PDA

Näytä tavallinen näkymä : Julkinen Hylkylista foorumilla - miten tarkistaa sen sisältö?

Oatmeal Stout
28.08.2013, 10.38
Minua on pidemmän aikaa ihmetyttänyt foorumilla esiintyvä Julkinen Hylkylista - jos sellainen on olemassa, niin mistä sitä voi tarkastella, sillä jäsenten profiilista en sellaista julkinen/yksityinen vaihtoehtoa ole löytänyt.
Auttakaa miestä ongelmissa ja kertokaa onko olemassa moinen vai onko kyseessä vain itsensä tehostaminen?

Highlander
28.08.2013, 10.41
Mikä voi olla syy jos pitää joku ylipäätänsä laittaa hylkylistalle? Tämähän on keskustelupalsta internetin ihmeellisessä maailmassa - antaa vaan kaikkien kukkien kukkia :p

Markku Liitiä
28.08.2013, 11.17
Tarkoitatko Asbin allekirjoitusta? Jos, niin se on Asbin itsensä laatima ja lainausmerkeissä oleva lause lienee jonkun kommentti siihen, että Asb kertoo julkisesti, ketkä foorumilaiset hän on pistänyt omalle hylkylistalleen.

Mitään yleistä, julkista tai ei-julkista hylkylistaa ei ole olemassa. Ainiaaksi bannattuja jäseniä sen sijaan on vaikka kuinka, mutta he ovat valtaosin aasialaisia mainospostittajia.

Oatmeal Stout
28.08.2013, 12.05
Tarkoitatko Asbin allekirjoitusta? Jos, niin se on Asbin itsensä laatima ja lainausmerkeissä oleva lause lienee jonkun kommentti siihen, että Asb kertoo julkisesti, ketkä foorumilaiset hän on pistänyt omalle hylkylistalleen.
Juuri siitä tuli mieleen, sillä allekirjoituksellaan voi vain yrittää uskotella muille jotain ilman faktojen tarkistusmahdollisuutta.
Toisaalta olisi mielenkiintoista, että siinä missä näkee kaverit niin näkisi myös ei-kaverit tai itse kunkin omissa tiedoissa näkyisi keiden kaikkien hylkyjä ovat ja voisi lajitella viestien sijaan jäseniä kaverina/hylkynä olemisen mukaan.

Mitään yleistä, julkista tai ei-julkista hylkylistaa ei ole olemassa. Ainiaaksi bannattuja jäseniä sen sijaan on vaikka kuinka, mutta he ovat valtaosin aasialaisia mainospostittajia.
Taitaa siellä olla esimerkiksi niin Seriffi Ruskee kuin Antero Makkarakin vai onko heilläkin aika tehnyt tehtävänsä ja sovitettuaan käytöksensä ansiot ilmaantuvat takaisin foorumille?

tempokisu
28.08.2013, 12.12
Mikä voi olla syy jos pitää joku ylipäätänsä laittaa hylkylistalle? Tämähän on keskustelupalsta internetin ihmeellisessä maailmassa - antaa vaan kaikkien kukkien kukkia :p

No se että kyseinen henkilö koko ajan, ihan koko ajan, nälvii ja haukkuu ja loukkaa selvästikin tahallaan ärsyttää - se mitään keskustelua enää ole, vaan kiusantekoa. Ei vaan jaksa pahoittaa enää mieltään.
Ja heti helpotti!

mutanaama
28.08.2013, 14.31

Niinkuin en katso salattuja elimiä tai lue seiskapäivää, niin yhtälailla pahoinvoivaksi tekevä kirjoitus saa mun puolesta kodota interwebin hämärään.

Oatmeal Stout
28.08.2013, 14.39
Niinkuin en katso salattuja elimiä tai lue seiskapäivää, niin yhtälailla pahoinvoivaksi tekevä kirjoitus saa mun puolesta kodota interwebin hämärään.
Eikös hylky-toiminto peitä kaiken sisällöstä riippumatta?

LJL
28.08.2013, 14.41
Seriffi Ruskee ... Antero Makkarakin

:D :D Hienoja nimimerkkejä... Mielenkiinto heräsi, mitä olenkaan menettänyt.

Jake_Kona
28.08.2013, 14.44
Tapatalkilla tulee hylkylistalaisen viestin kohdalle teksti "Show spoiler".
En mää mitään pilaavia viestejä halua katsoa...l. on siinä sensuuria ;)

Omalla hylkylistalla 2 hylkyä joista 1. on 23m syvyydessä tyyrpuurin pyljellään.:p Tästä tulikin ilkikurinen huomio. Anteeksi

Markku Liitiä
28.08.2013, 14.48
Kun jonkun pistää hylkylistalle, hänen viestiensä tilalle tulee seuraavaa:

huiski
Vakiovieras

Viesti on poistettu, koska huiski on Hylkylistallasi.

Katso viesti

Poista käyttäjä hylkylistaltasi

Markku Liitiä
28.08.2013, 14.49
Sorry huiski, olet sattuman sanelema esimerkki! Poistan sinut aivan juuri hylkylistaltani.

Mitä Seriffi Ruskeeseen ja Antero Makkaraan tulee, ne taitavat olla Oatmeal Stoutin mielikuvituksen tuotetta. Kumpaakaan ei ainakaan löytynyt bannatuista tai muualta.

LJL
28.08.2013, 14.50
Karua. Huiski joutui Liitiän hylkylistalle.

Smo
28.08.2013, 15.45
Outoo. KaisaTheKissa ja kaikki on kadonnu kokonaan .. avaruuteen ..

Oatmeal Stout
28.08.2013, 15.52
Mitä Seriffi Ruskeeseen ja Antero Makkaraan tulee, ne taitavat olla Oatmeal Stoutin mielikuvituksen tuotetta. Kumpaakaan ei ainakaan löytynyt bannatuista tai muualta.
Te ette olekaan siirtäneet kaikkea jäsenrekisterissä olleita version ja alustan vaihtojen yhteydessä :eek: nythän joku voi palata entisellä nimimerkillä ikusten bannien ollessa voimassa - joku viaton voi toki leimautua huonosti valitun nimimerkin vuoksi.
Antero Makkara taisi olla joku Mansen suunnalta ja ainakin sain vaikutelman, että Izmo tunsi hänet ja Seriffistä ei kannata edes muistella ei virtuaalihahmona kuin entisenä seuratoverinakaan.

Eikös KaisaTheKissa poistanut itsensä tuolla nimimerkillä itse, samoin kuin OPM ...

Smo
28.08.2013, 16.18
Hehe -- tai KaisaTheKissa oli OPM ... aika laiskaa foorumilla nykyään, ennen oli noita klassikoita kun oli aina viikon tai kuukauden bännissä ja palas taas uusin voimin.. pitäs varmaan alkaa häiriköks? Tulis vähän viihdettä kansalle ..

Esko
28.08.2013, 17.09
Antero Makkara taisi olla joku Mansen suunnalta ja ainakin sain vaikutelman, että Izmo tunsi hänet ja Seriffistä ei kannata edes muistella ei virtuaalihahmona kuin entisenä seuratoverinakaan.

Eikös KaisaTheKissa poistanut itsensä tuolla nimimerkillä itse, samoin kuin OPM ...

Muistelisin, että A. M. olisi joskus postittanut palstalle jotain mistä henkilöllisyys muutenkin kävi ilmi, olisiko ollut linkki johonkin deittipalveluilmoitukseen tai vastaavaan. Käsittääkseni myös nimimerkillä KaisaTheKissa/OPM/Olli-Pekka Manninen on ollut joskus jokin kosketus johonkin oikean elämän henkilöön, tosin k.o. nimimerkistö on kieltämättä ollut niin hämmästyttävä, että voi tuo olla pelkkää mielikuvituksen tuotettakin... Enpä muistanutkaan, että hän olisi nimimerkkejään poistellut. Itse aloittamiaan ja jopa kymmenien sivujen pituisiksi paisuneita viestiketjujaan kyllä...

Jake_Kona
28.08.2013, 17.17
Inteernetinkin kanssa taitaa olla niinkuin muussakin elämässä, että keskustelukulttuuri kehittyy omille urilleen. Oliko 2000-luvun alkupuolisko nettikeskustelun "villiä länttä"?

usko juntunen
28.08.2013, 21.22
Hehe -- ennen oli noita klassikoita kun oli aina viikon tai kuukauden bännissä ja palas taas uusin voimin.. ..
Tästäpä tuli mieleen ketju44 Onko havaintoja ?

mutanaama
28.08.2013, 21.31
On hengissä, elämänmuutoksia vaan.

Smo
28.08.2013, 21.38
Ketju on onnistunut vieroittamaan itsensä foorumilta ja G-klubilta ... aika hyvin tehty, ei oo helppoo .. kuin oo juopottelun lopetuskaan

Sauli Lumikko
28.08.2013, 22.25
Juuri siitä tuli mieleen, sillä allekirjoituksellaan voi vain yrittää uskotella muille jotain ilman faktojen tarkistusmahdollisuutta.
Niin, siinä foorumiallekirjoituksessahan saattaa olla oma nimimerkki ilmoitettu hylkylistalla olevaksi, mutta ei voi kuiteskaan olla varma, voiko kyseistä tyyppiä haukkua hänen näkemättään. Mikä vääryys!

Mä luulin tällaisten sosiaalisten "en leiki sun kaa"-juttujen jääneen yläasteelle ja jos joku semmosta haluaa aikuisena tehdä, olkoot se hänen oma saavutuksensa.

Meikää ei ainakaan ihan hirveästi kiinnosta, kenen hylky- tai kaverilistalla olen tai en ole.

Hääppönen
28.08.2013, 22.27
Yksi rock´n´roll hahmo oli (muistankohan nimen oikein?!) Olmi. Hersyvää ja elämässä kiinni olevan sinkkumiehen näkemyksiä Tampesterin suunnalta koodattuna. Legenda jo foorumille kirjoittaessaan! On topic: Sinänsä hauskaa olisi tietää avoimuuden nimissä hylkylistan vaikka top 50. Overseas bettingiin laittaisin omia rahoja likoon pirkanmaalaisen ongelmatempurilääkärin puolesta kärkisijoille. Ihan vaan otannalla omista foorumilaisista, jotka tunnen oikeassa elämässäkin. Hylkylistani ainoa jäsen on lukemattomissa olemalla omalla kohdalla nostanut foorumin tasoa kiitettävästi. Yksi harvoista järkevistä teoistani pistää hänet hylkylistalle. Ps. Hienoa, jos Ketju vielä ajokykyinen!

Smo
28.08.2013, 22.57
Olmilla oli hyvät jutut joo eikä selvästikkään tyhmä ihminen

Oatmeal Stout
29.08.2013, 11.05
Mä luulin tällaisten sosiaalisten "en leiki sun kaa"-juttujen jääneen yläasteelle ja jos joku semmosta haluaa aikuisena tehdä, olkoot se hänen oma saavutuksensa.

Meikää ei ainakaan ihan hirveästi kiinnosta, kenen hylky- tai kaverilistalla olen tai en ole.
Kyse onki tasapuolisesta kohtelusta, sillä kaveruussuhteet ovat julkisia.

Jake_Kona
29.08.2013, 11.12
Yksi rock´n´roll hahmo oli (muistankohan nimen oikein?!) Olmi. Hersyvää ja elämässä kiinni olevan sinkkumiehen näkemyksiä Tampesterin suunnalta koodattuna. Legenda jo foorumille kirjoittaessaan! On topic: Sinänsä hauskaa olisi tietää avoimuuden nimissä hylkylistan vaikka top 50. Overseas bettingiin laittaisin omia rahoja likoon pirkanmaalaisen ongelmatempurilääkärin puolesta kärkisijoille. Ihan vaan otannalla omista foorumilaisista, jotka tunnen oikeassa elämässäkin. Hylkylistani ainoa jäsen on lukemattomissa olemalla omalla kohdalla nostanut foorumin tasoa kiitettävästi. Yksi harvoista järkevistä teoistani pistää hänet hylkylistalle. Ps. Hienoa, jos Ketju vielä ajokykyinen!

Ei ole nyt nimimerkki oikein. Olmi on kisapyöräilijä hml:stä

JackOja
29.08.2013, 11.16
..(muistankohan nimen oikein?!) Olmi....

Oliskos OmsiL?

BONK
29.08.2013, 11.20
Mä epäilen vahvasti, että Ketju on joutunut X-files tyylisen salaliiton uhriksi. Mustapukuiset(?) moderaattorit ovat syöttäneet Ketjulle pari kuukautta isoja banaaneja terttu per tunti tahtia, ajelleet säärikarvoja tylsällä Gilletellä ilman vaahtoa ja laittaneet housujen pehmusteisiin chilipulveria. Todennäköisesti romahtanut Ketju-reppana ajaa nykyisin vain invamopolla ja äänestää demareita.

Sitten joku teatraalinen "olen muuttunut mies" pikapaluu foorumille ja saman tien pois?!? Hah hah, uskokoon ken tahtoo!

tempokisu
29.08.2013, 12.38
! niin vaan nopeesti unohtuu...ketju44! Lähetän suurelle fanilleni ketju44:lle terveisiä! :)

Hääppönen
29.08.2013, 12.39
Oliskos OmsiL?
Jep! Nyt tärppäsi. Dementikko seisoo ojennettuna.
Vilahtihan Ketju jokin aikaa sitten foorumilla. Vai oliko modejen harhautus? :cool:

Tank Driver
29.08.2013, 13.07
Oliskos OmsiL?

Olis! Ja ikävä on!

Velogi
29.08.2013, 13.27
Vilahtihan Ketju jokin aikaa sitten foorumilla. Vai oliko modejen harhautus? :cool:

Yhteisö/jäsenlista:
ketju44
Nettiaddikti
Viimeisin aktiviteetti 09.09.2012 01.01

Hääppönen
29.08.2013, 13.43
^Tämän ikäiselle ihmiselle tuo on "jokin aika sitten". :)

Kal Pedal
29.08.2013, 14.26
OmsiL oli kyllä klassikko. Poistumisensa kautta foorumin taso laski.

LJL
29.08.2013, 14.32
OmsiL oli kyllä klassikko. Poistumisensa kautta foorumin taso laski.

Voi viihdyttäytyä lukemalla wanhoja postauksia, esim.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?35052-For-Ladies-eyes-only&p=1364298#post1364298

BONK
29.08.2013, 14.50
Yhteisö/jäsenlista:
ketju44
Nettiaddikti
Viimeisin aktiviteetti 09.09.2012 01.01

09.09. klo 01.01.

Hah. Voisko enää huonommin feikattua ajankohtaa olla? Silmukka kiristyy Markun ja muiden moderaattorien kaulalla...

Smo
29.08.2013, 15.02
09.09. klo 01.01.

Hah. Voisko enää huonommin feikattua ajankohtaa olla? Silmukka kiristyy Markun ja muiden moderaattorien kaulalla...

Niinpä. Ihmettelen kanssa kun kuulemma olin klubilla aika korkeella tossa siivottujen viestien rankingissa .. ja kun en ees ite huomannu ..

Markku Liitiä
29.08.2013, 15.26
Lopettakaa heti ketju44:n manaaminen! Voi vielä tulla takaisin...

Hääppönen
29.08.2013, 18.56
Lopettakaa heti ketju44:n manaaminen! Voi vielä tulla takaisin...
Viheltelitkö "viattomasti" tätä kirjoittaessasi?

Jake_Kona
25.08.2015, 22.01
Nyt uudistetaan ja listalle joutuu. Dadaa
Hääppönen
Juha Jokila
OJ
Ilmotar
Nana
Juha Kastemaa
Nassetäti

LJL
25.08.2015, 22.58
Voin kertoa että hylkylistalta löytyy kaksi mutta en kommentoi sen tarkemmin

ilmora
26.08.2015, 10.08
No jopas! Tämähän on vähän kuin ala-asteella - en leiki sun kanssas kun sulla on ihan väärät mielipiteet? :-D

Oatmeal Stout
26.08.2015, 10.45
No jopas! Tämähän on vähän kuin ala-asteella - en leiki sun kanssas kun sulla on ihan väärät mielipiteet? :-D
Myöskin keino suojautua siltä, että samaisella henkilöllä voisi olla oikeita tai edes samoja mielipiteitä kuin minulla - henkistä ylivoimaa.

ilmora
26.08.2015, 11.07
Henkinen ylivoima, joka tosin ei ulotu oman itsensä ulkopuolelle, sillä hylkylistalla olevallehan kyseisen listanlaatijan arvostuksen puute voi myös olla yhdentekevä asia?

Oatmeal Stout
26.08.2015, 12.18
Henkinen ylivoima, joka tosin ei ulotu oman itsensä ulkopuolelle, sillä hylkylistalla olevallehan kyseisen listanlaatijan arvostuksen puute voi myös olla yhdentekevä asia?
Sympatia, empatia, sosiopaatti, psykopaatti - enhän minä eikä minun lähipiirini, ei ainakaan julkisesti.
Samaa ongelmaa kuin perussuomalaisilla - pitää noudattaa maan lakia JA elää maassa maan tavalla, mutta ei tuomita immostelua.

Nana
26.08.2015, 16.23

Ihan sama tuli itsellä mieleen.
Jos ei tämmöiset en leiki sun kaa-jutut, kaikenlaiset sanoihin takertumiset, toisten sanojen vääristelyt ja toisenlaisista mielipiteistä pimahtelut vaikuttaisi negatiivisesti foorumin ilmapiiriin ja luettavuuteen, etenkin tietoa hakevilla uusilla harrastajilla, ei näille voisi kuin nauraa.
Onko minulla käynyt poikkeuksellisen hyvä tuuri kun en ole muualla (edes naisvaltaisilla foorumeilla) tämäntyyppiseen törmännyt, vai onko tänne eksynyt poikkeuksellisen paljon ja aktiivista eri tavoin negatiivisuutta huokuvaa käytöstä, en tiedä, mutta vaikea välillä ymmärtää keskustelevansa aikuisten ihmisten kesken.

ilmora
26.08.2015, 16.52
^ Se on ironista, että Matti Putkonenkin julkaisi myös oman hylkylistansa, joten ne ovat nyt muotia politiikassakin. Nixon harrasti samaa (https://youtu.be/Ih22WUKyCaM), mutta pyrki lisäksi käyttämään valtaansa listalla olleita kohtaan. Jotenkin aina siinä vaiheessa kun asioista on vaikea keskustella aletaan siirtyä enemmän ad hominem -linjalle? Itse en jaksa sorvailla mitään listoja - jos alkaa ruuvi kiristyä foorumin keskusteluiden vuoksi on ehkä parasta lukea hetken jotain muuta.

mgcc
26.08.2015, 17.01
Puhumattakaan Tiitisen listasta.

ilmora
26.08.2015, 17.07
Totta! Ehdin jo unohtaa sen. Pitää odottaa vielä vuoteen 2050 asti nähtävästi ennen kuin se julkistetaan. 70-vuotiaana mummona se ehkä sitten heijastetaan aivosiruuni kun työskentelen yhä sorvin ääressä odottaen eläkkeelle pääsyä.

mutanaama
26.08.2015, 17.08

Tuskin kenelläkään on syynä erilainen tai väärä mielipide. Trollien, ilkeiden tai muuten henkisesti epävakaiden ihmisten paskanjauhantaa ei vaan jaksa lukea.

http://www.talouselama.fi/uutiset/valittajien+kuunteleminen+on+vahingoksi+aivoille/a2140737

Nana
26.08.2015, 17.15
^^
Jep, itsellä tulee välillä mieleen joku mini Pohjois-Korea tai muu valtio, jossa sananvapaus ja muut ihmisoikeudet eivät ole niin kovassa huudossa, kun aika samaan tapaan lynkataan eriävistä mielipiteistä :D

Mutanaama, Trollit yms. on eri juttu, mutta niihin voisi puuttua banaaneilla tms, ettei kaikkia tarvitsisi laittaa ignoreen, tokihan voivat tulla eri nimimerkillä takas, mutta samalla tavalla nekin banaanilla lähtee.

Smo
26.08.2015, 17.24
Puhumattakaan Tiitisen listasta.

Puhumattakaan Liitiän Listasta

mutanaama
26.08.2015, 18.10
^^
Jep, itsellä tulee välillä mieleen joku mini Pohjois-Korea tai muu valtio, jossa sananvapaus ja muut ihmisoikeudet eivät ole niin kovassa huudossa, kun aika samaan tapaan lynkataan eriävistä mielipiteistä :D

Mutanaama, Trollit yms. on eri juttu, mutta niihin voisi puuttua banaaneilla tms, ettei kaikkia tarvitsisi laittaa ignoreen, tokihan voivat tulla eri nimimerkillä takas, mutta samalla tavalla nekin banaanilla lähtee.

No ei noita ole kuin muutama, ja toisille ne niidenkin jutut kelpaa.

@liitiän lista on kamala

Nana
26.08.2015, 18.30
jep, itseä häiritsee oikeastaan ainoastaan tommoset tuotteiden/osien kokemusten yms jakamiseen puuttumiset, koska jos ei saa vapaasti kertoa kokemuksistaan on mahdoton tietää voiko tarjolla olevaan tietoon luottaa, onko tarjolla infoa kaikista hyvistä tuotteista vai onko tarkoituksella rajoitettu info vain osaan hyvistä tuotteista.

Itselläni ei silti ole täällä vielä yhtäkään inhokkia, enkä kyllä kertoisi ketä olisivat vaikka olisikin. En minä pidä kaikkien tavasta ilmaista itseään ja mielipiteitään, mutta niin kauan kuin ne eivät riko kenenkään muun sananvapautta tms. ja pyri muokkaamaan muiden mielipiteitä omansa mukaisiksi saavat puolestani olla ihan mitä mieltä tahansa. Olisi se aika tylsää jos kaikki oltais aina samaa mieltä kaikesta.

tempokisu
26.08.2015, 18.44
Kiusaaminen, tahallinen oikein alhainen kiusaaminen on ...no nykyisin koulukiusaamiseenkin on puututtu Duudsonien voimalla, niin voisivat tulla tännekin. Kiusaamista ei tarttisi täällä olla. ( asianomaiset tietää varmasti..)

Mutta olen vapauttanut tyypit hylkykoristani.
Sensijaan nyt oon kyllä aika väsyny erään mukatätin lässytyksiin että harkitsen vakavasti hylkylistalle laittamista.

puppy
26.08.2015, 19.38
Aina voi jättää lukematta niiden vastaukset jotka ärsyttää, nimi on kuitenkin aika isolla =) , kyllä minä käytän suodattimia silmillä täällä sekä pysyn poissa threadeista joista tiedän että ei voi kun että oksat pois mitä jengiä....

OJ
26.08.2015, 19.40
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. - Mahatma Gandhi

tempokisu
26.08.2015, 19.50
Mikäs siinä väsyttää? Itse taas pidän kovasti Tempokisun analyyttisista postauksista. Niissä on jotain kaunista ja elämäniloisuutta hehkuvaa täyttymystä. Sitä oikein itsekin eläytyy asioihin mukaan. Tosin sitä en kyllä ymmärrä miten sisar hento valkoinen kertoo olevansa maahanmuuttajavastainen. No mutta tiedän, että moni on. Syy ei ole selvinnyt.

Just niin, elämäniloisuutta..sitähän mun postaukset nimenomaan hehkuu ( pakko nauraa).
Mutta et ole lukenu mun postauksia loppuun? ja jotain oleellista on jääny välistä, juurikin lukematta tai ymmärtämättä. Siksi juuri, tuo tekotaiteellisuus ärsyttää. Mieluummin on rehellinen kun mielistelevä, ja voin sanoa että sen kyllä aistii.

Olen ihan perustellu maahanmuuttovastaisuuteni - voisi sanoa rasistisuutenikin - ihan sillä että ite olen nähnyt ja kokenut miten nämä hyväkkäät sai kaikkee tukia, ja työtarjouksia, ja minä työtön jäin ilman. Perustelut valehdeltiin "olet saanut suuren perinnön" ( mistähän mä sen olisin saanu..). Tuli todellakin tunne että että olen niin paljon alempiarvoinen. Samoin serkkuni ei saanut töitä, mutta niitä kyllä tarjottiin maahanmuuttajille kun ne tarttee sopeutua ja tukea...tarttee sitä suomalaisetkin! Ja suomalaiset pitäisi olla ensin, Suomessa.

"Sisar hento valkoinen" = ei kyllä käytetä mun ammattikuntani edustajista tätä nimikettä, tämä määritelmä oli ennen vanhaan hoitajista. Mutta hoitajissakin on nykyisin paljon miehiä.

Että tarkkuutta hyvä setä noitten postauksiesi kanssa.

mutanaama
26.08.2015, 19.50
Toi vaan pitäsisi kääntyä näin:

First they talk to you, then they try to understand you, then they get bored or angry, and then you win... hmmm .. wait wait, u didn't win a shit. They just ignore you.

fiber
26.08.2015, 19.52
^ (OJ:n viestiin) Onpa muuten Gandhi kuvannut hienosti erään ilmiön... nimittäin mielestäni täsmälleen noin toimii heikot signaalit (weak signals).

Asiaan: Eipä tuo Gandhin listan kakkosvaihe pääse kovin helposti tapahtumaan, kun ei noita hylkylistalaisten viestejä tosiaankaan näe.

LJL
26.08.2015, 20.26
On erittäin vähän syitä miksi ei käyttäisi hylkylistaa jos joku kirjoittaa rasittavaa paskaa. Siitä ei ole vahinkoa kenellekään, vähiten hylkiölle itselleen

OJ
26.08.2015, 20.28
Toi vaan pitäsisi kääntyä näin:

First they talk to you, then they try to understand you, then they get bored or angry, and then you win... hmmm .. wait wait, u didn't win a shit. They just ignore you.
Mikään ei ole elämässä tärkeämpää kuin internetin voittaminen. Minä en ymmärrä omiakaan juttujani, eli ei ole kohtuullista odottaa muidenkaan ymmärtävän.

BONK
26.08.2015, 20.35
^^

https://www.youtube.com/watch?v=IUWPwP0EJbc

Ei se minun sanan- tai ilmaisunvapauttani rajoita millään muotoa, jos joku ei minun juttujani halua lukea tai laittaa hylkylistalle. Toimii myös toisin päin.

ilmora
26.08.2015, 20.38
^Näinhän se on, vain julkinen hylkylista on jotenkin koominen. Hiukan sama jos menisi Sanomatalon eteen banderollin kanssa: "Minä en ole Hesarin tilaaja."

mutanaama
26.08.2015, 22.09
Toisaalta joo, mut tolla saa ärsytettyä hylkyjä hiukan lisää.

Nana
26.08.2015, 22.12
^^ you just made me spit my coffee all over the screen.

Bonk, ei se rajoitakaan, vaan kuten tuolla aiemmin sanottiin, nämä muut typeryydet, kuten toisten sanojen vääristely tai eriävistä mielipiteistä pimahtelu, jota täällä esiintyy.

Minusta on ihan ok olla lukematta jonkun kirjoituksia, nimethän on tosiaan aika isolla, tällaiset julkiset hylkylistat on vaan vähän hölmöjä/typeriä/koomisia, miten sen nyt ottaa, eivätkä millään tavoin auta tai ratkaise asiaa. Kyllä ne tekstit voi ihan hypätä yli tai sitten vaikka ignoorata jos siltä tuntuu, mutta mitä ihmettä siitä listoja tekemään.

fiber
26.08.2015, 22.15
Minusta hylkylista on oikein hyvä työkalu, mutta sen julkistaminen ja erityisesti siginä pitäminen on tahallista loukkaamista kuten mutis kirjoitti. Onneksi en itse ole sattuneesta syystä tullut nähneeksi julkista hylkylistaa.

Nana
26.08.2015, 22.27
^^Jep, kun on paljon ihmisiä, väkisinkin tulee tilanteita, että kohtaa ihmisiä, joiden käytös tai jutut ärsyttää tms ja vaikka tokihan keskustelufoorumilla kannattaa asennoita suht avomielisesti muihin, ettei tarpeettomasti loukkaannu tai ärsyynny normaaleista keskusteluista, mutta onhan se ihan hyvä olla olemassa tuo ignore tms mahdollisuus, jotta henkilön voi halutessaan myös kokonaan ignoorata jos siltä tuntuu, mutta tuo julkaisu, typerää ja tarpeetonta.

ilmora
26.08.2015, 22.31
Mutta voihan sitä julkaista myös toisenlaisia hylkylistoja - OT-puolella kun ollaan. Skeleton Coast (https://en.wikipedia.org/wiki/Skeleton_Coast) on ehkä oma suosikkini. Siellä on aina välillä tullut Google Mapsin avulla seikkailtua.

Jouko_T
26.08.2015, 22.34
^^Jep, kun on paljon ihmisiä, väkisinkin tulee tilanteita, että kohtaa ihmisiä, joiden käytös tai jutut ärsyttää tms

Niinpä!
Siksi laitoin itseni hylkylistalleni.
Jokohan elämäni helpottuu?

BONK
26.08.2015, 22.40
Eipä tuo julkinen hylkylista tosiaan mikään meriitti ole ja kyllä, se on ihan sitä itseään listalla olijoita kohtaan. Yllättävä veto, täytyy myöntää.

Nana
26.08.2015, 22.42
^
Vaikea sanoa täältä käsin.

Suhisija
26.08.2015, 22.53
Ihan sama tuli itsellä mieleen.
Jos ei tämmöiset en leiki sun kaa-jutut, kaikenlaiset sanoihin takertumiset, toisten sanojen vääristelyt ja toisenlaisista mielipiteistä pimahtelut vaikuttaisi negatiivisesti foorumin ilmapiiriin ja luettavuuteen, etenkin tietoa hakevilla uusilla harrastajilla, ei näille voisi kuin nauraa.
Onko minulla käynyt poikkeuksellisen hyvä tuuri kun en ole muualla (edes naisvaltaisilla foorumeilla) tämäntyyppiseen törmännyt, vai onko tänne eksynyt poikkeuksellisen paljon ja aktiivista eri tavoin negatiivisuutta huokuvaa käytöstä, en tiedä, mutta vaikea välillä ymmärtää keskustelevansa aikuisten ihmisten kesken.

Vanhemmat ketjut täällä pysyy hyvin asiassa, mutta nämä yleiset jorinat tuntuu keulivan yli tai menevän OT:ksi samantien.
Sittenkun jotain asiallisesti kysyy niin vakiovastaus, Käytä hakua!!
Itseäni nyt ei kiinnosta lukea juupas eipäs keskusteluita, vaan keskusteluita aiheesta.

Nana
26.08.2015, 22.55
Joo, tuo haun käyttö on aika hankalaa, vaikka se toimisikin, jos OTtä on tosi paljon, mutta lisäksi hakutoiminto on käyttökelvoton.

sledgehammer
26.08.2015, 23.17
Hylkylista voi olla ihan jees, toisaalta siinä olisi sinne listalle päätyvälle annettu jo aivan liikaa aikaa ja huomiota, kun rustaisi sen nimen sinne. Ei oo edes sen väärti, ellei sitten ihan tosissaan ala verenpaine nousta jonkun jutuista. Vielä ei oo osunut tällaista kohdalle. Helpompaa vaan skipata. Mä varmaan kyllä oon jo jonkun listalla, kun tyhmiä kyselen :D
http://classygal.files.wordpress.com/2011/01/do-not-argue-with-an-idiot-demotivational-poster-1282579406.jpg

Nana
26.08.2015, 23.29
Totta, tuon julkaisun ongelma sensijaan on, vähän niinkun Ilmora jo sanoikin, se on kuin kirjoittaisi banderolliin "en pidä sinusta", laittaisi korvatulpat korviin ja marssisi sen kanssa ko henkilön luokse banderollia matkalla esitellen.
Teksti ilmaisee, että haluat aloittaa negatiivissävytteisen keskustelun, mutta samaan aikaan viestit korvatulpilla, ettei sinulla ole mitään välineitä keskustelua käydä ja ongelmaa ratkoa. No miksi sitten marssia banderolli kädessä tämän henkilön luokse? :D Lienee helpompaa vain yksinkertaisesti vältellä tätä henkilöä jos ei ongelmaa halua tai voi ratkoa.
Se toimii ikäänkuin itseään vastaan, sillä sillä tulee ilmaisseeksi oman avuttomuutensa tilanteen suhteen, mikä ei varmaan ole tarkoitus.

sledgehammer
26.08.2015, 23.40
Ei välttämättä. Kertoo se nyt ainakin se, että hylkylistalla olevan kommenttia ei asiaa kommentoinut luultavasti kaipaa. Toisaalta tämä listalla oleva tuskin malttaa olla tästä huolimatta sekaantumatta asiaan. Pakko sinne on jotain sanoa. Ihan pakko. Se taas saattaa jo suistaa aloitetua keskustelua väärille urille. Joku jättää jotain ehkä hyödyllistäkin kokonaan postaamatta sen takia. Se että ei pidä jostain tai että ei kaipaa jonkun kommenttia asiaan ovat kaksi eri asiaa. Vaikka siellä olisi se kommentti, että nimimerkki nönnönnöön vastausta ei tarvita, se sen sinne kuitenkin antaa. Itsekin tämän ajoittain tunnistan itsestäni. Nykyään jopa joskus oikein mietin ennen enterin painamista, että onko mulla oikeasti jotain annettavaa tähän aiheeseen. Usein ei oo. Joskus saatan jopa tyhjentää aiotun vastauksen ja jättää postaamatta. Paskaa riittää muutenkin ja eikös se oo sitä ekolokiaa :D

Edit:
tais osua ihan itseeni :D :D :D Ei mulla tähänkään mitään oikeaa sanottavaa ollut, ei vaan malta mennä nukkumaan :D

Nana
26.08.2015, 23.46
Joo, mutta tästä huolehtii jo se, ettei hlö näe ignooraamiensa kirjoituksia. Jos edes teoriassa on mahdollista, että päätyy jonkun hylkylistalle vaikkei edes ole hakemusta laittanut, eikä tiedä mistä se mahtaa johtua (minulla ei ainakaan ole hajuakaan, ei sillä että pitäisi ollakaan) niin silloinhan on teoriassa mahdollista joutua vaikka kuinka monelle eikä tarkoitus ole, että foorumilaiset keskittyisivät miettimään kenelle sai vastata ja kenelle ei. Siksi tuo viestien näkymättömyys on aivan riittävä. En minä ainakaan voisi vannoa, etten ihan epähuomiossa vastailisi jollekin jos jostakin keskustellaan ja hän siihen keskusteluun osallistuu.

Greycap
26.08.2015, 23.46
Paskaa riittää muutenkin ja eikös se oo sitä ekolokiaa :D

Juurikin näin, ja tyhmyyttä ei tarvitse kylvää, kyntää eikä varsinkaan lannoittaa, se kyllä kasvaa ihan itsestään.

Kyllähän tuolla pyörii sellaisia foorumin omia kotitrolleja ettei mitään järkeä mutta ei se mitään auta että ne laittaa itse piiloon, ne pitäisi saada kaikilta piiloon (laivallinen Chiquitaa, kiitos) ettei joku pahaa-aavistamaton vasta-alkaja vahingossakaan usko niiden juttuja jotka on lähinnä alkemiasta peräisin mutta jotka esitetään täytenä totena. Koska eihän aloittelija voi tietää miten asia todellisuudessa on, sitten vaikka yrittää sanoa vastaan niin käy juuri tuon yllämainitun kuvan osoittamalla tavalla.

Nana
26.08.2015, 23.59
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS65paJF3N0g7HmA4oUCBeBc7p9ql6Dw ZxIrKNUA5mSqLaeD6GO Olisin laittanut semmosen kuvan, missä pulu, mutta tämä sanoi, että viestissä liian monta kirjainta, vaikka oli vain se kuva ja sen teksti. Saa nähdä lähettääkö nyt tätäkään kun tulee kirjaimia lisää, mutta komppaus vaan Greycapin postauksellekin

Oatmeal Stout
27.08.2015, 10.40
Immonen tuomitsi itse itsensä, vaikka oli syytön.
Eikö nyt kaikkien kristittyjen tule tuomita Immonen, koska heille on opetettu Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi? Ihan vain Maassa Maan Tavalla -hengessä.

Toisaalta joo, mut tolla saa ärsytettyä hylkyjä hiukan lisää.
Minusta Julkisen Hylkylistan, jota ei voi julkisesti tarkastella, osoittaa enemmän juolkaisijasta ja hänen henkisestä elämästään kuin mistään muusta.

Hylkylista on ihan hyvä siinä missä kaverilistakin, muistaa kenestä pitää ja kenestä ei, ei tarvitse aina päättää uudestaan kunkin nimimerkin kohdalla.

Highlander
27.08.2015, 13.41
Tällainen keskustelupalstahan saattaa vastata jollekin henkilölle jonkun asteen terapiaa. Vähän kuin kirjoittaisi omaa päiväkirjaansa sillä erotuksella, että on aina omannut salaisen haaveen siitä että joku muukin lukisi sitä ja tässähän se toteutuu :rolleyes: Enkä nyt viittaa tällä kenenkään nimimerkkiin.

LJL
27.08.2015, 13.46
^ Anteeksi, en kuullut mitä sanoit, koska olet hylkylistalla.

Muuaahahah!! (ei oikeesti)

tempokisu
27.08.2015, 14.52
! High, on ( itestäni vain puhun) jutut joita voi julkisesti jutella, ja sitten se 90% josta ei julkisesti jutella.
Oma päiväkirjani, mitä joskus 15 vuotta sitten pidin, on lähinnä sellaista tajunnanvirtaa ja tunteidenpurkausta että itekin niitä kerran lukiessani ihmettelin että mitä on tapahtunu? kun tämmöistä tekstiä on tullut. Olisi sinne voinu vaikka kirjata "sen" tapahtuman, josta tunteet kumpusi. Teksti on välillä niin nopeesti ja tunnekuohussa kirjoitettu, ettei saa oikein selvää.
Suin surminkaan kukaan muu ei niitä kirjoituksia saa lukea. Muutaman päiväkirjan olen jo polttanu, sen verta hävetti. Samoin muutaman albuumillisen vanhoja kuvia olen polttanu, kun tietyt jutut haluaa kokonaan unohtaa. Tai ei ole tarpeen että niistä on mikään teksti tai kuva muistuttamassa ( että on ollu idiootti, tiedän kyllä muutenkin ei tarvi vääntää veistä haavassa).

Myönnän että kun elelen yksin, välistä on tarve vain sanoa asia jossain. Ihmisillä on tarve ilmaista mielipiteitään ja tunteitaan - siittä kertoo myös lehtien "lukijalta"-palstojen suosio ja nettilehtien kommentointipalstat.

puppy
27.08.2015, 15.52
Moderaattorit voisi tietysti tiukasti pitää tarkasti asiassa pysyvät ketjut asiassa ja antaa sitten näiden OT-ketjujen kukkia....

arctic biker
27.08.2015, 20.14
Kieltämättä ois kiva tietää olenko kuin monen hylkylistalla! Toisaalta olen saanut parilta foorumin pitkäaikaiselta jäseneltä tuomion että painu vittuun. Sinnillä pysynyt ja katon että Liitiän homma antaa banaanilasti, kuhan sen saan.

IncBuff
27.08.2015, 22.23
Kieltämättä ois kiva tietää olenko kuin monen hylkylistalla!
Miksi? Mitä väliä sillä on? Itseäni ei ainakaan kiinnosta yhtään.

noniinno
28.08.2015, 07.36
Mulla ei ole hylkylistaa. Jätän lukematta jos vaikuttaa tylsältä, liian pitkältä tai on täynnä linkkejä. Aiheesta riippuen. Monilla nimimerkillä ko. asiat toistuvat. Joidenkin tyylistä en pidä, mutta kirjoitukset saattavat silti tarjota arvokasta tietoa.

arctic biker
28.08.2015, 07.41
Tää on se norsujuttu. Jenkki mietti paljonko tuosta myydessä sais, saksalainen jotta kuin paljon syötävää. Ja suomalainen jotta mitä tuo norsu mahtaa minusta ajatella.

Oatmeal Stout
28.08.2015, 10.48
Mulla ei ole hylkylistaa.
Hylkylistaa (http://www.hylyt.net/listaus.jsp?initial=A) voi aina lainata omiin tarpeisiin.

noniinno
28.08.2015, 18.17
Hylkylistaa (http://www.hylyt.net/listaus.jsp?initial=A) voi aina lainata omiin tarpeisiin.
Hulvatonta.

Istumatyöläinen
03.09.2015, 21.26
Hylkylistan ymmärrän hyvin, jos kokee henkilön X postaukset yhdentekevinä tai häiritsevinä itselleen. Jokaisellahan toki on oikeus valita keskusteluseuransa. Eräiden floodaajien aktiivinen ignooraaminen on jopa helppo ymmärtää, jos katsoo pelkästään liittymispäivää ja vertaa sitä henkilön X viestien määrään. Sitä en jaksa arvailla mitä hylkylistan julkistamisella haetaan.