PDA

Näytä tavallinen näkymä : Muut harrastukset kuin pyöräily

MatkaajaHemmo
17.09.2013, 22.53
Arvelen että tuskinpa tämä kiinnostaa ketään mutta kerrotaanpa vähän infoa itsestäni, mitä muuta teen kuin pyöräilyä: Sävellän musiikkia:

http://www.mikseri.net/artists/retinasoundtrack.141692.php

http://www.youtube.com/watch?v=HHGJ-TdwK5I

tempokisu
18.09.2013, 08.04
:) ^kiitos, tuo oli tosi hieno ja eteerinen.
Kehtaako tänne sitten omia juttuja laittaakaan. Mulla harrastuksena on "nukkeilu" - keräily ( tai ostelu) ja kuvaus. Sitten projektien esittely nukke-palstoilla.

Niinkun tommosia ( kamalasti varmaan kiinnostaa...)

http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/

Fjälle
18.09.2013, 15.33
Mopo, sukset, hifi ja alpit.

brilleaux
18.09.2013, 15.35
Juoksu. Hifikin oli, onneksi pääsin siitä eroon.

Grandi66
18.09.2013, 15.47
Elokuvat, hifi oli, kirjat.

Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2

mk
18.09.2013, 15.55
kahvakuulailu, valokuvaus, luonto, kävely (hifistä myös liki erillään :))

cigant
18.09.2013, 16.03
lautailu,jalkapallo,musiikki eri muodoissa ja sekalainen urheilu(sähly,juoksu)

Rajapaimen
18.09.2013, 16.36
Kuntosali, moottorikelkkailu, metsästys, kalastus ja koirien koulutus.

devon
18.09.2013, 16.58
Puutarhanhoito, anime ja fantasiakirjat.

samooja
18.09.2013, 17.14
Mä en edes tiedä mitä mä harrastan, kauhea meno kokoajan, enkä saa mitään aikaiseksi, mutta kovasti näyttää siltä että ilmeisesti olemassaolon kohokohta on ne bileet missä ei kuunnella sankarin lempimusaa, eikä tuoda kortteja, että pitkää elämää. :D ois edes Purplen hammondit... Saisivat soittaa mppm:n lähe jo helvettiin. Joo harrastamisena oleminen tällä planeetalla, alun ja lopun täytän tekemisellä.

Eniten kyllä intohimoa kuluu esoterian parissa, on vaan niin korkealentoista että ei meinaa kaikkea tajuta.

Smo
18.09.2013, 17.14
Pitsinnypläystä .... vai ...

No eiqu viimeaikoina melontaa luonnon antimien saalistusta ja kotiviinin värkkäystä ..

Velogi
18.09.2013, 17.42
Omakotitalo ja perhe - mitä tässä vielä kaipaa... No okei, valokuvaus sekä liikunnasta tärkeimpinä hiihto ja rospuuttokauden punttisali.

Liikuntatarinaa videolla: https://youtu.be/yBzEISITPYA

Jhelen
18.09.2013, 19.23
Jos vaan perheeltä ja vuorotöiltäni ehdin niin aikaa kuluu motocrossin ja sukelluksen parissa. Tosin jälkimmäinen jäänyt enemmän taka-alalle.

mutanaama
18.09.2013, 19.38
Valokuvaus, musiikin kuuntelu, sukeltaminen, koiran kanssa ulkoilu, lumikenkäily, omakotitalo, seurustelu, hiilikuitujutten kanssa puuhastelu. Vähemmälle nykyään jäänyt, mutta ihan tässä 10v sisään kovastikin tullut harrastettua: hifistely, practical shooting, tietokoneiden räpellys.

juminy
18.09.2013, 20.11
Lasten kanssa seikkailua kotikaupungissa. Muutama kirja tulee luettua vuodessa. Reissattua pikkasen, joskin noin 10-kertanen määrä työkseen. Yllättävän vähän sitä mitään saa aikaan. Ehkä ihan hyvä niin. Pyöräilykään ei ole harrastus vaan pakkomielle. No ei, todellisuudessa en edes harrasta, mutta huviajelen kyllä muutaman kerran kuukaudessa.

JiiPee
18.09.2013, 22.01
Mä hiihittelen vähä talvisin ja metästelen ynnä kalastelen.

eaj
18.09.2013, 22.06
Melontaa, luontoa, lintuja, valokuvausta, musiikkia ja sitten on tämä ok talo.

EePee
18.09.2013, 23.02
Liikunnallisista harrastuksista hiihto, sekä alamäki-, että väkisinhiihto, juokseminen, astangajooga ja jääkiekko.

Vastapainona musiikki, eli kitaransoitto ja lauleskelu. Bändi hajosi pari vuotta sitten -ööh- taiteellisiin erimielisyyksiin, mutta nyt on jatkettu uudella innolla vähän vaihtelevin kokoonpanoin ja välillä trubaduurimeiningillä.

Tällä hetkellä tauolla olevia harrastuksia on ainakin (purje)veneily ja golf. Nikkarointiviettiä lievittää polkupyörien rakentelu. Sitten on nämä perheen jutut. Ammattiin liittyvä yhdistystoiminta. Onhan näitä.. :)

Steni
19.09.2013, 06.46
Yep

Musiikki täälläkin harrastuksena.
Basistina eräässä bändissä, mutta
treenejä harvakseltaan, enemmänkin voisi soitella.....

Musiikkia muutenkin olen vuosien varrella
paljon keräillyt, tosin nykyään vähän tahti hiljentynyt.....

J-M
19.09.2013, 06.54
Tärkeimpinä ammunta, geokätköily, retkeily, tähtitiede ja media-alan avustajan hommat.

StantheMan
19.09.2013, 08.07
En tee periaatteessa mitään muuta, kuin pyöräilen sen kuukausittaisen 200 km:n matkan. Muut harvat ajot ovat munkkikahveille ajoja. Pyrin toki olemaan muulloinkin raittiina ja pääasiallinen olemispaikka on sohva, missä kuluu se aika joka jää työstä. Kirjahylly on täynnä lukemattomia kirjoja ja kuuntelemattomiakin levyjä on tullut hankittua aka paljon. Pilateksessa olen kuitenkin yrittänyt kerran viikossa käydä kitumassa. Nyt aloitettiin talvikauden viikoittainen sulkapalloilu. Kahdesta pelikaverista heikompikuntoinen jaksaa pelata n. 7 minuuttia ja parempi puolituntia. Siinä ajassa ehdin vasta paikat seuraavaksi päiväksi kipeyttää, mutta kai sekin harrastuksesta käy.

Highlander
19.09.2013, 08.18
Mulla olikin nämä tuolla profiilissa

sulkis jo vuodesta -89, yleinen sähläys ja sähly, viski kuin viski+olut, seurapelit, sormien nyppiminen+elämän ihmetteleminen

Lisätään noihin vielä höyryttely jota takana reilu vuosi. Yksi mikä harmittaa, niin perhokalastus ja perhojen sidonta on jäänyt vuosien varrella. Osallistuin johonkin sidontakilpailuunkin aikoinaan. Taisi olla sitä aikaa tai vähän sen jälkeen kun tapasin vaimoni kun tuo harrastus jäi. Alkoi vaan kiinnostamaan muut karvat varmaan..
:rolleyes:

edit: jaa niin siili unohtui.. :eek:

Highlander
19.09.2013, 08.32
Kahdesta pelikaverista heikompikuntoinen jaksaa pelata n. 7 minuuttia ja parempi puolituntia. Siinä ajassa ehdin vasta paikat seuraavaksi päiväksi kipeyttää, mutta kai sekin harrastuksesta käy.
Tuo pitää täysin paikkansa. Sulkapallosta ei oikein tule mitään jos pelajaat ovat kovin eri tasoisia tai onhan se hauskaa joka tapauksessa aina. Mä olen pelannut saman kaverin kanssa 24 vuotta, joten ollaan aikalailla samalla tasolla. Toisaalta siinä tietää jo sitten toisen metkut aika tarkkaan. Alkaa vaan tällä ikää jo huomaamaan sekä sulkapallossa ja sählyssä, että jalat tai lähinnä polvet eivät oikein enää meinaa kestää repimistä..

tempokisu
19.09.2013, 09.23
Mikä harrastus on "hifi"? Koska nukeillakin oli "Hifi"-convention
Mun ehdoton suosikkinukkeni Veronique "herkkupeppu" Sound Advice on juuri siitä conventionista, että onko harrastus sitten hifiÄ? Vai tarkoittaako hifi yleensä kaikkea vähän "hienompaa"? ainakin pyöränosa-aiheista olen saanut käsityksen että hifi on juuri jotain hienoja ja keveitä pyöränosia.

( ihan viaton kysymys kun en tiedä )

samooja
19.09.2013, 09.36
Offtopikki ja kaikki on asiallisia.

Liikuntaa aktiivisesti kuuden vanhasta tähän päivään asti. Juoksun maastoversio, se on kuin tanssisi jumalattaren lempeillä kummuilla! Vaikea selittää, helppoa nauttia.

Toiset elvistelee keskinopeuksilla ja toiset penkkituloksilla, minulla ole mitään millä Elvistellä, jätkien kesken, eikä edes kiihota moinen ja pimuille ei voi elvistellä kun maltilinen mittasuhde.

Mutta ota hetki aikaa itsellesi, mene salille tai lenkille, kiidä pikitienlaidassa muiden testohikisten spärdärivartaloiden kanssa ja ole kuin kuka tahansa eurooppalainen mies.

Hupsista, katsohan tuollahan seison minä, satumaisen aarniometsän laidassa, kaviot somasti mudassa nojaillen huumaavan humiseviin puihin. Vähäiset untuvat söpösti takussa, mahlaiseen koivuun tahmeaan liisteriin olen jättäytynyt vangiksi kuin kostea silmäinen impala ja oih, minun tauvoton ja avuton nyyhkytys on kuin kedon kukan loiste elämän täynnä oleville naaraille, jahka pääsen vapauteen paljastan Runokirjani piilosta jaamme loitsut joilla aukeaa simpukan, salaiset himot.

Ilmakehätutkimus on liian irti monesta muusta.. Nojoo. Kiinnostaa se kuinka paljon ihmisen tuottama näkymätön maailma vaikuttaa ilmakehään.

Voiko ilmakehä romahtaa? Voiko lumivyöyöilmiö syntyä ilmakehässä? Mikä on syöksyvirtauksen maksimi, no varmaan tärkeämpää miettiä ja pohtia jotain muuta..

Mitä, miksi Asterix pelkää että taivas putoaa niskaan?

https://www.youtube.com/watch?v=KyH1aoWXNpA

BONK
19.09.2013, 10.21
Pitäisi varmaan aloittaa AA-tyyliin: "Olen bonk, harrastusaddikti.". Ihan säpsähdin itsekin, mitä kaikkea kuvittelen harrastavani ja osaavani, enkä näin aikuisellakaan iällä ole vielä päässyt täysin eroon harrastusahminnasta joka täyttää kaiken vapaa-ajan. Vaan kaiken joutavan kun jättää pois niin itselle tärkeintä on luonnossa liikkuminen.

VesaP
19.09.2013, 11.40
Pitäisi varmaan aloittaa AA-tyyliin: "Olen bonk, harrastusaddikti.". Ihan säpsähdin itsekin, mitä kaikkea kuvittelen harrastavani ja osaavani, enkä näin aikuisellakaan iällä ole vielä päässyt täysin eroon harrastusahminnasta joka täyttää kaiken vapaa-ajan.

Sittenhän sinä olet megamuodikas/trendikäs. Eilen oli uutisissa juttu että nyt on SEKSIKÄSTÄ ja MUODIKASTA jos harrastaa mahdollisimman montaa lajia!! Eli olet siis megatrendikäs ihminen! Jalo ja kaikkee siis! :)

Smo
19.09.2013, 12.20
Ai nii retkiluisteluu ja hiihtoo sit talvella. Ja tissuttelua kesät talvet.

brilleaux
19.09.2013, 12.44
Mikä harrastus on "hifi"? Koska nukeillakin oli "Hifi"-convention
Mun ehdoton suosikkinukkeni Veronique "herkkupeppu" Sound Advice on juuri siitä conventionista, että onko harrastus sitten hifiÄ? Vai tarkoittaako hifi yleensä kaikkea vähän "hienompaa"? ainakin pyöränosa-aiheista olen saanut käsityksen että hifi on juuri jotain hienoja ja keveitä pyöränosia.

( ihan viaton kysymys kun en tiedä )

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hifi

Joka harrastuksessa voi tietty "hifistellä", omakohtaisesti tarkoitan siis linkin tökerösti kuvaamaa sairaalloista harrastusta, jossa pyritään kotioloissa saavuttamaan äänentoistolaitteistolla mahdollisimman luonnonmukainen äänentoisto. Mikä on jo lähtökohtaisesti tuhoon tuomittu yritys. :D

Musiikki itsessään on ko. harrastuksessa harvoin pääosassa; enemmälti painotutaan laitteiden palvontaan ja teknisyyden korostamiseen. Toki jokainen hifisti väittää musiikin olevan SE juttu...

Harrastus sinällään on pidemmälle vietynä loputon rahareikä.

Tuosta esim. parin alan liikkeen sivut, josta näkee laitteistokokoonpanoja ja hintoja:
http://www.tlaudio.fi/kuvagalleria.php
http://www.hifiguru.fi/

tempokisu
19.09.2013, 12.53
^ kiitos! sain kyllä käsityksen että hifi on sitten juuri sitä laitteisto-juttua.
No, mä olen hifinukkeilija.

Kal Pedal
19.09.2013, 13.01
Kirjallisuus, lätkä (NHL), mökkeily.

Ai niin, salilla ruukaan käydä kanssa.

BONK
19.09.2013, 13.02
Sittenhän sinä olet megamuodikas/trendikäs. Eilen oli uutisissa juttu että nyt on SEKSIKÄSTÄ ja MUODIKASTA jos harrastaa mahdollisimman montaa lajia!! Eli olet siis megatrendikäs ihminen! Jalo ja kaikkee siis! :)

Öhöm. Listasta puuttui vielä komea ja lempeä lapsille sekä eläimille, ihan vaan täydennyksenä :D

Mulle monista harrastuksista on etupäässä on tullut vaan turhaa stressiä. Onneksi iso osa on ollut myös muuta kuin liikuntaa, mutta lajikirjo liikunnankin saralla on kyllä melkoinen. Tietysti, kun on ollut monessa mukana, eikä mitään oikein ole ehtinyt tekemään kunnolla niin vitutus siinä vaan nousee. Ettei siinä nyt olisi vielä kaikki, niin useimmiten harrastuksiin on liittynyt myös välinenysväysgeenin aiheuttama ostorefleksi eli suurin piirtein kaikki raha mitä on tullut koskaan hankittua on harrastuksiin saatu upotettua. Vanhemmiten on onneksi tullut vähän tolkkua päähän ja nyt on jo oppinut jättämään jotain jo poiskin. Enää ei tarvitse lähteä mihinkään siksi, että täytyy suorittaa vaan siksi, että haluaa ja silloin kuin haluaa. Paitsi tuossa pikkupiru huutelee olalla jotta nyt vätys loppuu tuo uikuttaminen ja uuden hurtan kanssa tavoitteena MM-kisat...:p

Pitääkin muuten illalla kehaista vaimolle, että luotettavien lähteiden mukaan meikäläinen on megaseksikäs ja -trendikäs. Se on varmaan totuuden kuultuaan ihan sulaa vahaa ja odotettavissa on kiihkeä hetkiä!

VesaP
19.09.2013, 13.11
Öhöm. Listasta puuttui vielä komea

Meinasin laittaa kyllä tuonkin, mutta se olis kuulostanut liian homohtavalta joten jätin laittamatta. Tietysti aavistuksen vaikea arvioida kenenkään komeutta pelkkien palstakirjoitteluiden läpi, mutta tottakai en epäile hetkeäkään ettet olisi MYÖS komea kun nämä viestisi täällä ovat niin herkkiä vivahteita antavia kropassa!! :)

BONK
19.09.2013, 13.17
Meinasin laittaa kyllä tuonkin, mutta se olis kuulostanut liian homohtavalta joten jätin laittamatta. Tietysti aavistuksen vaikea arvioida kenenkään komeutta pelkkien palstakirjoitteluiden läpi, mutta tottakai en epäile hetkeäkään ettet olisi MYÖS komea kun nämä viestisi täällä ovat niin herkkiä vivahteita antavia kropassa!! :)

Tule vaan ihan rohkeasti kaapista Vesa! Kai se homostelukin voi olla harrastus ja sehän se vasta nykyisin onkin trendikästä :)

VesaP
19.09.2013, 13.27
Tule vaan ihan rohkeasti kaapista Vesa! Kai se homostelukin voi olla harrastus ja sehän se vasta nykyisin onkin trendikästä :)

En sentään NIIN trendikäs ole vaikka trendikäs olenkin! :D

ps) Ei kait tää keskustelu liian offtopikkia ole? :rolleyes:

mutanaama
19.09.2013, 13.34
Mut ei kai homoilu harrastus ole, ellei sit ole joku hemmetin hetero.

pinna
19.09.2013, 13.48
Daffyd Thomas,pikkukylän ainoa homo.Tuntuu olevan homoilu harrasteena :D

Harrastusta...no elämä on.

haedon
19.09.2013, 14.18
Mut ei kai homoilu harrastus ole, ellei sit ole joku hemmetin hetero.
Onhan se trendikästä ottaa kaikki hyöty homoista korostamalla julkisesti kuinka suvaitsevainen onkaan ja pukeutua vaikka sateenkaaripaitaan. Olen pannut merkille että se on myös ultratrendikästä kovemman tason pyöräilijöiden keskuudessa.

Eilen tuli ilta harrastettua hifistelyä tai ainakin kotiteatterin huonevasteen mittaamista ja pientä korjailua bassoihin.

sledgehammer
19.09.2013, 14.27
Punttisalia, Alppihiihtoa, välillä kiipeilyä, autoja ja moottoripyöriä (niiden huoltoa rakentelua ja ostamista ulkomailta), remppahommia ja metallitöitä ynnä muuta. Kaikenlaista tulee puuhasteltua ja sitten on vielä perhe-elämääkin kahden lapsen, koiran ja vaimon kanssa. Ei mun harrastamiset mitään kovin totista rypistämistä ole, muttei mulla telkkarin katselulle juuri aikaa jää, enkä ole siitä pahoillani.

Smo
19.09.2013, 18.20
HAHAHA homostelulle :) .. turistit :)

sunny
20.09.2013, 10.39
Kukaan ei ole tainnut vielä mainita työntekoa harrasteena. Viehän se kuitenkin nukkumisen ohella enimmän osan aikaa täällä pikku-DDR:ssä. Mountain Bike Action-lehdessä mietittiin aikoinaan, miten tehdä vähemmän töitä, mutta tienata enemmän rahaa pyöräilyharrastukseen. Tuohon dilemmaanhan ei ole helppoja ratkaisuja, vaikka saattaahan naapuri olla sen jo keksinyt ja nauraa sinulle nyt maha paljaana Balilla.

Matkailuhan on hyvä harrastus, etenkin jos matkustamiseen käyttää polkupyörää. Tuo onkin itsellä yksi harrastus. Ehkä se voidaan laskea pyöräilyn alalajiksi. Niitähän pyöräharrastuksen muotoja ovat myös retropyörät, erityisesti retromaastopyörät ja niiden ylläpito ja varustelu, sekä mukavat keskustelut Retrobiken foorumeilla ja Facebook-seinällä. Tietokone on myös hyvä väline kaikkeen harrastukseen liittyvään ajatustenvaihtoon ja tiedonhakuun. Sen ohella kirjojakin tulee luettua. Jotenkin tähän kuvioon vielä asettuu retrotietokoneet ja vanhat pelikoneet. Myös musiikkiharrastus tarjoaa vastapainoa ja rentoutumisen option. Kuulun siihen vähemmistöön, joka on myötäsyntyisesti kiinnostunut miltei kaikesta, joten tämä on sinänsä toivoton tehtävä. Voisiko tyypillinen iltavirkku olla hieman harrastusfriikki jo myötäsyntyisesti. Illalla ja pikkutunneilla on paljon hiljaisia tunteja täytettävänä.

samooja
20.09.2013, 11.17
Maha on syntiä. Se pyöreän ajolihaksen hankinta on kaikkein epäreiluin kaappitransuilu muoto. Hei, Olen Matt-hilda ja kyllä olen raskaana! Enkä synnytä ikinä. No jookateutta kun itse olen pelkkää irstasta nahkaa ja luisevia möykkyjä jotka muljahtelevat, noniin noniin.

Netti ja televiso ovat saatanasta, vievät aikaa täydellisen keskikehon palvonnasta, anteeksi siis tavallisesta eikä mitään kiusallisen vaativasta reenistä jossa tehdään kaikki mahdolliset konstit että tavoite saadaa, vaikkas luut menis poikki. Nojoo, ah lihan himo ja himon tyydyttäminen on tarkoituksellista, syöminen, juominen, liikkuminen ja palautuminen, niin ja sukupuutonestoharjoitteet. Kaikki muu on turhuutta paitsi liikunta.

Sain muuten hyvät ohjeet sillan tekemiseen.Aikomus on edetätuossa akropatiassa sen verran että saan voimaharjoitusta voimisteluun, kun ei voi muuta jumppaa tehdä ilman että keho sekoo. Kädet jaksais kaikkea hauskaa mutta selkä ei pysy suorassa esi. käsillä punnertamisessa.

Ohiampuja
20.09.2013, 11.28
Oho, mitäs näitä nyt onkaan. Valokuvaus, syksyisin retkeily ja talvella murtsikkahiihto. Niin ja hyvien kirjojen lukeminen. Mutta kyllä luonto on mukana melkein kaikissa jutuissa, jossakin muodossa...Oho, rivivaihdot ei toimi nyt ollenkaan...

Smo
20.09.2013, 12.24
... luonto ...

Highlander
20.09.2013, 13.00
Ja tissuttelua kesät talvet.
Alkoholismista parantumisen ensimmäinen askel on ongelman myöntäminen. Sen jälkeen mahdollinen itseinho ei ole tarpeen. Mä myönsin tuon jo 20 vuotta sitten. Mä en ole koskaan ollut oikeasti kännissä paitsi kuulemma teini-ikäisenä kun join liikaa rommikolaa ekalle kerralla ja kaaduin omenapuun taimen päälle kotipihassa. Kiitän isääni suhteestani alkoholiin. Yhdessä teimme olutta kun olin teini-iässä ja sitä sai sitten pullon saunajuomaksi. Vaimoni ei ole koskaan juonut alkoholia ja onkin sopivan tasapainottava tekijä siinä mielessä. Tosin vaimo kyllä kantaa olutta kaupasta aina viikonlopuksi ihan pyytämättäkin. Juomiseni ei ole kuulemma ongelma hänelle koska määrät ovat säilyneet suht samana vuosia. Mun ystäväpiiriin ei juuri muita raitishenkisiä henkilöitä kuuluu, mutta mielelläni tutustuisin sellaisiin eli jos luit tämän ota rohkeasti yhteyttä. Ihana kun tällä palstalla voi aina avautua ja saa henkistä tukea :rolleyes:

HeliT
20.09.2013, 13.11
Liikunnallista puuhaa: hiihto sekä ala- että ylämäkeen, lumikenkäily, maastojuoksu, pilates

Ja jotta jaksaa urheilla, niin kokkaan, leivon ja sienestän. Lisäksi valokuvaan ja bloggaan.

Smo
20.09.2013, 13.30
Alkoholismista parantumisen ensimmäinen askel on ongelman myöntäminen. Sen jälkeen mahdollinen itseinho ei ole tarpeen. Mä myönsin tuon jo 20 vuotta sitten. Mä en ole koskaan ollut oikeasti kännissä paitsi kuulemma teini-ikäisenä kun join liikaa rommikolaa ekalle kerralla ja kaaduin omenapuun taimen päälle kotipihassa. Kiitän isääni suhteestani alkoholiin. Yhdessä teimme olutta kun olin teini-iässä ja sitä sai sitten pullon saunajuomaksi. Vaimoni ei ole koskaan juonut alkoholia ja onkin sopivan tasapainottava tekijä siinä mielessä. Tosin vaimo kyllä kantaa olutta kaupasta aina viikonlopuksi ihan pyytämättäkin. Juomiseni ei ole kuulemma ongelma hänelle koska määrät ovat säilyneet suht samana vuosia. Mun ystäväpiiriin ei juuri muita raitishenkisiä henkilöitä kuuluu, mutta mielelläni tutustuisin sellaisiin eli jos luit tämän ota rohkeasti yhteyttä. Ihana kun tällä palstalla voi aina avautua ja saa henkistä tukea :rolleyes:

Ai nii että raitishenkiset ottais yhteyttä? Oh well .. no sinne pitäs kai pyrkii sitten hissun kissun ..

Umpimähkä
20.09.2013, 16.36
Uinti ja varsinkin kesällä avovesiuinti, lenkkeily ja nyt uutena crossfit, lukeminen, maalaaminen, joskus kamarimusiikin kuuntelu, joogailua, avantouintia, tilastomatemaattiset analyysit, kahvila-aamiaiset.

Jopotuinen
20.09.2013, 18.11
Nooh, juttuja tulee ja menee. Nyt näyttää tältä:

On going:
- Työssäkäynti (ainoa, josta jää edes hieman plussalle)
- Lumikenkäily
- Retkiluistelu
- Purjehdus
- Mökki
- Ulkomaanmatkailu, ulkomaanpatikointi
- Tervavene
- Lueskelu
- Pilkkionginta, katiska keväisin kutuahvenille

Paused
- Valokuvaus - kamera taas verstaalla
- Videokuvaus & editointi - bored
- Kosketinsoitin - bored, tai jokohan taas ..?
- Murtsikka - bored, mutta joskos ensitalvena, jos lunta
- Suunnittelu & nikkarointi - ei nikkaroitavaa

No going
- Sähkökitara - mutsi hävitti kotoa lähdettyäni, suunnitelmissa tosin uuden hankinta. Rva on vastaan.
- Skikke - ei se niin kevyttä ja helppoa ollutkaan...
- Yksipyöräinen - tasapaino-ongelma...
- Elektroniikka, suunnittelu & valmistus - komponenttien hankala saatavuus tuppukylällämme
- Kotomaan "lähipatikointi" - voisi oikeastaan taasen viritellä syysretken jollekin lähistön laavulle

trash-base
20.09.2013, 18.26
Lentopallo, salibandy. Penkkiurheilu joko töllöstä tai paikan päällä: mm. futis, pyöräily, lätkä, snooker.
Plus tietyst parisuhde ja koirat!

lastumaki
20.09.2013, 20.55
Tauolla: tekniikkasukellus, luontokuvaus, punttisali, vetouistelu, perhokalastus, leijat, retkeily, veneily

Aktiivisia: mökkeily, lastenhoito, pyöräily, lapsikuvaus, lastenhoito, vaipanvaihto

Rautaperse
20.09.2013, 22.21
Aktiivisena: musiikin kuuntelu, matkustelu, ruuanlaitto ja oluen nautiskelu.

Bubbling under: viinit ja moottoripyöräily.

Tauolla punttisali, lukeminen ja museoissa käynti.

A.M.®
20.09.2013, 23.35
Matkustelua jos ja kun mahdollista, moottoripyöräily, harrasteautot (Rättäri piti kyllä myydä pois ajanpuutteen takia), lapasesta lähtenyt geokätköily, single-malt viskit, pienpanimo-oluet sekä rock/blues musa laidasta laitaan. Lumikenkäily!

villef
21.09.2013, 01.08
Kerettiläisten topikki.
Pyöräily ja foorumipyöräily, jälkimmäinen viime vuosina pääosissa ja sekin jääny vähemmälle..

Öhöm. Listasta puuttui vielä komea ja lempeä lapsille sekä eläimille, ihan vaan täydennyksenä :D

"vain kauneuteni ylittää vaatimattomuuteni"...

GynZi
21.09.2013, 20.00
Mitäs näitä nyt on.. Musiikki tietysti, soittelen pianoa, kitaraa sekä saksofonia. Sitten liikuntapuolelta laskettelu ja jousiammunta, joka muuten tukee kuntoilumielessä pyöräilyä aika kivasti. Molemmissa lajeissa käytetään samoja lihaksia, lisäksi jousiammunta treenaa vielä selkää ihan eri tavalla.

Niin, sitten tietysti valokuvaus, elektroniikkarakentelu ja ohjelmointi, noista ehkä valokuvausta tulee eniten harrastettua.
Niin ja se moottoripyörä. Ja kalastus. Ja veneilyä enemmän tai vähemmän satunnaisesti.

tempokisu
21.09.2013, 20.28
Kukaan ei ole tainnut vielä mainita työntekoa harrasteena. Viehän se kuitenkin nukkumisen ohella enimmän osan aikaa täällä pikku-DDR:ssä. .

No piti muuten laittaa, mutta aivan eri perusteella! Enempi aikaa - aktiivista ainakin ( eli töissä varsinaista työntekoa ei pasianssinpeluuta) - menee pyöräilyyn. Kyllä mä usein aamulenkin jälkeen tuumaan että "päivän TYÖ on tehty". Että työ on vaan harrastus, ei se päivän pääasia.
Nukkumiseen mulla menee ehkä 4-5 tuntia vuorokaudessa.

Omasta mielestäni on monta kertaa hassua kun vaikkapa missikandidaatit kertoo harrastuksistaan joita on mm. television katselu ja musiikin kuuntelu.
En nyt miellä tällaisia tavanomaisia asioita harrastuksiksi - ei kaupassa käyntikään tai "shoppailu" ole mikään harrastus. Paitsi kyllä ne missit mainitsee usein senkin harrastukseksi...

No, jos sitten mainitaan tällaiset pienemmät harrastukset kun suomalaisten postimerkkien keräily, ja ensipäiväkuorien keräily. Samoin joulukorttien piirtäminen, mutta mieluummin nämä ovat sivuhommia kuin varsinaista harrastusta. Joskus teen käsitöitäkin, lähinnä jotain nukenvaatetta tai -asustetta.

Mihin kuluu viikossa eniten aikaa? Luultavasti ihan oleiluun. Nukkuminen ja lenkkeily taitaa mennä aika tasan, koska en saa joka yönä edes unta kuin pari tuntia. Töissäoloon menee 20 tuntia.
Ei koko ajan tarvi "tehdä jotain". Olen sitäkin mieltä ettei liikaa harrastuksia tarvitse olla. Pari sellaista joihin paneutuu kunnolla. Liikunta- ja joku taide-harrastus.

( ^eikä tarvitse hermostua, tämä on vain oma mielipiteeni)

fob
21.09.2013, 20.39
Harrastan seksiä.

Vastauksista päätellen harvinainen harrastus pyöräilyn harrastajilla.

GynZi
21.09.2013, 20.49
Harrastan seksiä.

Vastauksista päätellen harvinainen harrastus pyöräilyn harrastajilla.
Ei kai sitä nyt kukaan panohommiin rupea jos puhumallakin selviää! Toisinsanoen huonot puhujat joutuvat harrastaaman seksiä.

BONK
22.09.2013, 12.42
Ei kai sitä nyt kukaan panohommiin rupea jos puhumallakin selviää! Toisinsanoen huonot puhujat joutuvat harrastaaman seksiä.

Tai hitaat. Itsepuolustuskursseillakin usein (valheellisesti) opetetaan, että paras tapa selvitä uhkaavista tilanteista on juosta pakoon. Jos puhelahjat eivät riitä, kannattaa siis harrastaa lenkkeilyä.

tempokisu
22.09.2013, 14.17
Mä olen aika reipas jutteleen :rolleyes:

tommi2
23.09.2013, 11.18
kaikennäköistä tulee harrastettua, tässä lista

pyöräily, painonnosto (voima, bodaus ja crossfit tyyliset vaihtelee vähän fiilisten mukaan), koiran kanssa ulkoilu/leikkiminen, sarjakuvien piirtäminen, musiikin kuuntelu ja soittelu instrumenteilla + tietokoneohjelmilla, valo -ja videokuvaus, matkailu, veitsien kerääminen, televisio-ohjelmat + leffat ja sarjojen DVD-boxit, konsolipelaaminen.

ei tule nyt muuta mieleen... mikään harrastuksista ei ole leimaava tyyliin "olen pyöräilijä".

Hupilisti
23.09.2013, 22.07
Rc-lennokit ja Girevoy sport ovat nyt pinnalla tässä taloudessa.

Munamankeli
25.09.2013, 14.14
Kestävyysjuoksu, golf, heittokalastus ja hevin kuuntelu. Lukemista en laske harrastukseksi, vaikka mulla on aina pari kolme kirjaa työn alla.

Kuutio
26.09.2013, 19.07
Luonnossa liikkumista (sis. sauvakävely, hiihto, marjastus, sienestys, retkeily) harrastan pyöräilyn lisäksi. Luen joka päivä vähintään paikallisen sanomalehden, usein muutakin painettua sanaa (kirjoja/lehtiä), mutta en osaa sitä harrastukseksi oikein sanoa.

PedroK
26.09.2013, 19.54
Autot, laulu, kitara.

samu88
27.09.2013, 20.10
Kalastus, jäärataa crossarilla, valokuvausta satunnaisesti, sekä välillä tietokoneita tulee kasailtua.

M1nd3
28.09.2013, 20.02
Aloitteleva triathlonisti ....tosin pyöräilyhän kuuluu osalajina ;) Oheistreeninä saleilu. Muuten lukeminen (elämänkertoja, kaunokirjallisuutta), historia (varsinkin P-Amerikan alkuperäisväestö), sisustaminen (talonpoikais/maalaisromanttinen hömppä), wanha lasi (Nuutajärvi, Iittala, Karhula) ja posliini (nyt puhutaan Arabian astioista).

buhvalo
29.09.2013, 07.20
Lukeminen, tummat oluet ja halvat punkut.

BianchiMan
29.09.2013, 07.35
Tuleehan tuota kaikkea tehtyä :) Kesäisin fillarirointi pääosassa ja salia jonkin verran sekä frisbeegolffia. Talvisin sitten pyörii kaukalopallot, istumalenikset, tennistä ja salit. Leffat ja autot myös lähellä sydäntä, talvisaikaan omassa "teatterissa" pyörii leffat ja sarjat taajaan. Fudis ja salibandy jääneet aktiivisesta listalta mutta joskus niitäkin kun kerkeää.. Ai niin ja aktiivinen penkkiurheilu ja KalPan seuranta.

Ohiampuja
30.09.2013, 14.39
Joskus tutut tai työkaverit ovat kysyneet neuvoa pyöräilyn aloittamiseen, että maastoon vai maantielle.

Ja olen ajatellut että maastopyöräilystä nauttiminen vaatii jonkinlaista yleistä kiinnostusta luontoa kohtaan. Jos taustalla on murtsikkaa, retkeilyä, sienestystä, suunnistusta etc niin maastopyöräily voi olla ihan jees. Mutta jos kaveri vastaa että ei pidä metsästä eikä hyttysistä, niin sitten maantiellä ajelu sopii paremmin...

BONK
30.09.2013, 16.29
Joskus tutut tai työkaverit ovat kysyneet neuvoa pyöräilyn aloittamiseen, että maastoon vai maantielle.

Ja olen ajatellut että maastopyöräilystä nauttiminen vaatii jonkinlaista yleistä kiinnostusta luontoa kohtaan. Jos taustalla on murtsikkaa, retkeilyä, sienestystä, suunnistusta etc niin maastopyöräily voi olla ihan jees. Mutta jos kaveri vastaa että ei pidä metsästä eikä hyttysistä, niin sitten maantiellä ajelu sopii paremmin...

Työmatkapyöräily on paras tapa aloittaa pyöräilyharrastus, kuulemma. Näin minua viikonloppuna valistettiin lähes hurmahenkisesti.

tommi2
01.10.2013, 18.15
itsellä maastopyöräily vaati sen että en saanut hankittua crossi(moottori)pyörää.. piti jatkaa lapsuuden "pyöräcrossia" .. ei kuitenkaan BMXää.

tunnen muuten työmatkapyöräilijän joka "vihaa pyöräilyä" eikä harrastaisi sitä. se on kuitenkin pienin paha siirtymiseen... :)

OJ
01.10.2013, 19.32
Mitenniin lisäksi? Viime viikko meni vähintään 12 tunnin työpäivien parissa, mutta ehdin toki leikkiä nuoremmankin lapsen kanssa puolisen tuntia joka päivä. Tämä viikko on hyvää matkaa samalla linjalla kun eilen pääsin kotiin jo kasiksi ja tänään aamulla olin toimistolla vähän ennen seitsemää. Viikonloppuna tuli kuitenkin harrastettua sen verran, että ostin uuden crossarin, enää pitää vaan keksiä, että milloin sillä pääsisi ajamaan.

autotalli ja sähköt meni välitarkastuksesta läpi, eli seuraavaksi meinasin harrastaa eristämistä.

itsepä olen kuoppani kaivanut.

SammyB
02.10.2013, 07.15
WOW:ia tulee silloin tällöin hakattua.
:D Aikuisen miehen lempihommia.

juusoj
02.10.2013, 07.35
Tällä hetkellä harrastuksiin kuuluu haaveilu harrastamisesta xD 2 muksua 5vee ja 2viikkoa sekä jalkapohjan jännekalvon kiputila päällä, niin eipä oo paljoo kerenny reenaamaan mitään.. :(

mutta muuten sitten maastopyöräily, puntti, frisbeegolf, valokuvaus...

samooja
03.10.2013, 10.20
ilo ku plantaarifaskiitti opetti astumista kivun kera minä harjotin keskaria, eli torsoa. Käet ja jalat ku muutenkin on vain paalut tai koukut, jotta se himokas ja himottu rääkillä piinattu liha saada paikalle näyttely esineeksi tai poistumaan jotta alfat pääseet mittelee. Poistumista varte o reenannu korvia, kisiksessä. Ihan hyvin menee omalla taholla, ottaa käskyjä vastaan. Useimmin vttuilua.

On kuiteski tärkeetä reenata korviaki. Ja silmät. Nykyään jengi fuskaa ööga reeneissä, luomeen sivellään lilaa ja pervoa viivaa ja koitetaan räpsytellä että kalaöljyt on muistettu nauttia ja ostaneen reeneissä pitää' pilke kulmassa, että lyijy liikkuu kevyesti opparallalla, eiku tuskan huudolla. Ellen ite reenais öögiäki, ni en ois eilen hiuomannu ylästöntiellä ihanaa pyöräilijää joka paatuneelle mopourpolle näytti että mopoille sallittu osuus päätty. Helvetisti vaan kiitosta, olin lapa pystyssä ku aroilla konsanaan, että en päätynyt karhun rukkaseksi niin olin kiitollinen kovasti tästä, ttu.

Sekin on reenin tulosta, että osaa huomioida muita.

Eniten reeniä ollu poikkitaiteessta ja syrjätieteessä. Pää ei kestänyt, kroppaki hajos. Tieto lisää vaatimustasoa ja paikat ei kestä jos lehahtaa liiaan lähelle taivaallista paskaa, ja lopulta huomaa että se elämäntarkoitus (vaimon hyvänä pitäminen) on jääny retuperällä, ja siinä selitys miksi tosiharrastajan huoltojoukot lakkoilee. Sitä paitsi retuperä on ääliö eikä tiedä mistä naiset tykkää.

TANUKI
03.10.2013, 14.04
Noh, ykköslajeina tietenkin maastopyöräily (enska/trail) sekä bemaksi. Off-seasonilla oheisia,juoksua, hiihtoa ja salikäyntiä. Muuten tulee aika paljon valokuviakin otettua ja eräiltyä. Joskus kyllä syyllistyn netissä roikkumiseenkin ;)

Jio
03.10.2013, 16.21
Kaloja (ja kalastajia) tulee kiusattua itsetehdyillä kalikoilla:
http://www.obblers.com/

Ohiampuja
27.05.2016, 12.53
Onko täällä jousiampujia? Joskus 10-15 vuotta sitten tuli lajia vähän harrastettua, mutta myin aikoinaan vehkeet pois kun aika ei riittänyt kaikkeen.

Ja nyt kun täällä töissä kerää kauheata angstia huonosti toimivia tietojärjestelmiä kohtaan, niin puhtaasti analoginen jousiammunta on alkanut taas kiinnostaamaan. Tietysti myös pyöräily pidetään mekaanisena niin pitkään kun kaupoista saa varaosia mekaanisiin Shimanon maastosarjoihin. :)

Mutta tuollainen rauhallinen ja keskittymiseen perustuva lajia voisi olla hyvä vastapaino tälle avokonttorin ADHD-meuhkaamiselle. :cool:

http://www.tampereenjousiampujat.net/

ilmora
27.05.2016, 13.36
Jousiammunta on kyllä laji, jota on pitkään pitänyt ruveta vakavammin harrastamaan. Lähinnä lapsesta asti ampunut sellaisella nuorison kevytsetillä ja kunnollinen pitkäjousi himottanut jo pitkään. Samoin japanilainen jousiammunta eli kyudo on aina kiinnostanut ja etenkin sen filosofisen aspektin vuoksi.

Fat Boy
27.05.2016, 15.23
Muita harrasteita, eniten rahaa vie vanhat Saksalaiset ja Amerikkalaiset autot, eniten aikaa vie moottorikelkkailu oheistoimineen, pyöräily kolmantena rahan ja ehkä ajankäytönkin suhteen, yllä mainittu jousiammuskelu, talja ja varsijousilla. Ja siinäpä ne pääpiirteittäin onkin.. Toisinaan käyn myös töissä, se on halvin harraste. Toki on liuta asioita ja lajeja, joihin tulee aikaa ja rahaa käytettyä, mutta alkaa mennä aika harvoiksi harrastekerrat.

nih..

Pekka L
27.05.2016, 15.49
Itselläkin ollut pidempään mielessä jousen hankkiminen. Ihan vaisto-sellainen, ei mitään härpäkkeitä. Osaan ihan kohtuu hyvin ampua ihmiseksi joka ei ole koskaan harrastanut jousiammuntaa. Huvittaisi tulla paremmaksi.
Muuten sitten moottorikelkkailu, vauhtiveneily, näprääminen. Lähes aina pitää olla näprättävää, oli se sitten perämoottori atomeiksi tai vesikaton vaihto. Periaatteella ihan kaiken voi opetella ellen vielä osaa.

Moska
27.05.2016, 16.46
Perinnejousifoorumille mars :-)

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Bull88
27.05.2016, 16.59
Työ- ja maastopyöräilyn ohella kamppailua, lähinna bjj ja lukkopaini. Salilla painojen (oman ja raudan) kanssa tolskaamista. Luonnossa ja ulkona vuodenajan ja sään mukaan aina jotain. :)

OKS
27.05.2016, 18.00
Mutta tuollainen rauhallinen ja keskittymiseen perustuva lajia voisi olla hyvä vastapaino tälle avokonttorin ADHD-meuhkaamiselle. :cool:

http://www.tampereenjousiampujat.net/

Jousiammuntaankin saa näköjään vauhtia. :)

https://www.youtube.com/watch?v=BEG-ly9tQGk

mpk
27.05.2016, 18.16
^
Kohtalaisen etevä kaveri!

Nana
27.05.2016, 18.28
Harrastan mitä harrastan, mitä milloinkin. Välillä sup-lautaillaan, välillä kanoottihäröillään, säännöllisesti käydään kuntosalilla. Se on se järjestelmällinen osa treeniä. Siihen se järjestelmällisyys sitten jääkin.
Jos harrastan pyörän kanssa menen maastopyörällä metsään. Jos en mene metsään herätän pahennusta kaupungissa etsiskelemällä erinäköisiä ja erikokoisia porrasrakennelmia hypelläkseni niiden yli tai ajaakseni ne läpi. Se on kivaa.

Ei vaan, ei kukaan ole koskaan ainakaan ilmaissut häiriintyneensä porrashöpöilyistäni. Sensijaan eilen huvitti, kun porrashyppelyjen välissä valuttelin itseni pyörän selässä istuen jalkakäytävälle asti tarkoituksenani potkia jalkavoimin itseni sitä pitkin 4m matka päästäkseni takaisin portaisiin. En ehtinyt potkaista kuin metrin (edeten n. 2km/h vauhtia) kun joku naisihminen valisti minun olevan väärässä paikassa, kun pyörätie ei ole tässä. Mietin hetken pitäisikö sanoa, että rouva, olisittepa nähnyt mitä tein äsken noissa viereisissä portaissa niin teitä ei varmaan tämä 4m potkukelkkailuosuus häiritsisi. Olin silti hiljaa ja hymyilin.

izmo
28.05.2016, 20.59
joskus oon ajatellut harrastaa polkupyörän korjausta mutta äkkiä on takki kääntynyt kun mikään ei onnistu:eek:

janne kuivakangas
03.06.2016, 08.02
Tämmöstä Eli Talvella Juoksu Ja Hiihto. Maastopyöräily. .Kesällä Avovesiuintia mtb pyöräilyä/Fatbike retkipyöräily patikointi kävely polkujuoksua Luonnossa liikuminen ja sen seuraminen . ,. .Vapaaehtoiset työt eri seuroissa. .😊👌

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Aflakorppi
03.06.2016, 08.12
Dokattua tulee.

Greycap
03.06.2016, 08.21
Autoja joutuu vähän väkisin harrastamaan (osta Volvo voimanpesä, korjaa sitä koko kesä - ja puolet talvesta) ja vaikka tietokoneiden muuttuminen harrastuksesta työksi onkin mielenkiintoa syönyt niin kyllä ne koko ajan tuossa mukana kulkee. Aikanaan pelasin paljon, ehkä liikaakin, nykyään se on jäänyt siihen että kerta viikossa, parissa pidetään kaverin kanssa muutaman tunnin virtuaalinen kaahailuilta.

Tandemi
05.06.2016, 17.26
Kalastusta tulee harrastettua. Kaikenlaisilla vehkeillä enemmän ja vähemmän, enemmänkin sanottuna ojahomoilua. Pitäis hankkia uusia kakskätisiä, mutta ehkä sitten kun nuo mukulat tuosta kasvaa ja oma vapaa-aika kasvaa samassa suhteessa. Vasta sitten Jockfalliin ja muille ihanille kirkkaille lohijoille.

Pikkuiset perhokamat möin pois, kun ei täällä jaksa paskan makuista harjusta/kirjoa/taimenta pyytää kurajoista. Vedetään sitten uistinta ja jigaillaan/heitellään järvellä.

Jami2003
05.06.2016, 21.12
Urheiluista hiihto, kuntosali ja lumilautailu. Sitten muista vaellus, talvivaellus ja kesällä ehkä pahin pyöräilyn haastaja veneily.

Tomos
06.06.2016, 11.24
Kaikenlaista on tullut kokeiltua mutta aika harva harrastus on sitten pysynyt mukana pitempään. Osa on loppunut mielenkiinnon puutteeseen, (suurin) osa resurssien puutteeseen.

Tällä hetkellä pysyvässä harrastuslistassa on maantie- ja maastopyöräily, sarjakuvat + sarjakuvagrafiikka, kuntosali talvisin ja jossain määrin tietokoneet. Tietokoneella harrastaminen tosin on vähentynyt aika paljon kun sen rakkineen tuntee nykyään läpikotaisin ja töissä saa pelata softan kanssa ihan riittävästi.

Jotain uutta olen etsinyt jo pidemmän aikaa mutta en ole vielä keksinyt mitään. Muuta kuin niitä harrastuksia jotka imisi kaikki rahat, kuten laskettelu/lautailu tai moottoripyörät. Ja nuo nyt ei ainakaan tässä vaiheessa ole realistisia.

Farina
06.06.2016, 11.27
^ Jos ehdottaa saa matalan kynnyksen lajeja niin juoksu/polkujuoksu/suunnistus? Varsinkin viimeisin näistä on aika koukuttavaa, kun rastit alkaa löytymään. Juoksuun vaatii riittävää pohjakuntoa, että alkaa pääsemään flow-tilaan.

V-P.V
06.06.2016, 17.23
Kitesurffaus eli kotoisammin leijalautailu. Ensimmäisten joukossa v.-99 oltiin tuomassa lajia Suomeen. Purjelautahommista moni siirtyi silloin kiteen, itse mukaanlukien. Reilut kymmenen vuotta tuli ahkerasti kierrettyä tuulen ja aaltojen perässä ympäriämpäri, pää-asiassa Suomen ja tuon eteläisen naapurimme rantoja. Siinä välissä tuli talot ja lapset.. lopun voikin arvata.
Nyt muutaman hiljaisemman vuoden jälkeen veri vetää taas rannoille. Kirjaimellisesti Koukuttava laji :) Karavaanijutut on sitten tulleet vähän kuin kylkiäisenä näissä surffihommista. Kalastukseenkin alkaa olemaan enemmän aikaa kun lapset kasvaa.

paaton
06.06.2016, 17.55
Oikeastaan ainoa harrastus sen jälkeen, kun 20v täytin... Nyt olen yrittänyt päästä tästä erilleen, koska aikaa ja hivenen rahaakin näyttää menevän. Mutta ei onnistu. Nyt on taas paku hinattu maalta helsinkiin ja kohta täytyy varovaisesti alkaa kyselemään viikonloppuvapaita. Toivottavasti kymiring ja alastaron laajennus joskus valmistuvat. Kemoralle on pirullisen pitkä matka.

https://c2.staticflickr.com/6/5478/9411123160_fe9b7e1f32_c.jpg

tempokisu
06.06.2016, 19.18
^ upea kuva, ja varmaankin upea harrastus. Kaikki harrastukset varmaan vie sitä rahaa enempi kun laki sallii.
Minä mietin aina että mitä elämä olisi ILMAN harrastusta. Mitä varten sitä työtä tekee? No harrastusta tietennii! Elämässä tarttee saada tehdä sitä mistä tykkää, mistä inspiroituu ja mistä saa voimaa. Pelkkä työ - rahankeruu ja pankkitiliotteen ihailu ei tuo onnellisuutta, ainakaan mun mielestä.
Ja kun lähteissään viimeiselle matkalleen, mukaan ei saa sitä rahaa - mutta elämänkokemukset, ilonaiheet - ne saa mukaansa.

No tähän samaan, kun just tuli Joe Blitman-nettinukkekaupasta uutiskirje, että nyt olisi saatavilla näitä alkuperäisiä Barbie-nukkeja...
...hintoja noin $7999, $4999 ja tietäen että barbie tästä ykkössarjasta on myyty ebayssa hintaan $ 27 999...joku hameasu $2499, autsista.
Että on tämä MUN nukkeharrastus ihan kohtuullisen hintaista :D

pikkupoika
06.06.2016, 20.41
ELÄMÄSSÄ TARTEE SAADA TEHDÄ SITÄ MISTÄ TYKKÄÄ, MISTÄ ISPIROITUU JA MISTÄ SAA VOIMAA!

Nyt on hienoja elämän arvoja ja tavoitteita. Voi kun kaikilla ihmisillä olisi mahdollisuus ja halu pyrkiä tuohon. Jos ihmisillä olisi halu, mahdollisuus ja USKALLUS pyrkiä tuohon, niin maailma olisi täynnä onnellisia ihmisiä.

Tomos
06.06.2016, 22.01
^ Jos ehdottaa saa matalan kynnyksen lajeja niin juoksu/polkujuoksu/suunnistus? Varsinkin viimeisin näistä on aika koukuttavaa, kun rastit alkaa löytymään. Juoksuun vaatii riittävää pohjakuntoa, että alkaa pääsemään flow-tilaan.

Juoksu on itse asiassa yksi niistä lajeista joita on tullut kokeiltua ja jotka ei sitten selvinneet jatkoon :) Yritin joskus taannoin noin nelisen kuukautta opetella sitä, mutta ahkerallakaan aamulenkeillä ravaamisella ei homma alkanut toimimaan riittävän hyvin ja alkoi myös tulla kaikenlaista kremppaa niin lopetin sitten siihen. Kaipa sitä on liian läski ja epäatleettinen. Mut onneks pyörällä pääsee.

sledgehammer
07.06.2016, 09.18
Juoksua saa tehdä melkoisesti, ennen kuin se alkaa tuntua mukavalta. Aamuisin en itse edes viitsi juosta. Energiatasot ihan liian alhaalla siihen. Määrääkin joutuu alkuun rajoittamaan juuri rasitusjuttujen takia ja pelkästään sopivien kenkien löytymiseen voi mennä aikaa ja rahaa. Pyöräilyyn verrattuna se on kuitenkin halpaa ja käytettyihin tunteihin nähden myös tehokasta. Mitä omiin harrastuksiin tulee, niin täältä löytyy oikeastaan koko kirjo: https://jakoavain.wordpress.com/ Urheilua, autoja, motskareita, raksaamista, vähän tietokoneiden ropausta jne. Motskarihomat ovat olleet vähän tauolla, mutta nyt on ainakin suunnitelmat selvillä. Pitäis rakennella itsele superbike ducati ilmajäähdytteisellä 1000cc koneella. Kun sen saan alle, alkaa ratakilsoja varmaan tulla taas mukavasti.

Sent from my SM-T315 using Tapatalk

Gaastra
08.06.2016, 07.36
Täällä kanssa yksi tuulisurffaaja. Lajin pariin tuli tutustuttua opiskeluaikoina Turussa Ruissalon rannoilla ja laji vei kerta laakista mukaansa. Reilu viisi vuotta tuli todella aktiivisesti harrastettua, oikeastaan aina kun vaan oli keliä eli riittävästi tuulta. Mutta kuten V-P.V:llä, sitten tuli lapsia ja muita kiireitä elämään ja laji jäi useaksi vuodeksi taka-alalle. Suuren osan välineistäkin ehdin tässä välissä realisoimaan pois.

Kipinä purjelautailua kohtaan ei kuitenkaan ole mihinkään kadonnut. Oikeastaan vaan odottelen, että taas pikkuhiljaa löytyisi aikaa myös tälle harrastukselle. Uutta lautaakin olen vähän sivusilmällä katsellut. On se vaan hieno ja vauhdikas laji.

https://c2.staticflickr.com/8/7333/27436495902_339f024004_o.jpg

JohannesP
08.06.2016, 16.53
Näin ihan mielenkiinnosta millaisissa summissa nuo alottelijoille sopivat laudat liikkuu käytettyinä? Tuli viime syksynä katteltua tuota menoo järvellä ja mietin et mökillä voisi tuollainen olla kiva. Nuorempana tuli purjehdusta testattua yhtenä kesänä ja olihan se mukavaa ennenkuin loukkaantui. Vieläkin olisi kipinää alottaa joku vauhdikkaampi purjeveneily, mutta tälläinen lauta varmasti olisi halvempi satunnaiseen käyttöön.

Mutta itse aiheeseen. Squashia ollaan käyty kahden kaverin kanssa pelailemassa porukalla hupimielessä sillain, että yksi lepää aina vuorollaan. Nopeita eriä niin mukava kun voi aina välillä hengähtää eikä tarvitse erikseen pitää mitään juomataukoja. Mukavan vauhdikas ja saa hien virtaamaan.

Bansku81
08.06.2016, 17.17
Kyllähän noita harrastuksia on kertynyt maastopyöräilyn lisäksi; kuntosali, mönkijä, luontokuvaus, pari koiraa, piippailu (metallien etsintä maasta), kalastus. Näihin kun yhdistää perhe-elämän vaimon ja 1.5 ja 4.5 poikien kanssa sekä työn ja omakotitalon askareet niin ei pääse tekemisen puutteesta kärsimään :)

Gaastra
08.06.2016, 17.47
^^ Ok-tasoisen käytetyn purjelautasetin saa 1000-2000 eurolla, riippuu välineiden iästä ja kunnosta.

Jos kiinnostaa, niin mm. tuolta voi välineitä katsella: http://pulinat.purjelautaliitto.fi/surfbb/viewforum.php?f=17

Ja siellä esim. tämä: http://pulinat.purjelautaliitto.fi/surfbb/viewtopic.php?f=17&t=5409

Irocci
20.06.2016, 20.01
Crossimönkkä hommiahan sitä.
https://www.youtube.com/watch?v=pp2ChvBcsJ8
https://www.youtube.com/watch?v=IF3xRNoeNiw

Puuhis
23.06.2016, 15.08
Crossimönkkä hommiahan sitä.
https://www.youtube.com/watch?v=pp2ChvBcsJ8
https://www.youtube.com/watch?v=IF3xRNoeNiw
Piäni on tämä pallo. Sulla ei tota mönkijää ole ilmeisesti muutamaan vuoteen (noin) enää ollut? Toi mönsy on vissiin pariin kertaan piipahtanut meikäläisen tallissa hoidossa, ja kertaalleen pääsin koeponnistamaankin.

Irocci
28.06.2016, 16.04
Piäni on tämä pallo. Sulla ei tota mönkijää ole ilmeisesti muutamaan vuoteen (noin) enää ollut? Toi mönsy on vissiin pariin kertaan piipahtanut meikäläisen tallissa hoidossa, ja kertaalleen pääsin koeponnistamaankin.

Mahtaa olla eri peli kyseessä. Itsellä oli uudesta asti Itä-Suomessa, omassa tallissa ja itse huollot tehnyt. Tosin pari vuotta sitten möin jonnekin Kuopion suuntaan muistaakseni.

Puuhis
04.07.2016, 18.09
Mahtaa olla eri peli kyseessä. Itsellä oli uudesta asti Itä-Suomessa, omassa tallissa ja itse huollot tehnyt. Tosin pari vuotta sitten möin jonnekin Kuopion suuntaan muistaakseni.

Uskoisin et kyseessä on sama laite. Ainakin etukatteen tarrat, iskareiden suojapussit, koson lisämittari ja speisserit täsmää hyvin. Tuos oli vielä leo vincen slipari myös. Ja rekkari xx-TBP. Tampereen suunnilta tuli Raumalle 2014.

Kettu-Pekka
12.07.2016, 11.21
Muita harrastuksia: metsästys, kalastus, koirien kanssa vehtaaminen, tähtivalokuvaus, miinaharavointi

alteregoni
12.07.2016, 12.05
Itse tulee harrastettua pienoismallailua. Ei tarvitse poistua harhaisesta fantasia maailmastaan ollenkaan. Voi kuvitella olevansa hyvä pyöräilijä sekä että omistaa kivoja autoja ja mopoja, kätevää.