PDA

Näytä tavallinen näkymä : TALAS -> FLOAT konversio

Näpertäjä
16.12.2013, 02.30
Ois kaks keulaa, TALAS 150/120 OB ja FLOAT 150 RL. Onnistuuko tuo TALAS konversoida FLOATiksi sisukset vaihtamalla?

Human Traffic
16.12.2013, 15.07
Viime keväänä muutin talakseni floatiksi. Ostin floatin sisukset ja laitoin ne sisälle. Totesin vain, että en tee talas toiminnolla yhtään mitään. Kokeilumielessä halusin kokeilla miltä float tuntuu. En nyt mitään hurjia eroja huomannut. Mutta toisaalta en minä noista jousituksista mitään ymmärrä. Mä vaan ajan. Ehkä se floatti tuntui vähän herkemmältä, en tiedä.

Moby
01.01.2014, 13.33
Paljonko tulee kevennystä keulaan sisukaluje vaihdolla? Ja paljonko kustansi? Mulla on myös Talas jota tulee käytettyä aina 150mm eikä koskaan 120mm ja keula olisi menossa huoltoon, joten mahtollisesti voisi tehdä tämän samalla.

Human Traffic
02.01.2014, 10.39
En tiedä paljonko keveni vai kevenikö ollenkaan. En punninnut. Taisi kustantaa osat jotain 100€ pintaan. Itse työ oli helppo. Itse en myöskään juuri koskaan käyttänyt talas toimintoa.

Moby
02.01.2014, 10.48
Kevennys noudattanee tuttua 1€/1g-linjaa jos sitäkään. Suurempi hyöty taitaa tulla siitä että on vähemmän kuluvia osia mukana vietäväksi ja myöhemmin huollettavaksi. Ehkä sitä 120m voisi kokeilla joskus kivutessa ja päättää sitten oliko käyttistä vai ei.

heze
10.01.2014, 08.16
Minä ainakin käytän sitä 150->120mm lyhennystä aina kun tulee jyrkempiä mäkiä, etenkin pitkiä. Lyhyet jyrkemmät jäisi täysimittaisena ajamatta. Tiesin sen jo keulaa hankkiessani joten se oli yksi kriteeri valinnassa. Samoin eräässä lehdessä paljon parjatun CTD:n halusin eteen ja taakse kaukosäädöllä. Sitäkin olen ahkerasti käyttänyt ja kaikille asennoille löytänyt käyttöä. Vielä kun saisi lyhennykselle kaukosäädön vaikka se onkin nopea kääntää haarukasta käsin.