PDA

Näytä tavallinen näkymä : Millaisia kommentteja olet antanut pyörälenkilläsi?

VesaP
19.08.2013, 15.22
Eli mitä on tullut kommentoitua pyörälenkilläsi muille?

Aloitan:

"
Hyvään paikkaan pysäköity!!
"

Rekkakuskille huuto sen avoimesta kuskin ikkunasta sisään kun seisoi aivan keskellä pyörätietä tukkien kulkuväylän fillareilta.

LJL
19.08.2013, 15.27
Kaaduin/kompuroin vähän epäselvässä tilanteessa tänään aamulla liikennevaloissa (auto ajoi päin punaista), jolloin totesin yleisenä kommenttina kaaduttuani: "voi pahus soikoon". Oli siinä jotain porukkaa niin piti jotain sanoa.

IncBuff
19.08.2013, 15.30
"Kiitos" noin n. määrälle koirankusettajia/lenkkeilijöitä jotka ovat antaneet polulla tilaa.

Highlander
19.08.2013, 15.31
"Vain sohva puuttuu!" kun linja-auto pysäkin edessä kelvillä parveili ihmisjoukko..

ppikkupe
19.08.2013, 15.42
- Lähestyttäessä anteeksi, morjes, terve tai vastaava tuttavallismielinen äännähdys
- Kiitoksia, kun ohi on päästy

LJL
19.08.2013, 16.00
- Lähestyttäessä anteeksi, morjes, terve tai vastaava tuttavallismielinen äännähdys
- Kiitoksia, kun ohi on päästy

Joskus kun asuin Rovaniemellä porukkalenkillä huudettiin lähestyttäessä "TULLLLAAAN" :D Täällä etelässä on käynyt mielessä että turpaan tulisi jos huutaisi samalla tavalla.

Smo
19.08.2013, 16.10
Viimeisin "FILLARI TULEE!! "

Mannavelli
19.08.2013, 16.13
Joskus kun asuin Rovaniemellä porukkalenkillä huudettiin lähestyttäessä "TULLLLAAAN" :D Täällä etelässä on käynyt mielessä että turpaan tulisi jos huutaisi samalla tavalla.

Joo, me HESALAISET ollan kuitenkin melko agressiivisia. Itse huudan yleensä anteeksi, tööt tööt tms. eikä ole tullut pahaa sanaa siitä. Muuten on tullut sanottua esim. kiitoksia, tämä on pyörätie, kusipää, haista v****, hieno pyörä, ota kiinni jne.

perttime
19.08.2013, 16.20
Poluilla kommentoin usein koiria: "Kappas, karvakuonokin on päässyt ulkoilemaan."
Koirattomille puuskutan joskus, että täällähän tulee lämmin.

Smo
19.08.2013, 16.44
HOP HOP huudan usein ja kun tilaa tulee niin kiitos!

ppikkupe
19.08.2013, 16.54
Poluilla kommentoin usein koiria: "Kappas, karvakuonokin on päässyt ulkoilemaan."

Sanoin mie mettälenkillä yhdelle koiralle takaisin että mur, kun sen mielestä minun oli aivan ehdottomasti pysähdyttävä.

kuovipolku
19.08.2013, 17.25
Kanssaliikkujille eli muille kuin pyöräilijöille pyrin antamaan positiivista palautetta aina silloin kun siihen on aihetta - eikä välttämättä edes erityistä aihetta. Jos tilanne tuntuu vaativan ns. kansainvälisiä käsimerkkejä, käytän mielummin suurta hämmästystä vastapuolen liikennekäyttäytymisen takia ilmaisevia eleitä kuin näytän keskisormea.

Sitten minulla on ilmeisesti vähän sukurasitteena paha tapa puhua tuntemattomille eli vaikkei ole asiaa saatan möläyttää mitä mieleen juolahtaa. Tarkoitus on tilanteeseen liittyen lausahtaa jotain sekä itseäni että vastaaottajaa (mikäli tällä on yhtään älliä eikä kyseessä ole ns. yrmeä piru) hieman huvittavaa (mutta tulos on harvemmin mieleenjäävä eikä aina edes kovin onnistunut).

Viimeksi taisin nähdä kelvillä edessäni kaksi ilmeisestikin hyvän päivälenkin tehnyttä juomareppuselkäistä maasturikuskia ja ennen ohitusta huikkasin "Hyvää päivää, lökäpöksyt!" (Itse olin pukeutunut lycraan.) Kerran edessäni oli tietyömaa ja useampi pyöräänsä kantaen sorakohtaa ylittävää maantiepyöräilijää, joille huusin "Pois alta, makkarankuoriprikaati!" (Minulla oli alla Durano Plussat.)

Johan Moraal
19.08.2013, 20.03
"PERKELE TÄMÄ PUREE!!!" johon koira otti hampaitensa pois pohkeestani ja mummo ilmestyy vattupuskasta sanoen "voi *****!" :D

Johan Moraal
19.08.2013, 20.04
"PERKELE TÄMÄ PUREE!!!" johon koira otti hampaitensa pois pohkeestani ja mummo ilmestyy vattupuskasta sanoen "voi *****!" :D

edit : jaha tässä on näköjään auttomaattinen siveyskorjaus. Se täti siis sanoi voi ***** (tähdet ei miun k'asialaa) :D

JackOja
28.08.2013, 10.51
"Ei ollu tarkoitus pelästyttää"

VesaP
04.03.2014, 10.27
Aamulla aukaisin eräässä risteyksessä auton apukuskin oven ja sanoin kovaan ääneen "Kato vähän miten ajat!" sen jälkeen kun auto oli ensin meinannut ajaa päälleni kolmion takaa ja vain ilmiömäinen väistöni pelasti auton kyljen pahoilta kuhmuilta. Lupasi katsoa. Näytin peukkua ja sanoin "Hyvä!" ja laitoin oven kiinni ja molemmat jatkoi matkaa.

Tuon takia kannattaa pitää auton ovet lukossa ajaessa, ei mikään räkänen ja hiekkanen ukko tuu avautuu auton sisälle... :rolleyes:

Umpimähkä
04.03.2014, 10.56
Viime syksynä ajelin kotio aamulenkiltä ja yhtäkkiä alkoi ketjuista kuulua ihan hirvittävä rahina, kunnes hoksasinkin, että joku oli tullut minun peesiini ja se rahiseva ääni lähti takaatulijan ketjuista. Oli pakko kommentoida, että aikas kuivat ketjut ja sen myönsi kyllä itse pyöräiljäkin nauraen.

pätkä
29.06.2015, 18.00
Tuntemattomille lajitovereille huoltoasemalla: Ilman munkkikahveja nämä lenkit jäisi ajamatta.

TjRx
29.06.2015, 19.30
Tsemppiä toivotin. Kanssa pyöräilijällä oli kuukausi takana ja kaksi edessä pyöräilyä.

OKS
29.06.2015, 21.08
Pikkupoika maastopyöränsä päältä: "Sulla on paksut renkaat." "Niin on ja niin on sullakin."

Santerius
29.06.2015, 22.10
Kaikenlaisia törkeyksiä on tullut huudeltua pyörän selästä ja sen viereltä. En muista yhrään hauskaa.

Mieleen on kuitenkin jäänyt eräälle pyörätien jatkeelle syöksyneelle (todennäköisesti työmatka-) pyöräilijälle liikkuvan auton ikkunasta tööttäyksen jälleen huudetut spontaanit sanat "Ei siinä noin ajeta! Lue tieliikkennelakia hölmö!".

pätkä
26.08.2015, 19.11
Paljon olisi parannettavaa pyöräteissä ja merkinnöissä. Kaupungin valtuuston jäsen ajoi polkupyörällä jalkakäytävällä, josta myös muistutin.

oem
26.08.2015, 20.11
"Miksi ajat jalkakäytävällä?"- ei tullut vastausta.

kuovipolku
27.08.2015, 00.14
Viimeksi samansisältöisiä kuin yllä eli suunnilleen jotain "Toi on kyllä jalkakäytävä, hyvä mies!" tai "Tuu pois sieltä, se on jalkakäytävä!". Ja tietenkin, muutaman kerran en ole malttanut olla huomauttamatta millä puolella oikea on.

Nana
27.08.2015, 00.29
Äiti, miks toi tyttö pomppii sen pyörällä?

JackOja
27.08.2015, 08.23
"Voisko edes pikkusen väistää?"

Äiti, miks toi tyttö pomppii sen pyörällä?

No luulishan sun ymmärtävän puheistasi päätellen... mitä sä äidiltäs tuollaisia kyselet?

Nana
27.08.2015, 19.37
Väärä topik, eipä mulla tullut mieleenkään, että porukka lenkeillä kommentoisi muiden ajoa.

Nana
27.08.2015, 19.39
Minkä takia en saa yhtään viestiä lähetettyä suoraan ilman, että tulee teksti "database error"? Enkä myöskään poistettua viestiä, kun olisin ton väärään topikkiin eksyneen poistanut, database fxxxin error...

Hääppönen
27.08.2015, 21.53
Eilen ajelulla saavutin pari n. kymmenvuotiasta poikaa. Mallikansalaisia jo nyt, kun päät pyörivät ajaessa ja havainnoivat minut jo hyvän matkan päästä takaa. Pojilla taisi olla jotain Jopon tapaisia fillareita alla. Väistivät sivuun ja etummainen otti rivakan polkemisen meiningin. Himmailin vierelle ja kysyin: "Haluatko tulla viivalle?(= suomeksi kisaamaan). Poika vastasi epävarmasti: "Ee-een." Meitä molempia alkoi naurattamaan ja toivottelin pojille mukavat ajelut ja jatkoin lenkkiäni.

JackOja
27.08.2015, 22.11
"Nätti koira"

Väärä topik, eipä mulla tullut mieleenkään, että porukka lenkeillä kommentoisi muiden ajoa.
Muiden ajoa?

Juha Lehtinen
27.08.2015, 23.33
Edellispäivänä tuli aika jäätävä kysymys yhdeltä ala-asteen oppilaalta Säkylässä. Kysyi että enkö lujempaa pääse. Menin sanattomaksi.

LJL
27.08.2015, 23.51
"Älä tee tollaista" spontaanina huudahduksena mummolle, joka näytti risteyksessä väistämisvelvolliselle autolle että mene vaan. Olisi ollut ironinen hetki kuolla kahden pienen lapsen isälle, kun joku saakelin idioottimummo kuvittelee olevansa yksin liikenteessä ja päättää tehdä jotain tuollaista. Etuajo-oikeudestaan voi hyvin luopua niin autoillessa kuin pyöräillessä, mutta ei koskaan muiden kuin omasta puolestaan.

mutanaama
28.08.2015, 00.27
Liikenneympyrässä puhelimeensa keskittyneelle päälleajoyrittäjälle, että älä nyt perkele päälle aja. Huvittavinta oli eukon totaalisen tyrmistynyt ilme, kun pyöräilijä ilmestyi tyhjästä aukomaan ovia. Laitoin kyllä oven kiinni.

VesaP
28.08.2015, 09.01
Menin sanattomaksi.

Totally offtopiccia siis!

bici74
28.08.2015, 19.08
Aikoinaan useaan otteeseen lenkkeilijöille: "olisit lähtenyt aikaisemmin niin ei tarttis juosta". Fillarin päältä helppo huudella kun pääsee tarvittaessa karkuun; ainakin kerran yksi huumorintajuton lähti pinkomaan perään. Menestyksettä.

Juha Lehtinen
28.08.2015, 19.22
Totally offtopiccia siis!
No perskuta, niinpäs onkin :eek:

Jani73
28.08.2015, 20.02
Kerran tavoitin yhden naisen, joka ajoi sellaisella perus naisten pyörällä ja ohittaessani sanoin "Sä ajat niin lujaa, ettei perässä meinaa pysyä."

mpk
28.08.2015, 20.22
Milloin mitäkin: Kiitos, Onpa kaunis pyörä, Ei näin, Mee ny helvettiiin siitä!

Highlander
28.08.2015, 20.33
Autoilija: mä olin jo risteyksessä! Hyvin siitä mahtui kuitenkin[emoji6]

Opiskelijaporukka: Sä oot pukeutunut samaan väriin kuin me. Opiskelijaneito: Sillä oli Suomen lippu!

Sent from my iPad using Tapatalk

Jani73
29.08.2015, 08.47
Outoa, katsoessani aluetta kyselyt ja gallupit, se väittää nyt että viimeisimmän viestin on lähettänyt Juha Lehtinen eilen 19.22.

Edit. No nyt sentään näyttää tämän viestin siellä. Mutta sama vika mikä se sut tänään hyvälle tuulelle sai säikeessä, siellä ei näytä mun viestiä aluetta katsoessa.

Juha Lehtinen
29.08.2015, 12.06
Viimeksi hihkaisin rullaluistelijalle että menen oikealta ohi. Uskon että vastaavanlaisella ilmoitruksella pääsee paremmin ohi ilman että ohitettava alkaa sohlaamaan edellä.

Juha Lehtinen
29.08.2015, 12.29
Outoa, katsoessani aluetta kyselyt ja gallupit, se väittää nyt että viimeisimmän viestin on lähettänyt Juha Lehtinen eilen 19.22.

Edit. No nyt sentään näyttää tämän viestin siellä. Mutta sama vika mikä se sut tänään hyvälle tuulelle sai säikeessä, siellä ei näytä mun viestiä aluetta katsoessa.
Aika erikoisesti foorumi toimii nyt. Kun kirjautuu ulos näkyy kaikki viestit ja kun kirjautuu sisään niin muutama uudempi postaus ei näy.

Highlander
29.08.2015, 15.40
Aijaa kirjoitin näköjään väärään ketjuun[emoji15]

Sent from my iPad using Tapatalk

Nana
29.08.2015, 15.58
Joo, foorumi sekoili aika pahasti ja eilen ainakaan itse en jossain vaiheessa päässyt lainkaan enää lukemaan edes sisään kirjautumatta.

Toi Juha Lehtisen saama kommentti oli hyvä, vaikka samoin kuin mulla, tulikin väärään topikkiin. Ala-astelaiset ja joskus vielä ylä-astelaisetkin on välillä kovia laukomaan kaikkea, eikä niihin aina kyllä sanottavaa keksi.
Yhden kerran kävi tuuri, kun ajelin koululaisten ohi pihalla, jossa portaikkoa. He seisoivat muutaman portaan portaikon vieressä ja tokaisivat minulle "et uskalla ajaa siitä". Totesin, että en niin ja ajoin heidän ohitseen ja laskin heidän takanaan olevan n. 20 portaan ryppään. Silloin ei pojat keksineet enää mitään kommentoitavaa, onneksi, sillä seuraavat portaat lähettyvillä oli jo liian hc:t.

Mvu
29.08.2015, 17.42
Teinipoitsulle joka oli hybridillä ohittamassa minua, niin sanoin hänelle ettet tule helpolla pääsemään ohi. Pari kilsaa sitten mentiinkin 35-40km/h gepsin mukaan, oli siinä täpärillä polkemista kun jalat oli jo melko tyhjät polkujen jäljiltä ja kotiinpäin olin ontumassa. Ohi pääsi hän, mutta toivottavasti edes tuli hiki hänellekkin, itse olin aivan loppu.

Hääppönen
31.08.2015, 19.23
Hyvään mieleen vai tänne... Tänään ajelulla vastaan tuli 2-3v. poika fillarillaan tiukasti omassa oikeassa reunassa ja äippä työnsi vankkureita n. viisi metriä pojan perässä myöskin oikeassa reunassaan. Jo pidempään ollut tapana moikata näitä pieniä vastaantulevia natiaisia (ei koskaan tiedä, vaikka niinkin mitätön asia saisi aloittamaan pyöräilyharrastuksen myöhemmin). Poika ei noteeranut tervehdykseeni mitenkään, mutta perässä tulevan äipän kokonaamahymy riitti palkitsemaan. :)

ilmora
31.08.2015, 19.58
^Teen itse ihan samaa. Varsinkin jos vastaan tulee pieniä tulevia Lotta Lepistöjä. :D Iloisin reaktio on melkein aina äidillä ja varmaankin juurikin siitä, että siinä itsekin on osoittanut huomioineensa heidät liikenteessä ja varovansa.

brilleaux
01.09.2015, 09.31
"laitatko ne kiinni?" Mäen alla odotti pari puudelia irrallaan. En siis tykitelly lenkin parasta mäkeä alas.

Muistin sentään kiittää ohi mennessäni.

kuovipolku
07.09.2015, 13.47
"Splendid day, isn't it?"

Huikattuna oman porukan keulamiehenä ohitettavan porukan Team Sky -paitaiselle keulamiehelle. (Melko tyypillinen meikäläisen jonninjoutava eikä kovinkan hauska tai nokkela kommentti; en vain osaa olla sellaisia esittämättä vaikkei niitä kukaan kaipaakaan.)

Polun tukko
13.09.2015, 21.07
Viikolla ajoin läskillä jostain vanhemmasta takatukka miehestä kelvillä ohi. Mies oli liikkellä perus mummopyörällä. Hetken kuluttua varjo alkoi lähestyä ja kaverinpolkas rinnalle. Ensi huomio osoitti että hemmo oli ihan sopivassa hönössä.

-onko hyvät tommoset isot renkaat?
~on nämä aika mukavat ajella tuolla metsässä
-minä en sais ees ajaa pyörällä mutta ajan kuitenkin(rupesi nauramaan holtittomasti)
-ei kerrota kellekkään, alahhan mennä

Ja minä menin.

Kampinalle
16.10.2015, 08.33
"Laita ny s**tana valoja pyörääs!" Puoli seitsemän aikoihin aamulla on kohtuullisen pimeää ja alamäkeen kelvillä kovaa vauhtia vastaan tuleva tummiin vaatteisiin pukeutunut ninjafillaristi ilman minkäänlaisia valoja tai heijastimia pelästytti aika lailla.

brilleaux
16.10.2015, 08.40
"Pistä valot päälle", taas tänäaamuna(kuten eilenkin) ninjalle töihin tulessani.
Tänään ei tosin näkyny kuin yks.

JackOja
22.11.2015, 23.14
LJL otaksun?

LJL
22.11.2015, 23.28
LJL otaksun?

Voin vahvistaa tämän :D Hieno hetki

Velogi
23.11.2015, 10.24
Ulkoilutettava koira ärähti sivuuttaessani niin inhottavasti että ärisin takaisin.

pätkä
12.03.2016, 17.46
-mikä tuo on?
"tää on potkukelkka, jossa on skootterin moottori".

Veijari oli siis asentanut potkukelkan istuimen paikalle skootterin moottorin. Renkaassa oli about pari tuumaiset jääpiikit. Edessä oli kuomu ja ajovalo:D.

kuovipolku
16.11.2016, 12.38
Jotenkin välähti että tällainenkin melko oivallinen topikki oli olemassa.

"No mutta!" Dorkalle joka oli pysähtynyt poikittain keskelle kelviristeystä ilmeisesti someviestin takia.

"Aja suoraan!" Retkipyöräukolle joka jostain käsittämättömästä syystä veti epämääräistä siksakkia tasaisella kelvillä.

"Ohitan vasemmalta!" Lukemattomia kertoja jalankulkijoille ja muille kelvillä liikkujille. Joskus tarpeen mukaan myös "Ohitan oikealta!" tai jopa "Ajan keskeltä!"

Viimeksi eilen annoin kommentin "Hyvin menee! Hyvin menee!" isälle joka veti cyclocrossarinsa perässä rattikelkassa istuvaa lastaan läpi autonrenkaiden pehmentämän ja urittaman paikan. En tosin sattuneesta syystä ollut itse pyörälenkillä vaan kyynärsauvojen kanssa liikkeellä (joten kommentti oli samalla jonkinlainen itselle annettu kannustus.)

Katila
23.11.2016, 12.45
^ Tuolle postaukselle :)

Itse ärähdin viimeksi alle 10-vuotiaalle mutkittelevalle polkijalle, joka räpelsi kännyykkäänsä ajaessaan: "Panepa se kännykkä pois, kun ajat. Ei ole turvallista." Toivottavasti jokainen vanhempi opettaa pyöräilevälle lapselleen, että moinen menettely on hanurista, syvältä ja poikittain EIKÄ SALLITTUA. Murr. Kukkahattutäti on puhunut.

Markku Liitiä
23.11.2016, 14.46
"Välistä!" Tämä silloin, kun kaksi jalankulkijaa täyttää väylän tasan tarkkaan niin, että tilaa jää 1/3 sekä vasemmalle, keskelle että oikealle. Täytyy toki noudattaa tiettyä varovaisuutta siltä varalta, että tolvanat eivät noudata komentoa.

Highlander
28.11.2016, 13.01
"Saako tuohon isompaa akkua?" oli varmaan akku lopussa sähköpyörästä kun läskillä pysyi perässä

brilleaux
28.11.2016, 13.58
"Ei kannata loikkia sivulle".
Tottahan mummo hyppäs kelvillä suoraan eteen taakseen katsomatta kun kuuli läskin tulevan.

Onneksi näihin osaa jo varautua.

oem
28.11.2016, 16.14
"Saako tuohon isompaa akkua?" oli varmaan akku lopussa sähköpyörästä kun läskillä pysyi perässä
Jospa sähköpyörällä ei olekaan pakko ajaa kovempaa.;)

tempokisu
13.12.2016, 16.13
Vilkuttajille yritän mahdollimman tylysti huudella että "perkule ne vilkuttimet pois", kuten tänään, en myöskään tee kovasti eleitä väistääkseni kun vastaan tulevat, päinvastoin.
Eikö noi vilkuttajat jumankauta tajua että itsekkäällä toiminnallaan voi aikaansaada vastaantulijalle migreeni tai epilepsiakohtauksen. Mikä idea on ylipäätään vilkutella valoja?

Hippo04
13.12.2016, 19.58
[väärä topikki]

brilleaux
13.12.2016, 20.22
^Kiitos huomiosta. Rankaisin itseäni.

oem
13.12.2016, 22.00
Kosketin kaupan pihassa kädellä auton sivupeiliä kuskin puolella osoittaakseni että on parkkeerattu korokkeelle parkkiruutujen väliin ja aivan keskelle estämään jalankulku ja pyöräily siihen tarkoitetulla väylällä. Kuski istu oottamassa autossa. Toivottavasti ymmärsi yskän.

Viuh
14.12.2016, 08.14
Vilkuttajille yritän mahdollimman tylysti huudella että "perkule ne vilkuttimet pois", kuten tänään, en myöskään tee kovasti eleitä väistääkseni kun vastaan tulevat, päinvastoin.
Eikö noi vilkuttajat jumankauta tajua että itsekkäällä toiminnallaan voi aikaansaada vastaantulijalle migreeni tai epilepsiakohtauksen. Mikä idea on ylipäätään vilkutella valoja?

Kun aiheutat tuolla itsekkäällä toiminnallasi onnettomuuden, niin syyllinen olet yksiselitteisesti sinä. Tylysti huutelemalla et myöskään koskaan saavuta toivottua lopputulosta.

Pekkaki
14.12.2016, 09.29
Kun aiheutat tuolla itsekkäällä toiminnallasi onnettomuuden, niin syyllinen olet yksiselitteisesti sinä. Tylysti huutelemalla et myöskään koskaan saavuta toivottua lopputulosta.

Eikö se vilkuttelijan toiminta ole epäitsekästä ja pitäisikö vastaantulijan vain vetää levyksi eteen epilepsiakohtauksen kourissa, että sanoma menisi perille?

tempokisu
14.12.2016, 19.41

No enkä aiheuta, on mulla itsesuojeluvaistoa. Mutta jos sinnepäin ei voi katsoa. ( toi ajo eteen - toi ajo päiten...) Ja on kokeiltu myös nätisti sanomalla, ei mitään vaikutusta. Silläkään.

Mutta en ole saanu siihen vastausta, miksi pitää vilkutella? itsehän sitä ei näe, se tulee vastaantulevalle tai ohitetulle takavalosta? vastakkaa ny tähän kiitos.
Ja voin sanoa, että kun se migreenikohtaus sitten tulee vaikka ajon aikana, mitään ei ole tehtävissä ei ne lääkkeet kulje mukana aina. Siinä menee ketuille loppupäivä ja joskus seuraavakin. Menee lenkki ja mahdollisesti työpäivä. Eli todella paljon haittoja.
Ja sinä senkun v**tu vilkuttelet, siinä on herkemmällä hermojärjestälmällä varustetulla ihmisellä ihan syy sanoa se kuten pitää, eikä nätisti toppuutella.
Kas ikävä kyllä se pahoinvointi tulee vähä myöhemmin, kaikkeinparas olisikin laatat vilkuttajan vilkkuun.

No, tänään olisi pitäny näyttää suuntaa mutta piti jarruttaa molemmilla käsillä. Ajoin sivuun ja totesin vastaantulevalle että sori en voinu näyttää suuntaa kun piti jarruttaa.
- joskus olen näyttäny jalalla suuntaa, mutta en ole varma ymmärretäänkö se.

ps. tohon "aiheutat onnettomuuden" kerrran olen isonkokoisen maasturikuskin kanssa ajettu täyspäiten, tyyppi tuli jostain salapolulta puskan takaa suoraa eteen kun ajoin pyörätietä, ja siinä kävi niin että maasturikuski pukkasi mun ylitte rähmälleen, verta nenästä. Ja minä kovapipopää jäin seisomaan, tuli aivotärähdys toki, mutta olisin olettanu että maasturikuski tyrmää mun mennentullen.

The flying Chocobo
15.12.2016, 12.56
No sen takia ne vilkuttaa, että ne ajattelee tekevänsä palveluksen muille tienkäyttäjille. Logiikka menee jotakuinkin silleen, että ajatellaan ettei staattista valoa kukaan huomaa, mutta kun isketään strobo päälle niin a vot johan kaikki huomaa että täällä mennään.. Olen muistaakseni joskus jossakin jonkin lehden nettikommentoinnissa joskus jonkun nähnyt kirjoittelevat että ne vilkkuvalothan näkyy parhaiten. Siitä sitä mallia tulee. Täytyy tunnustaa että kerran olen itsekin laittanut etuvalon taajamassa vilkulle, koska alkoi olla patterit lopussa ja vilkulla virta kestää pidempään. Toisaalta oli aika himmeä valo jo siinä vaiheessa.

YT
15.12.2016, 13.01
Jaksa jaksa. Ei oo Pariisiin enää pitkä matka.

stumpe
16.12.2016, 13.57
"kannattaa vähän varoa" ja "siksi mulla on ne että näyn johonki".

Jonkun muijan puudeli juoksi melkein mun pinnojen väliin, syytti mun valoja että koira riehaantui sen takia.

VesaP
21.12.2016, 10.24
Kaarsin bussipysäkille kun ensin Korsisaaren bussi oli käytännössä ajanut mun päälle ja tungin pyörän bussin oven eteen ja kerroin mielipiteeni oliko suotava liike valua ensin rinnalle ja sit vetää pysäkille vaikka minä siinä välissä... Mikä teki veemäisestä tilanteesta kivemman, siinä oli joku naisasiakas nousemassa bussiin niin se kerkes alkaa ripittää bussikuskia (keski-ikäinen nainen tai vähän vanhempi vielä tää kuski) että "Ei noin saa ajaa!! Ajoit melkein pyörän päälle!!!!". Siinä yhdessätuumin ripitettiin kuskia aikamme. 100m jälkeen kun bussi sit ajoi uudestaan minusta ohi, se kiersi lähes vastapuolen ojaa hipoen eli jätti hyvin väliä. Ripitys auttoi ainakin hetkeksi siis. Ja pisteet tälle naisasiakkaalle kun oli samalla asialla kuin minä, ja vielä ennemmin kuin kerkesin oman suuni aukaista ja pyörän tunkea bussin oven eteen. :)

Edit: Tai hetkonen, onko offtopiccia? Ei kait TMT ole "pyörälenkki"? :seko:

tempokisu
21.12.2016, 19.32
No, kokeilin sitten hienostuneempaa lähestymistapaa.
Vastaan, suojatien toiselta puolelta lähti, vilkuttajaneitokainen. Pysäytin hänet, ja sanoin "anteeksi, mutta oletteko ollenkaan ajatelleet että tuolla ( osoittaa villkua) saatatte aiheuttaa vastaantulevalle pahan migreeni tai epilepsiakohtauksen, te aiheutatte toiselle ihmiselle siis sairaskohtauksen?"
No mitähän vaikutusta tälläkään oli. Olisi tehny mieli repiä se pirun vilkutin irti.

Köfte
21.12.2016, 21.35
Kysyin kollegalta: "Onko sinulla disco päällä?" -Miten niin?
"Valot jo vilkkuu, mutta peilipallo puuttuu." -HmpFF...

Oikeasti. Parvi tuollaisia tuli vastaan sateisena syysaamuna, märkien ikkunoiden
takaa nopeuden/etäisyyden arvioiminen oli sula mahdottomuus.

kuovipolku
17.01.2017, 14.22
Olen tainnut löytää itsestäni sen sisäisen valopoliisin.

Viimeksi kommentoin vastaantulleelle naispyöräilijälle: "Käske ukkoasi säätämään toi lamppu vähän alaspäin!" Olin siis todellakin kääntynyt takaisinpäin voidakseni kommentoida. Lamppu oli luultavasti jokin teholamppu Kiinasta (ja arvatenkin jäänyt tarpeettomaksi kun ukko oli tilannut vielä tehokkaamman).

Sitä edellinen oli vastaantulleelle miespyöräilijälle: "Sä tiedät että toi on perseestä!" Lamppu oli vilkulla ja varsin tehokkaalla asetuksella alkavassa iltahämärässä ulkoilutiellä. Yllätyksekseni pyöräilijä pysähtyi takanani ja huikkasi kysymyksen mitä sanoin. Kun toistin "Toi lamppu! Se vilkku on perseestä!", hän vieläkin suuremmaksi yllätyksekseni sanoi sori ja jäi painelemaan lamppunsa nappeja. (Eli kerrankin kannatti kommentoida!)

VesaP
17.01.2017, 15.06
Huudahdin viikko sitten TMT:n aikana poliiseille että "Mun ei varmaan tarvii puhaltaa!" samalla kun kaahasin vastaantulevien kaistaa pitkin puhallusratsiaan pysäytetyn autojonon ohi. Toinen poliisi näytti hämmentyneeltä mutta toinen huusi vaan "Moi" takaisin. Jatkoin matkaa pysähtymättä, eivätkä lähteneet perään.

telipyörä
17.01.2017, 16.12
Ei kai ne puhalluta jos suhtkoht horjumatta menee ohi.

kuovipolku
23.02.2017, 12.42
Ei ole onneksi tarvinnut viime lenkeillä niinsanotusti huomauttaa ja opastaa, joten viimeisin kommentti on reilun viikon takainen. Kolmelle ilmeisesti oman porukkalenkkinsä siirtymäa
lähiön pikkukadulla rinnakkain ajaneelle läskipyöräilijälle möläytin takaa tullessani: "Veljeskunta ajaa kuin Euroopan omistajat!"

Tommosia mitä mieleen sattuu juolahtamaan hauskoja tai muka hauskoja kommentteja ne tuppaavat mulla olemaan yleensäkin. Läskipyöräilijät onneksi ovat sen verran rentoa väkeä että ymmärtävät huonoakin huumoria ja nämäkin väistivät sujuvasti ilman mielenosoituksia.

PPP
24.02.2017, 11.12
Helsingin Roihupellossa nykyisen Lanternan kohdalla lenkkeilijä kääntyi taakseen katsomatta suoraan eteen.

Kahvat pohjaan, vinkuasfalttia pätkän matkaa ja bunny hop lla skabari ajoradalle, kun tila loppui. - Vauhtia ei ollut juuri mitään rullailin jo jäähdytellen kotia kohti, muttei ollut tilaakaan.

Tämä käy sitten huuteleen perään ettei sulla kelloa ole!

Uudestaan kahvat pohjaan ja kun tuo on jolkottanut kohdalle kerron kellon olevan juuri nyt kakskyt yli viisi....

Ei sillä sitten enempää asiaa siitä ollutkaan.

Nykyään en varmaan moiseen enää pystyisi fyysisesti, mutta kieli toimii ja on vain teroittunut matkan myötä

oem
24.02.2017, 11.26
Siinähän se oleellinen asia tuli huudetuksi.
Pakko sopeutua siihen että kaikki ei osaa kattoa taakse.

mk
24.02.2017, 13.49
"Mikä on ongelmana? Kuulostaa siltä ettei sovita samalle polulle", kun juoksijaneitonen alkoi urputtaa: " Helpommin sinä pääset ohi kuin minä alan väistämään lumeen" , fatbikella tietä pyytäessäni .. Uuden lumen alla jäätikkö, joten ei uskaltanut kovin reippaasti ohitella.. tais olla se aika kuusta, kun ei tuollaiseen oikeen järkisyytä tullut tilanteessa mieleen :D

tempokisu
24.02.2017, 14.20
"Mikä on ongelmana? Kuulostaa siltä ettei sovita samalle polulle", kun juoksijaneitonen alkoi urputtaa: " Helpommin sinä pääset ohi kuin minä alan väistämään lumeen" , fatbikella tietä pyytäessäni .. Uuden lumen alla jäätikkö, joten ei uskaltanut kovin reippaasti ohitella.. tais olla se aika kuusta, kun ei tuollaiseen oikeen järkisyytä tullut tilanteessa mieleen :D

Suht sama tilanne kun yritin välttää sepelissä ajelua ja mummeli ei myöskään halunnu väistää ja hlvettiähän siinä se huuteli. Kyllähän se jaloin liikkuva helpommin sen sivuaskeleen ottaa kun pyöräilijä tekee jonkun kiemuran. Taannoin kun ajelin (autolla) omaan parkkiruutuuni, niin ei mummeli voinut yhtään väistellä, vaan minä pysähdyin ja odotin kun mummeli hiippailee, kun ei yhtään voitu väistää vaan just pihan keskellä kävellä suoraan.
Mutta toi sun syy on väärä johtopäätös; ihmiset vaan on itsekkäitä - minä menen tästä ja sinä väistät.

Viime maanantaina kyllä oli selkeesti autojen väistämisvelvollisuus mutta ei sittenkään, ja siinä kun just just ehdin alta pois niin annoin kyllä palautetta risteysajon väistämissääntöihin liittyen. Järkytykseltäni, kun olin niin lähellä etten tätä kirjoittaisi, tuli liiankin asiallinen palaute.

ilmora
27.02.2017, 19.33
Joku sankari tuli nähtävästikin Päijänteeltä moottorikelkalla ja ajeli sitten jonkin aikaa meikäläisen perässä maantien laitaa. En oikein ollut halukas väistelemään minnekään ja kuski päätti sitten ohittaa peltoaukean kautta, mutta penger olikin liian jyrkkä kun yritti takaisin tielle ja liki kaatoi kelkkansa. Pudisteli sitten minulle lumen keskeltä päätään, kun rullailin ohi ja nostin vastaukseksi peukalon pystyyn ja hymyilin leveästi.

oem
27.02.2017, 21.14
Jouduin juuri äsken huomauttamaan koiran taluttajalle että pitää koiran lähempänä kun jouduin väistämään ajouraiselle ja jäiselle kadulle pyörätieltä, sen säntäilevää koiraa flexihihnassa.

tässä
pyörätie=kevyen liikenteen väylä jossa pyörällä saa ajaa ja liikennemerkillä niin osoitettu.

Katila
27.02.2017, 21.58
Lähes avauduin ääneen tänään kotimatkalla, kun vanhempi rouvashenkilö ajaa pimputti Hämeenlinnan väylän vieressä kulkevalla kelvillä sukset tarakalla poikittain :D Siinä kohtaa mahtui kyllä vielä ohittamaan, mutta toivottavasti rouva ei kääntynyt minnekään kapeammalle tielle vastaantulijoita niittämään.

Markku Liitiä
28.02.2017, 09.35
"Välistä!"

Aika hyvin pystyy kaksi jalankulkijaa täyttämään noin neljä metriä leveän pikkutien.

T.K.
12.08.2017, 13.19
"Kiitos" on varmasti yleisin kommentti mitä tulee lenkeillä sanottua. Kuuluuhan se hyviin tapoihin kiittää jos joku antaa tietä polulla. Kelveillä ihmetyttää jalankulkijat, jotka väistää suoraan eteen kun kuulevat pyörän tulevan takaa. Yhdelle koiranomistajalle tuli huudettua "Pidä perkele ne rakkis kurissa!" kun hyökkäsivät kohti. Koirat ovat siis yhden vanhemman miehen, joka asuu tässä lähistöllä. Kerran meinasin ajaa niitten koirien päälle ku taas yllättäen hyökkäsivät kohti.

JackOja
25.08.2017, 12.43
"Pitääkö päälle ajaa saatana?!"

Pakukuski ajoi samaan suuntaan kun itse ajelin kelviä vieressä. Kääntyikin yhtäkkiä teollisuusrakennuksen pihaan oikealle ja vain jättämällä kumiviivaa asvalttiin vältyin törmäämästä pakun kylkeen. Ajoin perässä parkkiin ja avauduin em. tavalla, 6-kymppinen läski kalapuikkoviiksi ei sanonut mitään, tuijotti vain hölmönä takaisin.

Onkohan pakukuskeille joku foorumi, jossa topicci "Millaisia kommentteja olet saanut pakua ajaessasi?". Vois käydä tsekkaamassa ymmärsikö se edes.

Farina
25.08.2017, 13.47
^Yhtään puolustulematta pakukuskia, niin näkyvyys (umpi-)pakusta takaoikealle on usein rajoitettu. Fillaristi voi jäädä tahattomastikin huomaamatta. Tai sitten kalapuikkomies ei vaan jaksanut/osannut katsella kelvin suuntaan.... mikä on täysin mahdollista sekin.

paaton
25.08.2017, 13.56
^Yhtään puolustulematta pakukuskia, niin näkyvyys (umpi-)pakusta takaoikealle on usein rajoitettu. Fillaristi voi jäädä tahattomastikin huomaamatta. Tai sitten kalapuikkomies ei vaan jaksanut/osannut katsella kelvin suuntaan.... mikä on täysin mahdollista sekin.

No mahdotontahan tämä on, kun ajetaan samaan suuntaan. Ei tuossa tarvitse taakse katsella. Tosin jos ollaan puhelin korvalla, eikä katsella ollenkaan ympärilleen, niin varmasti jää huomaamatta.

H. Moilanen
25.08.2017, 14.50
Vapaana kulkevista koirista tulee annettua palautetta viikottain. Ja ei, sävy ei ole millään tavalla ystävällinen jos olen joutunut pysähtymään, väistämään tai koira on muutoin aiheuttanut tilanteita.

OKS
25.08.2017, 17.28

No mahdotontahan tämä on, kun ajetaan samaan suuntaan. Ei tuossa tarvitse taakse katsella. Tosin jos ollaan puhelin korvalla, eikä katsella ollenkaan ympärilleen, niin varmasti jää huomaamatta.

Jospa pakukuski olikin sisäisesti Audi-mies.
https://yle.fi/uutiset/3-9795775

Jopoman
29.08.2017, 00.26
Kato etees! Oman elämänsä vasemman kaistan ajajalle.

ijh
15.09.2017, 23.20
- Iltaa! Taitaa olla moottoriton ajoneuvo?
- No näinhän se taitaa.
- Hyvät on valot. Hieno juttu!

... kommentoi virkavalta kun n. tunti sitten seisoskelivat risteyksessä moottoriajoneuvojen kuskeja puhalluttamassa ...

kuovipolku
16.09.2017, 08.49
^ Tarkalleen ottaen et ollut tuossa tilanteessa se kommentin antaja...

Eilen tuli parillekin vastaantulijalle huikautettua että valot mukaan seuraavalla kerralla. Ja sitä yhtä vilkkuvalomolopäätä tervehdin vilkkumoodia matkivalla käsimerkillä (ja luulen hänen ymmärtäneen yskän, mutten tietenkään ole varma että hän kykeni ymmärtämään vastaantulijan näkökulman). Lystiä olla valofasisti, etenkin kun omat valot olivat jääneet asentamatta.

Fat Boy
16.09.2017, 10.29
Hyvä, että joku viitsii huomautella valottomuudesta kanssakulkijoita. Parina aamuna tällä viikolla on ollut jo aika hämärää ja märkää kun lähtee töihin, niin aika myöhään huomaa tummiin pukeutuneet pyöräilijät, etenkin sen yhden, joka ajaa aina tietä pitkin vaikka vieressä menee erinomainen klv. Tosin, itse osaan jo tuota Herraa odotella, kun jossain se aina vastaan tulee.

Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla

tempokisu
16.09.2017, 10.42
Olen hiljaa ääneen tuumannut että "aika pimeetä?" kun pyöräilijä tulee puoliltapäivin vastaan ja etulamppu loistaa.

ijh
16.09.2017, 10.58
^ Tarkalleen ottaen et ollut tuossa tilanteessa se kommentin antaja...

Ohhoh, lopetin näemmä otsikon lukemisen "Millaisia kommentteja olet ..." -kohdassa ennen kirjoittamista. Muistin näet että täällä on ketju "Millaisia kommentteja olet saanut pyörälenkilläsi" mutta tätä en muistanut. Täytyy varmaan katumusharjoituksena antaa joku naseva kommentti ensi lenkillä ;-).

paaton
16.09.2017, 12.25
Hyvä, että joku viitsii huomautella valottomuudesta kanssakulkijoita. Parina aamuna tällä viikolla on ollut jo aika hämärää ja märkää kun lähtee töihin, niin aika myöhään huomaa tummiin pukeutuneet pyöräilijät, etenkin sen yhden, joka ajaa aina tietä pitkin vaikka vieressä menee erinomainen klv. Tosin, itse osaan jo tuota Herraa odotella, kun jossain se aina vastaan tulee.

Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla

Minä olen todennut, etteivät vastaantulijan valot edes välttämättä auta pyöräilijän havaitsemisessa. Olen muutamaan kertaan meinannut ajaa kevlillä vastapalloon valollista pyöräilijää. Se kirkaskin valo sotkeutuu kaupungin valosaasteeseen. Kirkkaan väriset ajovaatteet ja kunnollinen ajovalo itsellä auttaa näkemistä paljon.

Eli kuovipolunkin on tosi hankalaa nähdä sillä kävelijällä heijastimia, jos itsellä ei ole valoa.

kuovipolku
16.09.2017, 16.20
Eli kuovipolunkin on tosi hankalaa nähdä sillä kävelijällä heijastimia, jos itsellä ei ole valoa.

Pitää paikkansa. Muussa tapauksessahan ne olisivat itsevalaisevia. Heijastimen puuttumisen saatoin todeta vain koska olin vielä pysähtymässä (lausuakseni jonkin nasevan vastakommentin tai jos en mitään nasevaa ehtisi keksiä pahoitellakseni asiaa ja vakuuttaakseni että asennus vain oli unohtunut) kun toisesta suunnasta ajoi pyöräilijä jolla oli erinomaiset valot.

Muuten pitää paikkansa sekin että hyväkään valo ei täysin korvaa hyviä heijastimia.

Eikä pidä unohtaa että ajovaatteiden päivänvalossa kirkas huomioväri on eri asia kuin niiden pimeässä heijastava materiaali tai pinnoite.

JackOja
03.01.2018, 15.58
"Ei se mitään"

kuovipolku
16.05.2018, 09.08
"Terve!"
Taakseni vilkaisematta minut kelvillä kiinni ajaneelle ja sitten peesiin jääneelle (tuntemattomaksi jääneelle) kuskille.

"Elvis!"
Alikulun mutkassa sisäkaarteeseen vastaantulijoiden puolelle leikanneelle maantiepyöräilijälle.

"Oikea ja vasen!"
Suoralla kelvillä vasenta puolta ajaneelle vastaantulleelle peruspyöräilijälle.

"Muistetaan seuraavalla kerralla käsimerkki!"
Taakseen vilkaisematta vasemmalle kääntyneelle kaupunkimaastopyöräiljälle.

"Onpa teilla maastokuskeilla leveät tangot!"
Kahdelle kelvillä rinnakkain ajaneelle maastokuskille (joilla todella oli leveät tangot) heidäöt ohittaessani.

"Paska homma mutta hoituu!?"
Kelvin laidalla pyörä katollaan renkaanvaihtopuuhassa olleelle pyöräilijälle (hieman hiljentäen ja kysyvällä äänenpainolla sanottuna).

kaakku
16.05.2018, 23.37
"Kimalainen kypärässä..!"

fiber
18.05.2018, 07.46
No worries!

kuovipolku
27.05.2018, 22.23
"Siinä toinen elvis!"

Kulosaaren sillan pohjoispuolen vasta äskettäin avatulla osalla eli Kalasataman metroaseman kohdalla vastaantulleelle, edellään ajaneita ohittamaan lähteneelle - jonka täytyi nähdä miten hänen edellään saman tehneeltä se onnistui ainoastaan siksi että vastaantullut pyöräilijä (lue: tämän kirjoittaja) jarrutti ja joka sitten joutuikin palaamaan omalle kaistalleen ohitettavien taakse (koska vastaantuleva pyöräilijä ei suostunutkaan enää leikkiin mukaan.

"Silmät päähän! Perkele!"

Koskelantien keskellä kulkevalla kelvillä idiootille joka ylitti suojatien ilmeisesti omaan erinomaisuuteensa keskittyen ja jatkoi hidastamatta ja päätään kääntämättä pyöräkaistalle ja vieläpä suoraan vastaantulijoiden kaistalle. Yhteentörmäykseltä vältyttiin vain siksi että ehdin ennakoiden hidastaa ja sitten äkkijarruttaa. Tyyppi vastasi "No, anteeksi!" sellaisella keskenkasvuisten käyttämällä äänenpainolla -vaikka oli jokseenkin aikuinen mies - ilmeisesti joko siksi että todella uskoi ettei tilanteessa ollut kaikkia onnettomuuden edellytyksiä tai siksi että hän olisi pystynyt joka tapauksessa välttämään kolarin fantastisella reaktionopeudellaan ja pyöränhallinnallaan tai ehkä siksi ettei vain kyennyt tajuamaan mahdollisia seurauksia.

wanhus
28.05.2018, 08.44
"Siinäpä on kisaisempi peli!"

7-9v poika kaverilleen, asiantuntevalla äänellä, osoittaen minun pyörää.

Saatoin hymähtää.

pätkä
26.06.2018, 10.33
"meillä on täälläpäin aivan saman naköiset kärkikolmiot kuin muuallakin."

Kommentoin autoilijalle, joka ajoin kärkikolmion takaa eteen ja puolusteli sillä ettei ollut paikkakuntalaisia.

JackOja
22.10.2018, 13.44
"Ei oo kelloo"

Smo
22.10.2018, 14.40
"Käännyit eteen Bulevardilla" Naiskuski kääntyi Audillaan eteen niin käännyin sitten siinä kyljellä ja meninkin Uudenmaankatua kun oli kuitenkin ehkä jopa nopeampi reitti Kauppatorin suuntaan. "Sori en huomannut" Hymy oli molemminpuolinen kommentoidessa ja anteeksipyydellessä.

BB Holland
13.11.2018, 12.58
Jotakin karkeaa karjaisin nuorehkolle naisihmiselle (?). Pasilan silta oli jumiutunut juuri, ja kymmenen bussia tyhjentänyt lastinsa juuri ennen kuin lähdin ylittämään. Äkkiä yhdestä bussista loikkasi neitokainen pyörätielle, tankoni osui käsilaukkuunsa mutten joutunut pysähtymään, alamäkeen kovaa vauhtia. Luuri korvallaan niin kuin niillä aina on. Satoi ja oli pimeetä.

elasto
13.11.2018, 21.17
"Tasa-arvoinen risteys"

"Keep right"

Smo
13.11.2018, 21.47
Edit: Siirretty toiseen topiikkiin. En ole ihan äsken kommentoinut mutta irvistellyt useammallekkin häikäisevälle valolle

Mä luulin, että sä oot mies.

No kyllä mä ainakin vielä toistaiseksi olen :D silmät niin ristissä taas

elasto
13.11.2018, 21.51
Kommentit esitti soitinta pyörään lastaava naishenkilö Kaapelitehtaalla

Mä luulin, että sä oot mies.

tempokisu
15.11.2018, 19.24
"joku valo olisi kiva"

"ei sentään sokaista tartte..."

"piruvie ei sun perässä voi ajaa kun on toi vilkku...älä piruvie mee ohitte..."

oem
19.11.2018, 18.30
"Oletteko ajokelpoinen?"
Kysyin vanhalta rouvalta joka ajoi vastaan ja kääntyi ajosuunnassaan vasemmalle parkkipaikalle täysin piittaamatta vastaantulevasta polkupyörästä. Rupes käikättämään jotakin mut ääni jäi sinne
kun jatkoin matkaa.

kauris
19.11.2018, 19.42
Jotakin karkeaa karjaisin nuorehkolle naisihmiselle (?). Pasilan silta oli jumiutunut juuri, ja kymmenen bussia tyhjentänyt lastinsa juuri ennen kuin lähdin ylittämään. Äkkiä yhdestä bussista loikkasi neitokainen pyörätielle, tankoni osui käsilaukkuunsa mutten joutunut pysähtymään, alamäkeen kovaa vauhtia. Luuri korvallaan niin kuin niillä aina on. Satoi ja oli pimeetä.

Siinä on se ongelma, että bussista ulos loikkaavalla on ”etuajo-oikeus”.

kuovipolku
19.11.2018, 21.32
Muutaman kerran olen ollut huomaavinani että pysäkille juuri edelläni ehtineen bussin kuljettaja ei avaakaan ovia välittömästi. Koska ajattelen mielelläni välillä positiivisesti ja ihmisistä periaatteesta ensin hyvää, olen päätellyt että fiksu kuski on huomannut pyöräilijän ja noudattanut kuljettajan ohjetta huolehtia siitä että matkustajat voivat poistua bussista turvallisesti.

JackOja
22.06.2019, 17.20
"Ei se mitään"