PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kannattaako laitattaa uudet kehät vai heittää tunkiolle?

Fuuga
03.06.2013, 23.15
Tätä apua kaipaan teiltä laatu- ja hintatietoisemmilta...
Orkkiskiekot alkavat olla tiensä päässä jarrulaippojen osalta.
En oikein tiedä juuta enkä jaata kiekkojen tai napojen laaduista enkä hinnoistakaan puhumattakaan niiden oikeasta/kohtuullisesta yhdistelmästä.
Joten on vähän hämärän peitossa mitä noille kannattaisi tehdä; heittää menemään vai yrittää saada jossain laitettuna uudet kehät.

Kiekot ovat Roval Pave, ensiasennuskiekot Spessun tricross comp 2010 cyclossa. Jossain kaupassa, jonne kuukkeli löytää, hintaa on vielä 599$, mutta onko se relevantti vai ei.

JackOja
04.06.2013, 06.55
^veikkaan, että toi hinta on kevyemmälle Roval Pavè SL -mallille (pinnoina DT Revolution)

Vannekehä muutaman kympin-100€, työ muutaman kympin. Kysy jostain lähikaupasta. Voit saada hyvälläkin diilillä. Tiedä vaikka Spessu-kauppialilla tuo vannekehä olisi ihan perusvaraosa. Tai sitten on hyvä hetki opetella kiekonrakennus :)

Jotkut laadukkaat valmiskiekot -Mavic Aksium esimerkiksi- saa parilla sataa. Tai perus-Fulcrum viitoset 165,- (http://www.bike-components.de/products/info/p32506_Racing-5-Laufradsatz-Modell-2013-.html) Vähän väliä tuolla fillaritorilla noita vastaavia on käyttämättömänä myynnissä kun pyörän ostaneet vaihtavat heti mieluisampiin.

Mä kyllä tykkäsin Tricrossin ensiasennuskiekoista silloin kun mulla Tricross vielä oli. Mä laittaisin uudet kehät, mutta harkitse itse.

EDIT:

Kallista on teetättää! Arvelen 70e + kehät...

Mä katoin pari hinnastoa... kiekon kasaus/vanteen vaihto: 35-50€

rjrm
04.06.2013, 07.15
Kallista on teetättää! Arvelen 70e + kehät , jos vanhat pinnat sopii, mutta tuskin passaavat. Bdiscountissa on usein settejä reilulla satkulla, ja niissä on tuoreet navat. Sä olet ajanut jo paljon omillasi.

Harryupp
04.06.2013, 09.02
Useimmiten kaatuu projekti varaosien saatavuuteen tai niitten kovaan hintaan. Mullakin on Ksyriumin 20 pinnainen napa joka on ihan OK mutta noitten vanteitten löytäminen siihen on ollut vaikeaa ja sitten osien hinta päätyy melkein 200 € hintaan jos vaihtaa pinnat samalla.
Kiekkojen kokoaminen on vain kivaa mutta siitä syntyy vaan käytetty kiekko joka on korkeintaan 100 - 150€ arvoinen kun siinä on käytetty napa.

Eli ainoastaan jos haluaisin yhtenäisen kiekkosarjan pyörään eikä löydy kokonaisia sopivia kiekkoja lähtisin rakentamaan esim tästä Ksrium navasta uutta kiekkoa.

rjrm
04.06.2013, 09.36
2 x 35e = 70e

Siihen pinnat, toiset 70e

Kehät satasen, ja ollaan jo valmissetin yläpuolella.

Fuuga
04.06.2013, 09.43
Kato, rjrm:llä alkanut kesäloma kun kerkeää täällä vaihtaa ajatuksia kesken päivän :)

Joo, minä kiitän kaikkia vastaajia - vastaukset olivat relevantteja. Sinänsä vain ärsyttää heittää toimivaa tavaraa autotallin nurkkaan. Lisäksi kun ei tiedä laadusta oikein mitään on vaikea tehdä uusien ostopäätöstäkään.
Luulen, että olen sen verran realisti, ettei tollasissa 30 - 35 vauhdeissa ole paljoa merkitystä onko nyt sitten hienoimmat 2k€ maksavat hipot vai ihan puolentoista satkun surkimukset, mutta kun ei viitis niitä vähiä rahojaankaan sontaan laittaa...

Harryupp
04.06.2013, 14.54
Pitäisi kehittää sellainen "vaihtopörssi" jonne ilmoittaa näitä "varaosiksi jääviä kiekkoja" jossakin on esim navan laippa tai laakerit mennyt rikki mutta vanteet on ehjät tai sitten toisinpäin kehä rikki ja pinnoja poikki.

Jake_Kona
07.06.2013, 19.36
Lainaan ketjua

Asensin aksiumille litkutetut krossirenkaat ja kun tänään lisäsin nestettä ihmettelin kun kyljestä tuntuu kokoajan vuotavan, mutta litkua ei työnny yhtään ulos. Huomasin että ilma tuleekin ulos vanteen peitetarran alta. Kys kohdassa on hitsausliitos
http://img.tapatalk.com/d/13/06/08/ybe6a9a2.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/06/08/uqyjynu4.jpg

Voiko kyseistä vannetta käyttää vai onko ihan normaalia ettei hitsaussauma ole kaasutiivis?

sakuvaan
07.06.2013, 21.36
Ei tuo kyllä hitsatulta näytä, ettei olisi ihan sleeve-pin liitos?

Jake_Kona
07.06.2013, 21.50
Eli kestävyys (-kö?) ei ole heikentynyt sillä vuotaminen on toissijaista (ja pitääkin koko ajan paremmin ilmat sisällä)