpg

J.F
11.03.2015, 12.24
Saattaa ollakin. Varma olen kuitenkin siitä, että hänkin johonkin uskoo. "Mahdollisesti Jumala toimii tavalla, jota ei voi kuvata luonnonlakien avulla."

Kyllä sellainen tuossa vieressä on. Toimii sähköllä. Haluaisitko ilmoittautua vapaa-ehtoiseksi koekaniiniksi?

http://www.nbcnews.com/science/space/im-atheist-stephen-hawking-god-space-travel-n210076

"Before we understand science, it is natural to believe that God created the universe. But now science offers a more convincing explanation. What I meant by 'we would know the mind of God' is, we would know everything that God would know, if there were a God, which there isn't. I'm an atheist."

Ja kysymykseesi taidan vastata että ei kiitos! :)

J.F
11.03.2015, 13.04
Kukas nyt sitten on universumin saattanut alkuun?

Eipä taida kukaan tietää, mutta noi pirun ateistit kyseenalaistavat että sen pitäisi olla jokin "kuka". Tottakaihan se on niin että jos ei tiede osaa selittää asiaa (vielä) niin sen on pakko olla joku luoja! Eikös vaan?

ilmora
11.03.2015, 13.05
Kuulin huhuja, että kaksi braania olisi kohdannut jossain ulottuvuudessa kuin kaksi laivaa yössä ja siitä olisi syntynyt pieni vahinko.

J.F
11.03.2015, 13.18
No niinhän se yksinkertaistettuna voisi olla. Nyt kuitenkaan kun ihmisillä ei ole mitään varmuutta, on kovin itsekeskeistä tuomina jokin näkemys. Ehkä jotkut näkevät asian kovin objektiivisesti, vaikka asia olisikin subjektiivinen. Että taas sulle tuli tappio.

Miten niin mulle? Mähän olen nykyään yhtä sekaisin kuin sinä?

J.F
11.03.2015, 13.22
Sitten olet parempaan suuntaan menossa.
No sitähän mä tässä olen koko ajan yrittänyt todistaa!

Oatmeal Stout
11.03.2015, 13.48
Tarpeeksi monen valovuoden päähän siis - vaikka 500 valovuoden päähän ja jos vain pystyisimme sieltä käsin katsomaan maapalloa ja tarkentamaan tarpeeksi lähelle niin voisimme vakoilla Leonardon puuhia?
Pitäsi matkustaa kohtaan, johon tuleva valo lähti Tellukselta Leonardon aikaan, etäisyydellä ei ole merkitystä, koska valo taipuu ja huonoimmillaan pysähtyy toviksi.

JuhoIlmari
11.03.2015, 14.11
Kukas nyt sitten on universumin saattanut alkuun?

Oleellista on kysyä mikä. Jos on kehityksessä tarpeeksi pitkällä, pohditaan missä syömme lounasta. Niin minä juuri nyt teen.

J.F
11.03.2015, 16.40
Harrastaako Nassukka muuten pyöräilyä? Ja minkälaista siinä tapauksessa?

ilmora
11.03.2015, 22.44
Pyöräily on kyllä niinQu so last season.

J.F
11.03.2015, 23.04
Tietenkii.

Niin siis minkätyyppinen on lähimpänä sydäntä?

Juuri katselen telkkarista kun se Stephen Hawking valehtelee universumin synnystä ja evoluutiosta. Vaikka mehän Nassukka tiedetään että se on kaikki pelkkää valhetta, ja sen tietäminen on kyllä niin vapauttavaa! Kiitos vielä kerran Nassuli-Passuli!

assari
12.03.2015, 02.20
Havaintoja pyöräteiden varrelta.

Alkukevään ensimmäinen minihame-bitch havaittu, useita vanhempia hylättyjä pyöriä bongattu ja ihmiset ovat hankkineet uusia pyöriä.

Tämä äkkinäinen hylättyjä pyöriä kaduilla-ilmiö johtuu ehkä siitä, että ihmiset ovat alkaneet tekemään kevätsiivouksia ja mikä olisikaan näppärämpi tapa päästä eroon pyörästä kuin jättää se kadun varteen kiekumaan.

J.F
12.03.2015, 07.41
^ Rakastan sun päättelykykyä! :)

Vaikka en rakasta sun naisia halventavaa näkökantaa. Mutta tiedän toki mistä se kumpuaa..

J.F
12.03.2015, 10.17
Kesällä voi helpommin heittää mereen tai järveen. Luonto hoitaa sitten evoluution nimissä loppputehtävät.
Noita hylättyjä pyöriä keräilevät kaiketi kaupunginisät syrjäytyneiden pajoihin puuhasteltaviksi. On se vaan siitä keräyshommastakin tehty viherpiipertäjien taholta turhan aikaavievää ja hankalaa.
Viitsitkö vähän tarkentaa miten tuo mereen heittäminen ja luonto hoitaa liittyy evoluutioon? Minä kun olen vasta äskettäin kääntynyt tälle sun katsantokannalle.

J.F
12.03.2015, 10.31
Kiitos paljon. Toisaalta olen hieman hämmentynyt, evoluutionhan piti olla iso valhe..

J.F
12.03.2015, 10.41
Mutta kai se sentään on harhaoppista, se evoluutio?

J.F
12.03.2015, 10.47
Nassetäti, onko dinosauruksia ollut oikeasti?

ilmora
12.03.2015, 10.57
Ehkä Nassetäti on kreationisti, joka ei usko makroevoluutiooon? Onhan fillarinkin kehittyminen vaatinut älykästä suunnittelua.

J.F
12.03.2015, 11.08
Jos dinosaurusten luut ovat maanneet maan sisällä mlljoonia vuosia niin miksi museoissa olevat ovat niin puhtaita? Ja miksi ne pysyy kasassa vaijereilla? Ei oikeat eläimet pysy kasassa vaijereiden avulla!!!

J.F
12.03.2015, 11.10
Ehkä Nassetäti on kreationisti, joka ei usko makroevoluutiooon? Onhan fillarinkin kehittyminen vaatinut älykästä suunnittelua.

Mäkin olen kretionisti, vaikka aika aloitteleva sellainen..

ilmora
12.03.2015, 11.17
Mäkin olen kretionisti, vaikka aika aloitteleva sellainen..

Itse kehittelen tässä uutta uskontoa Suuremmasta Mekaanikosta.

J.F
12.03.2015, 11.21
Itse kehittelen tässä uutta uskontoa Suuremmasta Mekaanikosta.

Sen verran heikko olen vielä uskossani että voi olla että siirryn sun uskonnon piiriin kunhan siinä on hyvät lupaukset kuoleman jälkeisestä elämästä. Ja kunhan se kieltää dinosaurusten olleen olemassa.

ilmora
12.03.2015, 11.26
En ole vielä saavuttanut sellaista profeetan astetta, että kaikki salaisuuksien verhot olisivat avautuneet. Tällä hetkellä uskonlahkon ainoa päämäärä on tavoitella Suurempaa Päämäärää tienpäällä tapahtuvien Liikkuvien Hartaushetkien™ avulla.

JuhoIlmari
12.03.2015, 11.51
Oleppa hyvä. Tuskin se varsinaisesti valhe on. Enemmäkin harha-askel tai väärän polun valinta. Eipä siitä nyt oikein mitään tulisi jos kaikki kulkisivat vain ja ainoastaan yhtä polkua. Kukapa meistä synnitön olisi.

Tällaisia harha-askelia pitäisi olla enemmänkin: harvinaisen pitkälle on elämä väärällä polullaan päässyt. Täytynee pyöräillessä kokeilla vastaavaa, vain runsaasti evästä mukaan. Apuna voi olla höpsismi.

ilmora
12.03.2015, 11.59
Kokeileppa VooDoo -polkupyöräilyä.

Kuulostaa fatalistiselta. Mutta tarkasteltuani lähemmin kyseisen uskonlahkon doktriinia epäilen, ettei se nopeuta Suurempaan Päämäärään pääsyä, vaan hidastaisi sitä.

Oatmeal Stout
12.03.2015, 12.16
Ei oikeat eläimet pysy kasassa vaijereiden avulla!!!
Hajoavatko ne tosiaan, jos niihin kiinnittää vaijerin? Italialaisesta pyörästä häviää sielu, jos siinä on vaijereita??????????????

J.F
12.03.2015, 12.25
Väärinkäsitysten välttämiseksi tarkoitin että jos olisivat oikeasti olleet olemassa ei museoiden luurangoissa tarvittaisi vaijereita!

En ole yksin tässä kannassani vaan jopa Jenkkipoliitikko samaa mieltä:

https://uncertaintist.files.wordpress.com/2015/02/michelle-bachmann-on-dinosaur-bones-sigh.jpg

Christians against dinosaurs-ryhmä on ainakin samaa mieltä kanssani!

Oatmeal Stout
12.03.2015, 13.29
Väärinkäsitysten välttämiseksi tarkoitin että jos olisivat oikeasti olleet olemassa ei museoiden luurangoissa tarvittaisi vaijereita!

En ole yksin tässä kannassani vaan jopa Jenkkipoliitikko samaa mieltä
Siis myös ihmiset, joiden luurangot eivät kuoleman jälkeen ole pysyneet kasassa, eivät ole koskaan olleet olemassa :eek: vai riittääkö olemassaolon todisteeksi luiden likaisuus? Minä ilmeisesti olen syönyt olemattomasta eläimestä tehtyä osso bucoa, sillä luut olivat puhtaita eivätkä liittyneet toisiinsa :mad:

J.F
12.03.2015, 13.37
Siis myös ihmiset, joiden luurangot eivät kuoleman jälkeen ole pysyneet kasassa, eivät ole koskaan olleet olemassa :eek:

Näinhän sen on pakko olla, samalla logiikalla!

Edit: Lisää todisteita:

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11059198_632957340171735_7336823155476216015_n.jpg ?oh=a5da8b1f66177d8513d6832285ab8eaf&oe=557FB516

marmar
12.03.2015, 15.37
Mikähän mahtaa muuten olla pyöräilykausi, kun se on kuulemma kohta alkamassa?

Tämän vuoden pyöräilykausi alkoi jo 1.1 ja päättyy 31.12 :rolleyes:

ilmora
12.03.2015, 15.43
Mikähän mahtaa muuten olla pyöräilykausi, kun se on kuulemma kohta alkamassa?

Se on yksi ihmiskunnan liikkumismuotojen historiallisista kausista. Se alkoi ensimmäisestä turvapolkupyörästä 1880-luvun lopulla ja jatkuu yhä.

Markku Silvenius
12.03.2015, 15.55
Tämän vuoden pyöräilykausi alkoi jo 1.1 ja päättyy 31.12 :rolleyes:

Tai siis alkoi viime vuoden marraskuun alussa ja päättyy tämän vuoden lokakuun loppuun :D

J.F
12.03.2015, 16.07
CC kausi onkin asia erikseen!

Oatmeal Stout
12.03.2015, 16.23
Helsingin Velodromi on auki 1.5. - 30.9.
Velodromi avataan toukokuussa ja ratapyöräilyn (omnium) SM-kisat ajetaan tulevana viikonloppuna.
Ratapyöräilyn MM:t menivät jo paitsi mastersien, jotka tulevat syksyllä.
UCI Track Cycling World Cup 8 November 2014 - 18 January 2015

Oatmeal Stout
12.03.2015, 16.26
UCI:n näkemys sisäpyöräilystä (http://www.uci.ch/indoor-cycling/):
http://www.uci.ch/mm/Photo/Photos/PhotosGeneral/16/76/57/167657_12-LG-HD.jpg

assari
13.03.2015, 01.43
^

Oksettavaa pelleilyä.

Polkupyörä on vakavasti otettava liikenneväline eikä mikään peliväline.

assari
13.03.2015, 15.11
Oletteko päässeet koskaan pyöräillessänne nirvanaan?

En ole, mutta töihin ja takaisin useaan otteeseen.

Transsitilaan pääseminen olisi tietysti mielenkiintoista.

assari
13.03.2015, 16.00
Itse olen havainnoinut monen päässeen transsiin ja nirvanaankin polkupyöräillessä. Nirvanassa ajaessa tuntuu, että energiaa riittää loputtomasti.

Vamasti hieno kokemus.

Niille jotka eivät kykene saamaan itseään transsitilaan voisi suositella sähköpyörää.

Sellaisella ajaminen on melkein yhtä kevyttä hommaa kuin nukkuminen.

Oatmeal Stout
13.03.2015, 16.13
Oletteko päässeet koskaan pyöräillessänne nirvanaan?
Ainoan kerran kävi niin törmätessäni pakettiautoon noin 50km/h nopeudella, mutta Töölön sairaala palautti minut arkeen.

JackOja
16.03.2015, 00.31
Onko tuo tuollainen filosofian pohdintaa?

J.F
16.03.2015, 07.46
Esimerkiksi Åren Shimano-leden baana on tosi kiva. Jotkut sitä haukkuu mutta itse tykkään kovastikin. Jos sitä, tai muita baanoja, ei olisi rakennettu samalla nyppylälle niin eipä siellä olisi yhtä hauska ajaa!

ilmora
16.03.2015, 08.40
Onko tuo tuollainen filosofian pohdintaa?

Käytännöllistä filosofiaa? Polkupyöräbaanojen syvin olemus.

E-Cruiser
16.03.2015, 08.48
Pohdin tänään polkupyöräilyn filosofiaa...
Miksihän osa polkupyöräilijöistä haluaa rakennettavan esim. baanoja? Mikä tarkoitus sellaisilla oikein on?

Mikä tarkoitus on moottoriteillä?
Mikseivät ihmiset halua enää ajaa Turkuun vanhaa tietä?
Onko se filosofinen kysymys? Kaikki voi tietysti olla, jos tarpeeksi analysoi.

JackOja
16.03.2015, 09.05
Mikseivät ihmiset halua enää ajaa Turkuun vanhaa tietä?

Minä haluan toisinaan...

E-Cruiser
16.03.2015, 10.06
Ai, ovatko nämä ns. baanat siis polkupyöräilijöiden moottoriteitä. Eikö se ole hieman groteskia?
Ei kai polkupyörällä ole tarkoituskaan ajaa mahdollisimman nopeasti. Jos nyt ei oteta lukuun mahdollista urheiluharrastusta.

Ei polkupyörillä ole nopeusrajoitusta. Mitä groteskia on moottoritiessä? Paitsi tietysti vihreästä näkökulmasta.
Nyt ajattelusi jo sivuaa filosofiaa, määrittelet ajoneuvon tarkoituksen subjektiivisesti. Tässä tapauksessa siis polkupyörän, että sen tulisi kulkea hitaasti.
Kuitenkin teet tästä poikkeuksen urheilun kohdalla.
Näkemyksesi sisältää myös väitteen, että moottoritien tarpeen määrittelee vain vauhti. Haluat siis ajaa lujaa.

E-Cruiser
16.03.2015, 10.32
Olipas sekavan oloista tekstiä. Polkupyörän nopeutta kai säätelee kuski ja sen tarpeet. Eikös siinä touhussa tule hiki, jos polkee tarpeettoman kovaa.

No sittenhän alamme olla samaa mieltä. Jos nopeutta säätelee kuskin tarve, niin tarve baanoille on ilmeinen. On paljon nopeita kuskeja. Kohta kun sähkö vielä yleistyy, niin yhä lujempaa mennään eikä tule edes hiki. Hollannissa on rakennettu jo pari superväylää sähköpyörille. Niistä hyötyvät myös urheilijat, hyvää baanaa luukuttaa. win-win. Stadinkin baanalla järjestetään keväisin naisten tempoajo.
Älä jää kehityksen kelkasta. Se idea polkupyörätehtaasta oli kyllä hyvä, tee se.

J.F
16.03.2015, 10.49
Nassetädin polkupyörätehtaan pyöriin voisi rakentaa sisään nopeudenrajoittimet!

JackOja
16.03.2015, 11.03
...Mitä groteskia on moottoritiessä? Paitsi tietysti vihreästä näkökulmasta.
..

Eikö moottoritie ole oikeasti aikas vihreä ratkaisu?

Oatmeal Stout
17.03.2015, 19.44
On muistettava, että rahaa ja resursseja on rajallinen määrä.
Siksi niitä pitäisi jakaa mahdollisimma pienelle porukalle, riittäisi paremmin.

Oatmeal Stout
20.03.2015, 10.57
Ja hauskinta sitä kammen väännössä edes takaisin vaikuttaisi olevan se, että kaikki kuvittelevat tekevänsä hyvää toisille.
Kiinteällä välityksellä pyörä liikkuu myös edes takaisin, jolloin etenemää suhteessa lähtöpisteeseen ei synny, mikäli lähtöpisteen kordinaatit ovat maapallolla.

assari
20.03.2015, 22.26
Hyi helvetti.

Mikään pyöräilyyn liittävä asia ei vituta allekirjoittanutta niin paljon kuin entisöity polkupyörä.

Tehkööt pyörän omistaja mitä tahtoo fillarilleen, mutta jos joku entisöijä erehtyy kysymään mielipidettäni niin sanon silloin suorat sanat.

Iglumies
23.03.2015, 12.11
...Ilmeisesti järki on köytynyt niin kokonaisvaltaisesti, että tila lähentelee skitsofreniaa...

Sanoo hän.

assari
25.03.2015, 05.22
Rikolliset voisi laittaa huoltamaan pyöriä ilmaiseksi.

Iglumies
25.03.2015, 08.02
Sitähän ne tekeekin, vaihtelee osia pyöristä toisiin ja maalailee pahimmat tuntomerkit piiloon.

marmar
25.03.2015, 21.29
Totta. Varmaankin kuukauden jälkeen ottaisivat opiksi ja eläisivät jatkossa kaidalla polulla.
Katselinpa netistä mielenkiinnosta pyöränhuoltajien työnkuvaa. Taitaa olla se alhaisin status tässä yhteiskunnassa. Lähinnä aktivoivaan työtoimintaan sitä tunnutaan käyttävän. Alkoholisteja, narkkareita, työttömiä tai muuten vaan syrjäytyneitä No jokunen ilmeisesti elämässään epäonnistunut yrittäkin tuohon joukkoon kuuluu. Luultavasti huijareita, jotka nostaa tukia, ja vähän rättiä ja öljyä, 150€ kiitos.
Onko Nassetäti katkeroitunut, kun tällaista juttelee?
Eikö polkupyörätehdas lyönytkään leiville?[emoji33]

arctic biker
26.03.2015, 08.27
Nassetädin viesti 931 on ihan julkista herjausta. Jos saman kirjoittaisi joku täysipäisen maineessa oleva foorumilainen niin vois vaikka hermostua. Nyt ei tarvii.

marmar
26.03.2015, 09.35
Ei vaan ihmessäni. Kuvittelin polkupyörä-alan olevan hyvissä käsissä.

No taidat asustaa jossain ihan eri seudulla. Täälläpäin on kyllä liikkeistä saanut asialliseen hintaan asiallista palvelua. Rätillä ei oo pyyhitty turhia, kun sitä ei ole sovittu työhön. Sensijaan keskiölaakerin vaihto sisältäen laakeripintojen oikaisun hoitui kohtuuhintaan ja ammattitaidolla. Hyvin pienee rahaan myös ilmattiin samassa yhteydessä nestelevyjarrut.
Tehtaan jäljiltä laakeri kesti 4000 km. Nyt samanlaisella, mutta ammattitaitoisemmin asennetulla on ajettu 7000 km, eikä mitään oireita kulumisesta.

Nassetädin Polkupyörätehdas ottaa kyllä ohjelmistoonsa sähköavusteisen kolmipyörän, niin Marmarkin pääsee katselemaan käkiä.

Kolmirattainen on maastossa varsin kätevä peli. Voin harikita ko pyörän ostoa, jos

a) Sillä voi ajaa suolla yksilankkuisia pitkoksia myös mutkissa jalkautumatta
b) Se painaa alle 20 kg
c) Sähköavustuksen toimintamatka on yli 100 km
d) Se soveltltuu sekä tavaran, että lasten kuljetuksiin
e) Lapsen pitää pystyä polkemaan myös

Jos sulla on esittää miten ratkaiset nuo kaikki ylläolevat kohdat, niin katotaan sitten eteenpäin.

Tälla hetkellä mullä on kolmirattainen, jonka suurin puute on kohdassa a. ko kolmirenkaisella olen ajanut maastossa ja pitkospuillakin se menee pääosin varsin hyvin, mutta tiukoissa mutkissa pitkosten ollessa korkealla joutuu jalkautumaan.

marmar
26.03.2015, 19.07
Mulle on jäänyt sellainen kuva, että olet kehuskellut olevasi omavarainen, että maksa ainakaan helpoista itse tehtävistä huoltotoimenpiteistä mitään.

Siksi en maksakkaan rätillä pyyhkimestä tai rasvauksesta mutta keskiön rotsaukseen ja feissaukseen mulla ei ole työkaluja. On halvempaa ostaa homma muutamalla kympillä kunnon ammattilaiselta kerran pyörän elinaikana, kuin hankkia työkalut itselle. Jos taas jättää tekemättä, niin raha kuluu turhaan keskiölaakereiden ostoon.

Iglumies
27.03.2015, 10.09
Johtuen siitä, että viedään pyörä sinne halvimpaan huoltoon, jossa tettiläinen hoitaa homman ilman valvontaa.

JackOja
27.03.2015, 10.49
Kerro nyt jo vihdoin käyttämiesi pyörähuoltojen nimet. Kai haluat jakaa tietämystäsi?

JackOja
27.03.2015, 11.28
Hassua jos näin on, omalle kohdalle on sattunut ihan toisenlaisia.

Noh, harmi sulle :(

Oatmeal Stout
27.03.2015, 11.44
"Ilmiö" on siis täysin yleispätevä, etkä liity mihinkään yksittäiseen toimipisteeseen. Valitettavasti ala vain on sellainen.
Eittämättä kattava ja globaali puolueeton tutkimus Sinulla tukenasi, mutta henkilökohtainen ei kovinkaan sattumanvarainen korjaamovalinta on onnistunut hyvin Eurooppalaisella tasolla. Yhtään aistihantojen perusteella päihteiden tai huumeiden vaikutuksen alla olevaa työntekijää tai yrittäjää en ole tavannut, asiakkaista ei aina voi sanoa samaa.

Hassua jos näin on, omalle kohdalle on sattunut ihan toisenlaisia.
Samaa mieltä, paitsi kerran Ruotsista ei kylältä löytynyt Campan varaosia.

Noh, harmi sulle :(
Tästäkin täytyy olla samaa mieltä, tosin pitkin hampain.

JackOja
27.03.2015, 12.03
Mutta väkisinkin ajatuksiin hiipii josko Nasse vaan lämpimikseen höpöttää kun ei voi nimeltä mainita yhtäkään pyörähuoltoa, jossa henkilökunta on alkoholisteja ja narkkareita.

izmo
27.03.2015, 12.14
Johtuen siitä, että viedään pyörä sinne halvimpaan huoltoon, jossa tettiläinen hoitaa homman ilman valvontaa.

ittellä on ollut jo vuosia käytäntö seurata vierestä pyörän korjaamista... näkee jos oikastaan ja toinen asia että ei huolto ukko lähden kesken työn kahville:eek:

marmar
27.03.2015, 12.14
"Ilmiö" on siis täysin yleispätevä, etkä liity mihinkään yksittäiseen toimipisteeseen. Valitettavasti ala vain on sellainen.

Jos et kerran voi kertoa huoltojen nimiä, niin minä kerron ne vähät mistä on elämäni aikana kokemusta:

Tuo keskiölaakerin laitto
Foxcomp Turku - ei mitään valittamista

Konan maasturin ensihuolto
Ajopyörä Turku
Fillari pesty ja kaikki kaikki tarpeeliset toimenpiteet tehty. Fillari oli paremmassa kunnossa kuin uutena tuon jälkeen (niinhän sen pitäisikin olla, vaikka meni ensihuoltoon toimitus 600 km pitkäksi)

Em. maasturin kiekon takuukorjaus, Ajopyörä, Turku
Kehä vaihdettu vanhaan napaan, Kasattu ammattitaidolla ja pysynyt tiukalla ja suorana ilman jäkikiristyksiä.

Krossin pyörä Kaarina, Monarkin sähköfillarin ensihuolto. Kaikki asiaankuuluva tehty hyvin ja oikein.

Ja sitten ehkä aihetta liipaten käytetyn huolletun pyörän osto Nummen pyörästä. Fillari olis asiallisesti huollettu ja pesty, virheetön joka suhteessa.

Kaikissa työt tehty sovittuna aikana sovitussa laajuudessa, hyvällä ammattitaidolla ja sovittun hintaan. Toki osa noista oli "ilmaisia", mutta silti mitä muuta kaivataan asialliselta toiminnalta?

Yhtään huonoa kokemusta ei ole, joten jos mulla nyt on neljästä paikasta jotain vähäistä kokemusta ja yhdessäkään ei ole valittamista, niin ei voida kyllä sanoa yleispäteväksi ongelmaa.

marmar
27.03.2015, 12.36
Aika paljon marmar näköjään pyöriään huollattaa, vaikka moneen otteeseen on väittänyt olevansa omavarainen. Paitsi keskiön asennuksen suhteen.

:seko:

Keskiölaakerin lisäksi takuukorjaus, ilmainen ensihuolto, melkein ilmainen ensihuolto ja huolletun käytetyn pyörän osto....

Mielestäni tuo ei ole paljon. Vastuullani olevien pyörien lukumäärä ja ajomäärä on kuitenkin kohtuullinen. Jos lasketaan yhteen perheen kulloinkin käytössä olevien pyörien omistusvuodet ja ajomäärät, niin tulokseksi tulee on yli 200 vuotta, yli 200 000 km.

Mutta minkäs sille voi jos välillä tulee laiskuus ja vie (tai antaa pyörän omistajan viedä) halpaan tai ilmaiseen ammattitaitoiseen huoltoon :rolleyes:

marmar
27.03.2015, 13.42
No se on tietenkin suhteellista mikä on halpaa, ilmaista ja mikä ei. Lähtökohtaisesti liiketoimintaa harjoittavat tahot ei tee hyväntekeväisyyttä.

Jos pyörää ei saa ostaa ilman ensihuoltoa, niin se ensihuoto on pakkomyyty fillarin yhteydessä. Takuuvastuut pakkomyydään aina kaikissa tapauksissa, joten ilmainen on suhteellinen käsite. Tuo ensihuollon halpuus tai ilmaisuss perustuu siihen, että halutaan välttää kallis väittely siitä johtuuko ongelma ensihuollon laiminlyönnistä vai valmistusvirheestä.

Jos ei halua ostaa pakkomyytyjä huoltoja tai takuuvastuita, niin aina voi ostaa käytetyn. Aika monta niitäkin on tullut ostettua.

Oatmeal Stout
27.03.2015, 14.10
Kai nyt sen verran tiedät, että moni päihdeongelmaisia kuntouttava taho käyttää polkupyörähuoltoa kyseiseen toimintaan. Siinähän ei sinällään ole mitään pahaa tai väärää, päinvastoin.
Tuubiliimat työpuolesta?

izmo
27.03.2015, 14.57
Ja huolto ukko on aina selvinpäin ja muutenkin tolkuissaan?

en oo ihan varma onko aina selvinpäin ja tolkuissaan huolto ukot mutta muutama huolto ukko vaatii eka mäyrän ennen kuin alkaa hommiin

Iglumies
27.03.2015, 15.10
Ja huolto ukko on aina selvinpäin ja muutenkin tolkuissaan?

Tästä voi tosiaan olla montaa mieltä ja puolta.

marmar
27.03.2015, 18.26
No niinhän mä sulle just kerroin, kun sä väitit nauttineesi ilmaisista huoltopalveluista.
Nythän on niin, että uusi pyörä on uusi ja se kai silloin on toimivaksi tehty. Enskahuolto on paras keino rahastaa, koska monesti riittää, että pyörä tarkastetaan a 15 min ja 70€ kiitos!

Ensihuolto on pyörän tärkein huolto. Jos osaa rihdatat kiekot, niin helppo tehdä itsekkin.

Mistä sää noita hintoja revit? No ei kyllä tarvii missään 70€ maksaa ensihuollosta jos vie liikkeeseen mistä pyörä ostettu. Esim. XXL:ssä ilmainen, vaikka fillari ois alle 300€. Eikä varmasti ole fillarin hinnassa 70€ ilmaa, jos sama Meridan maasturi maksaa ulkomaisessa nettikaupassa 200€ enemmän.

Eikä niissä foorumin sekaisin saaneissa halvoissa läskeissäkään hirveästi ilmaa ollut, vaikka ensihuolto kuului hintaan.

marmar
28.03.2015, 11.57
Tietääkös marmar muuten mikä on tantaalikondensaattori? Ja miten se liittyy polkupyöräilyyn?
Sattumalta satun tietämään

nk. veritantaalin (lapsiorjatyövoimalla kaivettu) ja hinnan takia sitä pyritään mahdollisuuksien mukaan välttämään elektroniikassa.

En osaa kyllä suoralta kädeltä arvata mitä yhteyttä fillareihin haet.

assari
31.03.2015, 05.33
Helvetti, pyöräilykausi on alkanut ja lunta tulee kuin esterin perseestä.

assari
31.03.2015, 05.37
Ehkä, ehkä ei. Tosin juttusi ei taas poista sitä tosiasiaa, että suurin osa ns. polkupyörien kausihuolloista tehdää hutiloiden lähinnä rahat pois mentaliteetillä.

Aivan ja voi olla myös niinkin etteivät edes osaa korjata pyörää vaikka antavat niin ymmärtää.

Olen tosin kuullut, että asiakkaan rahastus onnistuu kiitettävästi.

marmar
31.03.2015, 06.17
Aivan ja voi olla myös niinkin etteivät edes osaa korjata pyörää vaikka antavat niin ymmärtää.

Olen tosin kuullut, että asiakkaan rahastus onnistuu kiitettävästi.
Jotenkin tuntuu kaikista väitteistä ja assarin kovasta kiroilusta huolimatta, että assari ja Nassetäti on sama persoona. Kiroilu kun alkoi samoihin aikoihin kun nassetäti alkoi kirjoittelemaan.

marmar
31.03.2015, 07.24
Ei vaan ihmessäni. Kuvittelin polkupyörä-alan olevan hyvissä käsissä. Nassetädin Polkupyörätehdas ottaa kyllä ohjelmistoonsa sähköavusteisen kolmipyörän, niin Marmarkin pääsee katselemaan käkiä.

No koskas se tehdas lähtee käyntiin ja alkaa suoltamaan ulos fillaria? Nyt kun kotimainen polkupyöräteollisuus on taas pyörinyt uutisissa, niin lisätään vähän paineita:

Avainlipputunnus, hinta (https://www.tokmanni.fi/future-sport-polkupyora-28-musta/6438114988060/dp?nosto=TOK-leftpanel-popular)verojen ja rahtien jälkeen kuluttajalle alle 200€! ja kaupppa käy.

Salon polkupyörätehtaalla menee lujaa (http://yle.fi/uutiset/salon_polkupyoratehtaalla_menee_lujaa/7894659)

Kahdenkymmenen hengen tiimi valmistaa tänä vuonna 13 000 polkupyörää.

Nyt ovat tuomassa kokonaan uuden itse kehittämän fillarityypin Urbaanin läskipyörän.

– Se on lähinnä nuorille pojille tarkoitettu pyörä, joka on tämmöinen cool, citypyörä, jossa on vähän normaalia leveämmät renkaat, sanoo pyöriä toimittavan Solo-Internationalin toimitusjohtaja Jari Komulainen.

Jos fillari on tehty samalla periaatteella, kun nuo muutkin, yksinkertainen rakenne, ei vaihteita, edullinen hinta ja muotoilu osuu kohdalleen, niin tuosta voi tulla kovakin hitti.

Lisäksi ns aito fatbike on tulossa.

Ei ole helppo tie tehdä 200 euron fillaria suomessa. Oston, logistiikan ja myyntikanavien pitää olla kunnossa. Lisäksi työntekijöillä pitää olla homma hanskassa ja meno ei saa olla sellaista, kuin mitä olen kuulut huhuja edesmenneeltä Tunturin tehtaalta. Videon perusteella tehtaalla on oikea meininki, reippaita työtä pelkäämättömiä nuoria miehiä ja naisia töissä. Toivotan onnea ja menestystä tehtaalle.

https://www.youtube.com/watch?v=8UuP17WyLbY&feature=youtu.be

Onnea ja menestystä tarvitsee myös nassetädin tehdas. Ennakkotiedot mallistosta antaa kyllä osviittaa, että ehkä ei ole ihan sitä oikeaa markkinasegmenttiä löytynyt vielä. Kannattaa istua miettimään vielä kerran mitä kannatta tehdä.

JackOja
31.03.2015, 08.31
Jotenkin tuntuu kaikista väitteistä ja assarin kovasta kiroilusta huolimatta, että assari ja Nassetäti on sama persoona. Kiroilu kun alkoi samoihin aikoihin kun nassetäti alkoi kirjoittelemaan.

Sehän on ollut selvä juttu. Samoihin aikoihin ajoittuu RUISLEIPÄn häviäminen. Samaa sakkia kaikki.

marmar
31.03.2015, 09.43
Missä Nassetäti nyt on kiroillut?

Jos lukisit viestini tarkemmin, niin puhuin kyllä assarin kiroilusta, mutta tuliko tässä nyt lisää todisteita, että sama henkilö kyseessä:seko:

Olen monen monta kertaa todennyt, että Nassetädin Polkupyörätehdas tulee valmistamaan kohtuuhintaisin kotimaisia polkupyöriä. Tarkoituksena on käyttää työttömiä, kodittomia, sairaita tai muuten vaan syrjäytyneitä työvoimana.
Otamme toki marmarilta asiantuntevia kommentteja miten työtä pelkäämättömät teollisuusautomatisoidut nuoret hoitavat homman. Kunhan se ei taas ole jotain toveri -juttuja.

En tiedä Salon tehtaasta tai muutenkaan polkupyörän valmistuksesta muuta kuin mitä netistä löytyy. Tuolla videolla näkyi hyvin, että esim miten kiekko rakennetaan. Alkuun puoliauttomaatikoneella ja loppuun automaattikoneella. Nuorien ei tarvi olla teollisuusautomatisoituja, kun nimenomaan se automatisoitavissa oleva osuus tehdään koneilla. Jo tuossa 20 hengen mittakaavassa vedetään vuodessa miljoona pinnaa kiinni. Ei mitään järkeä kiertää käsin kiinni, kun kone hoitaa homman alle sekunnissa/pinna.

J.F
31.03.2015, 11.18
Jonkun aikaa ollut poissa ja ilokseni huomaan että taattu assarinassukka-linja jatkuu. Assarin uusi ruma kielenkäyttö ja nassukan vittuilu! Ihan Suomi24 tasoa mennään, mikä sinäänsä sääli. Ei mulla muuta jatkakaa. Piipahdan varmaan taas jossain vaiheessa lukemassa rästejä.

ilmora
31.03.2015, 12.55
Me Assarin kanssa vaan olemme asioiden suhteen poikkeuksetta oikeassa.

Se on aina hyvä lähtökohta kaikkiin sosiaalisiin kanssakäymisiin. Milloin Nassetädin Polkupyörätehtaan osakeanti alkaa?

http://vuodatus-static.vuodatus.net/g/14921/450575.jpg

ilmora
31.03.2015, 15.51
Tästä kannattaa ottaa mallia tehtaan tulevaan kataloogiin (http://digi.kansalliskirjasto.fi/pienpainate/binding/346963#?page=1).

"Ostakaa aina laatutavaraa. Halvin tavara tulee melkein kalliimmaksi kuluttajalle." Hieno loppukaneetti.

assari
31.03.2015, 19.27

Tiedän ei saisi kiroilla mutta silloin tällöin veri kiehahtaa kun huomaa epäkohtia ja epäoikeudenmukaisuutta.

Allekijoittanut ja Nassetäti ovat eri henkilöitä.

Sehän on ollut selvä juttu. Samoihin aikoihin ajoittuu RUISLEIPÄn häviäminen. Samaa sakkia kaikki.

Kuules nyt poju, ensin on hankittava pitävät todisteet ja vasta sitten saa alkaa syyttämään rehellistä ja työtä tekevää kansalaista.

Missä Nassetäti nyt on kiroillut?
Olen monen monta kertaa todennyt, että Nassetädin Polkupyörätehdas tulee valmistamaan kohtuuhintaisin kotimaisia polkupyöriä. Tarkoituksena on käyttää työttömiä, kodittomia, sairaita tai muuten vaan syrjäytyneitä työvoimana.
Otamme toki marmarilta asiantuntevia kommentteja miten työtä pelkäämättömät teollisuusautomatisoidut nuoret hoitavat homman. Kunhan se ei taas ole jotain toveri -juttuja.

Uskon lujasti, että Nassetäti osaa luotsata Suomen pyöräteollisuuden uuteen nousuun.

Hänen tehtaassaan ei valmisteta neitimäisiä leikkikaluflillareita vaan askeettisia, kunnollisia ja väkivahoja äijäpyöriä!

Jonkun aikaa ollut poissa ja ilokseni huomaan että taattu assarinassukka-linja jatkuu. Assarin uusi ruma kielenkäyttö ja nassukan vittuilu! Ihan Suomi24 tasoa mennään, mikä sinäänsä sääli. Ei mulla muuta jatkakaa. Piipahdan varmaan taas jossain vaiheessa lukemassa rästejä.

Olemme valinneet reittimme ja kuljemme sen loppuun asti.

Ei nettiväittelyn häviötä nyt niin raskaasti kannata ottaa.
Me Assarin kanssa vaan olemme asioiden suhteen poikkeuksetta oikeassa.

Aivan ja haluan tähdentää, että allekirjoittanut ja Nassetäti ovat vaatimattomia ja lahjomattomia kansanmiehiä.

assari
31.03.2015, 23.01
Toisaalta kai pitäisi ostajan itsekin ymmärtää, että 200€ ei kunnon äijäpyörää saa.

Laadusta pitää maksaa.

Äijäpyörä joka kestää isältä pojan pojalle ei voi olla halpa koska se on tehty hyvistä materiaaleista.

Saatana, kyllä nyt taas rupesi vituttamaan kun tuli mieleen kuinka hienoja ja kevyitä pyöriä ennen vanhaan valmistettiin ja nykykeskivertofillarit millä suurin osa meistä ajaa ovat raskaita kuin kivireet.

Esimerkiksi Maurice Garin polkupyörä jota hän käytti kilpailuissa vuonna 1903 painoi about viisi kiloa ja tavallistenkin polkupyörien paino oli siihen aikaan noin 10-12 kiloa.

assari
31.03.2015, 23.06
En voi kuin ihmetellä että miksi jotkut ihmiset haluavat asua rintamamiestaloissa.

Ne ovat ihan tyylikkäitä taloja, mutta sitä ummehtunutta hajua on vaikeaa hyväksyä.

Aina kun ajan rintamamiestalon ohi tulee nokkaani tukahtunutta ja ummehtunutta tuoksua.

Nenäni on hyvin tarkka, mutta tuskin olen aina joka on tämän asian havainnut.

H.Brooks
01.04.2015, 06.54
Sä olet nasssari sairas ihminen!

marmar
01.04.2015, 08.23
Tiedän ei saisi kiroilla mutta silloin tällöin veri kiehahtaa kun huomaa epäkohtia ja epäoikeudenmukaisuutta.

Taidat olla aika kuumaverinen, kun lumisadekkin saa veren kiehumaan.

assari
01.04.2015, 15.32
Sä olet nasssari sairas ihminen!

Itse olet sairas, saatana!

Taidat olla aika kuumaverinen, kun lumisadekkin saa veren kiehumaan.

Niin olenkin, mutta osaan kyllä hillitä itseni jos on pakko.

Ps: lumisadekin, ei lumisadekkin...

Mitenköhän tuo polkupyörien evoluutio onkin mennyt Suomessa noin väärille poluille.
Marmar:kin omasta mielestään kovin laatutietoisena ylpeänä esittää miten teollisuusautomaatiolla valmistetaan kotimaisia kiekkoja polkupyöriin. Tai siis johonkin polkupyörän näköiseen jonka nimeksi on laitettu FUTURE TT SPORT.

Aivan niin.

Maastopyörä ei näytä polkupyörältä vaan köyhän miehen endurolta.

Future sopii öljytankkerin nimeksi, mutta pyörän nimeksi se ei ole sovelias.

assari
01.04.2015, 15.35
Maastopyörät ovat rumia koska niissä on paksu runko.

IncBuff
01.04.2015, 15.51
Maastopyörät ovat rumia koska niissä on paksu runko.Ei kaikissa.

arctic biker
01.04.2015, 16.27
Jos assari et kumppanit on ottaneet oikein elämäntehtäväkseen typeryyksillään ärsyttämisen eli jonninjoutavuuksillaan foorumin kuormittamisen niin hyvästi ovat onnistuneet. Itse seikkailen tuonne ignorepuolelle. Siinähän räkytätte, ei haittaa.

izmo
01.04.2015, 16.30
Jos assari et kumppanit on ottaneet oikein elämäntehtäväkseen typeryyksillään ärsyttämisen eli jonninjoutavuuksillaan foorumin kuormittamisen niin hyvästi ovat onnistuneet. Itse seikkailen tuonne ignorepuolelle. Siinähän räkytätte, ei haittaa.

mitäs tänne sitten kirjotat ?

izmo
01.04.2015, 16.35
Arttikii Bikeri vois aloittaa uuden aiheen vaikka "Kiteen ylijeesus" ja vastailis siellä vaan kiperiin kysymyksiin eikä joka aiheeseen soittais suuta ?

arctic biker
01.04.2015, 16.36
Hyvä kysymys izmo, joillain säikeillä tarina kehittyy fiksumpaan suuntaan joillain ei. Elä uskokkaan izmo jotta itteeni viisaana pijän. Korkeintaan aamulla herättyäni semmoinen minuutti menee, maksimissaan.

arctic biker
01.04.2015, 16.38
Tuo ylijeesus oiskin kiva titteli mutten vaihda veteraaniuttani kuiten. Sen verta luterilainen kirkkouskova kun olen.

IncBuff
01.04.2015, 16.39
Mikä teitä nyt oikein rassaa?

arctic biker
01.04.2015, 16.42
Tommosta norminokittelua ja vanhojen herjojen takaisinmaksua vaan, ei sen kummempaa.

assari
01.04.2015, 17.20

Hauska nähdä että tällä saitilla on muitakin nynnyjä kuin vain minä.

assari
01.04.2015, 17.27
Arttikii Bikeri vois aloittaa uuden aiheen vaikka "Kiteen ylijeesus" ja vastailis siellä vaan kiperiin kysymyksiin eikä joka aiheeseen soittais suuta ?

Aivan niin.

Nimimerkki artic biker on aina valittamassa joka asiasta ja se on hieman rasittavaa, mutta sananvapauden nojalla hänellä on siihen oikeus ja on myös otettava huomioon että hän on kehitysvammainen henkilö.

izmo
01.04.2015, 17.33
Aivan niin.

Nimimerkki artic biker on aina valittamassa joka asiasta ja se on hieman rasittavaa, mutta sananvapauden nojalla hänellä on siihen oikeus ja on myös otettava huomioon että hän on kehitysvammainen henkilö.

joo se hölmö sais kattoo peiliin eka kun kirjoittaa :eek:

IncBuff
01.04.2015, 17.34
Nyt taitaa jollain ketju hyppiä rattailta.

izmo
01.04.2015, 17.37
Nyt taitaa jollain ketju hyppiä rattailta.

tuttu juttu toi ketjun hyppiminen... paljon ajaa niin kyllä se hyppää jossain välissä:cool:

arctic biker
01.04.2015, 18.20
Ääh mullon ignore päällä Ismo ja josko sovitaan että taas leikitään yhdessä tällä hiekkalaatikolla. Ja jätetään turha vittuilu sikseen? Tuon copypasten takia näin kuin mun älykkyyttäni siis typeryyttäni luokitellaan. Kiitos kaunis.

H.Brooks
01.04.2015, 18.49
Itse olet sairas, saatana!
.

En ole sairas tai saatana. Olen parantaja!

H.Brooks
01.04.2015, 21.20
Juu ei. En paranna jäseniä vaikka heitä jonkun tunnenkin mm. Vasemmistoliitosta. Luonnonlääkeistä uskon ainoastaan Litiumiin muuten mennään ihan tutkitulla kemialla. Jumalahan voi taas auttaa koululääketieteen kautta!

izmo
01.04.2015, 21.33
Juu ei. En paranna jäseniä vaikka heitä jonkun tunnenkin mm. Vasemmistoliitosta. Luonnonlääkeistä uskon ainoastaan Litiumiin muuten mennään ihan tutkitulla kemialla. Jumalahan voi taas auttaa koululääketieteen kautta!

Herran tiet ovat ihmeelliset joskus... muistan monen vuoden takaa kun työtoveri sai rangaistuksen ankarasta ryyppyretkestä ja tuli sukupuolitauti töissä hiekkapuhalluskoneen letkusta ja itte lääkärikin oli ihmeissään ja totesi että kyllä tauti on sukupuolitauti

Jopoman
02.04.2015, 00.51
Onks nää assari ja nassari?
https://m.youtube.com/watch?v=Ovothvc9uvI

assari
02.04.2015, 04.41

Allekirjoittanut ei ole noin järeän kokoinen ja Nassetäti on varmaan-siis sikäli-mikäli hän on nainen-paljon viehättävämpi.

assari
02.04.2015, 04.52
Eräs tuttu aloitti jokin aikaa sitten vanhan pyörän kunnostuksen ja pilasi sen heti ensi alkuun hiekkapuhalluksella.

No hänellä on monta rautaa tulessa yhtä aikaa ja tämä kyseinen pyöräraukka on nyt ulkosäilytyksessä mutta suoralta sateelta turvassa eli katoksen alla.

Olen pistänyt merkille hänen tykönä käydessäni, että metallille hiottu pyörä ei ole ruostunut käytännössä yhtään eli siinä on vain hieman kevyttä pintaruostetta joissain paikoissa.

Outo ilmiö kun luulisi, että paljas metalli olisi melko nopeasti kauttaaltaan ruosteinen.

izmo
02.04.2015, 07.40
ei saakeli... onko tässä ylempänä kysymys mun Tarmosta joka on lipan alla ja odottaa kunnostusta:seko:

assari
02.04.2015, 23.47
Moni nuori ja vanhempikin ihminen kärsii kiusaamisesta ja toisten kiusaaminen on aina väärin.

Tiedän tämän koska olen ex-koulukiusaaja.

H.Brooks
03.04.2015, 22.33
Hienoa! Tulitko kaapista?

J.F
03.04.2015, 23.15
https://m.youtube.com/watch?v=Ovothvc9uvI

Onnea vaaleihin assu ja nassu! Mun ääni on varma!

assari
04.04.2015, 02.12
Onne vaaleihin assu ja nassu! Mun ääni on varma!

Kiitos tuesta!

Eduskunta olisi hieno työpaikka.

Ei välttämättä tarvitse olla paikalla, kesälomat ovat pitkät ja palkkaa saa perseesti.

JackOja
07.04.2015, 17.00
Polkupyöräliikkeessä kehuivat soikeita rattaita. Mitenköhän ne saisi fixiin kiinni?

Trollaatko vai etkö oikeasti tiedä?

Oatmeal Stout
07.04.2015, 17.39
Polkupyöräliikkeessä kehuivat soikeita rattaita. Mitenköhän ne saisi fixiin kiinni?
Ihan samanlaisilla pulteilla kampiin kiinni kuin pyöreätkin rattaat.

Jouko_T
07.04.2015, 21.34
Ihan samanlaisilla pulteilla kampiin kiinni kuin pyöreätkin rattaat.

Nyt Nassetätiä vedätetään ...
Ei soikeita pulteilla kiinnitetä, vaan pikaliimalla.

haedon
08.04.2015, 08.37
Kyllähän siinä pultit tuli mukana. Mietin vaan mihin asentoon se olisi tarkoituksenmukaisinta asentaa?
Tuolta löytyy ohjeita:http://www.rotorbike.com/support

Tästähän saattaa tulla vielä Nassetädin polkupyörätehtaan keihäänkärkituote, ei ole vielä muut keksineet:p.

JackOja
08.04.2015, 08.46
...mihin asentoon se olisi tarkoituksenmukaisinta asentaa?

http://absoluteblack.cc/images/oval-pho/oval_chainring_qring.jpg

izmo
08.04.2015, 09.17
Soikeista rattaista kymmenien tuhansien kokemus ja reikåjakoo on muutettu miljoona kertaa ja ei oo tullut jalkoihin kymmentä prosenttia enenpää tehoo ... vaikka itte puoti puksu väittäis

Iglumies
08.04.2015, 11.24
Kyllä sulla ainakin 20 prosenttia tehoo on jaloissa.

izmo
08.04.2015, 11.47
epäillyt voi herätä iltapäivästä kun lähdetään puskeen kymmenen metrin vastaiseen että ei oo jaloissa edes viittä prosenttia:seko:

haedon
08.04.2015, 14.24
Ei kai tuo ole mikään uusi keksintö?
On se fixissä:D.

Oatmeal Stout
08.04.2015, 14.26
On se fixissä:D.
Ratapyörissä taasen ei :)

JackOja
08.04.2015, 14.29
Ei kai tuo ole mikään uusi keksintö?

Toissaviikolla keksittiin.

Markku Liitiä
08.04.2015, 15.33
Mulla on vuoden 1987-mallinen Nishiki Bushwhacker -maasturi, jossa on soikeat rattaat (ei Rotor, vaan kuuluisa Biopace). Piti lopettaa sillä ajaminen, kun se meni metsässä niin lujaa, ettei ohjaus pysynyt mukana. Törmäilin yhtenään puihin ja hirviin.

haedon
08.04.2015, 15.50
Haa, Nassetädille ilmainen patentti-idea: soikea takaratas/pakka. Tää keskustelu saa omankin älyllisen ajattelun uusiin svääreihin.

marmar
09.04.2015, 07.16
Hah! No se on kyllä totta, että älyllistä ajattelua ehkä tarvitaan.

https://www.youtube.com/watch?v=d8PKBDL6hfg
Eikös sen pyörän pitänyt olla fixi ?

izmo
09.04.2015, 10.11
Runkon sisällä olevaa tila kannattaa valjastaa salakuljetukseen... öööhh pirtu trokari

Iglumies
09.04.2015, 11.24
...suunnitellaan polkupyörän runkoa, jossa hyödynnetään sen sisään jäävä tyhjä tila?
Kerro ihmeessä lisää.

Tank Driver
09.04.2015, 12.02
Sinne punpataan heliumia.

marmar
09.04.2015, 13.10
Mutta mitäs sanoo kaikkien alojen erikoisasiantuntija, lopulliseen romahdukseen valmistautuva kuuliiainen kansalainen siihen, että Nassetädin Polkupyörätehtaassa suunnitellaan polkupyörän runkoa, jossa hyödynnetään sen sisään jäävä tyhjä tila?

Suunnitteleko Nassetäti sähköavusteista lyhyehkön matkan fillaria, jossa avustus ei näy lainkaan ulospäin. Moottori satulaputkeen ja akut vaaka ja vinoputkeen?

Hääppönen
09.04.2015, 14.24
^Cancellarahan on jo kisannut tuollaisella. :cool:

noniinno
09.04.2015, 14.47
...suunnitellaan polkupyörän runkoa, jossa hyödynnetään sen sisään jäävä tyhjä tila?

Mihinkäs se sielu sitten laitetaan..? Ei se oikein taida vaakaputken päällä pysyä.

Iglumies
09.04.2015, 18.45
Pitäiskö nasse ilmiantaa potentiaalisena putkipommin rakentajana?

Iglumies
10.04.2015, 06.59
Onko ufot vieny sen assarin pyöränvientitopikin kanssa, kun ei osunu silmään:seko:
Jokatapauksessa pyörä on sädetetty takasin ja löytyy ristinarkun shellin vierestä, keskeltä risteystä.

JackOja
10.04.2015, 08.15
Ei fillarin rungon sisällä voi järkevästi kuljettaa kuin purjoa. Eikä purjon energiasisältö kovin kummoinen ole, 23kcal/100g.

assari
13.04.2015, 04.34
Nassetädin polkupyörät tulevat valloittamaan maailman pyörätiet.

assari
13.04.2015, 04.39
Salaiset aseet.

Olen suunnitellut polkupyörän johon voi tarpeen tullen kiinnittää kaksi rakettia molemmille sivuille.

Protoyyppi pyörä oli niin tehokas, että se sinkoutui avaruuteen.

marmar
13.04.2015, 08.38
Nassetädin polkupyörät tulevat valloittamaan maailman pyörätiet.

Kansa kaipaa lisää kuvia.
Vasta yksi kuva (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50770-assarin-henkil%F6kohtainen-ja-enimm%E4kseen-polkupy%F6r%E4aiheinen-blogi&p=2341349#post2341349)läskipyörästä nähty. Vaikka se ei kaipaakaan ensihuoltoa tahi vanteiden rihtausta, niin ei kyllä herättänyt omistamisen halua, valitettavasti.

marmar
13.04.2015, 11.16
Besserwisser marmar antaa nyt disinformaatiota. Kuvassa ei ole Nassetädin Polkupyörätehtaan tuote, vaan kuva muuten vain todellisesta läskipyörästä.
Mitäs mieltä marmar on tasa-arvosta?

Epäilin asian olevan näin, kun kuva ilmestyi ja asiaa ei kielletty, niin tulkitsin vaikenemisen olevan myöntymisen merkin ;)

Eiköhän Suomessa tasa-arvo toteudu kohtuu hyvin. Miehiä jonkin verran sorretaan. Naisilla on etuja, mitä miehillä ei ole ja miehillä velvoitteita, mitä naisilla ei ole. Mutta eipä nuo mua haittaa pätkän vertaa, vaikka mies olenkin.

marmar
13.04.2015, 11.38
Mitäs mieltä olet liikuntarajoitteisten syrjinnästä?
Eiköhän siinäkin lainsäädäntö ole ajantasalla, mutta käytäntö ei.

assari
13.04.2015, 11.41
Liikuntarajoitteisia saa syrjiä hiukan jos he liikkuvat liian paljon ja estävät muiden kulkemisen paikasta toiseen.

Pyörätiet kuuluvat kaikille.

assari
13.04.2015, 11.51
Saatana, kännäämisestä tuli mieleen, että taitaa urheilijat olla se kovin ottoporukka eivätkä mömmötkään ole näille mulkuille mitenkään vieraita aineita.

Miettikää millaisen esimerkin antaa nuorisolle kilpapyöräilijä joka jää kiinni imppaamisesta ja jos vielä perseeseen on tungettu anabolisia aineita niin ei paljon naurata.

marmar
13.04.2015, 14.47
Oletko siis sitä mieltä, että viime kädessä julkisen yhteiskunnan tulisi tarjota kaikille kansalaisille sopiva työ?

En vaan tarkoitan, että vähintään julkisissa tiloissa ja jalkakäytävillä pitäisi olla sellaiset ratkaisut, että pyörätuolilla voi liikkua ongelmitta ilman avustajaa. Tuon huomiointi ei maksa uutta rakennettaessa oikeastaan mitään, mutta silti näin ei aina toimita.

IncBuff
15.04.2015, 11.38
Ylimenevä aktivismi ja sokea hörhöily on kaikessa pahaksi myös polkupyöräilyssä. Valitettavasti pyöräilijöissäkin on näitä hörhöilijöitä, jotka pilaavat pyöräilyn mainetta.

Oatmeal Stout
15.04.2015, 13.48
Valitettavasti pyöräilijöissäkin on näitä hörhöilijöitä, jotka pilaavat pyöräilyn mainetta.
Onneksi eivät pyöräilijöiden mainetta, sen menetys olisi paljon pahempaa.

assari
18.04.2015, 03.30
Havainto pyöräteiltä.

Pyöräilijät ovat lihoneet ja tulleet ärtyisiksi.

Enää ei anneta kohteliaasti tietä vaan pysytään itsekkäästi muiden tiellä ja keskisormea näytetään häpeilömättömästi toisille.

Allekirjoittanutkin kuuluu edellä mainittuun ryhmään.

assari
20.04.2015, 05.52
Saatana, voiko mies ajaa naisten pyörällä!?

izmo
20.04.2015, 19.46
Oon tänään ollut tarkastuslaskennassa ja itte Jutikin on saanut kolme ääntä.... mutta ei sillä vielä pitkälle päästä kun Teukalla yli viisi tonnia

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11174946_10204200152660300_5718421959867372247_n.j pg?oh=c2bae581e3f21762f5cf0082c7280219&oe=55A67A39

marmar
25.04.2015, 19.41
Jaahas. Tänään tuli ilmoitus, että koko Nassetädin Polkupyörätehtaan loppuvuoden tuotanto on myyty sotavoimille. Tosin tilauksessa oli yksi ehto.
Oliko ehto se, että tuotanto ei ala vielä tänä vuonna?

haedon
25.04.2015, 19.48
Ei tuota firmaa kyllä vielä YTJ-tietojärjestelmästä löytynyt, joten sulta jää ainakin alvit vähentämättä hankinnoista.

assari
25.05.2015, 23.48
Mitenkä Suomessa järjestellään niin huonoja pyöräilykilpailuja? Kuulin, että eräässäkin, jonka johdossa oli eräs kokenut henkilö, meni oikeastaan kaikki pieleen mikä on mahdollista.
Eikö näihin tulisi jollakin tapaa puuttua. Jos siis ostat vaikka valmismatkan, joka menee järjestävän tahon toimesta täysin pieleen, niin eikös tästä voi vaatia kohtuullisia korvauksia? Esimerkiksi kyseisessä polkupyöräilykilpailussa olisi ollut kohtuullista palauttaa osanotosta peritty rahallinen maksu.

Suomessa ei osata järjestää mitään kilpailuja ilman alkoholia.

Melko rietasta kun yleisö on niin tuiterissa että jokaisella on housujen etumus märkänä kun ovat juoneet itsensä järjettömksi

kauris
31.05.2015, 08.51
Olen itse välillä kertonut eteenpäin kuulemaani sanontaa: "97 % lakimiehistä pilaa loppujen maineen" ja antanut kuulijoiden itsensä päättää kumpaan osaan kuulun.

haedon
04.06.2015, 21.55
Tosta noin niin ei Nassukallakaan enää lepata tuulessa ja heijariperässäpolkijat kaikkoaa horisonttiin:
http://eurekaweb.fr/wp/wp-content/uploads/2015/01/lepoupoupidou-pince-jupe-velo.jpg

assari
31.10.2015, 16.18
Aiheena muotipyörät

Usein ihmiset ostavat pyöriä jotka ovat muodissa, mutta esimerkiksi läskipyöriä ei liikenteessä paljoakaan näe vaikka niitä on myyty perseesti viime aikoina.

Näin kertoi tuttu joka on töissä polkupyöräliikkeessä.

*reps*

marmar
31.10.2015, 17.53
Usein ihmiset ostavat pyöriä jotka ovat muodissa, mutta esimerkiksi läskipyöriä ei liikenteessä paljoakaan näe

Kuljetko silmät kiinni, vai mistä mahtaa johtua?

Itse väittäisin näkyvän niitä yllättävän paljonkin siihen nähden mikä niiden osuus on koko pyöräkannasta

assari
31.10.2015, 18.04
Kuljetko silmät kiinni, vai mistä mahtaa johtua?

Itse väittäisin näkyvän niitä yllättävän paljonkin siihen nähden mikä niiden osuus on koko pyöräkannasta

Olen tänään ajellut pyörällä pari tuntia paikoissa joissa on paljon muitakin pyöräilijöitä eikä vastaan tullut yhtäkään läskiä.

assari
01.11.2015, 14.06
Olette huomanneet että politiikot väittävät että matut ovat syyrialaisia vaikka useimmat ovat irakilaisia tai somaleita eli politiikot ja toimittajat valehtelevat kansalle.

Kumpi on tärkeämpi asia meidään kannalta?

Tiestön eli myös pyöräteiden kunnossapito vai matujen hyysääminen.

izmo
01.11.2015, 16.06
Aiheena muotipyörät

Usein ihmiset ostavat pyöriä jotka ovat muodissa, mutta esimerkiksi läskipyöriä ei liikenteessä paljoakaan näe vaikka niitä on myyty perseesti viime aikoina.

Näin kertoi tuttu joka on töissä polkupyöräliikkeessä.

*reps*

Läskipyörät on kaikki suolla mönkimässä niin ei näy urbaanissa ympäristössä kaupunkin keskustassa

assari
01.11.2015, 19.12
Läskipyörät on kaikki suolla mönkimässä niin ei näy urbaanissa ympäristössä kaupunkin keskustassa

^

*lol*

Niin mutta kyllä läskien pitää mennä sinne suolle jotain kautta, mutta ei heitä näy edes matkalla sinne.

Ehkä ne perkeleet ajelevat vain öisin.

IncBuff
01.11.2015, 19.15
Itse näin tänään kaksi läskipyörää liikenteessä. Toinen oli oman perseeni alla.

assari
16.12.2015, 23.14
Osaatko tehdä klassisen tanko perseeseen ja menox - tempun?

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR1AIvBMsXPMZxKuS_mGFt8OmUnRbWjV AdYI9neL7_kqSAKsZlU

*lol*

Tank Driver
17.12.2015, 00.49
Heei! Sie tulit takaisin!

assari
09.07.2017, 19.01
Kysyttiin että mistä kannattaa kysyä jos etsii Tunturin valmistamaan noin 8-vuotta vanhaan mummopolkupyörään alkuperäisiä varaosia kuten ohjaustangon tupit, vanteet ym.

En osannut vastata mutta täällä olevat asiantuntijat ehkä tietävät?

izmo
11.07.2017, 09.24
Suomen Polkupyörä- ja Konetehdas Oy on jotain vanhaa osaa vielä varastossa aika paljon

Nassetäti
16.07.2017, 09.17
Sanon suoraan, että alkuperäiset varaosat kannattaa hylätä, ja keskittyä nykyaikaa oleviin hiilikuitutuotteisiin. Mutta jos on pakottava syy säilyttää sellainenkin paikasta A paikkaan B tarkoitettu kulkupeli alkupeäisessä asussaan, lienee syytä kääntyä polkupyöräseuran polkupyöräilyn aktivistien puoleen. He ovat kuitenkin, kuten tässäkin palstalla on havaittu, keskittyneet varautumaan ainakin vuodeksi ns. omavaraistalouteen. Joten on kaiken järjen mukaista, että se kulkuneuvokin on varaosaistettu niin, että puutteen sattuessa ei itse pääse kärsimään puutetta. Joten hyväkuntoisia ja alkuperäisiä polku pyörän varaosia varmaankin ovat valmiit vaihtamaan parasta ennen päiväyksen umpeen menneisiin hernerokkasäilykkeisiin.

LJL
23.07.2018, 22.54
Luin tämän ketjun juttuja kursorisesti ja naureskelin, esim. taksimiehen tulppa nauratti. Kaiken kaikkiaan varsin legendaarista offtopiikkaa vuodelta 2014-2015. Myös monia hienoja jo pysyvästi hiljentyneitä palstapersoonia esiintyy. Jos joku haluaa harrastaa samaa niin nostetaan ketju ylös :)

izmo
23.07.2018, 23.04
Tänään kokeilin uutta maasturia ja näytin takavaloo maantie hinurille... pyörä kiihtyi kuin paholainen vielä neljänkympin vauhdista:eek:

LJL
23.07.2018, 23.08
Tänään kokeilin uutta maasturia ja näytin takavaloo maantie hinurille... pyörä kiihtyi kuin paholainen vielä neljänkympin vauhdista:eek:

Pakkana 12-23 ja eturatas arviolta 75 piikkinen. Kun ylittää puunrunkoja Nokian metsässä, kuuluu moottorisahan ääni ja isokin tukki sahaantuu puoliksi

Juha Jokila
23.07.2018, 23.36
Pakkana 12-23 ja eturatas arviolta 75 piikkinen. Kun ylittää puunrunkoja Nokian metsässä, kuuluu moottorisahan ääni ja isokin tukki sahaantuu puoliksi
Varmaan ketjuöljyäkin kuluu sen verran, että vesakot kuolee roiskeista vuosikymmeneksi.

Iglumies
24.07.2018, 01.13

Kuulin huhun, että pirkkalassa oli tapauksen jälkeen valtakunnanverkossa muuntaja kärähtäny lataussähkön tapeen takia.

kauris
24.07.2018, 08.20
Heh, hyvät naurut tuli teidän viimeisimmistä hauskoista kirjoituksista :)
Ainoo vain, että tein eilen vastalihaksia sitten neljän viikon lomilla olon jälkeen ja sen huomasi nyt nauraessa :)

izmo
24.07.2018, 09.37
Kuulin huhun, että pirkkalassa oli tapauksen jälkeen valtakunnanverkossa muuntaja kärähtäny lataussähkön tapeen takia.

en tiedä miten sähkö riittää Sastamalassa kun somesta luin että joku Jamppa ohittelee mopoja jeesuksen vanhalla maastopyörällä..:seko:

mpk
24.07.2018, 16.00
Ei se herkkua oo täälläkään. Autotallin neljästä latausasemasta on jo yksi kyrvähtänyt, sen siitä saa kun lataa eikä varmista. Pakko siirtyä konventionaaliseen kulkumuotoon, ensin vaihdan kuitenkin tasamaan 12-23 takapakan etten sorru ajamaan liian hiljaa

assari
01.04.2019, 06.17
Oletteko huomanneet, että näin keväällä ihmiset alkavat siivoamaan varastoja ja sen seurauksena hylättyjä pyöriä näkyy tienvarsilla?

Olen itse evakoinut muutaman kappaleen kunnostettavaksi.

Molemmissa oli lukoissa avaimet paikalla ja tässä toisessa oli peräti kolme vaijerilukkoa joissa kaikissa oli avaimet paikalla.

Toinen syy miksi vanhoja ja kuluneita pyöriä hylätään näihin aikoihin on se, että polkupyörämainokset ovat innoittaneet ihmiset lähtemään pyöräkaupoille ja eihän nykyaikaisissa taloissa ole paljon varastotilaa joten varapyörän virkaa toimittanut romu saa häipyä.

marmar
01.04.2019, 08.25
Oletteko huomanneet, että näin keväällä ihmiset alkavat siivoamaan varastoja ja sen seurauksena hylättyjä pyöriä näkyy tienvarsilla?

Olen itse evakoinut muutaman kappaleen kunnostettavaksi.

Molemmissa oli lukoissa avaimet paikalla ja tässä toisessa oli peräti kolme vaijerilukkoa joissa kaikissa oli avaimet paikalla.

Toinen syy miksi vanhoja ja kuluneita pyöriä hylätään näihin aikoihin on se, että polkupyörämainokset ovat innoittaneet ihmiset lähtemään pyöräkaupoille ja eihän nykyaikaisissa taloissa ole paljon varastotilaa joten varapyörän virkaa toimittanut romu saa häipyä.

No kyllä noista romuista pääsee muutenkin eroon, kuin ympäristörikoksen tekemällä.

Ettei vaan kuitenkin olisi varastettuja pyöriä, jotka on viety omistajan silmän välttäessä ja hylätty lähimpään ojaan ennen määränpäätä. Poliisille toimittaminen on ainoa oikea tapa korjata nuo pois. Kyllä ne sieltä löytää kiertoon laillista reittiä. Jos pyörät on ajokelvottomia, niin niitä saa ostaa poliisin huutokaupasta 1-5€, laillisesti. Niitä voi sitten kunnostella mielensä mukaan, jos siitä tykkää.

assari
01.04.2019, 18.21
No kyllä noista romuista pääsee muutenkin eroon, kuin ympäristörikoksen tekemällä.

Ettei vaan kuitenkin olisi varastettuja pyöriä, jotka on viety omistajan silmän välttäessä ja hylätty lähimpään ojaan ennen määränpäätä. Poliisille toimittaminen on ainoa oikea tapa korjata nuo pois. Kyllä ne sieltä löytää kiertoon laillista reittiä. Jos pyörät on ajokelvottomia, niin niitä saa ostaa poliisin huutokaupasta 1-5€, laillisesti. Niitä voi sitten kunnostella mielensä mukaan, jos siitä tykkää.

Aivan, mutta miksi avaimet olisivat pyörän lukossa paikalla jos ne ovat varastettuja?

Tietysti varas on voinut viedä pyörän pihalta tai varastosta, mutta melko epätodennäköistä.

Väitän että ihmiset ovat useasti niin laiskoja etteivät viitsi lähteä viemään pyörää kaatopaikalle ja siksi niitä löytyy näihin aikoihin hylättynä katujen varsilta.

marmar
01.04.2019, 20.39
Aivan, mutta miksi avaimet olisivat pyörän lukossa paikalla jos ne ovat varastettuja?

Tietysti varas on voinut viedä pyörän pihalta tai varastosta, mutta melko epätodennäköistä.

Pihoista katoaa lukitsenattomia pyöriä paljon. Riittää, että on ollut aikomus lähteä ja sitten poikennut hetkeksi sisälle jostain syystä ja pyörä lähtee. Samoin kaupan edestä lähtee helposti jos kääntää selkänsä hetkeksikin. Esim on avaamassa pyörää ja kääntää hetkeksi selkänsä, vaikka karkkipaperin laittamuseksi roskikseen niin pyörä lähtee.

assari
01.04.2019, 20.44
Pihoista katoaa lukitsenattomia pyöriä paljon. Riittää, että on ollut aikomus lähteä ja sitten poikennut hetkeksi sisälle jostain syystä ja pyörä lähtee. Samoin kaupan edestä lähtee helposti jos kääntää selkänsä hetkeksikin. Esim on avaamassa pyörää ja kääntää hetkeksi selkänsä, vaikka karkkipaperin laittamuseksi roskikseen niin pyörä lähtee.

No johan on helvetin röyhkeitä varkaita jos noin toimivat.

Kaupan edestä katoaa pyöriä jos ne eivät ole lukossa.

Mutta kenellä voi olla niin valtava polkupyörän tarve, että menee toisten pihalle ja ottaa muina miehinä pyörän käyttöönsä?

assari
01.04.2019, 20.47
Monenlaista katiskaa on tullut nähtyä kaduilla ja poluilla, mutta ei koskaan tälläistä pyörää.

Täysiverinen ratapyörä jossa ei ole jarruja eikä muitakaan mukavuuksia.

https://img.aijaa.com/b/00007/14685149.jpg

assari
01.04.2019, 20.58
Polkupyörän dynamoita katselin ja niissä on maininta, että oikean tai vasemman puolinen dynamo.

Itse kuvittelisin, että polkupyörän vasen puoli on se puoli missä vasen käsi on kuin istuu pyörän selässä eli se mikä on oikea puoli silloin kun seisoo pyörän edessä. (wtf)

marmar
01.04.2019, 21.34
No johan on helvetin röyhkeitä varkaita jos noin toimivat.

Kaupan edestä katoaa pyöriä jos ne eivät ole lukossa.

Mutta kenellä voi olla niin valtava polkupyörän tarve, että menee toisten pihalle ja ottaa muina miehinä pyörän käyttöönsä?

On ne röyhkeitä. Tässäkin melkein naapurissa oli yhden lapsen maastopyörä vaihtunut loppuunajettuun mummikseen, kun oli piipahtanut muutaman minuutin sisällä. Päättyvän kadun päässä vielä. Melkein on täytynyt seurata poikaa kauempaa. Muuten tuo ei ole oikein mahdollista.

Ja tätä aluetta pidetään tämän kaupungin lintukotona, mutta röyhkeät ulkomaalaiset kiertelee täälläkin välillä. Tosin aika äkkiä alkaa polttelemaan maa auton renkaiden alla, ulkomaiset kilvet ja hitaasti ajava paku soittaa hälytyskelloja nopsaan.

assari
01.04.2019, 21.43
On ne röyhkeitä. Tässäkin melkein naapurissa oli yhden lapsen maastopyörä vaihtunut loppuunajettuun mummikseen, kun oli piipahtanut muutaman minuutin sisällä. Päättyvän kadun päässä vielä. Melkein on täytynyt seurata poikaa kauempaa. Muuten tuo ei ole oikein mahdollista.

Ja tätä aluetta pidetään tämän kaupungin lintukotona, mutta röyhkeät ulkomaalaiset kiertelee täälläkin välillä. Tosin aika äkkiä alkaa polttelemaan maa auton renkaiden alla, ulkomaiset kilvet ja hitaasti ajava paku soittaa hälytyskelloja nopsaan.

Sitten pyörävaras on pienenkokoinen kun on lapsille tarkoitettu maastopyörä kelvannut.

Matut varastavat keskellä kirkasta päivää vaikka olisi silminnäkijöitä koska he tietävät, että mitään rangaistusta ei tule ja aina voi vedota rasismiin.

marmar
01.04.2019, 22.34
Sitten pyörävaras on pienenkokoinen kun on lapsille tarkoitettu maastopyörä kelvannut..

Kyseessä oli senkokoinen pyöä, että sillä pystyi aikuinenkin ajamaan, mutta tuskin silti menee varkaan käyttöön, jos ei ole poikkeuksellisen pienikokoinen varas

Olettaisin, ett myyntiin se on varastettu, eikä käyttöön.