PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bike Planet lopettaa?

Matsuma
26.09.2012, 20.03
Suljetaanko kaikki liikkeet? Kotisivuilla lukee " Bike Planet sulkee ovensa. Toiminta jatkuu ainoastaan Puhoksessa". Kävin Puhoksessa tänään ja sanoivat, että liike lopettaa. BTW, aika hyvät tarjoukset tällä hetkellä meneillään. Hyviä osia -50%, vaatteet -70%, laukut -50%. Ja tietty fillareita halvalla.

Harryupp
26.09.2012, 21.10
No sepä ikävää. Vaikka nyt en itse ole ollut kovin vakuuttunut sen putiikkiketjun toiminnasta muuten kuin ehkä Puhos liikkeestä. Oli kuitenkin aika näyttävä yritys ja liikkeet oli siistit. Palvelutyyli ja hintataso ei minua aina miellyttänyt, että tuli ostettua pyörät ja pyöräilykamat muualta mistä sai parempaa palvelua ja edullisemmat hinnat.

TetedeCourse
26.09.2012, 21.30
Liikevaihto laskenut ja tulos pahasti tappiollinen - eipä noin kauan voi mikään yritys jatkaa...

http://www.finder.fi/Polkupy%C3%B6ri%C3%A4/Bike%20Planet%20Espoo/ESPOO/taloustiedot/309530/

lai
26.09.2012, 22.02
Liikevaihto laskenut ja tulos pahasti tappiollinen - eipä noin kauan voi mikään yritys jatkaa...
Ei edes konkassa, paljon on pumpattu rahaa firmaan. Kyllä tuolla liikevoittoprosentilla kannattaakin ajaa alas. Lyhyenkoronrahastosta olisi saanut paremman tuoton, kaanttaako ottaa liikeriskiä? Hatunnosto yrittämiselle.

tero76
26.09.2012, 22.18
itsekin olen tuonne jonkun tonnin kantanut. Missä noista on paras osavalikoima? Tarvitsisin lyhkäset maantiekammet.

Matsuma
26.09.2012, 22.25
itsekin olen tuonne jonkun tonnin kantanut. Missä noista on paras osavalikoima? Tarvitsisin lyhkäset maantiekammet.

Kannattaa varmaan soittaa ja kysyä.

tune
26.09.2012, 23.27
Harmi, että Bike Planetkin lopettaa kokonaan. Itsellä on useita hyviä muistoja etenkin jo joitain vuosia sitten lopettaneesta Louhelan Bike Planetista, jossa sai kyllä loistavaa palvelua hyvällä asiantuntemuksella.

Vigge
26.09.2012, 23.48
Sinä meni mun lähikauppa. Harmi.

kmw
27.09.2012, 07.57
... Itsellä on useita hyviä muistoja etenkin jo joitain vuosia sitten lopettaneesta Louhelan Bike Planetista, jossa sai kyllä loistavaa palvelua hyvällä asiantuntemuksella.

Tätä komppaan täysii.

Ach sitä auvoisaa aikaa kun Mankku oii tiskin takana ja Aspi huollossa + tiskin takana. Sitten kun putiikki muuttui ketjuksi, M. -> konsernijohtajaksi, A-> loparit, niin siirryin asioimaan muualle.

JackOja
27.09.2012, 08.27
Kauppa-Veljet, Larun BestBrakes, Bike Planet, Olarin Pyörä...

Ostakaa netistä :(

No joo, ostan määkin n. puolet hankinnoista muualta kuin LBS:sta, mutta suosin kyllä niitä aina kun voin tai se ei ole aivan järjetöntä :o

Ana75
27.09.2012, 08.52
Ach sitä auvoisaa aikaa kun Mankku oii tiskin takana ja Aspi huollossa + tiskin takana. Sitten kun putiikki muuttui ketjuksi, M. -> konsernijohtajaksi, A-> loparit, niin siirryin asioimaan muualle.

Hyvä oli meininki, kun itse aloittelin harrastuksen ja ostin ekan maasturin sekä maantiefillarin Mankulta Myyrmäen Bike Planetista ja huollossa hääri Aspi. Palvelu oli todella hyvää!

Uomo
27.09.2012, 09.13
Harmi kyl. Jokaisessa Bikeplanetissa, missä oon käyny ni on aina ollut hyvää palvelua. Huollossakaan ei ole ollut valittamista.

Matsuma
27.09.2012, 09.16

No joo, ostan määkin n. puolet hankinnoista muualta kuin LBS:sta, mutta suosin kyllä niitä aina kun voin tai se ei ole aivan järjetöntä :o

Tilalle tullut kaksi Velo Oxygen -liikettä.

Täällä on kehuttu Bike Planetin palvelua. Itsellä kokemusta vain Puhoksen liikkeestä, enkä nyt erityisesti kehuisi siellä saamaani palvelua. Kovin nuivaa on ollut. Tosin Kauppaveljillä se vasta surkeaa olikin.

kmw
27.09.2012, 09.30
Täällä on kehuttu Bike Planetin palvelua.....

Se oli aikanaan poikkeuksellinen paikka. Sitten tiskien taakse värvättiin teinejä joiden valmiudet ja/tai koulutus asiakaspalveluun oli kovin vaihtelevaista. Nyk. imo the Palvelu putiikkeja ovat Yläfemma, Kumiluoti, Jäkän Chebici ja Hyvinkään SuomenPolkupyöräyörätukku.

Timo W
27.09.2012, 10.21
Oi niitä aikoja. Molemmat mun fillarit on ko. ketjusta ostettu. Eka Aspilta ja toka Puhoksesta.

syklopaatti
27.09.2012, 10.40
Minäkin oon fillarini ketjusta ostanut ja tykännyt asioida paikallisessa. Voe voe..mitähän sitä nyt.

Jahvetti
27.09.2012, 10.52
Näkyi olevan puhoksessa Deemax Ultimatet 150mm takanavalla 400eur. Halavalla lähtee näköjään loput pois...

JustinTime
27.09.2012, 11.58
Se oli aikanaan poikkeuksellinen paikka. Sitten tiskien taakse värvättiin teinejä joiden valmiudet ja/tai koulutus asiakaspalveluun oli kovin vaihtelevaista.

Kuvaus sopii hyvin ainakin Tammiston liikkeeseen. Etsin sieltä kerran jotain työkalua seinustalta, ja liikkeessä olleet nuori kundi ja vielä nuorempi tyttö näkivät kyllä minut etsintäpuuhissa. Kun apua ei tullut, niin kävelin sitten sillä hetkellä vapaana olleen tytön luo, ja menin kysymään työkalun saatavuutta. Tyttö pyysi seuraamaan samaan paikkaan seinustalle, josta olin juuri kävellyt hänen luokseen. Sitten hän heilautti kättä työkaluhyllyn edessä, ja sanoi: "Täs on mitä meilt löytyy." Sitten tyttö käveli pois.
Siitä jostain uloskäynnin luota löysin kuitenkin heidän kuvastonsa, josta löysin etsimäni työkalun. Menin kysymään sitten siltä kundilta, että mites saisin tuommoisen tuotteen. vastaus oli, että jos ei hyllystä löydy, niin sitten niitä ei ole eikä tilata. Silloin minä kävelin viimeisen kerran Tammiston liikkeestä pois.

Major22
27.09.2012, 12.56
Friisilän BP oli aikoinaan ihan hyvä kauppa, kunnes noin vuosi(?) sitten luovutti osan tiloistaan toiselle yritykselle, ja palkkasi teinejä hoitamaan pyörä/osamyyntiä. Huolto on kylläkin ollut laadukasta senkin jälkeen, olen useasti käyttänyt sitä, mutta yläkerran kauppa muttui tuolloin aivan kamalaksi. :(

Hans Opinion
27.09.2012, 13.09

Hans komppaa ja ostaa vain kotimaisista puljuista.

Kuntoilija
27.09.2012, 13.57
Onhan se valitettavaa, kun yrityksiä joutuu lopetuksen alle. Kerran kävin kyseisen ketjun liikkeessä kehän varrella
ja tarve oli 29,8 mm satulaputken kiristäjälle. Teini totesi ettei heiltä löydy ja ihmetteli kokoa kun pläräsi tuotekatalogia.
Eipä löytynyt muuten Hesasta yhdestäkään puljusta joka oli kesä lauantaina auki. Tilasin netistä ja keskiviikkona oli tuote pitämässä tolppaa paikoillaan.

ellmeri
27.09.2012, 16.25
Mankun ja Aspin kanssa hommat sujui ja espoossa Willen kanssa ja kun Wille A meni puhoksen tiloihin niin hommat hoitu.

Missähän se Willekin luuraa??:rolleyes:

MTBVespa
27.09.2012, 18.50
Minäkin oon fillarini ketjusta ostanut ja tykännyt asioida paikallisessa. Voe voe..mitähän sitä nyt.

Tietääkseni Kuopion Sportia ei ole mitenkään kytköksissä Bike Planetiin, enää. Joskus oli joku Bike Planet-partner, mut ei enää viime vuosina ollu. Korjatkaa jos olen väärässä.

MTB 50+
27.09.2012, 20.01
Näihin palvelukauppoihin palkataan töihin nuoria, hyvännäköisiä ja ulospäinsuuntautuneita ihmisiä, joilla useinkaan ei ole minkäänlaista osaamista itse alasta tai tuotteesta. Pääasia on näyttää hyvältä ja coolilta. Jee, jee, hauskaa on ja hyvin menee.

Ei palvelukauppa vaan toimi niin. Ala ja tuote pitää oikeasti tuntea ja osata.

jaakko.k
27.09.2012, 20.37
Näihin palvelukauppoihin palkataan töihin nuoria, hyvännäköisiä ja ulospäinsuuntautuneita ihmisiä, joilla useinkaan ei ole minkäänlaista osaamista itse alasta tai tuotteesta. Pääasia on näyttää hyvältä ja coolilta. Jee, jee, hauskaa on ja hyvin menee.

Ei palvelukauppa vaan toimi niin. Ala ja tuote pitää oikeasti tuntea ja osata.valitettavan totta nykyään onneksi itse olen kuin tallinseinästä repäisty pummi

HMK
27.09.2012, 21.31
Sain mielestäni suomalaisten pyöräliikkeiden joukossa keskitasoa kelvompaa palvelua Lahden Planetista aikoinaan. Se tosin loppui jo vuosi sitten, että eipä tämä keikaus enää vaikuta elämään mitenkään.

Ainahan niitä lähikauppoja tukisi jos voisi. Tulee niissä käytyä kyselemässä ja joskus ostamassakin, mutta kun se valikoima on aika rajallinen...

twentyniner
27.09.2012, 22.13
Missähän se Willekin luuraa??:rolleyes:

www.dreambikes.fi

Nähdäänkö Lohjalla la ?

Risto Koivunen
27.09.2012, 22.14
Tilalle tullut kaksi Velo Oxygen -liikettä.

Ja kaksi Cycle Centerin liikettä (Mäkelänkatu ja Tehtaankatu), sekä Leppävaaraan Sellon Pyörä pari vuotta sitten.

ellmeri
27.09.2012, 22.20
www.dreambikes.fi (http://www.dreambikes.fi)

Nähdäänkö Lohjalla la ?

Ville Ville missä on Ville,siellä siellä se Ville on...:p

Ei pääse lohjalle.....valitettavasti!:( ei....

HC Andersen
27.09.2012, 22.22
Kuvaus sopii hyvin ainakin Tammiston liikkeeseen. Etsin sieltä kerran jotain työkalua seinustalta, ja liikkeessä olleet nuori kundi ja vielä nuorempi tyttö näkivät kyllä minut etsintäpuuhissa. Kun apua ei tullut, niin kävelin sitten sillä hetkellä vapaana olleen tytön luo, ja menin kysymään työkalun saatavuutta. Tyttö pyysi seuraamaan samaan paikkaan seinustalle, josta olin juuri kävellyt hänen luokseen. Sitten hän heilautti kättä työkaluhyllyn edessä, ja sanoi: "Täs on mitä meilt löytyy." Sitten tyttö käveli pois.
Siitä jostain uloskäynnin luota löysin kuitenkin heidän kuvastonsa, josta löysin etsimäni työkalun. Menin kysymään sitten siltä kundilta, että mites saisin tuommoisen tuotteen. vastaus oli, että jos ei hyllystä löydy, niin sitten niitä ei ole eikä tilata. Silloin minä kävelin viimeisen kerran Tammiston liikeestä pois.

Samanlaisia kokemuksia kyseistä liikkeestä kun hain pientä pumppua jonka olisi saanut mukaan maantie lenkille, myyjä tarjosi mulle jalkapumppua kun muuta ei liikkeessä ollut.

Bike Planetin kaltaisella isolla erikoisliikkeellä ei ole mitään mahdollisuutta selvitä kun suurin osa myytävästä tavarasta on Prisma/Cittari tasoa ja palvelu on mitäänsanomatonta. Toista se oli reilu 20 vuotta sitten kun oli vielä Tapiolan pyörähuollon toimipiste Niittykummussa.

skott
27.09.2012, 22.59

Jaa, jaa, muitaki ihan samalla taustalla! Itekin ostelin ekat oikeet filot Mankulta ja (ennen nettiä) tuli muutenkin laukattua liikkeessä ahkeraan, ku vieressä asu. Tais olla mulle viimenen alan liike, missä kävin. Sitte tää menny tähän crc:n sivujen rämppäämiseen enimmäkseen.

twentyniner
28.09.2012, 07.54
Kieltämättä aika kaukana oli taso siistä mitä oli Tapiolan ja Myyrmäen pyörähuollot aikoinaan. Ensin oli palvelua, sitten tuli internetti, oli pakko ottaa ilmeisemmin ulkopuolisia sijoittajia mukaan ja sen jälkeisen "bisneksen" tekemisen olemmekin nähneet...ei hyvä.

Moran
28.09.2012, 13.20
Kävinpä katsastamassa Puhoksen liikkeen tarjonnan. Aika niukilla oli mutta pyöriä, renkaita ja esim Goren ja Craftin vaatteita vielä löytyi. Pyörätkin lähtevät kohtuullisella alella. Mm Giant Trance X2, joita oli muutama jäljellä, olisi 1500€ kauppaan jättämällä lähtenyt mukaan. On vain liian iso uhraus itselle näin ensimmäistä maastopyörää ostavana.

Muutoin ei jäänyt kauhean hieno fiilis, 5 myyjää juo kahvia keskellä liikettä ja mulkoilee kierteleviä asiakkaita :) lopunajan merkit...

twentyniner
28.09.2012, 15.36
Muutoin ei jäänyt kauhean hieno fiilis, 5 myyjää juo kahvia keskellä liikettä ja mulkoilee kierteleviä asiakkaita :) lopunajan merkit...

Muutaman hassun kerran viime vuosina käyneenä, eihän tuo mitään uutta ole :)

A.M.®
28.09.2012, 19.24
Toista se oli reilu 20 vuotta sitten kun oli vielä Tapiolan pyörähuollon toimipiste Niittykummussa.

Jep, jep. Mulla on vieläkin tallessa Klein, missä on ko. firman tarra rungossa :) Ja sitten punainen Gore takki jonka seljässä iso TPH logo

YT
28.09.2012, 19.29
Minun trekin takuutodistuksessa seisoopi tapiolan PYÖRÄ huolto.

Jacques
28.09.2012, 20.36
Kävinpä katsastamassa Puhoksen liikkeen tarjonnan. Aika niukilla oli mutta pyöriä, renkaita ja esim Goren ja Craftin vaatteita vielä löytyi. Pyörätkin lähtevät kohtuullisella alella. Mm Giant Trance X2, joita oli muutama jäljellä, olisi 1500€ kauppaan jättämällä lähtenyt mukaan. On vain liian iso uhraus itselle näin ensimmäistä maastopyörää ostavana.

Mulle eivät jaksaneet kertoa edes hintoja kun yritin kysellä maastureiden hintaa.. "riippuu vähän pyörästä".. En jaksanut hakea väkisin palvelua vaan lähdin menemään.

Mannavelli
28.09.2012, 21.28
Mä kävin tänään Puhoksessa. Palvelu oli hyvää ja vapautunutta. Johtuneeko loppuhässäkästä. Vaikka tämä putiikki jäänee auki. Maxxis Ignitorita 29x2.1 lähti vararenkaiksi euron kappale. Varistosta sai kesällä 5 e/kipale, mutta nyt oli kyllä aika halpaa. Kaikesta oli vähintään 60% ale. Huomenna loppuu alet.

Vecculiko
29.09.2012, 08.58
Puhoksen liikkeestä lähti mukaan Mavicin tavaraa. Razorit, pari ajopaitaa ja hanskat.Hinnat oli tällä kertaa kilpailukykyiset :).

Maantiekiitäjä
29.09.2012, 12.51
Itsekin kävin vähän tarjouksia tutkailemassa... Yritin tingata Mavicin kamoista vielä vähän, mutta ei nokkavat myyjät suostuneet -80% alennuksiin, luulisi kauppa kuitenkin kiinnostavan kun putiikki on menossa nurin.... Mavicit ovat lähtöhinnoiltaan kuitenkin aika hintavia. Nuiva palvelu, ei kauppaa. Pyysin myyjiä esittelemään maantiekenkävalikoimia mutta sain hyvin pikaista eikä lainkaan syventävää palvelua. Ehdotin että voisin kokeilla kenkiä käytännössä kun siellä oli pitkä liuta Giant kilpureita rivissä, mutta vastaus oli ei.

Leewi
29.09.2012, 13.55
Krunikan liike oli jo tyhjä ja kiinni :(

marco1
29.09.2012, 16.10
Varistossakin liike on kiinni, huolto on vielä auki.

Halloo halloo
29.09.2012, 19.38
Jatkosta eivät osanneet Puhoksen liikkeessä sanoa, maanantaina selviää lisää.

Isä nitro
29.09.2012, 19.51
Kyllähän se aika pian selviää ovatko myyjät itse alan harrastajia vai eivät. Palveluhenkinen asenne toki auttaa jonkun verran, mutta se ei useinkaan riitä tavaran ja rahan vaihtumiseen. Toiseksi olen tavannut ostaa sieltä, missä tavaraa on tarjolla mikä käytännössä tarkoittaa verkkoa.

Vaan missäpä noista Planetin liikkeissä olisi parhaiten tavaraa tarjolla? Tarkoitan nyt teknistä kalustoa (kampia, kahvoja, laakereita niin maantielle kuin maastoon) ja toiseksi vaatetusta. Soittamaan en ryhdy, kun sanovat kuitenkin että tule itse katsomaan.

Matsuma
30.09.2012, 14.39
Kyllähän se aika pian selviää ovatko myyjät itse alan harrastajia vai eivät. Palveluhenkinen asenne toki auttaa jonkun verran, mutta se ei useinkaan riitä tavaran ja rahan vaihtumiseen. Toiseksi olen tavannut ostaa sieltä, missä tavaraa on tarjolla mikä käytännössä tarkoittaa verkkoa.

Vaan missäpä noista Planetin liikkeissä olisi parhaiten tavaraa tarjolla? Tarkoitan nyt teknistä kalustoa (kampia, kahvoja, laakereita niin maantielle kuin maastoon) ja toiseksi vaatetusta. Soittamaan en ryhdy, kun sanovat kuitenkin että tule itse katsomaan.

Ovat jo sulkeneet muut liikkeet perjantain jälkeen.

J. Conrad
30.09.2012, 15.29
No ei se, että on vanha ja epämiellyttävän ulkomuodon omaava, sisäänpäin kääntynyt huippuasiantuntija ja entinen kilpapyöräilijä, takaa hyvää palvelua. Sekin on nähty. - Eijei, ei tänne tulla mitään sovittelemaan, jos et tiedä mitä haluat niin mene muualle.:).

Vielä pahempi on se että kun tietää tarkalleen mitä haluaa, niin tyrkytetään sitä mitä nyt itsellä sattuu olemaan... Ulkonäöstä viis...

drop
30.09.2012, 21.15

Puhokseen tuotiin muista liikkeistä kuormaautoilla tavaraa lauantaina, joten on varmaan todennäköisin liike jatkoille.

Me löydettiin tyttärelle potkulauta, pojalle pyörä ja jonkun verran sälää (kypärä, lokarit, jalkoja, juomapulloja. Hinnat olivat ihan kohdallaan, ja pojan pyörän valmiiksi edullisesta hinnasta tiputtivat vielä vähän joka sinetöi kaupat.

Myyjät olivat ystävällisiä ja asiallisia. Eihän ne nyt parveillut ympärillä tms, mutta en mä nyt kuvittelekaan että niitä hirveästi riemastuttaa työpaikkojen meno. Olosuhteisiin nähden palvelu oli tosi hyvä.

Melkein mullekin tarttui cyclokrossari mukaan, mutta alkuperäinen myyjän mainittu hinta olikin ilmeisesti väärinkäsitys joten jäi liikkeeseen. Sen verran tuntui kyllä hyvältä, että pitänee soittaa vielä perään jos mieli muuttuu. :)

Antti Kuitto
01.10.2012, 12.37
Oliko tuolla Puhoksen myymälässä vielä tänään jotain alennuksia päällä? CX-projektiin voisi jotain käydä etsiskelemässä...

Niksupalkki
02.10.2012, 23.55
Vaimo kävi tänään toista kertaa vaateostoksilla :) ja samalla kertoivat, että ovat vielä tän viikon auki.

maantienässä
03.10.2012, 09.13
eipä tule BikePlanettia ikävä samaa tasoa kuin Suomen Polkupyörätukku. Pitää erikoisliikkeessä myyjän tietää mitä myy, ulkonäölle aivan sama kun asiansa osaa.

Esko
03.10.2012, 14.09

Friisilän liikkeeseen ei kahvinjuojia liene riittänyt. Pihalla oleva kyltti on toki jo useamman päivän kertonut, että myymälä on nyt kiinni mutta avataan mahdollisimman pian. Mikä ei kovin todennäköiseltä enää vaikuta.

Taitaa monen putiikin elinkaari olla aika samantyylinen. Innokkaat pyöräharrastajat perustavat liikkeen. Palvelu on hyvää ja asiantuntevaa, joten liike menestyy. Liike menestyy, joten edessä on laajentaminen. Laajentamisen seurauksena palkataan uutta väkeä peruspalkalla hommiin. Renkejä kiinnostaa firmassa lähinnä vain jokapäiväisen leivän hankkiminen ja liikkeen maine kärsii. Entinen huippufirma taantuu yhdeksi lukuisista pyöräputiikeista, myynti ei kata laajentaneen yrityksen kuluja ja seuraavaksi saadaankin ihmetellä, että taas meni yksi hyvä pyöräliike nurin. Näitä nettikommenttejä seuraillen yhdellä kehutulla lauttasaarelaisella liikkeelläkin taitaa olla kehityskaari tuon laajentamisen ja renkien palkkaamisen vaiheessa, saa nähdä miten jatkossa homma etenee.

Ei silti. Joskus muinoin itsekin olin jonkin aikaa kuvaliikkeessä töissä, ja kyllä sielläkin oli koko ajan siihen malliin kiirettä, että jos olisi halunnut pysyä alan asioista laajalti harrastajatasolla perillä, se olisi pääosin pitänyt tehdä työpäivän jälkeen omalla ajalla.

Noh, mistäs sitä silti tietää. Hyvässä lykyssä Bikeplanetin tuhkista nousee Fenix-linnun lailla uusi Tapiolan pyörähuolto. Itse en liikkeessä montaa kertaa ehtinyt asioida, mutta palstallahan sen maine oli toki erinomainen. Bikeplanetissa palvelu oli enemmän vaihtelevaa. Toki kun tekee huollot itse ja uutta osaa/vaatettakin ostaa vain rikkoontuneiden ja loppuun kuluneiden tilalle, niin ei sitä kovin paljon pyöräliikkeissä tarvitse poikkeillakaan. Olivat liikkeet sitten kivijalassa tai netissä.

drop
03.10.2012, 14.11
Kävin hakemassa CX pyörän puhoksesta, sanoivat että (muistaakseni) vantaalle jäisi huolto, ja ehkä espooseen tulis joku uuden omistajan liike joka saattaa (tai sitten ei) säilyttää bike planetin nimen. Tarkempaa aikataulua ei osannut sanoa.

YocceT
03.10.2012, 14.19
Pyöräily on Suomessa suositumpaa kuin koskaan, mutta pyöräkaupoilla menee huonommin kuin koskaan. Kasvavan liikevaihdon korjaavat saksalaiset ja brittiläiset verkkokaupat. Turha itkeä menetetystä kivijalasta jos ostaa kaiken harrastustilpehöörin netistä.

Edistystäkö tämä sitten vai taantumusta. Muutosta kumminkin. Erikoistavarakauppa siirtyy vauhdilla verkkoon, haluttiin sitä tai ei.

stenu
03.10.2012, 15.51
Erikoistavarakauppa siirtyy vauhdilla verkkoon, haluttiin sitä tai ei.

...ja vuodenvaihteen jälkeen taas prosentin suuremmalla varmuudella, kun kotimaisen kaupan kilpailykykyä heikennetään entisestään arvonlisäveron nostolla, jotta yhteiskunnalla on varaa elättää myös ne työttömät, joita arvonlisäveron nostosta syntyy. Politiikkaa.

YocceT
03.10.2012, 16.05
Ulkomaisenkin nettikaupan, joka myy Suomeen "tarpeeksi", taitaa nykyään olla 35 000 euroa, pitää (tai ainakin pitäisi) periä ostoksistaan suomalaisen arvonlisäverokannan mukainen vero.

Edit: tossa vielä linkki
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Arvonlisaverotus/Kansainvalinen_kauppa/Kaukomyyntia_koskevat_arvonlisaverosaann%2812403%2 9

jorma
03.10.2012, 16.10
Onkos tuolla loppuunmyynnissä vielä jäljellä paremman pään maantiekuteita? Jotain takkeja tahi housuja saattais tarvita. Tai Skinssejä?

frööbeli
03.10.2012, 16.31
Kävin hakemassa CX pyörän puhoksesta, sanoivat että (muistaakseni) vantaalle jäisi huolto, ja ehkä espooseen tulis joku uuden omistajan liike joka saattaa (tai sitten ei) säilyttää bike planetin nimen. Tarkempaa aikataulua ei osannut sanoa.

mitäs siel oli tarjolla vielä???????? tänääkö kävit?

syklopaatti
03.10.2012, 16.32
Huh...Helpotus. Kävin tiedusteluretkellä ja ovat kuulemma kyseisestä ketjusta irtautuneet jo vuosia sitten.:)

stenu
03.10.2012, 16.34
Paino tällä:

(tai ainakin pitäisi)

MTBVespa
03.10.2012, 16.44
Huh...Helpotus. Kävin tiedusteluretkellä ja ovat kuulemma kyseisestä ketjusta irtautuneet jo vuosia sitten.:)

Koitin sitä jo sulle tuolla edellisellä sivulla kirjotella, mut ei tainnut huomata.

drop
03.10.2012, 16.50
mitäs siel oli tarjolla vielä???????? tänääkö kävit?

Kävin hakemassa polkupyörän josta olin niin innoissani etten muuta katsonut. Aika täynnä tavaraa kauppa kuitenkin oli, enemmän kuin lauantaina.

syklopaatti
03.10.2012, 16.51
Koitin sitä jo sulle tuolla edellisellä sivulla kirjotella, mut ei tainnut huomata.
Joo. En ollut huomannut. Piti ihan käydä tarkistamassa paikan päällä.

Esko
03.10.2012, 17.29
Pyöräily on Suomessa suositumpaa kuin koskaan, mutta pyöräkaupoilla menee huonommin kuin koskaan. Kasvavan liikevaihdon korjaavat saksalaiset ja brittiläiset verkkokaupat. Turha itkeä menetetystä kivijalasta jos ostaa kaiken harrastustilpehöörin netistä.

Edistystäkö tämä sitten vai taantumusta. Muutosta kumminkin. Erikoistavarakauppa siirtyy vauhdilla verkkoon, haluttiin sitä tai ei.

Erikoisempien ja kalleempien harrasteosien yms. kauppa on mennyt nettiin, ja niiden tarjonta varmasti tulee entisestään vähenemään kivijalkakaupoissa. Mutta siitä en ole niin varma, että koko pyöräkaupan alamäki johtuisi aktiiviharrastajien nettiostoksista.

Ensinnäkin, miten se pyöräkauppa oikein on kehittynyt? Vähän googlailemalla ei tuoreita lukuja löytynyt, mutta ainakin tämän (http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-elama/2008/07/05/polkupyorat-myydaan-nyt-osina/200815849/139) lähteen mukaan vuonna 2001 pyöriä myytiin 240000 kpl, ja 2007 370000 kpl. Aika hulppea kasvu etten sanoisi, enkä usko, että ulkomaisista nettikaupoista ostettavien fillareiden määrät liikkuisivat kymmenissä tuhansissa vuosittain, tuskin edes tuhansissa. Vaikea on myös uskoa, että nykyisin pyöriä huollettaisiin liikkeissä vähemmän kuin ennen. Kun nykyistä harrastettani aloitin tuntui eksoottiselta ajatus, että tavallinen satunnainen arkipyöräilijä veisi fillarin liikkeeseen huoltoon. Itse sitä huollettiin, jos huollettiin (lähinnä rasvattiin ketjuja ja pumpattiin ilmaa kumeihin). Nykyisin huoltoon vieminen kuulostaa paljon tavanomaisemmalta.

Aika harva putiikki kai pelkällä aktiiviharrastajien erikoiskaupalla on ennenkään pystyssä pysynyt. Jos pyörien myyntikin on viime vuosina kasvanut huomattavasti ja samalla liikkeet menevät konkurssiin, niin pitäisiköhän vähän jakaa tuota syntipukkitaakkaa. Esimerkiksi niiden suuntaan, jotka ostavat pyöränsä halvalla marketeista? Eikö yhtä hyvin pitäisi osoitella syyttävällä sormella niitä, jotka ostavat tavarataloista ja biltemoista Sardoja ja Yosemiteja parilla sadalla sen sijaan, että ostaisivat oikeista pyöräliikkeistä Scotteja tai Tuntureita viidelläsadalla? Markettien hyllyt ovat nykyisin myös täynnä halpoja renkaita, lamppuja, lokasuojia ja kypäriä ynnä muuta tilpehööriä.

Muistaakseni kymmenkunta vuotta sitten ei markettipyöriä kovin paljon ollut, kuten ei nettikauppaakaan. Veikkaisin, että pyörien ja pyöräosien laaja tulo markettimyyntiin on vähintään yhtä suuri syypää erikoisliikkeiden alamäkeen kuin internetkin. Luultavasti suurempi.

(Aihetta sivuavasti tuli mieleen tämäkin (http://farm3.staticflickr.com/2750/4329141185_5a548302e4_b.jpg) taannoinen autokauppa-artikkeli.)

YocceT
03.10.2012, 17.46
Markettipyöriä on ollut ainakin 80-luvulta alkaen, mutta onhan se totta että volyymit on siirtyneet Prismoihin ja Cittareihin. Toisaalta jos katselet kippurasarvisten "harrastuspyörien" määrää liikenteessä viisi vuotta sitten ja tänään, niin eroa on. Silloin ei lenkillä saattanut tulla yhtään vastaan, nyt pitää olla lapa pystyssä jatkuvasti tai nillitetään foorumilla että siellä taas joku ei tervehtinyt. Veikkaanpa että yhden harrastepyörän liikkeeseen jättämä kate, huomioiden kaikki oheisvarusteet (polkimet, kengät, vaatteet ja muun tilpehöörin) on huomattavasti suurempi kuin yhden perus-Helkaman myynnistä jättämä. Nythän stten nämä kalliit ja hyväkatteiset + oheisvarusteet ostetaan internetistä ja kotimaan kauppias myy niitä viiden sadan Helkamia mummoille, jotka eivät paljoa tekstiileistä ja lukkopolkimista piittaa.

No netistä minäkin olen viimeisimmän fillarini tilannut, joten en itke tapahtunutta kehitystä.

drop
03.10.2012, 18.14
Mitä olen tuntenut bike planetin henkilökuntaa, ovat he myymäläpäälliköitä myöten tilailleet osia itselleen ulkomailta, jotenkin se selittänee tuon. Monet kaupat pärjäävät, varmaan paremmin kuin ennen.

Veikkaan että se liittyy osittain siihen, että osa on karsinut välikäsiä pois, tuskin noilla katteet ovat niin hulppeita olleet.

Timo W
03.10.2012, 21.37
Ensinnäkin, miten se pyöräkauppa oikein on kehittynyt? Vähän googlailemalla ei tuoreita lukuja löytynyt, mutta ainakin tämän (http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-elama/2008/07/05/polkupyorat-myydaan-nyt-osina/200815849/139) lähteen mukaan vuonna 2001 pyöriä myytiin 240000 kpl, ja 2007 370000 kpl.

Ei ole mullakaan Suomen lukuja tiedossa, mutta BBC tässä juuri uutisoi (http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-19801599), että ekan kerran pitkiin aikoihin italiaanot ostivat 2011 enemmän fillareita kuin autoja. Huhujen mukaan tilanne on Australiassa ollut jo pidempään sama.

Esko
04.10.2012, 11.56
Markettipyöriä on ollut ainakin 80-luvulta alkaen, mutta onhan se totta että volyymit on siirtyneet Prismoihin ja Cittareihin. Toisaalta jos katselet kippurasarvisten "harrastuspyörien" määrää liikenteessä viisi vuotta sitten ja tänään, niin eroa on. Silloin ei lenkillä saattanut tulla yhtään vastaan, nyt pitää olla lapa pystyssä jatkuvasti tai nillitetään foorumilla että siellä taas joku ei tervehtinyt. Veikkaanpa että yhden harrastepyörän liikkeeseen jättämä kate, huomioiden kaikki oheisvarusteet (polkimet, kengät, vaatteet ja muun tilpehöörin) on huomattavasti suurempi kuin yhden perus-Helkaman myynnistä jättämä. Nythän stten nämä kalliit ja hyväkatteiset + oheisvarusteet ostetaan internetistä ja kotimaan kauppias myy niitä viiden sadan Helkamia mummoille, jotka eivät paljoa tekstiileistä ja lukkopolkimista piittaa.

No netistä minäkin olen viimeisimmän fillarini tilannut, joten en itke tapahtunutta kehitystä.

Itse pyörien kateprosenteista en tiedä, tietysti ainakin netto on paljon suurempi. Toisaalta niitä perusfillareita menee ihan eri volyymilla, ja epäilemättä riskit esimerkiksi kalliin varaston jäämisestä käsiin ovat paljon pienemmät. Ja kyllä peruspyöriinkin varusteita myytyä saa, useimmat pyörät kun myydään nykyisin ilman lukkoja, lokasuojia, lamppuja, kilikelloja, nopeusmittareita, tarakoita, nousukahvoja jne., ja kirsikaksi kakun päälle tietysti kypärä. En usko, että noname halpislisävarusteissakaan katteet huonompia olisivat kuin merkkituotteissa. Varmasti yhden kalliin harrastepyörän kauppaaminen vaatii myös keskimäärin selvästi enemmän myyntityötunteja. Ja tietysti myös ammattitaitoa (osaamista), mistä tässäkin ketjussa on paljon kirjoiteltu.

Mitä noihin kippurasarviin tulee niin varmasti olet oikeassa, itse en asiaa ole huomioinut. Toisaalta jos viisi vuotta sitten kivijalkaliikkeet eivät myyneet kippurasarvia koska niitä ei ostettu, ja nyt eivät myy koska ne ostetaan netistä, niin eipä tuolla kehityksellä pitäisi olla kovinkaan paljon vaikutusta pyöräkauppojen talouteen.

Velogi
04.10.2012, 12.31
Varistossakin liike on kiinni, huolto on vielä auki.

Tuo oli aistittavissa loppukesästä kun siellä kävin - tilat olivat sitten viime näkemän puolittuneet ja palveluasennekin oli aika hakusessa. Huoltopuoli on ollut aina asiallinen.

Lare
08.10.2012, 12.03
Puhoksen BP:ssä kaikki -80%. Random sälää oli vielä aamulla. Esim Hamaxin lastenistuimia.

ellmeri
08.10.2012, 14.27
Puhoksen BP:ssä kaikki -80%. Random sälää oli vielä aamulla. Esim Hamaxin lastenistuimia.

Joku ostit uudelle tulokkaalle.

Lare
08.10.2012, 19.27
hänelle joo. Kypärä jäi hankkimatta kun oli vaan poikien mallia. Niitä oli paljon.

ellmeri
08.10.2012, 20.01
hänelle joo. Kypärä jäi hankkimatta kun oli vaan poikien mallia. Niitä oli paljon.

Joo mutta kukkatarroja paperikaupasta ja askartelemaan...:rolleyes: vaikka olis poikien kypärä.

Ai juu...ONNEA!

Rusakko111
08.10.2012, 21.53
Kävin aamulla varttia yli yhdeksän aikaan. Vartissa oli mennyt fillarit, pieniä kokoja oli todella -80%. Ei ollut mikään mahdoton ryysis ja kaikkea kamaa oli mukavasti. Mukaan lähti puhdistus- ja kyllästyslitkuja, triathlon-tangot, erittäin pätevä etulaukku ym. mitä en ollut aikaisemmin raaskinut täyteen hintaan ostaa.

Petter
09.10.2012, 11.14
Bmx kamaa oli ainakin vielä eilen jäljellä jonkin verran eikä sen hyllyn edessä pyörinyt juurikaan kiinnostuneita. Silmään ja mukaan osui ainakin flättipolkimia, stemmejä, kampia, muutama koon 58 tai isompi fullface sekä muutama 40 kokoinen kenkäpari. Varaston kierto ei näytä olleen järin nopeaa sillä tuolta löytyi mm. Honen takavaihtajaa ja ostamani fullface oli vuodelta 2005. Käyttöikää ei jää turhan paljoa mutta eipä jäänyt hintaakaan.

edit: Kenkiä oli siis vain muutama pari fläteille ja suurehko määrä lukkopolkimille. Muutama talvikenkäparikin oli joukossa.
E13 ketjuohjureita oli myös muutama kappale, malli taisi olla LG1.

Lasba
09.10.2012, 17.41
Mitäs lähipäivinä käyneet ovat mieltä, kannattaako vielä lähteä Puhokseen etsimään ajotakkia, vai onko tyhjää tarjolla? Olen kyllä siinä määrin tikku, että kokojen suhteen voisi käydä hyväkin tuuri.

Rusakko111
09.10.2012, 17.55
Kävin just siellä. Oli vieläkin yllättävän paljon kamaa jäljellä, mm. kenkiä, vaatteitakin vähän. Ostin lisää puhdistusaineita, rengasrautoja ja mittari varalle.

keski-ikäinen
09.10.2012, 18.00
Pitää varmaan huomenissa käydä Puhoksessa kattomassa olisko maantiekenkiä oikeessa koossa ensi kesän varalle.

mazaisti
09.10.2012, 18.45
Pitää varmaan huomenissa käydä Puhoksessa kattomassa olisko maantiekenkiä oikeessa koossa ensi kesän varalle.

Puhuivat tänääm aamulla kassalla vähän siihen malliin, että viimeistä päivää ovat auki tänään eli kannattaa varmaan soittaa, jos ei ole ihan matkan varrella.

keski-ikäinen
09.10.2012, 18.50
Joo, kiitos vaan tiedosta, asiaa on tonne Puhoksen Intersporttiin, niin vilkasen siinä samalla kuitenkin, josko olisi vielä auki.

T*N*T
09.10.2012, 22.25
Tätä komppaan täysii.

http://www.aspinpyorapaja.fi/

drop
09.10.2012, 23.16
Joo, kiitos vaan tiedosta, asiaa on tonne Puhoksen Intersporttiin, niin vilkasen siinä samalla kuitenkin, josko olisi vielä auki.

Ovat jo viimeiset 10pv puhuneet olevansa viimeistä päivää auki :D

kmw
10.10.2012, 07.34
http://www.aspinpyorapaja.fi/

Kiitos tästä. Sehän on täältä katsottuna paaljon lähempänä kuin Yläfemma :)

keski-ikäinen
10.10.2012, 13.27
Olihan tuo pahus suljettu, kaverit sisällä purkivat jo systeemejä. Näin sitä usein käy, kun lukeutuu tän myöhäisen herännäisyyden porukoihin.

JackOja
10.10.2012, 13.48
Olihan tuo pahus suljettu, kaverit sisällä purkivat jo systeemejä. ...

No nyt vaan kyttäämään seuraavaa alan rakennemuutoksen ja taantuman uhria.

Veikkauksia mille haaskalle päästään seuraavaksi?

drop
10.10.2012, 14.41
Eiköhän kaikki ne kaupat joiden palveluita ei täällä kehuta, eikä niistä ikinä suositella ostettavan mitään joko niukan valikoiman tai ylihintaisten tuotteiden vuoksi ole todennäköisiä kandidaatteja.

Kuvaavaa on se, että suuri osa tuolla myytävistä komponenteista (kammet, vaihtajat jne) olivat vuosia vanhoja malleja, eivätkä puoleen hintaankaan olleet selkeästi halvempia kuin saksassa / hi5'ssa (osa jopa kalliimpia) myytävät nykyiset versiot.

mkpaa
10.10.2012, 16.14
Ulkomaisenkin nettikaupan, joka myy Suomeen "tarpeeksi", taitaa nykyään olla 35 000 euroa, pitää (tai ainakin pitäisi) periä ostoksistaan suomalaisen arvonlisäverokannan mukainen vero.

Edit: tossa vielä linkki
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Arvonlisaverotus/Kansainvalinen_kauppa/Kaukomyyntia_koskevat_arvonlisaverosaann%2812403%2 9

Harmi, että ei ole tarpeeksi hyvää Stasia mihin ilmoittaa noita asioita. Bike24.com on tuntemistani ainoa, joka tuon tekee laillisesti.
Samaan paikkaan voisi myös ilmoittaa liikkeet, jotka eivät myy tiettyjen valmistajien (Specialized) osia yli rajojen.

lansive
10.10.2012, 16.30
Harmi, että ei ole tarpeeksi hyvää Stasia mihin ilmoittaa noita asioita. Bike24.com on tuntemistani ainoa, joka tuon tekee laillisesti.
Samaan paikkaan voisi myös ilmoittaa liikkeet, jotka eivät myy tiettyjen valmistajien (Specialized) osia yli rajojen.

Ainakin CRC, Wiggle ja Evans ovat myös rekisteröityneet Suomeen - varmaan muitakin on (YTJ:tä löytyy ulkomaisten yhteisöjen haulla). Suomeen maksetun veron määrä ei välttämättä ole täsmälleen sama, mitä asiakkaalta peritään. Ottaen huomioon kaikki alvien palautukseen liittyvät jutut, niin epäilisin että sakemanni vetää välistä, koska lainsäädännössä on porsaanreikiä.

mkpaa
10.10.2012, 17.17
Ainakin CRC, Wiggle ja Evans ovat myös rekisteröityneet Suomeen - varmaan muitakin on (YTJ:tä löytyy ulkomaisten yhteisöjen haulla). Suomeen maksetun veron määrä ei välttämättä ole täsmälleen sama, mitä asiakkaalta peritään. Ottaen huomioon kaikki alvien palautukseen liittyvät jutut, niin epäilisin että sakemanni vetää välistä, koska lainsäädännössä on porsaanreikiä.

Kappas. Tuota en tiennytkään. Toivottavasti se extra 3% myös käytännössä tilitetään Suomeen.

Takakumi
10.10.2012, 20.55
Ei kyllä tule ikävä ko. ketjua. Ne harvat kerrat kun kävin, niin myynnissä lähinnä ei oota. On olemassa oikeita pyöräilyn erikoisliikkeitä ja Bike Planet ei kriteereitä täyttänyt sen enempää laadun, valikoiman kuin asiantuntemuksenkaan suhteen. Enimmillään kolme liikettä Puhoksen kokoisessa ostarissa on aikamoinen määrä pyöräliikkeille. Odottelinkin koska joku liikkeistä kyykkää.

TetedeCourse
19.11.2012, 11.02
Bikeplanetin toimintaa jatketaan Espoossa ja Vantaalla.

Espoon liikkeen ovet ovat taas auki ja Friisilässä hoidetaan pyörien huollot ja varaosiakin löytyy hyllystä.

Myös Vantaan Variston liike palveleen pyörien huollattajia tai varaosia kaipaavia. Pyörämyynti käynnistyy Varistossa maaliskuussa

http://www.bikeplanet.fi/index.php

lansive
19.11.2012, 11.47
Palataankohan nyt aikaan ennen suurta pöhötystä?

tunkkari
27.11.2012, 14.44
Jätettiinköhän sitten entiset velat veronmaksajille ja jatketaan "puhtaalta" pöydältä uusien kujeiden parissa????

Jake_Kona
27.11.2012, 14.50
Epäreilua lyödä vaikkei tiedä miten ja miksi toimipisteitä on lopetettu.:rolleyes:
Ehkä nyt on aika pyörämyynnin nousuun, koska vanhojen merkkien mukaan se tulee nousemaan aina
kun on laman tai taantuman poikasta.

On muuten aika virheellinen topikkiotsikko jos ja kun firma jatkaa. Vaikkakin vähäisemmillä toimipisteillä.

lansive
27.11.2012, 15.01
On muuten aika virheellinen topikkiotsikko jos ja kun firma jatkaa. Vaikkakin vähäisemmillä toimipisteillä.

Kyse on oletettavasti konkurssipesästä, joka jatkaa liiketoimintaa. YTJ:n mukaan yritys 0651858-0 (Myyrmäen Pyörähuolto Oy aka Bike Planet) on konkurssissa ja konkurssipesä 2502055-0 on rekisteröity 3.10.2012.

tunkkari
27.11.2012, 15.14
http://yritys.taloussanomat.fi/y/myyrmaen-pyorahuolto-oy/vantaa/0651858-0/

Tuoltahan tuo selviää miksi niitä on lopetettu. Muutama vuosi tappiota ihan kohtuullisia summia... Olen osaltani koittanut kannattaa kotimaista kivijalka liikettä ostamalla pyörän ja tilpehööriä sekä käyttämällä huollossa. Mutta valikoimat suppeni koko ajan ja lopun alku häämötti aikoja sitten. Jonnekihan nuo rahat ovat humppaantuneet. Jos hoitavat konkurssin niin, ettei jää velallisille saatavia saamatta, niin asiat on kunnossa. Jos liiketoiminta saadaan pyörimään ja kannattavaksi, niin sieltähän niitä on mahdollista maksella ajan oloon takaisin perijöille. Näin tuo ensimmäinen vaihtoehtoni ei toteudu...

Leewi
28.11.2012, 01.06
Jos hoitavat konkurssin niin, ettei jää velallisille saatavia saamatta, niin asiat on kunnossa.
Jep jep, näin varmaan :D

janne68
01.12.2012, 10.18
Harmi, että Bike Planetkin lopettaa kokonaan. Itsellä on useita hyviä muistoja etenkin jo joitain vuosia sitten lopettaneesta Louhelan Bike Planetista, jossa sai kyllä loistavaa palvelua hyvällä asiantuntemuksella.
Ei lopeta kokonaan->Variston ja Friisilän toimipisteet saivat uuden omistajan.Varistoon tulee parkkihallitasolle uusi myymälä keväällä.Friisilän uudistettu myymälä avattu marraskuussa.Paljon uusia tuotteita ja tavaroita.

Fill Ari
13.12.2012, 14.59
Pientä infoa Bike Planetin tilanteeseen, jotta vältyttäisiin enemmiltä väärinymmärryksiltä. Bike Planet-Friisilä on avattu uudelleen toimintaan uusin omistajavoimin. Taustalla on AH-bikeservise Oy, joka on jo useamman vuoden ajan hoitanut Planetin huollot ja pyörätakuut alihankintana. Yrityksen henkilöstöllä on kokemusta pyöräalalta yli 20:n vuoden ajalta. Olemme hankkineet maahantuojilta (ei konkurssipesältä, niinkuin virheellisesti on infottu) kohtuullisen pyörä- malliston. 2011/-12 mallistosta pystymme tarjoamaan edullisia tarjouksia. Mallistosta löytyy jo jokunen 2013 malli ja lisää tulee, kun maahantuojat pystyvät toimittamaan. Tarvikevalikoima ei valitettavasti ole vielä niin laaja, kun pitäisi. Asiaan korjaantuu viimeistään maaliskuussa 2013. Avaamme Variston huollon yhteyteen uuden myymälän keväällä 2013. Pyrimme tarjoamaan hyvää palvelua niin vanhoille- kuin uusille asiakkaille. Tervetuloa tutustumaan!

lansive
13.12.2012, 15.28
Pientä infoa Bike Planetin tilanteeseen, jotta vältyttäisiin enemmiltä väärinymmärryksiltä. Bike Planet-Friisilä on avattu uudelleen toimintaan uusin omistajavoimin. Taustalla on AH-bikeservise Oy, joka on jo useamman vuoden ajan hoitanut Planetin huollot ja pyörätakuut alihankintana. Yrityksen henkilöstöllä on kokemusta pyöräalalta yli 20:n vuoden ajalta. Olemme hankkineet maahantuojilta (ei konkurssipesältä, niinkuin virheellisesti on infottu) kohtuullisen pyörä- malliston.

Mitenkäs paikan nimi sitten on Bike Planet, kun se on YTJ:n mukaan konkurssissa olevan Myyrmäen pyörähuolto Oy:n aputoiminimi? Vai onko vain ikkunat jätetty teippaamatta uudestaan ja luotetaan tuuriin ettei konkurssipesä perää oikeuksiaan?

J. Conrad
13.12.2012, 15.36
http://yritys.taloussanomat.fi/y/myyrmaen-pyorahuolto-oy/vantaa/0651858-0/

Tuoltahan tuo selviää miksi niitä on lopetettu. Muutama vuosi tappiota ihan kohtuullisia summia... Olen osaltani koittanut kannattaa kotimaista kivijalka liikettä ostamalla pyörän ja tilpehööriä sekä käyttämällä huollossa. Mutta valikoimat suppeni koko ajan ja lopun alku häämötti aikoja sitten. Jonnekihan nuo rahat ovat humppaantuneet. Jos hoitavat konkurssin niin, ettei jää velallisille saatavia saamatta, niin asiat on kunnossa. Jos liiketoiminta saadaan pyörimään ja kannattavaksi, niin sieltähän niitä on mahdollista maksella ajan oloon takaisin perijöille. Näin tuo ensimmäinen vaihtoehtoni ei toteudu...

Jep jep, näin varmaan :D

Mikä siinä on että Suomessa kun joutuu konkurssiin, niin välittömästi alkaa tämä puukotus ja paskanjauhanta, suorastaan rikollisiin vertailu.

Esim: USA:ssa keskimäärin neljäs yritysidea kantaa, eli takana mahdollisesti 3 konkurssia. Muistan itse jo lapsuudesta -60 luvulta kuulleeni sanan "konkurssi" ja itsekin pidin sitä synonyymina "rikolliselle" varmaan 15vuotiaaksi. Mutta eiköhan aika v....n harva oikeasti tee siinä sivussa talousrikoksen...

Vai pitäisikö kaikkien mahdollisten yrittäjien odottaa että keksivät vetoketjun uudelleen? Eihän siitäkään voi olla varma myykö se... Parempi kun en yritäkkään.

YocceT
13.12.2012, 21.37
Mitenkäs paikan nimi sitten on Bike Planet, kun se on YTJ:n mukaan konkurssissa olevan Myyrmäen pyörähuolto Oy:n aputoiminimi? Vai onko vain ikkunat jätetty teippaamatta uudestaan ja luotetaan tuuriin ettei konkurssipesä perää oikeuksiaan?

Toiminimi voidaan vaikka myydä uudelle yrittäjälle, tai luovuttaa. Niin on tehty aikojen alusta. Turha tuosta on peistä taittaa.

Muuten yhtyisin J Conradin ajatelmiin siitä että konkurssi ei ole rikos. Niitä nyt vaan joskus tulee. Kun 100 yritystä aloittaa niin vain noin 25 niistä elää kolmivuotiaaksi, ehkä vähemmänkin. Yrityksiä syntyy ja yrityksiä kuolee, so what. Jos jokaista konkurssin tehnyttä pidetään tällä tavalla rikollisena, niin ei ihme että täällä lumen keskellä ei kukaan uskalla yrittää.

Ja niille jotka jeesustelevat maksamattomista laskuista ja veloista sanoisin että ne on kyllä maksatettu jo etukäteen: pankki rahaa lainatessaan ja tavantoimittajayritys tavaraluottoa antaessaan ovat jo ottaneet luottotappioriskin huomioon ja se on sisään leivottu hintoihin. Jos eivät ole noin tehneet niin peiliin katsomalla voivat hakea syyllistä.

Tämä käytännön taloustieteestä. Onnea uusille yrittäjille! Bikeplanetin myynnin ja huollon puolelta olen aina saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua, poisluettuna myymälän puolella viime kesä joka antoi jo enteitä tulevasta. Henkilökohtaiselle tappiopuolelle jää viiden kympin lunastamaton lahjakortti, mutta sekin on omaa tyhmyyttäni kun en ajoissa käyttänyt.

lansive
14.12.2012, 10.11
Toiminimi voidaan vaikka myydä uudelle yrittäjälle, tai luovuttaa. Niin on tehty aikojen alusta.

Pelkästä liiketoiminnan siirrosta ei oikeastaan mitään merkintöjä jää rekistereihin, mutta kun aputoiminimi on kaupparekisterin mukaan edelleen jonkun muun hallussa ja tuollaiset muutokset sinne pitää joka tapauksessa rekisteröidä.

Turha tuosta on peistä taittaa.

Minä nyt kysyin asiaa, enkä taittanut peistä. Peistä saatetaan taittaa lakituvassa jos asia ei ole kunnossa. Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta tässä maailmassa, että jatkaja vaihtaakin sitten lopulta nimeä kun konkurssipesässä iskee ahneus ja nimen käytöstä halutaan päättömiä korvauksia.

Minäkin olen ollut yrittäjä, mutta erinäisten ei niin onnistuneiden liiketoiminnallisten järjestelyjen myötä olen nykyään palkkarenki. Konkurssia en ole kokenut, joten niiltä osin on oppirahat maksamatta.

tunkkari
14.12.2012, 11.05
No kaikesta aikaisemmasta avautumisesta huolimatta haluan varauksetta toivottaa uusille yrittäjille onnea ja menestystä pyöräkaupan merkeissä.

Tuosta entisen nimen käyttöä siinä mielessä ihmettelen, että aiheuttako se kuinka paljon väärinkäsityksiä ja vaikuttaako liiketoimintaan. Jos kerran yrittäjät ovat erit ja uudet, niin olisiko nimikin kannattanut vaihtaa. Toki siellä on entiset kalliit valomainokset valmiina, joten eipähän tarvi niitä uusia :)

Menestystä pyöräkauppaan!!!

Fuuga
14.12.2012, 11.27
Minäkin toivotan Variston Planetin ilomielin takaisin.

Noin muuten konkurssipeitsen taittamisesta... En nyt siihen rupea itsekään, mutta minulla on kokemusta myös sellaisesta konkurssista, jossa jätettiin usealta vuodelta sotut ja muut vastuut maksamatta ja sitten todettiin, että on halvempaa vetää firma konkkaan. Konkursseja tapahtuu ja se on ihan normaalia, mutta niitäkin on useata eri lajia.

Leewi
14.12.2012, 11.51
Mikä siinä on että Suomessa kun joutuu konkurssiin, niin välittömästi alkaa tämä puukotus ja paskanjauhanta, suorastaan rikollisiin vertailu.
Tässä mitään puukotusta. Mutta eiköhän se nyt kuitenkin niin ole, että konkurssipesä ei juurikaan velkojaan maksamaan pysty. Esimerkiksi vuonna 2010 päätyneissä konkursseissa jako-osuusprosentti, eli konkurssipesän velkojien suhde velkojille maksettuihin jako-osuuksiin oli noin 5 %. Satasen velasta pesät maksoivat 5 euroa ja keskimääräinen pesän kesto oli noin 2 vuotta. En huomioi, että maksamattomat laskut, verot ja velat on kyllä maksatettu jo etukäteen pankeissa ja tavarantoimittajissa ym.:)

mutanaama
14.12.2012, 12.01
Toiminimi voidaan vaikka myydä uudelle yrittäjälle, tai luovuttaa. Niin on tehty aikojen alusta. Turha tuosta on peistä taittaa.

Muuten yhtyisin J Conradin ajatelmiin siitä että konkurssi ei ole rikos. Niitä nyt vaan joskus tulee. Kun 100 yritystä aloittaa niin vain noin 25 niistä elää kolmivuotiaaksi, ehkä vähemmänkin. Yrityksiä syntyy ja yrityksiä kuolee, so what. Jos jokaista konkurssin tehnyttä pidetään tällä tavalla rikollisena, niin ei ihme että täällä lumen keskellä ei kukaan uskalla yrittää.

Ja niille jotka jeesustelevat maksamattomista laskuista ja veloista sanoisin että ne on kyllä maksatettu jo etukäteen: pankki rahaa lainatessaan ja tavantoimittajayritys tavaraluottoa antaessaan ovat jo ottaneet luottotappioriskin huomioon ja se on sisään leivottu hintoihin. Jos eivät ole noin tehneet niin peiliin katsomalla voivat hakea syyllistä.

Tämä käytännön taloustieteestä. Onnea uusille yrittäjille! Bikeplanetin myynnin ja huollon puolelta olen aina saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua, poisluettuna myymälän puolella viime kesä joka antoi jo enteitä tulevasta. Henkilökohtaiselle tappiopuolelle jää viiden kympin lunastamaton lahjakortti, mutta sekin on omaa tyhmyyttäni kun en ajoissa käyttänyt.

Muuten asiaa koko viesti, mutta luottotappio on aina pois tuloksesta, ja tulos on se, millä firma elää ja kehittyy.

Kuntoilija
14.12.2012, 12.17
[QUOTE=YocceT;1949340]Ja niille jotka jeesustelevat maksamattomista laskuista ja veloista sanoisin että ne on kyllä maksatettu jo etukäteen: pankki rahaa lainatessaan ja tavantoimittajayritys tavaraluottoa antaessaan ovat jo ottaneet luottotappioriskin huomioon ja se on sisään leivottu hintoihin. Jos eivät ole noin tehneet niin peiliin katsomalla voivat hakea syyllistä.

Hyvät naurut sai aikaan ja aikamoista tuubaa.

t. nimimerkki 25 v. luotonvalvonnallisia operointeja

J. Conrad
14.12.2012, 14.08
Tässä mitään puukotusta. Mutta eiköhän se nyt kuitenkin niin ole, että konkurssipesä ei juurikaan velkojaan maksamaan pysty. Esimerkiksi[FONT=Trebuchet MS] vuonna 2010 päätyneissä konkursseissa jako-osuusprosentti, eli konkurssipesän velkojien suhde velkojille maksettuihin jako-osuuksiin oli noin 5 %.

Pointti oli se että ei kai kukaan ala yrittäjäksi tehdäkseen konkurssin. Bisnes ei vaan onnistunut. Lopussa vielä luotettiin että ajat paranee kyllä kohta. Ei sitten parantuneetkaan. Laskut painaa päälle. Tulee konkurssi. Konkurssia ennen tilan tunnustamista vielä ehkä viivytti miten työntekijöille käy, ja ei laitettu lappua luukulle heti kun ekat merkit oli ilmassa.

mutanaama
14.12.2012, 15.04
Luulisin että juuri noin siinä käy. Ei tää yrittäminen aina niin ruusuilla tanssimista ole. Välillä pitää ottaa hommia tappiolla, ettei tarttis lomauttaa. Ja jos seuraavakin keikka kusee, nii joskus ne rahat pyörittämiseenkin loppuu.

YocceT
14.12.2012, 15.08
Muuten asiaa koko viesti, mutta luottotappio on aina pois tuloksesta, ja tulos on se, millä firma elää ja kehittyy.

Totta, se on tuloksesta pois. Sen takia pitää luottoa antaessaan ollakin varovainen ja perinnässä nopea. Ja aina kun/jos myy laskulla niin pitää muistaa että 0-n% laskuista jää maksamatta. Se vaan pitää ottaa huomioon ja siihen varautua. Jos ei oma perse kestä luottotappioriskiä niin sitten on tehtävä niinkun se kauppias joka laittoi tiskin taakse kyltin "In God we trust, others pay with cash".

janne68
23.01.2013, 18.33
. Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta tässä maailmassa, että jatkaja vaihtaakin sitten lopulta nimeä kun konkurssipesässä iskee ahneus ja nimen käytöstä halutaan päättömiä korvauksia.

Minäkin olen ollut yrittäjä, mutta erinäisten ei niin onnistuneiden liiketoiminnallisten järjestelyjen myötä olen nykyään palkkarenki. Konkurssia en ole kokenut, joten niiltä osin on oppirahat maksamatta.

Juurikin näin ->Nimen käytöstä tällä hetkellä (bikeplanet)sovittu suullisesti.