PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kilpakumppaneiden kunnioitus

isoH59
17.06.2013, 10.46
:mad:Päätinpä avautua aiheesta, josta on vähemmän puhuttu. Asia nousi taas mieleen, kun Laajavuoren poluilla jouduin ajelemaan keskikierroksen hengittämättä. Edellä ajanut kaveri haisi niin saatanasti, eikä ollut jalkaa mennä ohi. Mahtoiko johtua hapen puutteesta, mutta kaveri karkasi ja sain nauttia 3. kierroksesta täysin palkein. Olen harrastanut judoa aika pitkään ja siellä vastustajan kunnioitus on ykkösasia. Tähän kuuluu myös, että pidetään puku puhtaana.
En todellakaan ole allerginen hielle, sillä toimin testaajana ja vastaan tulee kaikenlaista; välillä haisee valkosipuli, paska, oksennus yms., mutta siitähän mulle maksetaan.
Sovitaanko, että ennen Tahkoa pyöräytetään ajoasu koneessa, niin kaikilla on kivaa

VesaP
17.06.2013, 10.56
OT: Kuntosalilla olen törmännyt yhteen tyyppiin mikä haisee J_Ä_R_K_Y_T_T_Ä_V_ÄN pahalle. Suorastaan oksettaa mennä samalle puolelle salia tekemään jotain laitetta jos se on siellä ollut viimeisen 15 minuutin aikana. Pikkusen noloa kun meet sinne äheltää tuommosen tyypin jälkeen ja sitten sinne tulee joitain pimuja tiukoissa topeissaan ja ne luulee että MINÄ haisen. Eihän semmoinen käy päinsä! Niiden huomio kiintyy vielä duunia tekevistä kiiltävistä reisilihaksistani aivan jonnekin muualle ja menee kaikki sadat kilot prässissä ihan hukkaan. Saatana.

Edit: Aika hyvä lemu saa olla jos ulkona haisee edelläajava pyöräkuski? *oksennushymiö*. Samaan oksennushymiöön verrattavan efektin aiheuttaa jos eksyy johonkin ajoletkaan mukaan missä jonkun edessäajavan ukon jaloissa on jo parhaat päivänsä nähneet bibsit, joista persevako loistaa enemmän läpi mitä suoraan nudena ajettaessa. Tämmöisessä tapauksessa tekee mieli hoitaa letkan vetotyöt ihan mielellään.

MTBVespa
17.06.2013, 10.58
:mad:Päätinpä avautua aiheesta, josta on vähemmän puhuttu. Asia nousi taas mieleen, kun Laajavuoren poluilla jouduin ajelemaan keskikierroksen hengittämättä. Edellä ajanut kaveri haisi niin saatanasti, eikä ollut jalkaa mennä ohi. Mahtoiko johtua hapen puutteesta, mutta kaveri karkasi ja sain nauttia 3. kierroksesta täysin palkein. Olen harrastanut judoa aika pitkään ja siellä vastustajan kunnioitus on ykkösasia. Tähän kuuluu myös, että pidetään puku puhtaana.
En todellakaan ole allerginen hielle, sillä toimin testaajana ja vastaan tulee kaikenlaista; välillä haisee valkosipuli, paska, oksennus yms., mutta siitähän mulle maksetaan.
Sovitaanko, että ennen Tahkoa pyöräytetään ajoasu koneessa, niin kaikilla on kivaa

En tiedä onko tää trolli, mut pitäsköhän kirjottajan vaihtaa lajia? Minä ainakin hikoilen kovin kun täysiä pyöräilen, ja varmasti haisenkin. Suosittelen Grölannin ympärihiihtoa yksinään jos toisten hienhajulle on herkkä.

Marsusram
17.06.2013, 10.58
Tuo onkin hyvä konsti pitää peesaajat loitolla.:D

Tietysti kohtuus kaikessa. En kyllä pidä maastopyöräilyä kontaktilajina.
Tietysti voi myös pukeutua niin että kaikki tyylipoliisit saavat shokin ja menevät puskaan oksentamaan. :D

VesaP
17.06.2013, 10.59
Ainiin, luulin otsikosta kyllä ekana, että TAAS jotain tappelua ollut maantiekisoissa ja siitä avaudutaan tässä. :) Tuntuu noi maantieketjut menevän jatkuvasti vain helvetilliseen tappeluun kuka teki mitäkin ja mitä ei olis saanut tehdä jne.

VesaP
17.06.2013, 11.01
Minä ainakin hikoilen kovin kun täysiä pyöräilen, ja varmasti haisenkin.

Tuore hiki _harvoin_ haisee helvetin pahalle. Se alkaa haista siinä vaiheessa kun se on muhinut iholla/vaatteissa jonkin aikaa... Eli jos lähtee 2-3h vetoon puhtaissa räteissä, aika harva alkanee haista rakkikoiralle sinä aikana?

izmo
17.06.2013, 11.02
Koneessa on housut nyt ja kohta alkaa linkous.....

LJL
17.06.2013, 11.05
Niinpä, jos ei käy viikkoon suihkussa/koskaan pese ajokamojaan, ja menee vielä kisoihin haisemaan yrjöttävän pahalta, niin silloin on _epähygieeninen ja vastenmielinen reijo_ jonka pitää katsoa peiliin ja hävetä.

-Lauri

isoH59
17.06.2013, 11.23
Kyllä mun asiakkaat hikoilee ihan sikana max testin päätteeksi, mutta ei tuore hiki HAISE. Kyllä ne on ne pesemättömät kamat, jotka nostaa hajun ilmoille.

asb
17.06.2013, 11.26
Pinttynyt hienhaju lähtee vaatteista etikkaliuoksella.

izmo
17.06.2013, 11.46
Pesin nyt vaatteet 50 asteen pesulla kun normaali pikapesu on 40

jjyrki
17.06.2013, 11.55
Kaikenlaisia selityksiä sitä kuuleekin sille ettei päässyt ohi...

VesaP
17.06.2013, 11.56
Pesin nyt vaatteet 50 asteen pesulla kun normaali pikapesu on 40

Izmolla jotain specööltrikoita kun kestää tuommosen lämpökäsittelyn? Ainakin omissa KAIKISSA trikoissa lukeepi 30 astetta max pesuveden lämpötilaksi...

Jake_Kona
17.06.2013, 12.01
Itse "nolostuin" pankissa kun huomasin, että vanhan hien haju on mahtava. Olin polkaissut 20km päähän pankkiin, mutta eihän se ture hiki juurikaan haise. Suihkussa käyty ja puhdasta päällä... Paitsi hikipäähin, se oli unohtunut pestä ja haisi minunkin nenääni todella voimakkaalta. Sen jälkeen olen laittanut kaikki ajokamat pesuun jokaisen lenkin jälkeen. Varsinkin kypärähupun ja hanskat. Kypäränkin huuhtaisen suihkussa. Ajokenkiä vain kerran kesässä. :) anteeksi pankkivirkailijalle

VesaP
17.06.2013, 12.06
Olin polkaissut 20km päähän pankkiin

Sen siitä saa kun tehostetaan toimintaa, tai kuten Danske Bank "uudistamme konttoriverkostoamme". Meidänkin pitäjästä konttori lähtee kuin leppäkeihäs, ja lähin löytyy jostain 20km päästä nykyisen 3km sijaan. No, eihän siellä koskaan tarvii käydä mutta kuitenkin. Säälittää kaikkia mummoja mitkä joutuu nyt roudaa laskunsa 20km päähän kun eihän ne nettiä käytä. JakeKonakin olis päässyt ilman hienhajua tiskille jos ei olis liikaa "tehostettu" toimintaa....

Yeah! Tässä tuli kaikkien offareiden äiti ja isoisä! Liity siis pätkääkään originaaliin topicciin. Muuta kuin Jaken hien osalta.

sledgehammer
17.06.2013, 12.31
Mä viskaan ajokamat joka lenkin jälkeen suoraan 15-20min vesipesuun. Ei ala reenivaatteet haista ollenkaan ja lähtee ihan vedellä puhtaaksi, jos ne kamat laittaa koneeseen heti. +30c pesuohjeesta huolimatta pesen +40c lämpötilassa. Tottakai välillä pesen pesuaineellakin nuo (ehkä joka kolmas tai neljäs kerta), mutta vesipesu toimii hyvin ja pidentää vaatteen elinkaarta. Lisäksi niihin ei tule se karmea paskan käry, joka nousee puhtaastakin enemmän käytössä olleesta reenivaatteesta pintaan heti kun vähän hikoaa (jos hiki on päässyt rauhassa kuivumaan vaatteisiin monta ketaa). Jos vaatteet on päässeet tähän en kuntoon, polttolaitos tai juhannuskokko on ainoa oikea loppusijoituspaikka tuollaiselle vaatteelle. Hiki ei tosiaan tuoreeltaan juuri haise, jos kuski ja vaatteet ovat puhtaat. Haju tulee siitä, kun hien laskettua bakteerit alkavat jyllätä.

jjyrki
17.06.2013, 12.46
Kysyin kerran tyttöystävältä lenkin jälkeen että miltä paita tuoksuu.
"Raikkaalta", kuului vastaus.
No, paitahan on koko ajan hyvässä tuuletuksessa lenkin aikana 5-10 m/s ilmavirrassa...

VesaP
17.06.2013, 12.48
Kysyin kerran tyttöystävältä lenkin jälkeen että miltä paita tuoksuu.

Se tykkää susta. Sit valojen vannomisten jälkeen sama kuuluu "Vie se saatanan haiseva rättisi heti pyykkikoneeseen!"

Vai eikö hä? :D

LJL
17.06.2013, 12.50
^ Mun vaimo aina sanoo että "täällä haisee ihan Laurilta" ...mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan

-Lauri

Jani R.
17.06.2013, 13.01
Ne jotka tykkää pestä varsinkin uusia ajovaatteita käsin, niin Assosin pesuaine tuoksuu ihan mahtavalta (myös vaimon mielestä). Sopii myös konepesuun.
http://www.evanscycles.com/product_image/image/846/310/1f1/38604/product_page/assos-active-wash-cleanser.jpg

Ju$$i
17.06.2013, 13.03
Jätän ajokamat aina henkariin roikkuun Kh-huoneeseen. Siitä ne aina on hävinny johonkin ja tuoksuu hyvälle :seko: Mutta noin yleisesti ottaen meidän kodinhoitohuoneessa haisee suonsilmälle. Jotenkin noi lenkit päätyy aina pyörän tuuppaamiseen suolla.

ppikkupe
17.06.2013, 13.31
Ajokamat lenkin jälkeen ämpäriin ja pikku liru nestemäistä Sertoa perään. Samalla kun huuhtelee kulkuset, huuhtelee myös ajokamat. Ehkä parin viikon välein urheilukamppeet käy konepesussa.

Fuuga
17.06.2013, 15.59
Helpointa on mennä suoraan ruiskuun ajokamat päällä ja nostella ne sitten kuivumaan. Kunhan muistaa ottaa itsensä pois sisältä ennen.

Smo
17.06.2013, 18.43
Mä ajan sateessa tai käyn uimassa vaatteet päällä. Silloin tällöin saatan pestäkin ne. Haisen kuulemma välillä pahalle ja olen ylpeä siitä.

usko juntunen
17.06.2013, 18.54
Tahkoa pyöräytetään ...
Luulenpa jotta viimeistään kolmannen Tahkon pyöräytyksen jälkeen alkaa lähdossä puhtaana ollut paita haisemaan :o Siispä 3 kierroksen kuskit pyykille aina uudelle varville lähtiessä.