PDA

Näytä tavallinen näkymä : heijastimet, lamppu, lokarit, kello pyörään mistä päin Turkua?

habo
23.09.2013, 17.44
Itselläni on harrastajalta hankittu maasturi, jossa ei edellä mainittuja ominaisuuksia ole. Tarkoitus olisi pian ottaa fillari kovaan talvikäyttöön ja pyöristä ja sen osista melko tietämättömänä kaipaisin vinkkejä. Onko jotain tiettyä paikkaa Turussa josta nuo osat kannattaisi hankkia vai mennä ihan pyöräliikkeeseen ja pyytää asentamaan? Niin ja nastarenkaat tarvitsisi myös.

Risto Koivunen
23.09.2013, 17.58
Heijastimia, soittokelloja ja perusvalaisimia saa vaikka keskiverto-Prismasta, ja niiden asentamiseen ei yleensä ruuvimeisseliä erikoisempia työkaluja tarvita.

PedroK
23.09.2013, 18.03
Motonetissa oli hyvä valikoima valaisimia yms. kun viime viikolla käväisin.

nure
23.09.2013, 18.58
Ei talvella lokasuojia tarvi ja jos pakko niin Biltsusta löytyy yhtä sun toista. Tosiaan ei kai niin kädettömiä sentään olla että tosissaan moisten asentamista kysytään?

miku80
23.09.2013, 19.27
Kyllähän noita härpäkkeitä saa cittareista ja prismoista, mutta pyöräliikkeestä saat palvelua jos on jotain kysyttävää..

Hääppönen
23.09.2013, 19.49
Turun Foxcompista saat ehkä parasta, kaikenkattavaa palvelua. Nykyään myös Ajopyörä on ryhdistäytynyt. Bilhelvetti/Motonet edullisimmat hankintapaikat Tuhoa-Se-Itse-Miehelle, jos asennustaitoa/-tahtoa löytyy.

nure
24.09.2013, 19.04
Useat noista tuotteista kuten soittokellot, heijastimet ja lokasuojat Biltsussa tulevat samoilta tuotantolinjoilta kuten useat "merkkituotteet" idästä, vai onko joku joskus törmännyt Biltema-tehtaaseen?

marmar
25.09.2013, 08.22
Itselläni on harrastajalta hankittu maasturi, jossa ei edellä mainittuja ominaisuuksia ole. Tarkoitus olisi pian ottaa fillari kovaan talvikäyttöön ja pyöristä ja sen osista melko tietämättömänä kaipaisin vinkkejä. Onko jotain tiettyä paikkaa Turussa josta nuo osat kannattaisi hankkia vai mennä ihan pyöräliikkeeseen ja pyytää asentamaan? Niin ja nastarenkaat tarvitsisi myös.

Biltema lienee ulkona, jos samasta paikasta kaikki haluaa. En laittaisi bilteman nastoja. Jos nokian W106 kelpaa (=puhdas maantierengas), niin motonetista saa.

Itse kallistuisin kyllä tuollaisen ostoslistan ja taustan kanssa pyöräliikkeen puoleen. pikaisesti mieleen tulleita: Ajopyörä, Bergren, Foxcomp, kevytpyora, Nummen pyörä, Raispo, star-velos, Velotema, , Visan polkupyörähuolto ...

On pikkasen kiinni siitä minkälaisia nastoja haluaa, että mihin noista kannataa suunnata. Riittävä valikoima varmistunee soittamalla.Tinkaamalla hinnat saa yleensä riittävän lähelle market tasoa ja ulkomailta kun tilaa yhden väärän osan, niin etu meni siinä. Asennus onnistunee kaikkin itseltäkin. Tosin kaikiki yllämainitut ruuvaa osat halutessa paikalleenkin. Palvelutasossakaan en osaa pistää järjestykseen noita. Mua on palveltu kaikissa noissa riittävän hyvin. Koskaan ei ole pakkomyyty sopimatonta ja vastaavasti tietoa ja positiivisia yllätyksiä on löytynyt. Useamman kerran jopa neuvottu kilpailijalle, jolla myyjä olettaa olevan hankalampaa tavaraa hyllyssä.

Pikkujutuissa olen suunnannut ylensä lähimpään liikkeeseen ja jatkanut siitä seuraavaan, jos ekassa ei ole ollut sopivaa. Hinnoissa harvoin on loppupeleissä niin isoja eroja, että kiertämisestä sais palkan.

Montakohan euroa olen kantanut vuosien varrella Turun pyöräliikeisiin, kun noin monessa on tullut käytyä ostoksilla? Lähes kaikista on yksi tai usempi fillarikin ostettu talouteen vuosien varrella.

Polkupyörätukustakin olen joskus jotain ostanut, mutta viimeinen kokemus siirtänee ko kaupan mun osalta historiaan. Jos 10 minuuttia ennen sulkemisaikaa ei ehdi myymään, niin en taida kyllä ehtiä ostamaankaan ko paikkaan. Mun jälkeen tuli vielä muitakin asiakkaita, joista yksi jäi kinaamaan saako ostaa vai ei. Ovesta ulos kävellessäni kuulin takaani aika kiukkuiset sanat joko myyt nyt tai et koskaan. Jälkiviisaana olisi pitänyt ajanut suoraan ajopyörään ja olisin päässyt tavaran kanssa uloskin ennen sulkemisaikaa. Nyt tuossa käynnissä paloi sen verran aikaa, että menin kotiin ostamaan, netti on auki 24/7 ja tavara tulee kotiovelle ...

CwA
25.09.2013, 10.13
Honkkari, Halpa-halli, Tokmanni yms. kaupat myös omaa pyörätarvikkeita, tosin näin syksystä saattavat vaihtaa hiihtotarvikkeisiin noita, jolloin tietty voi osua mukava tarjous kohdalle.

Biltema on hauska kauppa, niillä on toisinaan Biltema logolla joku merkkituote naurettavaan hintaan, toisinaan käsittämätöntä noname kuraa, mutta jos osaa ostaa niin voi saada hyvätkin kaupat.

Ajoin Bilteman nastoilla auraamattomia, aurattuja, jääuraisia metsä-autoteitä viimetalven, jäällä eivät olleet hyvät, kun urissa harvassa olevat nastat aiheutti lipsahtamisen ja nastat eivät sitä enää saaneet kiinni, mutta kyllä niillä pärjäsi ihan hyvin lumella, vaikka luokkaa 7 vuotta vanhat olivatkin.

nure
25.09.2013, 14.00
No, Bilteman nastoja en suositellutkaan, nastat pitää mutta kumilaatu sitä luokkaa että luistaa kuin saippua. Nokian moninastaisemmat perusrenkaat ovat usean vuoden sijoitus, eteen paljon ja taakse vähemmän niin saattaa alle satasella selvitä, myös perus IceSpiker mainio rengas.

hartsu
25.09.2013, 19.10
Bilteman lokarit on ainakin laatukamaa, minulla on niitä kaapit täynnä kun on pari kertaa ollut tarvetta lokasuojan aisoille niin on ollut halvempaa ostaa uusi lokarisarja kuin yksi erillinen ruostumaton aisa pyöräliikkeestä.

CwA
25.09.2013, 21.03
No, Bilteman nastoja en suositellutkaan, nastat pitää mutta kumilaatu sitä luokkaa että luistaa kuin saippua. Nokian moninastaisemmat perusrenkaat ovat usean vuoden sijoitus, eteen paljon ja taakse vähemmän niin saattaa alle satasella selvitä, myös perus IceSpiker mainio rengas.

Eihän niitä varauksetta voi suositella, mutta kyllä niilläkin vuosikausia tulee toimeen, kesäkumia paremmat :D

W106 rengasta olen tarjouksessa nähnyt 30€/kpl, Marathon Winteriä 35€/kpl, siitä sitten kannattanee jo hypätä suoraan ISP luokkaan, mutta tästähän onkin rengaspuolella oma säikeensä.

Biltemalla on mainio takavalo pyörään, sellainen pyöristetty ovaali, 3 lediä, ei maksa juuri mitään ja paristot kestää pitkästi. Myydään myös settinä, jossa halogeenivalo eteen tulee mukana, jos haluaa vain näkyä perusvalolla eikä halua paljoa rahaa käyttää.

TANUKI
04.10.2013, 17.09
Biltema on hauska kauppa, niillä on toisinaan Biltema logolla joku merkkituote naurettavaan hintaan, toisinaan käsittämätöntä noname kuraa, mutta jos osaa ostaa niin voi saada hyvätkin kaupat.

Samoilla linjoilla ollaan. Useimmiten kyllä biltema-logo tarkoittaa, että tuote on täysin susi. IIISSOO plussa bilteman ajolaseille kuitenkin, maksaa ehkä 5e eikä mene huuruun edes kovilla helteillä. (Kyllä, omalla rapakunnollani tulee hikikin) Omistan kaikki kolme väriä: väritön, sininen ja musta, malli jokaisessa eri, mutta kaikki toimivat :)