PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ajattelin ryhtyä korjaamaan teitä

assari
08.11.2013, 17.39
On nimittäin nauru kaukana kun ajaa pyörätiellä sijaitsevaan asvaltti railoon kapearenkaisella maantiepyörällä.

Eihän niitä railoja kukaan korjaa vaikka kuinka valittaisi joten olen ajatellut ihan oikeasti korjata muutaman vittumaisen kuopan vakioreitilläni.

Ei muuta kuin ensin pieniä kiviä vakoon ja päälle sementtiä.

Voi siis olla, että kohta saan syytteen julkisen omaisuuden turmelemisesta. =8/

rjrm
08.11.2013, 18.32
Missä päin Suomea assari pyöräilee? Ainakin täällä Oulussa railot korjataan, kunhan vain niistä reklamoi. Itselläni ainakin kolme eri reklamaatiota mielessä, joihin reagoitiin ja korjattiin railot.

StantheMan
08.11.2013, 19.15
Olin aikoinani Addis Abebassa ja siellä yksi paikallinen kaveri korjasi katuja yksin. Kivisäkki selässä sen näki usein kuoppia ( joita riitti) täyttämässä. Onnea pyrintöihin.

assari
08.11.2013, 19.28
Missä päin Suomea assari pyöräilee? Ainakin täällä Oulussa railot korjataan, kunhan vain niistä reklamoi. Itselläni ainakin kolme eri reklamaatiota mielessä, joihin reagoitiin ja korjattiin railot.

Vietän hyvin liikkuvaa elämää, mutta asemapaikkani on Länsi-Rannikko.

Olen huomannut, että päätiet pidetään kunnossa, mutta sivupolut jätetään hunningolle.

Jos olisin perussuomalainen kysyisin, että jos me emme kykene pitämään teitämme kunnossa, niin miten meillä on varaa ottaa tänne pakolaisia.

Olin aikoinani Addis Abebassa ja siellä yksi paikallinen kaveri korjasi katuja yksin. Kivisäkki selässä sen näki usein kuoppia ( joita riitti) täyttämässä. Onnea pyrintöihin.

Kiitos.

mkpaa
08.11.2013, 19.34
Ei Meissä ole mitään vikaa.

Jopotuinen
08.11.2013, 19.52
Määkin ensin luulin tota, jotta mikäs meissä nyt on/ei olisi vikana.

Mun yhdelle vakkarireitille, hyvässä alamäessä ja juuri ajolinjalla, syntyi sellainen ruokalautasen kokkone painauma ja pohjalle kananmunan mentävä läpireikä. Aina tahto yllättää, otin sitten muutaman kerran jälkeen spray maalipurkin mukaan ja vetäisin muutaman poikittaisen "lähestymismerkin" hyvissä ajon ennen holea ja sitten ympyrkäisen holen ympäri.
Toimi hyvin siihen asti, kunnes reikä paikattiin, n. 1 kk.
.

usko juntunen
08.11.2013, 21.35
Vietän hyvin liikkuvaa elämää, mutta asemapaikkani on Länsi-Rannikko.

Olen huomannut, että päätiet pidetään kunnossa, mutta sivupolut jätetään hunningolle.

Hmm...vietän hyvin liikkuvaa elämää... tulee mieleen eräs sotilas nimeltänsä Honkajoki ja Hänen ikiliikkujansa. Sivupoluista elä huolehi, niitä ei jätetä hunningolle

https://lh6.googleusercontent.com/-YC4Xpl2LHEg/Ui2_bpga7lI/AAAAAAAAYxY/Bo7NXgkuOpo/s512/P1020888.JPG?gl=FI

izmo
08.11.2013, 22.41
BiRKalassa karmee railo liiterin kaupasta länteen ja saviliejua kelvillä... nyt tarvitaan paikkaajaa

Eikö se Asseri käytä enään äijäpyörää jossa on läskit kumit:seko:

mutanaama
08.11.2013, 22.45
Mä pitäisin sitä enemmänkin outona, ettet tekisi asian eteen mitään. Meilläpäin kun kaatuu puu tielle, on siinä ennen brankkareita kylän äijät katkomassa rangat pois tieltä. Ja tämä koskee siis lähes koko luoteisvantaata.

pesuman
09.11.2013, 08.03
Vantaalla nimenomaisesti ei tapahdu mitään, ellet itse tee jotain. Kaupungin työnä nimittäin kestää...

assari
10.11.2013, 08.34
Eikö se Asseri käytä enään äijäpyörää jossa on läskit kumit:seko:

Äijäpyörässä kuuluu käyttää samalta aikakaudelta olevia renkaita eli läskit olisivat etikettivirhe.

Mä pitäisin sitä enemmänkin outona, ettet tekisi asian eteen mitään. Meilläpäin kun kaatuu puu tielle, on siinä ennen brankkareita kylän äijät katkomassa rangat pois tieltä. Ja tämä koskee siis lähes koko luoteisvantaata.

Aivan, mutta mietin että mitä ihmiset ajattelevat kun joku pyörällä kulkeva hoopo paikkaa oma-aloitteisesti yleisen pyörätien pintaa.

Vantaalla nimenomaisesti ei tapahdu mitään, ellet itse tee jotain. Kaupungin työnä nimittäin kestää...

Sama juttu kaikkialla ja johtuu siitä että rahat eivät riitä.

Vepa
10.11.2013, 11.43
Koska rahat ei riitä, niin voidaanko me perustaa kunta kunnan sisään, joka sitten vapaaehtoistyönä alkaa pitämään yhteisistä väylistä huolta? Esitän tämän ehdotuksen ihan tosissani. Se oikea kunta, jolle tämä väylien kunnossapito kuuluisi, voisi antaa vapaaehtoistyölle luvan ja mahdollisesti antaa käyttöön koneita, tarvikkeita muuta kunnossapidossa tarvittavaa kamaa.

assari
10.11.2013, 11.55
Koska rahat ei riitä, niin voidaanko me perustaa kunta kunnan sisään, joka sitten vapaaehtoistyönä alkaa pitämään yhteisistä väylistä huolta? Esitän tämän ehdotuksen ihan tosissani. Se oikea kunta, jolle tämä väylien kunnossapito kuuluisi, voisi antaa vapaaehtoistyölle luvan ja mahdollisesti antaa käyttöön koneita, tarvikkeita muuta kunnossapidossa tarvittavaa kamaa.

Hyvä ehdotus ja kannatetaan.

Ei ole mukava väistellä halkeamia ja kuoppia ja pimeällä se ei ole edes aina mahdollista ja jos tilanteen korjaamiseksi ei tapahdu mitään eli teiden annataan rappeutua lisää, niin kohta pyöräilijöiden täytyy hankkia leveät läskirenkaat fillareihinsa ja ainakaan siroissa maantiepyörissä ne eivät näytä kovin kauniilta.

mutanaama
10.11.2013, 12.37
Säkillinen asfalttia, joka kovettuu paikalleen laitettua, ei rautakaupassa hirveesti maksa, tosin niitä ei viitti kovin pitkälle fillarilla kuskailla.

assari
10.11.2013, 13.44
Säkillinen asfalttia, joka kovettuu paikalleen laitettua, ei rautakaupassa hirveesti maksa, tosin niitä ei viitti kovin pitkälle fillarilla kuskailla.

Eikä polkupyörän kuljetuskapasiteetti riitä mittaviin tiestönkorjauksiin tarvittavien materiaalimäärien kuljetuksiin.

Smo
10.11.2013, 13.56
Eikä polkupyörän kuljetuskapasiteetti riitä mittaviin tiestönkorjauksiin tarvittaven materiaalimäärien kuljetuksiin.

Halkeama kerralla ..

izmo
10.11.2013, 14.09

mä kävisin hakeen lakaisukoneen ja siivoisin noi jo kuukauden päivät ollee sepelit kelviltä

marmar
11.11.2013, 17.05
Säkillinen asfalttia, joka kovettuu paikalleen laitettua, ei rautakaupassa hirveesti maksa,.

Näin juuri. Eikä tarvi pelätä syytettä turmelemisesta.

Betoni voi olla ikävää asfalttijyrsimelle tulevissa korjauksissa

marmar
11.11.2013, 17.14
mä kävisin hakeen lakaisukoneen ja siivoisin noi jo kuukauden päivät ollee sepelit kelviltä

Ma olen niin laiska, että ajelen kumeilla, jotka ei välitä sepelistä, halkeamista tai kuopista, mutta kunnan mettästä olen polulta risuja ja kaatuneita puita siivonnut. On huomattavasti mukavampi ajella lisämutkaa työmatkaan mettän kautta. kuin ei tarvi pelätä takavahtajan solmuunmenoa eikä märät oksat läpsi naamalle.

izmo
11.11.2013, 17.57
Ma olen niin laiska, että ajelen kumeilla, jotka ei välitä sepelistä, halkeamista tai kuopista, mutta kunnan mettästä olen polulta risuja ja kaatuneita puita siivonnut. On huomattavasti mukavampi ajella lisämutkaa työmatkaan mettän kautta. kuin ei tarvi pelätä takavahtajan solmuunmenoa eikä märät oksat läpsi naamalle.

ja keväällä jo huhtikuussa aloittaisin siivouksen