Näytä tavallinen näkymä : Painemittari
Polun tukko
04.07.2013, 16.00
Jalka/lattiapumppuna käytössä aim pumppu jonkka mittariin luotan käytännössä en yhtään.
Olen koittanut etsiä painemittaria mutta mistään ei löydy. Nyt löyty huh.fi kautta schwalbe reiluun 20€ hintaan.
Muita järkeviä edullisia vaihtoehtoja?
Mikä nyt on vaikeaa? Ko. sivuilta löytyi usea malli, toisaaltaan kannattaa ostaa mielummin kunnon pumppu.
sakuvaan
04.07.2013, 17.07
Shimanolla on kanssa PRO mallistossa hyvä digimittari.
Torni ja minipumppujen mittarit on aika suuntaa antavia (oma bilsun tornipumppu näyttää lähes 0.4 bar alle oikean paineen, joka on paljon maasturissa).
Polun tukko
04.07.2013, 17.47
Kiitos sakuvaan kommentista.
Tilasin tuon schwalben pois. Tarkotus on siirtyä tubeless hommiin joten siksi haluan tietää "tarkasti" tuon asetetun paineen.
Jostain luin näistä perus jalkapumppujen mittareista että tulos saatta olla jopa yli +-0.5bar suuntaan tai toiseen.
0.1-0.2 bar heittää oma Clasun pumppu ja sitä pidän riittävänä, Blackburn hieman tarkempi mutta tulee desimaalille myös hintaa.
Polun tukko
10.07.2013, 15.51
No huhhuijaa. Tuli se schwalben mittari. Aim jalkapumpun mittari näytti eteen 2bar ja taakse 2.8bar.
Schwalbella kun mittasin niin edessä näytti 2.76bar ja takana 3.56bar :)
Että se siitä aimin tarkkuudesta. Tai ainakin enempi luotan schwalbeen :)
DjZorlag
10.07.2013, 18.10
Mulla bilteman 20e pumppu näyttää niin tarkalleen oikein kun mittarista pystyy katsomaan. Ainakin 0,1 bar tarkkuudella näyttää. Ollut käytössä noin 5 vuotta, vieläköhän noita samoja edes siellä myydään.
Saattaa noissa pumpuissa/mittareissa olla melkoista laatuvaihtelua jos puhutaan parin kympin tai allekin pumpuista. Osa näyttää oikein, osa ei niinkään. Mutta viis niistä paineista loppupeleissä, kokeilemalla ne oikeat paineet kuitenkin selviävät.
Näyttääkö tuo sinun aimin pumppu tasaisesti väärin (esim, aina 4bar paine sanookin 3,2 mittarissa) vai huiteleeko lukemat miten sattuu? Jos ensimmäinen niin saahan sillä ainakin tasaiset paineet aikaiseksi, jos jälkimmäinen silloin varmaan itse jo vaihtaisin pumpun, kyseessä on joko vika tai huono ominaisuus eli vaihtamalla paranee.
E: Ok asia olikin siis kunnossa. Uskoisin että schwalbe näyttää jo vähintään parin kymmenyksen tarkkuudella oikein.
Polun tukko
10.07.2013, 19.14
Aika tasaisesti on tuo 0.7-0.8bar liian vähän tuon aimin näytössä :D
DjZorlag
10.07.2013, 19.33
Aika tasaisesti on tuo 0.7-0.8bar liian vähän tuon aimin näytössä :D
No niin, silloinhan se on tarkka. Ottaa mittarin auki ja muuttaa viisarin/taulukon paikkaa toisiinsa nähden (en ole kokeillut mutta kyllä sen noin saa kalibroitua) ja ei kun kovaa ajoa. Eikun pumppausta.
Olen katellu painemittareita, mutta jotenki tuntuu että näyttääkö ne yhtä "tarkasti" ja laajalla asteikolla niinkö huoltoasemien painemittarit, joissa olen huomannu 0,4 barin eroja. Mistä löytyy luotettavasti kalibroitu mittari tai pumppu, jossa mittari näyttää oikein ja lukemaan voi luottaa?
Motonetissä oli monta painemittaria kympin hintaluokassa mutta ei oikein luottamusta herättäny mikään.
Ehkä se näppituntuma on edelleen tarkin tapa mitata paineita?
Harhailija
14.07.2013, 00.19
Mulla kanssa toi AIMin pumppu ja oon vaan luottanu lukemaan......
Joskus mietin noita pummpujen tarkkuuksia minäkin ja etsin painemittaria. En silloin löytänyt, ja sittemmin olen huomannut, että eipä sille tarvetta olekaan. Tiedän, että renkaat on hyvät, kun laitan 5bar oman pumppuni mukaan, eteen vähän vähemmän. Mitä merkitystä sillä sitten on, mitä joku muu mittari näyttäisi.
ErnoNykanen
14.07.2013, 15.18
Joskus mietin noita pummpujen tarkkuuksia minäkin ja etsin painemittaria. En silloin löytänyt, ja sittemmin olen huomannut, että eipä sille tarvetta olekaan. Tiedän, että renkaat on hyvät, kun laitan 5bar oman pumppuni mukaan, eteen vähän vähemmän. Mitä merkitystä sillä sitten on, mitä joku muu mittari näyttäisi.
Itse heräsin tähän samaan ideaan, kun ajattelin painemittaria hommata. Olisihan se kivaaa tietää, että mitkä paineet siellä renkaassa on oikeasti sisällä. Nyt varsinkin kun on löytänyt ne kohtuullisen optimit paineet omaan ajoon. Tästä kuitenkin on lähinnä kai hyötyä, jos oma pumppu menee rikki niin ei tarvitse sitten uuden pumpun kanssa lähteä hakemaan uudestaan niitä Oikeita Paineita. Päätin sitten, että pärjää sitä ilmankin.
Polun tukko
14.07.2013, 15.32
No nyt kun tietää mitkä ne paineet oikeasti niin kun pudotti paineita miltei barin niin kummasti tuli maastossa pitoa lisää :) että semmoinen virka itselle sillä mittarilla oli/on. Jossain maantiellä ajaessa se kai nyt on sama vaikka vanteilla ajas kun se on niin pierettimestä muutenkin :D
No nyt kun tietää mitkä ne paineet oikeasti niin kun pudotti paineita miltei barin niin kummasti tuli maastossa pitoa lisää :) että semmoinen virka itselle sillä mittarilla oli/on. Jossain maantiellä ajaessa se kai nyt on sama vaikka vanteilla ajas kun se on niin pierettimestä muutenkin :D
Jos siitä mittarista avun sait, niin mikäpä siinä sitten. Joku ehkä olisi osannut pudottaa paineita ihan pumpun mittarillakin, jos pitoa ei ollut, ja kokeilla toimiiko paremmin. Kuten joku edellä totesikin, sellaisella pumpulla ei tee mitään, joka näyttää eri painetta eri pummpauskerroilla. Sama virhe joka kerta on aika pieni haitta.
Polun tukko
14.07.2013, 16.19
Niin.Onhan se luontevampaa tietää mitä siellä on oikeasti paineina eikä ihmetellä että kun pumppu näyttää esim 2,7 niin todellisuudessa siellä onkin melkein 3,6bar. Toki niitä paineita voi pudottaa ilman mittariakin mutta lienee tämän ketjun tarkoitus oli se että haluan tietää mitä ne paineet OIKEASTI on.
ErnoNykanen
14.07.2013, 18.59
Niin.Onhan se luontevampaa tietää mitä siellä on oikeasti paineina eikä ihmetellä että kun pumppu näyttää esim 2,7 niin todellisuudessa siellä onkin melkein 3,6bar. Toki niitä paineita voi pudottaa ilman mittariakin mutta lienee tämän ketjun tarkoitus oli se että haluan tietää mitä ne paineet OIKEASTI on.
Ketjun nimi kun on "Painemittari" niin aika hyvin siihen sopii omasta mielestä keskustelu kaikesta painemittareihin liittyvästä, myös hieman kevyttä kritiikkiä sen tarpeellisuudesta. Toki, jos siitä on apua niin mikä ettei. Ja jos oman pumpun mittarin reliabiliteetti on huono/sitä ei edes ole niin tuo parin kympin satsaus ei varmasti metsään mene. Pointti oli vaan se, että vaikka kuinka tarkasti tietäisi paljonko siellä on, jos ei ole aiemmin laittanut sinne renkaaseen niitä oikeita paineita. Ja ne kun eivät selviä muuta kuin itse kokeilemalla, vähän niin kuin keulan/iskarin paineet. Toisten lukemat saattavat toki olla suuntaa antavia, mutta ainoastaan itse kokeilemalla voi löytää ne itselle sopivat.
Polun tukko
14.07.2013, 19.24
Tottakai saa ja pitääkin arvostella :) Toinen vetää näppi tuntumalta ja toinen mittarilla. Piti vaan jollain todentaa se aimin virhe. Ja toki täällä voi keskutella kaikesta mittarista paineesiin jne.
H. Moilanen
14.07.2013, 22.12
Piti vaan jollain todentaa se aimin virhe.
Vai jonkun virheellä todeta Aimin oikeellisuus? Viestiketjun perusteella koko homma perustuu pelkkää mielikuvaan absoluuttisen faktan sijaan. Faktan hakemiseen on Tekniikan Maailma paneutunut parissakin julkaisussaan vertailemalla huoltoasemien mittareita. Tutkimuksen mukaan huoltoasemien mittarit ovat lähinnä satunnaislukugeraattoreita.
Oikea paine löytyy parhaiten peukalolla.
ilkkaluukkonen
14.07.2013, 22.53
Onhan tuo kätevä kapistus. Ja varsinkin jos joskus lähtee jonnekin reissuun, niin meidän porukassa on ainakin ollut yleensä vain yksi pumppu mukana, silloin on kiva tietää, että mitkä ne oikeat paineet on. Pumput kun on tosiaan erilaisia mittariston puolesta.
H. Moilanen
14.07.2013, 23.10
Onhan tuo kätevä kapistus...Pumput kun on tosiaan erilaisia mittariston puolesta.
On on. Tosin millä sen todellisen virheen todistaa puoleen tai toiseen? Oman peukalon asteikko on kuitenkin paras ja kulkee aina mukana.Peukalo ei tosin anna mitään numeroita, joita voisi sitten reissusta palatessa speksailla.
Mulla on Schwalben mittari, ihan jees peli ja ostin tyydyttämään insinööripuoltani. Toisaalta useimmin käytän peukaloa, kun 1.8bar jonka mittarin kanssa speksaillessa totesin itselleni hyväksi ei kestä sisureiden kanssa. Siihen asti koin sen tarpeelliseksi ja tarkistelin ennen kisaa että ollaan spekseissä. Tubeless kiekkojen ostolupaa odotellessa mittari istuu hyllyllä.
ilkkaluukkonen
14.07.2013, 23.19
On on. Tosin millä sen todellisen virheen todistaa puoleen tai toiseen? Oman peukalon asteikko on kuitenkin paras ja kulkee aina mukana.Peukalo ei tosin anna mitään numeroita, joita voisi sitten reissusta palatessa speksailla.
Miksi mun pitäisi virheitä todistaa puoleen tai toiseen? Siis ihan sama mittaako sormella, varpaalla tai painemittarilla, kunhan mittatyökalu on mukana ja näyttää/tuntuu oikeilta paineilta.
Kiitos sakuvaan kommentista.
Tilasin tuon schwalben pois. Tarkotus on siirtyä tubeless hommiin joten siksi haluan tietää "tarkasti" tuon asetetun paineen.
Jostain luin näistä perus jalkapumppujen mittareista että tulos saatta olla jopa yli +-0.5bar suuntaan tai toiseen.
Onko sillä absoluuttipaineella oikeastaan mitään väliä. Tärkeintä lienee, että mittari näyttää aina samaa. Kun on kerran hakenut hyvät paineet tietylle alustalle, niin voi sitten helposti laittaa mittarin kanssa kohdalleen lenkille lähtiessä. Mun peukun tarkkuus ei riitä, heittää liikaa.
dirtyrider
08.09.2015, 20.40
Onko lisää kokemuksia tuosta Schwalben digitaalisesta rengaspainemittarista? Tilasin tuon kokeeksi B-D:sta, ei ole hinnalla pilattu (9,90e muistaakseni), mutta ei laadullakaan loista. Tollanen muovinen rimpula. Prestan kanssa suoraan saatanasta, saa painaa reilusti, että saa lukeman ja pois ottaminen saa kirjaimellisesti rystyset verille.
Mulla Schwalben sininen tuli juuri ja kyllä se minusta pelaa aivan ok. Ohan se muovisen lelun oloinen, mutta pelasi sv-venttiilin kanssa hyvin. Näyttää aivan saman, kuin hetkeä aiemmin 0-1,5bar mittarista ja letkusta itse tekemäni mittari. Kylläkin käytän paljon mieluummin tuota itse tehtyä.
roadking
08.09.2015, 21.12
Alkoi itseäkin kiinnostamaan painemittarin hankkiminen. Onkohan SKS:n tai Topeakin tekeleet laadulta ja käytettävyydeltään parempia?
http://www.sks-germany.com/en/products/airchecker/
http://www.topeak.com/products/Pumps/smartgauge_d2
Oon käyttänyt tota Topeakin mittaria reilun vuoden. Voin suositella varauksetta.
Schwalbesta lähti hyvin nopeasti irti se kumitiiviste, mittaukset muuttui tyhjennysharjoituksiksi:(
Pelaako toi topeakin mittari hyvin prestan kanssa ?
Isä nitro
09.09.2015, 07.38
Minulla ollut pari sinistä Schwalbea ja riittävän luotettaviksi ovat osoittautuneet. Ei vain tykkää tämäkään läskirenkaan litkuista, joita joskus tunkee venttiilistä ulos. Alussa ennen kuin venttiiliin laitettava kumisovite "asettuu", on hankalahko käyttää. Tuo SKS on kankea käyttää ja edellistä epätarkempi. En osta enää. Tarkin mittarini on tähän mennessä ollut Lidlin gauge, joka maksoi muistaakseni 14 e. Viheriä färiltään ja rigitaaline. On siis täyttölaitteen ja mittarin yhdistelmä eli kompressorin perässä kiinni.
Jos puhutaan tarkkuudesta, niin sitten pistetään varmaan satasia pöytään ja kalibroidaan tiuhaan. Omat kokemukseni perustuvat perustuntumaan paineiden vaihdellessa 0.4 - 8.5 bar. Kuten edellä on todettu, tärkeintä on tuloksen toistuvuus peräkkäisissä testeissä. Oikea renkaiden ilmanpaine on hyvin henkilökohtainen kysymys, johon vaikuttavat ympäristötekijöiden lisäksi oletetun kuskin ominaisuudet ja mieltymykset.
Pelaako toi topeakin mittari hyvin prestan kanssa ?
Hyvin on toiminut molempien venttiilien kanssa. Valinta on helppo suorittaa vipua kääntämällä.
brilleaux
09.09.2015, 15.19
Mä en noista digitaalisista pitäny yhtään. Motonetin mittari oli ihan jees kunnes paristo kuoli.
SKS:tä en tykänny yhtään. Tökerö käyttää jotenkin.
Tähän olen tykästynyt, toimii läskikumeilla kivasti:
http://www.singlespeed.nl/catalog/product_info.php?cPath=143_195&products_id=1431&osCsid=d0870e227d3bcc5af92f051cbcb7b9cd
Isä nitro
09.09.2015, 21.00
Tähän olen tykästynyt, toimii läskikumeilla kivasti:
http://www.singlespeed.nl/catalog/product_info.php?cPath=143_195&products_id=1431&osCsid=d0870e227d3bcc5af92f051cbcb7b9cd
Tämä tuli joskus vastaan ja vaikutti mielenkiintoiselta. Silloin sitä ei muistaakseni löytynyt vanhalta mantereelta. Mistä omasi o(s)tit?
brilleaux
09.09.2015, 22.06
Juurikin tuolta linkkaamastani paikasta hankin.
Minä jouduin SKSni palauttamaan kun ei antanut mitään lukemia. Lezynen jalkapumppu on aina antanut järkevänoloisia lukemia.
Litkutetun renkaan kanssa totesin hyväksi keinoksi, paitsi kääntää venttiilin ylemmäs, myös suihkaista pikkusen ilmaa ensin paperinpalaan niin imeytyy siihen jos litkua on lentääkseen eikä mene pumpun suukappaleeseen.
Isä nitro
10.09.2015, 07.07
Valikoiva katseeni ei havainnut että mittari oli tosiaan myynnissä lähellä eli Neuvostoliiton Singlespeedissä.
Minäkin opin saman paperitempun litkun kanssa. Litkua lentää venttiilistä etenkin jos mittaa paineet heti pyörityksen jälkeen. Mutta todella nopeasti onnistuin litkutusurani alkuvaiheissa mykistämään kaksi Schwalbea.
Jep, noi Lezynet on sen verran hintavia pumppuja, että aika nopeasti oppi jo ekasta litkuroiskeesta paperilla testailemaan tukkeutumisen pelossa. :D
KampiGorilla
20.04.2022, 20.21
Tarvitseeko läskinpyörän kanssa painemittaria oikeasti?
Arvelin ostaa Schwalben. Lie ok hommaan?
https://www.bike-discount.de/en/schwalbe-airmax-pro-air-pressure-gauge
https://www.bike-discount.de/en/sks-germany-airchecker-digital-air-pressure-gauge
Samasta putiikista...tää on ainakin mulla toiminut.
Helpottaa se varsinkin alkuun, kun läskipyörän sopivat paineet ovat matalia ja pienilläkin painemuutoksilla voi joskus olla ratkaiseva vaikutus. Pelkällä käsipelillä voi olla alkuun hankala sanoa missä mennään, paineet mittaamalla alkaa saada (sormi)tuntumaa mikä paine sopii tietylle alustalle parhaiten.
Osa pyörän digimittareista ei oman lyhyen empiirisen kokemuksen mukaan mittaa kovin hyvin tosi matalia paineita, jotka olisivat läskillä vielä käyttökelpoisia (0.1 - 0.4 bar). Kaksi aiemmin maastopyöriä varten hommaamaani mittaria osoittautui tuon vuoksi käytännössä kelvottomaksi läskipyörän kanssa talviajossa. Yksi niistä mittareista oli tuon Schwalben kaltainen (Pron mittari, liekö samat sisuskalut), toinen kallimpi Topeakin Shuttle. Myös lämpötila voi vaikuttaa joidenkin mittarien toimintaan ja läskillä useinmiten ajettaneen muita pyöriä kylmemmässä säässä...
Päädyin lopulta tuon vuoksi itse hommaamaan analogisen Accu-Cage mittarin ja ollut siihen tyytyväinen kaikin puolin. No, ehkä eurooppalaisittain bar tai pascal-asteikko voisi olla kiva psi-asteikon sijaan: https://www.accu-gagecycling.com/collections/view-all/products/accu-gage-fat-bike-tyre-pressure-gauge
Hyvänä puolena näyttää myös lukeman vielä mittarin irroittamisen jälkeenkin toisin kuin monet digimittarit (jännä kyllä tämä toiminto löytyi ihan halvasta auton rengaspainemittarista, miksei sitten juuri pyörien vastaavista?). Analogiseksi kuitenkin kevyehkö ja pienikokoinen, mahtunee esim. takin taskuun tai satulalaukkuun. Tuota löytyy myynnistä ainakin Bikeshopista, Foxcompilta ja Mcarbonilta:
https://www.bikeshop.fi/Meiser-painemittari-Presta-MAX/ekauppa/pPU3010/
https://foxcomp.fi/meiser-pv-gauge-w-pressure-15-psi
https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/accu-gage-15
On se kätevä ja kannattaa käyttää melkein PSI asteikkoa. Itsellä on tämmöinen https://larunpyora.com/tuote/rengaspainemittari-pro-digitaalinen/ erittäin tarkka, mutta voi olla että löytyy näppärämpiäkin. Toisin kun tuossa Schwalbessa niin tällä voi laskea paineita napista ja se helpottaa elämää. Ja larunpyörästä tuli viimeksi tilaus seuraavana päivänä tilauksesta :)
^ Juuri tuo Pron mittari on mulla ollut useamman vuoden enkä sille koskaan aivan lämmennyt, vähän hankala lukea joskus näytöstä lukemia ja tarkka venttiilin asemoinnin suhteen ettei päästä mitatessa ilmoja pihalle. Ja läskipyörän osalta ei oma mittari tosiaan tainnut matalilla paineilla oikein enää pelittää pakkasessa.
SKS Aircheckerissä on presta-puoli niin kulunut ettei se enää tiivisty. Tähän ei taida olla varaosia saatavana?
Toimii sentään vielä auton renkaiden tsekkailuun.
Tuosta ei ole valitettavasti tietoa. Mutta todettakoot, että itsellä on ollut Schwalben pieni sininen mittari. Toiminut sinänsä hyvin mutta syö patteria aika nopsaan vaikka sammuttaa itsensä automaattisesti nopeasti eikä näytössä ole valoa. 2025 tai 2032 nappipatterin syö sisäänsä.
Seuraavaksi jos tuo syystä tai toisesta hyytyy aion koittaa palstalla jonkun kehumaa Motonetissa myytävää mittaria. Kuulemma parempi kesto ja näytössä on valo ja sitä pystyy lukemaan kuulemma ok kivasti muutoinkin. Tässä myös paineen vapautusnappi mikä Schwalbesta puuttuu. Olis kätevä kun pumppaan aina ensin vähän yli jalkapumpun karkeamman mittarin avulla ja sitten vähentelen varsinaisen painemittarin avulla paineen tarkalleen haluamakseni.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500932/Blackburn-Honest-painemittari?gclid=Cj0KCQjw6KunBhDxARIsAKFUGs_cP30 oqhBwtOb9p4q-K3A0p1c8rbMm4F2TiQcEspABQ8qFGTAw8-waAh2nEALw_wcB
^ Blackburnin tuote, tuohon voisi saada jopa varaosiakin.
Itellä ollut vuosia tämä https://www.bike-discount.de/en/topeak-smartgauge-d2-digital-air-gauge , toiminut hyvin, paineen vapautusnappi myös.
Joku uusi malli tullut myös sittemmin https://www.bike-discount.de/en/topeak-shuttle-gauge-digital tosta saa pumpattua läpi.
^ Blackburnin tuote, tuohon voisi saada jopa varaosiakin.
Tollanen on mulla, hyvä peli käytössä. Samoin presta-puolen kumitiiviste kulahti, mutta ei se mitenkään vaihdettava ole. Ostin uuden mittarin, hinta oli alle 20 euroa viime kesänä.
Flaig painemittarit, esim.
https://automasa.fi/tuote/flaig-rengaspainemittari-2bar/
Prestaventtiilille löytyy myös adapterit tuolta.
https://automasa.fi/wp-content/uploads/2019/07/Flaig-rengaspainemittari-2bar.jpg
Tuosta ei ole valitettavasti tietoa. Mutta todettakoot, että itsellä on ollut Schwalben pieni sininen mittari. Toiminut sinänsä hyvin mutta syö patteria aika nopsaan vaikka sammuttaa itsensä automaattisesti nopeasti eikä näytössä ole valoa. 2025 tai 2032 nappipatterin syö sisäänsä.
Seuraavaksi jos tuo syystä tai toisesta hyytyy aion koittaa palstalla jonkun kehumaa Motonetissa myytävää mittaria. Kuulemma parempi kesto ja näytössä on valo ja sitä pystyy lukemaan kuulemma ok kivasti muutoinkin. Tässä myös paineen vapautusnappi mikä Schwalbesta puuttuu. Olis kätevä kun pumppaan aina ensin vähän yli jalkapumpun karkeamman mittarin avulla ja sitten vähentelen varsinaisen painemittarin avulla paineen tarkalleen haluamakseni.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500932/Blackburn-Honest-painemittari?gclid=Cj0KCQjw6KunBhDxARIsAKFUGs_cP30 oqhBwtOb9p4q-K3A0p1c8rbMm4F2TiQcEspABQ8qFGTAw8-waAh2nEALw_wcB
Eilen tuollaisen BlackBurn Honestin Motonetistä hain. Hetki sitten yritin maastopyörän (Presta) venttiilistä painetta mitata, niin päästää painetta tuolta Schraderin puolelta?? Tietenkään ei painettakaan näytä..
Joko en osaa käyttää tai laatu ei ole kohillaan.
Ei hitto, oletko löytänyt jonkun ohjevideon tai manuaalin josta vois tarkistaa toimintaa. Mutta oudolta kyllä kuulostaa. Toivottavasti Motonet ei ole kaukana niin voit käydä myös vaihtamassa toiseen yksilöön. Kerro sitten kun asia selviää. Tuota tosiaan mietin nykyisen korvaajaksi joskus tulevaisuudessa.
Ei hitto, oletko löytänyt jonkun ohjevideon tai manuaalin josta vois tarkistaa toimintaa. Mutta oudolta kyllä kuulostaa. Toivottavasti Motonet ei ole kaukana niin voit käydä myös vaihtamassa toiseen yksilöön. Kerro sitten kun asia selviää. Tuota tosiaan mietin nykyisen korvaajaksi joskus tulevaisuudessa.
Tänään palautettu Motonettiin. Reklamaatio tehtiin ja uuden sain mikä toimi niin kuin pitikin. Eli ei vuotanut toiselta puolen venttiiliä:)
Hyvä homma, että nyt pelaa uus yksilö. Erikoista tuollainen vika. Olikohan kasaajalta jäänyt joku osa kokonaan laittamatta tms.
Pakko niiden tehtaassa on mittari paineistaa. Erikoista kumminkin. Löysin Bikester sivuilta kolme arvostelu käännöstä kyseiset mittarista…
https://www.bikester.fi/blackburn-honest-digital-ilmanpainemittari-M472664.html?_cid=21_1_g_526175234859_&campaign_detail=dsa&gclid=Cj0KCQjwl8anBhCFARIsAKbbpySKWEDFwm45JF4DkRlU lIeJGJAK8yTBGd7r_oPN65l8uzGuTPtyvQMaApRPEALw_wcB
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.