PDA

Näytä tavallinen näkymä : Miten hoitaa pyöräilyn ohella suhdetta

TULI
09.10.2013, 19.04
Moiiiiiiii

PedroK
09.10.2013, 19.16
Kyllä puolison pitää ymmärtää, että pyörä asuu makuuhuoneessa ja sen kanssa käydään pesulla yms.

Grugi
09.10.2013, 19.18
Ehkä oli muutakin taustalla kuin vain urheilu ja pyöräily tai sitten vaan kaverin päässä on naksahtanut.

gnothi seauton
09.10.2013, 19.38
Ihminen on mestarillinen kehittämään addiktioita milloin mihinkin; pyöräily, parisuhde, fillarifoorumi, viina, tupakka, raha... addiktion kohde voi olla mikä tahansa.

Mistä tämä johtuu?

Egovetoinen elämä on aina addiktin elämää, sillä egon identiteetti määrittyy aina jonkin ulkoisen kautta.

Addiktion loppu?

Sisäisen painopisteen siirtyminen egosta pois.

tempokisu
09.10.2013, 20.03
On ihmisiä jotka osaa, ja sitten niitä jotka ei osaa.
Jälkimmäiset on itsekkäitä ( kuten minä) harrastus ja minäitte on tärkeimpiä. Silloin ehkä pitää tehdä valinta.

On kuitenkin paljon ihmisiä jotka osaa erittäin hyvin yhdistää kovankin urheilun, ja parisuhteen. Esmerkiksi Tampereella pari ex-huippupyöräilijää ovat osanneet hoitaa asiat mun näkökulmastani täydellisesti.

Parasta varmaan on jos molemmat ovat urheilijoita, tai harrastaa aktiivisesti liikuntaa. Se, jossa vain toinen aktiiviliikkuu ja toinen haluaa ihan jotain muuta - tuskin onnistuu.
Olin kerran kaveria...ja jälkeenpäin tuli ilmi että kaveri yritti kaikin tavoin saada mua lopettamaan kaikenlaisen liikunnan harrastamisen ja olisi halunnut mun olevan runoja ja satuja puunvarjossa kirjoittava satutäti! Olin ihan pöyristynyt, sillä liikunta KUULUU mun elämääni! Jos joku sen haluaa tappaa, ei ole mun ystävä, vaan vihollinen.
Eli toisen harrastusta on myös kunnioitettava.

Grugi
09.10.2013, 20.30
Täähän on siinä mielessä jo ratkottu ongelma että mies saa nyt tehdä ja urheilla miten tahtoo ja nainen saa jatkaa elämäänsä omalla sarallaan.

HeliT
09.10.2013, 21.03
Meillä ajetaan aina yhdessä :).

mutanaama
09.10.2013, 21.18
Meillä ajellaan yhdessä silloin tällöin. Toki osallistun myös toisen puoliskon harrastuksiin, jos tukitoimet sellaisiksi lasketaan.

Esko
09.10.2013, 21.39
Ystäväni aloitti pyöräilyn hämäläisessä pyöräseurassa ja siinä sitten vaimon
tarpeet unohdettiin.
Tärkeintä oli pyöräporukka ja saavutetut tuhannet kilometrit ,kaikki muu jäi.
Ennen niin hyvä liitto kariutui ystäväni sairaalloisen urheilemisen vuoksi.

Valitettavan tyypillinen kuvio (vaikken tiedäkään, miten yleinen se oikeasti on). Mutta:

Ystäväni todellakin otti vaimostaan eron, mikä tuli todellisena järkytyksenä vaimolle.

Vaimo siis katsoi miehen uutta urheiluhulluutta suopeasti, tai ei ainakaan kovin pahasti sitä karsastanut? Silti MIEHEN piti ottaa ero? Ei voi käsittää.

Sairaalloinen urheileminen on sairasta!Toivottavasti ystäväni joskus tajuaa, mitä
hän on menettänyt.

Kaverisi oli onnenpekka. Ja suuri tuhluri. Ehkä hän joskus sen tajuaa. Toivottavasti ex-vaimo löytää vielä arvoisensa miehen rinnalleen.

Itsekin pyöräilen, mutta kyllä vaimosta pidän hyvää huolta ja käymme yhdessä myös pyöräilemässä vaikkakin vauhti ei oo niin kovaa silloin, mutta tärkeintä on ajatella muitakin
kuin vain itseäni.

Näin juuri. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png

YT
09.10.2013, 21.43
Olisipa minullakin ystäviä, niin voisin kirjoitella heidän asioistaan netissä.

Aakoo
09.10.2013, 22.00
Ehkä "ennen niin hyvä liitto" ei ollutkaan sitä, ja mies tarvitsi jonkun harrastuksen jonka varjolla pääsi pois kotoa. Huomasi sitten että parempi ilman. Ei kait kukaan nyt muuten hyvää muijaa pistä kiertoon jonkun fillaroinnin takia, haloo...

tempokisu
09.10.2013, 22.19
Olisipa minullakin ystäviä, niin voisin kirjoitella heidän asioistaan netissä.

...ah, nyt jäi joku tärkeä pointti ymmärtämättä........:rolleyes:

OJ
10.10.2013, 00.58
Amatöörit. Minä annoin vaimolle kaksi pientä tyttöä seuraksi ettei käy aika pitkäksi kun minä harrastelen työntekoa, kaljan juomista ja satunnaista urh...kuntoilua.

Matti S.
10.10.2013, 03.39
Ystäväni aloitti pyöräilyn hämäläisessä pyöräseurassa ja siinä sitten vaimon
tarpeet unohdettiin.

Ystäväni todellakin otti vaimostaan eron, mikä tuli todellisena järkytyksenä vaimolle.

Pitäisikö hämäläiset pyöräseurat kieltää?

TULI
10.10.2013, 04.36
Hyvä juttu!
meillä ajetaan aina yhdessä :).

pekoni
10.10.2013, 07.09
Tää kaverin vaimo toivoo hartaasti, että mies tulisi takaisin mutta jos ei tule niin ihan varmasti vaimo löytää uuden.
Toivottavasti ei löydä palstapyöräilijää, ne vasta addiktoituneita on ja niitä ei kiinnosta kuin offtopicit ja jeesustelu.

Matti H
10.10.2013, 07.21
http://www.velominati.com/the-rules/#11

JackOja
10.10.2013, 08.21
Mää veikkaan, että tuossa suhteessa oli alun pitäenkin jotain vialla... pyöräily oli hemmolle vaan tekosyy pysytellä poissa kotoa. Ja kun puolisko ei tajunnut erota niin teki sitten itse aloitteen...

Väiski
10.10.2013, 08.23
Rule # (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/#33)33 (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/#33) // Shave your guns.:)

Highlander
10.10.2013, 09.33
Ei kai kyseessä oleva seura ole Kaupin kanuunat? ...harkitsen eroa heti jos on :rolleyes: Mä olen itse saanut todistaa kun kaksi kyyhkyläistä ovat löytäneet toisensa meidän seurassa. Näinkin voi käydä :cool:

mehukatti
10.10.2013, 09.48
Oli vaan ne pyöräkaverit ja kilpailu kilometreistä.

Mikäs idea tuossa kilometrien keräilyssä on? Eihän isot lukemat tietääkseni edes kerro mitään siitä, että miten kovaa pyörä liikkuu kisatilanteessa? Täällä foorumillakin tuntuu olevan kilsat aika tärkeitä monille.

Highlander
10.10.2013, 10.06
Mikäs idea tuossa kilometrien keräilyssä on? Eihän isot lukemat tietääkseni edes kerro mitään siitä, että miten kovaa pyörä liikkuu kisatilanteessa? Täällä foorumillakin tuntuu olevan kilsat aika tärkeitä monille.
Ajomiehet ovat suuri guruja joita tulee kunnioittaa. Et sä puutarhanhoito foorumillekaan mene elvistelemään vaikka olisit saanut kasvatettua jumalattoman kokoisen kurpitsan kerrostalon parvekkeella :rolleyes:
:D
http://bigpumpkins.zunino.net/winner.jpg

BONK
10.10.2013, 10.08
"Ajomiehet"... :D

Asetyylikoliini
10.10.2013, 10.09
Toimivaa suhdetta ei tarvitse erikseen hoitaa, sanovat naistenlehdet mitä tahansa. :D Myönnän kuitenkin, että tässä astutaan semantiikan puolelle.

Highlander
10.10.2013, 10.11
"Ajomiehet"... :D
Niin :cool:

http://www.youtube.com/watch?v=Olaqco1v-Bo

Asetyylikoliini
10.10.2013, 10.13
Tuo osuu täysin yksiin mehukatin pohdinnan kanssa. "Ajomies, älä kiirehdi suotta...". :D

StantheMan
10.10.2013, 10.21
2006 menin eka kerran yhteislenkille (jossa pysyin edes jonkun matkaa porukan mukana ;) ). Kuuntelin äijien juttuja, joiden perusteella päättelin, että yhteislenkeillä käy hulluja TAI eronneita. Ajan myötä sana TAI on muuttunut JA-sanaksi. Meikäläisellä on sellaiset kotiolot, että mitä pitempään olen ajamassa, sitä parempi tunnelma on kotona. Ja ei muuta kuin kilometrejä keräämään talvikilometrikisaan ;)

Vepa
10.10.2013, 11.14
^ Edellä kuvattu on kuin omasta elämästäni. Parisuhteessani oli jo aikaisemmin asiat vinksallaan. Pyöräilyn aloittaminen ja Kaupin kanuunoihin liittyminen oli lopun alkua, mikä auttoi minua pääsemään epätyydyttävästä suhteesta irti. Itse niitä virheitä tuli tehtyä vuosien saatossa useita. Nyt on asiat huomattavasti paremmin, täysraittius auttaa pitämään housut jalassa ja välttämään muutenkin sosiaalisia ongelmia.

SatulaSamppa
10.10.2013, 11.38
Vähän riski paikka kysyä apua...Enemmin täältä löytyy vertaistukiryhmiä tapahtuman jälkeiseen toimintaan.

-Viikonloput on viikonloppulenkkejä varten...

sledgehammer
10.10.2013, 11.45
Hassu tillanne näin päin. Ymmärtäisin hyvin, jos eukko lähtisi kävelemään ukon ajaessa viikottaista 350km settiään. Moni äijä kyllä paahtaa semmosia lukemia, että eihän ne ehdi muuta kuin käymään töissä ja ajamaan :D Siiten kun siihen lisätään vielä kalusto ja vaate hipostelu, niin onhan tää kallista ja aikaavievää huvia :D Ymmärtäähän sen jos lapset syö ja harrastaa isin kultaakin arvokkaammat harrasteyksiköt nolliin :X

BONK
10.10.2013, 12.05
Nyt on asiat huomattavasti paremmin, täysraittius auttaa pitämään housut jalassa ja välttämään muutenkin sosiaalisia ongelmia.

Jos pyöräilyyn on aiemmin liittynyt housuttomuus ja reipas alkoholin käyttö niin saattaahan sitä ymmärtämättömämpi vaimo tietysti jossain vaiheessa pahoittaa mielensä. Onko tämä nyt sitä Highlanderin kuvaamaa "ajomiestyyliä"? :D

erkkk
10.10.2013, 12.25
Mies löysi jotain mistä tykkää sydämensä kyllyydestä ja mies on sairas.
Vastahan tuossa joku väestöliiton martta huuteli että pyörättömastä suhteesta pitää tajuta erota. Menee muuten monta ajovuotta hukkaan.

Asetyylikoliini
10.10.2013, 12.28
Mies löysi jotain mistä tykkää sydämensä kyllyydestä ja mies on sairas...

Näinpä. Iloinenhan tässä pitäisi olla tuon miehen puolesta. Toivottavasti jätetty vaimokin löytää elämäänsä muuta sisältöä kuin läheisriippuvuuden. :P

tempokisu
10.10.2013, 12.34

Siinä on se idea, että ensin on kisat. Jossa ainoa mikä merkkaa on AIKA. Mitään väliä onko harjoiteltu vai ei, jos tempon aika on pieni.

Kuitenkin ikää tulee lisää, vauhti hidastuu, kestävyys ja sitkeys sensijaan lisääntyy, kaikki ei jaksa enää hinkata kisoja ja todeta ettei se enää suju...
Tarvii kehitellä uusia haasteita.
Kilometrien keräily. Siinä just sopiva juttu veteraanille!

--+MM+--
10.10.2013, 12.51
Sehän on ihan perus kestävyyskuntoilijoiden perusominaisuus liikkua mahdollisimman paljon kilometrejä tai tunteja, mahdollisen kisatuloksen kustannuksella.

µ

James Maxwell
10.10.2013, 13.04
Ennen niin hyvä liitto kariutui ystäväni sairaalloisen urheilemisen vuoksi.

Tässä kyseisessä tapauksessa vaimo antoi kyllä urheilla mutta se urheilu rupesi menemään tältä mieheltä yli (miehen ystävätkin alkoivat huolestua), ei ollut muuta elämää enään.Oli vaan ne pyöräkaverit ja kilpailu kilometreistä.

Tämähän on vain toisen osapuolen kuvaus. Veikkaan kuten moni muukin, että liitossa oli jo vikaa vaikkei nainen sitä nähnytkään. Se mikä maallikkoarvioissa on sairaanloista ei välttämättä ole sairaanloista. (Sohvalla makaaminen on sairaanloista.) Mitä jos mies teki vain elämäntaparemontin ja löysi loistavia ystäviä pyöräilypiireistä.

Luettuani tämän ketjun mieleeni nousi epäily, että onkohan tämä viimeinen yritys saada karannut mies takaisin.

Mutta tämän perusteella pitänee harkita uudeleen paikalliseen pyöräseuraan liittymistä.

Oatmeal Stout
10.10.2013, 13.09
Mutta tämän perusteella pitänee harkita uudeleen paikalliseen pyöräseuraan liittymistä.
Niin ystävät vaihtuvat pyöräilykavereihin ja kaikkihan me tiedämme kaverin ja ystävän eron.

tempokisu
10.10.2013, 14.41
Sehän on ihan perus kestävyyskuntoilijoiden perusominaisuus liikkua mahdollisimman paljon kilometrejä tai tunteja, mahdollisen kisatuloksen kustannuksella.

µ

No suomalaisten kestävyysurheilija-naisten ei ainakaan ole. Halutaan vaan ulkomaankorkeanlämpimänpaikan leireille, tehdä intervalleja ja vetoja, mutta niitä pitkäkestoisia perusharjoitteita ei. Pyöräillään 15 tuntia viikossa ja pidetään että ollaan superteräskestävyysurheilija. Pah.
Juostaan kyllä 3000m esteitä, mutta kymppiä ei jakseta, maratonista puhumattakaan ( siis kovaa). Joku ehkä jaksaa puolikkaan aika hyvin.
Ensin pitää tehdä perustyö ja peruskestävyys. Sitten sitä nopeutta ja kisaharjoitteita.

Kyllä meitä kaverin kanssa monta kertaa harmitti kesällä kun ei voitu ajaa pitkää lenkkiä hyvällä kelillä, kun oli kisoja tiedossa.
Ja ah! kun lopetettiiin kisailu niin että sitä on NAUTTINU kesäpäivinä kun SAA ajaa leppoisasti ja PITKÄÄ LENKKIÄ! ihanaa!

izmo
13.10.2013, 14.23
Jos pyöräilyyn on aiemmin liittynyt housuttomuus ja reipas alkoholin käyttö niin saattaahan sitä ymmärtämättömämpi vaimo tietysti jossain vaiheessa pahoittaa mielensä. Onko tämä nyt sitä Highlanderin kuvaamaa "ajomiestyyliä"? :D

:rolleyes:

Joskus vuonna 95 kisailtiin kuka ajaa moottoritietä pitemmän matkan ilman housuja.... en voittanut:cool:

Smo
13.10.2013, 14.51
:rolleyes:

Joskus vuonna 95 kisailtiin kuka ajaa moottoritietä pitemmän matkan ilman housuja.... en voittanut:cool:

Kuullostaa jo asialliselta .. meinasin vetää mökillä alasti kelikameraan mutta mietin että saattaa ohituskaistatiellä autot hämmentyä ja törmäillä ... mökkiteillä on alasti tullutkin vedeltyä kun auto sanoi rikki ja fillari oli kyydissä.

Esko
13.10.2013, 18.03
mökkiteillä on alasti tullutkin vedeltyä kun auto sanoi rikki ja fillari oli kyydissä.

Tässä on ainakin tärkeysjärjestys kohdallaan. Että autoillessakin fillari pitää olla mukana, vaatteilla ei niin väliä...

Ai niin, mahtaakohan tuo ikoni kuvata kirjoittajaa itseään? Ihan vaan siltä varalta ajattelin, että jos olen joskus vaikka käytettyä autoa (tai pyörää) ostamassa niin tiedän varoa...

tmile
13.10.2013, 19.41
Ei kai kyseessä oleva seura ole Kaupin kanuunat?

Hidas hämäläinen pyöräilyseura joka ajaa isoissa laumoissa ja kerää kilometrejä? :rolleyes:

Totesin joskus että kilometrien tuijottaminen ei ole ainakaan perheellisen heteromiehen hommaa. Vaikka joskus sitä mietti että jos olisi sinkku niin ehtisi ajaa enemmän. Mutta sitten maantiepyörästä lähti mittarit, ja sitten lähti maantiepyöräkin. Maastopyörä sentään pysyy.

Vaimo ei paljoa pyöräile, mutta käyn sen mieliksi välillä tanssimassa ja tanssikursseilla. Tanssiessa saa usein jalat kipeäksi, kai sekin treenistä menee.

Iglumies
16.10.2013, 09.11
Viimeksi taas tänäaamuna ensimmäiset 12 kilometriä Rouvan kanssa työmatkojamme ja parisuhde hoitui pyöräilyn ohella.

Highlander
16.10.2013, 09.32
Vaimo ei paljoa pyöräile, mutta käyn sen mieliksi välillä tanssimassa ja tanssikursseilla. Tanssiessa saa usein jalat kipeäksi, kai sekin treenistä menee.
Joo-o, ei pyöräile vaimo täälläkään paljoa. Tanssiharrastus on poissuljettu koska vaimolla eivät jalat oikein toimi kympillä ja mulla on rytmitaju nolla. Vaakamamboa ollaan harrastettu.

TULI
24.10.2013, 08.38

Joo, samaa mieltä sun kanssa!

JackOja
24.10.2013, 08.58
Joko tämän topicin pariskunta on palannut yhteen?

Smo
24.10.2013, 10.03
Tässä on ainakin tärkeysjärjestys kohdallaan. Että autoillessakin fillari pitää olla mukana, vaatteilla ei niin väliä...

Ai niin, mahtaakohan tuo ikoni kuvata kirjoittajaa itseään? Ihan vaan siltä varalta ajattelin, että jos olen joskus vaikka käytettyä autoa (tai pyörää) ostamassa niin tiedän varoa...

Joo ja avatarissa melotaan veden alla ..

tempokisu
20.11.2013, 13.34
^ kannattaa ehdottomasti ottaa asia jossain sopivassa tilanteessa puheeksi. Vaikka kutsuu kaverin kaffelle tms. Pahinta on että olette huomanneet jotain olevan häiriössä, ja asiasta puhutaan - mutta ei kohteelle.
Mietitte, että jos ei usko tai suuttuu. Näin varmaan käykin ensin, että "pitäkään huolta omista asioistanne" - mutta se voi olla signaali ja kaveri alkaa kuitenkin miettiä asiaa. Ja voipi olla että suostuukin juttelemaan sitten myöhemmin. Se, että itse honaa, on kuitenkin ihan ydinasia.

Oma kokemukseni on ( kun oli nuorena samantyyppinen tilanne, juoksu oli pakkoa ja laihdutus myös) että tiedostin kyllä ongelman, mutten tiennyt mitä tehdä, ja olin hyvin onneton - urheilu oli ainut tapa purkaa ahdistusta ja jotenkin todistaa itselle ja erityisesti muille että "olen jotain"( muka). Olisi ollut tosi hienoa jos joku olisi tullut sanoon että välittää minusta ( kaverina tms, ja äitiä ja isää ei nyt lasketa) vaikken voittaisi yhtään kisaa. Signaali oli valmentajalta ja urheilu-ihmisiltä ihan toinen.

samooja
20.11.2013, 13.46
Nyt on kaverin pyöräkaveritkin huomannut, että urheilu on mennyt tällä kaverilla sairaalloiseksi.Kaveri on myöntänyt
että liitto oli ihan hyvä eikä tiedä itsekään mikä on naksahtanut päässä mutta ei vaan osaa selittää miksi näin on.
Tää kaveri juoksee, hiihtää, pyöräilee keräten kilometrejä vaan tarkoituksenaan.
Meitä on iso porukka, siis myös pyöräilijöitä jotka olemme huomanneet, että nyt ei ole kaikki kohdallaan, että jonkun
tarvis nyt kaverille sanoo mutta tää kaveri on kyllä sellainen, että se osaa kyllä sanoo tosi rumasti vastaan ja ei var-
maan itse tajua, että nyt ei me hyvin.
Onko se sitten niin, että jossain vaiheessa kroppa sanoo topin hänellä ja jos silloin tajuaa jotain ja sen kaikkein tärkeimmän on menettänyt eli vaimonsa.
Me olemme todella huolissamme kaveristamme mutta ketä se uskoo? On äijä tosi väsyneen näköinen nykyään kun se juok-
seekin kun kilometrejä täytyy saada vaikka henki menis.

Ei se usko ketään. En minäkään uskonut, ja tadaa olin täysin väärässä. Ja leikin omalla hengelläni, eipä uskoisi että urheilija voi tappaa oman kehon palautumiskyvyn.

Itse juoksin 2009 viimeiset lenkit. Viimoinen välilevy voisi hyvin jos se olisi nyt titaania eikä keppiä tarvitsisi. Touko-elo 2009 maastojuoksua 1500km = ylikunto ja siihen vielä sikaflunssa, kun kaikki aukot vuoti verta ja treenattua lihasta, aloin uskomaan että okei olin väärässä ja astmakin paheni.

Nyt vähän myöhemmin, edelleen rikon kaikki paikat reeneissä. Enpä tiedä, omia ennätyksiä koitin tehdä.

tempokisu
20.11.2013, 14.32
^ nyt tommoset puheet pois. Pahinta on olla puuttumatta, ja vaikka tuntuisi turhalta, niin aina kannattaa yrittää auttaa kaveria!
Ukko ei heti usko järkipuhetta, mutta myöhemmin kyllä.

TULI
25.11.2013, 16.38
^ nyt tommoset puheet pois. Pahinta on olla puuttumatta, ja vaikka tuntuisi turhalta, niin aina kannattaa yrittää auttaa kaveria!
Ukko ei heti usko järkipuhetta, mutta myöhemmin kyllä.

OLET TEMPOKISU AIVAN OIKEASSA.:cool: