PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pukeutumisetiketti spinningissä

bihtori
08.10.2013, 13.21
Vaikka lumipeite antaa vielä odottaa itseään, on jokaisen vakavahenkisen kuntopyöräilijän mietittävä jo nyt, kuinka ylläpitää kuntoaan kevääseen asti, jotta pysyisi vauhdin mukana munkkilenkeillä ja saavuttaisi tavoittelemiaan sijoja kauden ensimmäisissä pyöräilytapahtumissa. Toiset jatkavat pyöräilyä kylmyyttä uhmaten, jotkut vaihtavat suksiin mutta merkittävä osa MAMILeista (http://www.bbc.co.uk/news/magazine-10965608) siirtyy kylmien kuukausien ajaksi sisätiloihin pyöräilemään.

Olosuhteet kuntosalilla poikkeavat maantiestä, mutta sopivatko maantiellä käytetyt pyöräilyhousut- ja paidat silti spinning-saliin? Pyörän kaatumista on tuskin syytä pelätä, joten kypärä on syytä jättää kotiin, mutta eikö pyöräilylippis (http://www.evanscycles.com/product_image/image/5cd/c02/8f7/71266/product_page/assos-s7-summer-cap.jpg) ole aina tyylikkäämpi valinta kuin hikinauha? Valitettavasti spinningpyöristä ei taida löytyä kuin SPD-polkimia, joten löytyykö jostain konversiokittejä, jotta voisi käyttää maantie-Sidejään sisätiloissakin?

Säärethän on luonnollisesti ajettu vuoden ympäri.

Toivon tähän lankaan vapaata keskustelua spinning-etiketistä ja pukeutumisesta.

snowfake
08.10.2013, 13.24
Entä puutuuko vehje tuossa tunnissa mitä tuo spinningi kestää, jos siis pyöräilee ihan perus urheilushortseissa eikä vaippahousuissa? Mitä nyt joskus uimahallilla kokeillut spinning-pyörää niin ei sitä kyllä kauaa raaskinut sotkea...

Nufan
08.10.2013, 13.32
Putkelta ajetaan suurimmaksi osaksi. Ainakin niillä tunneilla jossa itse olen käynyt. Ja normaalit vaatteet oli päällä ja polkimet voi vaihtaa omiin ennen tunnin alkua.

Pyyhe on suositeltava lisävaruste.

Paolo
08.10.2013, 15.36
Kyllä lyhyet pyöräilyhousut kuuluu pyöräilijällä olla myös spinning-salilla.Eikä pelkästään käytännön syistä vaan oman fiiliksenkin takia. Onhan se lähes ainoa paikka missä niitä voi käyttää tuona kylmänä vuodenaikana.

fiber
08.10.2013, 15.48
Ääni maantiekuteille ja -polkimille. Pakkaan siis omat SPD-SL:t ja 15-millisen avaimen reppuun. Hikinauha/bandana ei ole kovin tyylikäs, mutta useimmiten valitsen sen silti. Lippis olisi aivan liian kuuma.

Tää on suosikkipaitani, kun takana polkevalle on luettavaa ja voi samalla vihjaista, että on sitä nähty maailmaa ihan Englantiin asti :D
(no, oikeasti valitsen useimmiten hihattoman jerseyn)
http://www.cyclestore.co.uk/images/products/multiImages/55555_1.jpg

Mihail
08.10.2013, 16.38
Eipä kyllä ole tullut spandekseissa käytyä sisäpyöräilyssä, paitsi maraton vedoissa joiden kesto 3 tuntia.
Ei sillä sisäpyöräilyllä kuitenkaan ole mitään tekemistä ulkopyöräilyn kanssa ja siitä on hyvä tunnin pyöräilyn jälkeen mennä salille
elivstelemään tyttömäisten painojen kanssa.
Ajokenkiä tulee käytettyä, kun salikengillä on ihan p**ka polkea.

IncBuff
08.10.2013, 17.11
Kyllä on liikunta joillekin ihan perhanan hankalaa kun pitää ihan foorumilta kysellä miten pitää pukeutua.

hannupulkkinen
08.10.2013, 17.13
Kyllä useimmissa spinnigpyörissä näyttää nykyisin olevan kaksipuoleiset polkimet jotka ovat toiselta puolelta sdp yhteensopivat ja toiselta puolelta flätit, joissa on usein myös häkki. Itse käytän pyoräilyhousuja, joissa on ohut pehmuste. Pyöräilyhanskat kädessä ja otsalla puolipuffi, jonka saa pannaksi. Lihaksikkaan ylävartaloni verhoaa tekninen teepaita. Mukana on myös juomapullo ja pieni pyyhe.

Velogi
08.10.2013, 17.42
Onneksi on nuo SPD kengät, en viitsisi kyllä alkaa polkimia vaihtamaan ees taas, sen verran hässäkkä on se vuoron vaihto. Yleensä päällä pyöräilyhousut, jokin urheiluun soveltuva t-paita ja varusteina sykemittari, hikipyyhe ja vesipullo. Väljemmät shortsit olen todennut epäkäytännölliseksi kun koko ajan vaihdetaan satulaasta putkelle ja takaisin.

TANUKI
08.10.2013, 17.50
Perus salivarusteet mitä olen lajia ´´treenannut´´. Urheilutee-paita ja shortsit, ja tietty klossikengät ja omat polkimet. Perhanan kuuma touhussa ainakin tulee tälläiselle huonokuntoiselle ulkoilmapyöräilijälle. Tunneille en ole ´´uskaltanut´´, ehkä talvella sitten jos lumessa tarpominen pyörällä tai suksilla ei hotsita. ;)

am8119
09.10.2013, 15.26
...Väljemmät shortsit olen todennut epäkäytännölliseksi kun koko ajan vaihdetaan satulaasta putkelle ja takaisin.

Jaa mites tuo liittyy asiaan, ettei shortsit kävisi ???
Itse ainakin käyttänyt perus teknisiä salivermeitä, vaikka tuota putkelta ja satulasta polkemista saakin usein vaihtaa.

supertele
09.10.2013, 16.41
Jaa mites tuo liittyy asiaan, ettei shortsit kävisi ???

Löysät shortsit saattaa jäädä kiinni satulaan tai kiristysvipuhin.
Silloin kun tuli spinningissä käytyä tykkäsin itse myös käyttää pyöräilyhousuja ja usein pyöräilypaitaakin. Omat polkimet ja kengät yleensä.