PDA

Näytä tavallinen näkymä : Google Maps fillarireititys

Smo
24.07.2013, 23.40
Avaanpa nyt aiheen kun on jossain ollut puhetta ja nyt mökkiosastolle mennessä ja täällä ollessa testaillut ..

Gooble mapsissa voi nyt hakea reittejä, näköjään reitittää mökille isoa tietä .. mutta varmaan koska siinä on pari pätkää pyörätietä ..

Mutta noita pallukoita voi raahailla muuttamaan reittiä. Tuntuu toimivan aika hyvin ja tietävän pienemmät metsätietkin osittain, ulkoilureittejä ei vielä esim Liesjärven Kyynäräharjua .. mutta kattellaa ..

YocceT
25.07.2013, 06.39
G:n fillarireititys on beta, mutta yllättävän hyvin se suoriutui muutamasta testireitistä joita sille Helsinki-Espoo-Vantaa -alueella annoin. Reittioppaan fillarireititys näyttäisi huomioivan tarkemmin puistokäytävät ja muut vastaavat, Google ohjaa mieluummin asvaltoiduille pyöräteille/kevyen liikenteen väylille. Ja tosiaan, molempiin voi lisätä välipisteitä jos haluaa ehdottomasti mennä jonkun paikan kautta (tai välttää jotain huonoksi kokemaansa seutukuntaa).

cigant
25.07.2013, 15.44
Windows phonella,samantyylinen gmaps,joka löytää isommissa kaupungeissa pyöräreitit.Testatessa ohjelmaa reitiksi valikoitui pururataa ja teollisuusaluetta,mutta perille päästiin,ja koko matkalta pyörätietä(paitsi pieni pätkä pururataa).

lansive
27.08.2013, 15.41
Google ohjaa mieluummin asvaltoiduille pyöräteille/kevyen liikenteen väylille.

Siis ei. Kesälomareissulla tuli kokeiltua tuota Googlen härveliä, ja se on täysin älytön häkkyrä. Se ohjaa käsittämättömille kinttupoluille ja sorateille koska sillä säästää 300 metriä reilun 90 km matkalla, taikka tarjoaa useiden kilometrien kiertoa koska jostakin löytyy pätkä pyörätietä. Reitti kannattaa etukäteen tarkastaa streetview:stä ja vaikka peruskarttaa vasten (esim. retkikartta.fi) niin välttyy pahemmilta älliköiltä.

Lyhyellä matkalla tuo voi toimiakin, mutta retkeilyn reittisuunnitteluun täysin kelvoton härveli.

Smo
27.08.2013, 16.02
Joo toi pätkä myörätietä-feature on ärsyttävä. Täällä mökilläkin ohjaa kinttupolulle, mikä on mulle ihan ok mutta oikealla maantiepyörällä liikkeelle olevalle ei varmaan ..

Velogi
27.08.2013, 19.21
Itse olen katsonut parhaaksi näin maantiepyörällä käyttää normaalia autoilijan moodia ja ohjata reitti "pallukoilla" tarvittaessa pienemmille asfalttiteille. Tarvittaessa tsekkaan streetviewsta että on pällystetty tie.

artzi
28.08.2013, 03.18
Mulla tuo on ollut riittävä navigoija kun harvoin tarvitsee. Paska homma että tuo vie akkua IHAN sikana!

Smo
04.09.2013, 13.37
GM tarjoaa mökiltä Karkkilaan kakkostietä mutta vaihtoehto nr 3 on aika jännä .. piti kokeilla, turhan löysää hiekkaa hiekkatiellä jota en ollut ajanut... vanhemmassa paperikartassa ollut yhteyttä tuossa joten kiitos GM siitä, ei olis tullut muuten käytyä tuotakaan tsekkaamassa ..

jollekkin vois tulla yllärinä tien ylittävä joki .. jossa olin käynyt kyllä kajakilla tiesin siis paikan ..

http://img.geocaching.com/cache/log/large/3e2823be-9827-42ab-a38d-0a30430c256f.jpg

.. josta kuitenkin pääsee yli 30 cm leveätä siltaa pitkin .. pyöränkin saa jumpattua rantapenkereelle jos on voimaa käsissä ..

http://img.geocaching.com/cache/log/large/92347853-0006-4ba0-9042-1aa5e48370fd.jpg