PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kuriiripalvelu pyörän tuomiseen englannista

Henristig
20.09.2013, 12.14
Terve!

Mulla olisi semmonen dilemma että olen olen ostamassa englannista käytettyä klassikkomaastopyörää yksityiseltä henkilöltä, mutta edullisen kuriiripalvelun löytäminen tuntuu mahdottomalta. 200 punnan tarjouksia tulee kaikkialta, mutta voiko olla ettei kukaan suostu toimittamaan 140x27x70cm ja 13 kg painavaa laatikkoa halvemmalla? Onko teillä jotain vastaavia kokemuksia tai vinkkejä hyviin/halpoihin kuriiripalveluihin?

Tattista!

VesaP
20.09.2013, 12.19
Saisiko sitä jonkun huolintaliikkeen rekan kyytiin johonkin sen oikean rahdin joukkoon? Eli jotta tulisi vähän kuin "siivellä" siinä se fillari? Etsi netistä rahti/huolintaliikkeitä mitkä ajaa rahtia täältä Englantiin, jos semmosia sattus löytymään ja soita sinne ja kysy?

Smo
20.09.2013, 12.22
Terve!

Mulla olisi semmonen dilemma että olen olen ostamassa englannista käytettyä klassikkomaastopyörää yksityiseltä henkilöltä, mutta edullisen kuriiripalvelun löytäminen tuntuu mahdottomalta. 200 punnan tarjouksia tulee kaikkialta, mutta voiko olla ettei kukaan suostu toimittamaan 140x27x70cm ja 13 kg painavaa laatikkoa halvemmalla? Onko teillä jotain vastaavia kokemuksia tai vinkkejä hyviin/halpoihin kuriiripalveluihin?

Tattista!

Olisit ollu kesäaikaan liikkeellä aiheesta niin joku olis saattanu matkojen hinnalla polkee sen tänne ja vielä ihan mielellään :D

sunny
20.09.2013, 18.16
Jenkeistä säästi satoja euroja, kun jakoi hilppeet pariin laatikkoon. Kannattaa tarkistaa. Samoin, jos on jotain, mitä aikoo joka tapauksessa vaihtaa (kiekot?), niin suotta sitä tänne uittaa noilla taksoilla.

a2jkanga
22.09.2013, 09.17
Mulle alvimmaksi vaihtoehdoksi osoittautui pyörän hakeminen itse halpalentöyhtiön kanssa. Lentolippuineen ja pyöränkuljetusmaksuineen hommaksi tuli hintaa 69 euroa. Tässä tapauksessa pyörä oli siis sopivasti Lontoossa.

Henristig
23.09.2013, 10.03
Kiitos kaikille vastauksista! Homma selvisi lopulta pienellä keplottelulla (onneksi myyjä oli mukava heppu) ja postikuluiksi tuli lievät 37 puntaa. Interparcel-palvelun kautta lähti pyörä
tänään tulemaan ja paketin mitat virallisesti 100x20x70cm.

Nyt voin kokemuksen syvällä äänellä sanoa että kyllä on varsinaista tuskaa toi kuriiripalveluiden kanssa neuvotteleminen.

sunny
23.09.2013, 10.34
Laittelehan kuvia, kun saat pyörän tänne :). Retro- ja klassikkomaasturit on lähes kuoliaaksi vaiettu harrastus Suomessa.

Henristig
23.09.2013, 12.42
Laittelehan kuvia, kun saat pyörän tänne :). Retro- ja klassikkokomaasturit on lähes kuoliaaksi vaiettu harrastus Suomessa.

Yes söör, DBR WCF Vertex tulossa XT/LX osilla jota ajattelin ehostaa täydellä XT-kalustolla ja sitten ei muuta kun nautinnollista ajoa. Tuntuu tosiaan olevan aika maan rakosessa retromaasturointi täällä, mikä sinänsä on harmi koska nyt postipalvelut syö ison osan harrastuskuluista :D Seuraavaksi bucket-listalla on team-väreissä oleva valko-oranssi Orange Clockwork, joka on kummitellut unissani jo jonkin aikaa...
Ei kelpaa enää rahvas hopeinen :D