PDA

Näytä tavallinen näkymä : Paperikartta Ranska ja Saksa

JouniS
01.06.2013, 21.48
Ensi kesänä suuntana Pariisi - Frankfurt, Champagnen, Moselin ja Reinin laaksojen kautta. Onko tietoa mistä voisi tilailla paperikarttoja tuonne päin? Alkuun pääsisi jo kartalla Pariisin ja sen itäpuolisesta alueesta.

alli
02.06.2013, 02.38
Mosel ja Rein: olen käyttänyt Leporellon karttoja: http://www.publicpress.de/catalogsearch/result/index/?p=1&q=rhein+radweg. Näissä on kyllä vain joki, joten ympäristöä ei niiden avulla voi kartoittaa. Nämä on sellaisia kiiltäväpaperisia haitareita, joissa yksi aukeama kerrallaan taitetaan auki ja tämä mahtuu tankolaukun karttataskuun.

Amazon.de:stä olen tilannut. Suunnitteletko siis jo vuoden päähän matkaa?? Siksi kyselen, että itsellä meinasi tulla kiire, kun viimeksi postitus kesti ja asiakaspalvelusta sanottiin, että kuukauden pitää odottaa, ennen kuin voi tehdä reklamaation. Kartat tulivat sitten muutaman päivän päästä, mutta tuo kuukausi olisi ollut jo niin myöhään, etten olisi ehtinyt saada uusia.

nure
02.06.2013, 08.49
Eiköhän Akateemisesta ja Karttakeskuksesta vois kysellä?

Jake_Kona
02.06.2013, 08.57
Autoliitolta saa euroopan karttoja

HeliT
02.06.2013, 12.38
Ranskan karttoja saa "paikallisesta karttakeskuksesta" http://loisirs.ign.fr/

JouniS
02.06.2013, 13.15
Moi!

Kiitos kaikille vinkeistä, eiköhän näillä onnistu. Matkaan lähdetään 1.7 eli alle kuukausi enää.

Juha_H
02.06.2013, 18.28
Pääsääntöisesti maantiekarttojen ostaminen paikanpäällä on todella paljon helpompaa kuin Suomesta. Mutta tuo toki vaikeuttaa reitin suunnittelua jos sitä ei halua askarrella tietokoneella.

Juha_H
02.06.2013, 18.33
Nii ja sellainen vinkki että jos olette lentämässä Charles de Gaullelle niin koittakaa miettiä jo Suomessa joku fiksu tapa poistua kentältä. Kokemuksesta voin sanoa että motarinreunaa polkeminen ei ollut sitä, mutta muuta tapaa en paikanpäällä kolme vuotta sitten löytäny, vaikka kyselin ihan joka ikisestä paikasta mitä kentällä löysin.

Markku Liitiä
02.06.2013, 19.05
Stanfords Lontoossa (tai siis niiden nettikauppa) on yksi hyvä paikka ostaa karttoja. Esimerkiksi kun valitsee Ranskan ja rajoittaa haun "maps and atlases", tulee valittavaksi 465 karttaa.

Myös Stanfordsin myymälä on kiehtova paikka käydä, osoite on Long Acre jotain, reilu 5 min Piccadilly Circusilta.

anttipietila
02.06.2013, 20.32
Nii ja sellainen vinkki että jos olette lentämässä Charles de Gaullelle niin koittakaa miettiä jo Suomessa joku fiksu tapa poistua kentältä. Kokemuksesta voin sanoa että motarinreunaa polkeminen ei ollut sitä, mutta muuta tapaa en paikanpäällä kolme vuotta sitten löytäny, vaikka kyselin ihan joka ikisestä paikasta mitä kentällä löysin.

Pyörä RER junaan ja keskustaan tai vaikka toiselle puolelle Pariisia samaan matkaan.

JouniS
02.06.2013, 20.59
Pyörä RER junaan ja keskustaan tai vaikka toiselle puolelle Pariisia samaan matkaan.

Joo, tota RER:ä olen vähän pohtinut. Suuntaamme CDG:ltä itään, jossa näyttäisi nopsan googlailun perusteella olevan esim. Mitry:ssä asema.

Pistin tilaukseen IGN:ltä kolme karttaa Pariisista itään. Niillä pääsee alkuun ja loppumatkalla hoidetaan kartat "lennosta". Hyvin on onnstunut ennenkin niin; halusin vaan että on alkumatkalle kartta-asia kunnossa kunnes homma alkaa taas rullaamaan.

Juha_H
02.06.2013, 21.19
Tämä olis ollu varmasti paras vaihtoehto, mutta asemasäätö/juna tuntui sekin turhan hankalalta vaihtoehdolta Extrawheelin kanssa. Polkemalla kentältä on kuitenkin todella ikävä poistua.

Esa S
02.06.2013, 21.57
Google mapsin pyöräreittiohjeistus vaikuttaisi ihan toimivalta, esim. CDG:ltä itään:
http://goo.gl/maps/jZigz

Tosin alkuun aika isoja teitä, mutta ei kuitenkaan motarille vie.

Kari Haikonen
02.06.2013, 23.40
Itse aikoinani tilasin Saksasta aivan erinomaisia "Radtourenkarte" -karttoja Saksan pyöräilyjärjestön kautta, siis ADFC:n ja näytti heillä edelleen olevan ko. karttoja myynnissä. Hinnatkin ovat ihan kohtuullisia, alkaen 6,80€. Mittakaava kartoissani on 1:100000, jolla löytyvät kaikki pienet ja vaatimattomaytkin polut ja tiet. Vaikka kartat ovat kohta 30 vuotta vanhoja, olen niitä edelleen käyttänytSaksassa matkaillessani enkä ole pahasti eksynyt. Gute reise!

Asetyylikoliini
10.06.2013, 12.01
Saksassa on ainakin noita edellä mainittuja ADFC:n karttoja, Kompass-karttoja ja -oppaita ja Esterbauerin Bikeline-karttoja ja -pyöräreittioppaita. Itse on tullut käytettyä lähinnä Esterbauerin tuotteita, mutta hyviähän (tai erinomaisia) nuo ovat kaikki, ja voi valita oikeastaan makunsa mukaan.