PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kun ei rahat riitä...

MRe
14.06.2013, 11.59
Kuin kolmen tonnin fillariin...

http://www.hs.fi/elama/Keksin+itse+ruokaohjeet/a1371012277380

(ei taida näkyä kaikille, kun on hesarin maksumuurin takana. Artikkelissa graafinen suunnittelija Milla Kissaniitty, 36, kehuu ja kertoo kuinka elää säästävästi. Ja istuu ilmeisesti MirageBikesin Nomadin päällä: "pyörästä en tingi").

No, köyhiä on joka lähtöön. Kaikilla ei ole varaa vaikkapa vaihtaa sadan jalan Nautoriin tiikkejä joka vuosi, mutta minkäs teet.

IncBuff
14.06.2013, 12.02
Ja vain kaksi kertaa vuodessa ulkomaille. On se surkeaa...

Takamisakari
14.06.2013, 12.05
eikös kyse ollut enemmänkin siitä että haluaa elää säästeliäästi?

Pexxi
14.06.2013, 12.06
Eihän tässä kai köyhyydestä puhuttu? Ei tarvitse olla köyhä ollakseen säästäväinen, itse asiassa moni säästäväinen ei juuri sen takia ole köyhä. Mitä köyhyydellä nyt sitten tarkoitetaankin...

El-Carpaso
14.06.2013, 12.23
hmm... Juu kyllä mäki olen joskus oikeen innostunu jo puolessa välissä kuukautta kun rahat on loppunu. Söin sit kaks viikkoa sämpylöitä ku kaapista löyty jauhoja ja lidlistä halpaa margariinia. Sen jälkeen ei oo enää ihan niin pahoja tilanteita tullu mut kyl välillä saattaa olla vähän suru puserossa kun rahaa on se pari kymppiä ja kaksi viikkoa pitäis selvitä. Opiskelijaelämä \o/
Mutta toisaalta eipä se oo multa pois jos joku elää vähän kuplassa. Tosin taksilla huruttelu ei oo kovin säästäväistä.

LJL
14.06.2013, 12.39
Opiskelijaelämä \o/

Opiskelijaelämä Rovaniemellä - niin köyhää mutta niin rikasta ;)

-Lauri

MRe
14.06.2013, 13.35
Eihän tässä kai köyhyydestä puhuttu? Ei tarvitse olla köyhä ollakseen säästäväinen, itse asiassa moni säästäväinen ei juuri sen takia ole köyhä. Mitä köyhyydellä nyt sitten tarkoitetaankin...
Näinhän se taitaa oikeasti olla. Jos sulla on kuukauden lopussa tilillä rahaa, olet elänyt säästeliäästi. Jos rahat loppuu kuun puolessa välissä olet tuhlannut. Köyhyys tai rahattomuus on oma valinta.

Jos on varaa kolmen tonnin fillariin ja kahteen ulkomaanmatkaan vuodessa, varmaan tulee toimeen ihan kivasti ilman hampaat irvessä säästämistäkin. En kutsuisi tuota säästämiseksi vaan raha-asioiden normaaliksi hoitamiseksi.

Kas kun tuossa ei kysytty Nallen säästövinkkejä. Sehän se vasta säästääkin...

Smo
14.06.2013, 13.43
Tosin taksilla huruttelu ei oo kovin säästäväistä.

Tuossa puhuttiin kimppataksista. Neljä henkeä kun jakaa taksin baari-illan päätteeksi niin hintaa tulee seutulipun verran.

Jake_Kona
14.06.2013, 14.18
Jokainen kai elää säästeliäästi tavallaan. Itse olen perustellut fillari- ja tavarahankintojani sillä etten ole käyny ulkomailla ( 2000€/v perhe) ja kapakissa ( 2000€/v). Sehän on 4tonnia vuodessa, mutta missäs ne säästyneet rahat on? Pyöräily on siis miltei ilmaista tällä laskuopilla.;)

Markku Liitiä
14.06.2013, 14.23
Ja istuu ilmeisesti MirageBikesin Nomadin päällä: "pyörästä en tingi").

Meillä oli juuri F-lehdessä MirageBikesin Nomad koeajossa. Siinä on kardaaniveto. Kissaniityn pyörässä näyttää olevan ketjut.

kukavaa
14.06.2013, 14.24
mitä tähän voi sanoa; hippi, graafinensuunnittelija JA nojapyörä.

BONK
14.06.2013, 14.26
Urologi Tom of Finland vai paikallisradiotoimittaja Jami? Kaksi ulkomaan reissua vuodessa vai polkupyörä? Valintojen maailma.

http://www.youtube.com/watch?v=s9DbxSiZK-s

Hei, mutta tällähän on molemmat :o

salamander
14.06.2013, 14.29
Ne on niitä valintoja, säästää jossain jotta on varaa toiseen. Mua pyydettiin poseeraamaan kerran lehtijuttua varten, koska toimittaja (kaverini) tiesi että ajan paljon pyörällä. Juuri Trekin Remedyn ostaneena halusin kuvaan siihen aikaan päheimmän pyöräni, lopputuloksesta tuli aika koominen kun lehtijutun otsikko on "Opiskelijan säästölista" http://www.sjl.fi/web/pdf/2010/201037_ke/sjl15p26.pdf

kukavaa
14.06.2013, 14.56
Mutta muuten terve?
kyllä tommosella säästämisellä, suoranaisella piheydellä varmaan jotain tautejakin on. anemiaa, riisitautia ja sellasta.

kolistelija
14.06.2013, 15.08
Ne on niitä valintoja, säästää jossain jotta on varaa toiseen. Mua pyydettiin poseeraamaan kerran lehtijuttua varten, koska toimittaja (kaverini) tiesi että ajan paljon pyörällä. Juuri Trekin Remedyn ostaneena halusin kuvaan siihen aikaan päheimmän pyöräni, lopputuloksesta tuli aika koominen kun lehtijutun otsikko on "Opiskelijan säästölista" http://www.sjl.fi/web/pdf/2010/201037_ke/sjl15p26.pdf
Tää oli hyvä. Mäkin oon tässä jo muutaman vuoden säästellyt ostamalla jokavuotisen 2-4000€ fillarin. :p

Raha ei meinaa ees mahtua tilille kun säästyy niin hyvin. Autoakaan "en tarvitse"... :D

Smo
14.06.2013, 15.16
Säästövinkeistä puuttuu kiljun tai kotiviinin teko.. liekö sukupuoliriippuvainen juttu. Kympillähän saa 25L viiniä :)

juminy
14.06.2013, 15.33
Kivannäkönen fillari.

El-Carpaso
14.06.2013, 16.56
Kotiolut on muuten helppo ja hyvä tapa säästää alkoholikuluissa. Riippuen kuinka hyvää tai hifiä haluaa tehdä niin 16-25 litran satsi maksaa 15-30e.

Halpa normaali on parempaa kuin hyllyn keskikura ja kalliit satsit on jo sellasia että vastaavan makuisia voi hakea alkon hyllyiltä.

Yhden satsin valmistuminen tosin kestää sen min kuukauden mutta kyllä sitä hetken aikaa sit lipittääki

MRe
14.06.2013, 16.57
Meillä oli juuri F-lehdessä MirageBikesin Nomad koeajossa. Siinä on kardaaniveto. Kissaniityn pyörässä näyttää olevan ketjut.
Totta. Mutta muuten näyttää olevan kyllä niin lähellä muotokielet toisiaan, että mistäköhän open source-projektista piirustukset on otettu? Kardaania lukuunottamatta mun mielestä koko lailla 1:1. Mutta tietysti äkkiä katsoenhan normifillaritkin (kolmiorunko) muistuttavat toisiaan.

Ehkä tuo on sitten Biltemasta...

juminy
14.06.2013, 18.45
Oliskohan se HP Velotechnik Spirit. Eka viesti ja oikeastaan siis koko ketju sopisi jeesusteluketjun jatkoksi varsin hyvin kyllä.

YT
14.06.2013, 18.48
Jos valvoo pari yötä putkeen, niin jo alkaa puhe sammaltaa ja askel horjua. Vastaa vähintään promillen humalaa. Siinä voi säästää.

Jopoman
14.06.2013, 19.04
Fillari on Velotechnik Spirit, vuosimallia 2008. Lienee jo haukkunut 1800 euron hankintahintansa.

Sinänsä hassua että perussäästäväisellä ihmisellä ei muka voisi olla kunnon fillaria. Hyötypyöräily on parasta säästöä ja maailmakin pelastuu siinä sivussa!

Edit: Juminy ehtikin jo hoitaa ton lajinmäärityksen.

YocceT
14.06.2013, 19.23
Jos valvoo pari yötä putkeen, niin jo alkaa puhe sammaltaa ja askel horjua. Vastaa vähintään promillen humalaa. Siinä voi säästää.

Klassikko:
http://www.youtube.com/watch?v=gqJeozjNFQ0

OJ
14.06.2013, 21.01
2000€ koko perheen lomamatka olisi säästöä isolla ässällä meidän perheen lomailukustannuksiin verrattuna. Voisi tosiaan reissata rahan puolesta useamman kerran vuodessa. Valitettavasti ei pysty ulkomaan lomailuun kuin reissu/15-18 kk. Voi minua poloista kun ei rahat riitä ja joutuu käymään töissäkin, mutta silti joutuu köyhäilemään ja käkkimään himassa.

Harryupp
15.06.2013, 00.25
No joo tässä oli toissapäiväna iltalehdissä joku entinen kansanedustaja jolla oli elämä kuralla kun sai sopeutumiseläkettä käteen 1500 ja maksoi pankille 1000 kuussa eikä saanut tienata enempää kun 1800 lisätuloja kuussa. Ja tätä ennen miehellä oli ollut kansanedustajan tulot 8 vuotta.
Voi ressukkaa kyll on ankeeta! Mulla olis jo talous hyvässä mallissa jos tuommoista "köyhyyttä" kokisin.