PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kinnerit

assari
09.03.2014, 20.48
http://kuvaton.com/k/yQJF.jpg

Etsin haulla, että onko kinnereistä omaa keskustelu-ketjua, mutta ei näköjään ollut.

Mitä ajattelet kun/jos näet jonkun viilettävän kinnerillä?

Tank Driver
09.03.2014, 20.52
Ajattelen, että Jumalalla on sittenkin huumorintaju.

assari
09.03.2014, 20.59
Niin, eihän se normaalilta vaikuta jos aikuinen ajaa polkuauton tapaisella kulkuneuvolla, mutta pidettiinhän polkupyörääkin saatanan keksintönä alkuvaiheessa.

Tank Driver
09.03.2014, 21.20
Siksihän minä pyöräilenkin.

tempokisu
09.03.2014, 21.25
:) kerran vastaan ajeli tuollainen, mutta munanmuotoinen avomalli, valkoinen. Eihän siinä voinut kun hymyillä ja vilkutella. Munakuski vilkutteli takas, luultavasti oli tottunut hymyileviin vastaantulijoihin...

assari
09.03.2014, 21.39
:) kerran vastaan ajeli tuollainen, mutta munanmuotoinen avomalli, valkoinen. Eihän siinä voinut kun hymyillä ja vilkutella.

Epäilen, että kinnerin omistajat tuntevat itsensä epänormaaleiksi silloin kun ajelevat moisilla häkkyröillä ja siksi oli hyvä että soit poikkeavalle yksilölle hymysi ja annoit samalla hänelle henkistä selkänojaa.

Ympäristö tuomitsee kaiken poikkeavan ja siksi en ole itse vielä kehdannut hankkia kinneriä, mutta totta kai salaa ihailen näitä vehkeitä ja jos vaan omistaisin isomman varastotilan kuin kerrostalon häkkivaraston niin hankkisin tai yrittäisin itse valmistaa sellaisen.

Säilyttäisin sitä tietysti viltin alla koska jo tandemipyörä aiheuttaa epäluuloisia katseita.

assari
09.03.2014, 21.40
Siksihän minä pyöräilenkin.

*lol*

tvhakala
09.03.2014, 21.52
Hauskan oloisia kapistuksia. Eikä edes mitään ihan turhaa hömpötystä; semmoisella virtaviivaisemmalla mallillahan pääsee aikamoista vauhtia ja jaksaa hyvin ajaa satoja kilometrejä päivässä. Olisi oiva peli pyöräretkellä.

Kuparinen
10.03.2014, 00.26
:) kerran vastaan ajeli tuollainen, mutta munanmuotoinen avomalli, valkoinen. Eihän siinä voinut kun hymyillä ja vilkutella. Munakuski vilkutteli takas, luultavasti oli tottunut hymyileviin vastaantulijoihin...

Kinneristit ja nojapyöräilijät kohtaavat paljon hymyileviä hyväntuulisen näköisiä vastaantulijoita, ohitettujen naamat takapeilissä ovat paljon yrmympiä.

Markku Liitiä
10.03.2014, 11.04
Pitkän linjan kinnerimiehen Heikki Matilaisen tanskalaisvalmisteinen, kirkkaankeltainen Leitra seisoi aamulla töihin tullessani miehen pihalla lähtövalmiin oloisena.

Harryupp
10.03.2014, 12.41
On pitkään tehnyt mieli kokeilla noita. Norjassa kun olin Telemark tourilla 1998 oli kourallinen näitäkin vekottimia mukana. Kun meikä selvitti ekan päivän 175 km lenkin 10 tunnissa nää tulivat kolme tuntia myöhemmin maaliin. Tasamaalla varmaan hyviä mutta serpenttiiniteillä vuoristossa en haluaisi sellaisen kyydissä olla.
En tiedä sitten miten seuraavana päivänä niiltä homma luisti kun Rjukan kylästä oli 900 metrin nousu vuorelle heti ekat 15 kilometriä toisen päivän 185 kilsan lenkistä takaisin Skieniin jossa lähtö/maali oli.

nure
10.03.2014, 16.03
Voi v:n kevät...

LJL
10.03.2014, 16.24
Mahtaa tulla ylämäessä kuuma.. Tietysti ihan kiva jos haluaa pyöräillä ja saunoa samaanaikaan

ellmeri
10.03.2014, 16.49
Tiksissä näin vakoisella katella kolmipyöräisellä keskusrikospoliisin valoissa jokunenpäivä sitten,oliko munamies!:cool:

terppa-78
15.03.2014, 13.29
Mitä ajattelet kun/jos näet jonkun viilettävän kinnerillä?

Jess! Lajitoveri! :) Tosin kerran vaan kinneröidessä olen lajitoveriin törmännyt ja kerran kaima tuli Kauniaisissa vastaan Stradallaan kun ajelin autolla, onneksi on nojapyörätapaamiset jokusen kerran vuodessa.

Ei muutes ole hullumpi lisä se, että kinneröidessä näkee viikossa enemmän hymyileviä ihmisiä kuin muuten näkisi vuodessa. Hyvä mieli tarttuu.

Muuten mietin lähinnä, että miksi en hankkinut tuota jo vuosia sitten, on se niin oivaksi kulkineeksi osoittautunut. Pukeutumista ei juuri tarvitse miettiä kun on säältä ja sateelta suojassa. Kylmällä saa aukkopeitteen avulla pidettyä lämmön sukkulan sisällä mutta hellekään ei haittaa kun kroppa on varjossa ja jalka-aukkojen kautta saa ilman kiertämään (tässä on merkkikohtaisia eroja).

Lomareissulla on kiva kun tavarat on säältä suojassa ja kannen saa lukittua jolloin tavarat ei lähde ihan ensimmäisen ohikulkijan matkaan. No, on se muutenkin kiva kun vaihtovaatteita ym. roinaa joutuu kuljettamaan usein mukana.

Ajoasento on vähän sama kuin lekottelisi mukavassa aurinkotuolissa eli paikat ei kipeydy. Mukavuus on se miksi musta tuli nojapyöräilijä, kaikki muu on plussaa ja riittävä nopeus tulee kaupanpäälle. Mä olen ihan tavallinen rekkakuski enkä todellakaan mikään urheilija mutta männä vuoden nojapyöräkisoissa tunnin ajossa sain 41 km ja 12 h ajossa 403 km, nojapyöräkisassa peesailu on kielletty joten noi on yksilösuorituksia. Paino tuntuu mäissä mutta olen mä tolla Norjassakin käynyt, vielä ei ole yhtään asfaltoitua mäkeä jäänyt ajamatta, hiekkatiemäkiä kyllä mutta ei se ole soralle/pehmeälle tarkoitetukaan. Pienet mäet menee tekniikalla/liike-energialla, isoja joutuu tietysti sitkuttamaan mutta 30 vaihdetta tuo avun, itse asun salpausselän harjumuodostelman keskellä eli mäkiajokokemusta on riittämiin...

Mukavuuden jälkeen seuraavaksi parasta on varmaan se ajamisen keveys, pieni ilmanvastus minkä ansiosta pyörällä voi rullata välillä kilometrikaupalla, sykkeet tasaantut ja ei niitä tolla kunnolla tappiin saakkaan, se on varmaan yksi syy miksi sillä jaksaa veivata tunnista toiseen ilman, että väsyisi?

Vaikka kinneri on kankea kääntymään eikä ole keskustoissa kaikista näppärin niin silti sen keskusta-asiointiin mieluiten valitsen kulkupeliksi. Ja sitten on vielä se "jokin", fiilis mikä syntyy kun kinnerillä ajaa, sitä ei voi selittää se pitää kokeilla ;)

Voisin nyt loppuun vielä provoilla, että kyllä vastatuuleen ajaessa pystärimiehen selästä saa ihmeesti voimaa, on joskus ohittaessa vaikea olla hymyilemättä :)

Kuva 12 h kisan jälkeen, mun kinneri on toi avomallinen http://lauttis.kuvat.fi/kuvat/2013%20Nojakki%20SM/20130804%20Nojakki%20SM-3893.jpg?img=img2048

Farina
16.03.2014, 18.15
Norjassa työmatkalla näin erään asiakkaan pihassa punaisen "kinnerin". Asiakkaan edustaja kertoi, että heidän hollantilainen työntekijä tulee sillä lähes päivittäin töihin 20 km suuntaansa. Hienon näköinen pelihän se oli, mutta pikkaisen alkoi hirvittämään, kun tajusin ettei vuonojen keskellä mitään pyöräteitä ole. Kaveri ajoi kinnerillään muun liikenteen seassa erittäin mutkaisilla ja mäkisellä vuonoteillä. Kulkupeli oli matala mutta silti yli puolen auton levyinen ja mitään lippua tms. ei näkynyt, joten yllätyksiä muille tiellä liikkujille saattoi olla luvassa.

Ari H
07.11.2017, 14.46
Onko kinkereitäsähköavusteisena, sellaita katettua?
Sellainenratkaisisi monta kuljetuspulmaa.

marmar
08.11.2017, 08.26
Onko kinkereitäsähköavusteisena, sellaita katettua?
Sellainenratkaisisi monta kuljetuspulmaa.

On ja jos ei mieleistä ole, niin sähköt saa lisättyä mihin tanhansa kinneriin.