PDA

Näytä tavallinen näkymä : MAVIC Crossmax SLR 29"

Ynnykkä
27.08.2013, 22.15
Eipä onnistunut suora kiinnitys GranCanyon 8.9 SLR:t. Toki kiinni sain, mutta kovasti heiluvat.

JackOja
28.08.2013, 06.58
Mitä ihmettä tarkoitat?

IncBuff
28.08.2013, 07.10
Taitaa puuttuu joku adapteri jostain välistä vai mitä hemmettiä?

Ynnykkä
28.08.2013, 07.37
Kiekossa takanahan on tuo X-12 kiinnitys.

Lähde
28.08.2013, 07.45
kyllä mun slr:issä tuli sovitteet mukana, jolla takakiekko muokattavissa 9/135mm 12/135 & 12/142mm.

JackOja
28.08.2013, 07.52
Kiekossa takanahan on tuo X-12 kiinnitys.

No kylläpä olet niukkasanainen ja salaperäinen. Onkohan tarkoituskin :seko:

Yritätkö sä kenties kiinnittää pikalinkuilla 15mm etuakselia ja X-12 taka-akselia vai mistä on kysymys. Muuta selitystä en näillä tiedoilla keksi. Etkö osaa yhtään tarkemmin selittää?

Ynnykkä
28.08.2013, 09.18
No kylläpä olet niukkasanainen ja salaperäinen. Onkohan tarkoituskin :seko:

Yritätkö sä kenties kiinnittää pikalinkuilla 15mm etuakselia ja X-12 taka-akselia vai mistä on kysymys. Muuta selitystä en näillä tiedoilla keksi. Etkö osaa yhtään tarkemmin selittää?

Juurikin tätä yritän.

Monroe
28.08.2013, 09.27
Eihän tuo ole mikään ongelma. Sinne voi laittaa jotain väliin. Ihan oman maun mukaan, mutta itse koen pumpulin parhaaksi. Ei pidä ääntä ja koska imee rasvaa, niin voiteleekin samalla.

Jos pumpulista huolimatta jää pientä välystä, niin siitä ei ole mitään haittaa. Päinvastoin:
- Joustomatka lisääntyy. Tosin aika vähän, mutta saattaa pelastaa ääritilanteessa kisan ollessa kuumimmillaan.
- Renkaan pito paranee, koska välyksen ansiosta kiekko ei kallistu kurveissa aivan niin paljon kuin normaalisti. Kallistuksen vähenemisen johdosta renkaan pitoalue pysyy paremmin maata vasten.

Ynnykkä
28.08.2013, 09.43
Edessä ei ole välystä ja siellä fillarin ainoa jousitus. Onko tuo pumpulin virittely takakiekkoon ihan Oikeasti järkevää? Toki virittelen jos on. Onko kokemusta ja missä kiekoissa? Ja kyllä, itselläkin tuli sovitteita mukana, mutta nehän ovat vissiinkin pienempiin reikiin? En tiedä onko tuohon X-12 taka-akseliin mitenkä viritelty slriä?

Ynnykkä
28.08.2013, 10.05
Kun tuo X-12 akselin kiristää KUNNOLLA KIREÄLLE ei välystä ole, mutta ei kyllä pyöri renkaskaan. Toki mutterin päässä lukee 20nM ja sillä kiristyksellä kiekossa on hieman välystä. Täten mietinkin kuuluuko pieni n 2mm välys SLRnien asiaan. Vai sopivatko ne ollenkaan tuohon X-12 akseliin. Nyt etsiskelenkin kaveria kellä olis SLRt X-12 akselissa.

kooki
28.08.2013, 12.51
Kun tuo X-12 akselin kiristää KUNNOLLA KIREÄLLE ei välystä ole, mutta ei kyllä pyöri renkaskaan. Toki mutterin päässä lukee 20nM ja sillä kiristyksellä kiekossa on hieman välystä. Täten mietinkin kuuluuko pieni n 2mm välys SLRnien asiaan. Vai sopivatko ne ollenkaan tuohon X-12 akseliin. Nyt etsiskelenkin kaveria kellä olis SLRt X-12 akselissa.

Yhet kulki minun käsien kautta toiseen pyörää ja meillä on tallissa yksi hiilikanjoni, jossa nuo on ongelmitta paikallaan. Sen verta muistan talven pyörähommista, että kaverille tuli kanjonin pyörä toiseen kaupunkiin ja hällä ei ollut tossa Mavicin kiekossa ne sovitteet paikallaan vaan ne löyty sitten pahvilaatikon jonkun reunan välistä tarkemmalla etsimisellä, ko ensin oli kaksi päivää rengasta yrittänyt saada paikalleen. Toivottavasti et laatikkoa vielä polttanut...

Niin joo ja tuo edellä mainittu pumpuli on sarkasmia ja julmaa pilaa...

Lähde
28.08.2013, 13.16
Mulla käytössä slr:ät 12/142mm, joten kyllä noi pitäis tohon mallinimeen, oliko syntace x12 mm konfiguraation mennä ihan heittämällä. Ostin kyseiset kiekot noin kuukausi sitten, jolloin takanavassa oli huomattava välys, korjaantui kiekkojen mukana tulleella laakerien säätötyökalulla, levyn puolella oleva laakerien säätöholkki oli aivan löysällä.
edit: Toi x-12 on vain mallinimi kyseiselle kiinnitys tyypille! Eikös toi takahaarukka ole kummiskin 142mm leveä. Eihän sinne navan ja takahaarukan väliin jää mitään silmin nähtävää rakoa? Jos jää ni sit sulla on sovitteet väärälle leveydelle!

arctic biker
28.08.2013, 14.22
Pojan canjonissa on 12x142 taka-akseli. Crossriden kiekoissa sovite eli tää kiekon akselin päähän lykättävä pikkanen putken pätkä oli aika löysästi kiinni, irtos toinen omia aikojaan. Laitoin sinistä ruuvilukitetta. Jos esim pyörää ilman kiekkoja joutuu kuljettamaan niin takuuvarmasti ois tippunut ja yhtä varmasti kadonnut.

Lähde
28.08.2013, 14.41
Näissä sovite tulee molemmille puolille, pakanpuolelle kierteellä ja levynpuolelle painamalla, joskin sekään ei meinaa irrota ilman työkaluja.

Ettan
04.09.2013, 16.05
Ihan kysymys väliin ; Mahtaakohan nämä kyseiset vanteet kestää 120kg ajajan alla? Lähinnä työmatka ajoa ja metsässä perus polkuajoa, ei ryteikköjä.

Keskiäkäinen lohjalainen
04.09.2013, 16.19
Ihan kysymys väliin ; Mahtaakohan nämä kyseiset vanteet kestää 120kg ajajan alla? Lähinnä työmatka ajoa ja metsässä perus polkuajoa, ei ryteikköjä.

Enpä kokeilisi. Painoraja taitaa olla 85 kiloa.

Ettan
04.09.2013, 16.31
No voe prkl....mä oon kuolannut noita Radonin parhaita maastopyöriä, ni toi tais just kokee pienen kolauksen. Entäs dt swiss x-1600?

Keskiäkäinen lohjalainen
04.09.2013, 17.22
No voe prkl....mä oon kuolannut noita Radonin parhaita maastopyöriä, ni toi tais just kokee pienen kolauksen. Entäs dt swiss x-1600?

Jos ei miestä voi neuvolassa punnita, ei hänen pidä myöskään kevennyskiekoilla ajaman. 32-puolaiset jämäkät kehät tarttee olla. Itse ajelen 20 kiloa kevyempänä tällaisilla:

http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/57021/Hope_Pro_2_EVO_No_Tubes_ZTR_Flow_EX_SPull_29er_Fro nt_Wheel

http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/57020/Hope_Pro_2_EVO_No_Tubes_ZTR_Flow_EX_S_Pull_29er_Re ar_Wheel

Eivät paina aivan tolkuttomia mutta kestävät varmasti kaiken mitä niille tarjoillaan.

Ettan
04.09.2013, 17.44
Canyonin sivuilla oli : max rider weight, Mavic Crossmax SLR Disc 29”: 100kg. Periaatteessa vois jopa uskaltaa, kun en ole kumminkaan mikään pyörällä hyppijä jne...

Keskiäkäinen lohjalainen
04.09.2013, 18.30
[QUOTE=Ettan;2092046]Canyonin sivuilla oli : max rider weight, Mavic Crossmax SLR Disc 29”: 100kg. Periaatteessa vois jopa uskaltaa, kun en ole kumminkaan mikään pyörällä hyppijä jne...[/QUOTE

Ach so. Mavicin tech manual kuitenkin sanoo 85 kiloa.

Hajoilleista kehistä on myös raportoitu. Itse en uskaltaisi noihin investoida. Tuon hintainen kiekko harmittaa romuna liikaa. Jo enemmän painoa sietävän Crossriden pinnat soivat töyssyissä kun tarpeeksi mätti menemään.

Muuten olen sitä mieltä, että ison miehen kannattaa ottaa fillariin hinnat-alkaen kiekot, pistää ne kierrätykseen ja hankkia kunnon custom-kiekot tilalle.

Ettan
04.09.2013, 18.34
Melkein helpommalla varmaan pääsis kun rakentais koko pyörän osista.... ;) Tietenkin kalliimmax tulis, mut sais ne osat mitkä haluu. On se prkl, kun haluis ostaa hyvän pyörän ni se tuntuu kaatuvan aina vanteisiin, vai onko ehdotuksia max 3t€ kevyt maasturi, mielummin Sramin osilla? Ja pitäis kestää toi 120kg lihaa...