PDA

Näytä tavallinen näkymä : Vakuutusten kattavuus

isoH59
30.09.2013, 22.27
Eilen tuli mitattua autokatoksen korkeus pyörä katolla. Korkeus ei riittänyt ja carbon
epicistä tuli raato. Onko kokemuksia kaskon tai liikennevakuutuksen suhtautumisesta tällaiseen tapaukseen.

Kiovan Dynamo
30.09.2013, 23.15
Eikös tuon pitäisi mennä kotivakuutukseen? Mutta kovia saa Epic-paha kokea... :(

rantanr
30.09.2013, 23.34
Eipä taida kaskosta eikä liikennevakuutuksesta olla apua.

Nufan
01.10.2013, 06.36
Miks ihmeessä täältä kysyt? Soitat omaan vakuutusyhtiöön asiasta ja kysyt sieltä.

Mihail
01.10.2013, 06.46
Omassa vastaavanlaisessa tilanteessa vakuutusyhtiö (tapiola) korvasi mulle uuden rungon fillariin.

marmar
01.10.2013, 07.10
Miks ihmeessä täältä kysyt? Soitat omaan vakuutusyhtiöön asiasta ja kysyt sieltä.

Olisko sen takia, että täältä voi saada kommentia miten muilla on mennyt. Jos vakuutusyhtiö alkaa hankalaksi, niin on helpompi vastata maholliseen rinpuiluun.

Arvaisin, että kotivakuutuksen piikkiin tuo menne. Tuskin kaskot tai liikennevakuutukset kattaa.

rantanr
01.10.2013, 07.15
Omassa vastaavanlaisessa tilanteessa vakuutusyhtiö (tapiola) korvasi mulle uuden rungon fillariin.
Mikä vakuutus? Kotivakuutus?

Liikennevakuutus on vastuuvakuutus. En usko, että se korvaa itselle aiheutettuja vahinkoja. Ei edes silloin, vaikka fillari olisi kaverin fillari.

Kaskovakuutus korvaa auton vahinkoja. En nyt ehtoja lukenut, mutta arvelisin, että esim. suksiboxi on vakuutettu mutta ei sukset.

vuohi
01.10.2013, 08.46
Kotivakuutuksesta luultavasti menee, jossain tosin on jotain rajoituksia paljonko polkupyörästä korvataan maksimissaan.

jaksu
01.10.2013, 09.10
Tuli testattua samaa toissa kesänä. Autoon ja sen lisävarusteisiin tulleet vauriot korvattiin kaskosta, pyöriin tulleet vauriot kotivakuutuksesta ja rakennukseen tulleet vahingot liikennevakuutuksesta. Tässä tapauksessa vakuutusyhtiönä oli If.

sunny
01.10.2013, 09.54
Alkaa pikkuhiljaa selvitä nuo Ifin järjettömät maksut. Itse olen kyllästynyt olemaan maksumiehenä, onneksi yhtiö menee nyt vaihtoon. Menkää kaikki tästä ketjusta Ifille, please ;).

IncBuff
01.10.2013, 10.57
Mikä vakuutus? Kotivakuutus?

Liikennevakuutus on vastuuvakuutus. En usko, että se korvaa itselle aiheutettuja vahinkoja. Ei edes silloin, vaikka fillari olisi kaverin fillari.

Kaskovakuutus korvaa auton vahinkoja. En nyt ehtoja lukenut, mutta arvelisin, että esim. suksiboxi on vakuutettu mutta ei sukset.
Kyllä. Kaskovakuutuksen kohde on se auto ja se korvaa auton ja auton lisävarusteiden vahingot. Kattotelineet lasketaan auton lisävarusteisiin, mutta niihin kiinnitettyä polkupyörää ei lasketa.

Liikennevakuutus toki korvaa myös itselle aiheutuneita henkilövahinkoja mutta ei omaisuusvahinkoja. Vastapuolelle se korvaa molempia.

Kollikatti
01.10.2013, 11.53
En tiedä kuuluu suoraan tähän aiheeseen, tai onko tästä keskusteltu muissa ketjuissa. Eli tuossa If halusi tehdä minulle ja perheelleni vakuutuksista tarjouksen ja lukiessani kotivakuutuksen ehtoja, niin If on laajassa ja sita alemmissa vakuutus turvissa rajoittanut polkupyörän arvoksi 1000€ ellei sitä ole erikseen ilmoitettu. Jos ottaa sen LaajaPlus vakuutuksen korvataan pyörät 5000€ asti. Kuitenkin varmasti monella täällä foorumilla on yli 1000€ pyöriä käytössä eli kannattenee lukea ne ehdot läpi.

lansive
01.10.2013, 12.28
En tiedä kuuluu suoraan tähän aiheeseen, tai onko tästä keskusteltu muissa ketjuissa. Eli tuossa If halusi tehdä minulle ja perheelleni vakuutuksista tarjouksen ja lukiessani kotivakuutuksen ehtoja, niin If on laajassa ja sita alemmissa vakuutus turvissa rajoittanut polkupyörän arvoksi 1000€ ellei sitä ole erikseen ilmoitettu.

Eikä ole pelkästään ilmoitusasia, vaan antavat sille sitten erillisen vakuutuksen. Eivät perushinnalla suostu korvaamaan mitään kalliimpaa. Jotain pari kymppiä per vuosi oli vakuutus muutama vuosi sitten, kun vielä olin If:in asiakas.

FoMoCo
01.10.2013, 12.33
En tiedä kuuluu suoraan tähän aiheeseen, tai onko tästä keskusteltu muissa ketjuissa. Eli tuossa If halusi tehdä minulle ja perheelleni vakuutuksista tarjouksen ja lukiessani kotivakuutuksen ehtoja, niin If on laajassa ja sita alemmissa vakuutus turvissa rajoittanut polkupyörän arvoksi 1000€ ellei sitä ole erikseen ilmoitettu. Jos ottaa sen LaajaPlus vakuutuksen korvataan pyörät 5000€ asti. Kuitenkin varmasti monella täällä foorumilla on yli 1000€ pyöriä käytössä eli kannattenee lukea ne ehdot läpi.

Eikä ole pelkästään ilmoitusasia, vaan antavat sille sitten erillisen vakuutuksen. Eivät perushinnalla suostu korvaamaan mitään kalliimpaa. Jotain pari kymppiä per vuosi oli vakuutus muutama vuosi sitten, kun vielä olin If:in asiakas.

Juuri näin. Erillinen vakuutus If:iltä pyörälle. Voit vaikka hoitaa sen If kansion kautta.
Jos on osista koottu fillari niin voit itse määrittää sen arvon.

Kollikatti
01.10.2013, 12.51
juuri tuota erillistä vakuutusta tuolla ilmoituksella tarkoitin. Eli kun ilmoitat If:ille kalliimman pyörän vakuutettavaksi, laskevat ne sille sitten oman lisähinnan vakuutukseen. Sama koskee muutakin kalliimpaa irtaimistoa kotona.

Halloo halloo
01.10.2013, 13.19
Aiheen voisi nimetä: IF:n vakuutuksen kattavuus

Mihail
01.10.2013, 16.00
Fillari on kodin irtaimistoa. Kotivakuutus siis korvasi mulle sen rungon.

rjrm
01.10.2013, 19.19
Jos olisi vakuutusyhtiössä töissä en maksaisi tuollaisille törttöilijöille senttiäkään. Ainakin Pohjantähdellä oli ennen keskeinen periaate, että tapahtuneen pitää olla äkillinen ja ennalta arvaamaton. Äkillinen se tietenkin on, jos ajaa Epicci katolla talliin. Mutta arvaahan sen jo matkaan lähtiessä, että siellä se talli kotona odottaa.

Tuo on silkkaa huolimattomuutta, ja toivottavasti vakuutuksesi ei sitä korvaa.

edit: ja miksi näin, siksi, että oman yhtiöni vakuutusmaksut olivat kaikenlaisten liikenne- ja muiden törttöilijöiden takia nousseet noin 10% viime vuodesta.

IncBuff
01.10.2013, 19.38
Huolimattomuutta kyllä, mutta silti vahinko ja vahinkoja varten vakuutukset on.

Toivottavasti rikot itse jotain kallista ja vakuutus ei korvaa.

rjrm
01.10.2013, 21.16
En millään näe ennalta arvaamattomaksi sitä, että pyörä rikkoutuu ajettaessa pyörä katolla talliin. Se oli kirjoitukseni pointti. Se jo riittää eväämään korvauksen. Vakuutusyhtiö voi tietenkin olla eri mieltä, ja sieltä sitä pitääkin kysyä eikä minulta :)

sakuvaan
02.10.2013, 00.55
Jos olisi vakuutusyhtiössä töissä en maksaisi tuollaisille törttöilijöille senttiäkään. Ainakin Pohjantähdellä oli ennen keskeinen periaate, että tapahtuneen pitää olla äkillinen ja ennalta arvaamaton. Äkillinen se tietenkin on, jos ajaa Epicci katolla talliin. Mutta arvaahan sen jo matkaan lähtiessä, että siellä se talli kotona odottaa.

edit: ja miksi näin, siksi, että oman yhtiöni vakuutusmaksut olivat kaikenlaisten liikenne- ja muiden törttöilijöiden takia nousseet noin 10% viime vuodesta.

Hohhoi.

Vakuutukset on vahinkoja varten. Katso ensimmäinen viesti.

Oman yhtiösi vakuutusmaksut ovat todennäköisesti nousseet vain vakuutusyhtiön ahneuden takia.

Ainoa asia mitä ketjun aloittaja teki väärin oli avata keskustelu täällä.

sunny
02.10.2013, 12.25

+1. Tämä. Juuri tätä tarkoitin. Nämä tumpulat pitäisi nyt saada kaikki tuonne Ifille, niin tavalliset ihmiset saisi sählävakuutuksen ihan ilmaiseksi ja jonkin katon näille maksuille valitsemalla toisen yhtiön :D.

pätkä
02.10.2013, 12.45
Vapaaehtoisten vakuutuksien maksamisesta ei kannata hirveästi urputtaa.

Oatmeal Stout
02.10.2013, 13.19
Jos olisi vakuutusyhtiössä töissä en maksaisi tuollaisille törttöilijöille senttiäkään.
Toisaalta monissa vakuutusyhtiöissä korvattavuus perustuu vakuutusehtoihin ja niitä noudattamattomat korvauskäsittelijät aiheuttavat turhia kustannuksia.

Ainakin Pohjantähdellä oli ennen keskeinen periaate, että tapahtuneen pitää olla äkillinen ja ennalta arvaamaton. Äkillinen se tietenkin on, jos ajaa Epicci katolla talliin. Mutta arvaahan sen jo matkaan lähtiessä, että siellä se talli kotona odottaa.
Siellä ei siis ollut lainkaan muuta määritelmää vakuuttamiselle kuin äkillisen ja ennalta-arvaamattoman varalle vakuutus?
Jos lähden Rovaniemeltä ajamaan Epic katolla kohti Helsingissä olevaa tallia, niin se on Sinun ja Pohjantähden mukaan äkillinen?

Vakuuttaminen on täysin vapaaehtoista yksityisille, lakisääteisiäkään ei ole kansalaisten pakko ottaa vaan esimerkiksi liikennevakuutuskin on pakollinen vain tietyin ehdoin ajoneuvoille pakollinen ei kaikille kansalaisille.

VR74
02.10.2013, 18.11
Op-Pohjola korvaa 6400€ asti. Sain juuri pari kuukautta sitten korvaukset pöllitystä enskasta.

t-man
03.10.2013, 14.32
Jos olisi vakuutusyhtiössä töissä en maksaisi tuollaisille törttöilijöille senttiäkään.

Hah, kunnon trolli :) Vedäpäs siinä sitten se kuuluisa veteen piirretty viiva mikä on "törttöilyä" ja mikä ei.

Tctic
07.10.2013, 09.13
If:ssä tuntui olevan 3000€:n pyörän vakuutus (normaalin kotivakuutuksen päälle) ~9€/v. Mielestäni hinta ei ole paha.

reappear
07.10.2013, 09.37
Pitäneekin tarkistaa meidän vakuutusyhtiö, mutta ehdoista muistan sen että kotivakuutus kattaa pyörän jonka arvo on max. 10% koko vakuutuksesta. Eli jos on vakuutettu 40k niin 4k pyörän arvosta menee vakuutukseen (muistaakseni yksittäisestä pyörästä, ei yhteensä pyöristä).

Jani R.
07.10.2013, 09.48
Fenniassa eivät ainakaan ajamalla rikotusta pyörästä (urheiluvälineestä) korvaa mitään, muuta en ole kysellyt.

JohannesP
07.10.2013, 16.27
Fenniassa eivät ainakaan ajamalla rikotusta pyörästä (urheiluvälineestä) korvaa mitään, muuta en ole kysellyt.
Itse vaihdoin kesällä Fenniaan ja painotin juuri tätä kohtaa vakuutuksen valinnassa. Tampereen Hämeenpuiston liikkeessä kysäsin tätä asiaa ja myyjä osasi sanoa samantien, että korvaavat vauriot kaatumisissakin kun kyseessä maantiepyörä. Sanoi myös kirjanneensa jotakin vakuutustietoihin asiaan liittyen vakuutuskäsittelyjä varten. Sitä en tiedä oliko se huono vai hyvä asia ja mitä oikeasti kirjasi sinne...

Täytyisi koittaa kysyä uudestaan sähköpostilla jotta saisi kirjallisena varmistuksen.

marmar
08.10.2013, 07.46

Mulla vakuutukset IFissä ja ei ne sen kallimpia, kun missänn muuallakaan. Omavastuun suuruudella voi säädellä sitä minkätasoisten törttöilijöiden hölmöilyjä on valmis maksamaan.
Ovat profiloineet erikseen isojen omavastuiden ja pikkuomavastuiden asiakkaat. Itsellä on sen verran iso omavastuu, että pikkuvahingot saa maksaa itse, isommissa tulee vakuutusyhtö apuun ja vakuutussummat varsin kohtuullisia. Oliskohan parissa vuodessa tullut omavastuu kuitattua halvemmilla maksuilla. Silti mulla on laaja turva sitä varten, että jos jotain isoa ikävää sattuu, minkä kantaminen voi olla omalle taloudelle liian raskasta. Kesällä hajos vahongon seurauksena läppärin näyttö. Korjauksen olis saanut vakuutuksesta, mutta ei sitäkään kannatanut vakuutukseen viedä, kun ebaystä sai 50€ uuden.

maantienässä
08.10.2013, 09.04
Kyllähän If:ssä nykyään on laaja ja laajaPlus, siis erihintaisia vakuutuksia. LaajaPlus polkupyörä 5 000 euroon asti sekä ikävähennys on maltillisempi jota taas laajassa ei ole. Ja kaikilla omavastuilla nuo ovat erihintaiset.

Ja kyllä muuten olivat tällä hetkellä kalliimpia Ifssä kun vasta vaihdoin ne pois sieltä.