PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kolari...Tunturi CX-900 kuntoon vai vakuutusrahoilla uusi Ridley X-bow?

Maukau
18.06.2013, 15.18
Fillari jäi auton alle ja liike ilmoitti korjauskustannuksiksi 1050e. Vakuutusyhtiölle ihan sama maksetaanko tuo fillariliikkeelle ja sorvaavat Tunturin kuntoon vai antavatko sen minulle käteen uuden fillarin hankintaan.

Samalla hinnalla saisi melkein Ridleyn X-bon:n samaisella 105-osasarjalla (takapakka tosin Tiagra). Itse pitäisi noin huntti laittaa lisää ja pääsisi uuden kanssa baanalle. Tosin voi olla, että pitäisi kumit uusia saman tien, ajan maantietä ja tuollaiset nyppylärenkaat ei liene kovin rullaavat (maantiepyörään en lämpene koska haluan lokarit). Tunturin 28mm kumit rullasivat kivasti.

Kumman tekisitte, vanha kuntoon vai uusi alle?

JackOja
18.06.2013, 15.29
Uusi alle.

lansive
18.06.2013, 15.32
Ihan vakavissasiko kysyt, onko yliajettu Tuntsa vaihtoehto uudelle?

No ei ole. Ridley alle vaan.

ppikkupe
18.06.2013, 15.39
(maantiepyörään en lämpene koska haluan lokarit)

Sellaiset "puolipitkät" haarukkaan pikakiinnitettävät lokasuojat toimii maantiepyörässä ihan hyvin. Jaksa nyt millään muistaa minkä merkkiset tuli omaan commuutteriin hankittua, mutta CitySportista ne ostin, ja suurin piirtein tältä ne näyttää: http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=27347

jaska
18.06.2013, 16.09
Ei kahta puhetta, uusi tilalle.

Adrift
18.06.2013, 16.22
Ilman muuta vaan uus fillari. Siitä käyetystä ei kuitenkaan tule uutta korjaamalla.

nure
18.06.2013, 17.04
Tyhmä kysymys! Mitenhän korjaavat jos runko vaurioitunut?

JackOja
19.06.2013, 08.17
^no jos korjauskustannusarvio on 1050€ niin eiköhän siihen vaihdeta "kaikki" :D Mitä tuollainen Tuntsa uutena maksaa?

Nufan
19.06.2013, 08.25
Uusi alle. Säästyt piileviltä ongelmilta jatkossa. Ainahan voi vakuutusyhtiöltä kysyä saako pitää romut itsellään. Tuskin ne niillä mitään tekee. Sitten saat kumit siitä käyttöön.

Harryupp
19.06.2013, 09.46
Mä just katselin yhtä pyörää joka oli ollut rytäkässä Vätternrundan kuntoajossa. Sti-kahvat vaihtoon, Etujarru uusiksi etuhaarukka uusiksi, runko uusiksi, takavaihtaja ja satula uusiksi. Tässäkin tapauksessa sanoisin että vaihtaisin koko pyörän uudeksi koska ohjaintankokin on saanut aikamoisen tällin ja poljinkammissakin oli pientä asvalttikosketusjälkeä sekä Bontrager takakiekossa oli sellainen suht jyrkkä mutka vanteessa.

Päältäpäin ei näytä niin pahalta mutta hiilarirungossa halkeamia alaputkessa vaijeristoppareiden kohdalla ja etuhaarukan kruunussa halkeamia.

Sanoisin että aina kun rupeaa funtsimaan: Miten suuria törmäysvoimia jokin osa on saanut kestää, on aina parasta vaihtaa osat varmuuden vuoksi.

Maukau
20.06.2013, 15.25
Kiitokset vastauksista ja nöösin kouluttamisesta.

Laitoin Pohjolalle tiedon, että rahat vaan tilille niin pääsen ostamaan uutta tilalle. Ja erityisen kiitollinen olen tuosta vinkistä, että voisin kysyä vakuutusyhtiöltä raahaanko sen fillarin sieltä liikkeestä ulos. Siinä olis kuitenkin pumppua, lampputelinettä, lokasuojaa, juomapullotelinettä jne jotka voisin siirtää uuteen. Ja ne gummit tietty takaa. Ketjut, 105:n vaihtajat yms osat varalle.

Muoks: Niin siis tunturi maksoi ovh 1300e, ostin alennuksesta 800:lla + itse lisäämäni regulaattorit.

Maukau
23.06.2013, 13.09
Sellaiset "puolipitkät" haarukkaan pikakiinnitettävät lokasuojat toimii maantiepyörässä ihan hyvin. Jaksa nyt millään muistaa minkä merkkiset tuli omaan commuutteriin hankittua, mutta CitySportista ne ostin, ja suurin piirtein tältä ne näyttää: http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=27347

Kiitos lämmittämisestä! Lämpenin maantievaihtoehtoon, koska en aja maastossa.

Ridleyn Orion lähtis tilaukseen, mutta koko vähän mietityttää. Tunturista 51 oli vähän nafti ja päädyin 54 kokoon. Ridleystä puhutaan näköjään paljon että ovat reilua kokoa. Taitaa siitä merkistä olla parempi koko 51 kuin 53. Lyhyyttä on 173cm ja jalan sisämitta ~81cm. Mulla ei ole nyt mahdollisuutta Ridleyn testaamiseen luonnossa.

VesaP
24.06.2013, 09.32
Ridleyn Orion lähtis tilaukseen, mutta koko vähän mietityttää. Tunturista 51 oli vähän nafti ja päädyin 54 kokoon. Ridleystä puhutaan näköjään paljon että ovat reilua kokoa. Taitaa siitä merkistä olla parempi koko 51 kuin 53. Lyhyyttä on 173cm ja jalan sisämitta ~81cm. Mulla ei ole nyt mahdollisuutta Ridleyn testaamiseen luonnossa.

Tuota noin, kuulostaa järkyttävän isolta 54 koko 173 senttiselle... Itsellä Ridleyn crossari kokoa 51 (äijän mitta 179cm) ja vaimon Ridley on 48 ja hän about sinun mittainen. Pelkään pahoin että on liian iso runko sinulle tuo.

Edit: Tai sori, luin tarkemmin, Tunska oli sinulla 54... Ridley 51. No, sit se ei järkyttävän liian iso varmaan ole enää, mutta ehkä toi 48 olis mennyt myös :)