PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mavic Crosstrail ja sopiva rengaskoko

GTMile
23.07.2013, 23.13
Minkälaiseen ajoon Mavicin Crosstrail on oikein tarkoitettu, kun suositeltavat rengaskoot vaihtelevat 1,5":n ja 2,3":n välillä? Kai tuollaiseen nyt vielä 2,4:"n voi laittaa ilman ongelmia?
http://www.bike-discount.de/shop/k735/a81733/crosstrail-disc-013-is2000-15-12mm.html?mfid=50

nure
24.07.2013, 05.57
Tuskin ongelmaa...

miku80
24.07.2013, 05.58
Eiköhän se 2.4" toimi, mutta tubelessina ja matalilla paineilla varmaan rengas taittuu alle helpommin kantatessa ja burbbailee..

GTMile
24.07.2013, 09.57
Luin MTBR:n käyttäjäarvioita tuosta kiekosta. Toiset kehuivat ja toiset kertoivat katkenneista pinnoista ja repeämistä kehässä. Olen muistaakseni kuullut aiemminkin kaikenlaisista ongelmista näiden Mavicin Cross-kiekkojen kanssa. Itse olen ainakin kevyt kaveri (68 kg), enkä edes aja mitään freerideä, joten sen suhteen en tarvitse järeitä kiekkoja. Mutta jos noissa on jotain lastentauteja... Tietääkö kukaan?

Lisäksi: Onko 150 g per kiekko paljonkin kevennystä verrattuna johonkin halvempaan ja perinteisempään? Esim. tällaiseen http://www.bike-discount.de/shop/k735/a88087/xpw-1600-am-2-0-wheelset-disc-black-green.html?mfid=278 Tarkoitan siis, että tuntuuko sellainen jo ajossa selkeästi?

marco1
24.07.2013, 13.18
Luin MTBR:n käyttäjäarvioita tuosta kiekosta. Toiset kehuivat ja toiset kertoivat katkenneista pinnoista ja repeämistä kehässä. Olen muistaakseni kuullut aiemminkin kaikenlaisista ongelmista näiden Mavicin Cross-kiekkojen kanssa. Itse olen ainakin kevyt kaveri (68 kg), enkä edes aja mitään freerideä, joten sen suhteen en tarvitse järeitä kiekkoja. Mutta jos noissa on jotain lastentauteja...
Uusissa Crosstraileissa on eri takanapa kuin vanhemmissa xmaxeissa ollut ongelmallinen FTS-malli, jos ongelmia on niin sitten nekin ovat uusia. Pinnat kestää joillakin erittäin hyvin ja jotkut ovat saaneet niitä rikki paljonkin joten kestävyydestä on paha luvata mitään.
20kg painavampana ajoin vuoden-pari vanhemmilla xmaxeilla ilman ongelmia kunnes kyllästyin FTS-takanavan hitauteen (kulunut vapaarattaan pusla oli jo vaihdettu.)

H. Moilanen
24.07.2013, 14.12
Luin MTBR:n käyttäjäarvioita tuosta kiekosta. Toiset kehuivat ja toiset kertoivat katkenneista pinnoista ja repeämistä kehässä. Olen muistaakseni kuullut aiemminkin kaikenlaisista ongelmista näiden Mavicin Cross-kiekkojen kanssa. Itse olen ainakin kevyt kaveri (68 kg), enkä edes aja mitään freerideä, joten sen suhteen en tarvitse järeitä kiekkoja. Mutta jos noissa on jotain lastentauteja... Tietääkö kukaan?

Lisäksi: Onko 150 g per kiekko paljonkin kevennystä verrattuna johonkin halvempaan ja perinteisempään? Esim. tällaiseen http://www.bike-discount.de/shop/k735/a88087/xpw-1600-am-2-0-wheelset-disc-black-green.html?mfid=278 Tarkoitan siis, että tuntuuko sellainen jo ajossa selkeästi?

CrossRideä ja CrossMaxia oli joskus taannoin taloudessa useitakin yksilöitä. Ei ongelmia, vaikka elopaino huiteli pahimmillaan 95 kilon kantturoissa. Vapaarattaan voitelu oli ainoa huoltotoimenpide mitä noille piti tehdä. Jos kestävyys epäilyttää, perusvarma valinta olisi tietenkin Hope Pro2+Crest.

Mun mielestä 150g kevennystä kiekkoparista on paljon ja tuntuu, vaikka osa painosta lähtisikin navasta.

Ted Cosmic
24.07.2013, 14.31
Tän kesän olen ajanut Crosstraileilla ja renkaina on ollut pääasiassa ollut 2.35 ja 2.4 leveyksiä. Ovat pysyneet paria poikkeusta lukuunottamatta hyvin vanteilla, silloinkin kun vanteelta on karannut on renkaassa yleensä ollut vuoto ja irtoaminen johtunut liian matalasta paineesta.
Ajo on ollut sekalaista, ihan peruslenkkiä, bike parkkeja ja laajavuoren enduronkin ajoin ongelmitta ko. vanteilla läpi. Eivät varmaankaan ole suunniteltu edellä mainittuun ajoon, mutta kun ovat ongelmitta toimineet niin en ole vaihtamaankaan alkanut.
Koko kesä on mennyt tubeleksena ja painoa kuskilla ajokamat päällä n.90kg (saattaa olla myös optimistinen arvio, kesällä ei vaakaa uskalla käyttää).

JackOja
25.07.2013, 16.02
Mulla etunavalle kävi näin...

https://lh5.googleusercontent.com/-s9WNxHtNZaE/UDM_A-iNDbI/AAAAAAAAAHc/NI1dXi-oN6o/w732-h488-no/P8200803.jpg

FTS-vapaaratas on korjattu pariin kertaan ja vaihdoin sitten eri systeemit siihen.

Muuten ihan mainiot kiekot ja hyvin kestäneet. Aikas eloisathan nuo kyllä ovat.