PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kypäräsi hihnan kuva

LJL
05.03.2014, 10.53
Tähän ketjuun kuvia kypärän hihnoista. Itsellä on kaksi vuotta vanha Giro Athlon, jolla on ajettu tähän mennessä vähän alle 10.000km. En ole pessyt hihnoja kertaakaan. En voi edes muistaa minkä väriset ne olivat alunperin, kai puhtaan harmaat (ehkä).

http://farm3.staticflickr.com/2810/12944576494_e7bb4b9148_c.jpg

IncBuff
05.03.2014, 10.54
Jahas. Mitähän seuraavaksi? Kuvia vaipoista?

JackOja
05.03.2014, 10.55
Mustat hihnat on parhaat :)

LJL
05.03.2014, 10.55
Kuvia vaipoista?

Ehkä siinä menee raja ;)

Voi tämän poistaakin jos on liian rajua!!

Polun tukko
05.03.2014, 11.04
Seuraavaksi iholle tulleista satulan painaumista?

Kuntoilija
05.03.2014, 11.21
Jotakin voisi kiinnostaa kuvat munakarvojen tunkeutumisesta ajohousujen läpi. Toisaalla se ainakin oli hyvin kiinnostusta herättävä aihe. :eek:

Tank Driver
05.03.2014, 13.11
"Kuva liuottimella pestyistä pakaroistasi" -ketju?

Petteri Ellilä
05.03.2014, 13.18
... tai sheivatuista..... jätän sanomatta.

TuplaO
05.03.2014, 13.27
Ei tää nyt niin paska topikki ole. (Ei mullakaan kyllä kuvia ole.) Tsubun hihnojen pesu on kyllä joskus käynyt etenkin kesähelteillä mielessä. Olen vaan todennyt, että jos ne puran irti ja pesen vimpan päälle kunnolla, takaisin asentamisen kanssa voi olla liian hiljaista. Joskus lykkäsin koko roskan pakastimeen tuoksujen tappamiseksi. Haju haihtuu kyllä hieman yllättäen ajan kanssa huoneilmassakin. Omat hihnat taitaa olla mustat punaisilla raidoilla.

JackOja
05.03.2014, 13.33
Jotakin voisi kiinnostaa kuvat munakarvojen tunkeutumisesta ajohousujen läpi. Toisaalla se ainakin oli hyvin kiinnostusta herättävä aihe. :eek:

"Kuva liuottimella pestyistä pakaroistasi" -ketju?

Tai "Kuvasi taka-pakkaan vaihdosta" -ketju?

LJL
05.03.2014, 13.43
Noh, tämä topic oli olevinaan vitsi mutta ei näköjään oikein uponnut porukkaan :) Pahoittelen jos herkemmät parhaillaan esim. yrjöää tämän keskustelun johdosta työhuoneen roskakoriin. Ehkä otsikkoon olisi pitänyt laittaa joku disclaimer. Todellakin on sinällään ällöttävä aihe, en sitä kiistä, mutta ei nyt sentään kai kovin paha? Tai sitten maailma on muuttunut jääkiekkoajoista.

Oli tässä ällöhuumorin lisäksi näennäisenä asiallisena pointtina oli vähän ehkä se, että peseekö noita hihnoja joku. Eli kolkuttaako kenenkään omaatuntoa?? Avoimesti voin myöntää että ole jaksanut irrottaa ja pestä, kun ei nuo haise yhtään miltään tai muutenkaan ole (omasta mielestä) mitenkään iljettävät. Jos jollakulla on jotakin pirkkaniksejä niin voisihan sitä kokeilla. Epäilen kyllä että ne rakkaat säädöt menee!

Kemizti
05.03.2014, 13.50
:) Jos jollakulla on jotakin pirkkaniksejä niin voisihan sitä kokeilla. Epäilen kyllä että ne rakkaat säädöt menee!
Pistä vatiin vettä ja ruokasoodaa, kypärä sekaan, jätä yöksi likoamaan, huuhtele aamulla.. toimii moneen muuhun likaan yms. pinttymiin, miksei ehkä tuohonkin.. Jos jaksat koittaa, raportoithan..!?

Pate@
05.03.2014, 13.57
Kemiztin neuvo on toimiva ilman soodaakin. Olen uittanut koko pottaa lavuaarissa pelkässä vedessä puolisen tuntia. Hihnoista ja pehmusteista irtoaa yllättävän paljon töhnää vaikka huuhtelujen väliä olisi vain 1 kuukausi.

pmw
06.03.2014, 17.19
No niin. Onkos kukaan löytänyt mitään juuri passelia pehmustetta noihin kypärän hihnoihin? Tuntuu niin ikävältä pidemmän päälle tommonen skarppi hihna. Vai rupeenko vaan väkertään itse..

Halloo halloo
06.03.2014, 17.25
Noh? Kuvia tasan yksi. Lisää.

VPR
07.03.2014, 11.00
Onkos kukaan löytänyt mitään juuri passelia pehmustetta noihin kypärän hihnoihin? Tuntuu niin ikävältä pidemmän päälle tommonen skarppi hihna.
Näitä on parilla valmistajalla (esim. Catlike) mutta en nyt nopeasti löytänyt pelkkien pehmusteiden jälleenmyyjää.

http://cdn.media.cyclingnews.com/2010/10/16/1/7_600.jpg

Sarpale
07.03.2014, 11.58
Tämä ketju inspiroi kyllä näyttämään omalle kypärälle pesusoikkoa.
Kauhulla odotan minkälainen lieju potasta irtoaa :)
Pointsit jäsen LJL:lle tällaisesta rohkeudesta käsitellä vaiettua hihna-asiaa avoimesti! :)

29er
07.03.2014, 14.54
Mustat hihnat on parhaat :)

Toki parhaimman näköiset, mutta kyllä niissäkin lika näkyy. Hiki jää valkeiksi laikuiksi ja kura harmaiksi.

Olen muuten ihmetellyt että miten ne päätä vasten olevat pehmusteet ei oikeasti ala haista/homehtua.

puffe
07.03.2014, 15.24
Pointsit jäsen LJL:lle tällaisesta rohkeudesta käsitellä vaiettua hihna-asiaa avoimesti! :)

Nippu pelimerkkejä ja peukkua myös täältä LJL:lle. Mies joka astuu komerosta hihnat lepattaen julkisuuteen ei voi muuta kuin ihailla :-) .

JackOja
07.03.2014, 15.32
Olen muuten ihmetellyt että miten ne päätä vasten olevat pehmusteet ei oikeasti ala haista/homehtua.

Ai minunko kypärän pehmuistesta kysyt? No siksi kun ne käy pesukoneessa aika ajoin :)

Pointsit jäsen LJL:lle tällaisesta rohkeudesta käsitellä...

Nippu pelimerkkejä ja peukkua myös täältä LJL:lle....

Paaaaljon parempia nämä LJL:n aiheet kuin tuon yhden assistentin...

LJL
07.03.2014, 16.20
Paaaaljon parempia nämä LJL:n aiheet kuin tuon yhden assistentin...

Öö, no kai tämä on kohteliaisuus, mutta kuten sanottua, moderaattorin viikate saa mun puolesta heilahtaa (ei kukaan kuitenkaan uskalla postata kuvaa omasta hihnasta). Olen täysin varma ettei tuo oma ole läheskään pahin! Niin höyhensarjaa on ajomäärät. Jokainen, jota naurattaa ns. törkyhuumori - ryhdistäytykää

VesaP
07.03.2014, 16.22
Paljon paskapuhetta, vähän asiaa.

OnTopic, VesaP:n talvikypärä:

http://aijaa.com/img/b/00850/13103753.jpg

http://aijaa.com/img/b/00944/13103754.jpg

Disclaimer: Ja turha mussuttaa noista pimennetyistä sarjanumero ja valmistusvuositarroista. Pidän sarjanumerot omana tietonani ja kuinka vanha pottani on, on epäoleellista tässä ja nyt. Pääasia on miltä hihnat näyttää! :)

LJL
07.03.2014, 16.35
^ Oho. Kiiltävät kuin vauvan pylly

CwA
07.03.2014, 17.07
Vauvasta tullut pehmeää tavaraa, kun kiiltää pylly?

2005 vuodesta nykyinen kypärä palvellut ja en ole pessyt hihnoja kertaakaan, nehän on mustat, ei niissä lika näy :D

Pehmuste tuli mukana, se saattoi olla jopa irroitettavissa, ehkä sen joskus peseekin, mutta nyt Biltemasta saisi kympillä laskettelukypärää tarjouksesta ja taidan siirtyä sellaiseen, niin kunnes kesä taas koittaa.

LJL
07.03.2014, 17.14
Vauvasta tullut pehmeää tavaraa, kun kiiltää pylly?

En edelleenkään tiedä miten vauvan pylly kiiltää (en vaikka oma poika on 8,5kk), mutta Alivaltiosihteerin jossain sketsissä on tuota fraasia joka tapauksessa käytetty. Siten esim. Simo Frangenilta voi kysyä lisää.

Smo
07.03.2014, 17.39
2005 vuodesta nykyinen kypärä palvellut ja en ole pessyt hihnoja kertaakaan, nehän on mustat, ei niissä lika näy :D

Hyvin on säilynyt .. tuossa ajassa olen rikkonut muutaman ja hukannut muutaman :rolleyes:

CwA
07.03.2014, 19.26
Hyvin on säilynyt .. tuossa ajassa olen rikkonut muutaman ja hukannut muutaman :rolleyes:

Olen havainnut, että kaatuessa kyynärpäät ja polvet ne lähinnä kolhiutuu, mutta kyllä tuo kypärä alkaa vedellä viimeisiään, se kiristyspantakaan ei tahdo aina oikein toimia, joten ei kai tuota edes pitäisi käyttääkään enää, vaan ei ole tullut oikein mitään sopivaa kohdalle.

Mulla on oma naula kypärälle, se myös auttaa säilymisessä, kun ei putoa lattialle joka kerta pipoa tai käsineitä kaivaessa, jos sitä hattuhyllyllä pitäisi. Tietty myös se auttaa, kun en laskettele polkuja miljoonaa alaspäin, niitä kun ei täällä ole, joten tuo kaatuminenkin on aika hillittyä. Viimeksi rintakehä edellä syöksyin noin 30km/h nopeudesta. aina se on vähän samanlainen, jaloilla potkaisee pyörän edemmäksi ja liukuu sitten vatsallaan pysähdyksiin, eipä se kypärä siinä paljoa kulu. Hyötykin tietty kyseenalainen, mutta pitää se hupun poissa silmiltä :)

usko juntunen
07.03.2014, 22.33
Noh, tämä topic oli olevinaan vitsi mutta ei näköjään oikein uponnut porukkaan :)

https://lh3.googleusercontent.com/-kYglOvh1dUw/UvenqcRmQdI/AAAAAAAAZdo/jXu0Bpny7XI/s640/P1030378.JPG?gl=FIhttps://lh5.googleusercontent.com/-IiHk04bYqTM/UveoCFypmYI/AAAAAAAAZgk/-2ENpITSYoc/s512/P1030491.JPG?gl=FI

syklopaatti
08.03.2014, 06.41
Kippeitä ketjuja. Tässäpä minun vm.2010 tai 2011 Fluxista.
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10688656/p4pb10688656.jpg

Iglumies
08.03.2014, 09.27
Mulla tuo Fluxin hihna välillä kiristää pikkusen...

https://lh6.googleusercontent.com/-6kNhAQ-HXos/UaB-pj3WJzI/AAAAAAAAFVo/NIjmuPhjN0o/w755-h500-no/DSC_3479.JPG

_ava_
08.03.2014, 11.52
Pistä vatiin vettä ja ruokasoodaa, kypärä sekaan, jätä yöksi likoamaan, huuhtele aamulla.. toimii moneen muuhun likaan yms. pinttymiin, miksei ehkä tuohonkin.. Jos jaksat koittaa, raportoithan..!?
Pääsisiköhän helpommalla, jos nakkaisi kypärän vaan pesukoneeseen? Joku pyyhe vaikka pehmikkeeksi, niin ei ihan kovin ottaisi rumpuun linkouksessa.

CwA
08.03.2014, 14.46
Eikö teidän kypärissä ole ne hihnat kiinni tarranauhoilla?

Tuossa mun kypärässä on sellainen panta, joka on tarranauhoilla näköjään kiinni tossa potassa, halutessaan voisi koko hihnasysteemin siis kiskoa irti tuosta ja pistää pyykkiin.

kuovipolku
08.03.2014, 23.32
Eikö teidän kypärissä ole ne hihnat kiinni tarranauhoilla?

Hihnojen päät on kiinteästi upotettu kypärään, toisin sanoen ne ovat osa kypärän rakennetta.

FWIW mun on vaikea kuvitella että tarrakiinnityksellä saavutettaisiin riittävä pitävyys. (Pikkulasten kypärämalleissa se voi olla hyväkin asia eli hihnan kiinnityksen irtoaminen voi pelastaa tukehtumisonnettomuudelta.)

PS Ranskansaippualla ja haalealla vedellä on käytetty tarpeen mukaan. Irrotettavat pehmusteet ovat menneet pesupussissa koneeseen. (Huuhteluaineiden ja vahvempien pesuaineiden kerrotaan nopeuttavan polystyreenin tms haurastumista eli ahkeran pesijän lienee syytä vaihtaa uuteen kypärään hieman tiheämpään tahtiin.)

CwA
09.03.2014, 01.12
Hihnojen päät on kiinteästi upotettu kypärään, toisin sanoen ne ovat osa kypärän rakennetta.

FWIW mun on vaikea kuvitella että tarrakiinnityksellä saavutettaisiin riittävä pitävyys. (Pikkulasten kypärämalleissa se voi olla hyväkin asia eli hihnan kiinnityksen irtoaminen voi pelastaa tukehtumisonnettomuudelta.)

PS Ranskansaippualla ja haalealla vedellä on käytetty tarpeen mukaan. Irrotettavat pehmusteet ovat menneet pesupussissa koneeseen. (Huuhteluaineiden ja vahvempien pesuaineiden kerrotaan nopeuttavan polystyreenin tms haurastumista eli ahkeran pesijän lienee syytä vaihtaa uuteen kypärään hieman tiheämpään tahtiin.)

EN1078 tuossa on kyllä mainittu, neljä sormenpään kokoa olevaa tarraa tuossa näyttäisi olevan, eikä tuo irti ole lähtenyt, usko loppuu irroittaessakin ennen kuin panta irtoaa tarrasta (kai sitä voisi voimalla repiä, mutta ikävä olisi jos styroksin kappaleet lentelisi), siis yhdestäkään. Ilmeisesti jotain lujemmin tarrautuvaa mallia sitten tuo tarranauha.
Hihnat menee kiinni tuohon pantaan, jonka kokoa säädetään sillä takana olevalla rullalla.

REM Line merkkiä näyttää edustavan, ehkä tuolla merkillä sitten yleisempää ollut tuollainen kiinnitys.

Smo
09.03.2014, 12.10
Onpas likaset, en oo huomannukkaa .. otsatoppauksen päällys on irtoamassa, pitäs ehkä koittaa kiinnittää tai repii kokonaan irti. Talvea ja syyssateita varten design-teippaukset jotka suojaavat tuulelta ja sateelta mutta hengittävät takaata, otsan puolelta hienosti sahalaita-muotoon leikattu. Toinen hihna pitäs virittää paremmin, kulkee nyt väärinpäin soljesta. Edit .. hihnat pujotettu uudestaan..

http://but.fi/i/2pt

http://but.fi/i/2pu
.

crcm
09.03.2014, 16.45
LOL jengi teippaa kypäräänsä ulkopuolelta. Vähänkö reiskan näköstä.

CwA
09.03.2014, 23.11

Vain pikkuneidit piittaa siitä miltä se näyttää, kaikille muille riittää, että toimii :)

artzi
10.03.2014, 00.33
Mää en ole vielä saanut päätettyä sopisiko hihna paremmin Ruote-pastan, pottujen vai hernekeiton kanssa. Kamera on ladattu pirteillä akuilla...

Smo
10.03.2014, 11.37

Jep, mun edesmennyt (rip) hopeisella roudarilla vuorattu foliopipon näköinen talvikypärä herätti kateutta ja ihastelua ytimen trendibaareissa. Joku tais jopa kysyä pysyykö se jeesusteipillä kasassa kun oli sen verran elämää nähnyt. Ei kai nyt idioottikaan pottaa sisäpuolelta teippais? Hiostaisi päätä, jäisi lämmittävä ilmatila välistä, teipit repiessä toppaukset jäis teippeihin kiinni tai jos ei niin liimat olis hiuksissa ..

HMK
10.03.2014, 14.00
Vain pikkuneidit piittaa siitä miltä se näyttää, kaikille muille riittää, että toimii :)

Ei kai siinä mitään muuten, mutta minäkin kyllä ihmettelen aina, että miten teipin kanssa tuhriminen toimii paremmin, kuin kypärän suojus jonka saa päälle ja pois muutamassa sekunnissa tarpeen mukaan.
Onhan teippi toki halvempaa, kuin parin kympin suojus, joka on tähän mennessä kestänyt sellaiset 9-10 vuotta ja jatkaa vielä. Hintahyötykin kääntyy toisin päin kun huomioi, että sitten ei tarvitse erikseen talvikypärää teipillä tärveltäväksi.

LJL
10.03.2014, 14.20
Ei kai siinä mitään muuten, mutta minäkin kyllä ihmettelen aina, että miten teipin kanssa tuhriminen toimii paremmin, kuin kypärän suojus jonka saa päälle ja pois muutamassa sekunnissa tarpeen mukaan.

Koska kypäränsuojus saa käyttäjänsä näyttämään pieneltä sieneltä? ;) Ei se kyllä ole itseä ainakaan haitannut, vedän ihan tyytyväisenä sienenä kaatosateessa.

Hääppönen
10.03.2014, 15.21
Eihän kypärän päälle kuulu laittaa muuta, kuin TMT:sta tuttua läpinäkyvää elintarvikekelmua. Jos joku käyttää kypärää, jossa ei ole sisäpuolella pehmusteita (:rolleyes:) ja ei sen takia voi laittaa haluamiaan teippauksia (jos niin alas sortuu) hikoilun takia sisäpuolelle, niin jääköön käyttäjän ongelmaksi. Kivaltahan se styroksi varmaan tuntuu suoraan päälakeen. :D

CwA
10.03.2014, 20.13
Itse olen kyllä pärjännyt ihan hupulla, ilman teippailuja, mutta toi ulkopuolinen teippailuhan on erinomaisen käytännöllistä, se jopa pienentää marginaalisesti ilmanvastustakin.

Talvisinhan joka tapauksessa taitaa joutua pipovaran takia useimmat isomman kypärän hommaamaan?

LJL
03.06.2017, 22.27
http://i1283.photobucket.com/albums/a552/laurijuhanilaine/9C30D15A-44BD-4595-9145-3FDFCC3D1CDD_zps9rdmx03f.jpg

mkp
04.06.2017, 18.23
Hyi, kun on puhdasta ja steriiliä. Mutta kyllä se siitä...