PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bikefitting

Malexpa
14.10.2012, 12.43
Tervehdys!

Kuluva kausi on ollut kaikenkaikkiaan raskas kaikkine vaivoineen ja nyt uutta kautta varten haluaisin aloittaa uudelta pohjalta. Säännöllisen urheiluhieronnan sekä venyttelyjen ja coren vahvistamisen lisäksi pitäisi varmistaa että kaikki mitat ovat kohdillaan. Kysyisinkin mistä eteläsuomen alueelta saa hyvän bikefitin? Nummelan Probikesta ilmeisesti saa kunnollisen fitin tehtyä, mutta itse asustan Turussa joten jos jollain on tietoa tämän alueen tarjonnasta niin olisi mukava saada siitäkin tietoa. Koitin googletella mutta eipä juuri muuta tuon probiken lisäksi tullut hakutuloksiin.

Paljon kiitoksia jo etukäteen!

-Mikael

hannupulkkinen
14.10.2012, 13.22
Mitteepä se tuo paikvitting on suomen kielellä?

Malexpa
14.10.2012, 14.33
Tässä siis lainaus Probike.fi sivulta:

Bikefitting tarkoittaa sopivan kokoisen polkupyörän mittojen selvittämistä pyöräiljän fyysisten ominaisuuksien, ajotottumusten ja tulevaisuuden tavoitteiden mukaisesti.
Bikefitting tarkoittaa myös olemassaolevan polkupyörän säätämistä ajajalleen paremmin sopivaksi. Sopivuudella tarkoitetaan mukavuutta, tehokkuuttta ja turvallisuutta.

Lisää tästä: http://www.probike.fi/?p=136

hannupulkkinen
14.10.2012, 14.41
Bikefitting= Pyörän sovittaminen. Löytyykö parempaa suomennosta Suomessa kun ollaan.

mentunik
15.10.2012, 10.31
En tiedä Turun suunnalta kyseisistä palveluista, mutta Nummelan Probikea voin kyllä suositella. Itse kävin loppukesästä ja olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Palvelu on erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa.

ppikkupe
15.10.2012, 12.38
En tiedä Turun suunnalta kyseisistä palveluista, mutta Nummelan Probikea voin kyllä suositella.

Eikö Nummela sitten ole Turun suunnalla? Mitä sinne on, sata kilometriä?

am8119
15.10.2012, 12.44
Kävin itse tuolla. Mukavaa, leppoista palvelua.
Älä kuitenkaan tee tuosta liian vaikeaa, sekin nimittäin onnistuu >> http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45988-am8119-lle-maantiepy%F6r%E4-!-Homma-etenee-gt-Geometria-taulukko&highlight=

mentunik
15.10.2012, 20.01

jepjep..

Oatmeal Stout
16.10.2012, 10.17
Eikös se mene kuten Toijala; Toijalan takana ei ole mitään - suunnasta riippumatta.

Malexpa
21.11.2012, 22.25
Kävin itse tuolla. Mukavaa, leppoista palvelua.
Älä kuitenkaan tee tuosta liian vaikeaa, sekin nimittäin onnistuu >> http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45988-am8119-lle-maantiepy%F6r%E4-!-Homma-etenee-gt-Geometria-taulukko&highlight=

Kiitoksia näistä :) Heh, ei varmaan mene ihan noin säädöksi, pyörä löytyy alta ja sitä en lähde mihinkään vaihtamaan. Tällähetkellä pieni apina takaraivossa tuon loukkaantumisen takia, koittanut hienosäätää itse tuota asentoa, mutta en ole löytänyt sellaista ihan nappituntumaa, jotenkin tuntuu että varsinkaan trainerilla en sitä itse löydä. Pientä paikkojen puutumistakin, joten tämän takia lähinnä haluaisin mennä laittamaan nyt kerralla niin ergoksi tuon asennon kun mahdollista omalla kokoonpanolla. Tälla saan toivottavasti apinan pudotettua ja homma lähtee toimimaan :)

Torres
24.12.2012, 11.31
Kiitoksia näistä :) Heh, ei varmaan mene ihan noin säädöksi, pyörä löytyy alta ja sitä en lähde mihinkään vaihtamaan. Tällähetkellä pieni apina takaraivossa tuon loukkaantumisen takia, koittanut hienosäätää itse tuota asentoa, mutta en ole löytänyt sellaista ihan nappituntumaa, jotenkin tuntuu että varsinkaan trainerilla en sitä itse löydä. Pientä paikkojen puutumistakin, joten tämän takia lähinnä haluaisin mennä laittamaan nyt kerralla niin ergoksi tuon asennon kun mahdollista omalla kokoonpanolla. Tälla saan toivottavasti apinan pudotettua ja homma lähtee toimimaan :)
Mullakin puutui varpaat ja kädet varisinkin alkuun. Fysio sanoi, että varpaiden puutuminen johtuu todennäköisesti alaselästä. Ristiselän hermosto tukkeutuu ja aiheuttaa puutumisen tunnetta. Käsissä samankaltaista ongelmaa, etenkin hiirikädessä, sormet alkaa puutua ja koko kämmen väsyy. Hermostollisia ongelmia myös sillä puolella siis. Ajaminen olikin alkuun todella tuskallista, mutta parani paljon ihan tottumisenkin kautta.

Korjaavina toimenpiteinä lihasharjoittelu, powerball ja oikea ajoasento. Meni eka satkukin heti ekana kesänä maantiepyörällä. :)

Ei tosiaan pidä vähätellä tuota oikean ajoasennon tärkeyttä. Ja kaikki kaaviot ja laskuritkin on vain suuntaa antavia, se viimeinen hienosäätö tehdään aina sen mukaan, mitä kroppa kertoo. Se kropan tulkitseminen ei vain ole aina kaikkein helpointa tiedettä.

Smo
25.12.2012, 04.45
Mikä lienee wrenchscience ottaa kaikki mitat ja antaa runkokokoo ... tollanen automaatti mutta ainaski maastopyörään mulle toiminu.

ah http://www.wrenchscience.com/