Olen rattijuopon aikanaan kolhima 52 vuotias mies Helsingistä. Kävelen välillä kepillä, kepeillä, rollaattoriin avulla, välillä ilman apuvälineitä. Ajan autoa, erilaisia fillareita ja moposkootteria. Monipuolinen siis. Välillä kun ajan skootterilla, hidastan vauhtia reilusti kun pyöräilijän ohitustilanne lähenee, ohitan AINA reilua välimatkaa käyttäen. Viime vuosina on kuitenkin kohdalleni sattunut kolme valitettavaa onnettomuutta, kun olen ohittanut skootterilla pyöräilijän, on hän jokaisessa tapauksessa pelästynyt ja kaatunut. Onneksi mitään vakavaa ei ole käynyt. Jokainen näistä kaatujista on pitänyt korvanappeja , joista on kuulunut musiikki erittäin kovaa. Paha mieli on tullut myös minulle, vaikka olen ollut tapahtumiin täysin syytön, olen jokaisessa tapauksessa kutsunut poliisin paikalle, koska Suomen laki vaatii liikenneonnettomuuden sattuessa, mikäli jokin osapuoli loukkaantuu vaikka lievästikin. Kahdelle kolmesta pyöräilijästä on poliisi kirjoittanut sakon liikenteen vaarantamisesta. Musiikkia kuuntelen myös itse, mutta en pyöräillessä tai skootteria ajaessa- Syy siihen on yksinkertainen, tarkkaavaisuus liikenteessä on todella tärkeää. Kerron tämän ihan ja vain siksi, että toivon että vanhan fabun neuvosta edes yksi ottaisi neuvosta vaarin.
Musiikin kuuntelu pyöräillessä???? Vaaroja??
Collapse
X
-
Itselläni tulee kuunneltua musiikkia mutta vain yksinajaessa ja väljemmillä teillä. Kaupungissa yms missä paljon liikennettä yritän aina muistaa edes pysäyttää soittimen, muutamia läheltä piti tilanteita tullut mitä tuskin olisin kokenut mikäli ei olisi ollut nappeja korvilla..Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken
-
Comment
-
Arvasin, että heti löytyy syyttäjä asialliseen viestiin. Sama vika kaikilla forumeilla olkoon aihe mikä vaan.Alkujaan tämän lähetti nure Katso viestiVakaasti sitä mieltä että motorisoidut välineet kuuluu ajoradalle, kuunnellaan musiikia sitten tai ei.
Totta, vaan ei moposkootterilla voi/saa ajaa esim moottoritiellä. Silti jos kuuntelet musiikkia kovaa, et varmaan havaitse niin hyvin edes kanssa pyöräilijöitä, lapsia, ikääntyneitä, sairaita tai liikuntarajoitteisia. Kannattaa ottaa huomioon muutkin liikkujat, yhteistyöllä asiat sujuu.
Comment
-
Onhan se hyvä, jos kuuleekin ympäristön tapahtumat hyvin ajaessaan. Toisaalta, hyvinpä mulla (ja monilla muillakin) on autoilukin sujunut, vaikkei sieltä peltien ja lasien sisältä juuri mitään ulkopuolisia ääniä kuulekaan. Että vähän ziisustelun puolelle tuo musta menee... Kyllä se huono havainnoija tai välinpitämätön pyöräilijä on sitä nappien kanssa tai ilman.
Comment
-
... keskustelupalstalla, just joo.Alkujaan tämän lähetti buldoggi Katso viestiNo yritin asiallista keskustelua...
No, olet tuonut mielipiteesi esille ja eiköhän se kaikilta muiltakin ole sallittua.
Toistaiseksi olen itse pystynyt hahmottamaan ympäristöni liikenteessä myös napit korvissa.
Comment

Comment