PDA

Näytä tavallinen näkymä : Posti myynnin loppu?

turtsa
09.03.2013, 09.41
kunnioitettuna Euroopanlaajuisesti toimivana ja myös Saksan ulkopuolisia verolakeja noudattavana yrityksenä, me olemme velvoitettuja veloittamaan jokaisessa maassa voimassa olevan ALV:n. Tästä syystä alkaen 28.03.2013 tulemme veloittamaan sinun maassasi voimassa olevan ALV:n.

Muutos koskee ainoastaan sinulle lähetettyjä tuotteita. Tule käymään Rose BIKETOWNissa niin voit edelleen hyötyä Saksan matalasta ALV:stä. Voit myös käyttää tilaisuutta hyödyksi ja tilata tuotteesi viimeistään 27.03.2013 voimassa olevin hinnoin saksalaisella ALV:llä (19 %).

Onko tällä päätöksellä mitään vaikutusta postimyynnin edullisuuteen? Olisiko jo aika tukea suomalaisia kivijalka kauppoja.

J. Conrad
09.03.2013, 09.47
Postimyynti. Yhdyssana.

http://www.veronmaksajat.fi/tutkimuksetjatilastot/kulutusverotus/arvonlisavero

Suomi 24%. Saksa 19%.

Kyllä vielä Suomi häviää siitäkin huolimatta monessa tuotteessa. Ei kylläkään kaikessa. Voihan ne kilpailuttaa edelleen, kuten tähänkin asti.

Mulla ei ole varaa tukea kuin itseäni.

Grandi66
09.03.2013, 09.48
Tuota tekee jo suurin osa saksalaisista pyöräkaupoista.
Sent from my E350 using Tapatalk 2

frp
09.03.2013, 10.03
Raja on 50000 euroa. Jos myy yli sen toiseen EU-maahan niin pitää ruveta maksaan alv sinne. Tosin eipä tuosta helposti kai kiinni jää. Kyllä Rosekin on takuulla yli tuon myynyt jo monta vuotta Suomeen.

IncBuff
09.03.2013, 10.22
No jos tuotteen veroton hinta on 100€ niin se on tähän asti maksanut 119€ ja maksaa jatkossa 124€. Vaikuttaako mihinkään? Todennäköisesti ei.

Kivijalkoja kannattaa toki tukea, mutta ei tämä tee niistä vieläkään hinnoiltaan kilpailukykyisiä osien suhteen ja kun Saksasta saa kamat vielä nopeammin niin...

mhelander
09.03.2013, 13.16
Mulla ostopäätöksen valintaan vaikuttaa eniten onko myynnissä kaikki mitä tarvitsen, ja paljonko koko satsi maksaa netto, ja sitten paljonko pitää vielä kuljetuksesta maksaa lisää.

Esim Bike24 on tätä harrastanut jo vuosikausia, silti tulee sieltä(kin) tilattua kamaa edellä mainituista syistä. Ja että on likimain ainoa paikka mistä saa käytännössä kaikkia pinnatyyppejä kaikilla mitoilla yksittäinkin.

Sen verran täytyy sanoa että eBay ja kiina & taiwan on nyt mun hankinnoissa nostanut päätään ja reippaasti. Varmaan 50% hankinnoista jo tuota kautta ja vaikka toisinaan toimitus on hidasta niin tullaamatta on selvitty. Ei sen puoleen, tulleineenkin olisi tavara ollut reippaasti halvempaa kuin EU-alueen kauppiailla.

PolkkaPilkku
09.03.2013, 14.16
Raja on 50000 euroa. Jos myy yli sen toiseen EU-maahan niin pitää ruveta maksaan alv sinne. Tosin eipä tuosta helposti kai kiinni jää. Kyllä Rosekin on takuulla yli tuon myynyt jo monta vuotta Suomeen.

Täsmällisemmin tässä verottajan ohje kaukomyynnistä:

"Tavaran myynnin katsotaan tapahtuvan Suomessa silloin, kun myyjä tai joku muu myyjän puolesta kuljettaa tavaran toisesta maasta Suomeen ostajalle, jonka hankinta ei ole yhteisöhankinta. Tavara katsotaan kuljetetun toisesta maasta silloinkin, kun kuljetus alkaa EU:n ulkopuolelta, jos kuljetus tapahtuu sen EU-maan kautta, johon tavara on maahantuotu. Pääsääntö on, että kaukomyyjän on rekisteröidyttävä Suomessa arvonlisäverovelvolliseksi, jos kaukomyynnit Suomeen ylittävät 35 000 euron rajan kalenterivuodessa.

Kaukomyyntisäännöstä sovelletaan, jos tavaran ostaja on henkilö, jonka hankinta ei ole yhteisöhankinta. Käytännössä kaukomyyntisäännös koskee siis tilanteita, joissa ostajana on yksityishenkilö tai häneen rinnastettava ei-verovelvollinen henkilö."

arctic biker
09.03.2013, 17.32
Tuo Rosen ilmoitus Suomeen lähetettävien tuotteitten hintojen noususta on kans yks kärpäsen kakkajuttu. Täällä periferiassa joutuu kuitenkin kaikki tähelliset kulutusosatkin aina tilaamaan. Tavaran hinta ynnä lähetyskulut ja vertailut sitten paikallisen moottorisahakaupan ja suomalaisten nettikaupaa tekevien kanssa. Ei sen kummempaa. Kynä ja paperi on mulla toiminut taulukkolaskennassa! Ebay on mulle vielä tuntematon alue ynnä paypal, tähän asti on riittänyt nuo keski-euroopan kauppiaat.

Matti S.
09.03.2013, 17.49
Huh! Hetken jo luulin että itella on nurin ja paketit kaukomaan alkaa tulemaan perille saakka...

arctic biker
09.03.2013, 19.19
Elä nyt Matti Itellaa noin kovasti moiti! Puolueellinen olen kun kaveri on paikallisella postilla töissä. UPS kuskasi yhtä mitätöntä laakeripakettia Luxemburgista toissapäivänä. Mulla piha täynnä isoja mettäkoneita ja käskin jättämään kirkolle postiin, Miika kuittasi ja UPSkuorma-autokuski ihan tyytyväinen kun ei tarvinnu tänne asti lähteä. Paketti on tuolla Miikan tallissa oottamassa...

mkpaa
09.03.2013, 20.36
Normaali käytäntöhän tuo on ollut jo pitkään useissa kaupoissa. Osa on vaan kuitannut tuon 5% omaksi haitakseen, kun on ollut helpompi käydä nettikauppaa yhdellä hinnalla.

Ei suomalainen kivijalka nykyisellä formaatilla selviä, mutta esimerkiksi kivajalka, johon voisi itse tilata haluamansa tavarat voisi jo toimia.

Pexxi
09.03.2013, 23.35
Normaali käytäntöhän tuo on ollut jo pitkään useissa kaupoissa. Osa on vaan kuitannut tuon 5% omaksi haitakseen, kun on ollut helpompi käydä nettikauppaa yhdellä hinnalla.

Ei suomalainen kivijalka nykyisellä formaatilla selviä, mutta esimerkiksi kivajalka, johon voisi itse tilata haluamansa tavarat voisi jo toimia.Näin, ainakin kaikki suurimmat ovat rekisteröityneet johonkin Suomen rekisteriin (katottu alan ammattilaisen kanssa) ja maksavat alvit Suomeen. Summat alkavat olla jo sen verran suuria, että ovat ilmeisesti katsoneet olevan kannattavaa pitää eri hintoja eri maiden asiakkaille.

Matti S.
10.03.2013, 09.20
Suomalaisen pyöräkaupan mainostekstiä, ostajan houkuttelemiseksi...

FACT 11m carbon front triangle, 29" geometry, FACT IS construction, gussetless TT (S/M), FACT carbon seatstays w/carbon non-drive DO and chainstays, tapered HT, carbon PF30 BB, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 100mm FOX/Specialized remote Mini-Brain w/ AUTOSAG, Kashima coating, inertia valve, Brain Fade adjust, 187x47mm, Custom RockShox SID World Cup 29 Brain, inertia valve damper, Solo air spring, tapered carbon crown/steerer, top-mount Brain Fade and rebound adj., QR, 100mm travel, Shimano XTR hydraulic disc, post mount, Ti/metal pad, Ice Tech, 160mm rotor, Shimano XTR M985, E-type for DMD, top-swing, dual-pull / Shimano Shadow Plus XTR, 10-speed, GS mid-cage

Enpä yhtään ihmettele miks ei kauppa käy.

Mielipide on henkilökohtainen ja olen vain itselleni kateellinen jos joku on samaa mieltä.

EDIT
Edelle oksentamastani huolimatta tilasin suomalaisesta verkkokaupasta takapakan ja ketjun...

titaani
10.03.2013, 11.56
Rose on tähänkin asti myynyt suomeen 24% alvilla, mutta ottanut erotuksen piikkiinsä eli myynyt nettisivuillaan olevilla loppuhinnoilla Suomeen. Katsoin juuri tammikuussa saamani laskun.

Matti S.
10.03.2013, 12.06
^
...Tästä syystä alkaen 28.03.2013 tulemme veloittamaan sinun maassasi voimassa olevan ALV:n...

roseversandilla 35keuron myynnin raja Suomeen tuli täyteen em. päivänä.

lansive
10.03.2013, 12.16
Ei suomalainen kivijalka nykyisellä formaatilla selviä, mutta esimerkiksi kivajalka, johon voisi itse tilata haluamansa tavarat voisi jo toimia.

Kivijalat kilpailevat lähinnä markettien kanssa, tosin Jopo ei Prismassa ole juurikaan halvempi kuin muissa kaupoissa. Harrastajien kannalta ei kotimaassa ole montakaan kauppaa mistä kannattaisi mitään ostaa, kun tavaraa ei ole hyllyssä ja tilaaminen kestää. Eikä tämä ole edes periferian ongelma vaan ihan samaa esiintyy jopa pääkaupunkiseudun kaupoissa.

IncBuff
10.03.2013, 12.34
Niin ja kun hintaero on tyyliin 50€ vs. 95€ kuten silloin kun päräytin takavaihtajan paskaksi.

mkpaa
10.03.2013, 16.14
Kivijalat kilpailevat lähinnä markettien kanssa, tosin Jopo ei Prismassa ole juurikaan halvempi kuin muissa kaupoissa. Harrastajien kannalta ei kotimaassa ole montakaan kauppaa mistä kannattaisi mitään ostaa, kun tavaraa ei ole hyllyssä ja tilaaminen kestää. Eikä tämä ole edes periferian ongelma vaan ihan samaa esiintyy jopa pääkaupunkiseudun kaupoissa.

Osamyynnillä kaupat eivät toki tulisikaan toimeen. Tällä hetkellä Suomen paras pyöräkauppa on Siwa, koska niissä on matkahuollon/MyPackin toimipisteet. :)

Mietin lähinnä miten tuon parhaiten laajentaisi vielä lähemmäs ihmisiä ja ei tarvitsisi enää odotella kotona random pakkausten kuriireja.

Pexxi
10.03.2013, 20.46
^
...Tästä syystä alkaen 28.03.2013 tulemme veloittamaan sinun maassasi voimassa olevan ALV:n...

roseversandilla 35keuron myynnin raja Suomeen tuli täyteen em. päivänä.Tai todennäköisesti jo aiemmin. Toi päivähän ei ole edes vielä mennyt... Eipä tohon summaan oikeasti tarvitse kauheasti myydä, reilu 20 pyörää riittää. Osina ja vaatteina olisikin sitten jo enemmän.

"Jos elinkeinonharjoittajan Suomeen suuntautuvien kaukomyyntien määrä ilman veron osuutta on jonakin kalenterivuonna ylittänyt 35 000 euroa, verotetaan Suomeen seuraavana kalenterivuonna suuntautuvat kaukomyynnit Suomessa myynnin määrästä riippumatta."

Veneilijä
11.03.2013, 19.35
Oon tässä konffaillu italialaista fillaria saksalaisen nettimyyntiputiikin kanssa. Lopputuloksena helsinkiläiseen jälleenmyyjään verrattuna -25% hinnasta pois ja 5 viikkoa nopeampi toimitusaikaennuste. Siis ihan sama, kuinka paljon alvia maksan.

mkpaa
11.03.2013, 19.55
Kivijalkojen (ja Suomen nettikauppojen) yksi ongelma on hinnoittelussa pärstän mukaan. Noin esimerkiksi syksyllä ostamani Laken talvikengät. Ovh maailmalla 269 euroa ja Tredzissä 211 euroa. Korttelin päässä kotoa oli ovh 299 euroa, mutta "tarjous" 269 euroa. Olin jo tilaamassa, mutta kokeilin onneani. Hinta kivijalassa oli ilmeenkään värähtämättä 215 euroa eli 84 euroa alle ovh:n.
Mitä tästä opimme? Myyjä tiesi hyvin tarkkaan, että kauppoja ei tule nettikauppaa kalliimmalla. Hinnoittelun ainoa motivaatio on informaation pimittäminen satunnaisilta ostajilta. Suurin osa potentiaalisista ostajista ei jaksa käydä tinkaamassa kivijalassa, kun hintaa ei voi etukäteen arvioida.

Vastaava kokemus oli vuosia sitten Aksiumin kiekkosetin kanssa. Porissa 299 euroa, Helsingissä 199 euroa ja BC:ssä 135 euroa. Vaikka tarvitsin juuri silloin nopeasti niin ihan "noin kiire" ei ollut.

caddis
11.03.2013, 20.55
Kivijalkojen (ja Suomen nettikauppojen) yksi ongelma on hinnoittelussa pärstän mukaan. Noin esimerkiksi syksyllä ostamani Laken talvikengät. Ovh maailmalla 269 euroa ja Tredzissä 211 euroa. Korttelin päässä kotoa oli ovh 299 euroa, mutta "tarjous" 269 euroa. Olin jo tilaamassa, mutta kokeilin onneani. Hinta kivijalassa oli ilmeenkään värähtämättä 215 euroa eli 84 euroa alle ovh:n.
Mitä tästä opimme? Myyjä tiesi hyvin tarkkaan, että kauppoja ei tule nettikauppaa kalliimmalla. Hinnoittelun ainoa motivaatio on informaation pimittäminen satunnaisilta ostajilta. Suurin osa potentiaalisista ostajista ei jaksa käydä tinkaamassa kivijalassa, kun hintaa ei voi etukäteen arvioida.

Vastaava kokemus oli vuosia sitten Aksiumin kiekkosetin kanssa. Porissa 299 euroa, Helsingissä 199 euroa ja BC:ssä 135 euroa. Vaikka tarvitsin juuri silloin nopeasti niin ihan "noin kiire" ei ollut.

Kun täällä periferiassa asuu, pääsee harvemmin kivijalkaliikkeisiin. Valitettavasti olen törmännyt tuohon pärstäkerroin hinnoitteluun ja jopa töykeään palveluun minulle lähimmissä kivijalkaliikkeissä, mitkä tosin ovat n. 100 km:n päässä. Jo tämä lisää kummasti motivaatiota ulkomaisten maiden nettikauppoihin. Olen menneen vuoden aikana ostanut ensin maastopyörän ja sitten maantiepyörän. Maastopyörää kyselin lähikaupoista ja pyysin tarjouksia muistakin kotimaisista liikkeistä. Yllättäen kaikilta en saanut edes vastausta tiedusteluihini. Lopulta tein kaupat puhelimitse edes näkemättä pyörää ystävällisen ja asiantuntevan myyjän kanssa yhdestä hesan liikkeistä. Lähimmät kivijalkaliikkeet, missä kävin paikan päällä, ulostivat itsensä joko hinnalla tai huonolla palvelulla. Maantiepyörän ostamisen yhteydessä en jaksanut alkaa tuohon samaan ralliin. Määritin pyörälle speksit joihin tähtäsin ja etsin suurimmista nettikaupoista vaihtoehdot. Netin käyttäjäkokemusten ja testien perusteella tilasin pyörän Englannista ja olin täysin tyytyväinen. Sain edullisesti hyvillä komponenteilla kasatun pyörän nopeasti kotiini. Jopa säädöt oli kohdillaan. Verrokkina kaverin samanaikaisesti lähimmästä kivijalkaliikkeestä ostama pyörä, missä ei edes vaihteet olleet säädetty kohdalleen.

Veneilijä
11.03.2013, 22.32
Toisaalta sain Velosportista Goren takin noin 10€ halvemmalla kuin olisi nettikaupassa joutunut maksamaan. Palvelu on siellä myös minusta ihan huippua. Rätei ja lumpui en kyllä ala näkemättä ja kkeilematta ostamaan. Kerran kokeilin tilata jotain tarjouskamaa, mutta ne oli kyllä sitten ihan p..kaa. Jos ei ole varaa ostaa vaatteita ja kenkiä täältä, niin sitten lopetan koko lajin.

IncBuff
11.03.2013, 22.54
Kivijalkojen (ja Suomen nettikauppojen) yksi ongelma on hinnoittelussa pärstän mukaan
Tämä on kyllä ihan totta. Tuossa yhdessä paikallisessa on pari kertaa suhtauduttu jopa vihamielisesti pieneen tinkimisyritykseen. "Ei nämä osat täällä hyllyssä mihinkään vanhene" oli kommentti toisella kertaa. Totesin että antaa sitten olla siellä vanhenematta. Toisaalta ko. kaupassa on yksi myyjä jonka kanssa olen asioinut useasti ja viimeksi antoi reilun sen verran reilun alennuksen Löfflerin takista, että nettikaupasta ei olisi halvemmalla saanut. Valitettavasti se on ihan arpapeliä sattuuko ko. myyjä olemaan paikalla kun tuonne kauppaan menee niin netistä tilaamiseksi se menee useimmiten kun ei jaksa alkaa tinkaamaan osista jotka tietää saavansa muualta reilusti halvemmalla tai koska hintoja ei ole reilusti esillä vaan osat on jossain tiskin alla. Enpä ostakaan enää kuin jotain aivan pientä paikallisista ja joskus vaatteita jos koon arpominen menee vaikeaksi.

mhelander
12.03.2013, 01.37
Mulle homma on ihan selvä. Tavaraa mitä hankin ei vaan löydy täällä kenelläkään hyllyssä. Jos on niin riistohinnalla ja katotaan kuin halpaa makkaraa jos hinnasta yrittää keskustella.

Erehdyin ostaan normilaatuisia vaijereita jolloin tulin oikein kunnolla kusetetuksi, jäi viimeiseksi asioimiseksi kyseisessä kaupassa. Harmi vaan, edellinen käynti kun oli palvelun ja hinnoittelun suhteen ihan miellyttävä.

On sentään yksi asiallinen pienemmän putiikin pitäjä. Jolta saattaa saada vanhempaankin kalustoon nippeliä tai on ainakin joskus niitä käsitelly, samaa ei voi sanoa suurempaa markkinaosuutta hallitsevista.